abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101323193
Wauw. Wat goed *O*
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:16:15 #155
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101343613
Even een enorme rij foto's om te laten zien wat er gebeurd is *)

Godverdegodver, klikte verkeerd en nu kan ik opnieuw beginnen

[ Bericht 21% gewijzigd door Lips op 29-08-2011 20:21:35 ]
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:29:38 #156
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101344500
Keuken afgelopen weekend:

Keukenblok eruit

Stucwerk kwam zonder al te veel moeite van de muur

Tegels kostte beduidend meer moeite

En met enige regelmaat bleef de beitel vast zitten...

Maar gisteren halverwege de middag waren alle tegels er af *O*

En toen kwam vandaag de aannemer:

In de woonkamer keken we alles van de muur af:

Inmiddels is de koof in de woonkamer, waar het riool van de wc boven door moet, opengebroken:

En van boven naar beneden zit een gat:

Boven in de ruimte die badkamer wordt, is dus 3 cm vloer uitgekapt:

De onderkant van de deurposten daar staan vast in 1 laag menie:

En er is een gat gemaakt naar de keuken! Helaas alleen niet op de goede plaats ;)

Kruipruimte blijkt goed geïsoleerd maar er zit wel wat vocht... Nog even kijken hoe ernstig dat is

Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_101346169
Herkenbare foto's! Maar het stucwerk verwijderen is wel meteen een efficiente manier om ook van die kleuren af te komen!
Hoe lang heeft de aannemer nodig voor alle werkzaamheden?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:39:45 #158
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101391673
Helaas ben ik ziek dus ben vandaag niet wezen kijken -O- Maar wel de aannemer en de loodgieter aan de telefoon gehad, ze houden me goed op de hoogte.
Donderdag willen ze al het leidingwerk en de elektra klaar hebben zodat er vrijdag al gestuct kan worden in de keuken!
De aannemer verwacht 19 september klaar te zijn met een uitloop tot de 25e. De 26e wordt de keuken dan geplaatst en kan het grote verven / vloeren leggen / verhuizen beginnen :) Na de 26e moeten er nog wel wat dingetjes door de aannemer gedaan worden die daarvoor niet kunnen zoals verlaagd plafond boven de keukenkasten en het plaatsen van de laatste dingen in de badkamer.
Waarschijnlijk wordt morgen akkoord gegeven voor de badkamer, dan moet ik alleen nog een kleur voor het meubel en de radiator beslissen en tegels uitzoeken.
Miauw
pi_101485052
Dat is zeker een huis waar je leuke dingen mee kunt doen!
  woensdag 7 september 2011 @ 09:59:25 #160
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101664868
Even geen nieuwe foto-update want de foto's staan nog niet op de pc, maar er is weer veel gebeurd *O*
Inmiddels is al het leidingwerk voor de keuken klaar en is de keuken compleet in de gips gezet (15 x 25 kg is er in gegaan :o ), de slaapkamers boven zijn bijna volledig gestuct en de rest zit in de ruwer, het leidingwerk van de nieuwe badkamer is klaar, de riolering voor de vaste wc boven ligt er, alle stopcontacten zijn verlaagd en er zijn extra punten bij gemaakt. Het schiet nu echt op!! Verder heb ik beneden de deurpost en de drempel van de keuken naar het halletje achter er uit laten halen om een ruimtelijker effect te creëren en ik wil voor de schuine vlakken op de slaapkamers gipsplaten laten zetten en die af laten stucen.

Als het goed is wordt vandaag m'n nieuwe gat naar de zolder gemaakt, de slaapkamers verder gestuct, de hal gestuct en her en der wat koven gemaakt.

Afgelopen week nog wel een fijn grapje dat m'n rioleringsbuis gescheurd was :{

Verder inmiddels de badkamer besteld (op het wastafelmeubel en de radiator na, moet nog een kleur kiezen), vloertegels voor de keuken, hal en wc besteld (kan ik morgen halen en worden maandag gelegd) en een monstertegel voor de badkamervloer laten bestellen die er morgen of vrijdag is.

Gisteren een uur bij een verfzaak geweest en toch maar half half besloten dat m'n muren vrij donker gaan worden. Ik weet heel goed welke kleur ik wil maar die is in een lichte tint gewoon niet mooi te verkrijgen. Dan maar de donkere tint en naast de lichte meubels ook lichte gordijnen en een lichte vloer.
Miauw
  zondag 11 september 2011 @ 16:14:25 #161
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101820225
Vraag aan de meelezers over stucwerk (als hier geen antwoord komt open ik wel een nieuw topic). Het hele huis is inmiddels gestuct, alle muren in de woonkamer en de slaapkamers zijn glad gestuct en de plafonds en de muren in de hal, langs de trap en op de overloop zijn met fijn schuurwerk. Het is nog aan het drogen maar ziet er al allemaal mooi uit!
Ik heb alleen 1 ding waar ik niet zo blij van wordt -O- Je ziet overal op de hoeken een smalle band van het hoekprofiel lopen... Dat is in de woonkamer niet erg want daar worden alle muren geschilderd (ik neem aan dat je er dan niks meer van ziet) maar in de hal heb ik niet voor niks sierpleister, daar wil ik helemaal niet schilderen! Maar dan zie je dus op alle hoeken wel die profielen zitten...
Iemand tips wat hier mee te doen?
Miauw
pi_101822529
Kan je pas beoordelen als het 100% droog is. Die hoekprofielen hebben een dunnere stuclaag.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 11 september 2011 @ 17:17:23 #163
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101822635
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 17:15 schreef blomke het volgende:
Kan je pas beoordelen als het 100% droog is. Die hoekprofielen hebben een dunnere stuclaag.
Het gaat enkel om een stukje van 1 a 2 mm breed precies op de hoek, het lijkt wel of daar gewoon helemaal niks op zit
Miauw
pi_101822665
Dan is de stuclaag te dun, denk je ook niet *O*
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 11 september 2011 @ 17:25:41 #165
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101822932
quote:
13s.gif Op zondag 11 september 2011 17:18 schreef blomke het volgende:
Dan is de stuclaag te dun, denk je ook niet *O*
Haha, ja ik weet niet wat normaal is, mijn stucadoor zei dat je dat op de hoeken altijd hebt dat je dat blijft zien -O- Dus ik dacht ff hier vragen.
Miauw
pi_101824601
Wat ik er altijd van begrepen heb, dienen de hoekprofielen ook om beschadiging van het stucwerk tegen te gaan, ga je ze te diep stellen word dat in korte tijd te niet gedaan
  woensdag 21 september 2011 @ 21:05:07 #167
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_102236601
Ik heb een vraag en hoop dat hier iemand me kan helpen. Op 1 van de kamers zit een soort overzet vensterbank als hier onder op de foto en in mijn huidige flat heb ik ook zoiets. Is er een speciale naam voor dit soort vensterbanken of heet het gewoon een overzet vensterbank? Kan je die gewoon bij de bouwmarkt kopen? Zijn ze er op verschillende lengtes of moet je ze zelf op maat maken en de zijkanten afwerken?

Miauw
  woensdag 21 september 2011 @ 21:25:37 #168
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_102237739
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:05 schreef Lips het volgende:
Ik heb een vraag en hoop dat hier iemand me kan helpen. Op 1 van de kamers zit een soort overzet vensterbank als hier onder op de foto en in mijn huidige flat heb ik ook zoiets. Is er een speciale naam voor dit soort vensterbanken of heet het gewoon een overzet vensterbank? Kan je die gewoon bij de bouwmarkt kopen?
Vast wel.
quote:
Zijn ze er op verschillende lengtes of moet je ze zelf op maat maken en de zijkanten afwerken?

[ afbeelding ]
Ik neem aan dat je die zelf op maat moet zagen en afwerken. Ramen zijn er in alle maten. Misschien kan de bouwmarkt ze wel netjes op maat voor je afkorten.
  donderdag 22 september 2011 @ 10:07:31 #170
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_102252840
Bedankt voor jullie hulp! Ga dit weekend maar eens kijken bij de bouwmarkten,
Miauw
pi_102254407
hoe klein ook mijn bijdrage,complimenten en sterkte voor al hetgeen jullie gaan bewerkstelligen met dit huisje. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_104347007
En hoe gaat het met de verbouwing?
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 21:12:16 #173
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  donderdag 17 november 2011 @ 11:26:03 #174
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_104468844
Haai :) Lang geleden dat ik hier ben geweest zie ik :P

Het verbouwen is nog steeds in volle gang. Ik had toen ik begon gehoopt nu ongeveer wel over te zijn maar dat was natuurlijk veel te optimistisch!
Wat is er intussen allemaal gebeurd:
* De keukenvloer, vloer van het halletje en vloer van de wc zijn betegeld
* de nieuwe keuken zit er in (moet alleen nog afgekit worden)
* de muren van de keuken en het halletje zijn tot 170 cm betegeld en de wc tot bovenin. Boven de 170 cm zit stucwerk.
* al het stucwerk door het hele huis is eindelijk klaar (vorige week laatste dingen laten repareren)
* de nieuwe badkamer is betegeld en het bad staat. Meubels moeten er nog wel in en alles moet nog gekit worden. Badkamer is overigens heel lelijk betegeld... Die vent mag echt nooit meer in de buurt van m'n huis komen!
* boven heb ik vaste wc in de oude badkamer

ik heb afgelopen weken heel veel ellende gehad. Aannemer zou 25 september klaar zijn en is afgelopen week na diverse boze mails en brieven toch nog wat zaken af komen maken. Ik heb een andere stucadoor en tegelzetter moeten zoeken omdat ik m'n aannemer niet meer vertrouwde. De badkamer is nog steeds niet af omdat de verkeerde kleur meubels en radiator geleverd waren.
Mijn aannemer had de stucadoor z'n gang laten gaan terwijl er nog plinten op diverse plaatsen zaten en de trapleuning er nog zat. Hier was dus vrolijk omheen (en voornamelijk overheen) gestuct waardoor dat later weer verwijderd moest worden en het stucwerk gerepareerd moest worden. Dit is afgelopen week gebeurd dus het vuil is nu eindelijk uit m'n huis.

Wat er nu nog moet gebeuren:
* PVC vloer leggen in de woonkamer (komen ze maandag en dinsdag doen)
* Laminaatvloer leggen op de eerste verdieping
* Trap bekleden met vloerbedekking (laat ik pas op het einde doen)
* Beneden bij alle deuren en boven bij een aantal deuren nieuwe architraven en neuten (zoek hier nog steeds een timmerman voor gezien gezeik met de aannemer)
* Plinten moeten er overal nog op (maar kan pas als ik meer weet over architraven en neuten)
* Alle deuren moeten nog geschuurd / vervangen en gehangen worden (inclusief nieuw deurbeslag)
* Al het schilderwerk moet nog gedaan worden (dus lakken en texen)
* Beneden en op 1 kamer boven moeten radiatorombouwen geplaatst worden
* Badkamer moet afgemonteerd en gekit worden
* Beneden moet nog een wc geplaatst worden

Daarnaast afgelopen maanden zonder radiatoren geklust. Het is dus extreem koud in het huis maar als het goed is, is dat na morgen afgelopen! Warm water zou ook wel fijn zijn aangezien we nu steeds voor een emmertje warm water water moeten koken.

Ik heb zo ff geen foto's bij de hand, enkel 2 van de keuken toen die net geplaatst was (dus voor het tegelen van de muren). Door de ellende van de afgelopen weken heb ik ook bijna geen foto's meer gemaakt, zat met m'n hoofd ergens anders ;)

Miauw
pi_104469124
Hele leuke keuken! Slim om voor een wat ondieper stuk aanrecht te kiezen, anders heb je denk ik te weinig werk/loopruimte?
Klussen deel 1 en 2
  donderdag 17 november 2011 @ 11:39:33 #176
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_104469184
Tnx!
Nu kan ik er inderdaad nog gewoon door als de vaatwasser, oven of een lade open staat. Geen zeeën van ruimte natuurlijk, maar ik kan er langs. Als ik de kant van het ladeblok net zo diep als de spoelbak had gedaan, had de vaatwasser maar net open gekunnen.
Miauw
pi_104469706
Vervelend trouwens van al dat gedoe met de aannemer, hier ook zoiets gehad. Is eigenlijk dubbel vervelend, je huis is niet af en daarnaast nog gedoe met bellen, betalingen etc. Sterkte ermee iig, achteraf kan je als het goed is dubbel zoveel genieten van je huis :)
Klussen deel 1 en 2
pi_104470112
Geweldig huis en veel plannen, dit is een volgtopic :Y
Succes ermee Lips! ^O^

/edit: oeps..er waren nog 3 pagina's :P. Goed bezig!

[ Bericht 22% gewijzigd door WheeleE op 17-11-2011 12:58:40 ]
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')