abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 10 juni 2011 @ 21:55:38 #1
230491 Zith
pls tip
pi_98001326

Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de “gouden standaard” van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.

Interview MP3: http://www.oneradionetwork2.com/mp3/money/economy/12.02.10_wagner_bruce_bitcoin.mp3

Alternatief MP3: http://goo.gl/eB6Sd

Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 50 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 50 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 15 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Het volgende fimpje legt het nog een keer uit:

Hoe start ik met bitcoin?

Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client:

https://www.bitcoin.org

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk. Je kan gratis bitcoins verkrijgen door je bitcoin adres in te vullen op de pagina:

https://freebitcoins.appspot.com/

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Bitcoins kopen en verkopen.

Bitcoins zijn te koop en te verkopen in euros bij http://www.bitcoinexchange.com.
Bitcoins zijn te verhandelen voor Liberty Reserver USD op Mt Gox - Bitcoin Exchange.
Ik heb mij laten vertellen dat Liberty Reserve USDs weer naar euroland kunnen worden overgemaakt via een derde partij zoals ECARDONE: official Exchange: Liberty reserve, cgold. Buy: liberty reserve, LR, CG.
Paypal wordt niet meer ondersteund door de niet-besloten bitcoin exchanges omdat Paypal betalingen teruggedraaid kunnen worden. Daarentegen zijn Liberty Reserve betalingen onomkeerbaar, net als bitcoin betalingen.

Zoals je kan zien in de volgende grafiek, is bitcoin bezig met zn tweede rally.

Bron: https://www.bitcoinexchange.com/statistics/

De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slash dot effect:

http://news.slashdot.org/(...)-Releases-Version-03

Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie:

http://bitcoincharts.com/charts/

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum:

http://www.bitcoin.org/smf/

Bitcoin in meer detail

Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki:

http://www.bitcoin.org/wiki/doku.php

Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie:

http://www.bitcoinblogger.com/

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel:

http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

Een verzoek, probeer enigszins binnen de geest van AEX te blijven, dus gericht op economische/financiële aspecten. Zuiver technische vraagstukken kunnen beter in DIG behandeld worden, enerzijds omdat daar meer deskundigheid aanwezig is, anderzijds omdat het qua onderwerp ook beter in DIG past.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bolkesteijn op 12-06-2011 02:33:26 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 10 juni 2011 @ 21:56:03 #2
230491 Zith
pls tip
pi_98001355
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:47 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Goh. Dat zag niemand aankomen :P

Iedereen is lekker aan het cashen, op vrijdagavond uiteraard. Degenen die morgen thuis komen van het stappen zullen wel een tegenvallertje hebben ;)

lol... -30% al vandaag :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:55 schreef Zith het volgende:

[..]

Yep, zie je wel vaker bij dit soort hypes :) Alle jongeren zijn dan andere dingen aan het doen :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 10 juni 2011 @ 21:56:40 #3
230491 Zith
pls tip
pi_98001402
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:35 schreef uber-aspie het volgende:

[..]

Die prijzen zijn in 2 maanden inderdaad echt explosief gestegen. :P Ik ga pas cashen als ik mijn inzet terug kan verdienen. Tot dan hou ik gewoon al mijn BTC.
Tip: ga nooit aandelen handelen, voor je eigen bestwil.
  † In Memoriam † vrijdag 10 juni 2011 @ 21:57:10 #4
230491 Zith
pls tip
pi_98001447
faal multiple posts
  † In Memoriam † vrijdag 10 juni 2011 @ 21:57:21 #5
230491 Zith
pls tip
pi_98001456
faal
pi_98001471
Iemand ervaring met de 5770 die helemaal geinstalleerd is op een XP bak maar vervolgens geen OpenCL ondersteuning zou hebben?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 21:58:14 #7
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98001515
Het is #5 toch?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 22:07:48 #8
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_98002191
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:58 schreef Mender het volgende:
Het is #5 toch?
Ook de topicnummers groeien explosief ;)
The best firms advertise the least...
  vrijdag 10 juni 2011 @ 22:26:21 #9
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98003404
FOK! update het nummertje zelf al volgens mij, dus als je hem zelf nóg een keer hoger maakt zit je dus te ver :P
We zullen zien, zei de blinde.
  † In Memoriam † vrijdag 10 juni 2011 @ 22:36:33 #10
230491 Zith
pls tip
pi_98003993
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:26 schreef Doodloper het volgende:
FOK! update het nummertje zelf al volgens mij, dus als je hem zelf nóg een keer hoger maakt zit je dus te ver :P
Ja ik faal hard vanavond :'(
  vrijdag 10 juni 2011 @ 22:46:47 #11
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98004537
Ik ben er weer bij *O*.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 22:49:53 #12
136730 PiRANiA
pi_98004740
Uit het vorige topic:
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:54 schreef edcetera het volgende:

[..]

Ach, die hebben het "waar is mijn geld gisteren gebleven" wel vaker meegemaakt op een brakke ochtend/middag.
So true :').
pi_98005324
Oke, bitcoin geinstalleerd en GUIminer ook.
Gister had ik hem even werkend op de bitcoinpool en ging 270 mhash/s.
Maar als ik nu Start Mining doe dan staat er alleen maar "starting".

Welke pool doet het op dit moment?
pi_98005705
Zijn er problemen bij deepbit? Ik krijg steeds 'problems communicating with bitcoin RPC' bij GUIMiner..
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:21:39 #15
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98006473
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 23:00 schreef doesd00 het volgende:
Oke, bitcoin geinstalleerd en GUIminer ook.
Gister had ik hem even werkend op de bitcoinpool en ging 270 mhash/s.
Maar als ik nu Start Mining doe dan staat er alleen maar "starting".

Welke pool doet het op dit moment?
btcguild.com doet het...
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 23:06 schreef _superboer_ het volgende:
Zijn er problemen bij deepbit? Ik krijg steeds 'problems communicating with bitcoin RPC' bij GUIMiner..
... alhoewel die net ook af en toe disconnects had, maar nu doet ie het goed volgens mij :)
pi_98006981
Ik krijg er geen 1 werkend.. ze blijven allemaal op "Starting" staan.
Ook al maak ik een account aan op de pool en een worker...
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:52:56 #17
136730 PiRANiA
pi_98008442
De fucker:
pi_98008584
Hij werkt nu naar behoren, maar gister ging ik 270 mhash en nu maar 220.. Hoe kan dit?
HD5850 als videokaart trouwens..

btw: Zit nu wel op een andere pool
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:55:21 #19
136730 PiRANiA
pi_98009250
Hoe zit het eigenlijk met veiligheid? Kunnen die blokken niet gemanipuleerd worden en verspreid worden naar alle computers?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 00:10:45 #22
136730 PiRANiA
pi_98009455
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 00:06 schreef FastFox91 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met veiligheid? Kunnen die blokken niet gemanipuleerd worden en verspreid worden naar alle computers?
De grootste partij wordt vertrouwd. Als een miningpool >50% van het netwerk wordt (deepbit :o) is dat een risico.
pi_98010040
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 00:10 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

De grootste partij wordt vertrouwd. Als een miningpool >50% van het netwerk wordt (deepbit :o) is dat een risico.
Er zijn wel meer risico's, de koers bijvoorbeeld.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 00:24:11 #24
136730 PiRANiA
pi_98010207
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 00:21 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Er zijn wel meer risico's, de koers bijvoorbeeld.
Heeft weinig (lees: niets) met de veiligheid van de techniek te maken :P.
pi_98010558
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 00:24 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Heeft weinig (lees: niets) met de veiligheid van de techniek te maken :P.
*btw, die techniek is er toch op gebaseerd dat alle transancties gehashed worden?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 00:47:53 #26
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98011274
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 23:52 schreef PiRANiA het volgende:
De fucker:
[ afbeelding ]
Ik wilde morgenochtend "FUCK FUCK FUCK, NOG MAAR 6 DOLLAR PER STUK :S :? :S" ofzo posten, maar dat heb je nu dus verknald ;(
  † In Memoriam † zaterdag 11 juni 2011 @ 01:31:08 #27
230491 Zith
pls tip
pi_98012763
Er gaan trouwens geruchten dat de russische maffia dit gebruikt om geld wit te wassen :)

en zie

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98013089
Ik ben er weer :)
Tijdelijk met maar 1000Mhash/s omdat 1 van de 2 XFX 5870 kaarten defect is. De koeler draait te langzaam en is niet te regelen, de ander doet het nog wel. Van slot wisselen hielp niet, helaas.
pi_98013388
Hoe kan jij met 1 5870 1000 halen terwijl ik met 1 5850 270 haal?
pi_98013468
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 01:54 schreef doesd00 het volgende:
Hoe kan jij met 1 5870 1000 halen terwijl ik met 1 5850 270 haal?
Dat beweer ik nergens.
Ik haal 400Mhash met een 5870...
Maar heb ook nog 3x 5770...

Maakt: 400+400+200+200+200 = 1400
Dan zonder 1 kaart = - 400 = 1000
pi_98013512
Er staat toch echt: Tijdelijk met maar 1000Mhash/s omdat 1 van de 2 kaarten defect is, dus draai je maar met 1 kaart...
pi_98013533
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 01:58 schreef doesd00 het volgende:
Er staat toch echt: Tijdelijk met maar 1000Mhash/s omdat 1 van de 2 kaarten defect is, dus draai je maar met 1 kaart...
"omdat 1 van de 2 XFX 5870 kaarten defect is"

Daarmee sluit ik niet uit dat ik andere heb :)

Als ik zeg dat 1 van mijn 2 Porsches stuk zijn sluit dat niet uit dat ik nog een Ferrari heb.
In mijn geval zijn al die opties uitgesloten.
pi_98013547
Oke ik snap!
Hoe werkt het nou precies? Ben nu aan het minen tegen 270 Mhashes op de pool : BTCguild.
Account gemaakt etc. Hij draait ook op me worker en de balance op BTC wordt ook steeds gupdate.
Maar wat is Lock Paidout etc.? En donations? Wat schiet ik hier mee op ?
pi_98013603
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 01:59 schreef doesd00 het volgende:
Oke ik snap!
Hoe werkt het nou precies? Ben nu aan het minen tegen 270 Mhashes op de pool : BTCguild.
Account gemaakt etc. Hij draait ook op me worker en de balance op BTC wordt ook steeds gupdate.
Maar wat is Lock Paidout etc.? En donations? Wat schiet ik hier mee op ?
Payout lock is om te voorkomen dat, als je account gekraakt wordt bij BTCGuild, dat men een andere Bitcoin rekening kan invoeren en zo je Bitcoins kan stelen.
Dit gebeurt door na verandering 24 uur te wachten voor er gecashd kan worden... Genoeg tijd om te ontdekken dat er iets mis is en voor de hacker te lang om er op te gokken...

Ik doneer 2.5% om de pool te onderhouden; de maker heeft er veel tijd en geld in zitten en moet ook z'n spullen up-to-date houden.
Per percentage staat er uitgelegd wat de extra's voor je zijn als je doneert.
pi_98014738
Hoe kun je er voor zorgen dat als je met een device bij meerdere pools aan het minen bent, de Mhash/s bij beide ongeveer even hoog is? Of zou dat vanzelf moeten gaan?
pi_98016171
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 02:59 schreef _superboer_ het volgende:
Hoe kun je er voor zorgen dat als je met een device bij meerdere pools aan het minen bent, de Mhash/s bij beide ongeveer even hoog is? Of zou dat vanzelf moeten gaan?
Nou ze zullen allemaal hun CPU krachten verdelen, dus in de praktijk zal het wel even hard gaan :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_98016285
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 08:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou ze zullen allemaal hun CPU krachten verdelen, dus in de praktijk zal het wel even hard gaan :)
Klopt.
En als er een beetje verschil in zit is het ook geen ramp, als de som van de 2 maar weer uitkomt op wat de kaart normaal doet.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 09:07:30 #38
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_98016549
quote:
na 4 jaar 15 25 bitcoins,
Typo in de op?

De link naar https://www.bitcoin.org/ werkt niet, de S moet weg.

[ Bericht 29% gewijzigd door RemcoDelft op 11-06-2011 09:14:35 ]
censuur :O
pi_98016586
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 09:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Typo in de op?
Staat er al maanden in maar je bent gewoon de eerste die de OP leest : P
pi_98017787
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 02:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Payout lock is om te voorkomen dat, als je account gekraakt wordt bij BTCGuild, dat men een andere Bitcoin rekening kan invoeren en zo je Bitcoins kan stelen.
Dit gebeurt door na verandering 24 uur te wachten voor er gecashd kan worden... Genoeg tijd om te ontdekken dat er iets mis is en voor de hacker te lang om er op te gokken...

Ik doneer 2.5% om de pool te onderhouden; de maker heeft er veel tijd en geld in zitten en moet ook z'n spullen up-to-date houden.
Per percentage staat er uitgelegd wat de extra's voor je zijn als je doneert.
Bedankt voor je uitleg..Kan je me ook uitleggen hoe dit zit:

Confirmed Rewards 0.00000
Unconfirmed Rewards 0.12263
Estimated Rewards 0.00997
Estimated Donation 0.00022
Blocks Found 0

Wat is wat? En wat moet ik berekenen voor de winst?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 10:57:43 #41
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98017883
Anders houd je je muis ff op die woordjes. :')
pi_98017931
Ja dat begrijp ik ook nog wel, maar mijn donatie staat nu op 2,5% maar de Unconfirmed Rewards zijn nog niet naar Estimated gegaan..
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:08:12 #43
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98018062
Je donatie heeft alleen betrekking op de nieuwe blocks die worden gevonden, hij heeft geen terugwerkende kracht zegmaar.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:09:01 #44
155021 Mender
Gekke Henkie
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:10:06 #45
136730 PiRANiA
pi_98018105
quote:
_O_ _O-
pi_98018112
Dus heb eigenlijk de hele nacht voor Jan Lul gemined omdat donatie onder de 2.5% stond.
Maar hoe kan ik nu me Bitcoin balance zien, wat ik daadwerkelijk verdient heb?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:36:39 #47
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98018601
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 11:10 schreef doesd00 het volgende:
Dus heb eigenlijk de hele nacht voor Jan Lul gemined omdat donatie onder de 2.5% stond.
Maar hoe kan ik nu me Bitcoin balance zien, wat ik daadwerkelijk verdient heb?
Nee :) het duurt alleen een paar uur voordat die credits geconfirmed en uitbetaalbaar zijn.

Wat je echt hebt verdiend staat achter "Confirmed Rewards", wat er waarschijnlijk nog bij komt staat achter "Unconfirmed Rewards" (duurt een uur of 17 voordat dat confirmed is) en "Estimated Rewards" (hoeveel je met het huidige block hebt verdiend), maar als het block ongeldig wordt dan kan er weer wat af gaan.

Die 2,5% zorgt er alleen voor dat je unconfirmed rewards ook al kunt uitbetalen (toch?) en dus niet een uur of 17 hoeft te wachten tot die ook confirmed zijn.
pi_98018674
Oke duidelijk, het kost dus wat tijd om je echte balans te zien.
Stel ik heb straks 1 BTC, hoe laat ik dit uit betalen?

Ik heb een MTgox accountje, maar ik kan nergens een Wallet ID oid invoeren
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:46:34 #49
136730 PiRANiA
pi_98018752
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 11:41 schreef doesd00 het volgende:
Oke duidelijk, het kost dus wat tijd om je echte balans te zien.
Stel ik heb straks 1 BTC, hoe laat ik dit uit betalen?

Ik heb een MTgox accountje, maar ik kan nergens een Wallet ID oid invoeren
Naar MtGox -> Add Funds -> Bitcoin toevoegen -> Verkopen -> Geld opnemen
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:46:43 #50
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_98018755
beetje jammer, swepool is geswitched naar prop mode
voor een kleine pool is dat niet te doen
pi_98018930
Oke heb dat betalen nu wel door denk ik, je krijgt een ID en die voer je bij Bitcoin in bij versturen.
Nu nog een vraag, waarom ben ik wel lekker aan het minen (de hele nacht al) maar zie ik niks verschijnen in het Bitcoin programma?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:56:28 #52
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98018979
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 11:54 schreef doesd00 het volgende:
Oke heb dat betalen nu wel door denk ik, je krijgt een ID en die voer je bij Bitcoin in bij versturen.
Nu nog een vraag, waarom ben ik wel lekker aan het minen (de hele nacht al) maar zie ik niks verschijnen in het Bitcoin programma?
Omdat je voor btcguild.com minet, dus daar komen je credits erbij, je moet ze eerst naar je eigen bitcoin-id sturen voordat ze in het bitcoin programma erbij komen.
pi_98019030
Oke oke, en hoe verstuur ik het dan? Want zie dat nergens staan
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:31:51 #54
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_98019919
Hey mede-fokkers, ik heb dat bitcoin helemaal door...
Ik had al een HD5970 dus dat scheelt en doe 620 mHash/s, dat is wel goed toch?

Doe het al een paar dagen en heb al 3 Btc :)
De zwarte wolf komt eraan !
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:32:30 #55
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_98019940
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 11:58 schreef doesd00 het volgende:
Oke oke, en hoe verstuur ik het dan? Want zie dat nergens staan
Bij deepbit heb je links ergens instant pay-out staan.
De zwarte wolf komt eraan !
pi_98020629
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:31 schreef Dentiwan het volgende:
Hey mede-fokkers, ik heb dat bitcoin helemaal door...
Ik had al een HD5970 dus dat scheelt en doe 620 mHash/s, dat is wel goed toch?

Doe het al een paar dagen en heb al 3 Btc :)
Netjes!
  zaterdag 11 juni 2011 @ 13:23:36 #57
136730 PiRANiA
pi_98022003
Ik wil m'n CPU ook nog laten draaien als miner aangezien die volgens https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison toch nog bijna 20Mhash/s zou halen. Hier staat achter dat -a 60 -g no -t 4 als flag ingesteld moet worden, maar volgens GUIMiner zijn -g en -t geen opties. Iemand een idee waar dat aan ligt?
pi_98022093
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:23 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
Iedereen is natuurlijk aan het minen en verkopen zo te lezen _O-
  zaterdag 11 juni 2011 @ 13:43:14 #60
136730 PiRANiA
pi_98022524
Wie heeft er interesse in bitcoins voor ¤15.37? Dan probeer ik ze voor dat geld in te kopen.
pi_98022668
Ik wil wat USD op mijn MTGox account zetten, dit kan helaas niet met Paypal? Want dat heb ik wel en Dwolla niet haha

pirania, ik ben wellicht geintresseerd
pi_98022814
Nou ik weet niet wat ik er van moet denken...hij gaat wel erg steady omlaag de afgelopen 24 uur :D Toch zou een echte bubble-bust wel veel harder gaan dus heb stiekem nog wel het gevoel dat hij vanavond of morgen gewoon weer tegen de 30 zit. Let's hope so...
  zaterdag 11 juni 2011 @ 13:57:33 #63
136730 PiRANiA
pi_98022980
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:47 schreef doesd00 het volgende:
Ik wil wat USD op mijn MTGox account zetten, dit kan helaas niet met Paypal? Want dat heb ik wel en Dwolla niet haha

pirania, ik ben wellicht geintresseerd
Paypal is duur.
En ik wil juist van een aantal van mijn mtgox dollars af. Je kunt misschien het beste bitcoins van mij kopen dan.
Ik wil eerst af van vijf bitcoins die ik kocht voor ¤16.85. Daarna kan ik er waarschijnlijk 30(!) kwijt voor ¤15.00 per stuk :).

Die eerste vijf heb ik nu sowieso beschikbaar. Over die 30 bitcoins voor ¤15 zal ik nog een update sturen als ik ze binnen heb.
pi_98023222
Wat gebruik jij dan?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:08:36 #65
136730 PiRANiA
pi_98023304
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:05 schreef doesd00 het volgende:
Wat gebruik jij dan?
SEPA-transfer / bankoverschrijving. Daar zijn alleen kosten aan verbinden (zie mtgox site). In hoeveel bitcoins ben je geïnteresseerd?
pi_98023382
Een daling van 30% in 2 dagen is natuurlijk wel een bust of in ieder geval een speculatieve uitloop, al kan het natuurlijk altijd hoger worden erna. Niemand die dat weet, maar gezien de paniek van sommige en de plotselinge explosieve miners toch iets om je zorgen over te maken.

Waar heb ik dit eerder gezien :X
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:40:05 #67
136730 PiRANiA
pi_98024279
Gelukt *O*. Ik heb nu 5 bitcoins voor ¤16.85 per stuk en 30 voor ¤15.09 per stuk. *O*.

Ze zijn allemaal direct beschikbaar voor deze vaste prijs. De eerste vijf hoef ik niet per se eerst kwijt en ik hoef er ook geen winst op te maken.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:40:56 #68
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_98024303
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:40 schreef PiRANiA het volgende:
Gelukt *O*. Ik heb nu 5 bitcoins voor ¤16.85 per stuk en 30 voor ¤15.09 per stuk. *O*.

Ze zijn allemaal direct beschikbaar voor deze vaste prijs. De eerste vijf hoef ik niet per se eerst kwijt en ik hoef er ook geen winst op te maken.
De koers is inmiddels bijna 20 dollar, niet echt aantrekkelijk lijkt mij ;)
pi_98024426
Ik heb de koers op 14,5 dollar staan ongeveer.. Hoe kom je aan die bijna 20?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:45:10 #70
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_98024460
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:44 schreef doesd00 het volgende:
Bij MtGox is de koers voor 1 Bitcoin nu $20,50.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:49:17 #71
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98024612
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:44 schreef doesd00 het volgende:
Volgens mij bedoel je ¤

Hij staat nu op 14,33 euro.
pi_98024636
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:11 schreef piepeloi55 het volgende:
Een daling van 30% in 2 dagen is natuurlijk wel een bust of in ieder geval een speculatieve uitloop, al kan het natuurlijk altijd hoger worden erna. Niemand die dat weet, maar gezien de paniek van sommige en de plotselinge explosieve miners toch iets om je zorgen over te maken.

Waar heb ik dit eerder gezien :X
Bitcoin is ontwikkeld om door te gaan tot circa 2033, met een totaal van 21.000.000 Bitcoins.
Het wordt steeds moeilijker om deze te maken.

Meer mensen die minen betekent tijdelijk meer Bitcoins maar per 2 weken wordt de moeilijkheidsgraad hierop aangepast zodat bovenstaande grafiek van toepassing blijft.
Dit heft ook de "wet van Moore" op (iedere 2 jaar verdubbelt de computersnelheid).

De huidige koers loopt nog steeds ruim voor op de 3 maand trend...

Er zijn een hoop mensen aan het speculeren en een hoop mensen die de afgelopen maanden veel coins hebben gemined en nu willen cashen.
Zodra die coins verkocht zijn en de koers stabiel wordt, blijkt dat er weer een schaarste is omdat iedereen op een volgende groeistuip wacht...
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:50:08 #73
136730 PiRANiA
pi_98024647
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:40 schreef Blinker het volgende:

[..]

De koers is inmiddels bijna 20 dollar, niet echt aantrekkelijk lijkt mij ;)
20 is hij maar een paar seconden geweest. Het minimum zit nu rond de 20.50 en 20.60.
De koers kan omhoog gaan en ook omlaag. 20.73 dollar heb ik ze voor gekocht. De aankopen voor het absolute minimum zijn niet zo hoog (aantallen):
Laatste 5:
<> Jun11 14:45:23 mtgox 1.0900 @ 20.50 USD
<> Jun11 14:45:25 mtgox 0.0400 @ 20.50 USD
<> Jun11 14:45:25 mtgox 1.9600 @ 20.50 USD
<> Jun11 14:45:36 mtgox 0.2600 @ 20.5001 USD
<> Jun11 14:47:28 mtgox 7.7000 @ 20.55 USD

20.73 U.S. dollars = 14.4429736 Euros. Daar doe ik een klein beetje bij om koerverschil op euro/dollar mee te dekken. Laat ik er ¤15 van maken, een mooi rond bedrag.
pi_98025377
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bitcoin is ontwikkeld om door te gaan tot circa 2033, met een totaal van 21.000.000 Bitcoins.
Het wordt steeds moeilijker om deze te maken.

[ afbeelding ]

Meer mensen die minen betekent tijdelijk meer Bitcoins maar per 2 weken wordt de moeilijkheidsgraad hierop aangepast zodat bovenstaande grafiek van toepassing blijft.
Dit heft ook de "wet van Moore" op (iedere 2 jaar verdubbelt de computersnelheid).

De huidige koers loopt nog steeds ruim voor op de 3 maand trend...

[ afbeelding ]

Er zijn een hoop mensen aan het speculeren en een hoop mensen die de afgelopen maanden veel coins hebben gemined en nu willen cashen.
Zodra die coins verkocht zijn en de koers stabiel wordt, blijkt dat er weer een schaarste is omdat iedereen op een volgende groeistuip wacht...
In theorie een heel leuk systeem en als het inderdaad een plaats kan innemen in de werkelijke economie een prachtige currency (mits alles klopt en niet te kraken is). Ik zie dat echter niet gebeuren en het alleen een speelbal blijven voor believers en speculanten, waarbij de uiteindelijke waarde de beginwaarde zal zijn.

Hopelijk heb ik het mis en ontstaat er een breed geaccepteerde currency die niet onderhevig kan zijn aan allerlei (politieke) invloeden.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:24:55 #75
136730 PiRANiA
pi_98025819
Dat gaat lekker. <$19.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:25:54 #76
136730 PiRANiA
pi_98025858
<$16.5
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:26:23 #77
136730 PiRANiA
pi_98025879
<$16.1
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:27:55 #78
136730 PiRANiA
pi_98025931
<$15.1
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:28:35 #79
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_98025955
Daar gaan we dan :'(
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:28:43 #80
136730 PiRANiA
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:29:13 #81
136730 PiRANiA
pi_98025980
Godver net al mijn mtgox dollars omgezet in bitcoin :')
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:29:55 #82
136730 PiRANiA
pi_98026011
<$13.30
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:30:43 #83
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_98026052
http://bitcoinmonitor.com/

Check het aantal transacties :')
pi_98026057
Oh men check die grafiek
http://bitval.dorphern.dk/
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:32:45 #85
136730 PiRANiA
pi_98026131
Het bitcoinforum is down :P.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:34:13 #86
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_98026188
De vraag is wanneer we weer moeten kopen? :P
pi_98026196
:D
Naja, er gaan ook grote aantallen uit nu...
pi_98026220
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:34 schreef Blinker het volgende:
De vraag is wanneer we weer moeten kopen? :P
Rustig afwachten :)
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:35:39 #89
136730 PiRANiA
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:36:46 #90
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_98026269
Domino D-day is er niks bij :')
pi_98026288
Maakt toch niets uit, nu heb je meer 'waarde' voor je geld. _O-
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:37:58 #92
136730 PiRANiA
pi_98026307
Prijzen nemen niet meer (sterk) af zoals het er nu uit ziet. $13.56
pi_98026318
Wie weet is de currency wel gekraakt en is een of andere hacker nu dik aan het cashen. :')
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:39:32 #94
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_98026355
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:37 schreef PiRANiA het volgende:
Prijzen nemen niet meer (sterk) af zoals het er nu uit ziet. $13.56
Dat dachten we de laatste paar dagen ook toen het rond de 23-27 zat. ;)
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:39:36 #95
136730 PiRANiA
pi_98026360

aardige spread :P.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:39:58 #96
136730 PiRANiA
pi_98026370
Mijn winst is dus weg, dat is in ieder geval duidelijk :{.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:41:16 #97
136730 PiRANiA
pi_98026416
Het is nu te laat om geld toe te voegen :{.
Kopen moet je toch doen als het bloed door de straten stroomt? :P.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:42:27 #98
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_98026468
Tijd om een extra videokaart te kopen dus, als je wil dat je mining rig nog wat oplevert bij deze koersen B-)
pi_98026574
Ah ja, nu klopt de koers tenminste weer met de grafiek die ik hierboven al plaatste.
Komt wel weer goed :)
pi_98026583
Nu tijd om coins te kopen? :9
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:45:53 #101
136730 PiRANiA
pi_98026599
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:45 schreef Asgard het volgende:
Nu tijd om coins te kopen? :9
Op de lange termijn heb ik er nog steeds vertrouwen in. Als ik geld op mtgox had staan zou ik nu kopen :P.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:46:19 #102
136730 PiRANiA
pi_98026621
$1,036 verloren in 20 minuten. Het kan gek lopen :P.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:46:37 #103
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_98026631
Wow, dat is pittig. Sterkte ;)
pi_98026639
Nee joh, voor hetzelfde geld is er een hacker die alles gekraakt heeft en nu dik zit te cashen. In dat geval is er sprake van hyperinflatie in de bitcoin!
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:47:59 #105
136730 PiRANiA
pi_98026680
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:46 schreef piepeloi55 het volgende:
Nee joh, voor hetzelfde geld is er een hacker die alles gekraakt heeft en nu dik zit te cashen. In dat geval is er sprake van hyperinflatie in de bitcoin!
"Alles gekraakt" kan niet :P.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:49:31 #106
136730 PiRANiA
pi_98026736
6 minuten geleden $13.03, nu $15.00. Dit zijn wel de tijden om snelle winsten te pakken :P.
pi_98026742
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:47 schreef PiRANiA het volgende:
"Alles gekraakt" kan niet :P.
Je snapt wat ik bedoel. Deze koersverschillen zijn toe te schrijven aan of speculatie en dat zou weleens het einde kunnen betekenen van opmars van de bitcoin (zoals wel vaker gebeurd is bij dit soort experimenten.) of nog erger hyperinflatie door een lek in het systeem!
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:50:31 #108
136730 PiRANiA
pi_98026781
30 seconden geleden $16.60 :D.
pi_98026858
Hehehe wel grappig dit
$16,666 })
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:53:02 #110
136730 PiRANiA
pi_98026878
Hoppa, terug naar $17.97.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:53:16 #111
136730 PiRANiA
pi_98026894
$18.45.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:53:22 #112
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_98026897
Had ik maar gekocht bij 13 :')
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:54:51 #113
136730 PiRANiA
pi_98026961
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:53 schreef Blinker het volgende:
Had ik maar gekocht bij 13 :')
Ik zei het toch:

quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:45 schreef PiRANiA het volgende:
Als ik geld op mtgox had staan zou ik nu kopen :P.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:56:32 #114
136730 PiRANiA
pi_98027036
Als er voor maar $42.000 gekocht wordt zitten de bitcoins weer op $23.42.

Wat een bizar (snel) herstel zeg :o. Ik kan je vertellen dat een paar mensen het afgelopen uur heel veel geld hebben verdiend :P.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:58:47 #115
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98027124
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:45 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Als ik geld op mtgox had staan zou ik nu kopen :P.
Ik ook :'( :'(
Zit al dagen te wachten tot m'n geld er op staat. Op deze manier is op zoiets totaal niet in te spelen. :(
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:58:58 #116
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_98027135
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:54 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ik zei het toch:

[..]

Aldus de man die vandaag $1000 heeft verloren ( no offense ;) )
pi_98027149
Maar dit soort volatiliteit is alleen maar reden om bitcoin niet als betaalmiddel te gebruiken.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:59:25 #118
136730 PiRANiA
pi_98027153
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:58 schreef Blinker het volgende:

[..]

Aldus de man die vandaag $1000 heeft verloren ( no offense ;) )
:P. Het is weer bijgetrokken hoor. Volgens mij is mijn verlies weer weg.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:59:58 #119
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_98027177
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:59 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

:P. Het is weer bijgetrokken hoor. Volgens mij is mijn verlies weer weg.
Gelijk verkopen! Er kan zo weer een dipje komen.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:01:02 #120
136730 PiRANiA
pi_98027210
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:59 schreef Blinker het volgende:

[..]

Gelijk verkopen! Er kan zo weer een dipje komen.
Zo heb ik vroeger wel gedacht. Tegenwoordig is mijn tactiek: kalm blijven. En het werkt.

We zijn terug naar $19.50.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:03:10 #121
136730 PiRANiA
pi_98027296
Even een reactie op mijn eigen quote:
quote:
18s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:29 schreef PiRANiA het volgende:
Godver net al mijn mtgox dollars omgezet in bitcoin :')
Als ik dat niet had gedaan en in de dip had gekocht had ik nu $4 585 gehad :P
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:05:14 #122
136730 PiRANiA
pi_98027358
What. The. Fuck. De magische $20-grens is bijna weer doorbroken (zit nu op $19.999). Op alle drie de exchanges.
pi_98027474
Ik heb net m'n geld overgeboekt van Mt Gox naar m'n betaalrekening omdat ik gisteren heb gecasht... Had ik het nu maar ff laten staan, goedkoop coins gekocht :'(
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:08:51 #124
136730 PiRANiA
pi_98027505
De vraag is dus: wat leer ik hier van?
Meer geld in bitcoins stoppen :+.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:11:02 #125
136730 PiRANiA
pi_98027595
Samenvatting: 50 minuten geleden waren ze $20.17 waard. 27 minuten geleden $13.00 en nu $19.80.
pi_98027769
M'n 6.5 Bitcoins die ik had gemined en nog op Mt Gox stonden nu maar verkocht voor 19,6 Dollar.
Als de boel weer zakt gelijk bijkopen >:)

Zo snel kan ik ze niet eens maken :D
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:16:47 #127
136730 PiRANiA
pi_98027840
Ik denk niet dat we 'snel' nog zo'n dip gaan zien.
pi_98027877
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:16 schreef PiRANiA het volgende:
Ik denk niet dat we 'snel' nog zo'n dip gaan zien.
Ah ja, als ze stijgen zit ik goed met het minen.
Als ze dalen zit ik goed met bijkopen.

Win-win situatie :D
pi_98027882
Mwah, om echt veel winst te maken had je wel veel geld op je Mtgox account moeten hebben, paar honderd dollar toch wel. Denk niet dat ik dat ga doen. :9
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:20:12 #130
136730 PiRANiA
pi_98027962
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:18 schreef Asgard het volgende:
Mwah, om echt veel winst te maken had je wel veel geld op je Mtgox account moeten hebben, paar honderd dollar toch wel. Denk niet dat ik dat ga doen. :9
Ik had er ~850 dollar op staan. Die had ik omgezet in bitcoins, hier voor (om te verkopen aan FOK!kers).
Als ik dat niet had gedaan en in de dip had gekocht had ik nu $4 585 gehad op een investering van $850.

Maar goed, dat praten achteraf heeft heel weinig zin :P.
pi_98027973
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:18 schreef Asgard het volgende:
Als je de koers de hele dag wat volgt, op tijd koopt en verkoopt geloof ik dat je op sommige dagen je coins kan verdubbelen...
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:26:16 #132
136730 PiRANiA
pi_98028156
We vallen weer een beetje terug. $18. Zal je zien dat iedereen weer in paniek gaat verkopen :').
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:26:58 #133
136730 PiRANiA
pi_98028187
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:15 schreef MaGNeT het volgende:
M'n 6.5 Bitcoins die ik had gemined en nog op Mt Gox stonden nu maar verkocht voor 19,6 Dollar.
Als de boel weer zakt gelijk bijkopen >:)

Zo snel kan ik ze niet eens maken :D
$17 nu. Goeie keuze.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:28:31 #134
136730 PiRANiA
pi_98028242
We zitten op $15.69.
* PiRANiA doet voorlopig even niets met zijn bitcoins en gaat uit van herstel op de langere termijn :P.
pi_98028255
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:08 schreef PiRANiA het volgende:
De vraag is dus: wat leer ik hier van?
Meer geld in bitcoins stoppen :+.
Buy the dip! _O- :')
pi_98028321
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:20 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ik had er ~850 dollar op staan. Die had ik omgezet in bitcoins, hier voor (om te verkopen aan FOK!kers).
Als ik dat niet had gedaan en in de dip had gekocht had ik nu $4 585 gehad op een investering van $850.

Maar goed, dat praten achteraf heeft heel weinig zin :P.
Ja precies, dat soort bedragen kom je dan op uit. Ik begin net en heb niet echt zin om in één keer een paar honderd dollar in zoiets te gooien. :9
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:30:38 #137
136730 PiRANiA
pi_98028331
Gezien het openstaande orderboek denk ik dat als de prijs weer onder de $14 duikt, we redelijk ver van huis zijn :+.
pi_98028355
Ik begin serieus te geloven dat het systeem gekraakt is. :o
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:32:08 #139
136730 PiRANiA
pi_98028388
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:30 schreef Asgard het volgende:

[..]

Ja precies, dat soort bedragen kom je dan op uit. Ik begin net en heb niet echt zin om in één keer een paar honderd dollar in zoiets te gooien. :9
Is toch juist lachen. Mijn $1000 winst was in een uur weg.
Ik had $4585 kunnen verdienen door anders in te kopen.

En dat op een initiële investering van <¤500. Is toch geweldig om mee te 'spelen' :P.
Dingen die op de bitcoinmarkt gebeuren kunnen op de 'echte' markt ook gebeuren. Ik heb er in ieder geval al veel van geleerd :s).
pi_98028401
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:26 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

$17 nu. Goeie keuze.
Gekocht op 16 en stijgt weer, hehe...

Ruim 1 BTC verdiend in 15 minuten... Kost normaal een halve dag minen...
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:32:47 #141
136730 PiRANiA
pi_98028407
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:31 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik begin serieus te geloven dat het systeem gekraakt is. :o
Dat slaat nergens op. Noem bronnen of stop met dit soort onzin uitkramen.

Ik snap wel waarom je het zegt. Als maar genoeg mensen het geloven gaat de koers omlaag en kan jij goedkoop kopen :P.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:33:07 #142
136730 PiRANiA
pi_98028420
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Gekocht op 16 en stijgt weer, hehe...
$17.97 nu :s).
pi_98028446
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:32 schreef PiRANiA het volgende:
Dat slaat nergens op. Noem bronnen of stop met dit soort onzin uitkramen.

Ik snap wel waarom je het zegt. Als maar genoeg mensen het geloven gaat de koers omlaag en kan jij goedkoop kopen :P.
Nee hoor daar houd ik me niet mee bezig. Ik vind het alleen grappig om te volgen hoe mensen keer op keer zichzelf en andere wijsmaken ergens waarde aan toe te schrijven, waarna het keer op keer gebakken lucht blijkt te zijn.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:34:45 #144
136730 PiRANiA
pi_98028479
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:33 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Nee hoor daar houd ik me niet mee bezig. Ik vind het alleen grappig om te volgen hoe mensen keer op keer zichzelf en andere wijsmaken ergens waarde aan te hechten, waarna het gebakken lucht blijkt te zijn.
Gebakken lucht is (zeker als je de huidige koersen bekijkt) onzin. Mensen hebben er nog steeds vertrouwen in.
pi_98028564
Kutzooi...wil ik kopen voor 15, druk ik op de verkeerde knop....verkoop ik 10 stuks voor 15. Hopen dat ie nog een keer onder de 15 gaat :P
pi_98028597
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:34 schreef PiRANiA het volgende:
Gebakken lucht is (zeker als je de huidige koersen bekijkt) onzin. Mensen hebben er nog steeds vertrouwen in.
Gebakken lucht is met een crash van meer dan 50% in een paar dagen wel een objectieve term, wat overigens niet wil zeggen dat de prijs niet hoger kan. Het is puur welke waarde de greater fool eraan toedicht. Pas als een bitcoin een echte functie krijgt in de economie zie ik er fundamentele waarde voor ontstaan, tot dan is het een speculatief spelletje en kan het elke kant op. Ik zie die fundamentele waarde overigens nooit komen op enige schaal, vooral niet na deze 'incidenten'.

Ik heb overigens gewacht te reageren op dit onderwerp totdat die crash kwam, omdat ik anders toch niet serieus gehoord word binnen deze religie.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:37:38 #147
136730 PiRANiA
pi_98028604
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:36 schreef nlpronk het volgende:
Kutzooi...wil ik kopen voor 15, druk ik op de verkeerde knop....verkoop ik 10 stuks voor 15. Hopen dat ie nog een keer onder de 15 gaat :P
Ook dat soort foutjes gebeuren je maar één keer :P.
pi_98028638
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:37 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ook dat soort foutjes gebeuren je maar één keer :P.
Dan ken je mij nog niet :')
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:40:41 #149
136730 PiRANiA
pi_98028729
Hoe het nu gaat is echt niet goed, dat is duidelijk :P. De aandacht in de pers wordt wel steeds groter. De termijn waarop de grote doorbraak gaat gebeuren is alleen een beetje de vraag.

Dit soort dipjes zijn denk ik wel goed. Het idee van een 'eeuwig stijgende waarde' wordt een beetje teniet gedaan hierdoor. Ik geef toe, $30 was zeker in zo'n korte tijd TE snel.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:40:51 #150
136730 PiRANiA
pi_98028738
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dan ken je mij nog niet :')
Wheheh :+.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:45:46 #151
136730 PiRANiA
pi_98028933
Ik durf geen eten klaar te gaan maken :P. Het gaat zo snel allemaal :+.

$17.01.
pi_98029024
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:45 schreef PiRANiA het volgende:
Ik durf geen eten klaar te gaan maken :P. Het gaat zo snel allemaal :+.

$17.01.
Dit is nog spannender dan Eva Jinek...
pi_98029067
Toen hij eergisteren de hele tijd rond de 30 zat heb ik een koop ingesteld van 25 dollar. Word je de volgende dag wakker, zit de koers opeens rond de 19.. :P

Achja, ik laat het er nu ook voor de wat langere termijn op staan. Ik verwacht dat de koers nog wel stijgt, aangezien bitcoin steeds populairder wordt :)
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:50:10 #154
136730 PiRANiA
pi_98029105
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:49 schreef GuitarJJ het volgende:
Toen hij eergisteren de hele tijd rond de 30 zat heb ik een koop ingesteld van 25 dollar. Word je de volgende dag wakker, zit de koers opeens rond de 19.. :P

Achja, ik laat het er nu ook voor de wat langere termijn op staan. Ik verwacht dat de koers nog wel stijgt, aangezien bitcoin steeds populairder wordt :)
Precies.
Ik had nog een verkooporder van $34 staan. Dat gaat nog wel even duren :P.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:51:16 #155
136730 PiRANiA
pi_98029148
Na de dip is de koers nét niet over de $20-grens gegaan. Nu blijft de waarde rond de $17 zitten. Dat wordt weer heel rustig klimmen gok ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98029191
Wat zijn eigenlijk nog meer goede tradesites, waar je wel met paypal kan betalen? bitcoinmarket.com?

Het duurt namelijk wel weer een dag of 2 als ik Mtgox gebruik.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:53:28 #157
136730 PiRANiA
pi_98029241
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:52 schreef GuitarJJ het volgende:
Wat zijn eigenlijk nog meer goede tradesites, waar je wel met paypal kan betalen? bitcoinmarket.com?

Het duurt namelijk wel weer een dag of 2 als ik Mtgox gebruik.
Paypal is niet goed voor dit soort dingen. Veel te fraudegevoelig. Paypal is gewoon een slecht idee voor dit soort sites. Anderse had MtGox het ook wel geaccepteerd.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:54:17 #158
136730 PiRANiA
pi_98029275
Mijn aanbod voor ¤15 per stuk staat overigens nog steeds :P.
pi_98029277
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:53 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Paypal is niet goed voor dit soort dingen. Veel te fraudegevoelig. Paypal is gewoon een slecht idee voor dit soort sites. Anderse had MtGox het ook wel geaccepteerd.
Klopt, en het is ook duur! Maar de transactie komt wel meteen over.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 16:56:13 #160
136730 PiRANiA
pi_98029344
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:54 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Klopt, en het is ook duur! Maar de transactie komt wel meteen over.
Probleem is dat je een klacht kan indienen en je geld kan terugvragen. Dat is voor exchanges te risicovol.
pi_98029808
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:56 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Probleem is dat je een klacht kan indienen en je geld kan terugvragen. Dat is voor exchanges te risicovol.
Inderdaad niet veilig genoeg op die manier.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 17:09:27 #162
136730 PiRANiA
pi_98029872
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Inderdaad niet veilig genoeg op die manier.
Maar kopen bij mij kan nog wel :+. Alleen is dat nog niet echt winstgevend als de koers onder de 21.5 zit.
Het kan wel (als je er veel vertrouwen in hebt :+). ¤15.
pi_98030109
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:09 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Maar kopen bij mij kan nog wel :+. Alleen is dat nog niet echt winstgevend als de koers onder de 21.5 zit.
Het kan wel (als je er veel vertrouwen in hebt :+). ¤15.
Ah, ze stijgen weer... :P
  zaterdag 11 juni 2011 @ 17:15:46 #164
136730 PiRANiA
pi_98030145
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ah, ze stijgen weer... :P
Welja. Geen haast.
pi_98030420
Ik draaide gister op m'n hd5850 de hele tijd 325 Mhash/s maar momenteel is dat gezakt naar ongeveer 150, iemand een idee waar dit aan kan liggen?
pi_98030556
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:23 schreef _superboer_ het volgende:
Ik draaide gister op m'n hd5850 de hele tijd 325 Mhash/s maar momenteel is dat gezakt naar ongeveer 150, iemand een idee waar dit aan kan liggen?
zijn je clocksnelheden nog in op niveau? ff gpu-z draaien. Heb je niet per ongeluk 2 instanties van de miner geopend? Pc opnieuw opgestart? is door de te hoge clocksnelhied niet je driver gerestart zeg maar waardoor clocks weer op default staan?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 17:28:50 #167
136730 PiRANiA
pi_98030626
Handige site:
http://bitcoin.clarkmoody.com/time-sales/

Wel websockets aanzetten :s).
pi_98030786

Deze is ook wel overzichtelijk :) (en past zichzelf aan)
  zaterdag 11 juni 2011 @ 17:34:42 #169
136730 PiRANiA
pi_98030868

whehe
pi_98030911
Heb net via eBay 6 pcie extender cables gekocht.

1 steek je in een pcie 1x slot, aan de andere kant dremel je een hoekje weg en dan past je videokaart er zo in... Voeding er aan (eventueel een losse 350Watt budget voeding waar je zwart-groen doorverbindt op de ATX stekker) en gaan :)

Voordeel? Je kan op een standaard moederbord meestal 2x zoveel VGA kaarten kwijt.
Dat scheelt:
- investeren in Bitcoin PC's
- het basisstroomverbruik van een PC

Is dat dan wel snel genoeg? Voor gamen niet... Maar bij minen gebeurt alles op de kaart en is er weinig verkeer tussen PC en videokaart...

Nadeel: je moet je videokaart ergens kwijt kunnen :D Bitcoin miners leggen 'm meestal maar ergens buiten de kast neer, als ze al een PC kast gebruiken...
pi_98031153
Hoe dat er uit ziet? Voorbeeld van het forum:

Door ook de brede pcie sloten te extenden lukt het koelen ook beter:

zaterdag 11 juni 2011 @ 17:44:11 #172
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98031227
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:35 schreef MaGNeT het volgende:
Heb net via eBay 6 pcie extender cables gekocht.

[ afbeelding ]

1 steek je in een pcie 1x slot, aan de andere kant dremel je een hoekje weg en dan past je videokaart er zo in... Voeding er aan (eventueel een losse 350Watt budget voeding waar je zwart-groen doorverbindt op de ATX stekker) en gaan :)

Voordeel? Je kan op een standaard moederbord meestal 2x zoveel VGA kaarten kwijt.
Dat scheelt:
- investeren in Bitcoin PC's
- het basisstroomverbruik van een PC

Is dat dan wel snel genoeg? Voor gamen niet... Maar bij minen gebeurt alles op de kaart en is er weinig verkeer tussen PC en videokaart...

Ik heb hier nog een oude pc met pentium 3,0Ghz (single core) en 1gb ram. Met AGP en 2 pci-express sloten. :D Ik denk dat ik maar eens twee van die kabeltjes koop en een extra voeding. Ik vraag me af of ik dan met een Ati Hd5830 ook 250Mhash/s haal zoals ik nu op m'n huidige pc met pci-express x16 doe.
pi_98031271
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:44 schreef Mender het volgende:

[..]

Ik heb hier nog een oude pc met pentium 3,0Ghz (single core) en 1gb ram. Met AGP en 2 pci-express sloten. :D Ik denk dat ik maar eens twee van die kabeltjes koop en een extra voeding. Ik vraag me af of ik dan met een Ati Hd5830 ook 250Mhash/s haal zoals ik nu op m'n huidige pc met pci-express x16 doe.
Voor de Mhash/s maakt het niets uit :)
Heb hier een P4 3.0 630 S775 teruggeklokt naar 1.5Ghz en daar ga ik sowieso nog een kaart bijzetten op die manier... Die heeft overigens al één pcie voor de VGA....
  zaterdag 11 juni 2011 @ 17:49:50 #174
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98031407
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Voor de Mhash/s maakt het niets uit :)
Heb hier een P4 3.0 630 S775 teruggeklokt naar 1.5Ghz en daar ga ik sowieso nog een kaart bijzetten op die manier... Die heeft overigens al één pcie voor de VGA....
Ben ik blij dat ik nu twee weken vakantie heb. :) Dat wordt hobbiën :D
  zaterdag 11 juni 2011 @ 17:56:22 #175
330085 ToshiArai
is een aapje
pi_98031636
Dus nu is het een goed moment om bitcoins aan te schaffen?
pi_98031708
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:56 schreef ToshiArai het volgende:
Dus nu is het een goed moment om bitcoins aan te schaffen?
Ze zitten weer op het niveau van vorig weekend... Het kan als een gek omhoog vliegen komende week, stabiel blijven of inzakken als pudding...

Dus tsja...
pi_98031823
Doet me denken aan deze.

pi_98032021
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Doet me denken aan deze.

[ afbeelding ]
Je spaarrekening?
pi_98032138
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je spaarrekening?
Baan Company.
Na verkoop van mijn huis voor 15 Euro gekocht en 2 jaar later voor 40 weer verkocht 8-) . Kassa. :7
pi_98032780
Als ik nou een dag had gewacht met inkopen, had ik het voor 10 dollar goedkoper kunnen hebben. :o Heb ook nog veel te leren met deze markt. :P
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:35:20 #181
136730 PiRANiA
pi_98032956
Daar ben ik weer ^O^.
pi_98033048
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:35 schreef PiRANiA het volgende:
Daar ben ik weer ^O^.
Wat stond er op het menu?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:38:59 #183
136730 PiRANiA
pi_98033091
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat stond er op het menu?
Aardappels en sperziebonen.

Ontopic: zo te zien is er weinig spannends in de koers gebeurd toen ik weg was. Nog iemand miljonair geworden?
pi_98033267
Alleen maar armer geworden helaas. Het moet weer boven de $25 uitkomen om winst te krijgen :P Ik wacht geduldig af, nu eerst tijd voor een bioscoop avond.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:44:13 #185
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98033307
$0,50 winst gemaakt in 3 uur ofzo :')
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:45:52 #186
136730 PiRANiA
pi_98033370
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:43 schreef uber-aspie het volgende:
Alleen maar armer geworden helaas. Het moet weer boven de $25 uitkomen om winst te krijgen :P Ik wacht geduldig af, nu eerst tijd voor een bioscoop avond.
Daar heb je wel geld voor?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:46:13 #187
136730 PiRANiA
pi_98033383
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:44 schreef Mender het volgende:
$0,50 winst gemaakt in 3 uur ofzo :')
Met hoe veel geld? :P

En vergeet de transactiekosten niet hé van MtGox :P.
pi_98033590
Zo maar even de F1 kwalificatie kijken... Heb aankopen op 14 Dollar gezet dus als de koers inelkaar zakt dan ben ik er in iedergeval op tijd bij :P
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:51:15 #189
136730 PiRANiA
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:53:28 #190
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_98033706
Lijkt erop, dat op bitmarket een/enkele Duitsers de markt willen pushen omlaag te gaan (massaverkoop?). Koers is nu nog beter dan op MTGOX, nu 13 Euro.

[ Bericht 2% gewijzigd door edcetera op 11-06-2011 18:59:07 ]
The best firms advertise the least...
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:58:59 #191
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98033887
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:46 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Met hoe veel geld? :P

En vergeet de transactiekosten niet hé van MtGox :P.
Heb 1 BTC van m'n wallet overgemaakt naar MtGox omdat het geld dat ik heb overgemaakt van mijn bankrekening er nog steeds niet op staat. Ben 3 uur ofzo wezen speculeren. :P

Ik begon met 1BTC en $0,20
Nu heb ik 0,99BTC en $0,60 :P

O wacht dat is +- $0,23 winst. :p

Update:

1,03BTC en $0,01 dus +- $0,30 winst.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 19:05:02 #192
136730 PiRANiA
pi_98034148
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:58 schreef Mender het volgende:

[..]

Heb 1 BTC van m'n wallet overgemaakt naar MtGox omdat het geld dat ik heb overgemaakt van mijn bankrekening er nog steeds niet op staat. Ben 3 uur ofzo wezen speculeren. :P

Ik begon met 1BTC en $0,20
Nu heb ik 0,99BTC en $0,60 :P

O wacht dat is +- $0,23 winst. :p

Update:

1,03BTC en $0,01 dus +- $0,30 winst.
Kassa!
pi_98034195
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:27 schreef hoerezooi het volgende:

[..]

zijn je clocksnelheden nog in op niveau? ff gpu-z draaien. Heb je niet per ongeluk 2 instanties van de miner geopend? Pc opnieuw opgestart? is door de te hoge clocksnelhied niet je driver gerestart zeg maar waardoor clocks weer op default staan?
Ik zie nu dat de current value van de GPU Clock nu maar 400 MHz is volgens catalyst control center, terwijl die staat ingesteld op 900 :o Waar ligt zoiets aan?
pi_98034392
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 19:06 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Ik zie nu dat de current value van de GPU Clock nu maar 400 MHz is volgens catalyst control center, terwijl die staat ingesteld op 900 :o Waar ligt zoiets aan?
Gebrek aan koeling kan een oorzaak zijn.
Hoe warm werd je GPU?
pi_98034861
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 19:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Gebrek aan koeling kan een oorzaak zijn.
Hoe warm werd je GPU?
Die is nu maar 74, wordt ook niet hoger dan 85..
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:16:27 #196
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98037222
Bitcoins in een dag in waarde gehalveerd. Handig betaalmiddel man! :P
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:35:00 #197
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98037985
Mm die bestelling die ik bij mycom heb gedaag voor 300,- ga ik toch maar annuleren. Heb iets veel beters gevonden. :D

Heb nog een (compleet werkend) oud systeem liggen waar ik niks meer mee doe met maar liefst 3 pci-express sloten :D

Dan ga ik het volgende aanschaffen:
3 x Ati HD5830 a ¤94,90 per stuk.
650Watt voeding a ¤69,90
3 x Pci-express extender cables a ¤3,- ofzo per stuk

Totaal ¤ 363,60

Dat wordt hobbiën :D
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:38:10 #198
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:39:54 #199
89730 Drugshond
pi_98038154
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 20:35 schreef Mender het volgende:
Mm die bestelling die ik bij mycom heb gedaag voor 300,- ga ik toch maar annuleren. Heb iets veel beters gevonden. :D

Heb nog een (compleet werkend) oud systeem liggen waar ik niks meer mee doe met maar liefst 3 pci-express sloten :D
[ afbeelding ]

Dan ga ik het volgende aanschaffen:
3 x Ati HD5830 a ¤94,90 per stuk.
650Watt voeding a ¤69,90
3 x Pci-express extender cables a ¤3,- ofzo per stuk

Totaal ¤ 363,60

Dat wordt hobbiën :D
Dat gaat 650 Watt never nooit trekken.... (Empirisch voorgevoel na 15 zelfbouw PC's).
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:41:20 #200
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98038207
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 20:39 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat gaat 650 Watt never nooit trekken.... (Empirisch voorgevoel na 15 zelfbouw PC's).
Die 650 Watt is puur alleen voor 3 video kaarten. Systeem zelf heeft al een voeding.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:44:14 #201
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98038322
Volgens deze lijst
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison
Verbruikt hij 192 Watt
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:49:45 #202
89730 Drugshond
pi_98038566
Owke, dubbele voeding...my bad... maar dan nog zou ik voor een paar tie(n)tjes wat hoger gaan zitten. Voor value for buck zul je wel aardig scoren. Nu maar hopen op geen micro stutters.
pi_98038841
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 20:49 schreef Drugshond het volgende:
Nu maar hopen op geen micro stutters.
Daar heb je soms last van met 2 kaarten in Crossfire, bij dit bitcoin gebeuren laat je de kaarten los van elkaar draaien. ;)
pi_98039532
Een wijze les:

Computer hardware draait op rook.
Als de rook er uit is, werkt het niet meer.
pi_98039693
https://market.android.com/details?id=me.davidgreene.minerstatus

Altijd makkelijk. API key invullen en je hebt alle stats op je smartfeun. :D

Zelf gisteren gestart met minen op een HD 6870. 320MHash/s, niet slecht.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 22:18:14 #206
89730 Drugshond
pi_98042491
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 21:12 schreef MaGNeT het volgende:
Een wijze les:

Computer hardware draait op rook.
Als de rook er uit is, werkt het niet meer.
Ergens wel grappig.... ik gebruik soms nog computer onderdelen (controllers) van 10 jr oud.
Maar het werkt...
En als het echt te oud is.... welcome linux.
pi_98044113
quote:

[..]

Iemand een idee? De temp. is 72 C dus dat lijkt me het probleem niet.. Hij blijft ook gewoon steady op 400, alsof dat z'n max is :(
pi_98044630
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 22:52 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Iemand een idee? De temp. is 72 C dus dat lijkt me het probleem niet.. Hij blijft ook gewoon steady op 400, alsof dat z'n max is :(
Hmm, dat zuigt.
Gebruik je MSI Afterburner, Sapphire TRIXX, of iets dergelijks?
Sowieso de ATI drivers met alleen het hoognodige installeren.
pi_98044672
De koers is nu mooi vlak :)
Af en toe een rimpeltje maar ziet er goed uit.
pi_98045010
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:02 schreef MaGNeT het volgende:
De koers is nu mooi vlak :)
Af en toe een rimpeltje maar ziet er goed uit.
Wanneer er wat mensen verkopen daalt de koers meteen, wanneer er wat kopers zijn dan stijgt ie weer snel.
Op dit moment is er waarschijnlijk geen handel.
pi_98045783
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hmm, dat zuigt.
Gebruik je MSI Afterburner, Sapphire TRIXX, of iets dergelijks?
Sowieso de ATI drivers met alleen het hoognodige installeren.
MSI Afterburner, nadeel is helaas wel dat daarmee maar 1 GPU geclocked kan worden..
pi_98046122
W
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:22 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

MSI Afterburner, nadeel is helaas wel dat daarmee maar 1 GPU geclocked kan worden..
Hmm? Ik doe er 2 kaarten mee op 2 PC's...
pi_98046167
Net 1,25 BTC verdiend door de koersval :P

Tijdens de val op 3 verschillende koersen een paar Bitcoins gekocht.

Nu wachten tot het stijgt, en weer verkopen.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 23:51:33 #214
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98047216
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:42 schreef MaGNeT het volgende:
Hoe dat er uit ziet? Voorbeeld van het forum:

[ afbeelding ]

Door ook de brede pcie sloten te extenden lukt het koelen ook beter:

[ afbeelding ]
Daar heb ik een hoog :') gehalte bij ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98047802
quote:

[..]

een vid kaart welke niet actief is downclocks zijn speeds. als je gui miner opstart hoort hij weer omhoog te schieten naar. zet anders eens alle speeds op default.
pi_98052858
Een verzoek, probeer enigszins binnen de geest van AEX te blijven, dus gericht op economische/financiële aspecten. Zuiver technische vraagstukken kunnen beter in DIG behandeld worden, enerzijds omdat daar meer deskundigheid aanwezig is, anderzijds omdat het qua onderwerp ook beter in DIG past.
pi_98055152
quote:
4s.gif Op zondag 12 juni 2011 02:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[info]Een verzoek, probeer enigszins binnen de geest van AEX te blijven, dus gericht op economische/financiële aspecten. Zuiver technische vraagstukken kunnen beter in DIG behandeld worden, enerzijds omdat daar meer deskundigheid aanwezig is, anderzijds omdat het qua onderwerp ook beter in DIG past.[/info]
Dat van die deskundigheid betwijfel ik, aangezien de kennis vooral specifiek gericht is op minen.
Zo krijg je met een videokaart in alle gevallen betere resultaten als je het geheugen op je videokaart overklokt; bij minen gaat het sneller (en energiezuiniger) als je het geheugen terugklokt naar 300Mhz.
Als je niet bekent bent met dit onderwerp zal je in DIG dat advies niet krijgen.

Ik begrijp je punt wel; het is hier geen DIG maar vind het wel jammer.
pi_98055174
De koers is overigens dramatisch gedaald naar 10 Dollar, dus mooi moment om wat bij te kopen :)
Helaas had ik een deel van m'n verdiende geld al grotendeels teruggeboekt naar m'n spaarrekening...

Ruim de andere helft heb ik in de vorm van 8,97 BTC staan dus ik wacht nog even in de hoop/verwachting dat de prijs wel weer wat herstelt zodra de "grote jongens" klaar zijn met het verkopen van hun voorraad.
  zondag 12 juni 2011 @ 10:59:55 #219
136730 PiRANiA
pi_98056706
Holy shit, die koers :o.
pi_98056811
Bitcoin is dood. :P
pi_98056850
Koers is alweer terug naar ruim 14, dus gaat prima :)
  zondag 12 juni 2011 @ 11:06:55 #222
136730 PiRANiA
pi_98056871
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:04 schreef Terrorizer het volgende:
Bitcoin is dood. :P
Het is juist aan een opmarks bezig :s).
pi_98056877

pi_98056945
Door het kopen en verkopen van vanochtend heb ik inmiddels weer 134 Dollar gemaakt van wat gisteren 126 Dollar was en tijdens de crash nog ongeveer 90 Dollar :P
Dus ben er nog goed uitgesprongen :)
  zondag 12 juni 2011 @ 11:23:05 #225
136730 PiRANiA
pi_98057214
Hoe handelen jullie dan in Bitcoins? Want met mtGox duurt het 2-3 dagen voordat je USD op je account staan (met Euro Bank Transfer).
pi_98057233
quote:
14s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:23 schreef PiRANiA het volgende:
http://www.livebitcointicker.com/
Lachen.
_O_ Precies wat ik zocht!
pi_98057264
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:24 schreef doesd00 het volgende:
Hoe handelen jullie dan in Bitcoins? Want met mtGox duurt het 2-3 dagen voordat je USD op je account staan (met Euro Bank Transfer).
Ik mine Bitcoins, dus "maak" ze zelf (zo'n 10 per week).
Maar je kan ook geld naar MtGox overmaken en dan er wat mee spelen.
Je betaalt per transactie 0,65% dus als er genoeg verschil zit tussen aankoop/verkoop dan kan je leuk handelen. En met die koersverschillen van vandaag en gisteren helemaal.
pi_98057292
Ik mine zelf ook Bitcoins, maar vind het ook wel leuk om even te spelen met wat bitcoins.
Wat zal ik gebruiken dan voor de transacties want Euro Bank Transfer duurt een aantal dagen, eigenlijk moet het direct gebeuren of met een paar uur.
  zondag 12 juni 2011 @ 11:36:01 #230
136730 PiRANiA
pi_98057487
With Bitbills you can transfer bitcoins in person, just like cash!
http://bitbills.com/
pi_98057512
Als je nu geld stort, duurt het inderdaad 2 dagen ongeveer. Echter staat het geld eenmaal op je account, kun je met één klik bitcoins kopen en verkopen. Dus dan kun je wel snel handelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2011 11:36:57 ]
pi_98057533
Oke bedankt voor de info!, Bitbills is wel grappig haha, maar ik denk toch dat het op langer termijn Bitcoin het niet gaat halen!
  zondag 12 juni 2011 @ 12:14:32 #233
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98058575
even tussendoor, is het wellicht goedkoper om je bitcoins gewoon door een renderfarm te laten minen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 12 juni 2011 @ 12:14:52 #234
136730 PiRANiA
  zondag 12 juni 2011 @ 12:15:01 #235
136730 PiRANiA
pi_98058591
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:14 schreef Maanvis het volgende:
even tussendoor, is het wellicht goedkoper om je bitcoins gewoon door een renderfarm te laten minen?
Nope.
  zondag 12 juni 2011 @ 12:19:10 #236
12221 Tijn