abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97833185
Bodenterreinstudio's in de Stad Groningen #6!

Woningcorporatie Nijestee bouwt op dit moment 345 woonstudios op het Bodenterrein.
Deze studios zijn bedoeld voor jongeren tot 26 jaar en bestaan uit volledig zelfstandige wooneenheden van 28m2.

Op het moment zijn 3 van de 5 blokken opgeleverd.

Enkele linkjes:
Bouwtekening
Info over de huur
vanderwiel
Foto's van tijdens de bouw 1 (januari)
Foto's van tijdens de bouw 2 (april)

Blok 1 (opgeleverd)
Erwindeen
RTS91

Blok 2 (opgeleverd)
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie

Blok4
Dery1990
Perzikvrucht

[ Bericht 10% gewijzigd door Ml-etje op 11-06-2011 20:41:14 ]
pi_97840435
Nou hopelijk zullen al die kleine probleempjes snel opgelost zijn en kunnen er weer leuke plaatjes van de inrichtingen geplaatst worden *O* Ik ben een stille volger van deze reeks :@

Tevens laatste paar posts uit vorige deel:
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:46 schreef toenie het volgende:
Dat kan ook, was een vrij hol geluid. Luiken had ik nog niet eens zo bedacht, dat zal het waarschijnlijk ook wel zijn geweest.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:49 schreef linda-88 het volgende:
@ loecje: Ja klachten afhandelen blijkt niet zo makkelijk te gaan hier.. zit al vanaf het begin met een deuk in mn deur en hoor er steeds niks van... elke keer als ik bel naar NDEA zeggen ze ik geef het door aan het verantwoordelijke bedrijf..
Vanochtend belde eindelijk iemand dat ie vanmiddag naar mn deur komt kijken..nou ik ben benieuwd of er nu eindelijk een nieuwe deur in komt..ze zijn wel druk bezig met deuren vervangen, hopelijk die van mij ook!

[ Bericht 54% gewijzigd door 3Dino op 07-06-2011 16:57:05 ]
pi_97841233
Zo raar! Toen ik mijn meterstanden ging doorgeven stond meter 2 op 457 en nu meer dan een maand later staat hij op 180. Is het verstandig om hierover te bellen met RENDO?
draw a line and life above it
pi_97841311
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:19 schreef 3Dino het volgende:
Nou hopelijk zullen al die kleine probleempjes snel opgelost zijn en kunnen er weer leuke plaatjes van de inrichtingen geplaatst worden *O* Ik ben een stille volger van deze reeks :@

Tevens laatste paar posts uit vorige deel:

[..]

[..]

Dit zijn niet de posts uit het laatste deel, haha! Dit is uit deel 4, laatste post komen uit deel 5:P
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
pi_97843381
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:42 schreef lurb het volgende:
Zo raar! Toen ik mijn meterstanden ging doorgeven stond meter 2 op 457 en nu meer dan een maand later staat hij op 180. Is het verstandig om hierover te bellen met RENDO?
Je bedoelt op 45.7? Anders zou ie naar beneden zijn gegaan..
Maar zo'n stijging heb ik ook..
pi_97843457
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:42 schreef lurb het volgende:
Jouw meter is omlaag gegaan? Niets van zeggen O-)

Mijn warmte-meter (nummer 2 in de meterkast) gaf op 15 april 21,3 kWh aan en staat nu 7 juni op 101,1 kWh. Dat is dus bijna 80 kWh, terwijl ik nog nooit gebruik heb gemaakt van warmte!

80 kWh * 0.0036 = 0,288 GJ * 27 euro = ¤ 7,78 in 53 dagen
Dit is ¤ 53,55 per jaar

Ik heb Rendo/NDEA even gebeld en gevraagd waarom dit niet achter de komma is gebleven, zoals werd aangegeven tijdens de voorlichting. Hierop had hij geen antwoord, maar hij zei wel dat het normaal was dat de meter uitsloeg, omdat er constant warm water circuleert door de studio's.

Nu stoken ze nog gedeeltelijk op gas, waardoor het water dat circuleert een hogere temperatuur heeft en wij dus meer betalen. Zo gauw dit niet meer nodig is en de "duurzame" installatie het volledig over heeft genomen, zal het water minder warm worden rond gepompt. Als dit het geval is, zou de meter dus minder snel moeten oplopen.

Hoorde ik nou ook mensen bij wie de meter nog steeds op hetzelfde niveau staat als toen ze de studio´s voor het eerst betraden?

Van wie zijn trouwens de netwerken mmjl91 en H220N53FCA0?

Groetjes
pi_97844567
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:44 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Dit zijn niet de posts uit het laatste deel, haha! Dit is uit deel 4, laatste post komen uit deel 5:P
Oeps my bad, nu gefixt. :P Moet het wel in de OP anders, daardoor ging ik de mist in :'(
pi_97849379
Hebben er mensen uit blok D ook geen stroom?
pi_97851176
ik heb weer stroom zonder lekkage. *O*
en mijn modem doet het na een fohnbeurt ook weer!!
lekkage kwam van een aansluit ring. schijnt al bij veel mensen problemen te geven(ik was al nr 5 in een week). de ringen zijn waarschijnlijk in de fabriek te strak aangedraaid.
dus kijk ff af en toe in je meterkast!

die stroom/water/warmte kosten gaan nog hard oplopen heb ik het idee...
volgens mij mogen we alvast gaan sparen voor de eind afrekening want dat voorschot is alleen voor warmte al niet voldoende!

wanneer is er weer zo'n bijeenkomst van RENDO/NDEA? ik wil nog een poging doen bij die bijeenkomst. als ik daar weer onzinnige antwoorden krijg ga ik ermee naar nijestee. ik heb geen zin in een idiote eindafrekening.

[ Bericht 12% gewijzigd door loecje op 07-06-2011 19:39:50 ]
pi_97864846
Als ik dit allemaal zo lees, en mijn meters stijgen ook te snel, dan ben ik echt bang voor een dikke vette rekening aan het eind van het jaar.
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
pi_97873790
Begin wel een beetje moe te worden van Rendo, lijkt wel of ze er de ballen verstand van hebben....
pi_97949986
ik heb klacht over RENDO/NDEA naar Henk de Groot(Bewonerbeheerder) gestuurd.
dat is degene van wie we het mailtje over de inbraken kregen.

Ik heb ook de lijst met opleverpunten die ik naar RENDO/NDEA heb doorgegeven meegestuurd... (o.a. beschadiging in de badkamer bij mij waar ik nog niets over gehoord heb, ontbreken van fietsenrek voor bezoekers, gangplaten boven en nog wat kleine dingen)

het antwoord hierop:
quote:
Je bericht heb ik ontvangen op 6 juni jongstleden. Dank voor het doorgeven van je opleverpunten. Ik heb ze gemeld bij onze projectleider. Er zal in ieder geval onderzoek worden gedaan naar de geluidsisolatie van de studio's.

De gebrekkige / slechte dienstverlening van RENDO/NDEA die u heeft ervaren, heb ik gemeld als een belangrijk minpunt waar op korte termijn wat aan moet gebeuren.
dus als meer mensen klachten hebben over RENDO/NDEA, nijestee is er mee bezig.
maar extra mailtje van nog niet opgeloste opleverpunten of over RENDO/NDEA kan vast geen kwaad. dan weten jullie ook ff wie je een mailtje kan sturen ;)
pi_97950691
@ Loecje: Slim idee om die man te mailen! Doe ik ook eventjes denk ik, hoe meer mensen het doen, hoe beter lijkt me. Hopelijk komt er idd onderzoek naar de geluidsisolatie..gelukkig heb ik niet hele lawaaierige buren maar als er veel mensen over de vloer zijn en ik heb geen tv/radio aan hoor je het gepraat best goed.. Heb je trouwens ook vertelt over de warmtemeter?
pi_97951020
Dinsdag avond rond een uur of 6 valt de stroom in blok E en D uit. tot uur of 10 dacht ik. (leuk ook als je net wil gaan koken)

Vandaag 9-6-2011 valt de stoom weer uit.
Not cool....
pi_97953965
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel fijn zou vinden als er op twee of meer plekken een verlaagde stoeprand zou zitten. Als ik de deur van het fietsenhok achter me dichttrek, stap ik eigenlijk altijd gelijk op de fiets, maar moet dan eerst mijn band even laten ervaren hoe hoog de stoep is.. Toch niet altijd even prettig.
:: Toenie ::
pi_97954645
over de warmte meter heb ik nog niets over verteld aangezien alles wat ik daarover weet via via heb gehoord (met name via hier)
dus misschien dat degene die het verhaal van RENDO/NDEA zelf hebben gehoord daar iets over willen melden?
ik ga (als ik tijd heb) dit weekend RENDO/NDEA daarover te mailen zodat ik het antwoord letterlijk op papier heb staan(als ze tenminste terug mailen)

stoeprand heb ik in mijn lijstje staan, dat stoort mij ook en ik zag paar weken terug ook al iemand met een rolstoel ruzie hebben met de stoeprand, die is echt hoog en dat zonder op/afritten.

maar de bezoekersfietsen/brommers vind ik ook storend. ik meld mijn bezoekers dat ze de fiets ff naast de studio's moeten zetten. ik denk tenminste dat het betegelde stuk voor bezoekersfietsen bedoeld is. maar er staat geen fietsenrek zoals in de papieren omschreven staat.
er zou maar brand zijn.. lekker al die fietsen waar je je dan doorheen moet worstelen.
pi_97954725
quote:
13s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:01 schreef Ebb het volgende:
Dinsdag avond rond een uur of 6 valt de stroom in blok E en D uit. tot uur of 10 dacht ik. (leuk ook als je net wil gaan koken)

Vandaag 9-6-2011 valt de stoom weer uit.
Not cool....
is het ook gelukt dit ergens te melden? bij RENDO/NDEA of Nijestee?
lijkt me niet helemaal de bedoeling. ik heb dinsdag nergens last van geahd (blok B)
pi_97955318
Bezoekersfietsen in het normale fietshok vind ik persoonlijk ook wat onhandig. Heb nu af en toe ook al eens dat het helemaal vol staat en dat de fiets gewoon ergens aan de zijkant moet staan... wat dan eigenlijk niet mag

Voor de rest bevalt het me prima trouwens :P
pi_97955909
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:17 schreef loecje het volgende:

[..]

is het ook gelukt dit ergens te melden? bij RENDO/NDEA of Nijestee?
lijkt me niet helemaal de bedoeling. ik heb dinsdag nergens last van geahd (blok B)
Er hebben dinsdag mensen met NDEA gebeld en ze hadden toen dacht ik een monteur gestuurd.
Vandaag geen idee.
Ik neem eigenlijk aan dat we er nog bericht van krijgen? (of niet..)
pi_97956056
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:27 schreef toenie het volgende:
Bezoekersfietsen in het normale fietshok vind ik persoonlijk ook wat onhandig. Heb nu af en toe ook al eens dat het helemaal vol staat en dat de fiets gewoon ergens aan de zijkant moet staan... wat dan eigenlijk niet mag

nee in het fietsenhok horen ze al helemaal niet. daar staat het nu ook al vol.
daarom, fietsen gewoon buiten maar dan rechts naast de studio's, daar zit zo'n betegeld stuk.
ik had begrepen dat daar fietsenrekken kwamen voor bezoekers. maar die staan er nog steeds niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:37 schreef Ebb het volgende:

[..]

Er hebben dinsdag mensen met NDEA gebeld en ze hadden toen dacht ik een monteur gestuurd.
Vandaag geen idee.
Ik neem eigenlijk aan dat we er nog bericht van krijgen? (of niet..)
als je zelf er niet achteraan belt ga je zeker geen bericht krijgen. ik verwacht niet dat NDEA uit zichzelf iets van zich laat horen. ze weten amper dat wij bestaan laat staan bericht terug sturen.

anders stuur je ook een mailtje naar Nijestee hierover? je weet nu wie je kan lastig vallen daar ;)
pi_98036885
Ik ben echt heel blij met mijn studiootje maar moet toegeven dat ik best wel baal van de vloer haha! Vooral de kleur staat me niet zo aan. In mijn vorige kamer had ik precies dezelfde meubelen en was ik echt heel blij met mijn inrichting, maar het oogt nu saai, alsof het niet bij elkaar past ofzo :P
pi_98038215
Topic was al verreekst
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_98038267
ik vind de vloer wel oke qua kleur, gewoon neutraal...
minder vind ik dat de vloer nog steeds afgeeft. en de lichte plekken die ontstaan als er water op de vloer heeft gelegen (onder bloempotten enzo.)
pi_98039415
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 20:41 schreef Ml-etje het volgende:
Topic was al verreekst
Waarom staan de vorige topics niet meer in de OP? Vond het af en toe nog wel eens handig om terug te bladeren..

Edit: Laat maar, k heb het al gevonden :)

[ Bericht 14% gewijzigd door toenie op 11-06-2011 21:19:21 ]
pi_98040316
voor de mensen die het nog niet kunnen vinden:
op de TT klikken voor de gehele lijst
of met het pijltje voor de titel kan je nu terug naar het vorige topic (reeks)

[ Bericht 15% gewijzigd door loecje op 12-06-2011 23:40:40 ]
pi_98044340
Hier staan ook alle topics, netjes in een overzicht :)
pi_98073184
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 12:54 schreef Perzikvrucht het volgende:

[..]

En hoe lang zit jij er al in?
Ik zit er sinds het moment dat de containers van blok 2 beschikbaar waren, volgens mij was dat 8 april, dus al ruim twee maanden.
pi_98170947
Nog meer blokken problemen met elektriciteit? In blok D is de elektriciteit deze maand al 5x uitgevallen... nu net ook alweer 2x...
pi_98171700
hier geen problemen
ze waren vandaag wel voor blok 2 bezig met leidingen en kabels. weet niet precies wat.
pi_98176888
Inmiddels zo'n 3 uur zonder stroom...
pi_98194247
Ik heb geen warm water meer :'( en gister kon ik ook al het hek niet binnen komen, alleen via het fietsenhok, 's middags lukte het wel weer maar 's avonds was er ook een ander meisje die alleen via t fietsenhok naar binnen kon.
Nouja ze zijn aan de graafmachines te horen nog overal mee bezig dus ik hoop dat straks mn warme water het weer doet :{
pi_98194311
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:47 schreef dery1990 het volgende:
Inmiddels zo'n 3 uur zonder stroom...
Inmiddels alweer stroom? Wel vreemd hoor, denk dat je het even in de gaten moeten houden want dat is namelijk wel erg vaak! Is het bij je buren ook zo? In blok 3 heb ik nog nergens last van gehad. *klopt af*
pi_98194953
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:21 schreef Sieglinde het volgende:
Ik heb geen warm water meer :'( en gister kon ik ook al het hek niet binnen komen, alleen via het fietsenhok, 's middags lukte het wel weer maar 's avonds was er ook een ander meisje die alleen via t fietsenhok naar binnen kon.
Nouja ze zijn aan de graafmachines te horen nog overal mee bezig dus ik hoop dat straks mn warme water het weer doet :{
Ik had vanochtend ook geen warm water (blok 2). En kon idd maandag en gister niet bij het hek naar binnen..
pi_98197656
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:23 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Inmiddels alweer stroom? Wel vreemd hoor, denk dat je het even in de gaten moeten houden want dat is namelijk wel erg vaak! Is het bij je buren ook zo? In blok 3 heb ik nog nergens last van gehad. *klopt af*
Inmiddels weer stroom! Blok D en E zaten gister vanaf 1900u zonder stroom. Rond 2300 ging ik naar m'n ouders.
pi_98198253
Dit is toch niet normaal meer? Heeft iemand enig idee waarom die stroom steeds uitvalt? Ik zit elke avond een beetje in spanning of ik mijn huiswerk wel zal kunnen maken. Ik vind het best slecht dat Nijestee helemaal niks over dit probleem communiceert.
pi_98198949
Gister van 1900uur tot 2345 ongeveer geen stroom. Belachelijk!
Helemaal inderdaad dat nijestee/rendo niet met ons communiceert.
Klacht klacht klacht
pi_98204982
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:23 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Ik klop even met je mee :P
pi_98213163
vraagje, hebben jullie wel met nijestee en rendo/ndea gecomuniceerd dan? (zo ja komen jullie er bij RENDO/NDEA wel normaal doorheen? anders daarover ook ff klacht naar nijestee ;) )
bedoel als niemand er een melding van maakt gebeurd er sowieso niets. als iedereen er een melding van maakt (bij zowel rendo/ndea als nijestee) komt er vast meer vaart achter.

ik ben overdag nooit thuis dus geen last gehad van koud water.

[ Bericht 17% gewijzigd door loecje op 15-06-2011 18:45:42 ]
pi_98213273
Ik had trouwens een tijdje terug in een foldertje van de gemeente gelezen dat CiBoGa autoluw terrein is. Ben benieuwd hoeveel mensen dit eigenlijk weten?
pi_98213447
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:42 schreef toenie het volgende:
Ik had trouwens een tijdje terug in een foldertje van de gemeente gelezen dat CiBoGa autoluw terrein is. Ben benieuwd hoeveel mensen dit eigenlijk weten?
dat is vanaf het begin al de bedoeling, je kan parkeren bij Circusgarage. misschien wel handig om te weten: je kan daar een parkeerplaats huren
maar op het moment staat er nergens een bord dat je niet mag parkeren dus nee hoe moeten we dat weten? O-)

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 16-06-2011 19:39:28 ]
pi_98242198
Het maakt mij niet uit of er nu auto's voor staan of niet, zolang ze maar wat ruimte over laten om er door te komen als fietser. Heb zelf geen auto, ben ook niet van plan om er één aan te schaffen. Maar vind het wel vreemd dat dit eigenlijk nergens duidelijk genoemd wordt, ik had het pas in één folder gelezen. Ben benieuwd of er mensen zijn die wel een eigen auto hebben en straks als ze er niet meer mogen parkeren niet meer weten waar ze heen moeten met de auto.
pi_98298245
Nou, hopelijk is het stroomprobleem nu opgelost. Ik had mensen gebeld omdat de stroom vanmiddag weer uitviel in blok D en E en toen werd mij verteld dat er een nieuwe hoofdschakelaar werd geplaatst omdat de oude het probleem leek te veroorzaken.

Jeee! (hoop ik) :)
pi_98374287

Dit heeft mijn vader voor mij gemaakt! Daaronder komt een prullenbak (die ik nog steeds niet heb) en ik moet nog even een mandje zoeken die daar in het midden kan staan. Als ik niet kook, zet ik de kookplaat boven op de magnetron.
pi_98374786
mooi!
zoiets wil ik ook, alleen mijn broertje heeft het te druk en zelf ben ik niet zo handig :(
mijn prullenbak(54 cm hoog. 37,5 cm breed.) is denk ik net iets te breed voor jou tafeltje.
pi_98380580
quote:
10s.gif Op zondag 19 juni 2011 16:21 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[ afbeelding ]

Dit heeft mijn vader voor mij gemaakt! Daaronder komt een prullenbak (die ik nog steeds niet heb) en ik moet nog even een mandje zoeken die daar in het midden kan staan. Als ik niet kook, zet ik de kookplaat boven op de magnetron.
Haha, ben ik dus niet de enige. Wel een goeie manier om die plek op te vullen, heb er zelf mijn stofzuiger staan :)
pi_98381387
is ook een raar hoekje. kan je niets mee.
hier was ook al vanaf het begin het plan dat te maken. maar ben zelf niet zo handig en familie woont net iets te ver weg. dus zal nog moeten wachten tot de zomervakantie denk ik...
pi_98404264
quote:
10s.gif Op zondag 19 juni 2011 16:21 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[ afbeelding ]

Mooi hoor marjolijntje!;) Wat zie ik op je koelkast liggen trouwens?;)
pi_98404360
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:20 schreef linda-88 het volgende:

[..]

Mooi hoor marjolijntje!;) Wat zie ik op je koelkast liggen trouwens?;)
Een vervelend Gamma foldertje ;(
pi_98414741
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:23 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Een vervelend Gamma foldertje ;(
hahaha! (insiders joke;))
pi_98416388
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-juist-energie.dhtml

Dit stond vanmorgen in Trouw, die warmtepomp hebben wij hier toch ook???
pi_98423745
Ja, wij hebben ook een WKO systeem. Zie persoonlijk het nut er ook nog niet echt in. Heb het nog niet gebruikt, maar heb wel verbruik...
pi_98423813
zijn er al mensen die daarover een klacht hebben ingediend?
ik heb het momenteel beetje mega druk. over 3 weken heb ik weer tijd en dan wil ik er sowieso voor mezelf achteraan gaan maar met meer mensen is altijd beter natuurlijk
pi_98437516
Nouja, dat ze schrijven dat zo'n systeem 40% meer verbruik heeft dan een gewone hr ketel, vind ik toch niet echt positief klinken....
pi_98439132
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:32 schreef -Maku- het volgende:
Nouja, dat ze schrijven dat zo'n systeem 40% meer verbruik heeft dan een gewone hr ketel, vind ik toch niet echt positief klinken....
Bij een WTO systeem maakt het erg uit hoe het systeem is ingesteld. Vaak wordt een WTO systeem gebruik i.c.m. wandverwarming. Daardoor is een zeer lage leiding temperatuur mogelijk waardoor het systeem wel efficient is. Bij gebruik van heteluchtverwarming zal het systeem minder efficient zijn.

WTO systemen worden vaak gebruikt om (privé)zwembaden te verwarmen, hiervoor is een WTO systeem een stuk efficiënter dan een HR ketel.

[ Bericht 0% gewijzigd door dynamiet op 21-06-2011 10:22:41 ]
pi_98555748
In de universiteitskrant staat deze week een kleine reportage over de containers (p4-5). Er stond niet veel nieuws. Op pagina 11 is er nog een interview met een bewoner. Het is bekijken via internet http://www.uk.rug.nl
pi_98564856
iedereen in dat interview aan het klagen over stroom uitval. het is wel duidelijk bij welke blokken ze geweest zijn. haha

en idd weinig gezamelijke dingen.. vakantie komt eraan dus tijd voor grote BBQ? (als in we prikken een datum, iedereen die wil neemt iets te eten/drinken mee en degene met bbq nemen bbq mee, ploffen buiten neer)
pi_98569366
Ik vind het een leuk idee :D
pi_98569837
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:27 schreef toenie het volgende:

Idd erg vervelend! Soms kan je niet eens door het normale pad met je fiets omdat het daar ook vol staat.
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:38:15 #59
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_98575162
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:11 schreef polavi het volgende:
In de universiteitskrant staat deze week een kleine reportage over de containers (p4-5). Er stond niet veel nieuws. Op pagina 11 is er nog een interview met een bewoner. Het is bekijken via internet http://www.uk.rug.nl
vind het wel knap, die jongen woont er sinds 31 april. Que?
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_98577666
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens heb gedacht om eens gewoon een BBQ te doen hier, inderdaad met dat principe. I'm in. Moet zeggen dat ik op mijn buurman na eigenlijk niemand hier echt gesproken heb :P
pi_98578441
BBQ zou leuk zijn! Ik spreek alleen Linda-88 maar voor de rest heb ik geen contact met andere bewoners.
pi_98578911
nou laten we met fok een datum prikken. hangen wat briefjes op en iedereen die wil die komt maar.
pi_98579245
Wel gezellig. In het tweede blok heb ik ook geen contacten. Alleen in het laatste blok zitten wat collega's van mij.
pi_98580965
Met die weersvoorspellingen van nu lijkt het wel dat woensdag een mooie dag gaat worden (de dag van veel zon verplaatst zich steeds naar voren) voor een BBQ. Weet niet of dit te vlug is?
pi_98582305
Ik weet natuurlijk niet hoe het met andere studies zit, maar volgende week zit ik nog midden in mijn tentamens. Dan zit ik hele dagen in mijn studiematerialen.
pi_98596677
Tentamens inderdaad.
Misschien over een week of 3? 2.5?
pi_98597646
Over een paar weken lijkt mij ook een goed idee, ik zit straks voor mijn studie 2 weken in Duitsland :(
pi_98598219
dan na de 18e graag, kan ik er ook bij zijn! Lijkt me gezellig!
pi_98616946
na de 18e kan ik ook wel. iedereen?

en welke dag dan?
donderdag(21-7), vrijdag(22-7) of zaterdag(23-7) lijkt mij het meest handig ivm (mogelijk) vakantie werk enzo.
pi_98619760
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:22 schreef loecje het volgende:
na de 18e kan ik ook wel. iedereen?

en welke dag dan?
donderdag(21-7), vrijdag(22-7) of zaterdag(23-7) lijkt mij het meest handig ivm (mogelijk) vakantie werk enzo.
Leuk idee!
Of zondag de 19e;)? Ik ga net voor een paar dagen weg vanaf de 21ste!
pi_98620907
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 19:39 schreef LN17 het volgende:

[..]

Leuk idee!
Of zondag de 19e;)? Ik ga net voor een paar dagen weg vanaf de 21ste!
19 juli is volgens mijn agenda op een dinsdag(19 juni is al geweest)

wel te hopen dat het tegen die tijd mooi weer is. anders moeten we nog partytenten ofzo regelen.
pi_98622479
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:10 schreef loecje het volgende:

[..]

19 juli is volgens mijn agenda op een dinsdag(19 juni is al geweest)

wel te hopen dat het tegen die tijd mooi weer is. anders moeten we nog partytenten ofzo regelen.
Stom, keek op de agenda van de computer en zag 19e op zondag, maar was idd juni.
fietsenhok leegmaken als het regent zou misschien ook optie kunnen zijn.
pi_98625415
Ik kan na de 18e wel! Opzich maakt het mij niet uit welke dag, want ik zal er toch voor vrij moeten vragen, wat voor dag het ook valt :P
pi_98625872
je werkt elke avond?
pi_98626339
Doordeweeks, vaak in de avonden (of van 1 tot 9) werk ik in Groningen, maar kan wel een middagshift draaien maar moet ik wel 2 week van te voren weten om het rooster te wijzigen! En op vrijdag en zaterdag werk ik nog thuisthuis (die ik het liefst niet vrij vraag, maar ok!)

Ik hoor het wel, liefst voorkeur voor woensdag of donderdag! :P
pi_98655269
Doordeweeks komt mij ook iets beter uit :)
pi_98655540
woensdag de 20ste?
als ik het goed heb kan dan iedereen die tot nu toe heeft gereageerd.

hopen op mooi weer.
waar kunnen we het beste zitten? ik dacht langs de waterkant(ruimte genoeg) of op het basketbalveld (mooi betegeld). of misschien zijn de onkruidvelden tegen die tijd wel mooie grasvelden.
pi_98685473
Ik kan dan ook, leuk :) De waterkant lijkt me wel een mooie plaats.. Als we op het basketbalveld zitten heb je misschien dat mensen die er wonen last krijgen van de rook ofzo, omdat die blokken erg dicht op elkaar staan toch? Zal misschien best mee vallen :p
Hoe is het het handigst om ook andere mensen uit te nodigen? Of houden we het alleen voor de mensen op het forum?
pi_98686587
gewoon briefje bij de hoofddeur van elk blok plakken?
ik ben niet zo goed in tekst verzinnen daarvoor.
pi_98689402
Oh, dat is vrij makkelijk.

"BBQ?" en vervolgens een pijl maken naar een QR-Code :P
pi_98689444
Mja, er moet wel een bedrage gevraagd worden dan toch?
pi_98689482
Tja, gewoon onder het motto van alles gewoon meenemen voor jezelf? BBQ kun je ook zelf wel voor zorgen denk ik, gewoon van die wegwerp dingen. Tenminste, dat was de eerste planning dacht ik? :P
pi_98690069
QR-Code :N daar kan ik niets mee

ieder voor zich lijkt mij wel het makkelijkste.
anders moet er wel heel veel georganiseerd worden. moet je weten wie er komt en zorgen dat iedereen betaald.

nu hoeven we alleen maar briefjes op te hangen, en eventueel wat vuilniszakken neerzetten en achteraf zorgen dat alle troep opgeruimd gaat worden.

wegwerp bbq zijn nu bij de aldi, daar kan je wel met 3-4 man mee doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door loecje op 26-06-2011 22:12:52 ]
pi_98721670
Van mij mag die airco wel aan gaan..
pi_98724369
Ja.. Echt te warm.. Vooral snachts erg vervelend.. Woon op de begane grond en vind het een beetje eng om dan m'n raam helemaal open te zetten.
pi_98725300
Als ik de airco aanzet komt er alleen koude lucht uit. En het is echt vies warm.
pi_98725431
je bedoelt alleen warme lucht zeker marjolijn? dat is bij mij het geval namelijk..
pi_98730145
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:36 schreef Boelii het volgende:
Ja.. Echt te warm.. Vooral snachts erg vervelend.. Woon op de begane grond en vind het een beetje eng om dan m'n raam helemaal open te zetten.
ik heb de ramen snachts wel gewoon open, hor voor de ramen en de luiken dicht.
met de luiken dicht zie je niet eens dat de ramen open zijn. en daarnaast hoor je het vast wel wanneer de luiken open gaan.

ik heb vandaag de hele dag de luiken, ramen en gordijnen dicht gehad. kom nu net thuis en valt me best mee met de warmte.maar koeling mag van mij ook wel aan. hier ook warme lucht:(
pi_98731285
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:15 schreef loecje het volgende:
QR-Code :N daar kan ik niets mee

ieder voor zich lijkt mij wel het makkelijkste.
anders moet er wel heel veel georganiseerd worden. moet je weten wie er komt en zorgen dat iedereen betaald.

nu hoeven we alleen maar briefjes op te hangen, en eventueel wat vuilniszakken neerzetten en achteraf zorgen dat alle troep opgeruimd gaat worden.

wegwerp bbq zijn nu bij de aldi, daar kan je wel met 3-4 man mee doen.
Ik heb net nog even bij de Aldi geweest, maar volgens mij zijn ze al weer weg. Ik kon ze tenminste niet vinden..,..
pi_98732066
ze stonden er vrijdag nog wel, bovenop de vriesvakken.
pi_98743385
Ik weet niet of jullie allemaal evetuele verlichtingsproblemen in het keukengedeelte en/of de badkamer al hebben opgelost, maar ik zie in het Lidl-foldertje 3-led-onderbouwlampen die me wel ideaal leken in jullie geval. Je kunt ze bevestigen met zo'n plakpad of magneten en ze kosten per 3 4.99.
I reject reality and substitute my own
pi_98745356
leuk idee cindie! Ik ff kijken of t wat is!
pi_98748296
Ik had laatst een set van zulke soort lampjes gevonden in de membershop op http://www.1dayfly.nl. Daar zijn het 12 voor ongeveer 26 euro

pi_98755904
Hier ook nog een tip:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50192068

led lamp bij de Ikea -> Energieverbruik: 1,8W. :O
Weegt niks. Heb ik met 2 (vrij sterke) magneetjes opgehangen in de keuken.
magneetjes vastplakken met secondelijm :)
pi_98761072
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:23 schreef Ebb het volgende:
Hier ook nog een tip:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50192068

led lamp bij de Ikea -> Energieverbruik: 1,8W. :O
Weegt niks. Heb ik met 2 (vrij sterke) magneetjes opgehangen in de keuken.
magneetjes vastplakken met secondelijm :)
Die heb ik inderdaad ook in de keuken hangen, vast gemaakt met dubbelzijdig plak stukjes. Maar ik denk dat ik er nog een steeklampje bij wil, die ik rechtstreeks in het stopcontact kan stoppen, vind dat het toch nog te donker is in de keuken met de Ledberg.
pi_98768071
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:33 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Die heb ik inderdaad ook in de keuken hangen, vast gemaakt met dubbelzijdig plak stukjes. Maar ik denk dat ik er nog een steeklampje bij wil, die ik rechtstreeks in het stopcontact kan stoppen, vind dat het toch nog te donker is in de keuken met de Ledberg.
Ja, alleen de Ledberg's zijn niet voldoende voor mij.

Tevens wil ik ook wel BBQen :D
pi_98774300
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:00 schreef linda-88 het volgende:
je bedoelt alleen warme lucht zeker marjolijn? dat is bij mij het geval namelijk..
bij mij ook! erg vervelend zo warm.......... heb je een airco, doet die het niet
pi_98780043
die ledberg heb ik ook onder de keukenkastjes. en naast de deur heb ik nog een klem-lamp die met de schakelaar aan gaat. deze heb ik aan de ventilator vastgeklemt.
ook makkelijk om ff snel aan te doen wanneer ik snachts thuis kom (of vergeten ben mn gordijnen open te doen)

BBQ woensdag de 20 juli.
iemand bezwaar? anders prikken we deze datum voordat iedereen andere plannen heeft.
pi_98791459
Als het rond 7 uur oid is, komt het voor mij prima uit :)
pi_98791569
lijkt mij een mooie tijd om te eten.
pi_98792352
Yes! Ook maar even een account aangemaakt speciaal voor alle container studio dingen fora hier op fok.
Dus Hallo!
When I get sad, I stop being sad and be Awesome instead!
pi_98792503
Wordt steeds drukker hier, meer ervaringen :) Welk blok zit je?
pi_98792596
3e, middelste. 2e verdieping. Ga dood van de warmte hier...
pi_98792916
Woensdag de 20ste lijkt mij prima! Ga gelijk even mn rooster doorgeven voor die week :)
pi_98793320
iemand goed met flyer maken om op te hangen?
ff leuk ontwerpje maken gaat nog wel maar als je mij de tekst laat doen garandeer ik spelfouten

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:57 schreef SG21 het volgende:
warmte? waar? :P
ik heb mij teruggetrokken in een ruimte met airco.
wat dat betreft is werken in een ziekenhuis ideaal.
pi_98793613
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:07 schreef loecje het volgende:
iemand goed met flyer maken om op te hangen?
ff leuk ontwerpje maken gaat nog wel maar als je mij de tekst laat doen garandeer ik spelfouten

[..]

warmte? waar? :P
ik heb mij teruggetrokken in een ruimte met airco.
wat dat betreft is werken in een ziekenhuis ideaal.
Doe maar zo! Ik ben niet bij bbq :( Hele zomer druk aan het werk.
pi_98794118
ook savonds aan het werk?
pi_98794343
Het werk is thuisthuis, 2 uur reizen;) En moet dan volgende dag ook gewoon weer werken...
pi_98794457
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:20 schreef SG21 het volgende:
Het werk is thuisthuis, 2 uur reizen;) En moet dan volgende dag ook gewoon weer werken...
tja dat gaat wat lastig worden.

dan moeten we speciaal voor jou(en alle andere die niet kunnen) na de zomervakantie maar weer iets organiseren
pi_98794679
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:22 schreef loecje het volgende:

[..]

tja dat gaat wat lastig worden.

dan moeten we speciaal voor jou(en alle andere die niet kunnen) na de zomervakantie maar weer iets organiseren
Nog een keer iets organiseren kan natuurlijk ook! Dan ben ik er wel bij... Als het vaker gebeurt zullen er ook meer mensen naar toe komen.
pi_98796094
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:57 schreef SG21 het volgende:
He, das mijn verdieping! Het is echt uber warm, bah.
pi_98796198
Haha, ik net mijn luiken en ramen een beetje dicht doen voor die regen zie ik aan de overkant nog een heleboel mensen achter de luiken kijken naar de regen. Wel even heerlijk hoor zo :)
pi_98797522
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:43 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

He, das mijn verdieping! Het is echt uber warm, bah.
Een verdieping lager is het ook niet veel prettiger trouwens :(

@ loecje: ben zelf niet echt goed in een leuk ontwerpje maken, maar spellingsfouten kan ik er wel uithalen evt
  woensdag 29 juni 2011 @ 02:09:45 #114
211726 Mr.Blonde89
Pro Europees
pi_98805013
TVP. Kom om van de warmte in het meest oostelijke blok.
pi_98810736
Gelukkig is het nu afgekoeld! Iemand enig idee waarom de airco warme lucht blaast eigenlijk??
pi_98813707
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:12 schreef mmjl91 het volgende:
Gelukkig is het nu afgekoeld! Iemand enig idee waarom de airco warme lucht blaast eigenlijk??
Omdat het geen airco schijnt te zijn..
Dat ding meet zogenaamd de temperatuur (buiten/binnen???) en als het zoveel uur, dagen, weken.. warm genoeg is, (ook geen idee),als de temperatuur dus voor een bepaalde tijd boven de 25 graden is, dan gaat die koele lucht blazen. Maar daar heb ik zelf nog niks van gemerkt afgelopen dagen.
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:13:00 #117
211726 Mr.Blonde89
Pro Europees
pi_98823329
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:33 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Waar vind je zo'n steeklampje als ik vragen mag? Ik heb nu zo'n ikea lamp die je met 1 schroef vast kunt maken in de houten lijst, maar een steeklampje lijkt me ideaal. Kon zo'n ding nergens vinden helaas. :(
pi_98823988
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:13 schreef Mr.Blonde89 het volgende:

[..]

Waar vind je zo'n steeklampje als ik vragen mag? Ik heb nu zo'n ikea lamp die je met 1 schroef vast kunt maken in de houten lijst, maar een steeklampje lijkt me ideaal. Kon zo'n ding nergens vinden helaas. :(
Hmm, ik weet niet zo 1,2,3 een winkel. Maar mijn vader als het goed is wel, dus zal hem van het weekend even vragen want hij kwam ook met het idee! :P
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:36:10 #119
211726 Mr.Blonde89
Pro Europees
pi_98824472
Top, ben benieuwd!
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:09:33 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98826349
In de Grote Kromme Elleboog zit een lampenwinkel (Lighthouse). Daar zou je het eens kunnen proberen voor zo'n lampje.

Je kunt ze met google vinden onder stekkerdooslamp of stopcontactlamp. Of stopcontactverlichting.

[ Bericht 16% gewijzigd door Lienekien op 29-06-2011 17:17:28 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_98828706
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:13 schreef Mr.Blonde89 het volgende:

[..]

Zo'n stopcontact lamp kan je vinden bij de blokker (Nieuwe Ebbingestraat)
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:16:13 #122
211726 Mr.Blonde89
Pro Europees
pi_98831835
Bedankt voor de tips, zal er binnenkort eens kijken.
pi_98837336
Heey!

Ik volg dit topic van dit forum ook al een tijdje, maar had mij nog nooit aangemeld. Heb dit vandaag toch maar even gedaan. Ik vind zo'n forum echt super handig! Ik heb er al heel wat tips vanaf gelezen, haha!

Maar ik heb gebeld met NDEA over de airco/verwarming en wat blijkt: De airco is nog nooit eens aangesloten, het kan nog enkele weken duren! Fijn hè met de hitte van afgelopen dagen..

En ik las hier dat mensen de teller 2 (uit de meterkast) niet begrepen. Zelf snapte ik hier ook niet veel van, maar ik heb het uitgezocht en het leek me handig dit ook met jullie te delen. De stand van teller 2 is in kwH, wat je moet betalen per maand (dat formulier die we ooit hebben gekregen) staat dat je moet betalen voor 1 GJ, namelijk 18.41 euro. Nu is 1 kWh = 0,0036 GigaJoules (GJ). Dus dit betekend dat wanneer je het allemaal omrekent (ik zal je de berekening besparen) dat je per maand 264,04722 Kwh mag gebruiken zonder over het maandelijke tarief (zeg maar) heen te zitten. Toch weer een meevaller dacht ik zo, voor mij tenminste wel.
pi_98840281
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:56 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Zo'n stopcontact lamp kan je vinden bij de blokker (Nieuwe Ebbingestraat)
dd
Thanks! Morgen gelijk maar even heen, ook wel handig voor de badkamer, of is dat niet geschikt dan? :P (IVM stroom ed?)
pi_98840443
Zo'n stopcontactlamp van de blokker heb ik ook boven mijn bed; ideaal! Al betwijfel ik het of hij ook in de badkamer past. Gezien het stopcontact daar echt tegen het plafond aan zit en de lamp wel vrij groot is..
pi_98840618
Ik wilde trouwens nog even zegen hoe belachelijk ( :') ) ik het vind dat het zo'n troep is voor blok 4? Echt, alle afval ligt gewoon op straat, vind het niet echt netjes.
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:57:52 #127
211726 Mr.Blonde89
Pro Europees
pi_98840842
Echt absurd ja. Het domste is nog wel dat ze het naast die container gooien. Hoeveel moeite is het om het 1 meter verderop normaal weg te gooien?
pi_98843439
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:30 schreef SG21 het volgende:

[..]

Omdat het geen airco schijnt te zijn..
Dat ding meet zogenaamd de temperatuur (buiten/binnen???) en als het zoveel uur, dagen, weken.. warm genoeg is, (ook geen idee),als de temperatuur dus voor een bepaalde tijd boven de 25 graden is, dan gaat die koele lucht blazen. Maar daar heb ik zelf nog niks van gemerkt afgelopen dagen.
Oh dat meen je niet! nee inderdaad heb er ook niks van gemerkt, kwam alleen maar warme lucht uit en toen het overigens koud was een tijdje terug al weer kwam er wel koude lucht uit en toen ik het 2 dagen daarna weer probeerde wel warme..
Werkt dus niet optimaal.
pi_98843478
Ja die rommel kan echt niet! Ontzettend Aso...
Ik hoorde dat 1 aval container ook niet werkte ofzo.(zit vast) maar dan probeer je toch even de 2e?
pi_98844916
Ik weet ook wel hoe die rommel daar komt. Het is inderdaad dat sommigen de vuilniszak er maar naast zetten. Vervolgens zijn er meeuwen die die zakken open prikken en dus al het roep eruit scheuren...

Deze lamp heb ik trouwens (als enige lamp) in de badkamer hanger:

Had mijn ma ooit bij de Lidl gekocht, maar nooit nodig gehad. Ik mocht hem wel hebben, en hij doet het prima. Beetje jammer dat de stopcontacten een beetje verdraaid zitten, waardoor hij niet echt recht geplaatst kan worden.
pi_98854515
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:06 schreef Gaatske het volgende:
Heey!

Ik volg dit topic van dit forum ook al een tijdje, maar had mij nog nooit aangemeld. Heb dit vandaag toch maar even gedaan. Ik vind zo'n forum echt super handig! Ik heb er al heel wat tips vanaf gelezen, haha!

Maar ik heb gebeld met NDEA over de airco/verwarming en wat blijkt: De airco is nog nooit eens aangesloten, het kan nog enkele weken duren! Fijn hè met de hitte van afgelopen dagen..

En ik las hier dat mensen de teller 2 (uit de meterkast) niet begrepen. Zelf snapte ik hier ook niet veel van, maar ik heb het uitgezocht en het leek me handig dit ook met jullie te delen. De stand van teller 2 is in kwH, wat je moet betalen per maand (dat formulier die we ooit hebben gekregen) staat dat je moet betalen voor 1 GJ, namelijk 18.41 euro. Nu is 1 kWh = 0,0036 GigaJoules (GJ). Dus dit betekend dat wanneer je het allemaal omrekent (ik zal je de berekening besparen) dat je per maand 264,04722 Kwh mag gebruiken zonder over het maandelijke tarief (zeg maar) heen te zitten. Toch weer een meevaller dacht ik zo, voor mij tenminste wel.
het blijft nog wel onder wat je maandelijks betaald. maar het is niet de enige meter waarvoor je moet betalen. alles bij elkaar ga je volgens mij ver over het voorschot heen.
ik blijf elke euro teveel vinden voor die warmte meter aangezien ik die hele verwarming niet aan heb staan.

ik had ergens gelezen dat koeling gratis is. maar kan dat nu nergens terug vinden.
pi_98854518
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:36 schreef Ebb het volgende:
Ja die rommel kan echt niet! Ontzettend Aso...
Ik hoorde dat 1 aval container ook niet werkte ofzo.(zit vast) maar dan probeer je toch even de 2e?
als je geluk hebt denkt de milieudienst er hetzelfde over en roepen ze hun mannetjes erbij.
die gaan dan ff alle zakken lostrekken opzoek naar persoons gegevens. en dan kunnen ze een mooie boete uitdelen
pi_98856175
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 06:06 schreef loecje het volgende:

[..]

het blijft nog wel onder wat je maandelijks betaald. maar het is niet de enige meter waarvoor je moet betalen. alles bij elkaar ga je volgens mij ver over het voorschot heen.
ik blijf elke euro teveel vinden voor die warmte meter aangezien ik die hele verwarming niet aan heb staan.

ik had ergens gelezen dat koeling gratis is. maar kan dat nu nergens terug vinden.
Er was wel eens een keer iets gezegd over dat er geen prijs achter de koeling stond en dat het daarom lijkt alsof het gratis is. Maar het zou mij niets verbazen dat het gewoon onder verwarming wordt gerekend, omdat het toch een luchtstroom moet produceren. Of het nu warm of koud is..
pi_98858113
Die kerel van NDEA/RENDO zei op de bijeenkomst dat koelen wel gratis is.
of nouja de koude lucht is gratis.
maar je airco ding heeft wel stroom nodig. dus dan moet je alsnog wel voor de stroom betalen..
denk ik?
pi_98868537
Nou, ik heb ook maar eens gebeld met een klacht over de airco en de gehorigheid. Ze konden me vertellen dat het geen airco was, maar een koeler. Veel kouder wordt het niet. Maar ze zijn er mee bezig. Als alles volgens plan verloopt doet ie het volgende week vrijdag. Hoe dit te controleren is, weet ik niet, want pas als het dus langer dan een paar dagen warmer dan 25 graden is geweest, schakelt ie over naar koele lucht. Het is dan niet mogelijk om warme lucht te gebruiken.. Dus het is of koud of warm en zelf kun je dat niet bepalen want het is een collectiefsysteem. Echt stom vind ik dit! Je zou toch zelf moeten kunnen bepalen wanneer je koele lucht wil en pas niet dat het mogelijk is na een paar dagen? Ik heb ook gevraagd wat we van onze klachten terug te zien krijgen, maar ze wist niet of er wel wat mee gebeurde. Pff... Zou een handtekeningen actie wel werken? Kun we desnoods op de bbq eens overleggen of mee beginnen :p laat ze maar eens wat doen aan de gehorigheid enzo
Haha.. Al mijn frustratie is er even uit.
pi_98877669
ik denk niet dat er iets veranderd kan worden aan dat lucht systeem. er komt of warme of koude lucht door het systeem. tegelijk door hetzelfde systeem kan niet. ben al lang blij dat we op warme dagen iets kunnen gaan koelen. al is het maar een paar graden koeler dan buiten is het alsnog lekker. heel veel kouder is toch niet prettig(vind ik dan)

ik denk wel dat we ff serieus moeten kijken naar de energie, warmte en water kosten. en dan met name de warmtekosten.
als we daarvan nu eens antwoord zwart op wit hebben (mail ofzo). dan kunnen we actie ondernemen. misschien bij nijestee aankloppen? ik denk dat we daar meer kans maken dan bij NDEA die (doen alsof ze) nergens vanaf weten

edit: gevonden
quote:
Zijn de verbruikskosten van dit energiesysteem voordeliger in vergelijking tot een gasaansluiting?
Ja, de kosten voor het gebruik van warmte en warmtapwater zijn lager dan in een situatie waarbij een gasketel in de warmtebehoefte voorziet. Het gebruik van koude om de studio in de zomerperiode te koelen is verwerkt in het vastrecht, ongeacht de verbruikte hoeveelheid.
http://www.ndea.nl/veelgesteldevragen.html#Verbruikskosten
echt gratis volgens de gegevens. (pagina opgeslagen als 'bewijs')
pi_98903812
Vrydemalaan 672: ik mag kijken!
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_98922064
zijn er nog weer nieuwe studio's op woningnet?
alles was toch al verhuurd, of zijn er nu alweer mensen vertrokken.
pi_98926840
In blok 2, op de derde verdieping staat ook nog steeds een studio leeg.
pi_98929733
Ik denk dat er ook al weer een aantal mensen zijn vertrokken, ik zag dat de eerste studio (bg) in blok 3 ook leeg was. Of er is vandaag iemand in gekomen, dat weet ik niet zeker
pi_98946342
Wie van jullie is onder de 23 en heeft wel huurtoeslag?
pi_98946467
als het goed is iedereen die zo slim is het aan te vragen.
hoezo?
pi_98946587
Omdat de duurdere studio's boven de 361 euro uitkomen, en dan mag je onder de 23 geen huurtoeslag aanvragen...
Loecje, hoeveel betaal je nu? Dus internet ed er bij?
pi_98946622
service kosten zijn maar 3 euro (alleen de huismeester kosten) overige 'service kosten" vul niet je in bij toeslagen.nl

beetje verwarrend maar er is ergens een rekenvoorbeeld
http://nijestee.nl/upload(...)oeslag%20website.pdf

mijn kostenplaatje via DM

[ Bericht 17% gewijzigd door loecje op 02-07-2011 14:00:57 ]
pi_98947421
zit ff te kijken, maar er is deze maand minder geld afgeschreven door nijestee.
klopt dat wel?
pi_98947635
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:04 schreef loecje het volgende:
zit ff te kijken, maar er is deze maand minder geld afgeschreven door nijestee.
klopt dat wel?
Bij mij is er niet minder afgeschreven hoor..
pi_98947746
scheelt ook bijna niets
deze maand 367,76
vorige maanden 368,53

herrinner me iets over een brief met verlaging service kosten. maar kan de papieren niet terug vinden (owje papier chaos)
pi_98951895
Tijdje geleden hebben we inderdaad een brief gekregen waarin stond dat vanaf juli (dat is het nu dus) de service kosten lager uit zou vallen. Het zou om een paar cent (rond de euro) gaan, maar het is mooi meegenomen. Ik denk dus dat dat het verschil zou verklaren :)
pi_98951964
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:28 schreef toenie het volgende:
Tijdje geleden hebben we inderdaad een brief gekregen waarin stond dat vanaf juli (dat is het nu dus) de service kosten lager uit zou vallen. Het zou om een paar cent (rond de euro) gaan, maar het is mooi meegenomen. Ik denk dus dat dat het verschil zou verklaren :)
dankje voor de bevestiging.
pi_98952576
Ik heb 't nog even gecontroleerd en ook ik heb hetzelfde verschil qua bedrag ;)
pi_98952721
vreemd dat mmjl91 dat dan niet heeft...
pi_98952889
Bij mij is het nog steeds 358 :)
pi_98977077
Ik denk trouwens dat we deze week posters moeten gaan ophangen? Ik heb btw geen printer :P
pi_98979407
En de woning is op woningnet geaccepteerd!
pi_98980562
quote:
10s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:29 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Ik denk trouwens dat we deze week posters moeten gaan ophangen? Ik heb btw geen printer :P
laten we eerst maar eens een poster maken voordat we gaan printen ;)
ik kom iets wat om in het schoolwerk op het moment.
mocht iemand een creatieve bui hebben ga je gang en maak er wat moois van
pi_98981575
Het hoeft toch geen spectaculair postertje worden? Gewoon wat woorden over 20 juli, vanaf hoelaat en zorgen voor je eigen bbq + drinken e.d. En een simpel plaatje..

Tenzij iemand hier anders over denkt? :P
pi_98982365
- Verkeerd topic.
pi_99069597
Ze zijn nu ook bezig met de paaltjes langs het middenstuk. Daar gaat het stukje afsnijden :(
pi_99069678
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:18 schreef toenie het volgende:
Ze zijn nu ook bezig met de paaltjes langs het middenstuk. Daar gaat het stukje afsnijden :(
Haha dat dacht ik ook al zonet :'(
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:15:57 #160
211726 Mr.Blonde89
Pro Europees
pi_99072259
Het hek aan de oostkant is wel weer open. Niet langer omlopen als je naar de snackbar gaat!
pi_99075978
ow dan hoeven we ook niet meer af te snijden gewoon lekker rechtdoor rijden

ik heb ff wat geprutst:

wat vinden jullie?

nu nog een tekst. wie helpt?

[ Bericht 27% gewijzigd door loecje op 05-07-2011 21:54:06 ]
pi_99091377
Ziet er goed uit Loecje!

overigens idee voor de tekst. misschien is het handig het forum hier op Fok te vermelden zodat nog meer mensen hier komen. is wel handig toch?
pi_99094833
Daarom had ik het idee van de QR-code ;)

En qua tekst zat ik te denken (concept) aan:

quote:
"BuurtBBQ!"
Op 20 juli wordt er een 'buurtBBQ' gehouden. Leer je (over-)buurvrouw/man eens kennen en kom gezellig er bij zitten!

Eigen BBQ, eten en drinken meenemen. O ja, een stoel kan ook handig zijn!

20 juli, 19:00. Plaats ????

Meer info: -->> *Verwijs naar QR-code*
Is wel vrij basic, maar hoeft ook geen lap tekst te zijn.
pi_99097365
Ik zou persoonlijk veel minder op schrijven.

BBQ
Eigen alles
20 juli - 19.00
Gras Blok A - Blok B
pi_99099441
alsof iedereen iets met een QR-code kan.
pi_99100130
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 06:10 schreef loecje het volgende:
alsof iedereen iets met een QR-code kan.
Ik weet dat jij het niet kan, maar ik denk ongeveer de helft wel ;) Ik denk persoonlijk dat een QR-code eerder even ingescand wordt, dan dat een url onthouden wordt. (Tenminste, als ver wezen wordt naar dit topic)
pi_99102521
ja of gewoon.

voor meer info-> Google ''fok bodenterreinstudio's''

lijkt mij best duidelijk
pi_99102742
Ik wist niet eens wat een qr code was. Maar heb het even gegoogle't, maar ik denk dat een heleboel mensen daar niets mee kunnen.
Wat Toeni voor tekst heeft vind ik prima! Moeten alleen kijken hoe we verwijzen naar het Fok forum.
pi_99103727
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:35 schreef Ebb het volgende:
ja of gewoon.

voor meer info-> Google ''fok bodenterreinstudio's''

lijkt mij best duidelijk
Vind ik ook wel een goeie optie! :) Mooi, die reeks die zo bij de resultaten staat!
pi_99108540
hey!
Ik woon er ook en ik lees eigenlijk heel vaak mee in dit gesprek, dus toch maar besloten om een account aan te maken.

Leuk idee om te BBQen! :)
Misschien is een facebook verwijzing een optie?
Je kan dan zelf een evenement toevoegen (in dit geval dus een BBQ), tijd, plaats en wat de bedoeling is en dan kan iedereen (die FB heeft) aangeven of ze aanwezig zijn of niet.. en ook niet FB leden kunnen volgens mij alles lezen.

Maar info--> Google: "fok bodenterreinstudios" is ook prima!
pi_99119814
Ben niet echt fan voor een facebook evenement. Ik gebruik zelf wel facebook en jullie vast ook, maar het is niet de plek waar we alles bespreken, dat is het forum. Alhoewel het natuurlijk wel handig is dat je ziet wie aanwezig is en wie niet :P
pi_99120195
is er niet ergens iets waar je een simpele shortlink kan maken die makkelijk te onthouden is?
dan zou de reekspagina: Topicreeks: Bodenterreinstudio's in de Stad Groningen #2 als simpele link kunnen.
pi_99135635
Ben ook niet voor een facebook evenement. Dit werkt prima, tinyurl van MH er in en dan alleen nog ff de posters ophangen :)
pi_99142391
wie heeft er een kleurenprinter?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 7 juli 2011 @ 11:54:06 #176
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_99146260
Er is vast en zeker niet zo'n topic voor bewoners van de containers aan 't Damsterdiep ;( ?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_99147052
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:54 schreef ChipsZak. het volgende:
Er is vast en zeker niet zo'n topic voor bewoners van de containers aan 't Damsterdiep ;( ?
Niet dat ik weet, dus aan jou de eer om zo'n topic te maken. ;)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 7 juli 2011 @ 12:16:01 #178
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_99147072
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:15 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Niet dat ik weet, dus aan jou de eer om zo'n topic te maken. ;)
Misschien zodra ik er officieel in zit, ;) .
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_99147728
damsterdiep heeft wel een hyves pagina. die nogal inactief is.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 7 juli 2011 @ 12:53:25 #180
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_99148523
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:30 schreef loecje het volgende:
damsterdiep heeft wel een hyves pagina. die nogal inactief is.
Ik heb geen Hyves, :+ .
pi_99191665
hebben jullie elkaar eigenlijk ook wel eens in het echt ontmoet? Of wordt de bbq de eerste keer?
pi_99193266
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 09:36 schreef loecje het volgende:
wie heeft er een kleurenprinter?
Al een reactie binnen ?
Stuur anders maar een PM
pi_99199742
wie zaten er woensdag nacht om een uurtje of 3 buiten te zingen?
♫ Hamburgers met korting. Oh Oh Oh ♫
ik krijg het nu niet meer uit mn kop :(

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 11:21 schreef Lis1234 het volgende:
hebben jullie elkaar eigenlijk ook wel eens in het echt ontmoet? Of wordt de bbq de eerste keer?
paar mensen ken ik wel, en vast wel eens paar tegen gekomen zo in de gangen.
maar verder heb ik weinig contact nog met mn buren. vandaar dus ook de BBQ voor alle buren.
pi_99212931
Ik kreeg een telefoontje over mijn klacht van de gehorigheid. Ze waren met allerlei tests bezig en nog voor de bouwvak moest hier iets uit komen en gingen ze kijken wat ze daar eventueel aan gingen doen. Ik hoop dat ze er wat mee doen :) ik vraag me alleen af wat ze er aan zouden kunnen doen :p Ze kunnen toch niet er tussen allemaal isolatie aan gaan brengen als die dingen allemaal op elkaar staan?

Ik heb nog helemaal niemand ontmoet van het forum, iig niet dat ik er me van bewust ben :)
pi_99213062
in de studio's zou ik het ook niet weten.
maar iets om het geluid in de gang te dempen zou al heel veel schelen denk ik
geluidsdempers of iets op de douchedeur, luiken, voordeur, fietsenhokdeur
pi_99216931
zo wat zeggen jullie ervan?

ff een snelle reactie, op en aanmerkingen.
want ik kan morgen 5 pagina's in kleur uitprinten. volgens mij kan ik nog steeds elk blok zo inlopen met de elektronische sleutel dus dan zal ik ze ophangen.

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 08-07-2011 20:27:22 ]
pi_99219612
Ik vind hem goed zo :)
pi_99220053
Mijn druppel doet het nog steeds niet, zelfs na meerdere keren bellen/resetten.. hebben meerdere mensen daar last van?

Weet een van jullie trouwens het precieze bedrag van de huismeester-service kosten? Het is iets in de 3 euro, maar hoeveel weet ik niet..
pi_99220260
Bij mij is het ¤3,05. Wel raar dat je druppel het niet doet, nu kom je er dus helemaal niet in? In welk blok woon je?
pi_99220396
Ik ga wonen in blok E (672), vandaag huurcontract getekend. Had zondag gekeken en toen deed mijn druppel het ook niet.. melding van gemaakt, het zou gefixt zijn werd mij tijdens het tekenen verteld. Kom ik vandaag na het tekenen daar, deed hij het nog niet. Weer gebeld, zou twee uur later weer klaar zijn. Kom ik daar 4 uur later weer, werkt het nog steeds niet. Gelukkig woon ik er niet. Dat zou pas kut zijn...
pi_99220408
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:23 schreef Boelii het volgende:
Bij mij is het ¤3,05. Wel raar dat je druppel het niet doet, nu kom je er dus helemaal niet in? In welk blok woon je?
Is het bij iedereen 3,05?
pi_99220859
Loecje, ziet er goed uit!
pi_99224741
Prima uitnodiging :)
pi_99226137
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:27 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Ik ga wonen in blok E (672), vandaag huurcontract getekend. Had zondag gekeken en toen deed mijn druppel het ook niet.. melding van gemaakt, het zou gefixt zijn werd mij tijdens het tekenen verteld. Kom ik vandaag na het tekenen daar, deed hij het nog niet. Weer gebeld, zou twee uur later weer klaar zijn. Kom ik daar 4 uur later weer, werkt het nog steeds niet. Gelukkig woon ik er niet. Dat zou pas kut zijn...
die van mij doet het bij alle blokken. vraag anders eens bij je buren ofzo of je de reserve druppel mag lenen. iedereen krijgt er 2 dus er is vast wel iemand die er een over heeft

ik heb er geen een over. sluit mezelf nog wel eens buiten dus moet een reserve beschikbaar hebben.
pi_99233262
Prima poster loecje :)

Nu hopen dat de huismeester 'm laten hangen ^^'
pi_99235569
voor de huismeester ook goed als iedereen elkaar een beetje kent.
moeten we na tijd wel zorgen dat we alles een beetje netjes opruimen anders is de huismeester denk ik niet zo blij meer.
pi_99236851
zo nu helemaal mooie afdrukken. exlurker heeft in kleur geprint en geseald.
pi_99241794
Mijn taak zit er op, de afdrukken zijn gedeponeert in de brievenbus, het verdere verloop is nu voor PostNL
pi_99251733
Ik heb overigens op mijn werk enigzins vrij gevraagd, ik moést 3 avonden aangeven en de vrijdag en dinsdag vielen al weg dus ik heb voor de 20ste wel een 2e selectie aangevraagd, hopelijk plant ie me niet in.
pi_99252504
hebben jullie ook dat de deur zo moeilijk open gaat?
ik heb het idee dat ik steeds harder aan de deur moet trekken om hem open te krijgen...
pi_99252706
Ja, heb ik ook! En ik moet hem sowieso ook altijd hard dicht gooien anders valt ie niet helemaal dicht.
pi_99252783
Mijn deur moet ik ook twee keer dichttrekken: eerste keer wil hij niet dicht, tweede keer aantrekken om hem in het slot te laten vallen...
pi_99253075
dicht doen wil nog wel. inderdaad wat harder dicht gooien. maar openen lukt me soms niet :(
heb niet zoveel kracht in mn handen. moet echt beide handen vrij hebben(1 sleutel omdraaien 1 aan de deur trekken) om de deur van slot te krijgen. dus alle boodschappen eerst op de grond zetten.
en dan lukt het soms nog niet. zoals toennet. gelukkig liep er net iemand langs die ff mn deur open heeft gedaan. maar staat ook zo stom, mn eigen deur niet open krijgen.
pi_99254361
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:21 schreef loecje het volgende:
dicht doen wil nog wel. inderdaad wat harder dicht gooien. maar openen lukt me soms niet :(
heb niet zoveel kracht in mn handen. moet echt beide handen vrij hebben(1 sleutel omdraaien 1 aan de deur trekken) om de deur van slot te krijgen. dus alle boodschappen eerst op de grond zetten.
en dan lukt het soms nog niet. zoals toennet. gelukkig liep er net iemand langs die ff mn deur open heeft gedaan. maar staat ook zo stom, mn eigen deur niet open krijgen.
Dat heb ik ook hoor! Moet altijd 2 handen vrij hebben, anders lukt het niet. Sowieso nadat ze geweest zijn om bij de deuren en kozijnen de schroeven te doen ofzo gaat het nog moeilijker.
pi_99257093
ja die deur is jammer.
2x keihard dichtslaan voor dat ie dicht zit :S
En openen is ook vrij lastig.
pi_99315628
Hebben jullie ook die brief over dat parkeren? Staat ook zo leuk in dat we daar mondeling over geïnformeerd zijn, dat dacht ik dus niet :P
pi_99315846
jawel, bij de open studio dag en bij teken van contract bij mij tenminste wel.
bij rondleiding en sleuteluitgift weet ik niet want daar ben ik niet geweest.
pi_99315847
Er staat aan het begin van het gebied (waar je er in rijdt) dat in het hele gebied een parkeerverbod geldt? Dat mondelinge em briefjes die ze sturen is dan toch alleen maar extra maar dat het verboden is wordt al duidelijk door het bord.
pi_99315880
stond het trouwens ook niet in de brief over de parkeerplaats bij blok A die verwijderd ging worden?
en idd dat bord is duidelijk genoeg, maar die hangt er nog maar een week of 2.
pi_99316721
quote:
Geachte bewoner,

In enkele warmwater doorstromers blijken in de praktijk door te blijven stromen,dit is niet de bedoeling. Het heeft voor u als bewoner geen nadelige gevolgen als wel dat men dit als hinderlijk ervaart.

Om zo snel als mogelijk dit te verhelpen zouden wij graag van u het volgende willen weten:

Hoort u in het kastje boven het toilet als u GEEN warmwater tapt een soort stromingsgeluid , zo ja dan graag als volgt te handelen:

Een mailtje sturen aan t.de.groot@intechpro.nl , met hierin vermeld u naam en telefoonnummer.

Aanstaande donderdag 14 en vrijdag 15 juli komen wij dan langs om dit te verhelpen.

Indien u niets hoort hoeft u ook niets te doen, en kunt u deze mail als niet verzonden beschouwen

Hartelijke groet,
Anyone? Ik heb er geen last van...
pi_99316884
Op verzoek titel aangepast :)
pi_99316906
ik hoor altijd een tik als ik de warmwaterkraan uit draai. dus blijkbaar sluit de klep wel goed.
vanavond maar eens goed luisteren of ik water hoor stromen

maar echt wat een prutswerk met de leidingen, ik heb al lekkage gehad(en ik was niet de enige) en nu weer dit. en hoezo heeft dit geen nadelige gevolgen? warm water blijft stromen dus je meter blijft lopen lijkt mij
pi_99318538
Belachelijk dat de parkeermogelijkheden er niet zijn, er is genoeg ruimte naar mijn weten. Slechte zaak.
pi_99318588
dat wist je van te voren.
ik snap ook niet waarom zoveel studenten een auto hebben. ik zou niet weten wat ik met een auto moet in de stad...
pi_99319606
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:00 schreef loecje het volgende:
dat wist je van te voren.
ik snap ook niet waarom zoveel studenten een auto hebben. ik zou niet weten wat ik met een auto moet in de stad...
Nee dat wist ik niet.

Dat jij geen auto nodig hebt zegt niks over de andere bewoners, wat overigens niet allemaal studenten zijn natuurlijk maar ook mensen met een baan.
pi_99319761
Als je een auto hebt dan vraag je toch naar de mogelijkheid tot parkeren?

dat wordt parkeren bij de ikea en met de bus/fiets naar huis.
pi_99319875
Parkeervergunning lijkt me in dat geval handiger.

Overigens kun je ook gewoon in het Oosterpark deels gratis parkeren.
pi_99320010
je kan ook een parkeerplaats huren bij de parkeergarage's. staat je auto nog overdekt ook.
daar werd ik tenminste naar verwezen bij tekenen van contract.
pi_99320035
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:41 schreef loecje het volgende:
je kan ook een parkeerplaats huren bij de parkeergarage's. staat je auto nog overdekt ook.
daar werd ik tenminste naar verwezen bij tekenen van contract.
Haha, dan heb jij nog niet gezien wat dat kost. -O- :'(
pi_99320072
jawel, veel te veel: 80euro per maand
pi_99320218
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:42 schreef loecje het volgende:
jawel, veel te veel: 80euro per maand
Nog meer zelfs 99,7 euro per maand :N
pi_99320907
Bij mij hebben ze er niets over gezegd, maar voor mij maakt het niet uit zoveel uit, heb toch geen auto. Wel vervelend voor mijn ouders als ze langs komen. :+
pi_99325288
De BBQ uitnodiging hangt!
ik kwam bij blok 3 de complexbeheerder tegen. hij heeft ze in het infobord gehangen. helemaal mooi dus. *O*

verder vertelde hij dat er mogelijk via Nijestee ook nog wel iets te organiseren is. Dit was bij andere studio's wel gebeurd. maar beter dan na de vakantie als iedereen weer terug is.
pi_99344186
Ziet er goed uit, zag ze al hangen! Ik ben benieuwd of er nu hier op het forum meer mensen komen :P
pi_99355800
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:30 schreef RTS91 het volgende:

[..]

Nee dat wist ik niet.

Dat jij geen auto nodig hebt zegt niks over de andere bewoners, wat overigens niet allemaal studenten zijn natuurlijk maar ook mensen met een baan.
Ik kwam er pas achter nadat ik toevallig de info-foldertjes van de gemeente had doorgelezen. Daar stond in één van de vele folders dat het het hele Ciboga gebied op dit moment het enige autoluwe gebied van Groningen is. Gelukkig kan ik een auto gewoon niet betalen, dus maakt het voor mij niets uit. Maar ik kan mij wel voorstellen dat als je wel in bezit bent van een auto, dat het wel slecht gecommuniceerd is...
pi_99359468
ik blijf erbij dat je, als je in het bezit bent van een auto, toch informeert naar de parkeergelegenheid?
of is iedereen zo naïef dat ze er maar vanuit gaan dat er voor de deur geparkeerd mag worden?

snap ook niet dat ik al die info wel heb gekregen en jullie niet. slechte zaak van nijestee.
pi_99391848
Zo ik was al een tijdje niet meer op het forum, maar wat super dat er een bbq georganiseerd is! Zat zelf ook al aan zoiets te denken, maar had de plannen nog niet uitgevoerd :) Hopen op mooi weer! Maar ik ben er in ieder geval bij!
pi_99392152
weersverwachting is nog niet echt super. maar als het droog is kan de bbq aan.
pi_99392737
En anders misschien in de gangen haha, gaan de brandalarmen af:P Die van mij is al té gevoelig, is een keer 's nachts zomaar af gegaan, ik schrok me dood! Dus niet zo'n goed plan.. Maar zou jammer zijn dat het niet door gaat door het weer... is alleen niet echt een andere optie dan buiten.
pi_99393020
We hopen het beste er maar van :)
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:36:57 #231
211726 Mr.Blonde89
Pro Europees
pi_99410137
Ligt het aan mij, of is op het moment dat ik de verwarming nodig heb eindelijk de airco ingeschakeld. Zit lekker af te koelen hier...
pi_99424256
Leuk dat er steeds meer over de bbq wordt gedacht, en als alles goed gaat ook daadwerkelijk gaat plaatsvinden! Ook mooi dat de titel van t forum is aangepast!
Kan er zelf niet bij zijn ivm fulltime werken thuisthuis.

Als jullie de 21e nog steeds aan t bbq-en zijn en nog helder kunnen nadenken. Ik ben dan jarig!:D:D:D:D

Have fun!
pi_99429957
daar moet wel op geproost worden, jammer dat je er niet bij bent.
er komt vast nog wel een vervolg.
pi_99434317
Zoals verwacht ben ik wel op mijn werk ingepland, maar ga morgen gelijk een shift wisselen :P
pi_99454813
Weet iemand al of je de stopcontact in de meterkast op kan delen in meerdere stopcontacten, zodat bijvoorbeeld je modem/router daar kan staan (en dus je verwarmingssysteem verbonden is aan stroom)? Of mag/kan dit niet?
pi_99454869
mag niet, maar kan wel
pi_99455377
Weet je ook waarom het niet mag? En vooral; ga ik dit merken (bv in de energie rekening)?
pi_99455468
omdat dat stopcontact voor de verwarming is die altijd aan moet staan.
volgens mij merk je niets in je meter maar 100% zeker ben ik niet.

ik krijg geen antwoord van Rendo/NDEA. ook niet op de vraag waarom die meter oploopt zonder dat ik de verwarming aan heb staan.
mondeling hebben we daar natuurlijk al wel antwoord maar ik wil het graag op papier (mail)hebben staan zodat ik ermee naar nijestee kan .want het slaat nergens op dat de meter oploopt omdat er een 'waakstand' is midden in de zomer en omdat er op aardgas gestookt wordt.
pi_99456185
Ik vind dat inderdaad ook maar vaag. Ik snap trouwens dat de verwarming altijd aan moet staan, maar dat staat ie met een verlengsnoer ook. Alleen zijn er dan nog andere apparaten verbonden. Het glasvezel modem (Lijbrandt) zit namelijk vast aan de muur. Een andere optie is op een verlengsnoer vanuit de kamer zelf te leggen naar de meterkast, maar dat is een stuk minder mooi.

Trouwens, hebben jullie ook een mail ontvangen over stromend heet water terwijl er geen warmwater wordt getapt? Je kon dan je naam + telefoonnummer naar hen sturen en dan zouden ze vandaag of morgen langskomen. Ik heb echter nog niets van ze gehoord.
pi_99456252
ik heb gewoon het stopcontact in de meterkast gesplitst en daar mn modem ook op.

en ja mail gehad maar hier geen last van stromend water.
heb jij dat wel? let dan ook ff op of je meter doorloopt.
pi_99457061
Ik heb daar inderdaad last van. Bedoel je de warmwater meter boven de toilet of de warmte beter (digitale meter)?
pi_99458061
warm water meter, dus die boven het toilet.
lijkt mij, als de afsluiter het niet goed doet en er water blijft stromen. dat die meter oploopt zonder dat je water verbruikt. terwijl in de mail staat dat er geen nadelen gevolgen heeft vind ik een meter die op loopt wel degelijk nadelig.
pi_99460638
Ze zijn net langsgeweest om het te maken. Heb ze ook gevraagd over de warmte meter die maar oploopt zonder dat ik dat apparaat heb gebruikt. Hij antwoordde daarop dat het probleem bekend is (circulatie warmte) en dat daar rekening mee gehouden wordt bij het bepalen van de verbruikskosten.

Ook heb ik gevraagd of je een stopcontactdoos mag aansluiten op de stopcontact in de meterkast. Dit mag gewoon en heeft verder geen consequenties.
pi_99464704
alles weer gemaakt? ik zag ze al rondlopen.
echt he overal weer verschillende antwoorden... mooi dat het stopcontact wel voor andere dingen gebruikt mag worden. dan gaat mn kruimeldief ook de meterkast in:P

fijn om te horen dat er rekening met de warme meter wordt gehouden. nu nog afwachten of het werkelijk gebeurd. jammer dat ze niet terug mailen want dan heb ik iets op papier staan...
pi_99482837
Ik vraag me af wat ze van plan zijn met het zand tussen het asfalt in? Het is altijd met de regen zo'n modderpoel, echt verschrikkelijk.
pi_99482977
wachten totdat de auto's weg zijn?
ik heb tot nu toe elke donderdag avond politie door onze straat heen zien rijden dus ik verwacht bonnenregen vanavond.
pi_99496387
en ik heb weer stroom :D
nu c_/
pi_99497620
Woehoe, verhuisd!
pi_99497735
dat vraagt om foto's
  vrijdag 15 juli 2011 @ 14:54:25 #250
211726 Mr.Blonde89
Pro Europees
pi_99502860
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:06 schreef loecje het volgende:
wachten totdat de auto's weg zijn?
ik heb tot nu toe elke donderdag avond politie door onze straat heen zien rijden dus ik verwacht bonnenregen vanavond.
Wie weet gaat er dan zelfs gras groeien tussen de weg en het fietspad.
pi_99504175
geen bonnen regen geweest. gelukkig voor de autobezitters, maar alle auto's er nog wel.
willen die mensen gewoon een boete ofzo?
pi_99509870
Mochten huisdieren nou wel of niet?
Er is iemand boven mij die heeft ineens een hond.
Hoor je tot half 2 nachts geklop en gestamp van die hond. Nice!
pi_99510782
staat nergens in het contract dat het niet mag. zijn ook meerdere mensen met katten.
maar overlast veroorzaken mag natuurlijk niet dus daarop zou je het wel kunnen gooien.

misschien eerst ff langs gaan om te melden dat je er last van hebt? want als ze niet weten dat je er last van hebt zullen ze er ook niets aan doen.
pi_99512528
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:47 schreef loecje het volgende:
dat vraagt om foto's
Nog niet klaar met inrichten...
pi_99512908
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 18:23 schreef loecje het volgende:
staat nergens in het contract dat het niet mag. zijn ook meerdere mensen met katten.
maar overlast veroorzaken mag natuurlijk niet dus daarop zou je het wel kunnen gooien.

misschien eerst ff langs gaan om te melden dat je er last van hebt? want als ze niet weten dat je er last van hebt zullen ze er ook niets aan doen.
oke thx, ja als ik er weer tot diep in de nacht last van hem dan ga ik er natuurlijk eerst wel even heen :)
pi_99542206
Heb nog even een wegwerp BBQ gekocht bij de Action. Overal zie je het voor zo'n 5 euro, maar deze was 1,60. Hoop natuurlijk wel dat hij het gaat doen :P
pi_99549018
nu maar hopen dat het droog blijft. of moeten we nog party tenten gaan regelen? ik weet er geen een...
pi_99549055
Ik zie morgen waarschijnlijk of ik iemand heb kunnen regelen die voor mij kan werken. Zo niet, dan kom ik na half 10 nog even langs,als jullie er dan nog zitten natuurlijk :P
pi_99562514
KNMI voorspelt hele week regen Dat klinkt niet positief :(
pi_99562784
Hmm.. Das wel jammer inderdaad :(
pi_99565382
Ik woon op de tweede verdieping en heb nu de regen op mijn dak. Ik vind het wel leuk :)
pi_99565657
ik vond het in het begin wel ff wennen dat regengeluid. maar klinkt nu wel lekker.

maar regen met BBQ is geen goed idee...
toch maar BBQ bij basketbal veld? en dan partytenten regelen? geen idee waar je die dingen vandaan zou kunnen halen. of iemand die er eentje(of meer) kan lenen?
pi_99566528
Dinsdag even kijken wat de kwaliteit van het gras is? Ik denk dat het inderdaad te drassig wordt om fatsoenlijk op te kunnen BBQ'en.

Trouwens, valt het jullie ook op dat NDEA niet echt vast is qua tijd met afschrijven? Ik heb nu 5-5, 31-5 en 28-6. Ik ben benieuwd hoever ze in de maand terug willen zakken qua afschrijven.
pi_99566711
hoop dat ze na de 24ste blijven want zonder stufie geen geld voor NDEA.
pi_99620164
Hallo!

Heb me hier ook maar even geregistreerd, ben er iig wel bij woensdag, vast wel mooi weer dan.
woon in het eerste blok en lijkt wel alsof NDEA elke maand een week eerder af gaat schrijven, betaal je dat per 4 weken ofzo? misschien een ander soort contract
pi_99674150
''Morgen verandert er niet veel aan het weerbeeld. Overdag laat de zon zich weer geregeld zien en vooral landinwaarts ontstaan weer enkele buien. Opnieuw is daar een enkele onweersklap bij mogelijk. De middagtemperatuur loopt uiteen van 19 graden vlak aan zee tot 22 graden in het binnenland. De wind is zwak tot matig en waait uit uiteenlopende richtingen. (Bron: KNMI)''
pi_99674513
Dat klinkt al heel wat beter.

Morgen *O*
mn wegwerpBBQ +klapstoel staan klaar. morgen nog ff wat lekkers te eten/drinken halen.

Heeft er iemand nog iets van muziek?
ik heb genoeg muziek maar niets om het buiten mee af te spelen...
pi_99710639
Ik ben net nog even langs de waterkant gelopen, maar heb niet het idee dat er echt een geschikt plekje is. Misschien is het handig om nu even de plek te bepalen, zodat we straks niet afzonderlijk gaan zitten :p

Net ook nog even over het gele pad gelopen, maar daar zak je makkelijk in weg :s
pi_99711338
toch maar basketbal veld?
als er een paar mensen zitten komt de rest er vanzelf wel bij denk ik
pi_99712582
he mensen

ik ben der vanavond ook bij
basketbalveldje is denk ik wel prima
ik heb iig een eigen bbq + kolen en aanmaakvloeistof dus dat moet iig wel gaan werken
ik zit trouwens in blok D maar dan aan de andere kant dan het basketbalveldje
pi_99713089
Ik zat ook te denken aan het basketbalveld, in elk geval stevige ondergrond. Aan beide zijden zit evt ook gras voor het relaxte zitten :p
pi_99713422
zo ik ben er klaar voor.
pi_99714237
is er ook iemand die denkt dat ie te weinig heeft?
want ik denk dat ik teveel heb:P
pi_99714814
Ik denk ook dat ik te veel heb. Ook nog even oliefakkeltjes gekocht :) ben er ook klaar voor!
pi_99715606
Iemand hier ook maat 95 euro huurtoeslag gekregen voor augustus ipv 146 euro?
pi_99715691
fakkeltjes O+

ik sleep nog ff mn lack tafeltje mee die rijp voor vuilnis is. kan mooi een wegwerpBBQ (of meer) op staan
pi_99715937
Ik ben een bbq vergeten :(
pi_99716334
er zijn vast wel mensen die ruimte over hebben ;)
ik bijvoorbeeld
pi_99716335
Heb ik nog wel en er zijn denk ik wel mensen die willen delen ;) ik ben er ondertussen
pi_99716365
ik kom er zo aan, nog ff afval weg brengen
*fruitvliegjes plaag*
pi_99716623
Zijn er al veel mensen? :)
pi_99721602
Haha ik ben de BBQ gewoon vergeten :( Heb helemaal niks gekocht ofzo... zit aan de andere kant van blok D dus kan ook niet ff gluren :D
pi_99722750
er is nog wel een bbq over dus kom erbij.
pi_99726279
Is het gezellig? Is het druk? *nieuwsgierig is* Leuk dat jullie zoiets georganiseerd hebben ;)

'Wij' doen het alleen maar met onze eigen verdieping omdat we elkaar door nare omstandigheden (brand op onze verdieping) hebben leren kennen. Ook weer eens regelen dat we bij elkaar komen.
I reject reality and substitute my own
pi_99727511
Is prima gezellig hier. :) bbq begon met 10 man, maar het groeit nu qua aantal :D
pi_99737611
was geslaagde avond.
ik duik mn bed in. :z
pi_99740505
heeft iemand mijn klm flightacademie tas meegenomen?
volgens mij was dat het enige wat ik vergeten ben om mee te nemen
pi_99742075
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 06:23 schreef loecje het volgende:
was geslaagde avond.
ik duik mn bed in. :z
Zo, dat was laat :P
pi_99742931
hoe zat dat met die brand? ik heb daar verder niks van meegekregen
pi_99743195
Brand? Niets van gehoord. Je tas (inclusief inhoud) ligt bij mij. Kan hem wel even komen brengen straks als ik weet welk nummer je woont.

Loecje, IKEA? :p
pi_99743398
ik woon op 556
zal ik ff naar buiten lopen dan mijn bel doet het niet
pi_99743524
ikea *O*
maar eerst ff wakker worden
pi_99743644
Jesp, misschien is het niet handig je complete adres hier neer te zetten ;)
pi_99744450
Ik heb het gelezen. Ik kom rond 1 uur wel ff langs, ben ook nog bezig met wakker worden :p
pi_99744546
Ging over bericht van jesp, kan mijn
• bericht niet bewerken die knoppen niet werken
pi_99745059
foei, je mag geen adblock aan hebben staan op fok
pi_99745064
oke is goed
pi_99745715
Justin: ik heb je coca cola glas hier staan!
pi_99748075
*O*
pi_99748925
Het was gezellig mensen! Snel weer doen :)
pi_99756894
Klinkt alsof de BBQ een geslaagd feestje was! Mooizo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')