abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99113723
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:34 schreef Lips het volgende:
Ik zal wat extra tekst en uitleg over de keuken geven :)
De keuken is maar 190 breed en 285 lang. Op beide korte zijden zit een doorgang, maar die zitten natuurlijk schuin tegenover elkaar.
Door de beperkte breedte kan ik niet aan beide zijden met een blad van 60 werken, vandaar het ondiepe ladeblok naast de spoelbak. De reden dat de spoelbak in de hoek zit is dus ook dat het niet anders kan ivm diepte.

@FkTwkGs2012; er zit een vlakschermkap in het kastje boven de kookplaat
Vervelende ruimte, wij hadden hezelfde met de keuken (wel wat langer, maar 195 breed en zelfs 3 doorgangen :P), maar wij gaan 1 van de "schuine" doorgangen dichtgooien om gewoon aan 1 kant een rechte keuken te maken...
Klussen deel 1 en 2
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:44:50 #102
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99113955
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:40 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Vervelende ruimte, wij hadden hezelfde met de keuken (wel wat langer, maar 195 breed en zelfs 3 doorgangen :P), maar wij gaan 1 van de "schuine" doorgangen dichtgooien om gewoon aan 1 kant een rechte keuken te maken...
Als ik die mogelijkheid had gehad, had ik daar ook voor gekozen ja, want het geeft nogal beperkingen :)
Maar dan moest ik echt m'n halve huis gaan verbouwen en dat gaat 'm ff niet worden.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_99115037
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:44 schreef Lips het volgende:

[..]

Als ik die mogelijkheid had gehad, had ik daar ook voor gekozen ja, want het geeft nogal beperkingen :)
Maar dan moest ik echt m'n halve huis gaan verbouwen en dat gaat 'm ff niet worden.
Ja, begrijpelijk. Dit was voor ons de minst ingrijpende optie, je moet nu alleen iets verder omlopen (gang > woonkamer > keuken in plaats van gang > keuken) maar verder hoefde er niks gewijzigd te worden.

Waar heb je de keuken gekocht eigenlijk? (Ik heb het niet 1-2-3 kunnen vinden in het topic)
Klussen deel 1 en 2
  woensdag 6 juli 2011 @ 16:13:56 #104
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99115173
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:10 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Ja, begrijpelijk. Dit was voor ons de minst ingrijpende optie, je moet nu alleen iets verder omlopen (gang > woonkamer > keuken in plaats van gang > keuken) maar verder hoefde er niks gewijzigd te worden.

Waar heb je de keuken gekocht eigenlijk? (Ik heb het niet 1-2-3 kunnen vinden in het topic)
Bij Nuva Keukens in Bergeijk.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:32:34 #105
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99412232
Voor de meelezers, ik zou eigenlijk morgen de sleutel krijgen en plankgas gaan klussen, maar dat gaat 'm niet worden...
Notaris had de papieren niet op tijd omdat een of andere verzekering ¤ 1,40 meer per maand wil hebben omdat ik een hoge bloeddruk heb :')
Als het goed is zijn nu alle papieren bij de notaris, wordt ik morgen gebeld voor een afspraak en is volgende week donderdag de overdracht *)
Van de 3 offertes van aannemers hoop ik vandaag de laatste te krijgen zodat ik ook daar een keuze in kan gaan maken. Afwachten dus!
Miauw
  Moderator woensdag 13 juli 2011 @ 17:48:47 #106
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99420059
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:32 schreef Lips het volgende:
Voor de meelezers, ik zou eigenlijk morgen de sleutel krijgen en plankgas gaan klussen, maar dat gaat 'm niet worden...
Notaris had de papieren niet op tijd omdat een of andere verzekering ¤ 1,40 meer per maand wil hebben omdat ik een hoge bloeddruk heb :')
Als het goed is zijn nu alle papieren bij de notaris, wordt ik morgen gebeld voor een afspraak en is volgende week donderdag de overdracht *)
Van de 3 offertes van aannemers hoop ik vandaag de laatste te krijgen zodat ik ook daar een keuze in kan gaan maken. Afwachten dus!
Wat een ":')" reden ! Beetje miereneukerig is het wel van je verzekeraar !

Altijd fijn dat om zoiets je hele planning/schema overhoop wordt gegooid.
Vallen de offertes van de aannemers erg mee ? Heb je al een aannemer in gedachte ? :)
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:19:42 #107
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99421196
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat een ":')" reden ! Beetje miereneukerig is het wel van je verzekeraar !

Altijd fijn dat om zoiets je hele planning/schema overhoop wordt gegooid.
Vallen de offertes van de aannemers erg mee ? Heb je al een aannemer in gedachte ? :)
Kreeg vandaag toevallig de brief met verklaring welke ik op had gevraagd... De premie is verhoogd omdat ik natuurlijk in een risicogroep val met m'n verhoogde bloeddruk en m'n lekke nierfilters. Maar omdat de behandelend arts heeft gezegd dat alles redelijk stabiel en onder controle is, hebben ze de premie minder erg verhoogd dan gebruikelijk is :')
Seriously, ¤ 1,40 per maand... is ¤ 500,- over gehele looptijd, inflatie niet meegeteld :')

Eerste offerte van aannemer was schrikbarend! Bijna 25.000 euro 8)7
Tweede offerte gaat de goede kant op, 16.000 euro.
Moet wel zeggen dat ik ze nog niet heel precies heb bekeken om te vergelijken en om te kijken wat er allemaal in zit, dus wat dat betreft zegt het nog niks. Even de derde afwachten en dan echt goed gaan lezen en vergelijken.
Ik heb op zich naar alle 3 wel een gunfactor en niet een echte voorkeur.
Miauw
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:53:40 #108
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99460737
Net de notaris aan de telefoon gehad (nadat ik haar vandaag 3 keer heb gebeld) en we hebben een afspraak!! Volgende week donderdag, 21 juli, om 16.00 uur krijg ik de sleutel *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Lips op 14-07-2011 16:38:48 (Juli dus ja :)) ]
Miauw
pi_99463008
Juli, denk ik? Hartstikke gefeliciteerd met de a.s. aankoop.

Laat je hoofd niet op hol brengen, maak van tevoren een planning en begroting. Bezuinig niet op kwaliteit en ga lekker van de tuin genieten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 24 juli 2011 @ 11:43:23 #110
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99870664
Ik heb al geen handen meer over na 2 dagen klussen maar ik zal eens een update geven ;)

Donderdag de sleutel gekregen maar die dag eigenlijk niks meer gedaan. Wel met m'n pa nog eens goed naar de deurposten gekeken en besloten dat we alles kaal gaan maken voordat we het opnieuw in de verf gaan zetten.
Vrijdag dus begonnen met een rondje bouwmarkt om afbijt te halen, kwasten, verfkrabbers en nog wat gadgets als handschoenen en een veiligheidsbril ;)
Daarna ben ik begonnen met wat behang afhalen in de woonkamer (zo ver als ik er bij kon) en gordijnrails verwijderen want m'n pa had de bovenverdieping in beslag genomen om deurposten in de afbijt te zetten.

Beneden ook nog een tijdje met zo'n fohn ( :') hoe heet dat??) aan de gang geweest om een deurpost kaal te maken en het is verwonderlijk hoe veel lagen verf er over elkaar kunnen zitten -O-

De deur naar de kelderkast was aan de binnenkant van de kast een paneeldeur en aan de buitenkant niet. We gokten al dat er een plaat tegenaan zat en dat bleek juist te zijn. We hebben nu die plaat er af maar ik weet niet zo goed wat te doen met de deur. Er zitten allemaal krammen in die er bijna niet uit te krijgen zijn zonder de deur te beschadigen... Iemand tips?

Een deel van de tegeltjes die op die je op de foto ziet zitten heeft gisteren een vriendin verwijderd, maar heel het hout wat er onder zit ging splinteren dus daar zijn we weer mee opgehouden. Er komt riolering van de vaste wc boven door of in die koof dus dan moeten ze er maar helemaal nieuw hout omheen zetten.

Mijn pa vond vrijdag dat die afbijt best de hele nacht kon blijven zitten (inmiddels weet ik beter) dus ik ben gisterenmorgen begonnen met verf afkrabben... Wat een drama! Grijs, bruin, rood, oranje, gebroken wit, groen.... alles over elkaar! Het is dus ook absoluut niet gelukt om het hout kaal te krijgen met 1 keer afbijt. M'n pa en ik hebben de hele dag staan krabben (hij ook een tijd met die fohn) maar schoon wordt het niet.
Gisterenavond met die vriendin nog terug gegaan en alles nog een keer in de afbijt gezet, deze keer ging het alleen een stuk beter! Flink dik opgezet en niet te lang laten zitten waardoor een deel van de deurposten nu toch wel redelijk kaal zijn (nog geen foto's gemaakt). Vannacht om half 1 vonden we het wel genoeg geweest ;)

Nu zit ik met enorme pijn in m'n handen achter de pc en mag ik zo weer terug. Alleen ff geen flauw idee wat ik moet gaan doen want de bouwmarkten zijn dicht en ik heb geen afbijt meer...

Heb nu trouwens de afbijt van Alabastine, vind 'm best duur en toch niet zo heel geweldig. Iemand tips voor andere afbijt?
Miauw
pi_99873458
HEMA heeft goede en spotgoedkope afbijt, dacht in de opruiming 1 ¤ per pot van 3/4 l.

Over die beschadigde deur: 2-comp houtrotvuller; da's het enige goed spul.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_99875286
Ik krijg ook altijd zo'n pijn in mijn handen van het klussen!
Veel succes in ieder geval! Heb je al een idee wanneer je het af wil hebben?
  zondag 24 juli 2011 @ 14:15:19 #114
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99875712
In de buurt van Eindhoven helaas geen praxis open. Dat van de Hema is een goede tip! En een stuk goedkoper ;)
Ik hoop in oktober klaar te zijn dus dat duurt nog ff!
Weet iemand trouwens of je aan verf kunt ontdekken of t waterbasis of op basis van terpetine is?
Miauw
pi_99876953
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 14:15 schreef Lips het volgende:
In de buurt van Eindhoven helaas geen praxis open. Dat van de Hema is een goede tip! En een stuk goedkoper ;)
Ik hoop in oktober klaar te zijn dus dat duurt nog ff!
Weet iemand trouwens of je aan verf kunt ontdekken of t waterbasis of op basis van terpetine is?
http://www.decoratief.nl/(...)%20verf.htm#watiswat
  zondag 24 juli 2011 @ 19:24:44 #116
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99888578
thumbnail bedankt voor de tip!!

Vandaag eens iets meer foto's gemaakt van wat er al is gebeurd. Zelf vandaag niet zo veel gedaan, een kozijntje geschuurd in de keuken en scharnieren van de deuren boven er af gehaald (voor zover dat ging, een paar krijg ik de schroeven met de beste wil van de wereld er niet af... Schroevendraaier krijgt geen grip).

'Proefstukje' verf afbranden in de keuken

Plug uit de muur trekken en de muur meenemen... Is bijna 20 cm doorsnee.

Boven druk verf aan het afkrabben

Iemand een tip hoe ik dit stuk achter de verwarmingsbuizen schoon kan krabben?? Kan er niet echt bij. En wat te doen met dat rond lopende stukje tegen de muur? Heb ik op meer plaatsen maar heb geen holle krabber die daar overheen past.

De cv ketel uit de steentijd:

Bij de ramen zitten aluminium kozijnen in houten kozijnen. Ik ben daar aan het schuren gegaan maar in de randen zit volgens mij een kitlaag die nu loslaat. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je ook helemaal niet zomaar over kit heen kunt verven. Wat kan ik nu het beste doen? Alles weghalen en een ander soort kit gebruiken??

Miauw
  zondag 24 juli 2011 @ 20:44:15 #117
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_99892556
Fiks project zeg; go Lips!

Je hebt kitsoorten waar je gewoon overheen kunt verven, schilderkit (doh!) bijvoorbeeld. Dus weghalen en schoon maken, de juiste kit kopen, er op smeren en weer verven maar. Er van uitgaande dat je beide delen geverfd wil hebben, dat zie ik nl niet zo goed aan die foto.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 24 juli 2011 @ 21:01:46 #118
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_99893611
Het is echt net mijn huis toen ik hier in trok.. een tip heel veel liters latex...
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 24 juli 2011 @ 21:08:20 #119
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99893973
quote:
11s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:44 schreef Frezer het volgende:
Fiks project zeg; go Lips!

Je hebt kitsoorten waar je gewoon overheen kunt verven, schilderkit (doh!) bijvoorbeeld. Dus weghalen en schoon maken, de juiste kit kopen, er op smeren en weer verven maar. Er van uitgaande dat je beide delen geverfd wil hebben, dat zie ik nl niet zo goed aan die foto.
Het aluminium is al een keer geverfd geweest dus dat krijg ik nooit meer mooi. Het wordt dus beide delen verven ;)

quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het is echt net mijn huis toen ik hier in trok.. een tip heel veel liters latex...
Ik wilde eerst alles gaat verven en een deel opnieuw stuken. Ben nu al aan het overwegen of ik boven toch niet gewoon ga behangen :P
Miauw
  zondag 24 juli 2011 @ 21:15:04 #120
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_99894308
Wij hebben een kamer zelfs gipsplaten tegen de muur aangezet, als we het behang eraf trokken trokken we de helft van de muur mee :o tja... maar stuken is een werk zeg..
  zondag 24 juli 2011 @ 22:57:49 #121
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99900312
Vraagje trouwens aan de schildergoeroes hier!
De kozijnen hebben als onderste laag een groene laag, ik verwacht dat dit de grondverf is. Moet deze er helemaal af of kan ik deze laten zitten er er een nieuwe laag grondverf overheen zetten? Er af halen kan wel maar als het niet hoeft... ;)

Miauw
pi_99912369
Het gaat erom dat je het mooi glad maakt dus je zou die groene laag kunnen laten zitten.
pi_99916127
Die groene laag kan je inderdaad laten zitten, vooropgesteld dat het geen verf op lijnoliebasis is. Als ie goed af te branden is, is het geen lijnolieverf.
Dan ontvetetn, opschuren en de grondlaag aanbrengen etc.
  maandag 25 juli 2011 @ 12:00:29 #124
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99916195
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:58 schreef blomke het volgende:
Die groene laag kan je inderdaad laten zitten, vooropgesteld dat het geen verf op lijnoliebasis is. Als ie goed af te branden is, is het geen lijnolieverf.
Dan ontvetetn, opschuren en de grondlaag aanbrengen etc.
Oh mooi! Dat scheelt dan toch weer een laag schrapen ;) Hij is inderdaad redelijk makkelijk af te branden maar dat hoeft dan dus niet meer :D
Miauw
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:26:40 #125
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99980581
Pff, wat een zware dag! ja ik weet het, ben pas net begonnen en het wordt nog veel zwaarder :P
Van half 9 tot half 7 in het huis geweest, 3 deurposten nog een keer in de afbijt gehad, weer helemaal afgekrabd en daarna schoon gemaakt. Eerst lafjes met een sopje met St. Marc, toen tot de conclusie gekomen dat er nog een gummy laag overheen zat. Vervolgens dus nog eens met een schuursponsje heel goed afgenomen en later nog een keer met water.
Als je het zo opschrijft lijkt het een werk van niks maar heb me verdomme de hele dag uit de naad gewerkt (en je ziet eigenlijk niet dat ik wat gedaan heb) -O- Heel demotiverend! Morgen helaas weer zo'n dag want heb boven nog 4 deurposten over die ben ik bang allemaal nog een keer met afbijt moeten...
Miauw
pi_99983959
Pff heb jij eens hard doorgewerkt zeg! optijd stoppen hoor als je je nek ofzo begint te voelen.. anders loop je een half jaar later nog steeds met een pijnlijke nek.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:31:15 #127
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99984168
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Pff heb jij eens hard doorgewerkt zeg! optijd stoppen hoor als je je nek ofzo begint te voelen.. anders loop je een half jaar later nog steeds met een pijnlijke nek.
Te laat :P
Heel m'n schouders zitten inmiddels vast dus denk dat ik volgende week bij de fysio sta :D M'n handen gaan vaak het eerste pijn doen (heb hele slechte handen) dus die remmen me wel. Dan ga ik nog wel te lang door maar ik weet als ik niet stop, dat ik 2 dagen niks kan doen.
Morgen weer bikkelen dus nu naar bed :W
Miauw
pi_99984725
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:31 schreef Lips het volgende:

[..]

Te laat :P
Heel m'n schouders zitten inmiddels vast dus denk dat ik volgende week bij de fysio sta :D M'n handen gaan vaak het eerste pijn doen (heb hele slechte handen) dus die remmen me wel. Dan ga ik nog wel te lang door maar ik weet als ik niet stop, dat ik 2 dagen niks kan doen.
Morgen weer bikkelen dus nu naar bed :W
slaap lekker :)
pi_99992564
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:31 schreef Lips het volgende:

[..]

Heel m'n schouders zitten inmiddels vast dus denk dat ik volgende week bij de fysio sta :
Pas op voor "frozen shoulder" . Dan kan je het klussen verder wel vergeten. Gaa s.v.p. z.s.m. naar de huisarts voor een diagnose!
pi_99992839
slijp je je gereedschap wel tussendoor?
  woensdag 27 juli 2011 @ 09:43:18 #131
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99993532
@Blomke; bedankt voor de zorgen maar het zijn enkel m'n spieren bij m'n schouderbladen. Is voor mij ook niks onbekends, zitten eigenlijk meer vast dan los.

@klaaskootstra; Ik stond me gisteren te bedenken dat die krabbers wel bot aan het worden zijn en dat dat de functionaliteit natuurlijk niet bevordert... Kan je dat slijpen zelf of kan ik dat beter even laten doen? (en bij laten doen, waar dan en is dat voordeliger dan nieuwe krabber halen)
Miauw
pi_99993584
Zelf slijpen tegen een slijpmachientje (vergt wel enige oefening en handigheid) óf de driehoek langs een slijp-&wetsteentje halen.
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:12:54 #133
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100001825
Zeg, zou je niet in overweging nemen wat een nieuw stuclaagje je gaat kosten ? Dan heb je weer mooie strakke muren en in schoon wit.

Kost je wel geld idd, maar reken je uren /tijd eens mee en al het materiaal dat je moet kopen om dat te doen wat je nu doet....

Ik zou er de lokale Pool doorheen jagen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100001929
Lips heeft het toch over de kozijnen???
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:08:28 #135
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_100004038
Ben bezig met deurposten ja, niet met muren. Er moet al zo veel gebeuren en een deel wordt ook gestuukt, maar alles stuken is een enorme kostenpost. Daarom wil ik boven misschien gaan behangen ipv verven, scheelt nogal aan verf.
Miauw
pi_100004831
Goede latex is toch niet zo prijzig als behang (hoewel ik aan behang de "oud-papierprijs"toedicht, maar de behangwinkelier waarschijnlijk de hoofdprijs)
pi_100004939

Goedkoper dan behang lijkt mij en nog eens goed spul ook, heb gisteren net 6 emmers opgehaald :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_100005338
Kijk eens aan! En je hoeft geen plaksel e.d. te kopen / aan te maken.

Hoewel, oud papier (= behang) ¤75 /ton, kan je ook heel wat m² mee beplakken.
pi_100008448
slijpen is zelf prima te doen mbv een wetsteen of slijpmachine. Het handigste kan je het dat dan iemand even voor laten doen.
Als alternatief zou je misschien in de buurt bij een werkplaatsje, stel bouwvakkers, handige buurman met gereedschap kunnen vragen of ze je krabbertjes even willen kietelen.
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:01:04 #140
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_100041294
Behangen hoef ik maar 1 keer te doen, texen minimaal 3 keer om de felle kleuren er onder te krijgen.
Ik denk dat als ik 3 x tex en daarbij de tijd tel dat ik er mee bezig ben, dat ik dan met behangen echt wel voordeliger uit ben.
Wanneer ik laat stuken betaal ik het stuken en daarna moet het ook nog 1 of 2 keer getext worden.
Het gaat overigens hierbij over de bovenverdieping. De woonkamer laat ik wel helemaal stuken.

Voor die krabbers hebben we inmiddels besloten ze gewoon te vervangen :D Blijken ze bij de action ook te hebben voor iets van ¤ 1,50 per stuk en die werken prima (volgens de vriendin die gisteren de hele dag deurposten schoon heeft staan krabben).

Vraagje aan de schilders hier, 3 deurposten zijn nu kaal (op wat groene plekken na) en geschuurd. Op de schuurmachine had ik voor de vlakke kanten 180 zitten en de kopse kanten heb ik met 120 geschuurd. Is dit fijn genoeg voor een grondlaag of moet het eerst nog fijner geschuurd worden?
Miauw
pi_100041654
Da's goed geschuurd. Grondig schuurstof verwijderen (blazen en vegen). Dan gronden, dan kan je zien hoe het hout zich houdt: vezels die omhoog komen (na het gronden) ga je weer glad schuren.
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:22:16 #142
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_100042055
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:09 schreef blomke het volgende:
Da's goed geschuurd. Grondig schuurstof verwijderen (blazen en vegen). Dan gronden, dan kan je zien hoe het hout zich houdt: vezels die omhoog komen (na het gronden) ga je weer glad schuren.
Moet je het ook nog met nat afnemen voor het gronden of is enkel vegen en blazen genoeg?
Miauw
pi_100042443
@lips als je te goedkope behang koopt, komen de kleuren er gewoon doorheen. De afbeelding die ik heb geplaatst, moet binnen 2x makkelijk dekkend zijn, bij mij na 1x al

Daarnaast had ik je een pm gestuurd, niet gezien :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_100042756
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:22 schreef Lips het volgende:

[..]

Moet je het ook nog met nat afnemen voor het gronden of is enkel vegen en blazen genoeg?
Bij de Gamma/Karwei hebben ze zo een stofkleefdoek, voor iets van 80 cent. Dat vind ik erg fijn werken :)
Klussen deel 1 en 2
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:46:18 #145
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_100042833
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:34 schreef RanTheMan het volgende:
@lips als je te goedkope behang koopt, komen de kleuren er gewoon doorheen. De afbeelding die ik heb geplaatst, moet binnen 2x makkelijk dekkend zijn, bij mij na 1x al

Daarnaast had ik je een pm gestuurd, niet gezien :)
Wel gezien, vervolgens vergeten dat ik 'm gezien had ;)

M'n moeder waarschuwde ook al ja over dat doorschijnen. Kan op het moment ook nog helemaal niet beslissen of ik m'n muren nu wit wil of toch een kleur. Dat besluit zal ook weer meespelen bij de keuze.
Miauw
pi_100098928
Gaaf dat jij door al die lelijke kleuren kon heenkijken, want die deuren zijn anders verdomd fraai.. complimenten.
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:33:59 #147
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_100772391
Zo, bijna een maand de sleutel en echt veel te weinig gedaan :')

2 hele drukke weken op kantoor combineren met vol geplande weekenden laat niet veel tijd / ruimte om te klussen. Hoop na LL m'n leven te kunnen beteren... (zal ook onderhand wel moeten).

Boven zijn nu op 1 deurpost na alle deurposten afgekrabd en geschuurd. Beneden ben ik begonnen met de afwerklatjes van de deurposten te verwijderen. Is een klotewerk om ze kaal te krijgen en een deel moet er toch af voor de stuker.

In de keuken ook vast een stuk plint weggetrokken en dan blijkt wel hoe goed de muren zijn...

Op steeds meer plaatsen komt overigens het hele stukwerk van de muur af, dus genoeg te stuken straks -O-

De overbuurjongen vertelde me dat achter de schuine stukken op de bovenverdieping gewoon muur zit, dus op de kamer die de badkamer wordt heb ik wat platen er af getrokken en inderdaad, muur!

Ik ben bijna rond met een aannemer. Vorige week was hij bij mij en we zijn het er over eens dat de loodgieter die hij had gestuurd veel te duur is. Vandaag is er een andere geweest om te kijken en daar had ik ook een veel beter gevoel bij! Morgen zitten ze samen en als het goed is krijg ik dan woensdag de definitieve offerte.

Wel afgelopen week inspiratie op gaan doen voor kleuren en meubels en ik begin wel een goed beeld te krijgen van wat ik wil. Past volledig in het straatje van te-dure-smaak-voor-bankrekening dus moet nog wat schipperen :')
De muren in de woonkamer worden waarschijnlijk een olijf/mos/grijs/groenige kleur, boven denk ik richting dezelfde kleur maar dan behang. Alle kozijnen en deurposten worden dan offwhite, creme of net van het wit af naar lavendel. Hal en de overloop worden dan een wit tint en het halletje achter ook. Voor de meubels wil ik gaan kijken naar een landelijke sfeer, beetje Riviera Maison (maar dan betaalbaar -O-)
Miauw
  donderdag 25 augustus 2011 @ 21:25:21 #148
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101188338
Ja, er gaat eindelijk echt iets gebeuren *O*
Ik ben eindelijk rond met een aannemer en hij gaat maandag al beginnen! Dat betekent alleen wel dat ik dit weekend nog enorm veel werk moet verzetten om hem aan de slag te kunnen laten gaan.
Morgen maar een vrije dag genomen en ik heb nu 3 dagen de tijd om de oude keuken te verwijderen, tegels in de keuken te verwijderen, 3 cm vloer in de nieuwe badkamer uit te hakken, deurpost nieuwe badkamer laatste stuk te schuren, onderkant loodvrije menie op te zetten en dan de hele deurpost in de grondverf te zetten, minimaal 4 radiatoren te verwijderen, van 3 deurposten afdeklatten te verwijderen, 4 deurposten kaal te maken, in 3 ruimtes plinten te verwijderen en in 3 ruimtes loszittend stucwerk te verwijderen...
Best een bult werk dus -O-
Miauw
pi_101188597
Sterkte, het is niet mis wat je allemaal van plan bent dit weekend
pi_101188857
Wow, das veel werk! Ik hoop dat je hulp hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')