Bitterend hoop dat het de laatste nawee-en zijn van het spugen/misselijk zijn. Vervelend is het wel!
Volgens mijn gyn/de tig vk's en dieetiste is er geen exacte wetenschap tot hoelang iemand misselijk is of spuugt. Mijn gyn wil als hij de financiering ervoor krijgt graag een studie hierop doen
Hier heb ik het omslag punt aardig gehad, hier is het alleen opletten met eten want een hapje teveel komt er uit. Maar dat is vooral de maag hier die problemen nog heeft en een fikse optater gehad heeft.
in de volksmond wordt hyperemesis vrij snel gebruikt, echter zijn daar veel variaties in. Ik spuugde alles 24/7 en omdat ik nogal een flink te hoog BMI had en een vk die me niet serieus nam en alleen hamerde op mijn gewicht tijdens de echo nota bene... Dacht ik dat ik me aanstelde. De laatste week voor opname ben ik bijna geheel kwijt en was aardig van het pad af. Tot een onverwachtsbezoekje ik instortte.. Mijn paps belde en die met mij naar de Hap ging. Daar bleek ik iig flink uitgedroogd. En aardig wat ketonen te hebben (afvalstoffen ) dat ging met infuus weg evenals de misselijkheid. Toch bleef ik spugen 24/7 na onderzoek kwam duidelijk dat mijn maag niets meer kon verdragen. Ben aan de sonde gegaan en zo werd mijn maag langzaam formaat pinda
en lukt het zelf eten en drinken. Het is flink puzzelen qua tijden van eten/drinken en rust. En hoeveelheden zijn achterlijk weinig, maar het blijft er in!!! Ik krijg verdere begeleiding van dieetiste. Ik hoop dat de dames die spugen voor zich opkomen en niet denken och hoort erbij, ja een beetje mag, maar als je veel spuugt trek tijdig aan de bel!!