Klinkt als mijn Marinde haha. Met haar bijna 12 weekjes weet zij ook al precies wat ze wil.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:49 schreef pessie het volgende:
Nienna hallo! Marinde. Mijn nichtje heet ook Marinde, een geweldig meisje dat precies weet wat ze wil (ze is 5.5 jaar oud).
Yep, dat had ik gedaan. Maar mijn cb is dus dicht op de dagen dat ik vrij ben.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:17 schreef As1981 het volgende:
Moet je nog voor zijn 11 maanden prik? Kan je ze anders niet zelf bellen? Ik moest hier mijn 11 maanden afspraak verzetten. Toen met het maken was het allemaal moeilijk, zaten ze vol. Dus konden we pas 3 augustus. Nu gaat mijn neefje dan trouwen, nu gaan we wel 2 weken eerder. Keurig 2 dagen nadat hij 11 maanden is.
Floris haalt volgens mij de 10 nog niet eensquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:26 schreef Orea het volgende:
Ik denk soms dat ze gewoon te dik is om meer te bewegenBen heeel erg benieuwd naar de stats, 30 juni hebben wij de 11 maanden afspraak. Denk dat we de 11 kilo wel halen
Jelle, tandje 4 alwow! Snelle Jelle
ik woon in een dorpquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:27 schreef As1981 het volgende:
Leuke foto van Leia.
Waardeloos dat ze alleen op die dagen open zijn. Voor zover ik weet zijn ze hier altijd open. Ik vergeet meestal mijn agenda, dus plan ik het altijd op de dag die ik roostervrij ben. Maar door mijn onregelmatige werk, is het hier soms wel makkelijk schuiven.
ik ookquote:
quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:33 schreef Orea het volgende:
En KJ, ik vind haar echte naam ook veel leuker als Ilse(maar ik heb iets teveel Ilse's in mijn omgeving ;-))
Ik ga binnenkort weer uitzoeken en op de foto zetten. Ze raakt nu ook echt uit 68.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:15 schreef twentemeisje het volgende:
Sofie is echt leuker dan Ilse. Daag Ilse, welkom Sofietje!
Ben je trouwens weer kleertjes aan het verkopen? Waarrrrr?
Ik had al gekwijld bij je foto's op FB, die met haar papa is ook zo mooi!
Son wat een pretletter is Floris, ubercute!!!
Orea, die Pokito van jou. Fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben.
Nienna ik had je dochter al gecomplimenteerd in het kinderfototopic, wat een plaatje zeg! En ik vind haar op die tweede foto dus echt wat van Lena van Claudia weg hebben... Benieuwd of zich dat alleen in mijn hoofd afspeelt.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:14 schreef Orea het volgende:
Die 2e Son!!Inlijsten... prachtige foto's!
Geef je me ff een seintje wanneer het in de verkoop gaat? Dan mis ik het niet! Het groene jurkje is een van mijn favorieten en ik krijg er zoveel leuke reacties op!!!quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:17 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort weer uitzoeken en op de foto zetten. Ze raakt nu ook echt uit 68.
ga door, ga doorquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:30 schreef Orea het volgende:
Son, die foto's zijn echt echt leuk, zelfs zonder make up!![]()
Leuk!quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:29 schreef kaatjejannie het volgende:
En Orea, wil je de Ilse in de op veranderen door haar eigen naam. Heb dr eens over na zitten denken, en ik heb niks te verbergen. Iedereen mag best lezen dat ik zo trots op mijn meisje ben, zo trots op haar naam. Die hebben we haar immers gegeven!
Haha, ja, ik zie het wel een beetje!quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:15 schreef twentemeisje het volgende:
Nienna ik had je dochter al gecomplimenteerd in het kinderfototopic, wat een plaatje zeg! En ik vind haar op die tweede foto dus echt wat van Lena van Claudia weg hebben... Benieuwd of zich dat alleen in mijn hoofd afspeelt.
Gaat dat makkelijk per topic of sla je per pagina op?quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Leuk!
Ik heb de topics waarin ik heb gepost zelfs op mijn computer opgeslagen zodat Ivan en Lena kunnen teruglezen over die eerste jaren. Niet dat ze dat ooit gaan doen, maar toch.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:54 schreef pessie het volgende:
Wat een hoop leuke foto's! Helaas ook veel gaten waar foto's hebben gezeten...
Son, ik vind Floris best stevig eruitzien!
Nienna, wat een leuk meisje heb je daar!
Ik heb een herbivoortje gebaard
Spijker op z'n kop! Lena kan de hele dag door wakker zijn terwijl Ivan zo'n beetje alleen maar sliep!quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:50 schreef Takkembah het volgende:
Whoa wat lijkt Lena op Ivan, ze is natuurlijk ook heel anders, ze lijkt me een stuk alerter, waar Ivan altijd een serene rust uitstraalde, maar man wat lijken ze op elkaar <3.
Het lijkt me een kleine pretletter, claudia!!!
Hij is nog maar een maand oud! Wat ziet hij er wijs uit! Zijn oortjes doen me denken aan die van Ivan.quote:
Dat is ALTIJD zo. Juist op het moment van weggaan: poep! Apart he, alsof ze het aanvoelen ofzo?quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:48 schreef As1981 het volgende:
Nog bedankt voor de Zeeman tip DJMO. Gisteren boxers en hemdjes maat 92 gekocht. Moest even zoeken welke er klein vielen. En vanmorgen aangetrokken en het past. Dit was wel een stuk makkelijker moest ik zeggen. En tijdens het verschonen heb ik hem zijn schoen gegeven (die vind hij ook erg interessant) en zowaar hadden we geen strijd. (dat was erg fijn, want meneer had natuurlijk precies een poepbroek toen ik op het punt stond om naar de dierenarts te gaan).
Geweldig!quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:53 schreef As1981 het volgende:
Dat lijkt wel zo ja. Hij poept meestal onder de lunch, behalve als ik plannen heb. Bijzonder....
Oh en Pessie, je had het al voorspeld. Maar Yaro is ineens over naar 2 slaapjes per dag en die zijn dan langer. Het lukt het nu om na 3 kwartier, nog een luk te maken. Hij word even wakker, draait en slaapt dan verder. Wat een zeeën van tijd heb ik dan ineens zeg.
Nu ik jullie reacties lees, ga ik denk ik toch maar eerst alleen de vette creme gebruiken.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:39 schreef Pvoesss het volgende:
oom ook even wijsneus te spelen met troetababy acne en eczeem dat is toch iets heel anders.
Met baby acne zou ik echt niets doen (ook neit echt nodig) met eczeem zou ik vooral uit de buurt blijven van de baby producten
Ik zou bij echt eczeem dus geen sudocreme smeren en ook echt geen zwitsal want zwitsal is best agressief spul.
Echte eczeem kan je maar beter vettig houden vandaar vaak de vaseline lanette zalf.
Hier een eczeem kindje wat nu redelijk onder controle is
Heeft de dokter er niks over gezegd over de hormoonzalf?quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:54 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Nu ik jullie reacties lees, ga ik denk ik toch maar eerst alleen de vette creme gebruiken.
Serieus? Nou jaaaaaaaaaa heeft mijn kraamhulp liggen liegen tegen mijquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:27 schreef Troeta het volgende:
Even wijsneus spelenbaby-acne komt niet door borstvoeding of flesvoeding, komt nog door de hormonen van de zwangerschap.
I know! tijd voor een nieuwequote:Op donderdag 16 juni 2011 19:27 schreef Ticootje het volgende:
huup je baby wat doe je..
en zo herkenbaar, niet springen he??
Lang leve biscuitjes! Die gooi ik in mn tas en waar ik ook ben geef ik hem er 1 als hij honger heeft/ik het wel weer es tijd vind voor een tussendoortje. Nathan krijgt nu 3 maaltijden, 3 tussendoortjes (waaronder 1 keer fruit) (soms een extra koekje dus dan 4) 5 a 6 borstvoedingen en 1× 120+4 flesvoeding. Laat et moeten los, gooi er af en toe es wat in. Mijn ervaring hier is dat Nathan et ook wel aangeeft wanneer hij het wel weer tijd vind voor iets. Misschien doet Floris dat ook?quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
Elin wat goed
Even een vraag he, maar hoe doen jullie t met eten enzo. Voor mn gevoel ben k de hele dag bezig met wanneer k m wat móet geven heel irritant.
Vooral nu hij s ochtends wakker is ipv aan t slapen. Hij zit op 3flessen, minder lukt echt nog niet, maar wat is normaal met 11maanden?
jeps dat kleed bedoel ikquote:Op donderdag 16 juni 2011 19:52 schreef mrien het volgende:
Ik weet nog wel van Lotte dat ik toen ook het gevoel had alleen maar met eten bezig te zijn. Wordt wel weer beter straksGeen idee over de flessen, Lotte dronk toen nog best vaak weet ik wel.
Mijn ventje is gewoon alweer bijna 6 maanden! Nog even en hij mag ook aan de bijvoeding. Hij heeft vandaag heel even in de kinderstoel op de creche gezeten (paar minuutjes) en vond het helemaal geweldig (hij kan al best goed blijven zitten). Helemaal slaan op tafel met z'n handjes enzo![]()
Gisteren in bad had hij ook de smaak van het spetteren te pakken, met armen en benen tegelijk schoppen en slaan en vooral heel veel spetteren![]()
Huup, bedoel je dit kleed? Die is leuk en lekker groot zeg!
[ afbeelding ]
http://www.hema.nl/winkel(...)kleed-%2841301250%29
De stap vind ik eigenlijk nu niet zo groot, maar dat komt misschien ook omdat Jelle gewoon een stevig flink kereltje is. Wel is hij gewoon opeens al bijna 6 maanden, waar zijn die 6 maanden geblevenquote:Op donderdag 16 juni 2011 20:14 schreef huuphuup het volgende:
Ohja en dat wilde ik nog zeggen, pfoei Jelle aan de bijvoeding bijna!wat een mijlpaal weer mrien. Gek he, vind je niet nu ineens de stap kei groot? Van mini naar maxi baby zeg maar.
Ik heb vanmorgen ook even op het kdv over rapley gehad, ze kenden het in ieder geval wel, dat scheeltquote:Op donderdag 16 juni 2011 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Op een of andere manier heb ik nog steeds het idee dat Ivan de hele dag door bezig is met eten.
Het komt nu echt dichtbij, hè, mrien? Wij moeten alvast een tweede Stokkestoel gaan bestellen. Het zal voor Leen ook niet lang meer duren. Ik heb al op het kinderdagverblijf overlegd en ze willen daar wel rapley'en. Ik ben benieuwd hoe dat straks met Lena gaat.
Jaquote:Op donderdag 16 juni 2011 19:43 schreef Claudia_x het volgende:
Elin rolt! En wat doet ze dat koelbloedig.
Jelle ook nietquote:Op donderdag 16 juni 2011 20:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
JaZeker dat laatste!
Dottir is nog niet zover. Die gaat vrolijk van rug naar zij en terug of van zij naar buik, maar doorrollen is nog niet aan haar besteed.
dat dus ja.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:12 schreef huuphuup het volgende:
[..]
jeps dat kleed bedoel ik![]()
ze hebben hem ook in grijs/zwart
[ afbeelding ]
en die rozige van mij dus. Ik ben er echt heel blij meeB. verklaard me voor gek dat ik zo enorm blij wordt van zoiets onbenulligs
knijp in je handen dat ik er geen prada-tas voor nodig heb zou ik zeggen
![]()
oh Son dat weet ik nog wel ja, op een gegeven moment is er zo'n vacuum tussen fles/borstvoeding en bijvoeding, dan krijgen ze van allebei net zoveel ofzo en dan ben je de hele dag om en om bezigHet gaat vanzelf over strakjes hoor, echt, maar ik snap je gevoel wel.
Hier is het langzaam gegroeid naar 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes (fruit) tussen de hoofdmaaltijden in. Maar dat ging wel langzaam hoor! Er zat pas na haar eerste verjaardag echt die structuur zo in, daarvoor schoot met name de ontbijt-boterham er wel eens bij in. Dan had ze net bij mij gedronken en waren we om 10 uur beneden ofzo en kreeg ze eerst fruit, dat idee.
Amelie rolde na ruim zes maanden, dus deze had ik nog niet zo aan zien komenquote:Op donderdag 16 juni 2011 20:39 schreef mrien het volgende:
[..]
Jelle ook nietDie heeft 1 keer een opleving gehad van rug naar buik en 2x van buik naar rug, en dat was wel genoeg vond hij
Je mag Saar ook nog wel in het lijstje zetten Orea, 12-03-2011. Thanks alvast!quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:52 schreef Orea het volgende:
Ik ben dan wel geen Modjemaar ik heb de OP aangepast hoor! Als het goed is staan alle verzoekjes er nu in
zo niet.. brul nog even
Done!quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:43 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Je mag Saar ook nog wel in het lijstje zetten Orea, 12-03-2011. Thanks alvast!
Maar nu kun je je kindje ook lekker buiten leggen als het gras nog een beetje nat isquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:22 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik liet net het kleed aan N zien, maar die vond het maar onzin. We hebben pas 2 boxkleden en 1 speelkleed. We hebben ook nog vloerbedekking, dus ze zal ook niet op de koude grond liggen. Eigenlijk heeft ie best gelijk, maar ik willum!!!!
haha das ook floris zn ritme ongeveer. Behalve dan t eten s ochtends.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:21 schreef Mereltje het volgende:
Ohh ik sta helemaal boven aan de lijsten merk ook dat ik het moeilijk vind om mee te praten en jullie bij te houden
. Zag ook dat Sonnetje dat had...
Femke krijgt om 7/8 uur haar fles melk. Daarna bijna 1 broodje en een stuk fruit. Om 10 uur gaat ze slapen tot 12 uur. Dan krijgt ze rond 13 uur een broodje en wat druppels sap/water en rond 14-15 uur een fles melk. Daarna gaat ze nog zo'n uurtje slapen. Meestal geef ik haar na het wakker worden een koekje en krijgt ze rond 6 uur eten (150 gram groente/vlees/aardappel/pasta), om 7 uur haar laatste fles en dan is het slapen.
Wel fijn dat je ons even gewaarschuwd hebtquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:20 schreef Dementor het volgende:
Ik lees hier ook regelmatig mee, schrik dus niet als ik opeens mee praat.
ik snap N welquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:22 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik liet net het kleed aan N zien, maar die vond het maar onzin. We hebben pas 2 boxkleden en 1 speelkleed. We hebben ook nog vloerbedekking, dus ze zal ook niet op de koude grond liggen. Eigenlijk heeft ie best gelijk, maar ik willum!!!!
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:27 schreef kaatjejannie het volgende:
We hebben geen tuin, en op het balkon ligt ook al een kleed! Misschien koop ik hem gewoon en dan heeft ie gewoon pech
Ik snap m ook wel, maar dat zeg ik m maar nietquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:32 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
ik snap N wel
Ik willum ook! Maar hij blijft niet eens op een kleed liggen/zitten/whatever ,dus best een beetje onzin
Grappig inderdaad, maar ik krijg er in de ochtend ook met moeite een broodje in hoor... Ze vind ander drinken dan melk ook niets. Onze dame wil ook graag dat ik haar fles vasthoud. Ze laat zich zelf bedienen. Bij de kdv vonden ze dat ze wel wat actiever mocht zijn daarin. Nu geef ik haar liggend in de box haar fles die ze zelf vasthoudquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
haha das ook floris zn ritme ongeveer. Behalve dan t eten s ochtends.
Grappig
Ik ben vooral zelf lui erin s ochtendsquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:37 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Grappig inderdaad, maar ik krijg er in de ochtend ook met moeite een broodje in hoor... Ze vind ander drinken dan melk ook niets. Onze dame wil ook graag dat ik haar fles vasthoud. Ze laat zich zelf bedienen. Bij de kdv vonden ze dat ze wel wat actiever mocht zijn daarin. Nu geef ik haar liggend in de box haar fles die ze zelf vasthoud(ze kan het wel!) Over een tijdje hoop ik dat ze ook zelfzittend haar fles leegdrinkt. En dan over naar de tuitfles/beker.. pfffff
Ik heb al 2 avonden haar niet naar bed gebracht, morgen weer niet. Heb een tennistoernooi, vanavond verloren van 2 tennissletten
ja dat zei je op fb! het is idd dat kleed van Hemaquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:34 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ik zeg net tegen M dat ik dat picknickkleed van de HEMA ook nog wil dat ik laatst aan mijn zusje heb gegeven. Dat dat straks haske handig is op ons nieuwe gras. Hij knikte een keer dus in the pocket!
zoiets?quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:15 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja dat zei je op fb! het is idd dat kleed van HemaIk ben er echt blij mee
![]()
En ik weet niet meer wie het zei, hij is in principe ook niet voor binnen hier hoor, we hebben hier ook een boxkleed maar dat ligt, uiteraard, in de box (no shit!); en een speelkleed, maar dat speelkleed heeft de afmetingen van het boxkleed. Ik weet nog wel van Amelie dat ze daar op een gegeven moment aan alle kanten vanaf schuifeldedan lag ze heel parmantig naast dat kleed te liggen
![]()
Danic misschien anders even in een donkere kamer op bed gaan liggen met je meisje en zo de fles geven? Even niets, geen prikkels, maar wel mama's geur en nabijheid enzo?
Stiemieik was net zo blij dat ze nog niet genoeg kracht heeft om haar zusje ook daadwerkelijk op te tillen, want de wil is er wel... dat blijft nog wel een tijdje dus... hmm...
Lieke tilt Floris regelmatig opquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:15 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja dat zei je op fb! het is idd dat kleed van HemaIk ben er echt blij mee
![]()
En ik weet niet meer wie het zei, hij is in principe ook niet voor binnen hier hoor, we hebben hier ook een boxkleed maar dat ligt, uiteraard, in de box (no shit!); en een speelkleed, maar dat speelkleed heeft de afmetingen van het boxkleed. Ik weet nog wel van Amelie dat ze daar op een gegeven moment aan alle kanten vanaf schuifeldedan lag ze heel parmantig naast dat kleed te liggen
![]()
Danic misschien anders even in een donkere kamer op bed gaan liggen met je meisje en zo de fles geven? Even niets, geen prikkels, maar wel mama's geur en nabijheid enzo?
Stiemieik was net zo blij dat ze nog niet genoeg kracht heeft om haar zusje ook daadwerkelijk op te tillen, want de wil is er wel... dat blijft nog wel een tijdje dus... hmm...
*herkenning* Saar wordt gelukkig steeds rustiger 's nachts, maar wat heb ik haar veel over haar voorhoofdje gewreven (rondjes met de klok mee op het stukje tussen haar ogen (boven haar neus)), haar handje vastgehouden en speentjes terug gestopt terwijl ze naast me in het wiegje onrustig lag te zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:38 schreef danic het volgende:
pffff mijn meisje ligt ein-de-lijk te slapen, sinds vanmiddag 15.30!
Ze heeft net een uur liggen piepen van vermoeidheid en maar niet willen slapen hè. Dus heb net een half uur met mijn hand op d'r wang gezeten terwijl ze in de wieg lag en nu slaapt ze.
Gefeliciteerd en welkom! Een beetje te vroeg zie ik.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 05:09 schreef __Isis__ het volgende:
Modje, voor nu blijf ik nog even in lurkstand, maar mag mijn meisje in de OP?
'Liv' 16-6-11
Gefeliciteerd en welkomquote:Op vrijdag 17 juni 2011 05:09 schreef __Isis__ het volgende:
Modje, voor nu blijf ik nog even in lurkstand, maar mag mijn meisje in de OP?
'Liv' 16-6-11
Nee, dat mag ook niet, net zoals Amélie niet op haar zusje mag springen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:30 schreef Troeta het volgende:
Een kindje die haar optilt? Ik ben geen crèche gewend, maar dat kan toch niet??
Ja echt he! We hebben ook al gemerkt dat Sarah veel gevoeliger is voor prikkels dan haar zus. Dus we probeerden er al rekening mee te houden, maar toen we allebei thuis waren deden we nog wel impulsief uitstapjes en zo en eigenlijk was dat niet goed voor Sarah denk ik nu en kwam een deel van haar onrust daar vandaan vermoed ik! Maar gelukkig gaat het nu goed en ze slaapt al een uurquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:12 schreef As1981 het volgende:
Ik vond dat ook zo verbazingwekkend. Ik dacht dat het wel mee zou vallen. Ik was helemaal niet van de structuur, maar Yaro had daar in het begin echt last van. Dus ben ik de maanden dat ik thuis was heel veel structuur gaan inbouwen. Zelfde tijdstip op pad (wandelen, op visite, winkelen, enz). Maar 1 uitstapje per dag. Dat heeft hem echt zo goed gedaan, dat hij nu veel makkelijker van zijn structuur kan afwijken als het nodig is. Vind mama ook wel zo prettig.
Dikke respect Juudquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:44 schreef Juud79 het volgende:
Wij hebben een, zo lijkt het, voorbeeldig kindje gekweekt.![]()
Ze eet, kijkt rond en slaapt en ze wil zo nu en dan een poosje Mr. Pinky (de kleine pink van een van ons)
Vandaag gaat ze voor de tweede keer in badje, dat heb ik van de week, de 2e dag na de KS zelf gedaan, met grote verbazing vd verpleging, maar ze vonden het goed.![]()
Ze keken me raar aan toen ik na het douchen zei, willen jullie even haar badje vullen, dan doe ik haar zo even zelf met mijn man samen in bad, grin...
Ze drinkt heel goed aan dr borst en mijn borsten zitten sinds gisteren goed vol, stuwing all over, maar ze drinkt het goed weg en is sinds gisteren tussendoor ook zelf aan het slapen in de wieg of in de kinderwagen en soms op mijn buik. Altijd op/bij mij slapen doet nog iets teveel pijn.
We hebben nog tot zondag kraamzorg, een ervaren kracht en een stagiaire, gezellig en harde werkers, wat een luxe is dat.
ja!quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:20 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
zoiets?
[ afbeelding ]
Ze begint er hier ook af te rollen. Hier op de grond ligt afwisselend een boxkleed of een speelkleed. Hangt er van af wat er in de was zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan gewoon doorplakken op de muren! Die Elinquote:
Zo ging het hier ook inderdaad.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:39 schreef J-net het volgende:
Onze kraam kwam om 9 uur en ik deed open in pyama en begon mn dag dan pas.
Ik heb ook een spoed KS gehad, op zich ben ik blij dat ik de volgende keer weer een KS moet hebben.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:08 schreef Juud79 het volgende:
Ik lig ook nog in bed om negen uur als de kraamhulpen er zijn. Manlief is dan wel aangekleed.
We starten de dag rustig op nu het nog even kan, heerlijk.
Ow en idd, het gaat goed, in badje doen dinsdag was wel hangend, steunend op het bijbehorende aanrecht dinsdag hoor.![]()
Sinds vandaag kan ik redelijk opstaan, zonder die snerpende pijn, en ook weer enigzins lachen en hoesten, boh wat heeft me dat pijn gedaan tot nu toe.
En dat er dan mensen zijn die bewust kiezen voor een KS![]()
Vandaag haar in de Tummytub gedaan, men...ze was helemaal zenn...
En uit badje gewoon niet huilen, gek kind...vervolgens voltanken en bijna drie uur pitten.
Gisteren was ze voor het eerst aangekomen, zo 40 gram.
En van gisteren op vandaag 80 gram erbij, er zit slagroom in mijn borsten.
Daar vlak je de fysieke impact wel heel erg uit. Bij de een gaat het herstel voorspoediger dan bij de ander, of dat nou zoveel met positief denken te maken heeft vraag ik me af.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:49 schreef Juud79 het volgende:
Met positief denken en gewoon doen kom je een heel eind, al is rust wel heel belangrijk voor je herstel lees en hoor ik om me heen...
Je vergeet mazzelquote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:49 schreef Juud79 het volgende:
Ik had voor 48 uur morfine, dat heb ik er na 24 uur al af laten halen, toen had ik zelf al afgebouwd....bikkel dus ook.
De dag na de KS 's ochtends meteen douchen, de volgende dag helemaal alleen.
En de 3e dag naar huis, de huisarts vroeg voorzichtig of dat op eigen initiatief was of dat het moest, hahaha...
Met positief denken en gewoon doen kom je een heel eind, al is rust wel heel belangrijk voor je herstel lees en hoor ik om me heen...
oh ja dat ook.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar vlak je de fysieke impact wel heel erg uit. Bij de een gaat het herstel voorspoediger dan bij de ander, of dat nou zoveel met positief denken te maken heeft vraag ik me af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door huuphuup op 17-06-2011 19:02:47 ]
Ja ik! Alleen doet Saar dat (waarschijnlijk) door de (verborgen) reflux.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
Pft, zit ik hier een beetje suf te oeh- en aah'en. Ik wou eigenlijk vragen of iemand het maken van klakgeluidjes herkent?
Heee, dat doet die van ons ook sinds deze week.quote:
True. Net voor de bevalling van Lena zag ik een pasbevallen vrouw de douche uitstrompelen. Ze voelde zich ernstig tekortschieten omdat andere vrouwen alweer zo snel aan de wandel waren. Ik herkende het erg van net na de bevalling van Ivan. Ik had echt een paar dagen nodig om fatsoenlijk uit bed te kunnen komen. Bij Lena liep ik meteen na de bevalling alweer vrolijk rond.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar vlak je de fysieke impact wel heel erg uit. Bij de een gaat het herstel voorspoediger dan bij de ander, of dat nou zoveel met positief denken te maken heeft vraag ik me af.
Puck heeft dat dinsdag en woensdag de hele dag gedaan. Zijn tong tegen zijn bovenlip duwen waardoor er een klakgeluid ontstond.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
Pft, zit ik hier een beetje suf te oeh- en aah'en. Ik wou eigenlijk vragen of iemand het maken van klakgeluidjes herkent?
Ik zou vooral kijken of je een vast ritme erin kunt krijgen van handelingen die elkaar altijd opvolgen. Hier is dat slapen, drinken, knuffelen, spelen, knuffelen en dan begint het riedeltje opnieuw.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:44 schreef danic het volgende:
Ik merk dat ik er ook langzaam aan toe raak om meer structuur in de dag in te bouwen, maar weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken, vooral met betrekking op het slapen.
Ik kan zo´n hummeltje toch nog geen slaaptijden aanleren? Ze is amper 6 weken? Of wel?
Puck de one day fly.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Puck heeft dat dinsdag en woensdag de hele dag gedaan. Zijn tong tegen zijn bovenlip duwen waardoor er een klakgeluid ontstond.
Nu doet hij het niet meer. Net als met alles. Het is een dag hip en daarna niet meer.
Oh, dat is wel lastig, ja! Wat ik hier al vrij gauw ben gaan doen is ergens gedurende de middag opletten wat Lena aan het doen was en proberen de slaapjes te anticiperen. Het streven is om haar rond 5 uur wakker te hebben, dus ze moet net ervoor slapen (om ongeveer 4 uur). Dat lukt meestal wel. Als ik het idee heb dat het niet uitkomt dan probeer ik bijvoorbeeld door een deur open te zetten te zorgen dat ze eerder wakker wordt. Een enkele keer komt het niet helemaal uit, maar ze ligt altijd wel voor 8 uur in bed.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:13 schreef danic het volgende:
Het gebeurt nu namelijk nog al eens dat ze vooral 's avonds wakker is (vanaf ong. 19.00) en dan besluit wakker te blijven tot ongeveer 00.30/01.00 (gisteren dus zelfs 02.00) en dat is minder tof voor ons. Ze doet dan vaak alleen een hazeslaapje op schoot van ongeveer een half uur.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:23 schreef huuphuup het volgende:
ik kan overigens uit ervaring vertellen dat hoesten en lachen en niezen ook heel vervelend zijn met ondergrondse hechtingen trouwens![]()
offtopic hier magoe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:26 schreef MamaPurk het volgende:
[..]nouja, hechtingen zijn gewoon kut, of ze dr nou inzitten of nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
overigens, ik zat dus laatst een of ander kraamdagboek van mn moeder terug te lezen, en daar stond in dat "de hechtingen mochten eruit maar vrouw B. was haar schaar vergeten en dus moest het met onze keukenschaar."
neeeeeeez0mg...
![]()
mn vader had het er wel eens over dat zij als een lompe boer te werk ging maar dit is wel heel erg![]()
ja lekker spekkie.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:31 schreef DJMO het volgende:
't is net Bolke Beer huupen die kuiltjes hebben ze geloof ik van mij (ik kan ze bij johan niet ontdekken
)
Waarom voel je je slecht over jezelf?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:34 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik merk nu ook wel dat ik elke dag rond een uurtje of 6 instort. Lichamelijk wil het allemaal wel, maar ik zit nog regelmatig in tranen 's avonds, voel me dan gewoon echt ellendig en slecht over mijzelf.. Ik gooi het nog maar op hormonen, maar ik had toch gehoopt dat dit na de bevalling over zou zijn...
Nou ik heb de FWCC geknoopt met behulp van Huupske. En Puck viel erin in slaap!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
DML, heb je trouwens een stoomcursus knopen gekregen van huup?
Ik herken het allebei wel, hoor. Je postbevallingszelf is ook nogal anders dan de persoon die je was, natuurlijk. Je lijf is nog aan het herstellen, je geest is zich nog op de nieuwe situatie aan het instellen, je zit min of meer opgesloten in je eigen kleine wereldje en met je lief ben je ineens vooral bezig om voor de baby te zorgen. Het is nogal wat.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik voel me op de een of andere manier eenzaam, het idee dat ik niet leuk genoeg ben om mee om te gaan..
Misschien stom, maar het is tot nu toe heel rustig met mensen die langs willen komen.. Op zich vast te verklaren omdat ze ons de eerste weken wat rust gunnen, maar zo voelt het even niet..
Daar had ik al op gehoopt, fijn! Ik hoop dat het dragen je gaat/blijft bevallen. Het lijkt me voor Puck ook heerlijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nou ik heb de FWCC geknoopt met behulp van Huupske. En Puck viel erin in slaap!
Ik ga dus nu hard oefenen met mijn Zara. Ik had het voorheen met mijn Indio geprobeerd maar die vind ik te dik.
Dank je wel Huup
En je vriend even vragen hoe hij met telefoontjes omgaat. Hier beantwoordde manlief de telefoon met "we zijn moe en hebben het druk"quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik voel me op de een of andere manier eenzaam, het idee dat ik niet leuk genoeg ben om mee om te gaan..
Misschien stom, maar het is tot nu toe heel rustig met mensen die langs willen komen.. Op zich vast te verklaren omdat ze ons de eerste weken wat rust gunnen, maar zo voelt het even niet..
Ik heb een vernauwd bekken. Mijn moeder en zus hadden dat ook, maar die kregen hele kleine kindjes (2700 gram en minder). Larissa was 3625 gram.. dus neeeeet iets te grootquote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:19 schreef MamaPurk het volgende:
Tankgirl wat een plaatjewaarom moet je de volgende keer weer een KS?
En Juud echt fijn dat je zo goed opknapt, maar het heeft niet helemaal met bikkel zijn te maken hoor! Ik ben namelijk ook echt niet kleinzerig ofzo, maar bij Jaël heb ik wel echt 6 weken goed last gehad, was ook dubbele operatie eigenlijk toen, maar zelfde soort snede terwijl bij Sarah was ik echt met een week wel weer redelijk op de been, behalve hoesten en lachen dat was vreselijk maar goed dat hoort er een beetje bij! Maar het kan dus echt per situatie heel verschillend zijn. ik kreeg trouwens beide keren ook geen andere pijnstilling dan paracetamol hoor
En die geluidjes van Elin![]()
Hier heeft Sarah voor het eerst meer geslapen op de dag dan alleen hazeslaapjes of op mama-slaapjesik ben zo blij het lijkt erop dat ze opeens weer een beetje groter is
Oh geweldig! En dat gezichtjequote:
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:28 schreef DJMO het volgende:
ik lees nog wel mee hoor, maar er blijft zo weinig hangen, jullie gaan zo snel! Ik zag wel een schatiig nieuw babietje van Juud geloof ik? Welkom! En Elin <3
Ik heb Geert z'n lach nu ook op film![]()
(ik heb ook nog wel een iets langer filmpje, maar daar doen wij een beetje idioot om 'm aan 't lachen te krijgen)
Oh DJMO wat lief!!!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:28 schreef DJMO het volgende:
ik lees nog wel mee hoor, maar er blijft zo weinig hangen, jullie gaan zo snel! Ik zag wel een schatiig nieuw babietje van Juud geloof ik? Welkom! En Elin <3
Ik heb Geert z'n lach nu ook op film![]()
(ik heb ook nog wel een iets langer filmpje, maar daar doen wij een beetje idioot om 'm aan 't lachen te krijgen)
Ow gemist ga ik binnenkort weer even lezenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:11 schreef The_Tankgirl het volgende:
Oeh hechtingen en niesen.. pijnlijk..heel pijnlijk. En dan zeggen ze dat je een kussentje tegen je buik aan kan houden, maar daar ben je nooit snel genoeg voor
[..]
Ik heb een vernauwd bekken. Mijn moeder en zus hadden dat ook, maar die kregen hele kleine kindjes (2700 gram en minder). Larissa was 3625 gram.. dus neeeeet iets te groot
Ik zal mijn bevallingsverhaal eens neerzetten
Dat riep ik ook inderdaad!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:12 schreef Juud79 het volgende:
Ik zeg iedere keer over mijn hechtigen in m'n buik....hoesten, niezen en lachen doet pijn, maar dat is maar kort. Ik kan tenminste de hele dag fatsoenlijk op mijn billen zitten....
Vandaag ook kalm aan gedaan verder en bezoek, max 1 keer per dag.
Rusten doe ik wel, dutjes op maandagmiddag na, niet. Maar ja daar was ik al nooit zo van.
In huis doe ik weinig, de kleertjes van Lientje regelen en sorteren en vandaag wou ik graag eten koken, dat stond al schoongemaakt klaar in de pannen.
Voor de rest is het Lientje eten geven, zelf voldoende eten, foon aannemen en soms even internetten.
Oooh, hier kom ik weer even voor uit mijn lurkstand, hoor. Wat een heerlijk filmpje, zo herkenbaar en zo lief.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:41 schreef MamaPurk het volgende:
Zo ontwaakte ze na een serie flitsen van het fototoestelIs dus een filmpje!
[ link | afbeelding ]
Ik kreeg van het CB advies speen zonder gaatje te kopen online bij difrax en dan zelf met een naald een klein gaatje te prikken. (dit hebben we overigens nooit gedaan omdat de verzendkosten bijna duurder waren dan de spenen zelf).quote:Op zondag 19 juni 2011 16:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dames welke speen kon je ook alweer kopen die ook op de difrax s-fles past als speen S nog te snel gaat?
Puck is Speedy Gonzalez tegenwoordig. Binnen 10 minuten 200cc op
Dat doet Floris ook.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dames welke speen kon je ook alweer kopen die ook op de difrax s-fles past als speen S nog te snel gaat?
Puck is Speedy Gonzalez tegenwoordig. Binnen 10 minuten 200cc op
Neequote:Op zondag 19 juni 2011 19:34 schreef Orea het volgende:
Het lijkt er echt op dat mijn baby een tand gaat krijgen![]()
! Ik voel gewoon een bult en ribbeltjes rechts onderin (voortand)!! Madammeke was ook goed jengelig vanmiddag en we hebben zo'n 5 poepbroeken gehad vandaag
(echt kijken laat ze niet toe, dan gaan de lippen stijf op elkaar en trekt ze haar hoofd weg
)
Zou het??!!
ja dat is ons doelquote:Op zondag 19 juni 2011 21:15 schreef As1981 het volgende:
Wat knap van hem joh, gewoon los lopen voor zijn eerste verjaardag.
Wij hebben op het gootsteenkastje al zo'n vergrendelstaafje (hoe heet zoiets?). We vonden dat we toch niet ons hele huis konden afsluitenquote:Op zondag 19 juni 2011 22:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
haha, das vaak ook de schrik
(althans ik kan vaak ook boos reageren als ik heel erg schrik, meestal geef k R dan de schuld)
Ben wel blij met mn lades trouwens als ik dat hoor
Moet wel even iets gaan halen voor mn gootsteenkastje, just in case, wil toch niet meemaken dat ie daar iets uithaalt...Kan de keuken niet afsluiten dus dan maar t kastje
Het echte baby is er echt wel afquote:Op zondag 19 juni 2011 21:52 schreef Takkembah het volgende:
mrien, als het rolt, is het dan nog een echte baby?Wat gaat het snel die ontwikkeling zo he
Ja dat moet ik dus ook nog kopen. Nou kan hij niet heel makkelijk t kastje openkrijgen, maar toch ooit gaat dat waarschijnlijk wel lukken.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:05 schreef pessie het volgende:
[..]
Wij hebben op het gootsteenkastje al zo'n vergrendelstaafje (hoe heet zoiets?). We vonden dat we toch niet ons hele huis konden afsluitenwel dus
ja dat kan ik me voorstellenquote:Op zondag 19 juni 2011 22:23 schreef Solagratia het volgende:
Wij gaan de keuken wel afsluiten. Er zit een deurpost zonder deur zeg maar, dus daar doen we een traphekje in. De kattenbak staat er ook en ik moet er niet aan denken dat ze daar ineens in zit te graven. Niet dat ze nu zo snel vooruit komt dat ze het redt tot de keuken zonder dat ik het merk
quote:Op zondag 19 juni 2011 22:36 schreef Orea het volgende:
f_r wat een bijzondere dag! Zal wel vreemd zijn, dat ze er dan nu al zo lang is?
Mijn baby kan al 3/4e seconde losstaan![]()
als je haar op haar benen zet, even loslaat en snel weer vastpakt gaat het goed
en het is zo'n pretletter, ik zal morgen nog even een foto plaatsen, zodra de camera erbij komt, komt er een neplach-gezicht-achtig iets tevoorschijn
![]()
lach me rot
het is echt héél erg!
als ik Floris naar zn eigen foto's laat kijken gaat ie ook lachen en babbelenquote:Op zondag 19 juni 2011 22:41 schreef Orea het volgende:
Als ik de cam-corder op haar zet, en dan het scherm draai zodat ze zichzelf ziet, gaat ze naar zichzelf zitten wijzen, zwaaien en kraaienwhát did we create!
![]()
!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |