Dat ben ik ook nog steedsquote:Op woensdag 10 juni 2009 20:21 schreef S-Two het volgende:
* S-Two meldt zich als Msc Business Administration student.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:41 schreef Bob. het volgende:
Oeh, economics-er meld zich!
..of eigenlijk heet het tegenwoordig economie en bedrijfseconomie.
meldquote:Op woensdag 10 juni 2009 23:24 schreef BluesRebel het volgende:
Niemand die reageert op het laatste bericht in de vorige reeks? Dan maar nog een keer: zijn er hier ook mensen die Geschiedenis studeren?
Ah leukquote:
Kun je misschien iets meer vertellen over deze studie. Ik studeer zelf momenteel heo bedrijfseconomie, maar ik wil na het afronden van deze studie nog een verkorte wo-bachelor doen aan de RuG. Nu weet ik van bedrijfskunde en bedrijfseconomie dat ze als verkorte bachelor worden aangeboden. Is dit bij economics & business economics ook zo? ik wil me voornamelijk richten op algemene economie (economisch beleid, economische systemen etc.), het 'economics' traject dus. Weet je toevallig de mogelijkheden hiervoor?quote:Oeh, economics-er meld zich!
..of eigenlijk heet het tegenwoordig economie en bedrijfseconomie
Sorry, over die verkorte versies kan ik je niet zo veel vertellen wat daar weet ik geen bal van af..quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:51 schreef GR het volgende:
[..]
Kun je misschien iets meer vertellen over deze studie. Ik studeer zelf momenteel heo bedrijfseconomie, maar ik wil na het afronden van deze studie nog een verkorte wo-bachelor doen aan de RuG. Nu weet ik van bedrijfskunde en bedrijfseconomie dat ze als verkorte bachelor worden aangeboden. Is dit bij economics & business economics ook zo? ik wil me voornamelijk richten op algemene economie (economisch beleid, economische systemen etc.), het 'economics' traject dus. Weet je toevallig de mogelijkheden hiervoor?
Lastig om er iets over te zeggen wat voor jou zinvol is, aangezien de studie sinds twee jaar volledig verbouwd is, de invoering van flexibele bachelors en zulks. Ik zit er met bepaalde vakken nog middenin en dat levert best wel een chaos op, al ligt dat dus grotendeels aan mijzelf...quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:33 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ah leuk
Ik overweeg om vanaf september ermee te beginnen(is nog niet zeker hoor).. hoe bevalt het?
Ja maar dat is juist wat mij aantrektquote:Op donderdag 11 juni 2009 21:18 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Lastig om er iets over te zeggen wat voor jou zinvol is, aangezien de studie sinds twee jaar volledig verbouwd is, de invoering van flexibele bachelors en zulks. Ik zit er met bepaalde vakken nog middenin en dat levert best wel een chaos op, al ligt dat dus grotendeels aan mijzelf...
Een ander groot verschil met mijn eerste jaar, is dat de meeste vakken er nu behoorlijk doorheen geraust worden. In plaats van een heel semester Economisch-Sociale Geschiedenis (met de nadruk op NL, B, GB, F en D) is er nu nog maar een half semester Globalisering I: ESG waarin wordt besproken hoe wereldwijde handelsnetwerken op elkaar werden aangesloten. Zelfde geldt voor alle andere eerstejaarsvakken voor zover ik weet. Alles van een 4 à 5 maanden teruggebracht tot zo'n 2 maanden.
Maar het is wel tof!
Tsja... En dat is nou net waar die keuzes voor zijn: een beetje meer naar IO/IB --> diplomatenwerk, een beetje meer richting journalistiek --> medewerker Andere Tijdenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 01:09 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ja maar dat is juist wat mij aantrekt
Kort en krachtig. En ook dat je zo veel vrijheid hebt om een richting te kiezen.. al vanaf het eerste jaar moet je keuzes tussen vakken maken. Dat trekt mij wel aan.
En natuurlijk geschiedenis op zich![]()
Het enige waar ik me zorgen om maak is wat je er nou mee kan worden. (Ja iedereen zegt dat je daar niet op moet letten en gewoon moet studeren maar dat kan ik echt niet. Ik moet weten waar ik heen ga.) Ik zie daar weinig potentie qua keuzes om eerlijk te zijn. Op de RuG-site staan wel beroepen als manager, beleidsmedewerker en diplomaat maar wat is nou die kans...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |