Oh dat meen je niet! nee inderdaad heb er ook niks van gemerkt, kwam alleen maar warme lucht uit en toen het overigens koud was een tijdje terug al weer kwam er wel koude lucht uit en toen ik het 2 dagen daarna weer probeerde wel warme..quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:30 schreef SG21 het volgende:
[..]
Omdat het geen airco schijnt te zijn..
Dat ding meet zogenaamd de temperatuur (buiten/binnen???) en als het zoveel uur, dagen, weken.. warm genoeg is, (ook geen idee),als de temperatuur dus voor een bepaalde tijd boven de 25 graden is, dan gaat die koele lucht blazen. Maar daar heb ik zelf nog niks van gemerkt afgelopen dagen.
het blijft nog wel onder wat je maandelijks betaald. maar het is niet de enige meter waarvoor je moet betalen. alles bij elkaar ga je volgens mij ver over het voorschot heen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:06 schreef Gaatske het volgende:
Heey!
Ik volg dit topic van dit forum ook al een tijdje, maar had mij nog nooit aangemeld. Heb dit vandaag toch maar even gedaan. Ik vind zo'n forum echt super handig! Ik heb er al heel wat tips vanaf gelezen, haha!
Maar ik heb gebeld met NDEA over de airco/verwarming en wat blijkt: De airco is nog nooit eens aangesloten, het kan nog enkele weken duren! Fijn hè met de hitte van afgelopen dagen..
En ik las hier dat mensen de teller 2 (uit de meterkast) niet begrepen. Zelf snapte ik hier ook niet veel van, maar ik heb het uitgezocht en het leek me handig dit ook met jullie te delen. De stand van teller 2 is in kwH, wat je moet betalen per maand (dat formulier die we ooit hebben gekregen) staat dat je moet betalen voor 1 GJ, namelijk 18.41 euro. Nu is 1 kWh = 0,0036 GigaJoules (GJ). Dus dit betekend dat wanneer je het allemaal omrekent (ik zal je de berekening besparen) dat je per maand 264,04722 Kwh mag gebruiken zonder over het maandelijke tarief (zeg maar) heen te zitten. Toch weer een meevaller dacht ik zo, voor mij tenminste wel.
als je geluk hebt denkt de milieudienst er hetzelfde over en roepen ze hun mannetjes erbij.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:36 schreef Ebb het volgende:
Ja die rommel kan echt niet! Ontzettend Aso...
Ik hoorde dat 1 aval container ook niet werkte ofzo.(zit vast) maar dan probeer je toch even de 2e?
Er was wel eens een keer iets gezegd over dat er geen prijs achter de koeling stond en dat het daarom lijkt alsof het gratis is. Maar het zou mij niets verbazen dat het gewoon onder verwarming wordt gerekend, omdat het toch een luchtstroom moet produceren. Of het nu warm of koud is..quote:Op donderdag 30 juni 2011 06:06 schreef loecje het volgende:
[..]
het blijft nog wel onder wat je maandelijks betaald. maar het is niet de enige meter waarvoor je moet betalen. alles bij elkaar ga je volgens mij ver over het voorschot heen.
ik blijf elke euro teveel vinden voor die warmte meter aangezien ik die hele verwarming niet aan heb staan.
ik had ergens gelezen dat koeling gratis is. maar kan dat nu nergens terug vinden.
echt gratis volgens de gegevens. (pagina opgeslagen als 'bewijs')quote:Zijn de verbruikskosten van dit energiesysteem voordeliger in vergelijking tot een gasaansluiting?
Ja, de kosten voor het gebruik van warmte en warmtapwater zijn lager dan in een situatie waarbij een gasketel in de warmtebehoefte voorziet. Het gebruik van koude om de studio in de zomerperiode te koelen is verwerkt in het vastrecht, ongeacht de verbruikte hoeveelheid.
http://www.ndea.nl/veelgesteldevragen.html#Verbruikskosten
Bij mij is er niet minder afgeschreven hoor..quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:04 schreef loecje het volgende:
zit ff te kijken, maar er is deze maand minder geld afgeschreven door nijestee.
klopt dat wel?
dankje voor de bevestiging.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:28 schreef toenie het volgende:
Tijdje geleden hebben we inderdaad een brief gekregen waarin stond dat vanaf juli (dat is het nu dus) de service kosten lager uit zou vallen. Het zou om een paar cent (rond de euro) gaan, maar het is mooi meegenomen. Ik denk dus dat dat het verschil zou verklaren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |