abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113108408
Beste mensen,

Zijn er onder jullie studenten die de studie Economics and Business Economics doen?
Ben van plan om dit jaar te gaan studeren, wat zijn jullie ervaringen met deze studie en hoe wordt het Engelse lesgeven ervaren? Zijn er mensen die bij mij hierover bij kunnen praten?
pi_113376566
Zo te zien is het topic heel erg actief.

Ik ga volgend jaar studeren aan de RuG. Kamer en alles al gevonden, nu alleen nog kwestie van verhuizen.

Ik heb vandaag een mail gekregen met dat ik mijn pasfoto moet uploaden voor mijn studentenkaart. Ik doe alles wat er staat, dan krijg ik een foutmelding:

quote:
404 - File or directory not found.
The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
Wat moet ik nu doen? :')
pi_113377290
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:43 schreef Etsu het volgende:

Ik ga volgend jaar studeren aan de RuG. Kamer en alles al gevonden, nu alleen nog kwestie van verhuizen.

Ik heb vandaag een mail gekregen met dat ik mijn pasfoto moet uploaden voor mijn studentenkaart. Ik doe alles wat er staat, dan krijg ik een foutmelding:

[..]

Andere browser proberen, andere computer proberen, anders bellen.
Weten wij veel, dit is een nogal weinig zeggende foutmelding en weinig RuG specifiek :P (hoewel het wel de RuG aangaat natuurlijk)
Aan de foutmelding te zien ligt het aan hun, niet aan jou. Als dat het geval is zullen er natuurlijk wel snel meer van deze klachten komen.

Ik ben trouwens zelf het gehele eerste jaar doorgekomen zonder een studentenkaart te hebben, dus ik zou me niet al te druk maken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:53 schreef texelaar het volgende:
Beste mensen,

Zijn er onder jullie studenten die de studie Economics and Business Economics doen?
Ben van plan om dit jaar te gaan studeren, wat zijn jullie ervaringen met deze studie en hoe wordt het Engelse lesgeven ervaren? Zijn er mensen die bij mij hierover bij kunnen praten?
Ik doe geen E&BE maar wel een andere Engelse studie aan de RuG en het is echt voor niemand een probleem. Er zitten bij mijn studie mensen bij die op de middelbare school vrij slecht waren in Engels, maar daar hebben zij echt geen last van.
Nouja, je moet natuurlijk geen 3en hebben gehaald voor Engels op de middelbare. Zolang je geen problemen hebt met lezen/luisteren maakt het niet uit, het produceren is niet zo erg als het matig is.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_113384178
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:43 schreef Etsu het volgende:

[..]

Gewoon via Nestor proberen zoals in dat ene mailtje staat. Niet te lang aarzelen, upload en dan accepteren klikken. Af en toe geeft ie foutmelding, maar soms doet ie het dus. Heb dat van mij ook geupload vanmiddag, alleen hij verkleind automatisch dus staan mn ogen er enorm raar op :')
  dinsdag 26 juni 2012 @ 00:40:49 #230
256829 Sokz
Livin' the life
pi_113396523
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:53 schreef texelaar het volgende:
Beste mensen,

Ik :) Engels is geen probleem, went ontzettend snel en na een maandje volg je college in het Engels alsof het je tweede moedertaal is. :P Verder studie zelf veel overeenkomsten met Bedrijfseconomie waarbij dit net nog iets pittiger (Semester maths ipv 1 blok, semester statistics ipv 1 blok) is. Dat is denk ik ook het grootste struikelblok als je deze studie gaat doen en zeker wel iets waar je bij moet blijven, helemaal als je net zoals ik wiA hebt gedaan op de middelbare school. Klassen/groepen bestaan denk ik 50% uit Nederlanders en verder veel Duitsers en chinezen. Duitsers wel leuk vaak, zie je ook wel eens buiten school .. chinezen wat minder (eigenlijk totaal niet.:P). Je studeert wel in een gemotiveerde omgeving anders dan bedrijfskunde ofzo. Als je wat meer specifieke vragen hebt vraag maar raak!
pi_113397357
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 00:40 schreef Sokz het volgende:

[..]

Ik :) Engels is geen probleem, went ontzettend snel en na een maandje volg je college in het Engels alsof het je tweede moedertaal is. :P Verder studie zelf veel overeenkomsten met Bedrijfseconomie waarbij dit net nog iets pittiger (Semester maths ipv 1 blok, semester statistics ipv 1 blok) is. Dat is denk ik ook het grootste struikelblok als je deze studie gaat doen en zeker wel iets waar je bij moet blijven, helemaal als je net zoals ik wiA hebt gedaan op de middelbare school. Klassen/groepen bestaan denk ik 50% uit Nederlanders en verder veel Duitsers en chinezen. Duitsers wel leuk vaak, zie je ook wel eens buiten school .. chinezen wat minder (eigenlijk totaal niet.:P). Je studeert wel in een gemotiveerde omgeving anders dan bedrijfskunde ofzo. Als je wat meer specifieke vragen hebt vraag maar raak!
Zijn er echt zoveel Duitsers bij veel studies? Hier bij mijn jaar iets van 70% NL, 30% rest waarvan 0 Duitsers.. En dat voor een Engelse studie.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  dinsdag 26 juni 2012 @ 09:53:59 #232
256829 Sokz
Livin' the life
pi_113401378
Ik zit in een groep/klas (+~ 30) met iets van 8 duitsers, 4 chinezen, een amerikaan, een bulgaar en twee russen.
pi_114181266
Hoe verloopt over het algemeen het proces waarbij je wordt geïnformeerd dat je toegelaten bent tot een bepaalde studie? Wat deze vraag betreft realiseer ik me dat ik beter de RUG kan contacteren, maar het is weekend, dus vandaar dat ik van tevoren al wat informatie bij elkaar probeer te sprokkelen ;)

Ik heb namelijk geen VWO of HBO vooropleiding en heb daardoor in mei meegedaan aan de colloquium doctum examens (volksmond: 21+ toetsen). Door slechte informatie ben ik echter gezakt voor het geschiedenis examen, en dus (logischerwijs) ook voor de rest van het QD.

In de tussentijd kreeg ik echter wel al een studentnummer toegewezen, samen met een wachtwoord en werd er mij verzocht e.e.a. te uploaden / in te vullen (o.a. hoe ik het collegegeld wil betalen en een foto voor de studentenkaart). Dat heb ik in eerste instantie genegeerd, denkende dat het een automatisch proces zou zijn en dat wel los zou lopen.

Nu heb ik vandaag echter een brief binnen gekregen (in spoiler wegens lengte):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na deze brief gelezen te hebben heb ik dus ook geprobeerd in te loggen in de webmail, en daar staat inderdaad een e-mail met daarin de gegevens van de introductiedag, een bericht van de studentenvereniging, de boekenlijst, en nog wat andere zaken.

Ik kan ook in Nestor inloggen.

Kan ik dit nu accepteren als een "gefeliciteerd, je bent toegelaten" of is dit een "foutje, bedankt"?
pi_114182855
Die logingegevens en toegang krijgt iedereen die zich inschrijft. Oftewel het staat dus niet vast dat je ingeschreven bent.
pi_114183386
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:29 schreef xminator het volgende:
Die logingegevens en toegang krijgt iedereen die zich inschrijft. Oftewel het staat dus niet vast dat je ingeschreven bent.
Dat snap ik.

Maar ik heb dus een brief gekregen waarin o.a. staat:

quote:
We are delighted to welcome you as a first-year student!
quote:
Finally, we would like to inform you that your degree programme's introduction day will be held on 31 August and the academic year will start in the week of 3 September. See you then!
Op de webmail heb ik dus ook een mail met de specifieke gegevens van de introductiedag (locatie, tijd, wat we gaan doen, etc).

Het lijkt me dat je dat pas krijgt als je echt toegelaten bent, maar dat lijkt me in mijn geval erg sterk aangezien ik dus geen passende vooropleiding heb.

In eerste instantie had ik dus ook de webmail genegeerd, omdat die gegevens binnen zijn gekomen nadat mij is medegedeeld dat ik dus voor een examen gezakt was. Ik heb er pas op gekeken op het moment dat de brief binnen is gekomen met daarop de mededeling dat zij me verwelkomen als een eerstejaars student.
pi_115816073
Hoe lang duurt het voor de RUG om de vooropleiding te bevestigen?
Het staat nu al een tijdje op studielink, en ik vroeg me af of dat vaker zo is bij de RUG.

Mijn vooropleiding is HBO-P, en ik heb vorige week een toelatingsexamen wiskunde gemaakt (voldoende). De Hanze heeft mij nog geen mail gestuurd dat ik het papiertje op kan halen, wat wel het geval is bij enkele oud-klasgenoten.
pi_115818296
Ik heb nog geen collegekaart voor dit jaar gekregen terwijl op studielink wel staat dit ik ben ingeschreven voor dit jaar, vreemd. De voorgaande jaren kreeg je de kaart al vrij vroeg in augustus of niet?
pi_116102565
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 12:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik heb nog geen collegekaart voor dit jaar gekregen terwijl op studielink wel staat diIk oot ik ben ingeschreven voor dit jaar, vreemd. De voorgaande jaren kreeg je de kaart al vrij vroeg in augustus of niet?
Ik ook nog niet maar sta ook nog niet ingeschreven.. ;)

Irritant trouwens dat 2/3 van mijn courses nog niet open zijn..
pi_116106556
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 12:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik heb nog geen collegekaart voor dit jaar gekregen terwijl op studielink wel staat dit ik ben ingeschreven voor dit jaar, vreemd. De voorgaande jaren kreeg je de kaart al vrij vroeg in augustus of niet?
Me neither..

Inschrijven voor courses zijn toch al gesloten? Althans bij de FEB sinds 26 augustus als het goed is.
pi_116147513
Inschrijvingen bij de FEB zijn al gesloten inderdaad. Wat betreft die studentenkaart, die heb ik ook nog steeds niet. Terwijl ik de betaling allang heb geregeld en ook de pasfoto een tijd terug heb geüpload.

En wat betreft die aanmelding, iedereen krijgt uitnodigingen voor de introductie etc. Ik kreeg een maand terug een mail waarin deze tekst stond vermeld; Herewith I would like to inform you that the Admissions Board has decided that given your educational background you are unconditionally admitted to the 2012-2013 academic year of the (pre-) MSc Programme of your choice. Congratulations!
pi_116148766
Jep, heb ik ook gekregen. Heb mijn verklaring van afstuderen e.d. ook gestuurd maar het is een beetje drukjes met de verwerking. Dus je hebt nog tot midden september de tijd om dat te regelen mocht er onverhoopt iets misgegaan zijn.
pi_116152741
Hoe kan je eigenlijk inschrijven op nestor? Als ik dat probeer staat er access denied, bij elk vak dat ik probeer?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 augustus 2012 @ 16:30:14 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116153190
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:18 schreef HenkXL het volgende:
Hoe kan je eigenlijk inschrijven op nestor? Als ik dat probeer staat er access denied, bij elk vak dat ik probeer?
progress gaat over inschrijvingen voor vakken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116155097
USD, slecht bereikbaar.. ongelofelijk..
Kom ik daar gisteren, 49 wachtenden voor mij (gelukkig kun je er wel chill wachten)...
Lever ik het formulier in met machtiging, stempel erop en klaar. Krijg ik vandaag een bericht in studielink dat het incasseren is mislukt...

Morgen maar weer bellen.. >_<
pi_116411836
Zijn er al mensen die hun nieuwe collegekaart hebben ontvangen?
pi_116427980
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 09:16 schreef andre347 het volgende:
Zijn er al mensen die hun nieuwe collegekaart hebben ontvangen?
Nee duurt lang, al mijn studiegenoten ook niet.

Kan je trouwens sporten bij de ACLO zonder die studentenkaart?
pi_116428243
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:42 schreef HenkXL het volgende:

[..]

Nee duurt lang, al mijn studiegenoten ook niet.

Kan je trouwens sporten bij de ACLO zonder die studentenkaart?
Ja, ik heb vandaag al 2x gesport zonder controle.
pi_116432575
Collegegeld bij iedereen rond de 4e afgeschreven?

Ik ben met een master bezig en krijg helaas de langstudeerboete. Enige tijd geleden via Studielink machtiging afgegeven voor het gehele bedrag (¤ 4.834). Hebben ze gisteren 'slechts' ¤ 1.771 afgeschreven, het normale tarief...

Wacht het maar even af. :+ Ben bang dat ze alsnog het hele bedrag een keer gaan afschrijven. Meer mensen onjuiste collegegeld afgeschreven?
pi_116436889
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:53 schreef Aestivate het volgende:
Collegegeld bij iedereen rond de 4e afgeschreven?

Ik ben met een master bezig en krijg helaas de langstudeerboete. Enige tijd geleden via Studielink machtiging afgegeven voor het gehele bedrag (¤ 4.834). Hebben ze gisteren 'slechts' ¤ 1.771 afgeschreven, het normale tarief...

Wacht het maar even af. :+ Ben bang dat ze alsnog het hele bedrag een keer gaan afschrijven. Meer mensen onjuiste collegegeld afgeschreven?
Dat van mij nog niet, maar dat komt omdat ze een beetje vertraging hebben met het verwerken van mijn bachelordiploma. Btw. heb geen langstudeerboete.
pi_116493025
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:48 schreef andre347 het volgende:

[..]

Ja, ik heb vandaag al 2x gesport zonder controle.
Oke, volgende week maar eens aanmelden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')