quote:Op zondag 11 september 2011 22:13 schreef MarjoBlabla het volgende:
Wat zijn eigenlijk de precieze data dat het collegegeld wordt afgeschreven als je in termijnen betaalt? Ik kan het nergens vinden (al weet ik ook niet heel erg goed waar ik precies moet zoeken..)
Bron: http://www.rug.nl/studenten/hoezithet/BachelorStudent_NL home > Geldzaken > Collegegeld > Betalen >quote:De Rijksuniversiteit Groningen int het collegegeld op vijf vaste momenten in het studiejaar, namelijk in de laatste week van de maanden:
september
november
januari
maart
mei
Voor elke inningsdatum ontvang je een herinneringsmail van de Rijksuniversiteit Groningen, zodat je kunt zorgen dat er voldoende saldo op je bank- of girorekening staat. Als er onvoldoende saldo op jouw rekening staat, blokkeert de bank de betaling (een zogenaamde stornering). Hierdoor ontvangt de Rijksuniversiteit Groningen jouw betaling niet op tijd, waardoor je account wordt geblokkeerd. Deze blokkering heeft gevolgen voor het gebruik van NESTOR en de mailfaciliteiten, het bibliotheekgebruik en (inschrijven voor) tentamens.
De eerste twee zijn eind deze maand en eind novemberquote:Op zondag 11 september 2011 22:13 schreef MarjoBlabla het volgende:
Wat zijn eigenlijk de precieze data dat het collegegeld wordt afgeschreven als je in termijnen betaalt? Ik kan het nergens vinden (al weet ik ook niet heel erg goed waar ik precies moet zoeken..)
Kan nu nog wel denk ik, maar ik zou dan maar heel rap actie ondernemen...quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:40 schreef Gitaarmat het volgende:
Tot wanneer kan je switchen van studie?
kreeg mail: 26 sept.quote:Op zondag 11 september 2011 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De eerste twee zijn eind deze maand en eind november
Zou ik het boekengeld etc. weer terug kunnen krijgen denk je?quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:43 schreef alors het volgende:
[..]
Kan nu nog wel denk ik, maar ik zou dan maar heel rap actie ondernemen...
Lijkt me niet.. heb je ze allemaal in één keer gekocht via een studievereniging? Misschien willen zij ze dan terugnemen... Maar je kunt je boeken toch ook zelf weer verkopen? Ja je maakt wel verlies maarja, shit happens, als je een jaar stufi kwijt bent is duurder.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:49 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Zou ik het boekengeld etc. weer terug kunnen krijgen denk je?
Ik heb het opgesplitst in 3 (of 4?) termijnen, is de eerste dan ook maandag?quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:16 schreef Renesite het volgende:
Meh, maandag 1700 euro gedag zeggen dus
Ik dacht maandag jaquote:Op vrijdag 23 september 2011 16:33 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik heb het opgesplitst in 3 (of 4?) termijnen, is de eerste dan ook maandag?
Kan je het niet gewoon vragen aan een Chinese studiegenootquote:Op maandag 3 oktober 2011 17:06 schreef Maryn. het volgende:
Ik hoorde dat Chinezen over veel oude (economische) tentamens beschikken, dat dit allemaal online staat.. weet iemand hier meer van?
Al aan twee gevraagd die zouden gaan kijken... Maar vroeg me ook af wat jullie er van wetenquote:Op maandag 3 oktober 2011 18:54 schreef Thas het volgende:
[..]
Kan je het niet gewoon vragen aan een Chinese studiegenoot?
Wat is GMT?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:08 schreef Sokz het volgende:
Wij kunnen bij Mathematics gewoon een > 7 halen zonder ook maar 1 cijfer boven de 7 te hebben .. word je wel heel makkelijk gemaakt.
Midterm1: 6
Midterm 2: 7
Endterm: 6.2
GMT: 1
GMT2: 1
is gemiddeld een 7.1
GMT is ehm. 10 v/d 12 tuts. aanwezig en 10 v/d 12 (of 6/8 7/9 weet niet precies) keer je huiswerk gemaakt hebben. =) Gratis punten dus (tot nu toe alles aanwezig + gehaald dus kan in principe laatste twee weken van dit blok vrij nemen.)quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:21 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Wat is GMT?
Wou dat ik midterms had voor mathematics.. Doe pre-msc dus hebben wij niet.
Ah net zoals bij Micro dusquote:Op zondag 9 oktober 2011 15:29 schreef Sokz het volgende:
[..]
GMT is ehm. 10 v/d 12 tuts. aanwezig en 10 v/d 12 (of 6/8 7/9 weet niet precies) keer je huiswerk gemaakt hebben. =) Gratis punten dus (tot nu toe alles aanwezig + gehaald dus kan in principe laatste twee weken van dit blok vrij nemen.)
Jup geld voor elk vak dit blok (en wellicht overige blokken).quote:
Als ik in de future nog ooit eens problemen ondervindt, waar moet ik dan zijn?quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:32 schreef Alxander het volgende:
Math I for E&BE is dan ook wel zo zielig makkelijk dat je je best moet doen om geen 7 te halen. Dit weekend tentamentraininkje gegeven
DM sturen of als je professionele tentamentraining voor de tweede midterm wilt hebben, kun je kijken bij Capita Selecta tentamenondersteuning.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:34 schreef Sokz het volgende:
[..]
Jup geld voor elk vak dit blok (en wellicht overige blokken).
[..]
Als ik in de future nog ooit eens problemen ondervindt, waar moet ik dan zijn?
Gewoon bellen naar dat nummer op de site.quote:Op woensdag 30 november 2011 23:29 schreef msnk het volgende:
Misschien beter hier vragen
Weet iemand of je ook op afstand tickets kunt krijgen voor de lezing van Dawkins? Hier staat specifiek "bureau Studium Generale" (Oude Boteringestraat?) bij, maar dat is mij toch iets te ver weg puur om tickets te halen
Ja, dan zeg je "mag ik n kaarten reserveren?"quote:En kun je bij zulke events ook tickets voor andere mensen kopen?
Correctie: Ik krijg net een mail:quote:Op woensdag 30 november 2011 23:29 schreef msnk het volgende:
Misschien beter hier vragen
Weet iemand of je ook op afstand tickets kunt krijgen voor de lezing van Dawkins? Hier staat specifiek "bureau Studium Generale" (Oude Boteringestraat?) bij, maar dat is mij toch iets te ver weg puur om tickets te halen
En kun je bij zulke events ook tickets voor andere mensen kopen?
Hartstikke bedanktquote:Op donderdag 1 december 2011 20:56 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Correctie: Ik krijg net een mail:
De belangstelling voor kaarten is enorm. Wil je er ook bij zijn? Zorg dat je op maandag 5 december om 9.00 uur op de stoep staat bij Studium Generale Groningen, Oude Boteringestraat 13. OP = OP!
Lukt dit je niet, dan kun je (ook vanaf 9.00 uur op maandagochtend) via de Studium-website kaarten reserveren. Voor meer informatie en voor reserveringen zie: Richard Dawkins
Lekker is datquote:Reserved tickets must be collected at the Studium Generale office, Wednesday 11 January at the latest!
Hoe kom ik nu te weten welk nummer ik heb? Kan op Progress er tot op heden niets over vinden.quote:22-12-2011 *_tentamen 14:00 Zaal 01_Tentamenhal nr 1 t/m 600
22-12-2011 *_tentamen 14:00 Zaal 02_Tentamenhal nr 601 t/m 750
Vaak liggen er naambriefjes, met daarop ook je volgnummer. Dat is iedere keer bij mijn tentamens zo.. Over in welke zaal je dan moet zijn, staat dan weer vaak op het bord (links naast de deur als je binnenkomt). Daar staat dan een deel van het alfabet bij de ene zaal en de rest in de andere zaal..quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:05 schreef TvhN het volgende:
Komende donderdag heb ik m'n eerste tentamen. Het tentamenrooster meldt met betrekking tot de locatie het volgende:
[..]
Hoe kom ik nu te weten welk nummer ik heb? Kan op Progress er tot op heden niets over vinden.
Zag het net inderdaad bij details staan.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:05 schreef LWD-Godius het volgende:
Gewoon je intekeningen in Progress afdrukken, daar staat het op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |