abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98037539
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 17

12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010: Leia, dochter van Orea
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: 'Ilse', dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
8 februari 2011: 'Puck', zoon van Dizzy-Miss-Lizzy
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
5 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
8 april 2011: Kiran, zoon van J-net
8 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
8 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)
pi_98037589
En natuurlijk sloot ik hem :P Mijn laatste post:

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:29 schreef mrien het volgende:
- een keer een flesje afgekolfde melk geven (bv als laatste voeding, bij Lotte hielp dit opeens voor het doorslapen en bij Leia geloof ik ook)

En een dikke knuffel voor jou
Leia sliep ineens langer en nam daarna inderdaad genoegen met een speentje en sliep weer verder :) de nachtvoedingen zijn eruit sinds we om 10/11 uur een fles geven :) nou is zij nooit vaker dan 2 keer per nacht geweest voor voeding (wel veel vaker wakker enzo hoor, dat terzijde :P) dus dat scheelt ook wel denk ik..

Clau.. Inderdaad heftig en pittig zeg! Ik heb eigenlijk geen tips.. Wel fijn zo'n begripvolle baas, dat scheelt al heel erg veel. Het wordt vanzelf echt beter, maar daar heb je nu niks aan..

Zelf hier nu ook al 2 nachten nagenoeg niet geslapen :') Leia ligt steeds de halve/hele nacht in haar slaap te huilen! Arm ding, tanden krijgen ws, pokken.. andere omgeving etc. Maar wel best pittig even.. Probeer haar 's nachts bij ons te nemen want dan is ze iets rustiger, maar wij zijn echt niet gewend om samen te slapen (mijn rug :') wat doe je...) even bikkelen maar.. komt wel weer goed, dit is hier niet structureel..

Hoop dat er bij jullie wel snel wat veranderd.. :*
pi_98037649
Truus en Siebe zijn morgen gewoon alweer 1 :o CP; druk voorbereidt? Gewoon al 1 jaar mama morgen, hoe voel je je daaronder? Borizzz, idem voor jou... Siebe alweer 1.. doe weer eens updaten? Das alweer even geleden?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:38:12 #4
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_98038094
pfff, Claudia, wat heftig! Ik heb daar (gelukkig) geen ervaring mee. Eline ligt nu meestal rond half 9 in bed en slaapt dan door tot 4 uur. Ze ligt dan op haar kamertje. Eerst voedde ik haar nog rond 12 uur, maar dan wordt ze alsnog om 3 uur wakker. Na de nachtvoeding ligt ze of in de wieg op onze kamer, of bij ons in bed. (nadat ze 2x uit bed gerold is, heb ik zo'n bedhekje aan mijn kant gemaakt)

Korte slaapjes overdag gebeurde hier ook een paar dagen deze week, maar sinds gisteren heeft ze haar gewone 'ritme' weer opgepakt. Vanochtend sliep ze zelfs 3 uur! Maar ze is dan nu ook minder gefrustreerd, want ze heeft een manier gevonden om vooruit te komen. Eline tijgert! Het ziet er niet uit zo'n klein smurfje van net 60 cm, maar het is wel een grappig gezicht.
pi_98038362
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 20:26 schreef Orea het volgende:
Truus en Siebe zijn morgen gewoon alweer 1 :o CP; druk voorbereidt? Gewoon al 1 jaar mama morgen, hoe voel je je daaronder? Borizzz, idem voor jou... Siebe alweer 1.. doe weer eens updaten? Das alweer even geleden?
Ik zat net ook t lijstje te kijken idd...
Zag mn naam als 4e staan :X
Nog 1 maand ;(

Zo en net even de schrik van mn leven gehad...Ik had koffie op tafel gezet en Floris was de hele tijd niet in de buurt van de tafel en R en een vriend van ons zaten op de bank. De dochter van die vriend was ook mee en zij wilde wat drinken. Ik met haar naar de koelkast. Hoor ik opeens R roepen dat ik de kraan aan moest doen. Had Floris t koffiekopje omver getrokken :X
Floris in de wasbak gezet. Ik uiteindelijk even de douche aangedaan en daar even met m onder gestaan. Hij had niks, ik denk dat er ook niks over m heen gegaan is, maar was wel even schrikken.Pfff gelijk 10 jaar ouder...

Claudia, vervelend, heb geen tips eigenlijk. Geen ervaring mee.

Orea, krijgt ze eindelijk tandjes, valt dat samen met de pokken en vakantie..Is wel een hoop tegelijk voor dr. Hopelijk is t snel over (voor jullie, maar ook voor haar ;))
pi_98038691
pff Orea dat klinkt ook wel zwaar die nachten en dan zijn jullie ook nog op vakantie. Heeft ze er last van dat ze zo onrustig slaapt? Merk je dat aan haar in de ochtend?

Eline die tijgert *O*

Jeetje Sonnetje dat zal inderdaad wel schrikken zijn geweest ja. Dan let je altijd zo goed op en dan ineens gebeurd het toch. Het zal iedereen wel eens overkomen, maar toch.....akelig moment.
Was Floris zelf ook geschrokken?
pi_98038778
Jeetje Claudia, heftig zeg. Ik heb helaas (of ja, gelukkig voor mij) geen ervaring, dus ook geen tips. Maar ik zie dat er al veel tips gegeven zijn. Ik hoop dat er iets gaat werken, want dat is wel afzien zeg, zo weinig slaap!

Orea, wat vervelend dat bij Leia nu de tandjes en de waterpokken tegelijk komen. En dat dan ook nog tijdens jullie vakantie. Genieten jullie verder wel? Hoe lang blijven jullie eigenlijk?

Sugarsnap, wat knap dat Eline al kan tijgeren. Anne heeft de vooruit nog steeds niet ontdekt hier :')

Noa, gelukkig maak je je niet meer zo druk over het eten van Isabelle. Anne eet ook nog steeds niet fantastisch hoor, maar ze is tevreden en ziet er gezond uit, dus dan zal 't wel goed zijn hè? Wel vervelend dat het CB je zo onzeker maakt. Mijn CB is eigenlijk heel fijn. Maar volgens mij heb ik ook een stempel 'zwaar overbezorgde moeder' overgehouden van de eerste bezoekjes, dus ze proberen me nog steeds gerust te stellen dat 't allemaal wel goedkomt ;)

Jeetje Sonnetje, wat schrikken zeg! Gelukkig viel het allemaal mee en heeft Floris niets. Was hij zelf ook geschrokken?

Hier gaat het allemaal prima. Anne begint nu ook te brabbelen en dat vind ik zó enorm schattig. Ze heeft nu ook ineens angsten. Zo is het treintje dat we uit de kast hadden gehaald echt enorm eng, zie onderstaand filmpje (ja, erg pedagogisch verantwoord is het niet om dit te filmen, maar ik wilde het toch even vastleggen :')).

pi_98038823
Ja heel erg!
Vooral door ons hoor :) Hij begon namelijk echt keihard te huilen. Na alle commotie maar even in bad gedaan en daarna wilde k m afdrogen, maar als k m neerlegde begon ie weer te huilen. Wilde alleen maar tegen mij aangeklemd zitten O+ (denk dat ie mijn spanning ook voelde :)). Uiteindelijk heb k m met zn fles wel aan kunnen kleden en toen lekker in bed gelegd en verhaaltjes voorgelezen. En toen is ie lekker gaan slapen.
pi_98038885
Eline wat knap :D !! Hier gaan we alleen nog maar in zijn achteruit :D

As, ik denk dat dat het is, in combi met andere omgeving, pokken/koorts/nietlekker gewoon alles.. het komt wel goed, maar ik vind het zo sneu voor haar...

Son (aka, Floris) :o mên dat is schrikken! :o gelukkig valt het mee :* en bijna 1.. kun je je vorig jaar nog terughalen?? (ik wel!)

Hier hoeven we momenteel overigens alleen te zeggen: klap eens in je handjes, of klap of does klappen en hoppa, net zo'n opwindding :D handjes samen en klappen :D ook hoeven we inmiddels al niet meer het hele liedje van 'zag 2 beren' te zingen, maar gewoon: hihihi en dan volgt er hahaha :D O+ zooooo knap! (en dat voor zo'n grobbetrol :') ze ziet er zo niet uit.. :') komt wel weer goed, maar voor nu..)
pi_98038967
Fan, we zijn hier nu nog een week! Maar als we willen kunnen we eerder weg hoor ;) En die angst voor geluiden is zó herkenbaar! Hoef hier alleen maar de bezem te pakken en madammeke gaat totaal over de rooie :?
pi_98039261
Oh Fannetje dat is inderdaad wel een beetje sneu. Anne dat trijntje is juist leuk om mee te spelen hoor. Angst lijkt hier nog helemaal niet aan de orde.

Kan me voorstellen dat hij vooral van jullie reactie is geschrokken, zeker als hij niets of nauwelijks iets over zich heen heeft gehad. Hij dacht vast dat het leuk was wat hij deed. Gelukkig heb je hem kunnen troosten en ligt hij nu lekker te slapen.

Dat huilen in hun slaap is inderdaad heel sneu. Hier doet Yaro dat gemiddeld 1x per avond/nacht. De ene keer is het heel licht en hoeven we er niet heen, de andere keer moeten we hem er echt uit halen. Gelukkig voor ons, gebeurd dit vaak voor 23.00 uur en liggen we nog niet of net in bed. De rest van de nacht doet hij het dan niet. Ik denk dat dit komt van de indrukken die hij opdoet ofzo. Maar arme Leia heeft en indrukken, tandjes en pokken.

Dat handje klap is heel herkenbaar, Yaro doet hier ook niets anders. Dat meezingen is wel echt heel knap van Leia en lijkt me heel schattig om te zien.

Vanavond heb ik zo gelachen. Hij zat in zijn stoel te dansen (tussen de happen door). Dus ik ging zingen (zo vals als ik zing) doe de bougie, doe de bougie, doe de bougie bougie bougie. En steeds als ik dat ging herhalen ging hij helemaal uit zijn dak. Echt hilarisch!
pi_98039336
Ik zit af en toe de topics van vorig jaar terug te lezen :') Maar wat is dat jaar snel gegaan zeg. Nog een maand en dan is ie jarig. Gewoon 11 maanden al voorbij. Ergens jammer dat t zo snel gegaan is, maar ik geniet nu ook echt onwijs van m. Hij is gewoon zo leuk en gezellig O+ Je hoeft m maar aan te kijken en hij begint te lachen. De lol die hij heeft met zn vader, nou ja tis gewoon geweldig zo'n mannetje O+

Knap wat Leia allemaal doet joh! Floris echt niet :') Die zwaait niet eens. Laat staan klappen :)
pi_98039389
Nee maar Floris rent dan ook bijna door de kamer. Alweer bijna een jaar. Waar is de tijd gebleven...
pi_98039427
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 21:09 schreef As1981 het volgende:
Nee maar Floris rent dan ook bijna door de kamer. Alweer bijna een jaar. Waar is de tijd gebleven...
ja das ook waar :) Ik zeg ook altijd maar, je kan niet alles tegelijk leren.
pi_98039776
Floris is op andere gebieden snel Son, maar dat gevoel heb ik dus ook met sommige dingen die Floris doet ;) komt goed schatje!! :*

En ik heb laatst topics zitten doorlezen en brak bij mijn stukje over de ochtend van vertrek naar het ziekenhuis (zal ik lekker hier ook even quoten?) O+

In topic 677 (heerlijk dat makkelijke terugzoeken)...

quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2010 04:58 schreef Orea het volgende:
Flugel, helemaal nu ik 'op tijd' word ingeleid besef ik me heel goed dat dat wachten voor jou killing moet zijn. Ook al leg je je erbij neer, al weet je dat het erbij kan horen. Vooral als iedereen hier dan ook maar 'even' bevalt en jij maar wacht... Ik hoop heel erg dat Willem nu gaat beseffen dat, ondanks dat het vreselijk leuk was in de buik, het erbuiten nog veel en veel leuker is! Sterkte nog meis en een datumtweeling lijkt me echt heel erg leuk O+ :*

Ik heb zowaar nog een klein beetje geslapen O+ niet van harte, maar soit!
Het lijkt wel alsof de jeuk 'weet' dat er vandaag wat aan gedaan gaat worden, want het is echt bijna onhoudbaar inmiddels! Oh wat ga ik dit niet missen!

Nog even 'genieten' van de laatste 1,5 uur in rust.. Broodje, koffie... Buik O+ ja, die buik die ga ik wel vreselijk missen... ondanks alle ongemakken, dat weet ik nu al! Zo raar, straks hebben we een baby. Ze kunnen me net zo goed een aapje meegeven in het ziekenhuis, kan het me zo niet voorstellen dat wij straks, na al die jaren, al die moeite, al dat vechten, straks een baby hebben! Een baby van ons! Een meisje, dat wij mogen begeleiden naar volwassenheid, zelfstandigheid. Waarmee we van alles mogen gaan meemaken, zelf de wereld weer opnieuw mogen gaan ontdekken, door haar ogen. Een meisje die mij deels van de eerste plaats bij hém stoot, die hem straks Papa noemt O+ en mij Mama O+ :'( *;

Op wie zal ze nou echt lijken? Hoe 'is' ze? Zal ik haar ooit kunnen loslaten? :D OMG wat hebben we eigenlijk gedaan? Een BABY! Gaat het dan echt gebeuren? Kunnen wij dit? JA! Volmondig ja, wij kunnen dit... Bovenal wíllen we dit, heel graag...

Pfff vandaag is de eerste dag van de rest van ons leven. Wat een raar en vreselijk fijn besef O+
Echt, ik kan gewoon zooo hard huilen nu als ik dat lees.. Ze heeft zo alles nóg meer overtroffen dan ik had kunnen/durven dromen! O+ O+ /emomuts
pi_98039779
en zo is het!
pi_98039860
Wat heb je dat mooi geschreven toentertijd Orea......kan me voorstellen dat je even hard zou willen huilen nu. En moet je zien wat voor mooi mini meisje het nu al is!!!
pi_98039866
Orea, ik moest toen al huilen, en nu weer!! :*
*poef* nu is het weg
  zaterdag 11 juni 2011 @ 21:26:54 #19
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98040114
Oh wow Orea, wat een mooi stuk heb je toen geschreven...
Het is ook zo leuk om jou te zien schrijven over je kleine muppet, uit alles blijkt hoe blij en gelukkig jullie met haar zijn. ;)

Nog even en ik mag ook.... *O*
pi_98040125
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 21:19 schreef Orea het volgende:
Floris is op andere gebieden snel Son, maar dat gevoel heb ik dus ook met sommige dingen die Floris doet ;) komt goed schatje!! :*

En ik heb laatst topics zitten doorlezen en brak bij mijn stukje over de ochtend van vertrek naar het ziekenhuis (zal ik lekker hier ook even quoten?) O+

In topic 677 (heerlijk dat makkelijke terugzoeken)...

[..]

Echt, ik kan gewoon zooo hard huilen nu als ik dat lees.. Ze heeft zo alles nóg meer overtroffen dan ik had kunnen/durven dromen! O+ O+ /emomuts
Weet ik toch dat dat goed komt :D Maak me ook geen zorgen om m hoor. Hij doet t hartstikke goed! Hij heeft gewoon geen geduld voor dat soort dingen. Ik zet m op de grond neer en kan 2 uur toekijken hoe hij aan t rondrennen is, met zn auto's speelt enz.

O+
Toen zat ik gewoon al met mn 2,5 weke oude baby. En die dag ging ik naar Duitsland :D
En ik was ook zooooooo nieuwsgierig naar jouw baby!
pi_98040144
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 21:26 schreef Juud79 het volgende:
Oh wow Orea, wat een mooi stuk heb je toen geschreven...
Het is ook zo leuk om jou te zien schrijven over je kleine muppet, uit alles blijkt hoe blij en gelukkig jullie met haar zijn. ;)

Nog even en ik mag ook.... *O*
ja schiet s op joh! ;)
pi_98040209
Pfff, het lijkt een heel ander leven voor en tijdens de zwangerschap, ik had geen idee dat het zo leuk zou zijn!!!

Wat een schrik Sonnetje! Gelukkig niks over hem heen, het kunnen zulke enge brandwonden opleveren.
heb je kleertjes ontvangen trouwens,thanks!!

Leuk he As, die grappige dansjes.
Ik vind het ook zo lief dat Mex het leuk vind als ik zing (hij is echt de enige op de wereld,haha)

Claudia, ga jij Ivan en Lena samen op een kamertje doen? Fijn dat je werk zo goed is!

Oooh Anne, dat treintje is leuk bedoeld hoor,haha. Volgens mij vind ze dit vast heel leuk om terug te kijken later! Wij hebben die ook, ga ik eens tevoorschijn halen >:)
pi_98040664
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 21:27 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Weet ik toch dat dat goed komt :D Maak me ook geen zorgen om m hoor. Hij doet t hartstikke goed! Hij heeft gewoon geen geduld voor dat soort dingen. Ik zet m op de grond neer en kan 2 uur toekijken hoe hij aan t rondrennen is, met zn auto's speelt enz.

O+
Toen zat ik gewoon al met mn 2,5 weke oude baby. En die dag ging ik naar Duitsland :D
En ik was ook zooooooo nieuwsgierig naar jouw baby!
Leia heeft dus geen geduld met kruipen enzo :D Die zet een keer een been vooruit dat je denkt: JAAAAA AFZETTEN!! Dan kruip je!! *O* en dan gaat dat been weer naar beneden en dan duwt ze zich maar weer ACHTERUIT met haar armen :') O+

Nou ja, 't is relatief nog lekker rustig :P zet haar neer en even later zit ze er nog! :D (alleen soms dondert ze om :D en kijkt dan even :? piept wat als je op dat moment terugkijkt, en gaat dan geconcentreerd verder waar ze mee bezig was :D)

En inderdaad, Juud, hoppa! Goo!! (las laatst in Z&G en wilde alleen nog maar zeggen: mocht het tot inleiden komen, het hoeft echt geen hel te zijn ;) hier viel het reuze mee (doe het zo weer, en daarna nog een keer als het moet :P dus komt goed!!))
pi_98040755
Ze zijn precies omgekeerd :D
Moet zeggen dat t hier best meevalt kwa drukte, maar hij vermaakt zichzelf echt heel goed. Zn auto'tjes zijn heilig. Hij begrijpt nee ook wel trouwens. Als je nee zegt gaat ie soms huilen :D

Troeta fijn dat ze er zijn!
pi_98040845
Troeta, gemeen hoor, dat je dat zeer enge treintje tevoorschijn gaat halen! :P

Inderdaad Juud, ga eens persen jij!
Mijn ingeleide bevalling was ook prima te doen!

Orea, Anne kruipt dus op dezelfde manier als Leia. Van de week was ze zelfs onder de box gekropen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')