abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98840618
Ik wilde trouwens nog even zegen hoe belachelijk ( :') ) ik het vind dat het zo'n troep is voor blok 4? Echt, alle afval ligt gewoon op straat, vind het niet echt netjes.
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:57:52 #127
211726 Mr.Blonde89
Pro Europees
pi_98840842
Echt absurd ja. Het domste is nog wel dat ze het naast die container gooien. Hoeveel moeite is het om het 1 meter verderop normaal weg te gooien?
pi_98843439
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:30 schreef SG21 het volgende:

[..]

Omdat het geen airco schijnt te zijn..
Dat ding meet zogenaamd de temperatuur (buiten/binnen???) en als het zoveel uur, dagen, weken.. warm genoeg is, (ook geen idee),als de temperatuur dus voor een bepaalde tijd boven de 25 graden is, dan gaat die koele lucht blazen. Maar daar heb ik zelf nog niks van gemerkt afgelopen dagen.
Oh dat meen je niet! nee inderdaad heb er ook niks van gemerkt, kwam alleen maar warme lucht uit en toen het overigens koud was een tijdje terug al weer kwam er wel koude lucht uit en toen ik het 2 dagen daarna weer probeerde wel warme..
Werkt dus niet optimaal.
pi_98843478
Ja die rommel kan echt niet! Ontzettend Aso...
Ik hoorde dat 1 aval container ook niet werkte ofzo.(zit vast) maar dan probeer je toch even de 2e?
pi_98844916
Ik weet ook wel hoe die rommel daar komt. Het is inderdaad dat sommigen de vuilniszak er maar naast zetten. Vervolgens zijn er meeuwen die die zakken open prikken en dus al het roep eruit scheuren...

Deze lamp heb ik trouwens (als enige lamp) in de badkamer hanger:

Had mijn ma ooit bij de Lidl gekocht, maar nooit nodig gehad. Ik mocht hem wel hebben, en hij doet het prima. Beetje jammer dat de stopcontacten een beetje verdraaid zitten, waardoor hij niet echt recht geplaatst kan worden.
:: Toenie ::
pi_98854515
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:06 schreef Gaatske het volgende:
Heey!

Ik volg dit topic van dit forum ook al een tijdje, maar had mij nog nooit aangemeld. Heb dit vandaag toch maar even gedaan. Ik vind zo'n forum echt super handig! Ik heb er al heel wat tips vanaf gelezen, haha!

Maar ik heb gebeld met NDEA over de airco/verwarming en wat blijkt: De airco is nog nooit eens aangesloten, het kan nog enkele weken duren! Fijn hè met de hitte van afgelopen dagen..

En ik las hier dat mensen de teller 2 (uit de meterkast) niet begrepen. Zelf snapte ik hier ook niet veel van, maar ik heb het uitgezocht en het leek me handig dit ook met jullie te delen. De stand van teller 2 is in kwH, wat je moet betalen per maand (dat formulier die we ooit hebben gekregen) staat dat je moet betalen voor 1 GJ, namelijk 18.41 euro. Nu is 1 kWh = 0,0036 GigaJoules (GJ). Dus dit betekend dat wanneer je het allemaal omrekent (ik zal je de berekening besparen) dat je per maand 264,04722 Kwh mag gebruiken zonder over het maandelijke tarief (zeg maar) heen te zitten. Toch weer een meevaller dacht ik zo, voor mij tenminste wel.
het blijft nog wel onder wat je maandelijks betaald. maar het is niet de enige meter waarvoor je moet betalen. alles bij elkaar ga je volgens mij ver over het voorschot heen.
ik blijf elke euro teveel vinden voor die warmte meter aangezien ik die hele verwarming niet aan heb staan.

ik had ergens gelezen dat koeling gratis is. maar kan dat nu nergens terug vinden.
pi_98854518
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:36 schreef Ebb het volgende:
Ja die rommel kan echt niet! Ontzettend Aso...
Ik hoorde dat 1 aval container ook niet werkte ofzo.(zit vast) maar dan probeer je toch even de 2e?
als je geluk hebt denkt de milieudienst er hetzelfde over en roepen ze hun mannetjes erbij.
die gaan dan ff alle zakken lostrekken opzoek naar persoons gegevens. en dan kunnen ze een mooie boete uitdelen
pi_98856175
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 06:06 schreef loecje het volgende:

[..]

het blijft nog wel onder wat je maandelijks betaald. maar het is niet de enige meter waarvoor je moet betalen. alles bij elkaar ga je volgens mij ver over het voorschot heen.
ik blijf elke euro teveel vinden voor die warmte meter aangezien ik die hele verwarming niet aan heb staan.

ik had ergens gelezen dat koeling gratis is. maar kan dat nu nergens terug vinden.
Er was wel eens een keer iets gezegd over dat er geen prijs achter de koeling stond en dat het daarom lijkt alsof het gratis is. Maar het zou mij niets verbazen dat het gewoon onder verwarming wordt gerekend, omdat het toch een luchtstroom moet produceren. Of het nu warm of koud is..
pi_98858113
Die kerel van NDEA/RENDO zei op de bijeenkomst dat koelen wel gratis is.
of nouja de koude lucht is gratis.
maar je airco ding heeft wel stroom nodig. dus dan moet je alsnog wel voor de stroom betalen..
denk ik?
pi_98868537
Nou, ik heb ook maar eens gebeld met een klacht over de airco en de gehorigheid. Ze konden me vertellen dat het geen airco was, maar een koeler. Veel kouder wordt het niet. Maar ze zijn er mee bezig. Als alles volgens plan verloopt doet ie het volgende week vrijdag. Hoe dit te controleren is, weet ik niet, want pas als het dus langer dan een paar dagen warmer dan 25 graden is geweest, schakelt ie over naar koele lucht. Het is dan niet mogelijk om warme lucht te gebruiken.. Dus het is of koud of warm en zelf kun je dat niet bepalen want het is een collectiefsysteem. Echt stom vind ik dit! Je zou toch zelf moeten kunnen bepalen wanneer je koele lucht wil en pas niet dat het mogelijk is na een paar dagen? Ik heb ook gevraagd wat we van onze klachten terug te zien krijgen, maar ze wist niet of er wel wat mee gebeurde. Pff... Zou een handtekeningen actie wel werken? Kun we desnoods op de bbq eens overleggen of mee beginnen :p laat ze maar eens wat doen aan de gehorigheid enzo
Haha.. Al mijn frustratie is er even uit.
pi_98877669
ik denk niet dat er iets veranderd kan worden aan dat lucht systeem. er komt of warme of koude lucht door het systeem. tegelijk door hetzelfde systeem kan niet. ben al lang blij dat we op warme dagen iets kunnen gaan koelen. al is het maar een paar graden koeler dan buiten is het alsnog lekker. heel veel kouder is toch niet prettig(vind ik dan)

ik denk wel dat we ff serieus moeten kijken naar de energie, warmte en water kosten. en dan met name de warmtekosten.
als we daarvan nu eens antwoord zwart op wit hebben (mail ofzo). dan kunnen we actie ondernemen. misschien bij nijestee aankloppen? ik denk dat we daar meer kans maken dan bij NDEA die (doen alsof ze) nergens vanaf weten

edit: gevonden
quote:
Zijn de verbruikskosten van dit energiesysteem voordeliger in vergelijking tot een gasaansluiting?
Ja, de kosten voor het gebruik van warmte en warmtapwater zijn lager dan in een situatie waarbij een gasketel in de warmtebehoefte voorziet. Het gebruik van koude om de studio in de zomerperiode te koelen is verwerkt in het vastrecht, ongeacht de verbruikte hoeveelheid.
http://www.ndea.nl/veelgesteldevragen.html#Verbruikskosten
echt gratis volgens de gegevens. (pagina opgeslagen als 'bewijs')
pi_98903812
Vrydemalaan 672: ik mag kijken!
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_98922064
zijn er nog weer nieuwe studio's op woningnet?
alles was toch al verhuurd, of zijn er nu alweer mensen vertrokken.
pi_98926840
In blok 2, op de derde verdieping staat ook nog steeds een studio leeg.
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
pi_98929733
Ik denk dat er ook al weer een aantal mensen zijn vertrokken, ik zag dat de eerste studio (bg) in blok 3 ook leeg was. Of er is vandaag iemand in gekomen, dat weet ik niet zeker
pi_98946342
Wie van jullie is onder de 23 en heeft wel huurtoeslag?
pi_98946467
als het goed is iedereen die zo slim is het aan te vragen.
hoezo?
pi_98946587
Omdat de duurdere studio's boven de 361 euro uitkomen, en dan mag je onder de 23 geen huurtoeslag aanvragen...
Loecje, hoeveel betaal je nu? Dus internet ed er bij?
pi_98946622
service kosten zijn maar 3 euro (alleen de huismeester kosten) overige 'service kosten" vul niet je in bij toeslagen.nl

beetje verwarrend maar er is ergens een rekenvoorbeeld
http://nijestee.nl/upload(...)oeslag%20website.pdf

mijn kostenplaatje via DM

[ Bericht 17% gewijzigd door loecje op 02-07-2011 14:00:57 ]
pi_98947421
zit ff te kijken, maar er is deze maand minder geld afgeschreven door nijestee.
klopt dat wel?
pi_98947635
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:04 schreef loecje het volgende:
zit ff te kijken, maar er is deze maand minder geld afgeschreven door nijestee.
klopt dat wel?
Bij mij is er niet minder afgeschreven hoor..
pi_98947746
scheelt ook bijna niets
deze maand 367,76
vorige maanden 368,53

herrinner me iets over een brief met verlaging service kosten. maar kan de papieren niet terug vinden (owje papier chaos)
pi_98951895
Tijdje geleden hebben we inderdaad een brief gekregen waarin stond dat vanaf juli (dat is het nu dus) de service kosten lager uit zou vallen. Het zou om een paar cent (rond de euro) gaan, maar het is mooi meegenomen. Ik denk dus dat dat het verschil zou verklaren :)
pi_98951964
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:28 schreef toenie het volgende:
Tijdje geleden hebben we inderdaad een brief gekregen waarin stond dat vanaf juli (dat is het nu dus) de service kosten lager uit zou vallen. Het zou om een paar cent (rond de euro) gaan, maar het is mooi meegenomen. Ik denk dus dat dat het verschil zou verklaren :)
dankje voor de bevestiging.
pi_98952576
Ik heb 't nog even gecontroleerd en ook ik heb hetzelfde verschil qua bedrag ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')