abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:07:43 #1
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98178252
Aangezien er nogal wat kennis op Fok! zit en ik me in een project ga storten waar ik amper kennis van heb, lijkt het me wel zinnig hier ook een topic te openen. Behalve dat bied ik jullie graag het nodige leesvoer om de dag mee door te komen ;)

Een aantal weken geleden, net voor mijn vakantie ben ik hals over kop verliefd geworden op een huisje wat inmiddels gedoopt is tot Villa Kakelbond (met een d ja, omdat het kan ;)). De dag voor mijn vakantie heb ik nog even snel (met een fles bubbels natuurlijk, want ik ging voor het eerst een huis kopen) het koopcontract getekend. Vervolgens ben ik vol goede moed op vakantie gegaan, waar ik me rustig aan begon te beseffen wat ik had gedaan... Ik heb een huis gekocht uit 1944 wat voordat ik het kocht nog een huurhuis was. Nu staan huurders er om bekend dat ze niks investeren in hun woning (ik maak me er ook schuldig aan) maar deze huurders waren niet te beroerd de woning in ieder geval een leuk kleurtje te geven! Of eigenlijk.... alle kleuren... Alle plinten en deurposten zijn goud, in de woonkamer zit rood en groen, de keuken is blauw met roze, de wc is blauw (ook de vloer), er zijn wat muren paars en oranje, het plafond van de kamer waar ik wil gaan slapen is goud en de badkamer is boven de tegels met mooi blauw mozaïekrandje lekker oranje geschilderd. Ik heb serieus pas een paar stukken muur kunnen ontdekken die wit zijn :D
Er zit een oude huurkeuken in, dus meer dan 3 onderkastjes en 3 bovenkastjes is het niet. Maar de keuken is ook nog eens erg klein (190 x 285 cm) met op allebei de korte muren een deur. Die deuren zitten natuurlijk ook nog eens niet tegenover elkaar maar schuin.
De badkamer is met 133 x 249 cm ook wat aan de krappe kant, maar ik heb wel fijn 4 slaapkamers. Natuurlijk van minuscuul formaat, maar het zijn er 4 (2 van nog geen 4m2 en 2 van 7,5m2).
Maar waarom ik verliefd ben geworden is omdat het huisje in de woonkamer een echte houten vloer heeft, en dan niet op beton maar op balken, en een redelijke tuin (24m2) op het westen met een fatsoenlijke schuur er in. Ik zit nu in een appartement en ik wil zo graag een tuintje O+

Maar ik wil dus ook een huisje waar ik fijn in kan leven en wat helemaal naar m'n zin is, dus er moeten nogal wat klussen gebeuren:
* Omdat de muren allemaal rare kleuren hebben wil ik alles laten stuken ipv 6 lagen tex er tegenaan te gooien. Hierna ga ik het wel verven.
* Alle deurposten en plinten zijn goud, de deuren hebben weer allerlei kleuren. Dit wordt dus schuren tot ik er bij neerval en dan waarschijnlijk alles wit maken.
* Ik wil een andere keuken (waarbij ook meteen de wasmachineaansluiting naar boven moet) maar de handicap hier is de breedte van 190 cm dus je moet aan 1 kant met ondiepere kasten / lades werken.
* Ik wil de huidige badkamer behouden (zonder de oranje verf) en daar de wasmachine inzetten met een kast voor handdoeken, beddengoed, wasmiddel etc. Eventueel (als het budget dat toelaat) wil ik ook een sanibroyeur in deze ruimte. Er ligt boven geen afvoer dus dit is de enige mogelijkheid tot een toilet boven. Als ik dat niet doe en ik moet snachts naar de wc moet ik slaapkamer af, naar beneden, via hal door woonkamer, door keuken, door halletje naar wc. Zie ik niet echt zitten :P
* Ik wil in 1 van de kleine slaapkamers een badkamer laten maken met douche, wc en badkamermeubel. Voordeel is dat deze kamer naast de kast met de cv ketel zit.
* CV ketel is echter uit 1996 dus daar moet ook maar een nieuwe in (iemand nog tips voor een nieuwe ketel in een tochtig en slecht geïsoleerd huis??).
* De vloer in de woonkamer moet een keer goed geschuurd worden en dan gelakt of gerookt ofzo maar moet er eerst achter komen wat voor hout er in ligt.
* Meterkast heeft maar 4 groepen, is waarschijnlijk niet genoeg dus daar moet nog wat aan veranderen.
* Hal bij de voordeur, halletje na de keuken en de wc moeten betegeld worden.
* Er zit een grote scheur in de muur van de schuur, die moet gemaakt worden ('beloofd' aan de makelaar).

Als ik het zo allemaal opschrijf vraag ik me weer af waar ik aan begin :+

Maar 14 juli krijg ik gewoon de sleutel van Villa Kakelbond en mag ik aan de slag. Momenteel druk bezig met afspraken met keukenboeren en badkamerboeren. Heb inmiddels ook besloten aangezien ik niet veel zelf kan (behalve het schilderen) en niet zo veel handige mensen in mijn omgeving heb, dat ik 1 persoon aan wil trekken die eigenlijk als aannemer fungeert. Een aanspreekpunt voor alle werkzaamheden die ik wil laten doen zodat de kans op vertragingen die elkaar beïnvloeden ook zo klein mogelijk wordt.

Ik zal jullie wat foto's laten zien die ik heb gemaakt toen ik ging tekenen zodat je een idee hebt waar ik aan begin :)

Woonkamer:

Tuin met schuurtje:

Achtergevel:

Halletje naar wc

Slaapkamers:

Huidige badkamer:

Ben helemaal verliefd op de deuren O+ (niet op de kleuren natuurlijk)
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:11:31 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_98178523
Daar valr echt wat leuks van te maken. Maar alles opnieuw schilderen zal al 50% schelen. :')
pi_98178883
Schilderen zou ik inderdaad doen afschuwlijke kleuren zeg verders leuk huisje.
The world of SKA music
pi_98179702
Gefeliciteerd met je nieuwe huisje!

Als ik je verhaal zo lees dan zou ik je als eerste willen adviseren om op zoek te gaan naar een goede aannemer en eventueel een bouwkundige om een leuk en goed plan te verzinnen voor je huis.
Dus nog even wachten met afspraken maken met keuken/badkamer/vloeren boeren etc....

Op die manier kan je de verbouwing van je huis op een logische en slimme manier doen en is er misschien nog wel meer mogelijk dan jij nu al bedacht hebt. Bovendien vorm een aannemer voor jouw een aanspreek punt en weet hij welke mensen hij wanneer moet inschakelen om te zorgen dat jouw verbouwing goed en vlot verloopt.

Zo is stuken bijvoorbeeld helemaal niet nodig, zolang de huidige laag er nog netjes opzit. Met een goede schilder/ schilders advies ben je dan beter / sneller en goedkoper uit. (een schilder schildert sneller dan een stukadoor stukadoord, en bovendien moet je daarna nog schilderen...)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:34:11 #5
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98180096
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:28 schreef klaaskootstra het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe huisje!

Als ik je verhaal zo lees dan zou ik je als eerste willen adviseren om op zoek te gaan naar een goede aannemer en eventueel een bouwkundige om een leuk en goed plan te verzinnen voor je huis.
Dus nog even wachten met afspraken maken met keuken/badkamer/vloeren boeren etc....

Op die manier kan je de verbouwing van je huis op een logische en slimme manier doen en is er misschien nog wel meer mogelijk dan jij nu al bedacht hebt. Bovendien vorm een aannemer voor jouw een aanspreek punt en weet hij welke mensen hij wanneer moet inschakelen om te zorgen dat jouw verbouwing goed en vlot verloopt.

Zo is stuken bijvoorbeeld helemaal niet nodig, zolang de huidige laag er nog netjes opzit. Met een goede schilder/ schilders advies ben je dan beter / sneller en goedkoper uit. (een schilder schildert sneller dan een stukadoor stukadoord, en bovendien moet je daarna nog schilderen...)
Bedankt voor je tips! Ik ben ook wel aan het kijken voor keuken / badkamer maar nog niks besteld. Vrijdag a.s. komt er iemand van een installatiebedrijf langs (die met zijn medewerkers / collega's alle klussen zou kunnen klaren) om eens te kijken, mee te denken en een offerte te maken en morgen ga ik nog iemand bellen die m'n ouders kennen.
Ik wil inderdaad ook voor een stuk rust voor mezelf 1 aanspreekpunt hebben ipv 5 losse vakmannen.

De reden dat ik het meeste wil laten stuken is omdat het bij sommige echt nodig is maar ook omdat het een drama wordt om dat rode en donkerpaarse echt wit te krijgen.

Maar ik krijg net een e-mail van die installateur waar ik vrijdag een afspraak mee heb of hij gelijk een stuker mee mag nemen om te kijken.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:10:03 #6
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_98182415
Briljante kleurstelling!

als je toch zelf gaat schilderen: koop zo'n schuurmachientje model strijkijzer en gebruik zo veel mogelijk de verfroller ipv kwast.

(Tevens TVP.)
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 juni 2011 @ 23:15:49 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98182769
dat is met recht een villa kakelbont zeg! Dit project wil ik wel volgen, ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 15 juni 2011 @ 00:15:31 #8
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98185285
ik zou zeggen, koop een verfbrander en een hoop van die schrapers...al het hout kaal halen. De randdbiel die dit heeft gedaan heeft ws alleen goedkope rot verf gebruikt.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_98189279
Lijkt onze woning wel twee jaar geleden. Ook een oude huurwoning in alle mogelijke kleuren. Daarnaast was het ook nog lelijk geverft. Gewoon de wand tot boven aan met de roller blauw/geel/paars of andere kleur geverft, waardoor er ook een rand op het plafond was mee geverft. Paarse/lilla schrootjes in de keuken.

Hebben toen het hele huis wit (met een tintje) geverft. Ook de trap, deuren en kozijnen. Andere vloer er in en een tijdelijke keuken via marktplaats. Gelijk een heel ander huis.

Nu hebben we afgelopen week een muur een ander kleurtje gegeven. Doordat we toena lles wit hebben geverft, ging dat nu lekker snel en makkelijk.

Succes met het schilderwerk en de rest!
  woensdag 15 juni 2011 @ 08:31:34 #10
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98190244
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:15 schreef klusfoobje het volgende:
ik zou zeggen, koop een verfbrander en een hoop van die schrapers...al het hout kaal halen. De randdbiel die dit heeft gedaan heeft ws alleen goedkope rot verf gebruikt.
Bedoel je gewoon voor de deuren en deurposten? Gaat dat goed ja? Klinkt namelijk als minder werk dan schuren :)
Miauw
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:09:35 #11
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_98190858
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 08:31 schreef Lips het volgende:

[..]

Bedoel je gewoon voor de deuren en deurposten? Gaat dat goed ja? Klinkt namelijk als minder werk dan schuren :)
Helaas, dat is niet zo...daarnaast vereist het branden+krabben enige oefening...maar ben het er wel mee eens dat zo'n circus meestal voor het oog in de verf is gezet en meestal niet met de beste verf...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_98191431
Wat ik me afvraag, je zegt dat het een huis is uit 1944, nou prima, maar ik lees eigenlijk voornamelijk cosmetische ingrepen, maar hou zit het met de bouwtechnische staat van de woning? Kan me voorstellen dat daar ook nog e.e.a. aan gedaan moet worden?

Het leest een beetje als een impulsaankoop, maar neem aan dat je wel een keuring hebt laten uitvoeren? kwam daar nog iets spectaculairs uit?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_98191870
De gevel en de kozijnen zien er goed uit; meestal onderhouden WBV hun huizen aan de buitenkant wel goed. De binnenkant is verrabbezakt, maar met veel latex is daar best wat van te maken. Laten stuccen kost veel geld, beter toch prberen eerst goed schoon te maken en goede latex eroverheen. verfwerk op hout met afbijt ontdoen van z'n laklagen.

Hoe is het met het leidingwerk?

Goede aankoop, beter dan op een flatje zonder tuintje.

CV-ketel: let op aanbiedingen, zelf kopen en installeren is het goedkoopst. Electrisch: let op dat er een 30mA aardlekschakelaar is of komt. 4 groepen is niet veel, maar kan genoeg zijn. Aparte groep voor de wasmachine en alle grootverbruikers > 2000 Watt.

Zit er isolatieglas in de ramen? Misschien zijn er nog subsidiemogelijkheden daarvoor? ISo-glas kost ongeveer ¤50/m²

[ Bericht 16% gewijzigd door blomke op 15-06-2011 10:07:14 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:06:31 #14
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98192121
Er is door de woningbouw een bouwtechnische keuring uitgevoerd waar ik een volledig rapport van heb. De ketel is uit 1996 dus die moet vervangen worden. Leidingwerk is oud maar in goede staat. Electra is wel nog met oude kleuren maar er zit een redelijk nieuwe groepenkast in. Tussen 2008 en 2010 zijn alle woningen daar waar nodig gerenoveerd.
Er mist een stuk voegsel op de buitenmuur wat opnieuw gedaan moet worden, is waarschijnlijk ivm een roestig kozijnanker. De schuur is deels verzakt waardoor er een grote scheur in zit, deze moet ook gerepareerd worden. Kozijnen zijn nog niet zo oud en overal zit al dubbelglas (op een paar kleine raampjes na).

Verder is de staat van de woning als prima bestempeld door de bouwkundig inspecteur. Kruipruimte onder de vloer konden ze niet komen maar de vloer veert niet overdreven mee en in de hoeken kan je springen wat je wilt en de vloer blijft stevig liggen.

Het is ook wel een beetje een impulsaankoop geweest, maar wel een weloverwogen aankoop uiteindelijk hoor ;)
Miauw
pi_98192215
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:06 schreef Lips het volgende:
De ketel is uit 1996 dus die moet vervangen worden. Leidingwerk is oud maar in goede staat. Electra is wel nog met oude kleuren maar er zit een redelijk nieuwe groepenkast in. Tussen 2008 en 2010 zijn alle woningen daar waar nodig gerenoveerd.
Als de ketel een HR-ketel is, zou ik 'm niet meteen vervangen, da's kapitaalvernietiging. Electrisch lijkt oke, als er een 30 mA aardlekschakelaar voor de groepen zit. Oude kleuren is geen enkel probleem, dat kan je zo laten.

Die verzakte schuur herstellen heeft pas zin, als de fundering hersteld is, anders krijg je gewoon verdere scheuren..
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:18:40 #16
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98192427
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:10 schreef blomke het volgende:

[..]

Als de ketel een HR-ketel is, zou ik 'm niet meteen vervangen, da's kapitaalvernietiging. Electrisch lijkt oke, als er een 30 mA aardlekschakelaar voor de groepen zit. Oude kleuren is geen enkel probleem, dat kan je zo laten.

Die verzakte schuur herstellen heeft pas zin, als de fundering hersteld is, anders krijg je gewoon verdere scheuren..
Ik weet het niet zeker maar een HR ketel lijkt het me niet. Zo'n oud tochtig huis is bijna zonde om daar een HR ketel in te hangen :)
Maar ik moet er nog even zelf goed naar kijken en iemand met kennis een blik op laten werpen.

Je tip om zelf te gaan zoeken naar een ketel ipv er zomaar 1 af te nemen vind ik ook een goede!

Dit is een foto van de groepenkast (heet dit onderdeel zo? Ik heb daar echt geen verstand van), waar moet ik naar kijken om er achter te komen of die aardlekschakelaar goed is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lips op 15-06-2011 10:21:26 (duidelijkere foto) ]
Miauw
pi_98192619
Een HR-ketel is juist wel gunstig in een tochtig huis, hoewel je ook wat aan de isolatie moet gan doen.

Als ie een condensafvoer heeft (slang naar riool) is 't een HR ketel.

Die groepenkast lijkt modern, die linkermodule lijkt een 30 mA ALS. Kanje een detailfoto plaatsen van die linkermodule of opschrijven wat er op/onder staat?
pi_98192661
Wat er nu gemonteerd zit, is een 4 groepskast met aardlekschakelaar, kan niet zien of deze 30 mA of nog 0,5 A is, dat kan je zien op de schakelaar zelf

Ga je de installatie uitbreiden dan zal je ook een nieuwe verdeelkast aan moeten schaffen, volgens de huidige richtlijnen mogen er maar 4 groepen achter een aardlekschakelaar van 30mA en moet de verdeelkast voorzien zijn van een hoofdschakelaar
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:36:47 #19
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98192929
@blomke, wat bedoel je met de linkermodule en wat is de schakelaar zelf (oh wat voel ik me een leek ;))? De ketel hangt boven en daar is geen riool, dus logischerwijs zou ik zeggen dat er dan geen HR hangt. Of interpreteer ik je nu verkeerd?

@exlurker: Is dat heel duur een nieuwe verdeelkast? Kan me namelijk indenken dat een wasmachine, een vaatwasser en een oven een eigen groep moeten hebben of hoeft dat niet?
Miauw
pi_98192943
Als de woning qua electrisch tussen 2008 en 2010 is gereneoveerd, zal men wel een 30 mA ALS hebben toegepast. 0,5 A is al jaren n.v.t.

Linkermodule = linkerknop in het rijtje van 5 knoppen (modules).

Nieuwe kast met 2 ALS en 8 groepen...incl installatie 500 - 600 ¤
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:42:38 #21
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98193138
Foto is klikbaar, dan is de tekst wel leesbaar. Er staat enkel 40A onderin de linkermodule.
Miauw
pi_98193231
Bedankt voor de tip Lips. Het is de hoofdschakelaar, de rest zijn 4 automaten, d.w.z. 16 A beveiligingen én 30 mA ALS-en in één. Hypermodern!!
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:57:04 #23
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98193561
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:45 schreef blomke het volgende:
Bedankt voor de tip Lips. Het is de hoofdschakelaar, de rest zijn 4 automaten, d.w.z. 16 A beveiligingen én 30 mA ALS-en in één. Hypermodern!!
Haha, mijn bijna 70 jaar oude huis heeft dus iets hypermoderns :D Stoer! B-)

Maar het zijn dus wel maar 4 groepen wat niet genoeg is voor wasmachine, vaatwasser, oven, koken en alle overige elektra?
Miauw
pi_98193798
Volgens de regels moet elk toestel van meer als 2000W aangesloten zijn op een aparte groep,
voor koken kan je kiezen uit een 2 x 230 V groep of een 3 fase 400V groep,
dus als je aan het verbouwen gaat, iets om rekening mee te houden
pi_98193957
Beter op gas gaan koken. Idem gasoven, bevalt mij beter dan electrisch. Verder zijn er legio huishoudens die het met 4 groepen doen.

Uitbreiding is wenselijk, maar niet bitter noodzakelijk, TENZIJ je electrisch gaat koken, dan moet er veel aangepast worden. Ik denk ook dat je maar 1 fase binennkrijgt, als je een 3-fasen aansluiting wilt, moet zelfs de kabel in de tuin vervangen worden. Gaat je duizenden ¤'s kosten.

. Bedenk ook dat nieuwe PVC buizen voor uitbreiding ook weggewekt moeten worden in de muren ...heidens karwei.

[ Bericht 45% gewijzigd door blomke op 15-06-2011 11:16:08 ]
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:17:35 #26
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98194140
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:10 schreef blomke het volgende:
Beter op gas gaan koken. Idem gasoven, bevalt mij beter dan electrisch. Verder zijn er legio huishoudens die het met 4 groepen doen.

Uitbreiding is wenselijk, maar niet bitter noodzakelijk. Bedenk dat nieuwe PVC buizen voor uitbreiding ook weggewekt moeten worden in de muren ...heidens karwei.
Ik wil ook op gas koken! Dat snap ik tenminste :P Maar er zit natuurlijk een elektrische ontsteker (maar de logica in mij zegt dat dat bijna niks verbruikt en dat is maar heel kort).

Ellende is dat er volgens mij nu maar 1 groep naar boven ligt en ik wil de wasmachine naar boven halen... Er zal dus sowieso iets verlegd moeten gaan worden.

Maar wat ik van jullie verhaal begrijp moet ik het kunnen redden met 4 groepen (als de verdeling van die groepen een beetje logisch is) aangezien ik gewoon op gas ga koken. Het is alleen even kijken hoe het zit met die groep van de wasmachine.
Begrijp ik het goed?
Miauw
pi_98194219
Ja.
pi_98194272
Leuk huisje. Zo op de foto te zien zit er een draagbalk naast de deur naar de keuken... Ik zou, mijn persoonlijke smaak, de deur en de muur rechts eruit slopen en een open keuken creeren met de eettafel aan de achterkant.
pi_98194322
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:10 schreef blomke het volgende:

Uitbreiding is wenselijk, maar niet bitter noodzakelijk, TENZIJ je electrisch gaat koken, dan moet er veel aangepast worden. Ik denk ook dat je maar 1 fase binennkrijgt, als je een 3-fasen aansluiting wilt, moet zelfs de kabel in de tuin vervangen worden. Gaat je duizenden ¤'s kosten.

. Bedenk ook dat nieuwe PVC buizen voor uitbreiding ook weggewekt moeten worden in de muren ...heidens karwei.
Bij de meeste woningen komt wel een 3fase binnen, gaat bij de huisaansluiting over in een fase

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:17 schreef Lips het volgende:

[..]

Ik wil ook op gas koken! Dat snap ik tenminste :P Maar er zit natuurlijk een elektrische ontsteker (maar de logica in mij zegt dat dat bijna niks verbruikt en dat is maar heel kort).

Ellende is dat er volgens mij nu maar 1 groep naar boven ligt en ik wil de wasmachine naar boven halen... Er zal dus sowieso iets verlegd moeten gaan worden.

Maar wat ik van jullie verhaal begrijp moet ik het kunnen redden met 4 groepen (als de verdeling van die groepen een beetje logisch is) aangezien ik gewoon op gas ga koken. Het is alleen even kijken hoe het zit met die groep van de wasmachine.
Begrijp ik het goed?
De ontsteker gebruikt bijna niets, die mag gewoon op de algemene groep van de keuken

Voor wasmachine en eventuele wasdroger zou ik zeker een aparte groep laten maken
denk dat je ook graag meer wandcontactdozen zou willen en waarschijnlijk ook inbouw,dan zou ik wel kijken naar de verdeling van de groepen
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:23:52 #30
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98194332
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:22 schreef tvdleur het volgende:
Leuk huisje. Zo op de foto te zien zit er een draagbalk naast de deur naar de keuken... Ik zou, mijn persoonlijke smaak, de deur en de muur rechts eruit slopen en een open keuken creeren met de eettafel aan de achterkant.
Heb ik over gedacht. Maar de woonkamer heeft een houten vloer en de keuken een betonnen vloer. Het budget laat het niet toe om ook nog iets met de vloer te doen en ik wil eigenlijk de houten vloer behouden. Daarnaast heb ik 2 katten en ik vind het niet prettig als die op het aanrecht kunnen dus de keuken afsluiten is voor mij wel een pré.
Maar ik snap je ingeving! Heb 'm ook gehad :)
Miauw
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:25:42 #31
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98194383
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:23 schreef exlurker het volgende:

De ontsteker gebruikt bijna niets, die mag gewoon op de algemene groep van de keuken

Voor wasmachine en eventuele wasdroger zou ik zeker een aparte groep laten maken
denk dat je ook graag meer wandcontactdozen zou willen en waarschijnlijk ook inbouw,dan zou ik wel kijken naar de verdeling van de groepen
Vrijdag maar eens met die man van het installatiebedrijf over hebben. Wil inderdaad wat meer wandcontactdozen maar weet nog niet precies waar.
Heb door jullie hulp wel iets meer het idee waar ik over praat :) Dus dank daarvoor!!!
Miauw
pi_98194505
Pas op dat ie je niet meteen een nieuwe goepenkast wil verkopen: daar verdienen ze veel aan nl.

Kijk ook na welke hoofdzekering je hebt, 1 x 35A is wel nodig. Voor wasmachine/droger i.d.d. aparte groepen, tenzij je een omschakelaar gebruikt. Die zet je handmatig om; nadat de wasmachine klaar is, kan je de droger aanzetten op dezelfde groep. Wassen kan dan even niet.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:31:01 #33
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98194580
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:29 schreef blomke het volgende:
Pas op dat ie je niet meteen een nieuwe goepenkast wil verkopen: daar verdienen ze veel aan nl.

Kijk ook na welke hoofdzekering je hebt, 1 x 35A is wel nodig. Voor wasmachine/droger i.d.d. aparte groepen, tenzij je een omschakelaar gebruikt. Die zet je handmatig om; nadat de wasmachine klaar is, kan je de droger aanzetten op dezelfde groep. Wassen kan dan even niet.
Ik heb nu geen droger dus heb met mezelf afgesproken dat ik die luxe niet nodig heb, zeker niet aangezien ik maar alleen ben. En er is natuurlijk niks zo lekker als was die in de wind in de tuin is gedroogd *) Dus dat is ook al geen probleem!
Miauw
pi_98194653
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:23 schreef Lips het volgende:

[..]

Maar de woonkamer heeft een houten vloer en de keuken een betonnen vloer. Het budget laat het niet toe om ook nog iets met de vloer te doen en ik wil eigenlijk de houten vloer behouden.
Dat heb ik vroeger ook gehad in m'n eerste huis. No problemo; tegels op de keukenvloer, houten planken in de kamer. Is praktisch en goed schoon te houden.

Buiten wasdrogen is ideaal: fris en energiezuinig.

Regent het, dan hang je de was op zolder.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:36:23 #35
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98194765
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:33 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat heb ik vroeger ook gehad in m'n eerste huis. No problemo; tegels op de keukenvloer, houten planken in de kamer. Is praktisch en goed schoon te houden.
Ja ok, het zou inderdaad wel kunnen. Maar keuze is gemaakt :)
Wel benieuwd hoe het er bij jou uitzag, heb je foto's?

quote:
Buiten wasdrogen is ideaal: fris en energiezuinig.

Regent het, dan hang je de was op zolder.
Helaas, zolder is niet begaanbaar :P
Maar dat komt wel goed, houd nog wat slaapkamers over en de schuur.
Miauw
pi_98195009
Da's al > 10 jaar geleden toen bestonden er nog geen digitaale camera's.

Zolder begaanbaar maken is nooit weg; is extra toegevoegde waarde aan je huis; hoe meer m² des te meer wordt het waard.
pi_98195031
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:29 schreef blomke het volgende:

Een hoofdzekering van 25A kan bij de meeste netbeheerders kosteloos worden vervangen door een zekering van 35A

Een goede installateur zal niet zomaar een klant wat aan smeren, die gaat na wat de klant wil en hij beoordeeld wat er nodig is volgens de richtlijnen
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:46:11 #38
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98195110
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:43 schreef blomke het volgende:
Da's al > 10 jaar geleden toen bestonden er nog geen digitaale camera's.

Zolder begaanbaar maken is nooit weg; is extra toegevoegde waarde aan je huis; hoe meer m² des te meer wordt het waard.
Haha, ja dan is het lastig :)

Het is wel zeker toegevoegde waarde maar ik heb de ruimte niet nodig (en het geld er niet voor).
Miauw
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:46:38 #39
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98195128
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:43 schreef exlurker het volgende:

[..]

Een hoofdzekering van 25A kan bij de meeste netbeheerders kosteloos worden vervangen door een zekering van 35A

Een goede installateur zal niet zomaar een klant wat aan smeren, die gaat na wat de klant wil en hij beoordeeld wat er nodig is volgens de richtlijnen
Hoe kan ik zelf zien wat voor hoofdzekering ik heb? Waar vind ik dat?
Miauw
pi_98195162
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:43 schreef exlurker het volgende:

[..]
Dat klopt, maar als ie als doel heeft "de klant een poot uit te draaien" zoals keukeverkopers, hypotheekadviseurs en koopsompolisverkopers dat hebben, zal ie toch een ander advies geven.
pi_98195188
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:46 schreef Lips het volgende:

[..]

Hoe kan ik zelf zien wat voor hoofdzekering ik heb? Waar vind ik dat?
Staat op de jaarafrekening van je energiemaatschappij. Anders even bellen met die club en o.v.v. je adres vragen wat voor hoofdzekering er zit. Misschien kan je 'm aflezen inde kast? (Onder je groepenkast zit de HZ).
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:52:50 #42
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98195308
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat klopt, maar als ie als doel heeft "de klant een poot uit te draaien" zoals keukeverkopers, hypotheekadviseurs en koopsompolisverkopers dat hebben, zal ie toch een ander advies geven.
Hoop dat mijn commerciële inslag hier wel doorheen prikt en de vriendelijke man wordt dan gewoon de deur gewezen ;) Daarom ben ik ook blij met de info die jullie me meegeven :D

Ik zal vrijdag eens kijken of ik het af kan lezen.
Miauw
pi_98195392
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:48 schreef blomke het volgende:

[..]

Staat op de jaarafrekening van je energiemaatschappij. Anders even bellen met die club en o.v.v. je adres vragen wat voor hoofdzekering er zit. Misschien kan je 'm aflezen inde kast? (Onder je groepenkast zit de HZ).
Iets lager zelfs, nl onder de kWh meter, in de "oudere" woningen is het meestal een gesloten kast
als de installateur, zegelbevoegd is zal hij de kast best even willen openen, anders even bij de netbeheerder het navragen
pi_98195411
Ga je ook iets aan isolatie doen?
pi_98195680
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:23 schreef exlurker het volgende:

[..]

Bij de meeste woningen komt wel een 3fase binnen, gaat bij de huisaansluiting over in een fase

[..]
Klopt, maar tot ver in de jaren '50 werd er in eerste instantie maar één fase de woning binnengeleid. Maar kan best zijn dat bij de recente renovatie een 3 fasen aansluiting/kabel is gemaakt. Da's snel te zien aan het kastje met de hoofdzekeringen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:14:44 #46
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98196000
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:56 schreef Joost44 het volgende:
Ga je ook iets aan isolatie doen?
Op de zolder ligt isolatie tussen de balken dus dat is al gedaan. Er zit overal dubbele beglazing dus daar hoef ik ook niks aan te doen.
We hebben nog niet in de kruipruimte kunnen kijken of de vloer in de woonkamer geïsoleerd is, dat is dus nog even de vraag. Als dat niet zo is wil ik wel kijken of ik dat meteen kan (laten) doen.
Muren isoleren ga ik niet aan beginnen, weet niet of ik lang genoeg blijf wonen om dat terug te verdienen. Houd er wel rekening mee met de gordijnen.
Miauw
pi_98196624
Vloerisolatie is erg gunstig qua comfort en besparing. Laat je NIET verleiden tot bodemisolatie d.m.v. chips of schelpen op de bodem. Levert niets op., kost alleen maar. Je isoleert dan de bodem, niet de woonvloer.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:33:54 #48
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98196676
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:32 schreef blomke het volgende:
Vloerisolatie is erg gunstig qua comfort en besparing. Laat je NIET verleiden tot bodemisolatie d.m.v. chips of schelpen op de bodem. Levert niets op., kost alleen maar. Je isoleert dan de bodem, niet de woonvloer.
Ik had bedacht dat wanneer er geen isolatie onderr de vloer ligt, dat ik dan van die platen tussen de draagbalken wil laten bevestigen.
Miauw
pi_98196752
Kan goed, maar je platen moeten wel door het luik passen.

Andere mogelijkheid is steenwoldekens met spijkerflens aan de balken nieten.

Steenwol is wel te prefereren boven glaswol, dat laatste prikt erg en is onaangenaam om mee te werken.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:43:02 #50
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98197017
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:36 schreef blomke het volgende:
Kan goed, maar je platen moeten wel door het luik passen.

Andere mogelijkheid is steenwoldekens met spijkerflens aan de balken nieten.

Steenwol is wel te prefereren boven glaswol, dat laatste prikt erg en is onaangenaam om mee te werken.
Oh ik bedoelde ook die dekens (krijg je als leken dingen gaan omschrijven, raar taalgebruik) :+
Miauw
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 21:45:03 #51
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_98223427
Stel dat je een nieuwe keuken neemt dan moet je elektra uitbreid worden want tegenwoordig is het zo dat ieder toestel of apparaat wat vast opgesteld wordt (wasmachine, wasdroger, vaatwasser quuoker, boiler, oven, magnetron e.d. enz.) met een elektrisch vermogen boven de 2000 watt moeten aangesloten worden op een geheel eigen groep enkel en alleen voor dat apparaat :)

Iets om in je achterhoofd te houden :)
  donderdag 16 juni 2011 @ 08:38:21 #52
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98237383
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Stel dat je een nieuwe keuken neemt dan moet je elektra uitbreid worden want tegenwoordig is het zo dat ieder toestel of apparaat wat vast opgesteld wordt (wasmachine, wasdroger, vaatwasser quuoker, boiler, oven, magnetron e.d. enz.) met een elektrisch vermogen boven de 2000 watt moeten aangesloten worden op een geheel eigen groep enkel en alleen voor dat apparaat :)

Iets om in je achterhoofd te houden :)
Dan zal ik uit moeten breiden ivm vaatwasser en oven... Die euro's blijven maar rinkelen :P
Miauw
pi_98281840
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 08:38 schreef Lips het volgende:

[..]

Dan zal ik uit moeten breiden ivm vaatwasser en oven... Die euro's blijven maar rinkelen :P
Je hoeft je groepenkast niet te laten voldoen aan de huidige eisen wanneer je iets aan je keuken verandert.

Je moet je groepenkast laten voldoen aan de huidige eisen wanneer je je groepenkast verandert.

Wanneer je iets in de keuken plaatst dat per se een nieuwe groep of krachtstroom oid nodig heeft, dán moet je daarom je groepenkast aanpassen en dan dus daarom aan de nieuwe eisen voldoen.

Tot die tijd mag je alles doen en laten zoals je wil en je groepenkast laten voldoen aan de eisen die golden bij installatie, destijds.

In heel veel oude huizen zitten maar een paar groepen, en heus, daar doen ze ook de was en hebben ze een keuken. En dat mag ook gewoon, en het kán ook gewoon.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98282182
Dat klopt 100,00% . Je zou één aparte groep in de keuken kunnen reserveren voor oven en vaatwasser. Eén stopcontact, en net welk toestel je gebruikt, daar in prikken. Handig is anders, maar zo doen mijn ouders het.

Die hebben 2 x 10A groepen (1x naar de keuken voor oven/vaatwasser) en 1 x 16 A voor de wasmachine. Dat zit al zo sinds 1958, zonder ALS. En aarde op de waterleiding ....brrrrrrrr......
pi_98282781
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 08:19 schreef blomke het volgende:
Dat klopt 100,00% . Je zou één aparte groep in de keuken kunnen reserveren voor oven en vaatwasser. Eén stopcontact, en net welk toestel je gebruikt, daar in prikken. Handig is anders, maar zo doen mijn ouders het.

Die hebben 2 x 10A groepen (1x naar de keuken voor oven/vaatwasser) en 1 x 16 A voor de wasmachine. Dat zit al zo sinds 1958, zonder ALS. En aarde op de waterleiding ....brrrrrrrr......
En ze leefden nog lang en gelukkig, tot er iets mis gaat met een of ander apparaat
Aarde aan de waterleiding is al jaren verboden, je zal het maar treffen dat er een breuk in de waterleiding is geweest in de buurt en het waterleidingbedrijf dat stuk heeft vervangen door een kunststof buis, weg aarde !!
  vrijdag 17 juni 2011 @ 08:58:09 #56
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98282882
Ik zal het vanmiddag eens overleggen met de installateur. Wat moet dat moet natuurlijk, maar als het niet hoeft ook liever niet :D
Miauw
pi_98283002
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 08:58 schreef Lips het volgende:
Ik zal het vanmiddag eens overleggen met de installateur. Wat moet dat moet natuurlijk, maar als het niet hoeft ook liever niet :D
Aarde zal vast wel in orde zijn, woningbouwverenigingen houden niet van geflambeerde huurders.

Ben benieuwd wat je installateur ervan denkt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98283103
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Aarde zal vast wel in orde zijn, woningbouwverenigingen houden niet van geflambeerde huurders.

Ben benieuwd wat je installateur ervan denkt.
Wat aarde betrefd bij TS is alles zeker in orde met de huidige kast door de 4 aardlekautomaten
pi_98284903
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:32 schreef blomke het volgende:
Onlangs heb ik een energiebesparingsrapport laten maken en daar wordt dat onderscheid niet gemaakt. Dus nu word ik nieuwsgierig; waar haal je deze wijsheid vandaan?
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
pi_98285926
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:25 schreef bart1977 het volgende:

[..]

Onlangs heb ik een energiebesparingsrapport laten maken en daar wordt dat onderscheid niet gemaakt. Dus nu word ik nieuwsgierig; waar haal je deze wijsheid vandaan?
Door je verstand te gebruiken.

Afkoeling van een woning vindt plaats door de temperatuursgradiënt tussen de warme woning en de koude buitenlucht. Even aangenomen dat de kruipruimte wordt geventileerd, koelt de vloer dus af door de koude lucht in de kruipruimte.

De grond is van nature "warm" door de zgn aardwarmte. Ga je vlokken, schelpen of chips op de bodem storten, dan isoleer je de bodem t.o.v. de koude ventilatielucht. Dan blijft de bodem dus warm, je kruipruimte blijft koud of wordt zelfs iets kouder (door de bodemisolatie) en je hebt nog steeds een koude (nog iets koudere) vloer.

Isoleer je de vloer aan de onderzijde, dan vermindert het warmtetransport van de vloer naar de koude kruipruimte en heb je dus minder energieverlies i.c. een warmere vloer.

Je hebt toch niet betaald voor dat rapport hé?

[ Bericht 26% gewijzigd door blomke op 17-06-2011 11:03:42 ]
pi_98286033
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:27 schreef exlurker het volgende:
Wat er nu gemonteerd zit, is een 4 groepskast met aardlekschakelaar..... Ga je de installatie uitbreiden dan zal je ook een nieuwe verdeelkast aan moeten schaffen, volgens de huidige richtlijnen mogen er maar 4 groepen achter een aardlekschakelaar van 30mA en moet de verdeelkast voorzien zijn van een hoofdschakelaar
Deze kast heeft geen ALS, maar automaten (= ALS + beveiliging in één). In dit geval kan er misschien een automaat bij gezet worden.
pi_98287194
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:58 schreef blomke het volgende:

[..]

Door je verstand te gebruiken.

Afkoeling van een woning vindt plaats door de temperatuursgradiënt tussen de warme woning en de koude buitenlucht. Even aangenomen dat de kruipruimte wordt geventileerd, koelt de vloer dus af door de koude lucht in de kruipruimte.

De grond is van nature "warm" door de zgn aardwarmte. Ga je vlokken, schelpen of chips op de bodem storten, dan isoleer je de bodem t.o.v. de koude ventilatielucht. Dan blijft de bodem dus warm, je kruipruimte blijft koud of wordt zelfs iets kouder (door de bodemisolatie) en je hebt nog steeds een koude (nog iets koudere) vloer.

Isoleer je de vloer aan de onderzijde, dan vermindert het warmtetransport van de vloer naar de koude kruipruimte en heb je dus minder energieverlies i.c. een warmere vloer.

Je hebt toch niet betaald voor dat rapport hé?
Waar komt die kou dan vandaan? De aarde is warm, de vloer is warm, wat maakt die schelpen koud?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:03:41 #63
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98288024
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Deze kast heeft geen ALS, maar automaten (= ALS + beveiliging in één). In dit geval kan er misschien een automaat bij gezet worden.
Nou dat is dus wat de installateur ook zei :) Hij gaf aan dat het wel wenselijk is een groep bij te maken maar dat hij even ging kijken hoe hij dat op de voor mij voordeligste manier kon doen.
Miauw
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:04:05 #64
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98288042
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Waar komt die kou dan vandaan? De aarde is warm, de vloer is warm, wat maakt die schelpen koud?
Aarde is warm?? Heb je wel eens op de grond geslapen... Vind ik niet warm ;)
Miauw
  FOK!fotograaf vrijdag 17 juni 2011 @ 12:23:46 #65
17893 Forno
pi_98288799
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Als het goed is, wordt een kruipruimte geventileerd. Dus een laagje schelpen over de aarde heeft geen effect op de isolatiewaarde van de vloer. Wel kan het vochtige kruipruimtes verhelpen omdat je met schelpen een groter oppervlak creeert en het vocht dus makkelijker kan verdampen. Daar is het dan ook primair voor bedoelt.

Tenzij je de kruipruimteventilatie dicht zet, wat weer tot houtrot kan leiden.
pi_98289939
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:23 schreef Forno het volgende:

[..]

Als het goed is, wordt een kruipruimte geventileerd. Dus een laagje schelpen over de aarde heeft geen effect op de isolatiewaarde van de vloer. Wel kan het vochtige kruipruimtes verhelpen omdat je met schelpen een groter oppervlak creeert en het vocht dus makkelijker kan verdampen. Daar is het dan ook primair voor bedoelt.

Tenzij je de kruipruimteventilatie dicht zet, wat weer tot houtrot kan leiden.
Klopt, en met die grotere verdamping, creëer je nog meer afkoeling.

Al die bodembedekkingstechnieken hebben geen enkel milieu- of financieel voordeel, behalve voor het bedrijf dat ze installeert, daarvoor mag je je portemonnaie omkeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 17-06-2011 13:09:43 ]
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:36:18 #67
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98298491
De meneer die vanmiddag langs kwam om te kijken heeft even met een koevoet de vloer opengemaakt. Hier blijkt heel netjes professioneel isolatiemateriaal te liggen :) Weer een meevaller!
Miauw
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:00:49 #68
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_98299563
Zie ik nou de badkamertegels je woonkamer inkomen? :?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 18:33:07 #69
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98302711
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:00 schreef SKa_BoSS het volgende:
Zie ik nou de badkamertegels je woonkamer inkomen? :?
Haha, ja dat zie je goed... en ze zitten ook in de keuken. De vraag is waar waren ze voor bedoeld en welke waren 'over' :D
Miauw
  zaterdag 18 juni 2011 @ 15:52:14 #70
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_98336071
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:11 schreef Snakey het volgende:
Daar valr echt wat leuks van te maken. Maar alles opnieuw schilderen zal al 50% schelen. :')
Niet alleen dat,ook het opnieuw inrichting zal veel zoden aan de dijk zetten.
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 21:30:12 #71
92034 crew  Vonkenboer
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:52:01 #72
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98529709
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:30 schreef Vonkenboer het volgende:
Zijn de muren in villa kakelbond nog steeds zo bond ? ;)
Haha, ja dat blijven ze ook nog wel even want ik krijg 14 juli de sleutel pas ;)
Morgen komt aannemer nr 3 kijken en dan is het wachten op offertes en keuzes gaan maken. Vrijdag 2e afspraak bij een keukenboer om een definitievere offerte te maken (of eigenlijk 2, 1 met en 1 zonder apparatuur).
We blijven dus nog ff bezig met voorbereiding tot de sleutel komt :D
Miauw
  donderdag 23 juni 2011 @ 08:39:31 #73
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98542968
Vandaag per mail de eerste offerte ontvangen van een aannemer die is wezen kijken. Nu ging ik er wel vanuit dat mijn inschatting voor de prijs aan de lage kant was, maar een offerte die het dubbele kost van wat ik gehoopt had, had ik geen rekening mee gehouden 8)7

Nu is dit pas de eerste offerte maar het zal niet zo zijn dat de andere 2 de helft beslaan van deze :P Maar ik denk wel dat ik misschien meer zelf moet gaan doen ipv uitbesteden. Sowieso is een deel van de opgenomen post 'voorbereidend werk' goed zelf uit te voeren, beslaat onder andere verwarmingen verwijderen voor stukwerk en verwijderen van de trapleuning (vooral dat laatste... :X )

Maar ik had dus wel even een wake-up call!
Miauw
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:46:18 #74
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_98869287
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 08:39 schreef Lips het volgende:
Vandaag per mail de eerste offerte ontvangen van een aannemer die is wezen kijken. Nu ging ik er wel vanuit dat mijn inschatting voor de prijs aan de lage kant was, maar een offerte die het dubbele kost van wat ik gehoopt had, had ik geen rekening mee gehouden 8)7

Nu is dit pas de eerste offerte maar het zal niet zo zijn dat de andere 2 de helft beslaan van deze :P Maar ik denk wel dat ik misschien meer zelf moet gaan doen ipv uitbesteden. Sowieso is een deel van de opgenomen post 'voorbereidend werk' goed zelf uit te voeren, beslaat onder andere verwarmingen verwijderen voor stukwerk en verwijderen van de trapleuning (vooral dat laatste... :X )

Maar ik had dus wel even een wake-up call!
Lekker alles zelf doen joh! :)
pi_98873621
Foto van je CV ketel?
Als het een AGPO is uit 1996 dan heb je waarschijnlijk een VR ketel/

Als je zon Vailliant ketel hebt met 2 losse deuren erop zonder digitaal display en geen Condens afvoer heb je een VR ketel.
een HR ketel heeft altijd een aanvoer pijp en een afvoer pijp met een PVC buis onderaan voor vocht.
VR ketels zijn prima HR ketels zijn zuiniger maar dat is maar 10% verschil zover ik weet.

Laat je ook niet opjagen door die loodgieters en installateurs die zeggen van ja je ketel is 15 jaar oud die is aan vervanging de onderdelen zijn niet meer verkrijgbaar zijn allemaal bekende verkooppraatjes.

Keukens kan je ook goed op marktplaats kopen als je een keuken die alleen in de lengte zit dus geen L of hoekvorm kan het stukken goedkoper zijn, vaak zijn dit mensen die een dikke spaarpot hebben en een keuken uit 2005 willen vervangen en bieden het te koop aan.

Heb je trouwens een EPA label gekregen ? energie label rapport bij huurhuizen doen ze dit vaak en gezien jou huis een voormalig huurhuis is zou je ernaar kunnen vragen.
Interessant he ?
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:56:26 #76
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98874030
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:46 schreef SKa_BoSS het volgende:

[..]

Lekker alles zelf doen joh! :)
Helaas, dat kan ik niet :P Afgezien van zeer weinig kennis / ervaring mbt klussen heb ik ook nog eens hele slechte handen en kan dus veel simpelweg niet. Daarnaast redelijk ongeduldig dus een stuk uitbesteden is voor iedereen beter :P

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:45 schreef Zwolsboy het volgende:
Foto van je CV ketel?
Als het een AGPO is uit 1996 dan heb je waarschijnlijk een VR ketel/

Als je zon Vailliant ketel hebt met 2 losse deuren erop zonder digitaal display en geen Condens afvoer heb je een VR ketel.
een HR ketel heeft altijd een aanvoer pijp en een afvoer pijp met een PVC buis onderaan voor vocht.
VR ketels zijn prima HR ketels zijn zuiniger maar dat is maar 10% verschil zover ik weet.

Laat je ook niet opjagen door die loodgieters en installateurs die zeggen van ja je ketel is 15 jaar oud die is aan vervanging de onderdelen zijn niet meer verkrijgbaar zijn allemaal bekende verkooppraatjes.

Keukens kan je ook goed op marktplaats kopen als je een keuken die alleen in de lengte zit dus geen L of hoekvorm kan het stukken goedkoper zijn, vaak zijn dit mensen die een dikke spaarpot hebben en een keuken uit 2005 willen vervangen en bieden het te koop aan.

Heb je trouwens een EPA label gekregen ? energie label rapport bij huurhuizen doen ze dit vaak en gezien jou huis een voormalig huurhuis is zou je ernaar kunnen vragen.
Het is volgens mij een een AGPO ketel ja (klinkt heel bekend) en inderdaad een VR. Voor een HR zal er afvoer moeten komen. Vraag mee een beetje af wat het prijsverschil in aanschaf is tussen HR en VR. Loodgieter kan wel mooi zeggen dat hoe tochtiger je huis is, hoe meer rendement je hebt van een HR, maar ik ben ook niet van gisteren! Rendement kan wel hoger zijn maar wil niet zeggen dat het totaalplaatje interessanter is. Maar aan de andere kant, als de aanschaf niet veel scheelt, wat maakt het dan uit?

Keuken doe ik heel bewust via een keukenboer. Ik wil dat mijn keuken één geheel is maar gezien de beperkte breedte (190 cm) kan ik niet aan 2 kanten met een blad van 60 diep werken. 2e hands is voor de keuken dus geen optie (maar gezien dat ik dol ben op koken heb ik het geld graag over voor een keuken volledig naar m'n zin).

Ik heb bij het koopcontract een energielabel gekregen ja.... E...
Maar ik vind het een beetje raar waar dat op gebaseerd is, ze hebben namelijk niet op de zolder en in de kruipruimte gekeken terwijl daar dus gewoon isolatie ligt.
Miauw
pi_98875093
Energielabel E ze kijken ook naar het bouwjaar en welke isolatie daar zit.
Stel je hebt isolatie uit 1980 is niet te verglijken met isolatie uit 2011.

Wat staat er bij verbeteringsmogelijkheden? (achterop)

Mijn huis is namelijk F maar heb wel HR++ isolatieglas en dakisolatie enzo maar al die isolatie is ruim 30/40 jaar oud en daar houden ze rekening mee.
Interessant he ?
pi_98876023
Volgens mij scheelt HR-VR qua prijs nauwelijks tot niet, er worden ook niet zoveel VR-ketels meer gemaakt. Ik zou eigenlijk niet weten waarom je nog een VR-ketel zou kopen, behalve als het heel lastig/kostbaar is om een HR-ketel te plaatsen (bijv. geen afvoer :P).
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_98876826
Nee, maar als de ketel van TS nog goed is voor 3 jaar zou ik hem gewoon laten staan.
Als je nu een nieuwe koopt bespaar je echt geen 1500,- in die 3 jaar.

Als zon nieuwe ketel een rendement van 200% had (fantasie) dan zou je dat wel overwegen.
Interessant he ?
pi_98877397
Tja, het ligt natuurlijk ook maar aan de staat waarin het ding verkeert. Als er binnenkort dure reparaties aan zitten te komen dan is vervangen slim, maar als er niks bijzonders mee aan de hand is en het ding gewoon goed werkt dan kan het natuurlijk best nog even wachten. Maar aangezien het een ex-huurhuis is zal de ketel best goed onderhouden zijn, woningbouwverenigingen houden dat soort dingen altijd goed bij.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_98878350
Dat klopt. Gewoon mee doorstoken en kijken wat je gasverbruik is. Vervangen kan altijd nog, afhankelijk van de problemen die optreden. Zolang de warmtewisselaar goed is (geen lekkage) kan je prima nog een tijd er mee doorstoken.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 30-06-2011 20:22:06 ]
pi_98878582
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:56 schreef Lips het volgende:
Helaas, dat kan ik niet :P Afgezien van zeer weinig kennis / ervaring mbt klussen heb ik ook nog eens hele slechte handen en kan dus veel simpelweg niet. Daarnaast redelijk ongeduldig dus een stuk uitbesteden is voor iedereen beter :P
Dit riekt naar een Fok! klusmeet ;)
pi_98879188
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:01 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dit riekt naar een Fok! klusmeet ;)
Wat & waar is en zit dat?
pi_98879471
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:18 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat & waar is en zit dat?
_O- klusmeet = meerdere FOK!-ers die gaan helpen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_98886103
_O- Is me dat lachen. Dat wist ik even niet, vandaar mijn vraag daaromtrent. Is me dat _O_ lachen.....
pi_98886315
Tvp omdat, pippi langkous enzo.
pi_98889958
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 19:27 schreef pussywillow het volgende:
Tja, het ligt natuurlijk ook maar aan de staat waarin het ding verkeert. Als er binnenkort dure reparaties aan zitten te komen dan is vervangen slim, maar als er niks bijzonders mee aan de hand is en het ding gewoon goed werkt dan kan het natuurlijk best nog even wachten. Maar aangezien het een ex-huurhuis is zal de ketel best goed onderhouden zijn, woningbouwverenigingen houden dat soort dingen altijd goed bij.
Onderhouds-Plus contract afsluiten.
Alles binnen de cv is niet voor je eigen rekening.

Hebben mijn ouders ook met hun Agpo uit 1999 laats was de printplaat en ventilator kapot gewoon kostenloos vervangen .
Interessant he ?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 09:56:12 #88
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98897819
Ik weet niet of die klusmeet in bier en eten goedkoper is dan de klussers die ik in plan te gaan huren :P
Opzich hebben jullie wel een punt vwb de ketel. Hij is goed onderhouden, er staan netjes de onderhoudsstikkers op. Aan de andere kant, als ze nu toch gaan verbouwen en breken kan ik beter nu de afvoer voor de hr bij laten plaatsen dan dat ze over 2 jaar aan de slag moeten...

@Zwolsboy; ze hebben heel de isolatie niet gezien want de kruipruimte zat dichtgespijkerd en de zolder zijn ze niet op geweest ivm ontbreken trap / ladder. Ik weet ook niet van wanneer de isolatie is maar wat ik zo kon zien is die in de kruipruimte denk ik maximaal 10 jaar. Als advies op de achterkant stond dus ook vloer- en dakisolatie. Daarnaast muurisolatie (is niet gebeurd) en hr ketel. Anderen zaken weet ik zo niet, zit op m'n werk.
Miauw
pi_98898243
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 09:56 schreef Lips het volgende:
Ik weet niet of die klusmeet in bier en eten goedkoper is dan de klussers die ik in plan te gaan huren :P
Opzich hebben jullie wel een punt vwb de ketel. Hij is goed onderhouden, er staan netjes de onderhoudsstikkers op. Aan de andere kant, als ze nu toch gaan verbouwen en breken kan ik beter nu de afvoer voor de hr bij laten plaatsen dan dat ze over 2 jaar aan de slag moeten...
Eerst maar eens uitzoeken of HR je winst gaat opleveren. Zo ja, dan nu een afvoer laten bijplaatsen, je wil immers ook afvoer voor badkamer laten bijplaatsen dus dat kan dan mooi in ene moeite door. Als je net zo goed wanneer je ketel vervangt een VR kan nemen kan al dat extra werk niet uit.

Sowieso zou ik de huidige ketel laten hangen. Zolang die het doet bespaart het je geld..
pi_98898430
Dat klopt. Nu bij de a.s. verbouwing een 40 mm buis met sifon naar het riool aanleggen, is ook het werk of de kosten niet.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:08:12 #91
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99059800
Zo, de eerste grote aankoop is gedaan!!
Gisteren de keuken definitief gekocht. Hoop morgen de laatste tekeningen per mail te ontvangen dus dan zal ik ze posten.

Zit verder nog steeds te wachten op offertes.... jeetje wat duurt dat lang met die aannemers!!! Bijna 3 weken al bij een. Maar hij houdt me wel netjes bijna dagelijks telefonisch op de hoogte dat het nog een dag duurt (hij zit te wachten op offerte van de loodgieter).

Inmiddels wel feest gevierd nu de overdrachtsbelasting verlaagd is en verder druk aftellen naar volgende week donderdag! Vandaag Essent gebeld dat ik toch wel energie wil hebben volgende week, leek me ook wel makkelijk :P

Omdat ik nog geen aannemer heb kunnen kiezen is er ook nog steeds geen planning. Denk dat ik donderdag maar met een schuurmachine die kant op ga en een breekijzer voor de keuken :)

Iemand tips voor gereedschap? Ik zal het nu tijdens de verbouwing gebruiken maar daarna niet veel meer. Heb zelf bedacht een schuurmachine (soort mouse) te kopen voor alle kozijnen, deurposten, deuren en plinten. Wat adviseren jullie daarin?
Is verder een schroef-boormachine voldoende of heb ik ook een klopboor nodig?

En wat verder??
Miauw
pi_99060434
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:08 schreef Lips het volgende:

Iemand tips voor gereedschap? Ik zal het nu tijdens de verbouwing gebruiken maar daarna niet veel meer. Heb zelf bedacht een schuurmachine (soort mouse) te kopen voor alle kozijnen, deurposten, deuren en plinten. Wat adviseren jullie daarin?
Is verder een schroef-boormachine voldoende of heb ik ook een klopboor nodig?

En wat verder??
Ik zou in ieder geval zo'n muis met snoer kopen die houden het veeeeel langer en fanatieker vol.
En als je een aannemer hebt om de grote klussen te doen zou ik gewoon een schroefboormachine kopen, die heb je het vaakst nodig (deze wel met accu).
pi_99061059
Bij beperkt gebruik kan je ook bij Aldi eens kijken wat ze hebben in de aanbiedingfolder qua electrisch gereedschap. Dat houdt het prima één verbouwing uit, daarna is het afgeschreven.

Voor incidenteel gebruik daarna, kan je ook eens bij familie of buur te leen vragen.

Verder diverse schroefbitjes, kruiskop (goede kwaliteit), goede handzaag kopen.

Gebruik oog- adem- en gehoorbescherming indien je gaat klussen. Draag veiligheidsschoenen bij het slopen van zware spullen, evt. een helm.
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:16:20 #94
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99112560
Inmiddels heb ik de tekeningen van de keuken binnen!!

De kraan staat alleen niet ingetekend :D

Iemand nog een tip voor een schuurapparaat, kan ik beter zo'n handzame mouse of zo'n driehoekschuurmachine zeg maar met handvat kiezen??
Miauw
pi_99112944
Dat met die spoelbak weet je zeker?
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:29:20 #96
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99113107
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:25 schreef lezzer het volgende:
Dat met die spoelbak weet je zeker?
Haha, hoezo?
Miauw
pi_99113189
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:29 schreef Lips het volgende:

[..]

Haha, hoezo?
Onhandige plek. Meestal vuil aan 1 kant, schoon aan kant 2 .
pi_99113223
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:29 schreef Lips het volgende:

[..]

Haha, hoezo?
Ik zou 'm in het midden doen. Nee, echt :)
pi_99113239
Vergeet de afzuiging boven je fornuis niet trouwens
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:34:28 #100
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99113421
Ik zal wat extra tekst en uitleg over de keuken geven :)
De keuken is maar 190 breed en 285 lang. Op beide korte zijden zit een doorgang, maar die zitten natuurlijk schuin tegenover elkaar.
Door de beperkte breedte kan ik niet aan beide zijden met een blad van 60 werken, vandaar het ondiepe ladeblok naast de spoelbak. De reden dat de spoelbak in de hoek zit is dus ook dat het niet anders kan ivm diepte.

@FkTwkGs2012; er zit een vlakschermkap in het kastje boven de kookplaat
Miauw
pi_99113723
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:34 schreef Lips het volgende:
Ik zal wat extra tekst en uitleg over de keuken geven :)
De keuken is maar 190 breed en 285 lang. Op beide korte zijden zit een doorgang, maar die zitten natuurlijk schuin tegenover elkaar.
Door de beperkte breedte kan ik niet aan beide zijden met een blad van 60 werken, vandaar het ondiepe ladeblok naast de spoelbak. De reden dat de spoelbak in de hoek zit is dus ook dat het niet anders kan ivm diepte.

@FkTwkGs2012; er zit een vlakschermkap in het kastje boven de kookplaat
Vervelende ruimte, wij hadden hezelfde met de keuken (wel wat langer, maar 195 breed en zelfs 3 doorgangen :P), maar wij gaan 1 van de "schuine" doorgangen dichtgooien om gewoon aan 1 kant een rechte keuken te maken...
Klussen deel 1 en 2
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:44:50 #102
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99113955
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:40 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Vervelende ruimte, wij hadden hezelfde met de keuken (wel wat langer, maar 195 breed en zelfs 3 doorgangen :P), maar wij gaan 1 van de "schuine" doorgangen dichtgooien om gewoon aan 1 kant een rechte keuken te maken...
Als ik die mogelijkheid had gehad, had ik daar ook voor gekozen ja, want het geeft nogal beperkingen :)
Maar dan moest ik echt m'n halve huis gaan verbouwen en dat gaat 'm ff niet worden.
Miauw
pi_99115037
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:44 schreef Lips het volgende:

[..]

Als ik die mogelijkheid had gehad, had ik daar ook voor gekozen ja, want het geeft nogal beperkingen :)
Maar dan moest ik echt m'n halve huis gaan verbouwen en dat gaat 'm ff niet worden.
Ja, begrijpelijk. Dit was voor ons de minst ingrijpende optie, je moet nu alleen iets verder omlopen (gang > woonkamer > keuken in plaats van gang > keuken) maar verder hoefde er niks gewijzigd te worden.

Waar heb je de keuken gekocht eigenlijk? (Ik heb het niet 1-2-3 kunnen vinden in het topic)
Klussen deel 1 en 2
  woensdag 6 juli 2011 @ 16:13:56 #104
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99115173
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:10 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Ja, begrijpelijk. Dit was voor ons de minst ingrijpende optie, je moet nu alleen iets verder omlopen (gang > woonkamer > keuken in plaats van gang > keuken) maar verder hoefde er niks gewijzigd te worden.

Waar heb je de keuken gekocht eigenlijk? (Ik heb het niet 1-2-3 kunnen vinden in het topic)
Bij Nuva Keukens in Bergeijk.
Miauw
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:32:34 #105
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99412232
Voor de meelezers, ik zou eigenlijk morgen de sleutel krijgen en plankgas gaan klussen, maar dat gaat 'm niet worden...
Notaris had de papieren niet op tijd omdat een of andere verzekering ¤ 1,40 meer per maand wil hebben omdat ik een hoge bloeddruk heb :')
Als het goed is zijn nu alle papieren bij de notaris, wordt ik morgen gebeld voor een afspraak en is volgende week donderdag de overdracht *)
Van de 3 offertes van aannemers hoop ik vandaag de laatste te krijgen zodat ik ook daar een keuze in kan gaan maken. Afwachten dus!
Miauw
  Moderator woensdag 13 juli 2011 @ 17:48:47 #106
92034 crew  Vonkenboer
pi_99420059
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:32 schreef Lips het volgende:
Voor de meelezers, ik zou eigenlijk morgen de sleutel krijgen en plankgas gaan klussen, maar dat gaat 'm niet worden...
Notaris had de papieren niet op tijd omdat een of andere verzekering ¤ 1,40 meer per maand wil hebben omdat ik een hoge bloeddruk heb :')
Als het goed is zijn nu alle papieren bij de notaris, wordt ik morgen gebeld voor een afspraak en is volgende week donderdag de overdracht *)
Van de 3 offertes van aannemers hoop ik vandaag de laatste te krijgen zodat ik ook daar een keuze in kan gaan maken. Afwachten dus!
Wat een ":')" reden ! Beetje miereneukerig is het wel van je verzekeraar !

Altijd fijn dat om zoiets je hele planning/schema overhoop wordt gegooid.
Vallen de offertes van de aannemers erg mee ? Heb je al een aannemer in gedachte ? :)
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:19:42 #107
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99421196
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat een ":')" reden ! Beetje miereneukerig is het wel van je verzekeraar !

Altijd fijn dat om zoiets je hele planning/schema overhoop wordt gegooid.
Vallen de offertes van de aannemers erg mee ? Heb je al een aannemer in gedachte ? :)
Kreeg vandaag toevallig de brief met verklaring welke ik op had gevraagd... De premie is verhoogd omdat ik natuurlijk in een risicogroep val met m'n verhoogde bloeddruk en m'n lekke nierfilters. Maar omdat de behandelend arts heeft gezegd dat alles redelijk stabiel en onder controle is, hebben ze de premie minder erg verhoogd dan gebruikelijk is :')
Seriously, ¤ 1,40 per maand... is ¤ 500,- over gehele looptijd, inflatie niet meegeteld :')

Eerste offerte van aannemer was schrikbarend! Bijna 25.000 euro 8)7
Tweede offerte gaat de goede kant op, 16.000 euro.
Moet wel zeggen dat ik ze nog niet heel precies heb bekeken om te vergelijken en om te kijken wat er allemaal in zit, dus wat dat betreft zegt het nog niks. Even de derde afwachten en dan echt goed gaan lezen en vergelijken.
Ik heb op zich naar alle 3 wel een gunfactor en niet een echte voorkeur.
Miauw
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:53:40 #108
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99460737
Net de notaris aan de telefoon gehad (nadat ik haar vandaag 3 keer heb gebeld) en we hebben een afspraak!! Volgende week donderdag, 21 juli, om 16.00 uur krijg ik de sleutel *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Lips op 14-07-2011 16:38:48 (Juli dus ja :)) ]
Miauw
pi_99463008
Juli, denk ik? Hartstikke gefeliciteerd met de a.s. aankoop.

Laat je hoofd niet op hol brengen, maak van tevoren een planning en begroting. Bezuinig niet op kwaliteit en ga lekker van de tuin genieten.
  zondag 24 juli 2011 @ 11:43:23 #110
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99870664
Ik heb al geen handen meer over na 2 dagen klussen maar ik zal eens een update geven ;)

Donderdag de sleutel gekregen maar die dag eigenlijk niks meer gedaan. Wel met m'n pa nog eens goed naar de deurposten gekeken en besloten dat we alles kaal gaan maken voordat we het opnieuw in de verf gaan zetten.
Vrijdag dus begonnen met een rondje bouwmarkt om afbijt te halen, kwasten, verfkrabbers en nog wat gadgets als handschoenen en een veiligheidsbril ;)
Daarna ben ik begonnen met wat behang afhalen in de woonkamer (zo ver als ik er bij kon) en gordijnrails verwijderen want m'n pa had de bovenverdieping in beslag genomen om deurposten in de afbijt te zetten.

Beneden ook nog een tijdje met zo'n fohn ( :') hoe heet dat??) aan de gang geweest om een deurpost kaal te maken en het is verwonderlijk hoe veel lagen verf er over elkaar kunnen zitten -O-

De deur naar de kelderkast was aan de binnenkant van de kast een paneeldeur en aan de buitenkant niet. We gokten al dat er een plaat tegenaan zat en dat bleek juist te zijn. We hebben nu die plaat er af maar ik weet niet zo goed wat te doen met de deur. Er zitten allemaal krammen in die er bijna niet uit te krijgen zijn zonder de deur te beschadigen... Iemand tips?

Een deel van de tegeltjes die op die je op de foto ziet zitten heeft gisteren een vriendin verwijderd, maar heel het hout wat er onder zit ging splinteren dus daar zijn we weer mee opgehouden. Er komt riolering van de vaste wc boven door of in die koof dus dan moeten ze er maar helemaal nieuw hout omheen zetten.

Mijn pa vond vrijdag dat die afbijt best de hele nacht kon blijven zitten (inmiddels weet ik beter) dus ik ben gisterenmorgen begonnen met verf afkrabben... Wat een drama! Grijs, bruin, rood, oranje, gebroken wit, groen.... alles over elkaar! Het is dus ook absoluut niet gelukt om het hout kaal te krijgen met 1 keer afbijt. M'n pa en ik hebben de hele dag staan krabben (hij ook een tijd met die fohn) maar schoon wordt het niet.
Gisterenavond met die vriendin nog terug gegaan en alles nog een keer in de afbijt gezet, deze keer ging het alleen een stuk beter! Flink dik opgezet en niet te lang laten zitten waardoor een deel van de deurposten nu toch wel redelijk kaal zijn (nog geen foto's gemaakt). Vannacht om half 1 vonden we het wel genoeg geweest ;)

Nu zit ik met enorme pijn in m'n handen achter de pc en mag ik zo weer terug. Alleen ff geen flauw idee wat ik moet gaan doen want de bouwmarkten zijn dicht en ik heb geen afbijt meer...

Heb nu trouwens de afbijt van Alabastine, vind 'm best duur en toch niet zo heel geweldig. Iemand tips voor andere afbijt?
Miauw
pi_99873458
HEMA heeft goede en spotgoedkope afbijt, dacht in de opruiming 1 ¤ per pot van 3/4 l.

Over die beschadigde deur: 2-comp houtrotvuller; da's het enige goed spul.
pi_99875286
Ik krijg ook altijd zo'n pijn in mijn handen van het klussen!
Veel succes in ieder geval! Heb je al een idee wanneer je het af wil hebben?
  zondag 24 juli 2011 @ 14:15:19 #114
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99875712
In de buurt van Eindhoven helaas geen praxis open. Dat van de Hema is een goede tip! En een stuk goedkoper ;)
Ik hoop in oktober klaar te zijn dus dat duurt nog ff!
Weet iemand trouwens of je aan verf kunt ontdekken of t waterbasis of op basis van terpetine is?
Miauw
pi_99876953
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 14:15 schreef Lips het volgende:
In de buurt van Eindhoven helaas geen praxis open. Dat van de Hema is een goede tip! En een stuk goedkoper ;)
Ik hoop in oktober klaar te zijn dus dat duurt nog ff!
Weet iemand trouwens of je aan verf kunt ontdekken of t waterbasis of op basis van terpetine is?
http://www.decoratief.nl/(...)%20verf.htm#watiswat
  zondag 24 juli 2011 @ 19:24:44 #116
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99888578
thumbnail bedankt voor de tip!!

Vandaag eens iets meer foto's gemaakt van wat er al is gebeurd. Zelf vandaag niet zo veel gedaan, een kozijntje geschuurd in de keuken en scharnieren van de deuren boven er af gehaald (voor zover dat ging, een paar krijg ik de schroeven met de beste wil van de wereld er niet af... Schroevendraaier krijgt geen grip).

'Proefstukje' verf afbranden in de keuken

Plug uit de muur trekken en de muur meenemen... Is bijna 20 cm doorsnee.

Boven druk verf aan het afkrabben

Iemand een tip hoe ik dit stuk achter de verwarmingsbuizen schoon kan krabben?? Kan er niet echt bij. En wat te doen met dat rond lopende stukje tegen de muur? Heb ik op meer plaatsen maar heb geen holle krabber die daar overheen past.

De cv ketel uit de steentijd:

Bij de ramen zitten aluminium kozijnen in houten kozijnen. Ik ben daar aan het schuren gegaan maar in de randen zit volgens mij een kitlaag die nu loslaat. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je ook helemaal niet zomaar over kit heen kunt verven. Wat kan ik nu het beste doen? Alles weghalen en een ander soort kit gebruiken??

Miauw
  zondag 24 juli 2011 @ 20:44:15 #117
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_99892556
Fiks project zeg; go Lips!

Je hebt kitsoorten waar je gewoon overheen kunt verven, schilderkit (doh!) bijvoorbeeld. Dus weghalen en schoon maken, de juiste kit kopen, er op smeren en weer verven maar. Er van uitgaande dat je beide delen geverfd wil hebben, dat zie ik nl niet zo goed aan die foto.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 24 juli 2011 @ 21:01:46 #118
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_99893611
Het is echt net mijn huis toen ik hier in trok.. een tip heel veel liters latex...
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 24 juli 2011 @ 21:08:20 #119
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99893973
quote:
11s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:44 schreef Frezer het volgende:
Fiks project zeg; go Lips!

Je hebt kitsoorten waar je gewoon overheen kunt verven, schilderkit (doh!) bijvoorbeeld. Dus weghalen en schoon maken, de juiste kit kopen, er op smeren en weer verven maar. Er van uitgaande dat je beide delen geverfd wil hebben, dat zie ik nl niet zo goed aan die foto.
Het aluminium is al een keer geverfd geweest dus dat krijg ik nooit meer mooi. Het wordt dus beide delen verven ;)

quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het is echt net mijn huis toen ik hier in trok.. een tip heel veel liters latex...
Ik wilde eerst alles gaat verven en een deel opnieuw stuken. Ben nu al aan het overwegen of ik boven toch niet gewoon ga behangen :P
Miauw
  zondag 24 juli 2011 @ 21:15:04 #120
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_99894308
Wij hebben een kamer zelfs gipsplaten tegen de muur aangezet, als we het behang eraf trokken trokken we de helft van de muur mee :o tja... maar stuken is een werk zeg..
  zondag 24 juli 2011 @ 22:57:49 #121
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99900312
Vraagje trouwens aan de schildergoeroes hier!
De kozijnen hebben als onderste laag een groene laag, ik verwacht dat dit de grondverf is. Moet deze er helemaal af of kan ik deze laten zitten er er een nieuwe laag grondverf overheen zetten? Er af halen kan wel maar als het niet hoeft... ;)

Miauw
pi_99912369
Het gaat erom dat je het mooi glad maakt dus je zou die groene laag kunnen laten zitten.
pi_99916127
Die groene laag kan je inderdaad laten zitten, vooropgesteld dat het geen verf op lijnoliebasis is. Als ie goed af te branden is, is het geen lijnolieverf.
Dan ontvetetn, opschuren en de grondlaag aanbrengen etc.
  maandag 25 juli 2011 @ 12:00:29 #124
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99916195
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:58 schreef blomke het volgende:
Die groene laag kan je inderdaad laten zitten, vooropgesteld dat het geen verf op lijnoliebasis is. Als ie goed af te branden is, is het geen lijnolieverf.
Dan ontvetetn, opschuren en de grondlaag aanbrengen etc.
Oh mooi! Dat scheelt dan toch weer een laag schrapen ;) Hij is inderdaad redelijk makkelijk af te branden maar dat hoeft dan dus niet meer :D
Miauw
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:26:40 #125
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99980581
Pff, wat een zware dag! ja ik weet het, ben pas net begonnen en het wordt nog veel zwaarder :P
Van half 9 tot half 7 in het huis geweest, 3 deurposten nog een keer in de afbijt gehad, weer helemaal afgekrabd en daarna schoon gemaakt. Eerst lafjes met een sopje met St. Marc, toen tot de conclusie gekomen dat er nog een gummy laag overheen zat. Vervolgens dus nog eens met een schuursponsje heel goed afgenomen en later nog een keer met water.
Als je het zo opschrijft lijkt het een werk van niks maar heb me verdomme de hele dag uit de naad gewerkt (en je ziet eigenlijk niet dat ik wat gedaan heb) -O- Heel demotiverend! Morgen helaas weer zo'n dag want heb boven nog 4 deurposten over die ben ik bang allemaal nog een keer met afbijt moeten...
Miauw
pi_99983959
Pff heb jij eens hard doorgewerkt zeg! optijd stoppen hoor als je je nek ofzo begint te voelen.. anders loop je een half jaar later nog steeds met een pijnlijke nek.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:31:15 #127
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99984168
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Pff heb jij eens hard doorgewerkt zeg! optijd stoppen hoor als je je nek ofzo begint te voelen.. anders loop je een half jaar later nog steeds met een pijnlijke nek.
Te laat :P
Heel m'n schouders zitten inmiddels vast dus denk dat ik volgende week bij de fysio sta :D M'n handen gaan vaak het eerste pijn doen (heb hele slechte handen) dus die remmen me wel. Dan ga ik nog wel te lang door maar ik weet als ik niet stop, dat ik 2 dagen niks kan doen.
Morgen weer bikkelen dus nu naar bed :W
Miauw
pi_99984725
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:31 schreef Lips het volgende:

[..]

Te laat :P
Heel m'n schouders zitten inmiddels vast dus denk dat ik volgende week bij de fysio sta :D M'n handen gaan vaak het eerste pijn doen (heb hele slechte handen) dus die remmen me wel. Dan ga ik nog wel te lang door maar ik weet als ik niet stop, dat ik 2 dagen niks kan doen.
Morgen weer bikkelen dus nu naar bed :W
slaap lekker :)
pi_99992564
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:31 schreef Lips het volgende:

[..]

Heel m'n schouders zitten inmiddels vast dus denk dat ik volgende week bij de fysio sta :
Pas op voor "frozen shoulder" . Dan kan je het klussen verder wel vergeten. Gaa s.v.p. z.s.m. naar de huisarts voor een diagnose!
pi_99992839
slijp je je gereedschap wel tussendoor?
  woensdag 27 juli 2011 @ 09:43:18 #131
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99993532
@Blomke; bedankt voor de zorgen maar het zijn enkel m'n spieren bij m'n schouderbladen. Is voor mij ook niks onbekends, zitten eigenlijk meer vast dan los.

@klaaskootstra; Ik stond me gisteren te bedenken dat die krabbers wel bot aan het worden zijn en dat dat de functionaliteit natuurlijk niet bevordert... Kan je dat slijpen zelf of kan ik dat beter even laten doen? (en bij laten doen, waar dan en is dat voordeliger dan nieuwe krabber halen)
Miauw
pi_99993584
Zelf slijpen tegen een slijpmachientje (vergt wel enige oefening en handigheid) óf de driehoek langs een slijp-&wetsteentje halen.
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:12:54 #133
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100001825
Zeg, zou je niet in overweging nemen wat een nieuw stuclaagje je gaat kosten ? Dan heb je weer mooie strakke muren en in schoon wit.

Kost je wel geld idd, maar reken je uren /tijd eens mee en al het materiaal dat je moet kopen om dat te doen wat je nu doet....

Ik zou er de lokale Pool doorheen jagen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100001929
Lips heeft het toch over de kozijnen???
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:08:28 #135
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_100004038
Ben bezig met deurposten ja, niet met muren. Er moet al zo veel gebeuren en een deel wordt ook gestuukt, maar alles stuken is een enorme kostenpost. Daarom wil ik boven misschien gaan behangen ipv verven, scheelt nogal aan verf.
Miauw
pi_100004831
Goede latex is toch niet zo prijzig als behang (hoewel ik aan behang de "oud-papierprijs"toedicht, maar de behangwinkelier waarschijnlijk de hoofdprijs)
pi_100004939

Goedkoper dan behang lijkt mij en nog eens goed spul ook, heb gisteren net 6 emmers opgehaald :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_100005338
Kijk eens aan! En je hoeft geen plaksel e.d. te kopen / aan te maken.

Hoewel, oud papier (= behang) ¤75 /ton, kan je ook heel wat m² mee beplakken.
pi_100008448
slijpen is zelf prima te doen mbv een wetsteen of slijpmachine. Het handigste kan je het dat dan iemand even voor laten doen.
Als alternatief zou je misschien in de buurt bij een werkplaatsje, stel bouwvakkers, handige buurman met gereedschap kunnen vragen of ze je krabbertjes even willen kietelen.
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:01:04 #140
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_100041294
Behangen hoef ik maar 1 keer te doen, texen minimaal 3 keer om de felle kleuren er onder te krijgen.
Ik denk dat als ik 3 x tex en daarbij de tijd tel dat ik er mee bezig ben, dat ik dan met behangen echt wel voordeliger uit ben.
Wanneer ik laat stuken betaal ik het stuken en daarna moet het ook nog 1 of 2 keer getext worden.
Het gaat overigens hierbij over de bovenverdieping. De woonkamer laat ik wel helemaal stuken.

Voor die krabbers hebben we inmiddels besloten ze gewoon te vervangen :D Blijken ze bij de action ook te hebben voor iets van ¤ 1,50 per stuk en die werken prima (volgens de vriendin die gisteren de hele dag deurposten schoon heeft staan krabben).

Vraagje aan de schilders hier, 3 deurposten zijn nu kaal (op wat groene plekken na) en geschuurd. Op de schuurmachine had ik voor de vlakke kanten 180 zitten en de kopse kanten heb ik met 120 geschuurd. Is dit fijn genoeg voor een grondlaag of moet het eerst nog fijner geschuurd worden?
Miauw
pi_100041654
Da's goed geschuurd. Grondig schuurstof verwijderen (blazen en vegen). Dan gronden, dan kan je zien hoe het hout zich houdt: vezels die omhoog komen (na het gronden) ga je weer glad schuren.
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:22:16 #142
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_100042055
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:09 schreef blomke het volgende:
Da's goed geschuurd. Grondig schuurstof verwijderen (blazen en vegen). Dan gronden, dan kan je zien hoe het hout zich houdt: vezels die omhoog komen (na het gronden) ga je weer glad schuren.
Moet je het ook nog met nat afnemen voor het gronden of is enkel vegen en blazen genoeg?
Miauw
pi_100042443
@lips als je te goedkope behang koopt, komen de kleuren er gewoon doorheen. De afbeelding die ik heb geplaatst, moet binnen 2x makkelijk dekkend zijn, bij mij na 1x al

Daarnaast had ik je een pm gestuurd, niet gezien :)
pi_100042756
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:22 schreef Lips het volgende:

[..]

Moet je het ook nog met nat afnemen voor het gronden of is enkel vegen en blazen genoeg?
Bij de Gamma/Karwei hebben ze zo een stofkleefdoek, voor iets van 80 cent. Dat vind ik erg fijn werken :)
Klussen deel 1 en 2
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:46:18 #145
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_100042833
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:34 schreef RanTheMan het volgende:
@lips als je te goedkope behang koopt, komen de kleuren er gewoon doorheen. De afbeelding die ik heb geplaatst, moet binnen 2x makkelijk dekkend zijn, bij mij na 1x al

Daarnaast had ik je een pm gestuurd, niet gezien :)
Wel gezien, vervolgens vergeten dat ik 'm gezien had ;)

M'n moeder waarschuwde ook al ja over dat doorschijnen. Kan op het moment ook nog helemaal niet beslissen of ik m'n muren nu wit wil of toch een kleur. Dat besluit zal ook weer meespelen bij de keuze.
Miauw
pi_100098928
Gaaf dat jij door al die lelijke kleuren kon heenkijken, want die deuren zijn anders verdomd fraai.. complimenten.
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:33:59 #147
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_100772391
Zo, bijna een maand de sleutel en echt veel te weinig gedaan :')

2 hele drukke weken op kantoor combineren met vol geplande weekenden laat niet veel tijd / ruimte om te klussen. Hoop na LL m'n leven te kunnen beteren... (zal ook onderhand wel moeten).

Boven zijn nu op 1 deurpost na alle deurposten afgekrabd en geschuurd. Beneden ben ik begonnen met de afwerklatjes van de deurposten te verwijderen. Is een klotewerk om ze kaal te krijgen en een deel moet er toch af voor de stuker.

In de keuken ook vast een stuk plint weggetrokken en dan blijkt wel hoe goed de muren zijn...

Op steeds meer plaatsen komt overigens het hele stukwerk van de muur af, dus genoeg te stuken straks -O-

De overbuurjongen vertelde me dat achter de schuine stukken op de bovenverdieping gewoon muur zit, dus op de kamer die de badkamer wordt heb ik wat platen er af getrokken en inderdaad, muur!

Ik ben bijna rond met een aannemer. Vorige week was hij bij mij en we zijn het er over eens dat de loodgieter die hij had gestuurd veel te duur is. Vandaag is er een andere geweest om te kijken en daar had ik ook een veel beter gevoel bij! Morgen zitten ze samen en als het goed is krijg ik dan woensdag de definitieve offerte.

Wel afgelopen week inspiratie op gaan doen voor kleuren en meubels en ik begin wel een goed beeld te krijgen van wat ik wil. Past volledig in het straatje van te-dure-smaak-voor-bankrekening dus moet nog wat schipperen :')
De muren in de woonkamer worden waarschijnlijk een olijf/mos/grijs/groenige kleur, boven denk ik richting dezelfde kleur maar dan behang. Alle kozijnen en deurposten worden dan offwhite, creme of net van het wit af naar lavendel. Hal en de overloop worden dan een wit tint en het halletje achter ook. Voor de meubels wil ik gaan kijken naar een landelijke sfeer, beetje Riviera Maison (maar dan betaalbaar -O-)
Miauw
  donderdag 25 augustus 2011 @ 21:25:21 #148
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101188338
Ja, er gaat eindelijk echt iets gebeuren *O*
Ik ben eindelijk rond met een aannemer en hij gaat maandag al beginnen! Dat betekent alleen wel dat ik dit weekend nog enorm veel werk moet verzetten om hem aan de slag te kunnen laten gaan.
Morgen maar een vrije dag genomen en ik heb nu 3 dagen de tijd om de oude keuken te verwijderen, tegels in de keuken te verwijderen, 3 cm vloer in de nieuwe badkamer uit te hakken, deurpost nieuwe badkamer laatste stuk te schuren, onderkant loodvrije menie op te zetten en dan de hele deurpost in de grondverf te zetten, minimaal 4 radiatoren te verwijderen, van 3 deurposten afdeklatten te verwijderen, 4 deurposten kaal te maken, in 3 ruimtes plinten te verwijderen en in 3 ruimtes loszittend stucwerk te verwijderen...
Best een bult werk dus -O-
Miauw
pi_101188597
Sterkte, het is niet mis wat je allemaal van plan bent dit weekend
pi_101188857
Wow, das veel werk! Ik hoop dat je hulp hebt.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 21:40:44 #151
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101189079
Ik heb morgen 3 man hulp (mwah, doe maar 2,5 want 1 is er niet zo actief) en zaterdag en zondag iig 1 persoon hulp. Het zal doorwerken worden en heel hard duimen dat er niks tegenzit ;)
Miauw
pi_101198719
Wow, succes!
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:27:33 #153
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101322740
Het is gelukt *O*

De oude keuken is eruit, alle tegels in de keuken zijn van de muur (inclusief 3 cm specie -O-), losse stucwerk is er af in de keuken en de woonkamer (dus zo'n beetje de hele muren), in de nieuwe badkamer is er 3 cm vloer weggekapt, alle radiatoren zijn er af, beneden zijn de afdeklatten van de deurposten er af (door wat miscommunicatie zijn helaas de kaalgemaakte en geschuurde afdeklatten er boven ook af...) en de plinten zijn (zo goed als) overal weg.

Het is hard werken geweest maar ben super trots dat het gelukt is. Moet ook wel zeggen dat het me niet gelukt was zonder de hulp van mijn beste vriendin, ik heb nog nooit een vrouw zo hard zien werken (zij heeft alle tegels in de muur er afgehakt en de vloer boven).

Foto's komen later, moet ik thuis nog ff op de pc zetten.

Vandaag beginnen de electricien en de loodgieter, vanmiddag even gaan kijken *)
Miauw
pi_101323193
Wauw. Wat goed *O*
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:16:15 #155
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101343613
Even een enorme rij foto's om te laten zien wat er gebeurd is *)

Godverdegodver, klikte verkeerd en nu kan ik opnieuw beginnen

[ Bericht 21% gewijzigd door Lips op 29-08-2011 20:21:35 ]
Miauw
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:29:38 #156
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101344500
Keuken afgelopen weekend:

Keukenblok eruit

Stucwerk kwam zonder al te veel moeite van de muur

Tegels kostte beduidend meer moeite

En met enige regelmaat bleef de beitel vast zitten...

Maar gisteren halverwege de middag waren alle tegels er af *O*

En toen kwam vandaag de aannemer:

In de woonkamer keken we alles van de muur af:

Inmiddels is de koof in de woonkamer, waar het riool van de wc boven door moet, opengebroken:

En van boven naar beneden zit een gat:

Boven in de ruimte die badkamer wordt, is dus 3 cm vloer uitgekapt:

De onderkant van de deurposten daar staan vast in 1 laag menie:

En er is een gat gemaakt naar de keuken! Helaas alleen niet op de goede plaats ;)

Kruipruimte blijkt goed geïsoleerd maar er zit wel wat vocht... Nog even kijken hoe ernstig dat is

Miauw
pi_101346169
Herkenbare foto's! Maar het stucwerk verwijderen is wel meteen een efficiente manier om ook van die kleuren af te komen!
Hoe lang heeft de aannemer nodig voor alle werkzaamheden?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:39:45 #158
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101391673
Helaas ben ik ziek dus ben vandaag niet wezen kijken -O- Maar wel de aannemer en de loodgieter aan de telefoon gehad, ze houden me goed op de hoogte.
Donderdag willen ze al het leidingwerk en de elektra klaar hebben zodat er vrijdag al gestuct kan worden in de keuken!
De aannemer verwacht 19 september klaar te zijn met een uitloop tot de 25e. De 26e wordt de keuken dan geplaatst en kan het grote verven / vloeren leggen / verhuizen beginnen :) Na de 26e moeten er nog wel wat dingetjes door de aannemer gedaan worden die daarvoor niet kunnen zoals verlaagd plafond boven de keukenkasten en het plaatsen van de laatste dingen in de badkamer.
Waarschijnlijk wordt morgen akkoord gegeven voor de badkamer, dan moet ik alleen nog een kleur voor het meubel en de radiator beslissen en tegels uitzoeken.
Miauw
pi_101485052
Dat is zeker een huis waar je leuke dingen mee kunt doen!
  woensdag 7 september 2011 @ 09:59:25 #160
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101664868
Even geen nieuwe foto-update want de foto's staan nog niet op de pc, maar er is weer veel gebeurd *O*
Inmiddels is al het leidingwerk voor de keuken klaar en is de keuken compleet in de gips gezet (15 x 25 kg is er in gegaan :o ), de slaapkamers boven zijn bijna volledig gestuct en de rest zit in de ruwer, het leidingwerk van de nieuwe badkamer is klaar, de riolering voor de vaste wc boven ligt er, alle stopcontacten zijn verlaagd en er zijn extra punten bij gemaakt. Het schiet nu echt op!! Verder heb ik beneden de deurpost en de drempel van de keuken naar het halletje achter er uit laten halen om een ruimtelijker effect te creëren en ik wil voor de schuine vlakken op de slaapkamers gipsplaten laten zetten en die af laten stucen.

Als het goed is wordt vandaag m'n nieuwe gat naar de zolder gemaakt, de slaapkamers verder gestuct, de hal gestuct en her en der wat koven gemaakt.

Afgelopen week nog wel een fijn grapje dat m'n rioleringsbuis gescheurd was :{

Verder inmiddels de badkamer besteld (op het wastafelmeubel en de radiator na, moet nog een kleur kiezen), vloertegels voor de keuken, hal en wc besteld (kan ik morgen halen en worden maandag gelegd) en een monstertegel voor de badkamervloer laten bestellen die er morgen of vrijdag is.

Gisteren een uur bij een verfzaak geweest en toch maar half half besloten dat m'n muren vrij donker gaan worden. Ik weet heel goed welke kleur ik wil maar die is in een lichte tint gewoon niet mooi te verkrijgen. Dan maar de donkere tint en naast de lichte meubels ook lichte gordijnen en een lichte vloer.
Miauw
  zondag 11 september 2011 @ 16:14:25 #161
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101820225
Vraag aan de meelezers over stucwerk (als hier geen antwoord komt open ik wel een nieuw topic). Het hele huis is inmiddels gestuct, alle muren in de woonkamer en de slaapkamers zijn glad gestuct en de plafonds en de muren in de hal, langs de trap en op de overloop zijn met fijn schuurwerk. Het is nog aan het drogen maar ziet er al allemaal mooi uit!
Ik heb alleen 1 ding waar ik niet zo blij van wordt -O- Je ziet overal op de hoeken een smalle band van het hoekprofiel lopen... Dat is in de woonkamer niet erg want daar worden alle muren geschilderd (ik neem aan dat je er dan niks meer van ziet) maar in de hal heb ik niet voor niks sierpleister, daar wil ik helemaal niet schilderen! Maar dan zie je dus op alle hoeken wel die profielen zitten...
Iemand tips wat hier mee te doen?
Miauw
pi_101822529
Kan je pas beoordelen als het 100% droog is. Die hoekprofielen hebben een dunnere stuclaag.
  zondag 11 september 2011 @ 17:17:23 #163
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101822635
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 17:15 schreef blomke het volgende:
Kan je pas beoordelen als het 100% droog is. Die hoekprofielen hebben een dunnere stuclaag.
Het gaat enkel om een stukje van 1 a 2 mm breed precies op de hoek, het lijkt wel of daar gewoon helemaal niks op zit
Miauw
pi_101822665
Dan is de stuclaag te dun, denk je ook niet *O*
  zondag 11 september 2011 @ 17:25:41 #165
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101822932
quote:
13s.gif Op zondag 11 september 2011 17:18 schreef blomke het volgende:
Dan is de stuclaag te dun, denk je ook niet *O*
Haha, ja ik weet niet wat normaal is, mijn stucadoor zei dat je dat op de hoeken altijd hebt dat je dat blijft zien -O- Dus ik dacht ff hier vragen.
Miauw
pi_101824601
Wat ik er altijd van begrepen heb, dienen de hoekprofielen ook om beschadiging van het stucwerk tegen te gaan, ga je ze te diep stellen word dat in korte tijd te niet gedaan
  woensdag 21 september 2011 @ 21:05:07 #167
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_102236601
Ik heb een vraag en hoop dat hier iemand me kan helpen. Op 1 van de kamers zit een soort overzet vensterbank als hier onder op de foto en in mijn huidige flat heb ik ook zoiets. Is er een speciale naam voor dit soort vensterbanken of heet het gewoon een overzet vensterbank? Kan je die gewoon bij de bouwmarkt kopen? Zijn ze er op verschillende lengtes of moet je ze zelf op maat maken en de zijkanten afwerken?

Miauw
  woensdag 21 september 2011 @ 21:25:37 #168
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_102237739
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:05 schreef Lips het volgende:
Ik heb een vraag en hoop dat hier iemand me kan helpen. Op 1 van de kamers zit een soort overzet vensterbank als hier onder op de foto en in mijn huidige flat heb ik ook zoiets. Is er een speciale naam voor dit soort vensterbanken of heet het gewoon een overzet vensterbank? Kan je die gewoon bij de bouwmarkt kopen?
Vast wel.
quote:
Zijn ze er op verschillende lengtes of moet je ze zelf op maat maken en de zijkanten afwerken?

[ afbeelding ]
Ik neem aan dat je die zelf op maat moet zagen en afwerken. Ramen zijn er in alle maten. Misschien kan de bouwmarkt ze wel netjes op maat voor je afkorten.
  donderdag 22 september 2011 @ 10:07:31 #170
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_102252840
Bedankt voor jullie hulp! Ga dit weekend maar eens kijken bij de bouwmarkten,
Miauw
pi_102254407
hoe klein ook mijn bijdrage,complimenten en sterkte voor al hetgeen jullie gaan bewerkstelligen met dit huisje. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_104347007
En hoe gaat het met de verbouwing?
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 21:12:16 #173
92034 crew  Vonkenboer
  donderdag 17 november 2011 @ 11:26:03 #174
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_104468844
Haai :) Lang geleden dat ik hier ben geweest zie ik :P

Het verbouwen is nog steeds in volle gang. Ik had toen ik begon gehoopt nu ongeveer wel over te zijn maar dat was natuurlijk veel te optimistisch!
Wat is er intussen allemaal gebeurd:
* De keukenvloer, vloer van het halletje en vloer van de wc zijn betegeld
* de nieuwe keuken zit er in (moet alleen nog afgekit worden)
* de muren van de keuken en het halletje zijn tot 170 cm betegeld en de wc tot bovenin. Boven de 170 cm zit stucwerk.
* al het stucwerk door het hele huis is eindelijk klaar (vorige week laatste dingen laten repareren)
* de nieuwe badkamer is betegeld en het bad staat. Meubels moeten er nog wel in en alles moet nog gekit worden. Badkamer is overigens heel lelijk betegeld... Die vent mag echt nooit meer in de buurt van m'n huis komen!
* boven heb ik vaste wc in de oude badkamer

ik heb afgelopen weken heel veel ellende gehad. Aannemer zou 25 september klaar zijn en is afgelopen week na diverse boze mails en brieven toch nog wat zaken af komen maken. Ik heb een andere stucadoor en tegelzetter moeten zoeken omdat ik m'n aannemer niet meer vertrouwde. De badkamer is nog steeds niet af omdat de verkeerde kleur meubels en radiator geleverd waren.
Mijn aannemer had de stucadoor z'n gang laten gaan terwijl er nog plinten op diverse plaatsen zaten en de trapleuning er nog zat. Hier was dus vrolijk omheen (en voornamelijk overheen) gestuct waardoor dat later weer verwijderd moest worden en het stucwerk gerepareerd moest worden. Dit is afgelopen week gebeurd dus het vuil is nu eindelijk uit m'n huis.

Wat er nu nog moet gebeuren:
* PVC vloer leggen in de woonkamer (komen ze maandag en dinsdag doen)
* Laminaatvloer leggen op de eerste verdieping
* Trap bekleden met vloerbedekking (laat ik pas op het einde doen)
* Beneden bij alle deuren en boven bij een aantal deuren nieuwe architraven en neuten (zoek hier nog steeds een timmerman voor gezien gezeik met de aannemer)
* Plinten moeten er overal nog op (maar kan pas als ik meer weet over architraven en neuten)
* Alle deuren moeten nog geschuurd / vervangen en gehangen worden (inclusief nieuw deurbeslag)
* Al het schilderwerk moet nog gedaan worden (dus lakken en texen)
* Beneden en op 1 kamer boven moeten radiatorombouwen geplaatst worden
* Badkamer moet afgemonteerd en gekit worden
* Beneden moet nog een wc geplaatst worden

Daarnaast afgelopen maanden zonder radiatoren geklust. Het is dus extreem koud in het huis maar als het goed is, is dat na morgen afgelopen! Warm water zou ook wel fijn zijn aangezien we nu steeds voor een emmertje warm water water moeten koken.

Ik heb zo ff geen foto's bij de hand, enkel 2 van de keuken toen die net geplaatst was (dus voor het tegelen van de muren). Door de ellende van de afgelopen weken heb ik ook bijna geen foto's meer gemaakt, zat met m'n hoofd ergens anders ;)

Miauw
pi_104469124
Hele leuke keuken! Slim om voor een wat ondieper stuk aanrecht te kiezen, anders heb je denk ik te weinig werk/loopruimte?
Klussen deel 1 en 2
  donderdag 17 november 2011 @ 11:39:33 #176
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_104469184
Tnx!
Nu kan ik er inderdaad nog gewoon door als de vaatwasser, oven of een lade open staat. Geen zeeën van ruimte natuurlijk, maar ik kan er langs. Als ik de kant van het ladeblok net zo diep als de spoelbak had gedaan, had de vaatwasser maar net open gekunnen.
Miauw
pi_104469706
Vervelend trouwens van al dat gedoe met de aannemer, hier ook zoiets gehad. Is eigenlijk dubbel vervelend, je huis is niet af en daarnaast nog gedoe met bellen, betalingen etc. Sterkte ermee iig, achteraf kan je als het goed is dubbel zoveel genieten van je huis :)
Klussen deel 1 en 2
pi_104470112
Geweldig huis en veel plannen, dit is een volgtopic :Y
Succes ermee Lips! ^O^

/edit: oeps..er waren nog 3 pagina's :P. Goed bezig!

[ Bericht 22% gewijzigd door WheeleE op 17-11-2011 12:58:40 ]
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')