1 2 3 4 5 | Tweedejaarsvakken en hoger Intekeningen Geen actieve onderdelen gevonden |
Eerst een rooster genereren aan de hand van de vakken die je in het 1e semester gaat volgen en dan uitkiezen welke werkgroepen je schikken. De werkgroepen op populaire tijden zitten in no-time volquote:Op maandag 22 augustus 2011 07:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
10:00 pas.
Maar dat kan in Progress > intekenen en dan?Ik moet echt even dat navragen aan mensennnn
Studentenpas?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:19 schreef Gitaarmat het volgende:
Waar kan ik m'n studentennummer vinden?![]()
Heb pc opnieuw geinstalleerd en ben de mail kwijt.
heb ik niet?quote:
Nestor > My Nestor > links personal information > en dan Edit personal information.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:22 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
heb ik niet?![]()
heb zo'n mailadres met naam@student.rug.nl en wachtwoord maar de loginnaam moet ik weten dus studentennummer..
Je betaald sowieso voor maar één studie collegegeld. Dus ik zou zeggen: laat het op zijn beloop. Ik sta ook voor de Ma rechtsgeleerdheid en Bc rechtsgeleerdheid master schakelprogramma of zo.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:43 schreef Gitaarmat het volgende:
Misschien, ik bel anders wel even. Nog iets raars, ik ben volgens mij voor twee studies ingeschreven, tenminste er staat bij bedrijfseconomie ook ineens op studielink groene vinkjes langs alle stappen. Alleen voor bedrijfskunde heb ik de betaalstappen ingevuld, moet in bedrijfseconomie annuleren of gebeurt dit automatisch? Ik heb namelijk ook alleen voor bedrijfskunde de boeken besteld.
Hebben waarschijnlijk wel meer mensen, en het is net in een kwartiertje te fietsen als je hard gaat!quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:44 schreef Renesite het volgende:
Ja
.. heb dus een.kansloos iets. Tot 11 in paddepoel en om 11u een werkgroep in de harmonie. Kakkerdekak
Academisch kwartiertje is vanaf dit collegejaar afgeschaftquote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:30 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Hebben waarschijnlijk wel meer mensen, en het is net in een kwartiertje te fietsen als je hard gaat!
ja dus? lessen stoppen nu gewoon om kwart voorquote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:51 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Academisch kwartiertje is vanaf dit collegejaar afgeschaft
Welke studie?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:04 schreef Sokz het volgende:
Kunnen eerstejaars ook al hun rooster ergens vandaan toveren?
Mjaa, dat is wel een drukke inderdaad. Waar een groepsnummer bij staat moet je je inschrijven voor één groep, en dan kun je de anderen er uit flikkeren, dan wordt het al overzichtelijkerquote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:24 schreef Sokz het volgende:
Moet je zelf genereren toch? Komt bij mij een rooster uit meine liebe.
http://oi51.tinypic.com/290xz69.jpg
Schnap niet veel daarvan.
makje. Weeknummers in de gaten houden waar je moet zijn en verder kun je via Nestor wel achterhalen in welke werkgroepen je komt te zitten.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:24 schreef Sokz het volgende:
Moet je zelf genereren toch? Komt bij mij een rooster uit meine liebe.
http://oi51.tinypic.com/290xz69.jpg
Schnap niet veel daarvan.
Waar kun je je inschrijven voor een groep dan? in Progress of course op nestor?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:38 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Mjaa, dat is wel een drukke inderdaad. Waar een groepsnummer bij staat moet je je inschrijven voor één groep, en dan kun je de anderen er uit flikkeren, dan wordt het al overzichtelijker
Bij Economie worden de werkgroepen vrijwel altijd via Nestor bekend gemaakt en valt er weinig te kiezen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:47 schreef Sokz het volgende:
Dus even kijken ik begin Maandags in week 36:
11:00 12:00 Mathematics I for E&BE HC 5419.0015 Iftime, O.V. 36-43, 46-49
Hoorcollege, skipbaar?
12:00 13:00 International Business I HC 5419.0015 Ees, H van 36-43
Zelfde zaal, mooi blijven zitten dus.
13:00 15:00 SPAA gr.6-10
????
Ah en vanaf 37 heb ik 4 keer dezelfde 'coll.1 gr.1' maar dat zal dan wel inschrijven op 1 v/d 4 zijn?
Wiskunde ligt me wel.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij Economie worden de werkgroepen vrijwel altijd via Nestor bekend gemaakt en valt er weinig te kiezen.
Ik weet niet hoe goed je in wiskunde bent, maar bij Wiskunde 1a wordt een groot deel van het oplossen van vergelijkingen wat je op de middelbare school hebt gehad er binnen een paar weken doorheen gejast. Daarna wordt het wat lastiger
Bij bedrijfskunde was het altijd via nestor; first come, first serve.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:49 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Waar kun je je inschrijven voor een groep dan? in Progress of course op nestor?
Bij één course las ik in iig dat het nog bekend wordt gemaakt, dus hoef je je blijkbaar niet in te schrijven voor een groep.
NIET?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:51 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Academisch kwartiertje is vanaf dit collegejaar afgeschaft
Het staat op de site wel ergens bij informatie voor eerstejaars dacht ik en ik heb er geloof ik een mail van gekregen ooit. Maar de uren duren nu gewoon tot kwart voor met pauze op het uurquote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
NIET?
Ik hoorde veeel tegenstrijdige berichten daarover. Staat dat ergens?
Ik vind het een beetje ondoenlijk om te verwachten dat wanneer je in dit geval BR3 hoorcollege hebt tot 11:00 en vervolgens BR2 als werkgroep hebt (die je standaard beiden volgt in het 3e jaar) dat dat aaneengesloten gebeurd met daarnaast ook maar 15min reistijdquote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:31 schreef alors het volgende:
[..]
Het staat op de site wel ergens bij informatie voor eerstejaars dacht ik en ik heb er geloof ik een mail van gekregen ooit. Maar de uren duren nu gewoon tot kwart voor met pauze op het uur
Weet ik.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:48 schreef alors het volgende:
je hebt niet tot 11 uur college, maar tot 10.45
ja maar anders had je college tot 11.00 en begon de volgende dus om 11.15, tijdswinst of verlies is er niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Weet ik.
10:45. Om vervolgens zonder academisch kwartiertje om 11:00 ipv. 11:15 werkgroepen te hebben.
Ow, zo heb ik het nog niet bekeken.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:54 schreef alors het volgende:
[..]
ja maar anders had je college tot 11.00 en begon de volgende dus om 11.15, tijdswinst of verlies is er niet.
quote:20110830 Het academisch kwartiertje verdwijnt
Met ingang van studiejaar 2011-2012 is het zogenaamde ‘academisch kwartiertje’ vervallen. Dit betekent dat de colleges beginnen op het hele uur en eindigen een kwartier voor het hele uur. Aan docenten wordt gevraagd om hier strikt mee om te gaan, zodat er aan het eind tijd overblijft voor verplaatsing naar een eventueel aansluitend college. Aan studenten wordt gevraagd goed aan het nieuwe aanvangstijdstip te denken, om onrust door binnenkomende studenten in het eerste deel van het college te voorkomen.
Mentorgroep?!!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:07 schreef Busybee het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de mentorcolleges? Is hierbij een aanwezigheidsplicht?
En kan ik op Nestor ergens vinden in welke mentorgroep ik zit? Of kijk ik daar zo overheen?
Is er niet. Wil je ondersteuning kan je bij de ondersteuning terecht, via progress een afspraak maken met van die studiebegeleiders.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:12 schreef Busybee het volgende:
Ja of hoe-heet-het..ik bedoel in ieder geval in welke groep ik zit..
En jaaa..ik kom van het HBO en snap niks van Nestor..dat wordt nog wat![]()
![]()
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:12 schreef Busybee het volgende:
![]()
Ja, volgens mij is aanwezigheid gewoon verplichtquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:07 schreef Busybee het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de mentorcolleges? Is hierbij een aanwezigheidsplicht?
En kan ik op Nestor ergens vinden in welke mentorgroep ik zit? Of kijk ik daar zo overheen?
Ik kwam vorig jaar ook van het HBO op de RUG en 'snapte' Nestor redelijk, omdat Blackboard op vrijwel elke opleiding gebruikt wordt, ook bij mijn HBO opleiding. Daarnaast staan zat handleidingen en vragen op bv. http://www.rug.nl/studenten/hoezithet/index Je moet je trouwens wel voor de vakken inschrijven via ProgressWWW om ze te kunnen zien in Nestor. Weet trouwens niet of dat en het inhoudelijke gebruik van Nestor verschilt per opleiding/faculteit.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:12 schreef Busybee het volgende:
Ja of hoe-heet-het..ik bedoel in ieder geval in welke groep ik zit..
![]()
Jaquote:
Zal dus per faculteit afhangen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:16 schreef Renesite het volgende:
[..]
Is er niet. Wil je ondersteuning kan je bij de ondersteuning terecht, via progress een afspraak maken met van die studiebegeleiders.
Ik had vandaag micro van 15:00 tot 17:00quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:38 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Dan doe je ook Microeconomics I? Ik zat net wederom lekker in overvolle tutor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |