quote:Op zondag 12 juni 2011 20:13 schreef RockabeIIa het volgende:
Hoe moet een baby dan goed liggen voor een bevalling? met voorhoofd naar beneden? of op de zij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waarom bemoeilijkt een sterrenkijker de ontsluiting?**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Ik zit maar te F5'en. Dementor is er maar druk mee, en ook nog luiers verschonen.quote:
Een baby moet zeg maar met de neus over het matras/bodem/grond waar je dan ook bevalt schuren als het ter wereld komtquote:Op zondag 12 juni 2011 20:26 schreef bitterend het volgende:
[..]
Hoe moet een baby dan goed liggen voor een bevalling? met voorhoofd naar beneden? of op de zij?
waarom bemoeilijkt een sterrenkijker de ontsluiting?
ja een zeer saaie zondag avond voor mij hier dus zo heb ik toch nog iets nuttigs te doenquote:Op zondag 12 juni 2011 20:44 schreef SummerBreeze het volgende:
Juud en Dementor, gefeliciteerd
En na een zeer snelle pm (dank je miss jones) kan ik meteen zeggen: mooie naam
Het gaat goed. Ik vind het wel raar dat ze er al is nu de uitgerekende datum echt dichtbij komtquote:Op zondag 12 juni 2011 21:29 schreef miss-jones25 het volgende:
@ fr : nee leg ze lekker op 1 kamer, ff kijken hoe dat gaat, als t niet bevalt kan ik ze ook apart leggen maar leg ze eerst samen.
en heerlijk toch, al op je buik ipv er inGaat alles goed ??
ja dat zou bestquote:Op zondag 12 juni 2011 21:31 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Het gaat goed. Ik vind het wel raar dat ze er al is nu de uitgerekende datum echt dichtbij komt
Vaak vinden ze het ook nog heel fijn om samen in 1 bed te liggen.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:29 schreef miss-jones25 het volgende:
@ fr : nee leg ze lekker op 1 kamer, ff kijken hoe dat gaat, als t niet bevalt kan ik ze ook apart leggen maar leg ze eerst samen.
en heerlijk toch, al op je buik ipv er inGaat alles goed ??
Nee hoor...ben week 16 en nog moe zwak en misselijkquote:Op zondag 12 juni 2011 21:31 schreef Kyara het volgende:
Ik heb F1 opgenomen om het samen met manlief te kijken. Die is nu onderweg vanuit Le Mans..... Geen uitslag spoileren svp![]()
Ben zelf bejkaf dus ga zo maar een mijn bedje opzoeken....Die vermoeidheid zou na een week of 12 over moeten gaan toch? Is ook wel iets om naar uit te kijken....
quote:Op zondag 12 juni 2011 21:39 schreef miss-jones25 het volgende:
ik nu 17 weken
en totaal geen klachten meer![]()
eh op verveling na..
Ah kijkes! duidelijkquote:Op zondag 12 juni 2011 21:31 schreef mefke79 het volgende:
Ligging en geboorte: of waarom een sterrenkijkertje (aangezichtsligging) niet normaal is.
Spugen ook nog niet over?quote:Op zondag 12 juni 2011 21:38 schreef bitterend het volgende:
[..]
Nee hoor...ben week 16 en nog moe zwak en misselijk
gelukkig welquote:Op zondag 12 juni 2011 21:46 schreef bitterend het volgende:
Dat wel gelukkig f_r!! heb het nog wel heel sporadisch dus ik laat het even zo
Bij jou is het nu wel echt afgelopen hoop ik??
en je meisje doet het zo goed! wat wil een mens nog meerquote:Op zondag 12 juni 2011 21:51 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
gelukkig wel
Heb nog een week gespuugd en ben ook nog zeker 4wk misselijk geweest. Nu nog zo af en toe dus ik ben helemaal happy
pfff ik bijna 30 en ik ben ook nog steeds moe moe moe.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:38 schreef bitterend het volgende:
[..]
Nee hoor...ben week 16 en nog moe zwak en misselijk
Helemaal mee eens. Het doet me verdriet dat fr zo heeft moeten doorsukkelenquote:Op zondag 12 juni 2011 22:45 schreef mefke79 het volgende:
Evenstar, ik vind het verschil in behandeling en aanpak tussen de ziekenhuizen op dit gebied zo groot. Als je dan kijkt naar F_R en de aanpak die zij kreeg. Je zou toch zeggen dat er een soort van protocol voor is.
en helemaal als je beseft dat beide ziekenhuizen nog geen 20 km van elkaar af liggen
Inderdaad! arme f_r is manden lang niet serieus genomen wat betreft het spugen....gelukkig is het bij jou anders evenstar!!quote:Op zondag 12 juni 2011 22:45 schreef mefke79 het volgende:
Evenstar, ik vind het verschil in behandeling en aanpak tussen de ziekenhuizen op dit gebied zo groot. Als je dan kijkt naar F_R en de aanpak die zij kreeg. Je zou toch zeggen dat er een soort van protocol voor is.
en helemaal als je beseft dat beide ziekenhuizen nog geen 20 km van elkaar af liggen
Mag ik ook een pm met de naam svp (verzoek 2)?quote:Op zondag 12 juni 2011 21:58 schreef Fannetje het volgende:
Juud, van harte gefeliciteerd met je dochter!
Mag ik ook een pm met de naam?
En toch denk ik dat het ook te maken heeft met een eerste of volgende kind. Bij Jochem ging bij mij ook alles veel makkelijker dan bij Ruben. Het was dat ik bij Ruben toen per toeval een gyn trof die wel verstand had van wat er in mijn lichaam gebeurde en daarom meteen actie ondernam.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:50 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Het doet me verdriet dat fr zo heeft moeten doorsukkelen, want misschien had met een beter beleid bij haar veel ellende voorkomen kunnen worden!
Ik Ben enorm dankbaar voor de gyneacoloog en het team dat mij behandelde en nog blijft doen!!
Ik heb volgens een broeder het record ver spugen daar![]()
Ja, dat weet ik wel zeker. Die eerste weken met Ruben toen waren een hel. Het ging echt niet en er was steeds maar niets aan de hand volgens de artsen. Nou, mooi wel dus uiteindelijk. Maarja, zelfs met een gewone buikgriep moet ik natuurlijk al oppassen. Bij Jochem werd er toen wel adequaat gereageerd. Maar ook daar kwamen ze rustig weer met emesafene aanzetten (eerst in tablet, daarna in zetpil). Ja, protocol, heel leuk, maar dat was het probleem niet en ik ga geen medicijnen gebruiken waarvan al duidelijk is dat ze niet gaan helpen.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:00 schreef _evenstar_ het volgende:
Troel, je weet nog hoe het ging in enschede? Eerst mijn armen bont en blauwen zodra Ik ketonenvrij was kon Ik opbokken.. Ik dacht nu ook ik ben met 4 dagen thuis.. En met dag 2 werd al gezegd zolang Ik spuug niet naar huis . Het heeft veel te msken met het protocol dat het zkh handhaaft, en hyperemesis nog erg onbegrepen is en wordt onderschat. Jou lichaam steekt ook weer net iets anders in elkaar door je wls.
Denk je niet dat dat ook veel verschil uitmaakt?
Hopeloos verouderd idd, maar met super fijne artsen en verpleegkundigen op de kraamafdeling en afdeling gaenocologie. 9 dagen gelegen helaas, maar fijne mensenquote:Op maandag 13 juni 2011 09:50 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik was gisteren nog in het elkerliek. Mooi ziekenhuis was is het catharina dan hopeloos verouderd.
zijn bij jullie de winkels gewoon open dan? tis toch pinksteren 2day?quote:Op maandag 13 juni 2011 13:18 schreef bitterend het volgende:
Beterschap BJ!!
maannetje hier is ook met griep...dus moet ik met blaasontsteking en pijnlijke doos boodschappen doen
handig!!! tis maar goed dat wij hier zaterdag een enorme macaroni hadden gemaaktquote:Op maandag 13 juni 2011 13:21 schreef bitterend het volgende:
Ja alles is open hier elke Zondag....en ik woon niet eens in het centrum!
Ja ze zijn hier flink aan het opknappen. Toch hoor Ik meer en meer slechte verhalen over het voormalig Catharina en wijken meer en meer uit naar elkerliek hier of naar mmc veldhoven.quote:Op maandag 13 juni 2011 11:46 schreef Nirak het volgende:
[..]
Hopeloos verouderd idd, maar met super fijne artsen en verpleegkundigen op de kraamafdeling en afdeling gaenocologie. 9 dagen gelegen helaas, maar fijne mensen
Ja!!! Wel nog veel maagpijn , en het fysieke gestel van een bejaarde maar dat heeft gewoon tijd nodig. Alles gaat op tempo schildpad Maar beter dat dan die ellende die wasquote:Op maandag 13 juni 2011 13:26 schreef bitterend het volgende:
BJ het is inderdaad erg handig. Ik doe altijd boodschappen op Zondag lekker vroeg als er nog niemand is.
Dankje evenstar! gaat het ook wat beter met jou??
Klinkt bekendquote:Op maandag 13 juni 2011 10:00 schreef _evenstar_ het volgende:
Troel, je weet nog hoe het ging in enschede? Eerst mijn armen bont en blauwen zodra Ik ketonenvrij was kon Ik opbokken.. Ik dacht nu ook ik ben met 4 dagen thuis.. En met dag 2 werd al gezegd zolang Ik spuug niet naar huis . Het heeft veel te msken met het protocol dat het zkh handhaaft, en hyperemesis nog erg onbegrepen is en wordt onderschat. Jou lichaam steekt ook weer net iets anders in elkaar door je wls.
Denk je niet dat dat ook veel verschil uitmaakt?
Positief zijn is al een hele weg! hopelijk trekt je lichaam snel bij en mag je de rest van je zwangerschap onbezorgd genieten!quote:Op maandag 13 juni 2011 13:33 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ja!!! Wel nog veel maagpijn , en het fysieke gestel van een bejaarde maar dat heeft gewoon tijd nodig. Alles gaat op tempo schildpad Maar beter dat dan die ellende die was. T koppie moet nog wel een hoop verwerken en accepteren , en mijn angsten zullen hoop Ik ook snel wegtrekken. Ik Ben positief!!
. Wel doen he! Je lijf moet nog even meequote:Op maandag 13 juni 2011 13:55 schreef Nirak het volgende:
Zo, heel de familie is uit wandelen en ik nietNa 100 meter doet alles in mn onderrug pijn.. Morgen toch maar even de bekkenfysio bellen denk ik..
Ohw tsja dan ben je even ver als mij, lijkt me ook sterk dan dat indalen.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:26 schreef bitterend het volgende:
Ik kwam iets tegen waar ze het over het indalen van je kind over hadden...lijkt me voorbarig met 16 weken![]()
Mhhmmm toch bellen morgen...om te vragen of ze tips hebben of een steunpanty kunnen aanbevelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.geheel off topic dus daarom onder een spoiler
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jepquote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:04 schreef Nirak het volgende:
Sterkte GGB!
Xaban06dat is fijn! Al een knipperend hartje gezien? Vorige x was te vroeg denk ik, nu hpen dat het blijft! Suc6 met broeden!
Ik wist niet dat ze ook fysieke winkels hadden, eens opzoeken, thanksquote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:49 schreef danic het volgende:
Xaban. Je kunt natuurlijk altijd kamertjes en dergelijke via internet kopen, maar ik zou toch eerst in winkels gaan kijken. Dan zie je beter wat de kwaliteit van de meubelen is. Babydump heeft ook fysieke winkels. Daar kun je dan gaan kijken en er over nadenken en eventueel later online bestellen.
Het zal een nieuwe kamer worden. EUR 400,- valt hartstikke mee, ik hield zelf rekening met +/- EUR 750,-quote:De kosten van een kamertje zijn heel verschillend, Wil je het nieuw, dan zit je vaak zo tussen de
¤400,- en ¤? in (je kan het zo duur maken als je wilt natuurlijk).
Dat over de afstand voor je voeten wist ik niet, daar wordt lijkt mij wel over nagedacht bij het ontwikkelen van zo n wagen?quote:Ga je voor een kinderwagen, let dan eventuele bergruimte, de afstand voor je voeten als je er achter loopt (niets zo irritant dan dat die afstand te kort is en je steeds op de wagen stapt), de manier van inklappen en uitklappen (gaat dit makkelijk of heb je een heel instructieboek nodig en hoeveel ruimte neemt ie dan in beslag in bijv. je kofferbak). Vaak heb je aanbiedingen, maar kijk goed wat je er dan allemaal bijkrijgt (autostoeltje, kinderwagenbak, wandelwagen, parasol e.d.)
Thanks!quote:Je hebt nog alle tijd, dus ga lekker op het gemakje op internet snuffelen en af en toe eens naar een winkel (babydump, babypark e.d.) om je oriënteren en informatie te krijgen van de medewerkers.
Gefeliciteerd met de zwangerschap!!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:23 schreef xaban06 het volgende:
Het is uiteraard allemaal nog heel vroeg voor onsis ons eerste. Waar kopen jullie de babykamers, via internet (baby-dump) of fysiek in de winkel? Waar letten jullie vooral op, wat is belangrijk? Wat zijn de kosten van zo een kamer? etc etc
Als het off topic is, mijn excuses
Nou ik hoop dat je misschien vanmiddag al een doorverwijzing krijgt of zoiets.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:24 schreef bitterend het volgende:
TJ: ik had gebeld en de assistent zei : oh waarschijnlijk is het nog je blaasontsteking of banden pijn
ik zei nee het is echt geen blaasontsteking meer! en banden pijn zit nog in je liezen en niet in je rectum??
nou goed iemand belt me vanmiddag terug
ja ik hoop het ook...gisteren heeft ze ook nog Bitter Lemon gedronken, maar dat hielp ook nietquote:cleany hopelijk doet het strippen iets
Wij hebben dus een mutsy en ik trap idd regelmatig op de achterkant.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:30 schreef danic het volgende:
Tja die loopafstand.......loop gewoon even een stukje achter een wagen. Wij vonden de mutsy een leuke, betaalbare wagen, maar ik trapte steeds op de wagen. De afstand was gewoon te kort en dat loopt niet lekker. Dus even uitproberen maar.
wij hebben ook een Mutsy...met 'oefenlopen' nog geen last van gehad...we zullen wel zien.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:21 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Wij hebben dus een mutsy en ik trap idd regelmatig op de achterkant.
Ik had er helemaal niet aangedacht daar op te letten in de winkel
haha apart, mn vriend heeft hier juist geen last van bij de mutsy.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:21 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Wij hebben dus een mutsy en ik trap idd regelmatig op de achterkant.
Ik had er helemaal niet aangedacht daar op te letten in de winkel
Dit zal bij ons ook zo zijn, hij hoog, ik lager, en met oefen lopen tot nu toe nog geen last gehad van trappen tegen de achterkant.. ben benieuwd.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
haha apart, mn vriend heeft hier juist geen last van bij de mutsy.
ik ook niet trouwens, maar bij mij staat ie op zn laagst en mn vriend heeft m op zn hoogst.
Als ik dit nu lees, herken ik er helemaal niets in! wat een opluchting, want ik kan me dat zwarte gevoel nog wel herinneren.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:08 schreef klavertje-4 het volgende:
ik weet eigenlijk niet of het in dit topic hoort, maar ik weet niet goed waar ik het anders moet posten.
ik vind het heel erg moeilijk om te genieten van het feit dat ik zwanger ben. Als ik het erover heb met mijn man of met vriendinnen voelt het wel goed en kan ik me niet voorstellen dat de zwangerschap niet goed zou gaan. Maar als ik alleen ben, of op het werk waar niemand het weet, dan blijf ik maar malen of het wel goed gaat en kan ik me juist niet voorstellen dat het goed zal blijven gaan.
En dan zie ik hier de een na de ander streepjes plassen, vol blijdschap wachten op de eerste echo en die echo is dan nog goed ook. Het lijkt onbegrijpelijk en zo voelt het voor mij ook. Ik denk dan ook dat als het bij iedereen goed gaat, dat het dan statistisch gesproken toch een keer bij iemand fout moet zijn. En dan voelt het heel logisch dat ik diegene ben.
ik weet eigenlijk niet waarom ik dit heb getypt, maar het voelt fijn deze gedachten kwijt te kunnen. Mijn man is ervan overtuigd dat het gewoon goed gaat en kan niet zoveel met deze gevoelens. Hij zegt (en daar heeft hij ook wel gelijk in) waarom nu al depri zijn als het mis is dan is daar nog tijd genoeg voor. Nu moet je juist genieten. En dat probeer ik ook, maar lukt vaak niet.
sorry voor de lap tekst en de egopost
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Jose81 op 14-06-2011 11:03:45 ]**Life is e@sier with your eyes closed**
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:59 schreef Aventura het volgende:
36 wk vandaag. Gemende gevoelens. Gisteren was ik voor het eerst erg labiel en huilerig. Vriend kon niks goed doen, voelde me ongelofelijk eenzaam en rot. Ik gooi het maar op hormonen, vandaag voel ik me beter. Zometeen oppassen op de baby van de buren, vanavond rondleiden op het kdv. Morgen komt zuslief en heb ik borstvoedingsbijeenkomst. En zo heb ik elke dag wel iets, zolang ik een gevulde agenda heb gaat het prima!
mooie tijd om friet te etenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:12 schreef miss-jones25 het volgende:
ieh cracottes zit toch geen smaak aan vlindur
ik ga zo heel gezond een frietje eten
nope...over 2 uur weet ik hopelijk wat meer...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Juud fijn dat het goed gaat
klavertje4 wederom welkom en dit keer gaat het helemaal goed. Ik ga voor je duimen
CM ook van harte welkom
Al cleany nieuws?
Deze ;-) vicks!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:55 schreef Vicky het volgende:
![]()
![]()
Wat een prachtig mooi meisje!!!
![]()
![]()
wie houdt mijn eierstokken tegen??
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:40 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oooohhh wat een mooi meisje!!!!! En zo'n poppetje komt er bij mij ook over ongeveer 3 maandjes uitNiet te geloven en bevatten.
Wow, echt goed gedaan Juud en Dementor!
En Clauwhee nou moest ik bijna huilen van jouw post. Ik weet zo goed hoe je je voelt!!
Zo zie je maar weer dat geen zwangerschap hetzelfde is! Mijn beeb is al wel ingedaald maar heb daar niets van gemerkt eigenlijk! A.s. dinsdag weer voor controle en het bevallingsplan bespreken.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:13 schreef Aventura het volgende:
Wat een popje!
Zag isis net iets posten over indalen. Bij de vorige controle bleek dat ventje nog niet is ingedaald. Ik ben nu 36 weken dus. Voel ook eigk niks dat op voorwerk of iets dergelijks lijkt.
Amber bij een week of 36, Tess 2 dagen voor de bevalling (41,1)quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:28 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vanaf wanneer kan een kindje indalen, trouwens??
ja ik meld me er ook nog steeds voor aan...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:18 schreef hilliebillie het volgende:
Juud en Dementor wat een mooi meisje hebben jullie gemaakt zeg!!
zou ik van iemand een PM met de naam mogen want heb die na m'n eerste verzoek niet gehad, en van zo'n moppie wil ik wel graag weten hoe ze heet!
Ik vind dat je altijd anderen zo lekker gerust kan stellenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:22 schreef miss_sly het volgende:
Aventura, waarschijnlijk heb je met je eigen kind wat meer geduld. En behalve dat: je kent je eigen kind dadelijk. Je weet wanneer hij honger heeft, of niet lekker is, of gewoon bij je wil hangen. Je weet hoe hij het liefste bij je hangt, ligt of zit en hij wil het liefst door zijn eigen mama en papa worden getroost. Natuurlijk kan het ook voorkomen dat je kind lang moet huilen en troosten niet of nauwelijks lukt, maar doorgaans gaat dat met je eigen kind een stuk beter dan met het kind van een ander. Komt goed!
inderdaadquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:33 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik vind dat je altijd anderen zo lekker gerust kan stellen![]()
kickboksend, speedsnuivend aan het discodansenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:16 schreef Kyara het volgende:
we moeten dus op zoek naar capricia? Waar was ze voor het laatst
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:13 schreef Kleurdoos het volgende:
capricia is onze zorgenzwangere dit keer
ziggyziggyziggy is een papa geloof ik?
popples is een oude bekende die af en toe eens opduikt
en raantje was hier een blauwe maandag
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:46 schreef bitterend het volgende:
Heee Popples! ik was benieuwd wie je was
Maakt niet uit joh! Geef het tijd om iedereen hier te leren kennen en je hier thuis te gaan voelen (lijkt me best een grote stap voor je)quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:40 schreef IslaBonita het volgende:
Thanks lieve dames voor het warme welkom!
Wickie, ben heel blij, maar wel de hele dag misselijk, sinds vorige week. Niet overgegeven ofzo. Niet extreem moe. En jij, wat is er lichamelijk aan de hand?
Sorry moet me nog even inlezen.
yups sinds afgelopen vrijdag. Mijn werkzaamheden waren niet echt goed te combineren met mijn klachten..quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:13 schreef wickie het volgende:
Ja jeetje he dat uitsteken weer. Echt zaterdagochtend heb ik me weer liggen verbazen in bed. Dat je echt voelt dat er even flink heftig wordt afgezet. Zo bijzonder en grappig (en pijnlijk af en toe, maar dat vergeet ik weer)
Ik werk op kantoor en zit dus de hele dag achter een bureau en dit propje vindt het ook al erg leuk om zich af te zetten tegen de rand van het bureau![]()
BJ, jij bent toch al definitief gestopt met werken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |