Ik wilde hetzelfde vragen!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:54 schreef innepin het volgende:
Ik heb even niet zoveel meer meegelezen de laatste tijd; waar zijn jullie geweest?
Nou, inmiddels is het wel duidelijk dat hij water minder aan vind. Hij geeft de beker gelijk terug. Zo van "ja, hé mem, daar mist ietsquote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:29 schreef Sorbootje het volgende:
Vindt hij water zelf ook echt niet lekker Vlindur? Want dat jij het zelf vreselijk vindt wil natuurlijk niet zeggen dat hij je mening deelt!
Joh ik vergeet de helft!quote:Op zondag 5 juni 2011 08:47 schreef Incantrix het volgende:
En ik weet dat mijn zoon geen taalwonder is, al helemaal niet vergeleken bij Isabeau, Tess en Senna, maar eigenlijk was ik toch wel trots op zijn 'zinnetje' ofzo![]()
Ja, hij zegt tegen alles 'det' (als ie wat wil hebben, als ie iets hoort/ziet etc)quote:Op zondag 5 juni 2011 08:52 schreef Incantrix het volgende:
Hahaha, Harry, wat cute!Tenminste, ik neem aan dat hij 'dat' zegt in dialect?
Ennuhm, hebben jullie dan zo'n portable apparaat? Gaat dat goed met Harry? Wij gaan bijna met vakantie en ik weet niet zo goed of zoiets handig zou zijn voor onderweg..
Dátte inderdaad! Ik stort zo vreselijk van mijn stoel als ik eraan denk dat Morris en Tess nu al door gaan schuiven, de rest volgt op de voet! Nouja, het is maar goed ook, I guessquote:Op zondag 5 juni 2011 10:17 schreef miss_sly het volgende:
Memmel gefeliciteerd met MorrisTwee jaar al, wat een grote vent!
De grote uittocht van peuters begint nu zo'n beetje, heb ik het gevoel. Straks volgen Tess en Ko al snel en dan zijn wij ook zo aan de beurtFijne dag in ieder geval! Vicky ook, jullie vieren het vandaag he? Was het nog gelukt met een taart?
Sorbootje, klinkt als een heerlijke vakantie. Fijn he, even met drieen niets moeten en genieten O'+
trix, fijn een goede nacht! Dat is echt wel een eerste echte zinnetje, hoorGoed he
Shandaly, jullie groeien er vanzelf inEr stromen ook zo weer grote baby's door
Troost u, ik vrees dat ik nooit zal kunnen wennenquote:Op zondag 5 juni 2011 08:59 schreef Shandaly het volgende:
Ik merk dat ik toch weer moet wennen aan het 'nieuwe topic'. Dat mijn Larsje nu weer de kleinste is, en dat het leeftijdsverschil hier nog groter kan zijn. (Ik was nog de kleine 0-6mnd en grote 6-12 topics gewend) Zoveel dingetjes die ik lees met zo'n lichte teleurstelling in m'n hoofd van "Dat kan mijn ventje allemaal nog niet eens, wat een slome"... en dan later pas realiseren dat hij ook nog een half jaar jonger is en dat er in een half jaar nog heel veel kan gebeuren. (Een half jaar, in een week zelfs! Als ik zijn opstaan van nu vergelijk met vorige week, is ie er al zoveel handiger in!)
Het gaat toch ook helemaal niet om vergelijkenquote:Op zondag 5 juni 2011 16:03 schreef leonieke het volgende:
[..]
Troost u, ik vrees dat ik nooit zal kunnen wennenMaar dat ligt ook aan mijn aard. Vergelijken is duidelijk niet echt aan mij besteed
![]()
Dat is het precies, het is iets waar je als ouders geen invloed op hebt en wat dus zeker geen verdienste van hen is, alleen maar van het kind zelf. Ik herken wel wat je schrijft, dat eeuwige vergelijk is echt pijnlijk soms.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:56 schreef leonieke het volgende:
Ik heb het gevoel dat je het een beetje buiten proportie trekt. Ik sprak over "soms elkaar proberen te overtreffen" en nu lijkt het wel alsof ik vind dat iedereen elkaar probeert te overtreffen.
Ah, het is gewoon iets waar ik zelf nogal gevoelig aan ben. Ik heb ook al tegen een aantal familieleden gezegd dat ik niet graag heb dat ze de kinderen gaan vergelijken. Niet omdat Thomas dan "de trage" was, maar omdat ik soms de beteuterde blikken bij anderen zag en ik zou zelf niet graag in hun schoenen staan op zo'n moment (ik heb, vermoed ik, al te vaak gehoord: "wow, kan x dat nog niet? Thomas kan dat namelijk wel al en die is 5 maand jonger." en dan zie je de ouders van dat kind echt de grond inzakken van schaamte en wat kunnen wij dan zeggen behalve "elk kind volgt zijn eigen tempo"?)
Vooral IRL dan, komt het vaak neer op mijn/onze verdienste als Thomas iets kan, terwijl wij heel veel zaken totaal niet konden beïnvloeden/stimuleren.
Doei! Tot over eens paar ma andjesquote:Op zondag 5 juni 2011 18:48 schreef Memmel het volgende:
Lieve mensen, het was weer een mooie dag. Morris was op en top jarig. Ik ga verkassen! Tot later![]()
Ik heb dat juist in dit topic, alle kindjes (van juni 2009 - november 2009) zijn beter qua taalontwikkeling dan Thijs.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:51 schreef Sorbootje het volgende:
Ik begrijp overigens wel dat je terughoudend bent als er in je omgeving op die manier mee omgegaan wordt.
En keutel. Oh, en Koe!quote:
Maar is dat dan niet meer je eigen onzekerheid daarover? Er zou hier toch niemand zeggen:"goh, die thijs zegt ook weinig"? Dat kan ik me namelijk niet voorstellen. Volgens mij is het los daarvan volstrekt normaal hoeveel hij zegt.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:54 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik heb dat juist in dit topic, alle kindjes (van juni 2009 - november 2009) zijn beter qua taalontwikkeling dan Thijs.
Slapen is hij al zijn hele leven goed in, maar praten schiet niet op.
Hier niet nee, maar in het dagelijks leven is dat constant wèl aan de orde. Ik wéét dat Thijs zijn lengte niet correspondeer met zijn ontwikkeling, maar er wordt gewoon te vaak gezegd 'kan hij dat nog niet'. En ja, daar word ik onzeker van, helaas.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:58 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Maar is dat dan niet meer je eigen onzekerheid daarover? Er zou hier toch niemand zeggen:"goh, die thijs zegt ook weinig"? Dat kan ik me namelijk niet voorstellen. Volgens mij is het los daarvan volstrekt normaal hoeveel hij zegt.
Dat kan ik me voorstellen. Das ook niet leuk, maar das niet hier. Dat vind ik het fijne van dit groepje mensen.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:00 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hier niet nee, maar in het dagelijks leven is dat constant wèl aan de orde. Ik wéét dat Thijs zijn lengte niet correspondeer met zijn ontwikkeling, maar er wordt gewoon te vaak gezegd 'kan hij dat nog niet'. En ja, daar word ik onzeker van, helaas.
Dat is waar. Ik zat vanmiddag al te bedenken dat we straks maar een 'Peutertopic voor 2009moeders' moeten starten ofzoquote:Op zondag 5 juni 2011 19:17 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen. Das ook niet leuk, maar das niet hier. Dat vind ik het fijne van dit groepje mensen.
Mijn zusje heeft dat ook met de jongste. Die is begin mei 2 geworden en die praat ook niet zoveel. En ook al heeft ze al twee grotere jongens en weet ze best dat het allemaal wel in orde komt in zijn eigen tempoe, toch is ze daar soms onzeker over. Heel normaal lijkt me, want het is toch de angst van iedere ouder dat je kind ergens niet mee mee blijkt te kunnen komen. En heel vaak is die angst onterecht, omdat een kind gewoon lekker in zijn eigen tempo ontwikkelt.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:00 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hier niet nee, maar in het dagelijks leven is dat constant wèl aan de orde. Ik wéét dat Thijs zijn lengte niet correspondeer met zijn ontwikkeling, maar er wordt gewoon te vaak gezegd 'kan hij dat nog niet'. En ja, daar word ik onzeker van, helaas.
haha, iedereen blij: wij komen het bestaande topic niet vervuilen en wij kunnen posten zoals we willen. Maar goed, zo werkt het niet natuurlijkquote:Op zondag 5 juni 2011 19:30 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik zat vanmiddag al te bedenken dat we straks maar een 'Peutertopic voor 2009moeders' moeten starten ofzo
Zeg! Met de andere peutermama's is niks mis! ;-)quote:Op zondag 5 juni 2011 19:30 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik zat vanmiddag al te bedenken dat we straks maar een 'Peutertopic voor 2009moeders' moeten starten ofzo
Hoe oud is het broertje van S?quote:Op zondag 5 juni 2011 19:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, voor de duidelijkheid. Mijn zoon begint nu dus pas te lopen en zegt echt nog geen tweewoordszinnen. En volgens mij is hij niet te langzaam.
Mijn neefje zei tot enige tijd voor zijn 2e verjaardag nog weinig verstaanbaars, een verdwaald woordje hier en daar en sommige woordjes die wat vaker voorkwamen. Net voor zijn tweede verjaardag barstte de taalbom los en ging hij ineens twee- en driewoordszinnen maken.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:53 schreef McLaura het volgende:
Zijn hier trouwens ook dreumessen die qua taal net zo langzaam gaan als die van mij?
Thijs zegt alleen nog maar 'hai, dag, uit, die, auto, soehe (schoenen), seutel (sleutel), Hienk (Rienk), papa, mama en buiten'.
Ik blijf daar inderdaad ook bij, hoor. En het komt ook wel goed. Tussen 1j9m en 2j3m komt normaal de taalbom, en hij zit daar nog mooi tussenin (1j11m)quote:Op zondag 5 juni 2011 19:46 schreef Claudia_x het volgende:
Je schreef eerder eens dat Thijs volgens jou een 'verzamelaar' is. Dat klinkt mij heel plausibel in de oren. Ik denk dat jij dat als moeder het beste doorhebt.
quote:Op zondag 5 juni 2011 19:48 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik blijf daar inderdaad ook bij, hoor. En het komt ook wel goed. Tussen 1j9m en 2j3m komt normaal de taalbom, en hij zit daar nog mooi tussenin (1j11m)
Je merkt ook wel aan de receptieve woordenschat bijvoorbeeld hoe het gaat met de taalontwikkeling. We konden met Ivan al een tijdje spelletjes doen als "zoek jij de vrachtauto in dit boekje op" doen voordat hij het uit zichzelf systematisch benoemde. Zelfs het nazeggen van woordjes kwam relatief laat. Ik dacht altijd dat dat vooraf zou gaan aan de spontane, productieve woordenschat.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:48 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik blijf daar inderdaad ook bij, hoor. En het komt ook wel goed. Tussen 1j9m en 2j3m komt normaal de taalbom, en hij zit daar nog mooi tussenin (1j11m)
Ben nog niet helemaal bijgelezen, maar hier moet ik even op reagerenquote:Op zondag 5 juni 2011 19:00 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hele slimme jongen dus!!quote:Op zondag 5 juni 2011 21:10 schreef McLaura het volgende:
...................eerst alles uitdenken en dan pas doen.
Het is wel grappig om te zien met Thijs en ons neefje Bart. Ze schelen een half jaar (Bart is ouder) en Bart praat al heel goed, en is al zindelijk (2j3m) maar qua motoriek is Thijs beter!quote:Op zondag 5 juni 2011 21:23 schreef MamaPurk het volgende:
Wat slim van Thijs!!
Jaël deed dat ook een beetje... draaien deed ze 2x daarna 2 maanden niet en toen kon ze gewoon in een keer helemaal rond... Staan deed ze een keer of vijf in de box, daarna niet meer en toen liep ze van de een op de andere dag... En zo wel meer dingen..
Ik heb ook wel eens gehoord dat kindjes niet alles tegelijk kunnen de een is sneller met praten, de ander met lopen...
dat is idd wel grappig, zo zie je wel goed dat elk kind zich op eigen wijze ontwikkeld...quote:Op zondag 5 juni 2011 21:24 schreef McLaura het volgende:
[..]
Het is wel grappig om te zien met Thijs en ons neefje Bart. Ze schelen een half jaar (Bart is ouder) en Bart praat al heel goed, en is al zindelijk (2j3m) maar qua motoriek is Thijs beter!
nja, vooral donderdag en vrijdag. hij heeft best hoge koorts gehad (steeds tussen de 39.5 en 40). gister daalde de koorts en kwamen de vlekjes. ik herken ze van selene. tis ook echt vooral op zijn romp.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:27 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
dat is idd wel grappig, zo zie je wel goed dat elk kind zich op eigen wijze ontwikkeld...
Arme Ravi, heeft hij er veel last van??
ow op zich wel fijn dat je het herkende, ik zou me denk ik wezenloos schrikken, ook al weet ik dat het kan... En zo hoge koorts das ook vermoeiend voor zo een ukkie, al lijken ze er altijd wel minder last van te hebben dan volwassenen!!quote:Op zondag 5 juni 2011 21:40 schreef simmu het volgende:
[..]
nja, vooral donderdag en vrijdag. hij heeft best hoge koorts gehad (steeds tussen de 39.5 en 40). gister daalde de koorts en kwamen de vlekjes. ik herken ze van selene. tis ook echt vooral op zijn romp.
Oeke, wat klinkt dat groot en stoer he, 2 jaar alweer je lieve kleine mannetjequote:Op zondag 5 juni 2011 21:44 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Wow Oeke word Ko alweer 2!! (dan is hij precies 30 jaar jonger dan mijn)
Ja, net 4 dagen! Het was heerlijk. Ko loopt zo lekker rond te rennen, beestjes, bloemen en zijn eigenste zandbak (BAK!)quote:Op zondag 5 juni 2011 22:39 schreef Ca.ra het volgende:
Oeke, zijn jullie nog op de tuin geweest? Zal wel he, met het mooie weer.
quote:Op zondag 5 juni 2011 21:39 schreef oeke het volgende:
Wel bijgelezen, maar even kort door de bocht. Reageer later vanavond wat uitgebreider maar:
Mems, van harte met je grote kleine!
2 jaar is Morris alweer.![]()
Ik las net de topics door van toen, en jij noemde hem ook Harrie tijdens de zwangerschap.
Dat was ik helemaal vergeten.
En vanavond 2 jaar geleden braken mijn vliezen en over 2 dagen is Ko zijn geboortedag!
Overmorgen wordt mijn blij aap 2 jaar oud!
Ik vind het zo spannend. Mijn jongetje.
Als ik de hele avond nog niks heb gehoord ga ik altijd wel even kijken voor het slapen gaan.quote:Op maandag 6 juni 2011 08:31 schreef ma_ma het volgende:
Kijken jullie nu ook nog steeds af en toe in het kamertje of hij/zij het nog doet?
late reactiequote:Op zondag 5 juni 2011 18:45 schreef octopussy het volgende:
Leonieke, ik vind het oprecht jammer dat je je bezwaard voelt om het te posten als Thomas iets nieuws kan. Je hebt alle recht om trots te zijn op jouw kind! Het leven is geen wedstrijd, en vergelijken is echt onzin want geen kind is gelijk. Maar zo onzeker zijn gaat ook op je kind afstralen en daardoor kan het ook een gevoel van minderwaardigheid krijgen lijkt me.
Geef je Thomas zelf wel complimentjes?
quote:Op maandag 6 juni 2011 09:29 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau kruipt vandaag steeds bij me op schoot. Zegt "Este knuffel" en als ik zeg dat ik van haar houd zegt ze: " ikke jou" en dan slaat ze haar armpjes om me heen. Mooier dan dit kan het leven toch niet worden?
Knapquote:Op maandag 6 juni 2011 17:36 schreef Ssserpente het volgende:
Super, Huup! Fijn ook dat ze Amelie direct erbij nam. Had je een heel pleidooi voorbereid?
Getver, Flowerbox, wat balen!
Dat gaat de goeie kant op toch, Chan? Nog ff en hij huilt bij het ophalen.
Lente kan deze heeele puzzel! En dan leg ik de stukje door elkaar op een stapeltje.Ze weet ook waar de boompjes en de schaapjes links onderin precies moeten, terwijl die heel erg op elkaar lijken.
[ afbeelding ]
Of is dat niet zo heel erg knap?
Neuh, sinds vorige week niet meer, ik heb een Luvion camerababyfoonquote:Op maandag 6 juni 2011 08:31 schreef ma_ma het volgende:
Kijken jullie nu ook nog steeds af en toe in het kamertje of hij/zij het nog doet?
Kan heel snel gaan, kan ook nog best een tijdje duren. We hebben niet echt een richtlijn qua tijd.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:08 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Pff dat is nog best heftig voor haar dus, hoe lang kan dat duren dan, voordat het buikje leeg is?
uhm, andere tandpasta?quote:Op maandag 6 juni 2011 21:31 schreef Vicky het volgende:
Ik vind het ook zo sneu voor Amelie!!
Vanavond keek in Tess d'r mond en toen zag ik kies 2 ook! Nog 2 te gaan en ze is klaar!
Heeft iemand nog tandenpoetstips? Het is hier echt DRAMA!
En 'samen'? Eerst jij (evt met 'hulp' van Tess) en dan Tess zelf nog?quote:Op maandag 6 juni 2011 21:35 schreef Vicky het volgende:
al geprobeerd. Zodra ik met de tandenborstel bij d'r in de buurt komt is het: Neeeeeeeej niettuh tanjepoesen!! Ikke zelf doen!
Maar als ze het zelf doet gebeurd het uiteraard niet goed...
2x hoeft pas na de 2e verjaardag volgens mij..quote:Op maandag 6 juni 2011 21:56 schreef Beessie-Jen het volgende:
doen jullie het tandenpoetsen trouw 2 keer per dag??
ik moet eerlijk toegeven dat het hier vaak (lees altijd) bij 1 keer blijft tot dusver...
houdgreep check, liedjes zingen check...quote:Op maandag 6 juni 2011 21:47 schreef Takkembah het volgende:
*meldt met tandenpoetsdrama en wacht op tips*
Hier ook echt te erg. In de houdgreep, liedjes, zelf doen, etc, etc, het heeft allemaal geen zin
Dat ja, allemaal... 2x gaat hem hier ook echt niet worden nog. Zit nog niet in mijn systeem en dan is het dus ook 2x per dag gezeik omdat ze echt echt ECHT niet wil. Ik moet echt mijn vinger in haar wang drukken van de buitenkant anders gaat die mond gewoon niet open. En als ze het zelf doet zuigt ze snel de tandpasta eraf en duwt de borstel weer weg... De pasta vind ze dus wel lekker... daar ligt het niet aan.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
2x hoeft pas na de 2e verjaardag volgens mij..
Uhhh ik red 1x per dag niet eens
[..]
houdgreep check, liedjes zingen check...
Tandenborstel naar binnen frotten, even snel poetsen en dan blijft er een dreumes over die de eerste 10 minuten zwaar over de zeik is!
ga ik eens proberen Asy
Hahah herkenbaar inderdaadquote:Op maandag 6 juni 2011 22:01 schreef Vicky het volgende:
Tess zuigt de tandpasta er ook meteen af en dan zegt ze jekke mama! Als het aan haar ligt lurkt ze zo een tube leeg
En dit ookquote:Op maandag 6 juni 2011 22:03 schreef Vicky het volgende:
ik zeg altijd tegen Tess, ga nog maar even wat harder huilen, dan gaat je mondje tenminste goed open
In dat stuk stond ook dat veel kleintjes een fles met ranja oid mee naar bed krijgen. Dan denk ik, gek he, tandbederf.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:00 schreef miss_sly het volgende:
Ze zeggen idd dat twee keer per dag pas hoeft vanaf de tweede verjaardag. Paar weken terug was echter in het nieuws dat tandartsen veel peuters en kleuters met slechte gebitten zien en ze het eigenlijk een vreemd advies vinden, maar één keer per dag tot ze twee zijn. Veel kinderen hebben dan toch al wel een vrij volledig gebit en eten en drinken vrijwel alles.
whahahquote:Op maandag 6 juni 2011 22:06 schreef miss_sly het volgende:
Nou, dat doet ze hier dan dus niet. Ze huilt dan voor de gelegenheid met haar mond goed dicht
Evie krijgt dr avondpap nog wel NA het tandenpoetsen, onderdeel van het slaapritueel.. ik weet dat het eigenlijk andersom zou moeten, maar dan moet het hele ritme om, momenteel drinkt ze de fles op de commode met een lekkere knuffelsessie met mama, buikje wrijven, tutje delen etc etc.. Kan me niet voorstellen dat ze nog wil slapen, als ik daarna dr tandjes zou willen poetsen... en dr avondfles wil ik dr ook nog niet afnemen...quote:Op maandag 6 juni 2011 22:07 schreef miss_sly het volgende:
Niet alleen ranja, maar sowieso alles behalve water mee naar bed na het tandenpoetsen is vragen om problemen.
mijn zusje heeft dat ook gehad.. die kreeg een fles vla mee naar bedquote:Op maandag 6 juni 2011 22:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Blijven volhouden hoor, het is te belangrijk!
ik heb op dit moment een kindje op de groep, ook een dreumesje, die binnenkort onder narcose haar voortandjes moet laten trekken, helemaal verrot....
Zo zielig
Maar waardoor heft dat kindje rotte voortanden?quote:Op maandag 6 juni 2011 22:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Blijven volhouden hoor, het is te belangrijk!
ik heb op dit moment een kindje op de groep, ook een dreumesje, die binnenkort onder narcose haar voortandjes moet laten trekken, helemaal verrot....
Zo zielig
hmmm misschien de komende tijd eens over nadenken.. ..quote:Op maandag 6 juni 2011 22:14 schreef miss_sly het volgende:
Lijnloos, we gaan niet samen in bad, hoor. Ik zit voor het bad en Senna er in en dan poets ik haar tanden. Daarna trek ik de bellenblaas open, succes gegarandeerd
BJ, ik zou toch eens nadenken over een verandering in het ritueel. Een slecht melkgebit kan grote gevolgen hebben. Hoeft niet, moet ik erbij vertellen, want ik had een vreselijk slecht melkgebit en een ontzettend goed en sterk volwassen gebit, maar je weet het gewoon niet.
flesjes drinken in bedquote:Op maandag 6 juni 2011 22:15 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar waardoor heft dat kindje rotte voortanden?
Kan ook zijn dat ze gewoon van zichzelf een slecht gebit heeft. Ondanks goed poetsen...
hier dus net zo; Evie drinkt overdag niet zo fantastisch; dus ik ben erg blij dat ze die avondpap nog opdrinkt. (idd ook vaak 200-250 ml.. )quote:Op maandag 6 juni 2011 22:16 schreef ma_ma het volgende:
Hier gaat het poetsen juist best goed (als ik het doe danals Papa het doet is het drama!)
BJ: Tessa kreeg ook altijd dr flesje net voor het slapen gaan, maar ik heb het van de 1 op andere dag omgedraaid, dus eerst flesje en daarna tandjes poetsen en gelijk naar bedje en het werkte vanaf dag 1 superZonder mopperen ging ze slapen
Ze drinkt halfvolle melk met gekookt water tot 250ml! (200 melk en 50 gekookt water) Overdag drinkt ze zeer weinig en ben blij dat dat erin gaat
beetje genuanceerder mag ook wel? ik help dr tandjes echt niet naar de maan, poets elke dag keurig; en ben heel kieskeurig met dr voeding en dergelijke....quote:Op maandag 6 juni 2011 22:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Gewoon een keer proberen BJ. Echt hoor, als je de rest van het ritueel hetzelfde houdt zul je zien dat ze meestal best flexibel reageren op één verandering. En je wilt niet nu al haar tandjes naar de maan helpen toch?
Soms is minder genuanceerd ook wel eens goed.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
beetje genuanceerder mag ook wel? ik help dr tandjes echt niet naar de maan, poets elke dag keurig; en ben heel kieskeurig met dr voeding en dergelijke....
Misschien alleen ff de volgorde veranderen..
(en die fles krijgt ze overigens niet mee in bed, die drinkt ze op, en neemt mama weer mee naar beneden..).
@MissSly; dat slechter worden van mijn gebit is denk ik niet iets erfelijks hoor, maar na dat ik heel veel was afgevallen reageerde mijn lichaam erg slecht op vet eten in het begin, en was het niet vreemd als ik elke dag een keer moest overgeven... erg slecht voor je tanden en glazuur..
Heeft echt maaaaanden geduurt...
![]()
Het gaat natuurlijk niet zozeer om het mee naar bed nemen va nde fles, maar het eten of drinken van iets anders dan water na het poetsen. Als ze daarna gaat slapen, wordt haar mond droger en kunnen de enzymen uit het speeksel ook minder goed de bacterieen die de tandenaanvallen bestrijden. Dus hebben die bacterieen meer kans om schade aan te richten. Ik weet niet hoe goed Evie water drinkt, maar anders is het een idee om, zolang je het nog niet omgedraaid hebt, haar na de fles een paar slokjes water te laten drinken. Door het water spoelt haar mondedan toch weer een beetje schoon.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
beetje genuanceerder mag ook wel? ik help dr tandjes echt niet naar de maan, poets elke dag keurig; en ben heel kieskeurig met dr voeding en dergelijke....
Misschien alleen ff de volgorde veranderen..
(en die fles krijgt ze overigens niet mee in bed, die drinkt ze op, en neemt mama weer mee naar beneden..).
@MissSly; dat slechter worden van mijn gebit is denk ik niet iets erfelijks hoor, maar na dat ik heel veel was afgevallen reageerde mijn lichaam erg slecht op vet eten in het begin, en was het niet vreemd als ik elke dag een keer moest overgeven... erg slecht voor je tanden en glazuur..
Heeft echt maaaaanden geduurt...
![]()
thx; ik snapte het al; maar bedankt voor het uitleggenquote:Op maandag 6 juni 2011 22:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet zozeer om het mee naar bed nemen va nde fles, maar het eten of drinken van iets anders dan water na het poetsen. Als ze daarna gaat slapen, wordt haar mond droger en kunnen de enzymen uit het speeksel ook minder goed de bacterieen die de tandenaanvallen bestrijden. Dus hebben die bacterieen meer kans om schade aan te richten. Ik weet niet hoe goed Evie water drinkt, maar anders is het een idee om, zolang je het nog niet omgedraaid hebt, haar na de fles een paar slokjes water te laten drinken. Door het water spoelt haar mondedan toch weer een beetje schoon.
O dat is goed nieuws!quote:Op maandag 6 juni 2011 22:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
het lijkt trouwens of Evie dr losse voortand wel weer wat gaat hechten en wat terug gaat naar het oude plekje...
Hu je komt toch op afspraak, dan kunnen ze toch het fatsoen hebben even te bellen of een briefje te sturen... Helemaal als tandarts, de gemiddelde tandarts weet toch wel dat een grote groep mensen niet voor de lol bij ze komt...quote:Op maandag 6 juni 2011 22:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
O dat is goed nieuws!
Fijn!!!
Over tanden gesproken,...sta je met je kroost bij de tandartspraktijk voor de halfjaarlijkse controle, hangt er een briefje op de deur, gesloten wegens een studiedag![]()
![]()
en hij is ook nog niet verkleurd... (alleen kan dat ook na weken/ maanden pas gebeuren las ik...)quote:Op maandag 6 juni 2011 22:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
O dat is goed nieuws!
Fijn!!!
Over tanden gesproken,...sta je met je kroost bij de tandartspraktijk voor de halfjaarlijkse controle, hangt er een briefje op de deur, gesloten wegens een studiedag![]()
![]()
Sja, nou ga ik me er even mee bemoeien, maar tandjes poetsen binnen een half uur na eten of drinken is óók niet goed....quote:Op maandag 6 juni 2011 22:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik ga gewoon proberen om te draaien, dus eerst fles; en dan poetsen
Da's toch alleen bij zuren dacht ik, sinaasappelsap enzo?quote:Op maandag 6 juni 2011 23:05 schreef McLaura het volgende:
[..]
Sja, nou ga ik me er even mee bemoeien, maar tandjes poetsen binnen een half uur na eten of drinken is óók niet goed....
Lastig hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |