Dat ben ik ook nog steedsquote:Op woensdag 10 juni 2009 20:21 schreef S-Two het volgende:
* S-Two meldt zich als Msc Business Administration student.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:41 schreef Bob. het volgende:
Oeh, economics-er meld zich!
..of eigenlijk heet het tegenwoordig economie en bedrijfseconomie.
meldquote:Op woensdag 10 juni 2009 23:24 schreef BluesRebel het volgende:
Niemand die reageert op het laatste bericht in de vorige reeks? Dan maar nog een keer: zijn er hier ook mensen die Geschiedenis studeren?
Ah leukquote:
Kun je misschien iets meer vertellen over deze studie. Ik studeer zelf momenteel heo bedrijfseconomie, maar ik wil na het afronden van deze studie nog een verkorte wo-bachelor doen aan de RuG. Nu weet ik van bedrijfskunde en bedrijfseconomie dat ze als verkorte bachelor worden aangeboden. Is dit bij economics & business economics ook zo? ik wil me voornamelijk richten op algemene economie (economisch beleid, economische systemen etc.), het 'economics' traject dus. Weet je toevallig de mogelijkheden hiervoor?quote:Oeh, economics-er meld zich!
..of eigenlijk heet het tegenwoordig economie en bedrijfseconomie
Sorry, over die verkorte versies kan ik je niet zo veel vertellen wat daar weet ik geen bal van af..quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:51 schreef GR het volgende:
[..]
Kun je misschien iets meer vertellen over deze studie. Ik studeer zelf momenteel heo bedrijfseconomie, maar ik wil na het afronden van deze studie nog een verkorte wo-bachelor doen aan de RuG. Nu weet ik van bedrijfskunde en bedrijfseconomie dat ze als verkorte bachelor worden aangeboden. Is dit bij economics & business economics ook zo? ik wil me voornamelijk richten op algemene economie (economisch beleid, economische systemen etc.), het 'economics' traject dus. Weet je toevallig de mogelijkheden hiervoor?
Lastig om er iets over te zeggen wat voor jou zinvol is, aangezien de studie sinds twee jaar volledig verbouwd is, de invoering van flexibele bachelors en zulks. Ik zit er met bepaalde vakken nog middenin en dat levert best wel een chaos op, al ligt dat dus grotendeels aan mijzelf...quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:33 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ah leuk
Ik overweeg om vanaf september ermee te beginnen(is nog niet zeker hoor).. hoe bevalt het?
Ja maar dat is juist wat mij aantrektquote:Op donderdag 11 juni 2009 21:18 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Lastig om er iets over te zeggen wat voor jou zinvol is, aangezien de studie sinds twee jaar volledig verbouwd is, de invoering van flexibele bachelors en zulks. Ik zit er met bepaalde vakken nog middenin en dat levert best wel een chaos op, al ligt dat dus grotendeels aan mijzelf...
Een ander groot verschil met mijn eerste jaar, is dat de meeste vakken er nu behoorlijk doorheen geraust worden. In plaats van een heel semester Economisch-Sociale Geschiedenis (met de nadruk op NL, B, GB, F en D) is er nu nog maar een half semester Globalisering I: ESG waarin wordt besproken hoe wereldwijde handelsnetwerken op elkaar werden aangesloten. Zelfde geldt voor alle andere eerstejaarsvakken voor zover ik weet. Alles van een 4 à 5 maanden teruggebracht tot zo'n 2 maanden.
Maar het is wel tof!
Tsja... En dat is nou net waar die keuzes voor zijn: een beetje meer naar IO/IB --> diplomatenwerk, een beetje meer richting journalistiek --> medewerker Andere Tijdenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 01:09 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ja maar dat is juist wat mij aantrekt
Kort en krachtig. En ook dat je zo veel vrijheid hebt om een richting te kiezen.. al vanaf het eerste jaar moet je keuzes tussen vakken maken. Dat trekt mij wel aan.
En natuurlijk geschiedenis op zich![]()
Het enige waar ik me zorgen om maak is wat je er nou mee kan worden. (Ja iedereen zegt dat je daar niet op moet letten en gewoon moet studeren maar dat kan ik echt niet. Ik moet weten waar ik heen ga.) Ik zie daar weinig potentie qua keuzes om eerlijk te zijn. Op de RuG-site staan wel beroepen als manager, beleidsmedewerker en diplomaat maar wat is nou die kans...
Ah je hebt dus veel in eigen handquote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:34 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Tsja... En dat is nou net waar die keuzes voor zijn: een beetje meer naar IO/IB --> diplomatenwerk, een beetje meer richting journalistiek --> medewerker Andere Tijdenetc.
Bij mij kon dat wel gewoon bij studielink? Zou dat dan weer per faculteit verschillen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:36 schreef .txt het volgende:
Wie weet waar Willem Wever woont?
of de RuG nog een brief stuurt met daarin de vraag hoe je wilt betalen voor collegejaar 2009/2010?
In Studielink kan ik namelijk niet kiezen voor "betalen in termijnen"... Maar ik heb me al wel aangemeld.
Heb je het deze week geregeld? Misschien is het probleem nu opgelost?quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:38 schreef Bob. het volgende:
[..]
Bij mij kon dat wel gewoon bij studielink? Zou dat dan weer per faculteit verschillen?
Nee, al een tijdje geleden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:41 schreef .txt het volgende:
[..]
Heb je het deze week geregeld? Misschien is het probleem nu opgelost?
[info]quote:Op maandag 6 april 2009 16:34 schreef LadyBlack het volgende:
Weet iemand hier of in april ook weer 313 euro aan collegegeld wordt afgeschreven (als je voor termijnen hebt gekozen)? Of is het voor die maand een ander bedrag?
Kijk 's naar wat reacties boven je.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:47 schreef Valid het volgende:
Komend studiejaar ga ik Geschiedenis studeren aan de RuG. Zijn er meer mensen die dit doen? Zoja, hoe bevalt het?
Misschien. je hebt mail.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:31 schreef Bad_eendje het volgende:
Hoi,
Ik heb een vraagje aan de biologen. Ik hoorde vandaag dat ik het liefst vrijdag een onderwerp voor mijn profielwerkstuk moet inleveren (zit in vwo5 - volgend jaar gewoon vwo 6).
We hadden een link gekregen van een site met veel onderwerpen per profiel. Nou leek mij het onderwerp 'effecten van xtc op de hersenen' wel leuk. Sowieso vind ik dit wel interessant, en er stond als suggestie bij, dat er op de RUG bij biologie een onderzoek naar werd gedaan, en dat is wel dichtbij voor mij. Bij voorbeelden van onderzoeksactiviteiten stond dan dat je een rondleiding zou kunnen vragen bij het instituut dat onderzoek doet naar XTC in Groningen.
Is dit nog actueel? Loopt dat onderzoek nog steeds? En zou ik daar als vwo6-leerlinge een rondleiding kunnen krijgen? En heb ik kans dat ik dan ook nog echt informatie krijg? Of alleen een oppervlakkige rondleidng?
Want als het wel kan, neem ik dit onderwerp wel denk ik, het lijkt me heel interessant. Zo niet, kijk ik nog even verder denk ik.
Groetjes.
heb al gereageerd maar krijg niks terug. of krijg je dit gewoon omdat je je elk jaar opnieuw moet inschrijvenquote:Geachte heer, mevrouw,
U staat niet meer ingeschreven als student bij de Rijksuniversiteit
Groningen, om die reden vervalt binnen enkele maanden uw studentaccount.
Als u bent afgestudeerd aan de RUG, dan wordt Uw studentaccount
automatisch omgezet naar een alumni-account 'for life', zodat u
geen nieuw e-mailadres elders hoeft aan te vragen. Voor meer
informatie kunt u de alumniwebsite raadplegen onder:
http://www.rug.nl/alumni/alumniservices/e-mail/index
U ontvangt binnenkort bericht over uw alumniaccount en over
de speciale e-community voor alumni.
Als u niet bent afgestudeerd, dan kunt u vanaf 6 JANUARI 2010 geen gebruik
meer maken van de ICT-faciliteiten van de RUG.
Vanaf die datum zal uw gebruikersnaam/wachtwoord alsmede het
e-mailadres*** komen te vervallen.
Op onze servers opgeslagen bestanden en mail kunt u tot
die datum naar elders overbrengen. De universiteit zorgt niet voor
archivering. Aan u het advies om iedereen, die moet weten van het
verdwijnen van dit email-adres , tijdig te informeren.
Bent u geabonneerd op maillijsten, dan kunt u het best
opzeggen met uw oude e-mailadres en eventueel opnieuw inschrijven
met een ander e-mailadres.
Bent u van mening dat uw account ten onrechte wordt stopgezet,
reageer dan z.s.m. voor de vervaldatum naar het reply-adres.
NB. Bent u van plan zich opnieuw in te schrijven, informeer dan bij
de CSA naar de termijnen die daarvoor gelden; te late inschrijving
kan zeer vervelende financiële consequenties voor u hebben!
Bij tijdige herinschrijving houdt u zonder onderbreking de
beschikking over uw account en alle daaraan gekoppelde
ICT-faciliteiten voor studenten.
<<< deze e-mail is automatisch gegenereerd
op grond van uw inschrijfgegevens >>>
Ja, vervelend.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:42 schreef Ladidadida het volgende:
Waarom is die infobalie altijd zo slecht te bereiken?
Acceptgiro?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:39 schreef EricT het volgende:
Heb nog geen acceptgiro ontvangen van RUG.. ook maar eens bellen naar studentenbalie.
Machtigingspapieren dusquote:Op maandag 17 augustus 2009 00:17 schreef Fappie het volgende:
[..]
Acceptgiro?
Vanaf heden Java-based studentmail. Ik zeg:.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |