Helaas, dat kan ik nietquote:
Het is volgens mij een een AGPO ketel ja (klinkt heel bekend) en inderdaad een VR. Voor een HR zal er afvoer moeten komen. Vraag mee een beetje af wat het prijsverschil in aanschaf is tussen HR en VR. Loodgieter kan wel mooi zeggen dat hoe tochtiger je huis is, hoe meer rendement je hebt van een HR, maar ik ben ook niet van gisteren! Rendement kan wel hoger zijn maar wil niet zeggen dat het totaalplaatje interessanter is. Maar aan de andere kant, als de aanschaf niet veel scheelt, wat maakt het dan uit?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:45 schreef Zwolsboy het volgende:
Foto van je CV ketel?
Als het een AGPO is uit 1996 dan heb je waarschijnlijk een VR ketel/
Als je zon Vailliant ketel hebt met 2 losse deuren erop zonder digitaal display en geen Condens afvoer heb je een VR ketel.
een HR ketel heeft altijd een aanvoer pijp en een afvoer pijp met een PVC buis onderaan voor vocht.
VR ketels zijn prima HR ketels zijn zuiniger maar dat is maar 10% verschil zover ik weet.
Laat je ook niet opjagen door die loodgieters en installateurs die zeggen van ja je ketel is 15 jaar oud die is aan vervanging de onderdelen zijn niet meer verkrijgbaar zijn allemaal bekende verkooppraatjes.
Keukens kan je ook goed op marktplaats kopen als je een keuken die alleen in de lengte zit dus geen L of hoekvorm kan het stukken goedkoper zijn, vaak zijn dit mensen die een dikke spaarpot hebben en een keuken uit 2005 willen vervangen en bieden het te koop aan.
Heb je trouwens een EPA label gekregen ? energie label rapport bij huurhuizen doen ze dit vaak en gezien jou huis een voormalig huurhuis is zou je ernaar kunnen vragen.
Dit riekt naar een Fok! klusmeetquote:Op donderdag 30 juni 2011 17:56 schreef Lips het volgende:
Helaas, dat kan ik nietAfgezien van zeer weinig kennis / ervaring mbt klussen heb ik ook nog eens hele slechte handen en kan dus veel simpelweg niet. Daarnaast redelijk ongeduldig dus een stuk uitbesteden is voor iedereen beter
Wat & waar is en zit dat?quote:
quote:
Onderhouds-Plus contract afsluiten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:27 schreef pussywillow het volgende:
Tja, het ligt natuurlijk ook maar aan de staat waarin het ding verkeert. Als er binnenkort dure reparaties aan zitten te komen dan is vervangen slim, maar als er niks bijzonders mee aan de hand is en het ding gewoon goed werkt dan kan het natuurlijk best nog even wachten. Maar aangezien het een ex-huurhuis is zal de ketel best goed onderhouden zijn, woningbouwverenigingen houden dat soort dingen altijd goed bij.
Eerst maar eens uitzoeken of HR je winst gaat opleveren. Zo ja, dan nu een afvoer laten bijplaatsen, je wil immers ook afvoer voor badkamer laten bijplaatsen dus dat kan dan mooi in ene moeite door. Als je net zo goed wanneer je ketel vervangt een VR kan nemen kan al dat extra werk niet uit.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:56 schreef Lips het volgende:
Ik weet niet of die klusmeet in bier en eten goedkoper is dan de klussers die ik in plan te gaan huren
Opzich hebben jullie wel een punt vwb de ketel. Hij is goed onderhouden, er staan netjes de onderhoudsstikkers op. Aan de andere kant, als ze nu toch gaan verbouwen en breken kan ik beter nu de afvoer voor de hr bij laten plaatsen dan dat ze over 2 jaar aan de slag moeten...
Ik zou in ieder geval zo'n muis met snoer kopen die houden het veeeeel langer en fanatieker vol.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:08 schreef Lips het volgende:
Iemand tips voor gereedschap? Ik zal het nu tijdens de verbouwing gebruiken maar daarna niet veel meer. Heb zelf bedacht een schuurmachine (soort mouse) te kopen voor alle kozijnen, deurposten, deuren en plinten. Wat adviseren jullie daarin?
Is verder een schroef-boormachine voldoende of heb ik ook een klopboor nodig?
En wat verder??
Haha, hoezo?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |