* Hitomi meldt zich half.
Ik ga denk ik de sprong in het diepe wagen en een 21+ toets doen om te kijken of ik een opleiding kan starten op de RUG.
Waarom noem ik het een sprong in het diepe? Ik heb de afgelopen 5 jaar op het MBO gezeten, waarbij ik oorspronkelijk niveau 4 heb gedaan, maar later heb moeten afzakken naar niveau 3, doordat er gewoon te veel ongeluk op mijn pad terecht is gekomen in een zeer korte periode.
Ik ben toen ook een beroepskeuzeonderzoek gestart, wat mij eigenlijk verteld heeft wat ik van te voren wel had verwacht. Zowel Secretarieel als Taal/Communicatie scoorden hoog. Ik heb daarop een dag meegelopen met een secretaresse, maar ben toen tot de conclusie gekomen dat ik daar doodongelukkig van ga worden.
Ik ben daarom verder gaan kijken naar de andere optie, taal en communicatie. Voordat ik het onderzoek ging doen had ik het al over iets willen doen met Engels, dus daar ben ik op gaan voortborduren.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat er op het HBO vooral wordt gericht op de richting van docent. Ik ken mijn karakter ondertussen wel een beetje en ik vrees dat als ik voor docent ga leren dat er doden gaan vallen. Ik ben er nog niet helemaal uit of dat de klas zal zijn of ikzelf, maar ik wil het ook gewoon niet gaan proberen.
Daardoor is mijn oog op de universitaire opleiding gevallen. Ik realiseer me dat het erg onrealistisch is en dat het wellicht te ver gegrepen is. Ik heb daarom ook bij verschillende onderwijsinstellingen gekeken op zowel MBO, HBO als Universitair niveau, maar geen enkele andere opleiding weet me enigszins aan te trekken.
Ik ga volgende week vrijdag in ieder geval even naar de open dag. Ik weet niet hoe de dagen zijn ingericht, maar ik hoop dan even met een docent te kunnen spreken. Ook laat ik van tevoren mijn niveau even inschatten door een oom van mijn vriend - die geeft momenteel les op de lerarenopleiding Engels op het HBO.
Voor de 21+ toets zou ik Engels, Nederlands en Geschiedenis moeten doen. Ik vrees Geschiedenis het meest, aangezien ik dat al ongeveer 6 jaar niet meer heb gehad.