Ik heb dat juist in dit topic, alle kindjes (van juni 2009 - november 2009) zijn beter qua taalontwikkeling dan Thijs.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:51 schreef Sorbootje het volgende:
Ik begrijp overigens wel dat je terughoudend bent als er in je omgeving op die manier mee omgegaan wordt.
En keutel. Oh, en Koe!quote:
Maar is dat dan niet meer je eigen onzekerheid daarover? Er zou hier toch niemand zeggen:"goh, die thijs zegt ook weinig"? Dat kan ik me namelijk niet voorstellen. Volgens mij is het los daarvan volstrekt normaal hoeveel hij zegt.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:54 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik heb dat juist in dit topic, alle kindjes (van juni 2009 - november 2009) zijn beter qua taalontwikkeling dan Thijs.
Slapen is hij al zijn hele leven goed in, maar praten schiet niet op.
Hier niet nee, maar in het dagelijks leven is dat constant wèl aan de orde. Ik wéét dat Thijs zijn lengte niet correspondeer met zijn ontwikkeling, maar er wordt gewoon te vaak gezegd 'kan hij dat nog niet'. En ja, daar word ik onzeker van, helaas.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:58 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Maar is dat dan niet meer je eigen onzekerheid daarover? Er zou hier toch niemand zeggen:"goh, die thijs zegt ook weinig"? Dat kan ik me namelijk niet voorstellen. Volgens mij is het los daarvan volstrekt normaal hoeveel hij zegt.
Dat kan ik me voorstellen. Das ook niet leuk, maar das niet hier. Dat vind ik het fijne van dit groepje mensen.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:00 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hier niet nee, maar in het dagelijks leven is dat constant wèl aan de orde. Ik wéét dat Thijs zijn lengte niet correspondeer met zijn ontwikkeling, maar er wordt gewoon te vaak gezegd 'kan hij dat nog niet'. En ja, daar word ik onzeker van, helaas.
Dat is waar. Ik zat vanmiddag al te bedenken dat we straks maar een 'Peutertopic voor 2009moeders' moeten starten ofzoquote:Op zondag 5 juni 2011 19:17 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen. Das ook niet leuk, maar das niet hier. Dat vind ik het fijne van dit groepje mensen.
Mijn zusje heeft dat ook met de jongste. Die is begin mei 2 geworden en die praat ook niet zoveel. En ook al heeft ze al twee grotere jongens en weet ze best dat het allemaal wel in orde komt in zijn eigen tempoe, toch is ze daar soms onzeker over. Heel normaal lijkt me, want het is toch de angst van iedere ouder dat je kind ergens niet mee mee blijkt te kunnen komen. En heel vaak is die angst onterecht, omdat een kind gewoon lekker in zijn eigen tempo ontwikkelt.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:00 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hier niet nee, maar in het dagelijks leven is dat constant wèl aan de orde. Ik wéét dat Thijs zijn lengte niet correspondeer met zijn ontwikkeling, maar er wordt gewoon te vaak gezegd 'kan hij dat nog niet'. En ja, daar word ik onzeker van, helaas.
haha, iedereen blij: wij komen het bestaande topic niet vervuilen en wij kunnen posten zoals we willen. Maar goed, zo werkt het niet natuurlijkquote:Op zondag 5 juni 2011 19:30 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik zat vanmiddag al te bedenken dat we straks maar een 'Peutertopic voor 2009moeders' moeten starten ofzo
Zeg! Met de andere peutermama's is niks mis! ;-)quote:Op zondag 5 juni 2011 19:30 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik zat vanmiddag al te bedenken dat we straks maar een 'Peutertopic voor 2009moeders' moeten starten ofzo
Hoe oud is het broertje van S?quote:Op zondag 5 juni 2011 19:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, voor de duidelijkheid. Mijn zoon begint nu dus pas te lopen en zegt echt nog geen tweewoordszinnen. En volgens mij is hij niet te langzaam.
Mijn neefje zei tot enige tijd voor zijn 2e verjaardag nog weinig verstaanbaars, een verdwaald woordje hier en daar en sommige woordjes die wat vaker voorkwamen. Net voor zijn tweede verjaardag barstte de taalbom los en ging hij ineens twee- en driewoordszinnen maken.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:53 schreef McLaura het volgende:
Zijn hier trouwens ook dreumessen die qua taal net zo langzaam gaan als die van mij?
Thijs zegt alleen nog maar 'hai, dag, uit, die, auto, soehe (schoenen), seutel (sleutel), Hienk (Rienk), papa, mama en buiten'.
Ik blijf daar inderdaad ook bij, hoor. En het komt ook wel goed. Tussen 1j9m en 2j3m komt normaal de taalbom, en hij zit daar nog mooi tussenin (1j11m)quote:Op zondag 5 juni 2011 19:46 schreef Claudia_x het volgende:
Je schreef eerder eens dat Thijs volgens jou een 'verzamelaar' is. Dat klinkt mij heel plausibel in de oren. Ik denk dat jij dat als moeder het beste doorhebt.
quote:Op zondag 5 juni 2011 19:48 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik blijf daar inderdaad ook bij, hoor. En het komt ook wel goed. Tussen 1j9m en 2j3m komt normaal de taalbom, en hij zit daar nog mooi tussenin (1j11m)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |