Ik heb ook een spoed KS gehad, op zich ben ik blij dat ik de volgende keer weer een KS moet hebben.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:08 schreef Juud79 het volgende:
Ik lig ook nog in bed om negen uur als de kraamhulpen er zijn. Manlief is dan wel aangekleed.
We starten de dag rustig op nu het nog even kan, heerlijk.
Ow en idd, het gaat goed, in badje doen dinsdag was wel hangend, steunend op het bijbehorende aanrecht dinsdag hoor.![]()
Sinds vandaag kan ik redelijk opstaan, zonder die snerpende pijn, en ook weer enigzins lachen en hoesten, boh wat heeft me dat pijn gedaan tot nu toe.
En dat er dan mensen zijn die bewust kiezen voor een KS![]()
Vandaag haar in de Tummytub gedaan, men...ze was helemaal zenn...
En uit badje gewoon niet huilen, gek kind...vervolgens voltanken en bijna drie uur pitten.
Gisteren was ze voor het eerst aangekomen, zo 40 gram.
En van gisteren op vandaag 80 gram erbij, er zit slagroom in mijn borsten.
Daar vlak je de fysieke impact wel heel erg uit. Bij de een gaat het herstel voorspoediger dan bij de ander, of dat nou zoveel met positief denken te maken heeft vraag ik me af.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:49 schreef Juud79 het volgende:
Met positief denken en gewoon doen kom je een heel eind, al is rust wel heel belangrijk voor je herstel lees en hoor ik om me heen...
Je vergeet mazzelquote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:49 schreef Juud79 het volgende:
Ik had voor 48 uur morfine, dat heb ik er na 24 uur al af laten halen, toen had ik zelf al afgebouwd....bikkel dus ook.
De dag na de KS 's ochtends meteen douchen, de volgende dag helemaal alleen.
En de 3e dag naar huis, de huisarts vroeg voorzichtig of dat op eigen initiatief was of dat het moest, hahaha...
Met positief denken en gewoon doen kom je een heel eind, al is rust wel heel belangrijk voor je herstel lees en hoor ik om me heen...
oh ja dat ook.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar vlak je de fysieke impact wel heel erg uit. Bij de een gaat het herstel voorspoediger dan bij de ander, of dat nou zoveel met positief denken te maken heeft vraag ik me af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door huuphuup op 17-06-2011 19:02:47 ]
Ja ik! Alleen doet Saar dat (waarschijnlijk) door de (verborgen) reflux.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
Pft, zit ik hier een beetje suf te oeh- en aah'en. Ik wou eigenlijk vragen of iemand het maken van klakgeluidjes herkent?
Heee, dat doet die van ons ook sinds deze week.quote:
True. Net voor de bevalling van Lena zag ik een pasbevallen vrouw de douche uitstrompelen. Ze voelde zich ernstig tekortschieten omdat andere vrouwen alweer zo snel aan de wandel waren. Ik herkende het erg van net na de bevalling van Ivan. Ik had echt een paar dagen nodig om fatsoenlijk uit bed te kunnen komen. Bij Lena liep ik meteen na de bevalling alweer vrolijk rond.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar vlak je de fysieke impact wel heel erg uit. Bij de een gaat het herstel voorspoediger dan bij de ander, of dat nou zoveel met positief denken te maken heeft vraag ik me af.
Puck heeft dat dinsdag en woensdag de hele dag gedaan. Zijn tong tegen zijn bovenlip duwen waardoor er een klakgeluid ontstond.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
Pft, zit ik hier een beetje suf te oeh- en aah'en. Ik wou eigenlijk vragen of iemand het maken van klakgeluidjes herkent?
Ik zou vooral kijken of je een vast ritme erin kunt krijgen van handelingen die elkaar altijd opvolgen. Hier is dat slapen, drinken, knuffelen, spelen, knuffelen en dan begint het riedeltje opnieuw.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:44 schreef danic het volgende:
Ik merk dat ik er ook langzaam aan toe raak om meer structuur in de dag in te bouwen, maar weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken, vooral met betrekking op het slapen.
Ik kan zo´n hummeltje toch nog geen slaaptijden aanleren? Ze is amper 6 weken? Of wel?
Puck de one day fly.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Puck heeft dat dinsdag en woensdag de hele dag gedaan. Zijn tong tegen zijn bovenlip duwen waardoor er een klakgeluid ontstond.
Nu doet hij het niet meer. Net als met alles. Het is een dag hip en daarna niet meer.
Oh, dat is wel lastig, ja! Wat ik hier al vrij gauw ben gaan doen is ergens gedurende de middag opletten wat Lena aan het doen was en proberen de slaapjes te anticiperen. Het streven is om haar rond 5 uur wakker te hebben, dus ze moet net ervoor slapen (om ongeveer 4 uur). Dat lukt meestal wel. Als ik het idee heb dat het niet uitkomt dan probeer ik bijvoorbeeld door een deur open te zetten te zorgen dat ze eerder wakker wordt. Een enkele keer komt het niet helemaal uit, maar ze ligt altijd wel voor 8 uur in bed.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:13 schreef danic het volgende:
Het gebeurt nu namelijk nog al eens dat ze vooral 's avonds wakker is (vanaf ong. 19.00) en dan besluit wakker te blijven tot ongeveer 00.30/01.00 (gisteren dus zelfs 02.00) en dat is minder tof voor ons. Ze doet dan vaak alleen een hazeslaapje op schoot van ongeveer een half uur.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:23 schreef huuphuup het volgende:
ik kan overigens uit ervaring vertellen dat hoesten en lachen en niezen ook heel vervelend zijn met ondergrondse hechtingen trouwens![]()
offtopic hier magoe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:26 schreef MamaPurk het volgende:
[..]nouja, hechtingen zijn gewoon kut, of ze dr nou inzitten of nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
overigens, ik zat dus laatst een of ander kraamdagboek van mn moeder terug te lezen, en daar stond in dat "de hechtingen mochten eruit maar vrouw B. was haar schaar vergeten en dus moest het met onze keukenschaar."
neeeeeeez0mg...
![]()
mn vader had het er wel eens over dat zij als een lompe boer te werk ging maar dit is wel heel erg![]()
ja lekker spekkie.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:31 schreef DJMO het volgende:
't is net Bolke Beer huupen die kuiltjes hebben ze geloof ik van mij (ik kan ze bij johan niet ontdekken
)
Waarom voel je je slecht over jezelf?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:34 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik merk nu ook wel dat ik elke dag rond een uurtje of 6 instort. Lichamelijk wil het allemaal wel, maar ik zit nog regelmatig in tranen 's avonds, voel me dan gewoon echt ellendig en slecht over mijzelf.. Ik gooi het nog maar op hormonen, maar ik had toch gehoopt dat dit na de bevalling over zou zijn...
Nou ik heb de FWCC geknoopt met behulp van Huupske. En Puck viel erin in slaap!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
DML, heb je trouwens een stoomcursus knopen gekregen van huup?
Ik herken het allebei wel, hoor. Je postbevallingszelf is ook nogal anders dan de persoon die je was, natuurlijk. Je lijf is nog aan het herstellen, je geest is zich nog op de nieuwe situatie aan het instellen, je zit min of meer opgesloten in je eigen kleine wereldje en met je lief ben je ineens vooral bezig om voor de baby te zorgen. Het is nogal wat.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik voel me op de een of andere manier eenzaam, het idee dat ik niet leuk genoeg ben om mee om te gaan..
Misschien stom, maar het is tot nu toe heel rustig met mensen die langs willen komen.. Op zich vast te verklaren omdat ze ons de eerste weken wat rust gunnen, maar zo voelt het even niet..
Daar had ik al op gehoopt, fijn! Ik hoop dat het dragen je gaat/blijft bevallen. Het lijkt me voor Puck ook heerlijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nou ik heb de FWCC geknoopt met behulp van Huupske. En Puck viel erin in slaap!
Ik ga dus nu hard oefenen met mijn Zara. Ik had het voorheen met mijn Indio geprobeerd maar die vind ik te dik.
Dank je wel Huup
En je vriend even vragen hoe hij met telefoontjes omgaat. Hier beantwoordde manlief de telefoon met "we zijn moe en hebben het druk"quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik voel me op de een of andere manier eenzaam, het idee dat ik niet leuk genoeg ben om mee om te gaan..
Misschien stom, maar het is tot nu toe heel rustig met mensen die langs willen komen.. Op zich vast te verklaren omdat ze ons de eerste weken wat rust gunnen, maar zo voelt het even niet..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een vernauwd bekken. Mijn moeder en zus hadden dat ook, maar die kregen hele kleine kindjes (2700 gram en minder). Larissa was 3625 gram.. dus neeeeet iets te grootquote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:19 schreef MamaPurk het volgende:
Tankgirl wat een plaatjewaarom moet je de volgende keer weer een KS?
En Juud echt fijn dat je zo goed opknapt, maar het heeft niet helemaal met bikkel zijn te maken hoor! Ik ben namelijk ook echt niet kleinzerig ofzo, maar bij Jaël heb ik wel echt 6 weken goed last gehad, was ook dubbele operatie eigenlijk toen, maar zelfde soort snede terwijl bij Sarah was ik echt met een week wel weer redelijk op de been, behalve hoesten en lachen dat was vreselijk maar goed dat hoort er een beetje bij! Maar het kan dus echt per situatie heel verschillend zijn. ik kreeg trouwens beide keren ook geen andere pijnstilling dan paracetamol hoor
En die geluidjes van Elin![]()
Hier heeft Sarah voor het eerst meer geslapen op de dag dan alleen hazeslaapjes of op mama-slaapjesik ben zo blij het lijkt erop dat ze opeens weer een beetje groter is
Oh geweldig! En dat gezichtjequote:
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:28 schreef DJMO het volgende:
ik lees nog wel mee hoor, maar er blijft zo weinig hangen, jullie gaan zo snel! Ik zag wel een schatiig nieuw babietje van Juud geloof ik? Welkom! En Elin <3
Ik heb Geert z'n lach nu ook op film![]()
(ik heb ook nog wel een iets langer filmpje, maar daar doen wij een beetje idioot om 'm aan 't lachen te krijgen)
Oh DJMO wat lief!!!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:28 schreef DJMO het volgende:
ik lees nog wel mee hoor, maar er blijft zo weinig hangen, jullie gaan zo snel! Ik zag wel een schatiig nieuw babietje van Juud geloof ik? Welkom! En Elin <3
Ik heb Geert z'n lach nu ook op film![]()
(ik heb ook nog wel een iets langer filmpje, maar daar doen wij een beetje idioot om 'm aan 't lachen te krijgen)
Ow gemist ga ik binnenkort weer even lezenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:11 schreef The_Tankgirl het volgende:
Oeh hechtingen en niesen.. pijnlijk..heel pijnlijk. En dan zeggen ze dat je een kussentje tegen je buik aan kan houden, maar daar ben je nooit snel genoeg voor
[..]
Ik heb een vernauwd bekken. Mijn moeder en zus hadden dat ook, maar die kregen hele kleine kindjes (2700 gram en minder). Larissa was 3625 gram.. dus neeeeet iets te groot
Ik zal mijn bevallingsverhaal eens neerzetten
Dat riep ik ook inderdaad!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:12 schreef Juud79 het volgende:
Ik zeg iedere keer over mijn hechtigen in m'n buik....hoesten, niezen en lachen doet pijn, maar dat is maar kort. Ik kan tenminste de hele dag fatsoenlijk op mijn billen zitten....
Vandaag ook kalm aan gedaan verder en bezoek, max 1 keer per dag.
Rusten doe ik wel, dutjes op maandagmiddag na, niet. Maar ja daar was ik al nooit zo van.
In huis doe ik weinig, de kleertjes van Lientje regelen en sorteren en vandaag wou ik graag eten koken, dat stond al schoongemaakt klaar in de pannen.
Voor de rest is het Lientje eten geven, zelf voldoende eten, foon aannemen en soms even internetten.
Oooh, hier kom ik weer even voor uit mijn lurkstand, hoor. Wat een heerlijk filmpje, zo herkenbaar en zo lief.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:41 schreef MamaPurk het volgende:
Zo ontwaakte ze na een serie flitsen van het fototoestelIs dus een filmpje!
[ link | afbeelding ]
Ik kreeg van het CB advies speen zonder gaatje te kopen online bij difrax en dan zelf met een naald een klein gaatje te prikken. (dit hebben we overigens nooit gedaan omdat de verzendkosten bijna duurder waren dan de spenen zelf).quote:Op zondag 19 juni 2011 16:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dames welke speen kon je ook alweer kopen die ook op de difrax s-fles past als speen S nog te snel gaat?
Puck is Speedy Gonzalez tegenwoordig. Binnen 10 minuten 200cc op
Dat doet Floris ook.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dames welke speen kon je ook alweer kopen die ook op de difrax s-fles past als speen S nog te snel gaat?
Puck is Speedy Gonzalez tegenwoordig. Binnen 10 minuten 200cc op
Neequote:Op zondag 19 juni 2011 19:34 schreef Orea het volgende:
Het lijkt er echt op dat mijn baby een tand gaat krijgen![]()
! Ik voel gewoon een bult en ribbeltjes rechts onderin (voortand)!! Madammeke was ook goed jengelig vanmiddag en we hebben zo'n 5 poepbroeken gehad vandaag
(echt kijken laat ze niet toe, dan gaan de lippen stijf op elkaar en trekt ze haar hoofd weg
)
Zou het??!!
ja dat is ons doelquote:Op zondag 19 juni 2011 21:15 schreef As1981 het volgende:
Wat knap van hem joh, gewoon los lopen voor zijn eerste verjaardag.
Wij hebben op het gootsteenkastje al zo'n vergrendelstaafje (hoe heet zoiets?). We vonden dat we toch niet ons hele huis konden afsluitenquote:Op zondag 19 juni 2011 22:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
haha, das vaak ook de schrik
(althans ik kan vaak ook boos reageren als ik heel erg schrik, meestal geef k R dan de schuld)
Ben wel blij met mn lades trouwens als ik dat hoor
Moet wel even iets gaan halen voor mn gootsteenkastje, just in case, wil toch niet meemaken dat ie daar iets uithaalt...Kan de keuken niet afsluiten dus dan maar t kastje
Het echte baby is er echt wel afquote:Op zondag 19 juni 2011 21:52 schreef Takkembah het volgende:
mrien, als het rolt, is het dan nog een echte baby?Wat gaat het snel die ontwikkeling zo he
Ja dat moet ik dus ook nog kopen. Nou kan hij niet heel makkelijk t kastje openkrijgen, maar toch ooit gaat dat waarschijnlijk wel lukken.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:05 schreef pessie het volgende:
[..]
Wij hebben op het gootsteenkastje al zo'n vergrendelstaafje (hoe heet zoiets?). We vonden dat we toch niet ons hele huis konden afsluitenwel dus
ja dat kan ik me voorstellenquote:Op zondag 19 juni 2011 22:23 schreef Solagratia het volgende:
Wij gaan de keuken wel afsluiten. Er zit een deurpost zonder deur zeg maar, dus daar doen we een traphekje in. De kattenbak staat er ook en ik moet er niet aan denken dat ze daar ineens in zit te graven. Niet dat ze nu zo snel vooruit komt dat ze het redt tot de keuken zonder dat ik het merk
quote:Op zondag 19 juni 2011 22:36 schreef Orea het volgende:
f_r wat een bijzondere dag! Zal wel vreemd zijn, dat ze er dan nu al zo lang is?
Mijn baby kan al 3/4e seconde losstaan![]()
als je haar op haar benen zet, even loslaat en snel weer vastpakt gaat het goed
en het is zo'n pretletter, ik zal morgen nog even een foto plaatsen, zodra de camera erbij komt, komt er een neplach-gezicht-achtig iets tevoorschijn
![]()
lach me rot
het is echt héél erg!
als ik Floris naar zn eigen foto's laat kijken gaat ie ook lachen en babbelenquote:Op zondag 19 juni 2011 22:41 schreef Orea het volgende:
Als ik de cam-corder op haar zet, en dan het scherm draai zodat ze zichzelf ziet, gaat ze naar zichzelf zitten wijzen, zwaaien en kraaienwhát did we create!
![]()
!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |