Be my guestquote:Op maandag 6 juni 2011 12:44 schreef alors het volgende:
die plaatjes in de OPVetste gebouw van Zernike ontbreekt...
zit al ff op ocasys te sneupenquote:Op maandag 6 juni 2011 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt me idd veel zinvoller om eens uit te zoeken welke vakken er zijn en wat voor boeken dat er gevraagd worden. Dan kun je ook al een beeld vormen.
Aha, met Google Chrome kom ik er wel in, maar met Firefox niet.quote:
Cookie wegmikkenquote:Op maandag 6 juni 2011 15:51 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Aha, met Google Chrome kom ik er wel in, maar met Firefox niet.
Dat geeft wellicht een beeld van de stof. Bij de boeken is namelijk op de cover na niets te zien...quote:Op maandag 6 juni 2011 14:16 schreef One_conundrum het volgende:
Op nestor. Die tentamens zijn niet vrij verkrijgbaar. Waarom wil je deze inzien? Wat denk je ermee te winnen?
Voor welke studie?quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:05 schreef Renesite het volgende:
Ik ga me binnenkort maar eens inschrijven, denk ik
Ik ook (pre msc), bij FEB moet dat voor 1 juli..quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:05 schreef Renesite het volgende:
Ik ga me binnenkort maar eens inschrijven, denk ik
Ik studeer IB/IO.quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
officieel moet je als je denkt het niet te gaan halen toestemming aan de examencommissie vragen om door te mogen studeren. De verschillende opleidingen hanteren verschillende regels, dus als je de opleiding noemt dan kan het uitgezocht worden.
http://www.rug.nl/let/fac(...)ER_BA_IBIO_09-10.pdfquote:
Oké, bedankt. Dan ga ik nog mijn best doen voor het hertentamen en dan maar het beste hopen. Zo niet, moet ik maar een afspraak maken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
http://www.rug.nl/let/fac(...)ER_BA_IBIO_09-10.pdf
5.2.2 punt 4
Een verzoek indienen bij de examencommissie is het beste als jij het tentamen niet haalt of je moet met de docent regelen dat je een vervangende opdracht krijgt.
quote:Econometrie & Operationele Research (BSc, Engels, voorheen Econometrics)
even wat duidelijker;quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:04 schreef One_conundrum het volgende:
ik haal nu zo ongeveer mijn bachelor.
Wat gebeurt er dan als ik in augustus een master tentamen maak (en deze haal), zonder dat ik daar toestemming voor heb (wel ingeschreven)?
(geen voorlopige toelating toen dat vak begon, want te weinig punten)
Moet je loten voor bedrijfskunde?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:07 schreef Gitaarmat het volgende:
Volgend jaar hopelijk bedrijfskunde, ik zit in lotingsklasse E.
Maar hoeveel mensen worden toegelaten en hoeveel begonnen er vorig jaar aan?quote:
Ik dacht dat ik laatst iets gehoord had dat er 750 plekken waren. Vorig jaar geen idee eigenlijk waar zou ik dat kunnen vinden?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:09 schreef Thas het volgende:
[..]
Maar hoeveel mensen worden toegelaten en hoeveel begonnen er vorig jaar aan?
FEB site iets van "feiten en cijfers" volgens mijquote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:11 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik laatst iets gehoord had dat er 750 plekken waren. Vorig jaar geen idee eigenlijk waar zou ik dat kunnen vinden?
ik moet me nog herinschrijven voor farmacie, afschrijving is meestal in september volgens mij.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:28 schreef Haushofer het volgende:
M'n vriendin (studeert Farmacie aan de RUG) ziet net in haar Studielinkberichten dat haar collegegeld op 2 juli in 1 termijn zou zijn afgeschreven. Is dit niet een beetje vroeg, en klopt dit? Er stond niet genoeg geld op d'r rekening, en ze had hier niet op gerekend
Als je je digitaal inschrijft bestaat de kans dat dat niet eens kan, omdat je niet aan de voorwaarden voor het vak voldoet. Lukt dat allemaal toch, dan wordt het niet meegeteld op je cijferlijst en dus voor de M. Beter is het om gewoon te leren voor het eerste M-vak van het semester...quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:52 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
even wat duidelijker;
Ik bedoel dus, als ik dat vak haal wat gebeurt er dan. Gaat er dan een lichtje branden bij de examen commissie ofzo? want het mag stiekem niet natuurlijk, maar omdat ik de bachelor heb kan ik me dacht ik wel inschrijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:37 schreef One_conundrum het volgende:
is je inlog mailadres toevallig ook s(nummer)@student.rug.nl ?
Ik heb dat NUMMER nietquote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:37 schreef One_conundrum het volgende:
is je inlog mailadres toevallig ook s(nummer)@student.rug.nl ?
gewoon initiaal.achternaam@student.rug.nl lijkt mequote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:14 schreef One_conundrum het volgende:
ik snap et niet, wtf is dat voor mailadres dan?
Yes bij mij ook!quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:54 schreef MarjoBlabla het volgende:
Bij mij stond het studentnummer op studielink.. Misschien daar kijken?
Ik heb dus ook die brief ontvangen en dacht dus ook wtf.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:04 schreef Renesite het volgende:
Ok. Dan moeten ze eerst maar eens de inschrijving verwerken.
Vrije master sociaal rechtquote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:20 schreef Zuivelkoe het volgende:
[..]
Ik heb dus ook die brief ontvangen en dacht dus ook wtf.Ik heb precies dezelfde brief van vorig jaar, omdat ik toen voor groningen meegeloot heb en daar heb ik wel een studentnummer bijgeschreven. Geen idee hoe ik er aan gekomen ben, maar weet het wachtwoord er ook niet meer van
. Wat ga je trouwens studeren?
Lekker handig zo.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:56 schreef One_conundrum het volgende:
http://www.rug.nl/feb/inf(...)erator/generator.htm
FEB is faculteit economie en bdk
De uren die je achter de boeken ziet staan zijn je werkelijke uren die je moet bijwonen qua colleges? Heb de code's ingevuld maar dan krijg je een best onoverzichtelijke lijst met alsnog verschillende studies door elkaar.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:06 schreef One_conundrum het volgende:
http://www.rug.nl/ocasys/feb/vak/showPos?opleiding=4684
God man, je gaat naar een universiteit, er wordt verwacht dat je wel zelf iets kan uitzoeken enzo, ik vind het eigenlijk best wel een goed systeemquote:Op zondag 24 juli 2011 22:05 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Lekker handig zo.
Hoe de fuck weet je wat je allemaal moet kiezen van die hele lijst..
Maar bedankt voor de hulp.
Econometricsquote:Op zondag 24 juli 2011 22:38 schreef One_conundrum het volgende:
jeetje, dat is geen bedrijfskunde
wat ga je doen?
Ja, klopt het is wel een groot mooi overzicht alleen moet je dan alleen de dingen volgen waar BDK achter staat of moet je bijv. ook Gedrag in Organisaties HC (staat niks achter tussen de haakjes) volgen.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:38 schreef One_conundrum het volgende:
jeetje, dat is geen bedrijfskunde
wat ga je doen?
Haha, wel op vrijdag lekker tot 16.00 (semester Ia) en tot 16.30 (Ib). Verder staan je geweldige mentoruren er ook nog niet in.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:38 schreef Thas het volgende:
[..]
Econometrics![]()
Is het veel minder bij Bedrijfskunde?
Ik vind het op zich wel meevallen, gemiddeld van 9:00 tot 14:00, maar hoop/verwacht wel dat het later in het jaar wat minder wordt, lijkt me ook wel voor de hand liggen gezien ik dan 1 vak minder heb.
Vandaag ook binnengekregen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:47 schreef LWD-Godius het volgende:
Wie weet wanneer de collegekaarten worden verstuurd?
gewoon je studentmail doorlinken naar je normale mailadres. Probleem opgelostquote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:03 schreef Renesite het volgende:
Wat zijn de instellingen voor mail op mobiel?
nestor.rug.nl?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:12 schreef Sokz het volgende:
Ola, hoe kom ik in godsnaam ingelogd bij nestor/blackboard.
Als informatica student volgens mij welquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:28 schreef Thas het volgende:
Nog een soort van laptop-vraag; is het mogelijk om via de RUG goedkoop Windows 7 te kopen? Ik had wel eens gehoord dat dat bij universiteiten voor een paar tientjes kon als student..
surfspot.nlquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:28 schreef Thas het volgende:
Nog een soort van laptop-vraag; is het mogelijk om via de RUG goedkoop Windows 7 te kopen? Ik had wel eens gehoord dat dat bij universiteiten voor een paar tientjes kon als student..
Ze verkopen alleen maar upgradesquote:
10:00 pas.quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:40 schreef LWD-Godius het volgende:
Straks even kijken of ik na middernacht al kan inschrijven in progresswww. Vanaf 22-08 kan je inschrijven voor de werkgroepen. Als ik het zo kan doen hoef ik me er morgen niet druk over te maken.
1 2 3 4 5 | Tweedejaarsvakken en hoger Intekeningen Geen actieve onderdelen gevonden |
Eerst een rooster genereren aan de hand van de vakken die je in het 1e semester gaat volgen en dan uitkiezen welke werkgroepen je schikken. De werkgroepen op populaire tijden zitten in no-time volquote:Op maandag 22 augustus 2011 07:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
10:00 pas.
Maar dat kan in Progress > intekenen en dan?Ik moet echt even dat navragen aan mensennnn
Studentenpas?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:19 schreef Gitaarmat het volgende:
Waar kan ik m'n studentennummer vinden?![]()
Heb pc opnieuw geinstalleerd en ben de mail kwijt.
heb ik niet?quote:
Nestor > My Nestor > links personal information > en dan Edit personal information.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:22 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
heb ik niet?![]()
heb zo'n mailadres met naam@student.rug.nl en wachtwoord maar de loginnaam moet ik weten dus studentennummer..
Je betaald sowieso voor maar één studie collegegeld. Dus ik zou zeggen: laat het op zijn beloop. Ik sta ook voor de Ma rechtsgeleerdheid en Bc rechtsgeleerdheid master schakelprogramma of zo.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:43 schreef Gitaarmat het volgende:
Misschien, ik bel anders wel even. Nog iets raars, ik ben volgens mij voor twee studies ingeschreven, tenminste er staat bij bedrijfseconomie ook ineens op studielink groene vinkjes langs alle stappen. Alleen voor bedrijfskunde heb ik de betaalstappen ingevuld, moet in bedrijfseconomie annuleren of gebeurt dit automatisch? Ik heb namelijk ook alleen voor bedrijfskunde de boeken besteld.
Hebben waarschijnlijk wel meer mensen, en het is net in een kwartiertje te fietsen als je hard gaat!quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:44 schreef Renesite het volgende:
Ja
.. heb dus een.kansloos iets. Tot 11 in paddepoel en om 11u een werkgroep in de harmonie. Kakkerdekak
Academisch kwartiertje is vanaf dit collegejaar afgeschaftquote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:30 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Hebben waarschijnlijk wel meer mensen, en het is net in een kwartiertje te fietsen als je hard gaat!
ja dus? lessen stoppen nu gewoon om kwart voorquote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:51 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Academisch kwartiertje is vanaf dit collegejaar afgeschaft
Welke studie?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:04 schreef Sokz het volgende:
Kunnen eerstejaars ook al hun rooster ergens vandaan toveren?
Mjaa, dat is wel een drukke inderdaad. Waar een groepsnummer bij staat moet je je inschrijven voor één groep, en dan kun je de anderen er uit flikkeren, dan wordt het al overzichtelijkerquote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:24 schreef Sokz het volgende:
Moet je zelf genereren toch? Komt bij mij een rooster uit meine liebe.
http://oi51.tinypic.com/290xz69.jpg
Schnap niet veel daarvan.
makje. Weeknummers in de gaten houden waar je moet zijn en verder kun je via Nestor wel achterhalen in welke werkgroepen je komt te zitten.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:24 schreef Sokz het volgende:
Moet je zelf genereren toch? Komt bij mij een rooster uit meine liebe.
http://oi51.tinypic.com/290xz69.jpg
Schnap niet veel daarvan.
Waar kun je je inschrijven voor een groep dan? in Progress of course op nestor?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:38 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Mjaa, dat is wel een drukke inderdaad. Waar een groepsnummer bij staat moet je je inschrijven voor één groep, en dan kun je de anderen er uit flikkeren, dan wordt het al overzichtelijker
Bij Economie worden de werkgroepen vrijwel altijd via Nestor bekend gemaakt en valt er weinig te kiezen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:47 schreef Sokz het volgende:
Dus even kijken ik begin Maandags in week 36:
11:00 12:00 Mathematics I for E&BE HC 5419.0015 Iftime, O.V. 36-43, 46-49
Hoorcollege, skipbaar?
12:00 13:00 International Business I HC 5419.0015 Ees, H van 36-43
Zelfde zaal, mooi blijven zitten dus.
13:00 15:00 SPAA gr.6-10
????
Ah en vanaf 37 heb ik 4 keer dezelfde 'coll.1 gr.1' maar dat zal dan wel inschrijven op 1 v/d 4 zijn?
Wiskunde ligt me wel.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij Economie worden de werkgroepen vrijwel altijd via Nestor bekend gemaakt en valt er weinig te kiezen.
Ik weet niet hoe goed je in wiskunde bent, maar bij Wiskunde 1a wordt een groot deel van het oplossen van vergelijkingen wat je op de middelbare school hebt gehad er binnen een paar weken doorheen gejast. Daarna wordt het wat lastiger
Bij bedrijfskunde was het altijd via nestor; first come, first serve.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:49 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Waar kun je je inschrijven voor een groep dan? in Progress of course op nestor?
Bij één course las ik in iig dat het nog bekend wordt gemaakt, dus hoef je je blijkbaar niet in te schrijven voor een groep.
NIET?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:51 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Academisch kwartiertje is vanaf dit collegejaar afgeschaft
Het staat op de site wel ergens bij informatie voor eerstejaars dacht ik en ik heb er geloof ik een mail van gekregen ooit. Maar de uren duren nu gewoon tot kwart voor met pauze op het uurquote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
NIET?
Ik hoorde veeel tegenstrijdige berichten daarover. Staat dat ergens?
Ik vind het een beetje ondoenlijk om te verwachten dat wanneer je in dit geval BR3 hoorcollege hebt tot 11:00 en vervolgens BR2 als werkgroep hebt (die je standaard beiden volgt in het 3e jaar) dat dat aaneengesloten gebeurd met daarnaast ook maar 15min reistijdquote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:31 schreef alors het volgende:
[..]
Het staat op de site wel ergens bij informatie voor eerstejaars dacht ik en ik heb er geloof ik een mail van gekregen ooit. Maar de uren duren nu gewoon tot kwart voor met pauze op het uur
Weet ik.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:48 schreef alors het volgende:
je hebt niet tot 11 uur college, maar tot 10.45
ja maar anders had je college tot 11.00 en begon de volgende dus om 11.15, tijdswinst of verlies is er niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Weet ik.
10:45. Om vervolgens zonder academisch kwartiertje om 11:00 ipv. 11:15 werkgroepen te hebben.
Ow, zo heb ik het nog niet bekeken.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:54 schreef alors het volgende:
[..]
ja maar anders had je college tot 11.00 en begon de volgende dus om 11.15, tijdswinst of verlies is er niet.
quote:20110830 Het academisch kwartiertje verdwijnt
Met ingang van studiejaar 2011-2012 is het zogenaamde ‘academisch kwartiertje’ vervallen. Dit betekent dat de colleges beginnen op het hele uur en eindigen een kwartier voor het hele uur. Aan docenten wordt gevraagd om hier strikt mee om te gaan, zodat er aan het eind tijd overblijft voor verplaatsing naar een eventueel aansluitend college. Aan studenten wordt gevraagd goed aan het nieuwe aanvangstijdstip te denken, om onrust door binnenkomende studenten in het eerste deel van het college te voorkomen.
Mentorgroep?!!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:07 schreef Busybee het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de mentorcolleges? Is hierbij een aanwezigheidsplicht?
En kan ik op Nestor ergens vinden in welke mentorgroep ik zit? Of kijk ik daar zo overheen?
Is er niet. Wil je ondersteuning kan je bij de ondersteuning terecht, via progress een afspraak maken met van die studiebegeleiders.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:12 schreef Busybee het volgende:
Ja of hoe-heet-het..ik bedoel in ieder geval in welke groep ik zit..
En jaaa..ik kom van het HBO en snap niks van Nestor..dat wordt nog wat![]()
![]()
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:12 schreef Busybee het volgende:
![]()
Ja, volgens mij is aanwezigheid gewoon verplichtquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:07 schreef Busybee het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de mentorcolleges? Is hierbij een aanwezigheidsplicht?
En kan ik op Nestor ergens vinden in welke mentorgroep ik zit? Of kijk ik daar zo overheen?
Ik kwam vorig jaar ook van het HBO op de RUG en 'snapte' Nestor redelijk, omdat Blackboard op vrijwel elke opleiding gebruikt wordt, ook bij mijn HBO opleiding. Daarnaast staan zat handleidingen en vragen op bv. http://www.rug.nl/studenten/hoezithet/index Je moet je trouwens wel voor de vakken inschrijven via ProgressWWW om ze te kunnen zien in Nestor. Weet trouwens niet of dat en het inhoudelijke gebruik van Nestor verschilt per opleiding/faculteit.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:12 schreef Busybee het volgende:
Ja of hoe-heet-het..ik bedoel in ieder geval in welke groep ik zit..
![]()
Jaquote:
Zal dus per faculteit afhangen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:16 schreef Renesite het volgende:
[..]
Is er niet. Wil je ondersteuning kan je bij de ondersteuning terecht, via progress een afspraak maken met van die studiebegeleiders.
Ik had vandaag micro van 15:00 tot 17:00quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:38 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Dan doe je ook Microeconomics I? Ik zat net wederom lekker in overvolle tutor.
quote:Op zondag 11 september 2011 22:13 schreef MarjoBlabla het volgende:
Wat zijn eigenlijk de precieze data dat het collegegeld wordt afgeschreven als je in termijnen betaalt? Ik kan het nergens vinden (al weet ik ook niet heel erg goed waar ik precies moet zoeken..)
Bron: http://www.rug.nl/studenten/hoezithet/BachelorStudent_NL home > Geldzaken > Collegegeld > Betalen >quote:De Rijksuniversiteit Groningen int het collegegeld op vijf vaste momenten in het studiejaar, namelijk in de laatste week van de maanden:
september
november
januari
maart
mei
Voor elke inningsdatum ontvang je een herinneringsmail van de Rijksuniversiteit Groningen, zodat je kunt zorgen dat er voldoende saldo op je bank- of girorekening staat. Als er onvoldoende saldo op jouw rekening staat, blokkeert de bank de betaling (een zogenaamde stornering). Hierdoor ontvangt de Rijksuniversiteit Groningen jouw betaling niet op tijd, waardoor je account wordt geblokkeerd. Deze blokkering heeft gevolgen voor het gebruik van NESTOR en de mailfaciliteiten, het bibliotheekgebruik en (inschrijven voor) tentamens.
De eerste twee zijn eind deze maand en eind novemberquote:Op zondag 11 september 2011 22:13 schreef MarjoBlabla het volgende:
Wat zijn eigenlijk de precieze data dat het collegegeld wordt afgeschreven als je in termijnen betaalt? Ik kan het nergens vinden (al weet ik ook niet heel erg goed waar ik precies moet zoeken..)
Kan nu nog wel denk ik, maar ik zou dan maar heel rap actie ondernemen...quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:40 schreef Gitaarmat het volgende:
Tot wanneer kan je switchen van studie?
kreeg mail: 26 sept.quote:Op zondag 11 september 2011 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De eerste twee zijn eind deze maand en eind november
Zou ik het boekengeld etc. weer terug kunnen krijgen denk je?quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:43 schreef alors het volgende:
[..]
Kan nu nog wel denk ik, maar ik zou dan maar heel rap actie ondernemen...
Lijkt me niet.. heb je ze allemaal in één keer gekocht via een studievereniging? Misschien willen zij ze dan terugnemen... Maar je kunt je boeken toch ook zelf weer verkopen? Ja je maakt wel verlies maarja, shit happens, als je een jaar stufi kwijt bent is duurder.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:49 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Zou ik het boekengeld etc. weer terug kunnen krijgen denk je?
Ik heb het opgesplitst in 3 (of 4?) termijnen, is de eerste dan ook maandag?quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:16 schreef Renesite het volgende:
Meh, maandag 1700 euro gedag zeggen dus
Ik dacht maandag jaquote:Op vrijdag 23 september 2011 16:33 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik heb het opgesplitst in 3 (of 4?) termijnen, is de eerste dan ook maandag?
Kan je het niet gewoon vragen aan een Chinese studiegenootquote:Op maandag 3 oktober 2011 17:06 schreef Maryn. het volgende:
Ik hoorde dat Chinezen over veel oude (economische) tentamens beschikken, dat dit allemaal online staat.. weet iemand hier meer van?
Al aan twee gevraagd die zouden gaan kijken... Maar vroeg me ook af wat jullie er van wetenquote:Op maandag 3 oktober 2011 18:54 schreef Thas het volgende:
[..]
Kan je het niet gewoon vragen aan een Chinese studiegenoot?
Wat is GMT?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:08 schreef Sokz het volgende:
Wij kunnen bij Mathematics gewoon een > 7 halen zonder ook maar 1 cijfer boven de 7 te hebben .. word je wel heel makkelijk gemaakt.
Midterm1: 6
Midterm 2: 7
Endterm: 6.2
GMT: 1
GMT2: 1
is gemiddeld een 7.1
GMT is ehm. 10 v/d 12 tuts. aanwezig en 10 v/d 12 (of 6/8 7/9 weet niet precies) keer je huiswerk gemaakt hebben. =) Gratis punten dus (tot nu toe alles aanwezig + gehaald dus kan in principe laatste twee weken van dit blok vrij nemen.)quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:21 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Wat is GMT?
Wou dat ik midterms had voor mathematics.. Doe pre-msc dus hebben wij niet.
Ah net zoals bij Micro dusquote:Op zondag 9 oktober 2011 15:29 schreef Sokz het volgende:
[..]
GMT is ehm. 10 v/d 12 tuts. aanwezig en 10 v/d 12 (of 6/8 7/9 weet niet precies) keer je huiswerk gemaakt hebben. =) Gratis punten dus (tot nu toe alles aanwezig + gehaald dus kan in principe laatste twee weken van dit blok vrij nemen.)
Jup geld voor elk vak dit blok (en wellicht overige blokken).quote:
Als ik in de future nog ooit eens problemen ondervindt, waar moet ik dan zijn?quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:32 schreef Alxander het volgende:
Math I for E&BE is dan ook wel zo zielig makkelijk dat je je best moet doen om geen 7 te halen. Dit weekend tentamentraininkje gegeven
DM sturen of als je professionele tentamentraining voor de tweede midterm wilt hebben, kun je kijken bij Capita Selecta tentamenondersteuning.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:34 schreef Sokz het volgende:
[..]
Jup geld voor elk vak dit blok (en wellicht overige blokken).
[..]
Als ik in de future nog ooit eens problemen ondervindt, waar moet ik dan zijn?
Gewoon bellen naar dat nummer op de site.quote:Op woensdag 30 november 2011 23:29 schreef msnk het volgende:
Misschien beter hier vragen
Weet iemand of je ook op afstand tickets kunt krijgen voor de lezing van Dawkins? Hier staat specifiek "bureau Studium Generale" (Oude Boteringestraat?) bij, maar dat is mij toch iets te ver weg puur om tickets te halen
Ja, dan zeg je "mag ik n kaarten reserveren?"quote:En kun je bij zulke events ook tickets voor andere mensen kopen?
Correctie: Ik krijg net een mail:quote:Op woensdag 30 november 2011 23:29 schreef msnk het volgende:
Misschien beter hier vragen
Weet iemand of je ook op afstand tickets kunt krijgen voor de lezing van Dawkins? Hier staat specifiek "bureau Studium Generale" (Oude Boteringestraat?) bij, maar dat is mij toch iets te ver weg puur om tickets te halen
En kun je bij zulke events ook tickets voor andere mensen kopen?
Hartstikke bedanktquote:Op donderdag 1 december 2011 20:56 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Correctie: Ik krijg net een mail:
De belangstelling voor kaarten is enorm. Wil je er ook bij zijn? Zorg dat je op maandag 5 december om 9.00 uur op de stoep staat bij Studium Generale Groningen, Oude Boteringestraat 13. OP = OP!
Lukt dit je niet, dan kun je (ook vanaf 9.00 uur op maandagochtend) via de Studium-website kaarten reserveren. Voor meer informatie en voor reserveringen zie: Richard Dawkins
Lekker is datquote:Reserved tickets must be collected at the Studium Generale office, Wednesday 11 January at the latest!
Hoe kom ik nu te weten welk nummer ik heb? Kan op Progress er tot op heden niets over vinden.quote:22-12-2011 *_tentamen 14:00 Zaal 01_Tentamenhal nr 1 t/m 600
22-12-2011 *_tentamen 14:00 Zaal 02_Tentamenhal nr 601 t/m 750
Vaak liggen er naambriefjes, met daarop ook je volgnummer. Dat is iedere keer bij mijn tentamens zo.. Over in welke zaal je dan moet zijn, staat dan weer vaak op het bord (links naast de deur als je binnenkomt). Daar staat dan een deel van het alfabet bij de ene zaal en de rest in de andere zaal..quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:05 schreef TvhN het volgende:
Komende donderdag heb ik m'n eerste tentamen. Het tentamenrooster meldt met betrekking tot de locatie het volgende:
[..]
Hoe kom ik nu te weten welk nummer ik heb? Kan op Progress er tot op heden niets over vinden.
Zag het net inderdaad bij details staan.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:05 schreef LWD-Godius het volgende:
Gewoon je intekeningen in Progress afdrukken, daar staat het op.
je kunt op de site checken of er nog wat vrij is. Of heb je juist geen pc tot je beschikking? Het is tentamen-week bijna, dus drukker, maar weet niet hoe het 's avonds precies is.quote:Op zondag 15 januari 2012 21:47 schreef hello_moto1992 het volgende:
Kan ik morgenavond wat makkelijk een pc bemachtigen in de UB? Ben daar nog nooit geweest.
Tofquote:Op maandag 30 januari 2012 03:15 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Ik meld me maar. Ik ga (het staat vast) internationale betrekkingen en internationale organisaties studeren.
Leuk, ik ben er gelukkig bijna klaar meequote:Op maandag 30 januari 2012 03:15 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Ik meld me maar. Ik ga (het staat vast) internationale betrekkingen en internationale organisaties studeren.
Weet je al wat je met de studie gaat doen? Stage enz.?quote:Op maandag 30 januari 2012 09:53 schreef Yankee het volgende:
[..]
Leuk, ik ben er gelukkig bijna klaar mee
Zo herkenbaarquote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:11 schreef Sokz het volgende:
Leraren praten zelf vaak beloerd Engels en 1 - op - 1 zullen ze tegen jou gewoon Nederlands praten. Met Nederlandse klasgenoten praat ik ook 9 v/d 10 keer Nederlands etc.
Bedrijfseconomie zijn de boeken ook al in het Engels, enkel de uitleg is in het Engels maar daar ben je na een week aan gewend.
Je hoeft maar één keer collegegeld te betalen, je krijgt immers ook maar één keer stufiquote:Op maandag 11 juni 2012 23:25 schreef Taliitaa het volgende:
Ik moet ook even een vraag stellen ^^! Ik zit nu in vwo 5 en moet dus volgend jaar ook een keuze maken. Ik wil naar de rug, en ik zou graag informatiekunde willen doen. Nou wil ik eigenlijk graag een tweede studie doen, kunstmatige intelligentie. Beiden lijken me namelijk erg leuk. Ik zou liever niet willen kiezen tussen één van beide. Maar heeft iemand misschien hier ervaring met twee studies tegelijk doen? Want ik wil dus graag weten of dat betekend dat ik elke dag van 8 tot 5 op school zit of dat het allemaal wel mee valt? En hoe zit dat met collegeld?
dat is niet meer zo. Je moet nu echt voor twee studies lappen ...quote:Op maandag 11 juni 2012 23:32 schreef alors het volgende:
[..]
Je hoeft maar één keer collegegeld te betalen, je krijgt immers ook maar één keer stufi
Whut echt? godverdomme ze naaien je ook waar je bijstaat hequote:Op maandag 11 juni 2012 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is niet meer zo. Je moet nu echt voor twee studies lappen ...
Soms verschilt het hoor (geloof ik).quote:Op maandag 11 juni 2012 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor?quote:Op maandag 11 juni 2012 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat moet ik nu doen?quote:404 - File or directory not found.
The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
Andere browser proberen, andere computer proberen, anders bellen.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:43 schreef Etsu het volgende:
Zo te zien is het topic heel erg actief.
Ik ga volgend jaar studeren aan de RuG. Kamer en alles al gevonden, nu alleen nog kwestie van verhuizen.
Ik heb vandaag een mail gekregen met dat ik mijn pasfoto moet uploaden voor mijn studentenkaart. Ik doe alles wat er staat, dan krijg ik een foutmelding:
[..]
Wat moet ik nu doen?
Ik doe geen E&BE maar wel een andere Engelse studie aan de RuG en het is echt voor niemand een probleem. Er zitten bij mijn studie mensen bij die op de middelbare school vrij slecht waren in Engels, maar daar hebben zij echt geen last van.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:53 schreef texelaar het volgende:
Beste mensen,
Zijn er onder jullie studenten die de studie Economics and Business Economics doen?
Ben van plan om dit jaar te gaan studeren, wat zijn jullie ervaringen met deze studie en hoe wordt het Engelse lesgeven ervaren? Zijn er mensen die bij mij hierover bij kunnen praten?
Gewoon via Nestor proberen zoals in dat ene mailtje staat. Niet te lang aarzelen, upload en dan accepteren klikken. Af en toe geeft ie foutmelding, maar soms doet ie het dus. Heb dat van mij ook geupload vanmiddag, alleen hij verkleind automatisch dus staan mn ogen er enorm raar opquote:Op maandag 25 juni 2012 18:43 schreef Etsu het volgende:
Zo te zien is het topic heel erg actief.
Ik ga volgend jaar studeren aan de RuG. Kamer en alles al gevonden, nu alleen nog kwestie van verhuizen.
Ik heb vandaag een mail gekregen met dat ik mijn pasfoto moet uploaden voor mijn studentenkaart. Ik doe alles wat er staat, dan krijg ik een foutmelding:
[..]
Wat moet ik nu doen?
Ikquote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:53 schreef texelaar het volgende:
Beste mensen,
Zijn er onder jullie studenten die de studie Economics and Business Economics doen?
Ben van plan om dit jaar te gaan studeren, wat zijn jullie ervaringen met deze studie en hoe wordt het Engelse lesgeven ervaren? Zijn er mensen die bij mij hierover bij kunnen praten?
Zijn er echt zoveel Duitsers bij veel studies? Hier bij mijn jaar iets van 70% NL, 30% rest waarvan 0 Duitsers.. En dat voor een Engelse studie.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:40 schreef Sokz het volgende:
[..]
IkEngels is geen probleem, went ontzettend snel en na een maandje volg je college in het Engels alsof het je tweede moedertaal is.
Verder studie zelf veel overeenkomsten met Bedrijfseconomie waarbij dit net nog iets pittiger (Semester maths ipv 1 blok, semester statistics ipv 1 blok) is. Dat is denk ik ook het grootste struikelblok als je deze studie gaat doen en zeker wel iets waar je bij moet blijven, helemaal als je net zoals ik wiA hebt gedaan op de middelbare school. Klassen/groepen bestaan denk ik 50% uit Nederlanders en verder veel Duitsers en chinezen. Duitsers wel leuk vaak, zie je ook wel eens buiten school .. chinezen wat minder (eigenlijk totaal niet.:P). Je studeert wel in een gemotiveerde omgeving anders dan bedrijfskunde ofzo. Als je wat meer specifieke vragen hebt vraag maar raak!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na deze brief gelezen te hebben heb ik dus ook geprobeerd in te loggen in de webmail, en daar staat inderdaad een e-mail met daarin de gegevens van de introductiedag, een bericht van de studentenvereniging, de boekenlijst, en nog wat andere zaken.
Ik kan ook in Nestor inloggen.
Kan ik dit nu accepteren als een "gefeliciteerd, je bent toegelaten" of is dit een "foutje, bedankt"?
Dat snap ik.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:29 schreef xminator het volgende:
Die logingegevens en toegang krijgt iedereen die zich inschrijft. Oftewel het staat dus niet vast dat je ingeschreven bent.
quote:We are delighted to welcome you as a first-year student!
Op de webmail heb ik dus ook een mail met de specifieke gegevens van de introductiedag (locatie, tijd, wat we gaan doen, etc).quote:Finally, we would like to inform you that your degree programme's introduction day will be held on 31 August and the academic year will start in the week of 3 September. See you then!
Ik ook nog niet maar sta ook nog niet ingeschreven..quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik heb nog geen collegekaart voor dit jaar gekregen terwijl op studielink wel staat diIk oot ik ben ingeschreven voor dit jaar, vreemd. De voorgaande jaren kreeg je de kaart al vrij vroeg in augustus of niet?
Me neither..quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik heb nog geen collegekaart voor dit jaar gekregen terwijl op studielink wel staat dit ik ben ingeschreven voor dit jaar, vreemd. De voorgaande jaren kreeg je de kaart al vrij vroeg in augustus of niet?
progress gaat over inschrijvingen voor vakkenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:18 schreef HenkXL het volgende:
Hoe kan je eigenlijk inschrijven op nestor? Als ik dat probeer staat er access denied, bij elk vak dat ik probeer?
Nee duurt lang, al mijn studiegenoten ook niet.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:16 schreef andre347 het volgende:
Zijn er al mensen die hun nieuwe collegekaart hebben ontvangen?
Ja, ik heb vandaag al 2x gesport zonder controle.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:42 schreef HenkXL het volgende:
[..]
Nee duurt lang, al mijn studiegenoten ook niet.
Kan je trouwens sporten bij de ACLO zonder die studentenkaart?
Dat van mij nog niet, maar dat komt omdat ze een beetje vertraging hebben met het verwerken van mijn bachelordiploma. Btw. heb geen langstudeerboete.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:53 schreef Aestivate het volgende:
Collegegeld bij iedereen rond de 4e afgeschreven?
Ik ben met een master bezig en krijg helaas de langstudeerboete. Enige tijd geleden via Studielink machtiging afgegeven voor het gehele bedrag (¤ 4.834). Hebben ze gisteren 'slechts' ¤ 1.771 afgeschreven, het normale tarief...
Wacht het maar even af.Ben bang dat ze alsnog het hele bedrag een keer gaan afschrijven. Meer mensen onjuiste collegegeld afgeschreven?
Oke, volgende week maar eens aanmeldenquote:Op woensdag 5 september 2012 17:48 schreef andre347 het volgende:
[..]
Ja, ik heb vandaag al 2x gesport zonder controle.
ik meen mij te herinneren dat ik in aug. ook op zondagavond was heen gegaan.. blijkbaar nietquote:Op zondag 23 september 2012 16:17 schreef LeTourdeFrance het volgende:
http://www.rug.nl/bibliotheek/locaties/ub/index
Nope maar mijn collegegeld wordt morgen pas voor het eerst afgeschreven, dus verwacht hem wel binnenkort.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:49 schreef omelette het volgende:
Nog meer mensen die nog steeds geen collegekaart hebben ontvangen?
Die had ik begin deze maand ontvangen samen met de verklaring van inschrijving.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:49 schreef omelette het volgende:
Nog meer mensen die nog steeds geen collegekaart hebben ontvangen?
Ja volgens mij wel. Mijn collegegeld wordt inderdaad morgen ook voor het eerst afgeschreven. Kijk het nog even aan.quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:08 schreef xminator het volgende:
[..]
Nope maar mijn collegegeld wordt morgen pas voor het eerst afgeschreven, dus verwacht hem wel binnenkort.
Ben je wel correct ingeschreven ed? Klasgenoten van mij hebben hem al circa 2 weken.
Inmiddels al ontvangen? Ik nog niet..quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:11 schreef omelette het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel. Mijn collegegeld wordt inderdaad morgen ook voor het eerst afgeschreven. Kijk het nog even aan.
Nopequote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:10 schreef xminator het volgende:
[..]
Inmiddels al ontvangen? Ik nog niet..
Wat kun je eigenlijk met zo een collegekaart behalve ter gebruik bij tentamens
The usual stuff dus, de USD zegt waarschijnlijk dat ik hem de komende week ontvang.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:47 schreef BradleyQ het volgende:
Je hebt 'm nodig bij het lenen van boeken en je mag geen tentamens afleggen zonder collegekaart.
Behalve als docenten daar dus van afwijkenquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:42 schreef alors het volgende:
Denk het wel, als het maar geen grafische is.
Ik heb vorig jaar het hele jaar zonder collegekaart rondgelopen en gewoon alle tentamens kunnen maken, gewoon m'n OV-kaart laten zien gezien daar ook naam en foto op staat, en dan het studentnummer op het voorkant van je blad. Ik zou me dus niet superveel zorgen maken als je nog geen collegekaart hebt.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:47 schreef BradleyQ het volgende:
Je hebt 'm nodig bij het lenen van boeken en je mag geen tentamens afleggen zonder collegekaart.
Nee die is dicht tot april.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:21 schreef TweeGrolsch het volgende:
Kun je trouwens nog gewoon studeren in bibliotheek van bernouilleborg? Laatste keer dat ik er kwam was de hele bende dicht.
En UB/WSN is altijd zo tyfus druk.
Geen idee, ik ben daar maar één keer geweest, toen er nog verbouwd werd. Maar ik neem aan dat daar ook wel iets van een studeervoorziening is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:40 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Is dr nog een fatsoenlijke leerlocatie? In dat groene dna ding ofzo?
WSN-gebouw is prima zolang je er vroeg bij bent. Ik was er vanmorgen om 9 uur, rond 10 uur zat het vol.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:40 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Is dr nog een fatsoenlijke leerlocatie? In dat groene dna ding ofzo?
Pfffff maar ff kijken in dat DNA gebouw dan maar.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:44 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
WSN-gebouw is prima zolang je er vroeg bij bent. Ik was er vanmorgen om 9 uur, rond 10 uur zat het vol.
Dat gebouw heet toch Linnaeusborg?quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:45 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Pfffff maar ff kijken in dat DNA gebouw dan maar.
Dat beweer ik ook niet. Maar iedereen die een scriptie maakt streeft toch naar een zo goed mogelijk eindresultaat, ook als het gaat om de kleine details die niet direct invloed hebben op het eindcijfer?quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:34 schreef xminator het volgende:
Het zal heus niet je cijfer beïnvloeden
ja.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:25 schreef TheFastOne het volgende:
Iemand ervaring met de studie Internationale betrekkingen en Internationale Organisatie?
Wat snap je niet?quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:56 schreef StraatSoldaat het volgende:
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe het precies werkt met die 30 vrije studiepunten?
Je minor bedoel je ?quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:56 schreef StraatSoldaat het volgende:
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe het precies werkt met die 30 vrije studiepunten?
Snap het al.quote:
Op Zernike. Als je onder het viaduct doorfietst direct links de brug over. Gebouw heeft wat oranje tinten, kan niet missen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:31 schreef Zaran het volgende:
Ik heb volgende week tentamens in de A Jacobshal maar heb geen idee waar dat is, weet iemand dat toevallig?
Bedankt, de exacte code is 250 A Jacobshal 02quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:43 schreef Viezze het volgende:
[..]
Op Zernike. Als je onder het viaduct doorfietst direct links de brug over. Gebouw heeft wat oranje tinten, kan niet missen.
Bedanktquote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:16 schreef Viezze het volgende:
250 zou ik niet weten. 02 staat voor hal 2 (er zijn drie hallen in de Aletta Jacobshal)
250 zal de gebouwcode zijnquote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:10 schreef Zaran het volgende:
[..]
Bedankt, de exacte code is 250 A Jacobshal 02
Staat die 250 A en 02 nog ergens voor?
Academie?quote:Op zondag 7 juli 2013 20:40 schreef ChipsZak. het volgende:
Normaal heb ik alleen maar (her)tentamens in de Aletta Jacobshal maar nu heb ik een hertentamen van een vak van een andere faculteit (Letteren) en bij de locatie staat alleen 'Zaal A2'. Weet iemand wat daarmee bedoelt wordt? Waar moet ik zijn? Het gewone tentamen was wel in de A. Jacobshal en dat stond er ook gewoon bij, maar hier dus alleen 'Zaal A2'.
Mja, als ik Google op 'Rug zaal a2' (quote:Op zondag 7 juli 2013 20:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Academie?
A-weg is het sowieso niet. Zou niet weten wat het anders kan betekenen.
Ik ook niet hoor.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:00 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Mja, als ik Google op 'Rug zaal a2 letteren' () krijg ik ook alleen een Academiegebouwzaal inderdaad. Maar ik ben gewoon niet gewend om naar een andere zaal dan de A. Jacobs te moeten, dat ik het me niet kan voorstellen
! Misschien is het toch zo..
Zou kunnen hoor! Alleen het gewone tentamen was wel in A. Jacobs dusja.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor.Ik heb ook alleen tentamens in A. Jacobs. Misschien is het een extreem klein vak wat in dat zaaltje van de Academie getentamineerd kan worden?
Heb gebeld en het is dus zaal A2 in het Academiebouw. Nog nooit een tentamen daar gehad, maar blijkbaar is het zoquote:Op zondag 7 juli 2013 22:35 schreef Viezze het volgende:
Staat er geen gebouwcijfer bij?
Hier zie ik ook geen A2 staan.. :
http://www.rug.nl/about-u(...)map=onderwijsruimten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |