abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99983959
Pff heb jij eens hard doorgewerkt zeg! optijd stoppen hoor als je je nek ofzo begint te voelen.. anders loop je een half jaar later nog steeds met een pijnlijke nek.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:31:15 #127
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99984168
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Pff heb jij eens hard doorgewerkt zeg! optijd stoppen hoor als je je nek ofzo begint te voelen.. anders loop je een half jaar later nog steeds met een pijnlijke nek.
Te laat :P
Heel m'n schouders zitten inmiddels vast dus denk dat ik volgende week bij de fysio sta :D M'n handen gaan vaak het eerste pijn doen (heb hele slechte handen) dus die remmen me wel. Dan ga ik nog wel te lang door maar ik weet als ik niet stop, dat ik 2 dagen niks kan doen.
Morgen weer bikkelen dus nu naar bed :W
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_99984725
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:31 schreef Lips het volgende:

[..]

Te laat :P
Heel m'n schouders zitten inmiddels vast dus denk dat ik volgende week bij de fysio sta :D M'n handen gaan vaak het eerste pijn doen (heb hele slechte handen) dus die remmen me wel. Dan ga ik nog wel te lang door maar ik weet als ik niet stop, dat ik 2 dagen niks kan doen.
Morgen weer bikkelen dus nu naar bed :W
slaap lekker :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_99992564
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:31 schreef Lips het volgende:

[..]

Heel m'n schouders zitten inmiddels vast dus denk dat ik volgende week bij de fysio sta :
Pas op voor "frozen shoulder" . Dan kan je het klussen verder wel vergeten. Gaa s.v.p. z.s.m. naar de huisarts voor een diagnose!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_99992839
slijp je je gereedschap wel tussendoor?
  woensdag 27 juli 2011 @ 09:43:18 #131
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99993532
@Blomke; bedankt voor de zorgen maar het zijn enkel m'n spieren bij m'n schouderbladen. Is voor mij ook niks onbekends, zitten eigenlijk meer vast dan los.

@klaaskootstra; Ik stond me gisteren te bedenken dat die krabbers wel bot aan het worden zijn en dat dat de functionaliteit natuurlijk niet bevordert... Kan je dat slijpen zelf of kan ik dat beter even laten doen? (en bij laten doen, waar dan en is dat voordeliger dan nieuwe krabber halen)
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_99993584
Zelf slijpen tegen een slijpmachientje (vergt wel enige oefening en handigheid) óf de driehoek langs een slijp-&wetsteentje halen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:12:54 #133
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100001825
Zeg, zou je niet in overweging nemen wat een nieuw stuclaagje je gaat kosten ? Dan heb je weer mooie strakke muren en in schoon wit.

Kost je wel geld idd, maar reken je uren /tijd eens mee en al het materiaal dat je moet kopen om dat te doen wat je nu doet....

Ik zou er de lokale Pool doorheen jagen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100001929
Lips heeft het toch over de kozijnen???
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:08:28 #135
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_100004038
Ben bezig met deurposten ja, niet met muren. Er moet al zo veel gebeuren en een deel wordt ook gestuukt, maar alles stuken is een enorme kostenpost. Daarom wil ik boven misschien gaan behangen ipv verven, scheelt nogal aan verf.
Miauw
pi_100004831
Goede latex is toch niet zo prijzig als behang (hoewel ik aan behang de "oud-papierprijs"toedicht, maar de behangwinkelier waarschijnlijk de hoofdprijs)
pi_100004939

Goedkoper dan behang lijkt mij en nog eens goed spul ook, heb gisteren net 6 emmers opgehaald :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_100005338
Kijk eens aan! En je hoeft geen plaksel e.d. te kopen / aan te maken.

Hoewel, oud papier (= behang) ¤75 /ton, kan je ook heel wat m² mee beplakken.
pi_100008448
slijpen is zelf prima te doen mbv een wetsteen of slijpmachine. Het handigste kan je het dat dan iemand even voor laten doen.
Als alternatief zou je misschien in de buurt bij een werkplaatsje, stel bouwvakkers, handige buurman met gereedschap kunnen vragen of ze je krabbertjes even willen kietelen.
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:01:04 #140
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_100041294
Behangen hoef ik maar 1 keer te doen, texen minimaal 3 keer om de felle kleuren er onder te krijgen.
Ik denk dat als ik 3 x tex en daarbij de tijd tel dat ik er mee bezig ben, dat ik dan met behangen echt wel voordeliger uit ben.
Wanneer ik laat stuken betaal ik het stuken en daarna moet het ook nog 1 of 2 keer getext worden.
Het gaat overigens hierbij over de bovenverdieping. De woonkamer laat ik wel helemaal stuken.

Voor die krabbers hebben we inmiddels besloten ze gewoon te vervangen :D Blijken ze bij de action ook te hebben voor iets van ¤ 1,50 per stuk en die werken prima (volgens de vriendin die gisteren de hele dag deurposten schoon heeft staan krabben).

Vraagje aan de schilders hier, 3 deurposten zijn nu kaal (op wat groene plekken na) en geschuurd. Op de schuurmachine had ik voor de vlakke kanten 180 zitten en de kopse kanten heb ik met 120 geschuurd. Is dit fijn genoeg voor een grondlaag of moet het eerst nog fijner geschuurd worden?
Miauw
pi_100041654
Da's goed geschuurd. Grondig schuurstof verwijderen (blazen en vegen). Dan gronden, dan kan je zien hoe het hout zich houdt: vezels die omhoog komen (na het gronden) ga je weer glad schuren.
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:22:16 #142
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_100042055
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:09 schreef blomke het volgende:
Da's goed geschuurd. Grondig schuurstof verwijderen (blazen en vegen). Dan gronden, dan kan je zien hoe het hout zich houdt: vezels die omhoog komen (na het gronden) ga je weer glad schuren.
Moet je het ook nog met nat afnemen voor het gronden of is enkel vegen en blazen genoeg?
Miauw
pi_100042443
@lips als je te goedkope behang koopt, komen de kleuren er gewoon doorheen. De afbeelding die ik heb geplaatst, moet binnen 2x makkelijk dekkend zijn, bij mij na 1x al

Daarnaast had ik je een pm gestuurd, niet gezien :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_100042756
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:22 schreef Lips het volgende:

[..]

Moet je het ook nog met nat afnemen voor het gronden of is enkel vegen en blazen genoeg?
Bij de Gamma/Karwei hebben ze zo een stofkleefdoek, voor iets van 80 cent. Dat vind ik erg fijn werken :)
Klussen deel 1 en 2
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:46:18 #145
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_100042833
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:34 schreef RanTheMan het volgende:
@lips als je te goedkope behang koopt, komen de kleuren er gewoon doorheen. De afbeelding die ik heb geplaatst, moet binnen 2x makkelijk dekkend zijn, bij mij na 1x al

Daarnaast had ik je een pm gestuurd, niet gezien :)
Wel gezien, vervolgens vergeten dat ik 'm gezien had ;)

M'n moeder waarschuwde ook al ja over dat doorschijnen. Kan op het moment ook nog helemaal niet beslissen of ik m'n muren nu wit wil of toch een kleur. Dat besluit zal ook weer meespelen bij de keuze.
Miauw
pi_100098928
Gaaf dat jij door al die lelijke kleuren kon heenkijken, want die deuren zijn anders verdomd fraai.. complimenten.
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:33:59 #147
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_100772391
Zo, bijna een maand de sleutel en echt veel te weinig gedaan :')

2 hele drukke weken op kantoor combineren met vol geplande weekenden laat niet veel tijd / ruimte om te klussen. Hoop na LL m'n leven te kunnen beteren... (zal ook onderhand wel moeten).

Boven zijn nu op 1 deurpost na alle deurposten afgekrabd en geschuurd. Beneden ben ik begonnen met de afwerklatjes van de deurposten te verwijderen. Is een klotewerk om ze kaal te krijgen en een deel moet er toch af voor de stuker.

In de keuken ook vast een stuk plint weggetrokken en dan blijkt wel hoe goed de muren zijn...

Op steeds meer plaatsen komt overigens het hele stukwerk van de muur af, dus genoeg te stuken straks -O-

De overbuurjongen vertelde me dat achter de schuine stukken op de bovenverdieping gewoon muur zit, dus op de kamer die de badkamer wordt heb ik wat platen er af getrokken en inderdaad, muur!

Ik ben bijna rond met een aannemer. Vorige week was hij bij mij en we zijn het er over eens dat de loodgieter die hij had gestuurd veel te duur is. Vandaag is er een andere geweest om te kijken en daar had ik ook een veel beter gevoel bij! Morgen zitten ze samen en als het goed is krijg ik dan woensdag de definitieve offerte.

Wel afgelopen week inspiratie op gaan doen voor kleuren en meubels en ik begin wel een goed beeld te krijgen van wat ik wil. Past volledig in het straatje van te-dure-smaak-voor-bankrekening dus moet nog wat schipperen :')
De muren in de woonkamer worden waarschijnlijk een olijf/mos/grijs/groenige kleur, boven denk ik richting dezelfde kleur maar dan behang. Alle kozijnen en deurposten worden dan offwhite, creme of net van het wit af naar lavendel. Hal en de overloop worden dan een wit tint en het halletje achter ook. Voor de meubels wil ik gaan kijken naar een landelijke sfeer, beetje Riviera Maison (maar dan betaalbaar -O-)
Miauw
  donderdag 25 augustus 2011 @ 21:25:21 #148
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101188338
Ja, er gaat eindelijk echt iets gebeuren *O*
Ik ben eindelijk rond met een aannemer en hij gaat maandag al beginnen! Dat betekent alleen wel dat ik dit weekend nog enorm veel werk moet verzetten om hem aan de slag te kunnen laten gaan.
Morgen maar een vrije dag genomen en ik heb nu 3 dagen de tijd om de oude keuken te verwijderen, tegels in de keuken te verwijderen, 3 cm vloer in de nieuwe badkamer uit te hakken, deurpost nieuwe badkamer laatste stuk te schuren, onderkant loodvrije menie op te zetten en dan de hele deurpost in de grondverf te zetten, minimaal 4 radiatoren te verwijderen, van 3 deurposten afdeklatten te verwijderen, 4 deurposten kaal te maken, in 3 ruimtes plinten te verwijderen en in 3 ruimtes loszittend stucwerk te verwijderen...
Best een bult werk dus -O-
Miauw
pi_101188597
Sterkte, het is niet mis wat je allemaal van plan bent dit weekend
pi_101188857
Wow, das veel werk! Ik hoop dat je hulp hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')