abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97718272
Nog even twee kleine vakantiefilmpjes:

pi_97718316
Vindt hij water zelf ook echt niet lekker Vlindur? Want dat jij het zelf vreselijk vindt wil natuurlijk niet zeggen dat hij je mening deelt! :D
pi_97718732
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:29 schreef Sorbootje het volgende:
Vindt hij water zelf ook echt niet lekker Vlindur? Want dat jij het zelf vreselijk vindt wil natuurlijk niet zeggen dat hij je mening deelt! :D
Nou, inmiddels is het wel duidelijk dat hij water minder aan vind. Hij geeft de beker gelijk terug. Zo van "ja, hé mem, daar mist iets }:| "Dus ik denk dat ik dat vergeten kan :P
Wat een toffe filmpjes joh :D

Rienk heeft vanmiddag een sneeuwengel nagedaan in de modder :') En daarna nam hij een hap. Hij vond het niet lekker _O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_97719264
Leuke filmpjes Sorbo, "kom eens hier geit!" :o
Ze praat wel de hele tijd of niet????
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_97719458
Echt, als ze wakker is en niet verlegen is dan is ze dan is ze aan het kletsen.
pi_97719537
Scheelt dat ze niet in haar slaap praat :P , ook wel zo lekker voor jullie nachtrust.....over nachtrust gesproken, slaap jij al wat beter snachts?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_97719681
Het gaat beter. Niet iedere nacht, maar er is een stijgende lijn. Lief dat je het vraagt! Ik heb mazzel dat isabeau me nagenoeg nooit wakker houdt. Dat scheelt enorm!
pi_97726851
Hmm... Op vakantie sliep ze uit, thuis ineens weer half zeven... why?
pi_97726875
*O* Morris is jarig!!! Gefeliciteerd grote vent! *O*

Mems, gefeli met je kanjer!! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_97726880
Oh ja! Gefeliciteerd Memmel! Fijne dag!
  zondag 5 juni 2011 @ 08:12:46 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97726925
Gefeliciteerd Memmel! *O*
pi_97726982
gefeliciteerd memmel *O*
dat jullie maar een fijne dag hebben!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 5 juni 2011 @ 08:36:14 #63
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97727008
Memmel, van harte gefeliciteerd met je grote kleine ventje! *O*

Sorbo, wees blij dat ze in elk geval op vakantie uitsliep ;)
Leuke filmpjes ook :Y
die opmerking van je man: 'zo ben je dan ook wel weer, dat wij een hapje mogen' en dan jullie eigenwijsje: 'ja' :D
pi_97727039
Ja daar heb je een punt Asy, maar het went zo snel, dat uitslapen :)

Ik realiseerde trouwens pas later dat je van een milkshake geen hapjes neemt, maar slokjes :')
  zondag 5 juni 2011 @ 08:47:24 #65
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_97727071
Morris! Memmel! Gefeliciteerd zeg, OMG! Niet te geloven dat hij al twee is *O* Heel veel plezier vandaag :* Wat geven jullie? Is er taart? Komen er veel mensen?

Vicky, ik wens jullie een fijn feestje vandaag, ook jullie veel plezier!

Sorbo, welkom terug! *O*

En ik weet dat mijn zoon geen taalwonder is, al helemaal niet vergeleken bij Isabeau, Tess en Senna, maar eigenlijk was ik toch wel trots op zijn 'zinnetje' ofzo :{
3!
  zondag 5 juni 2011 @ 08:49:29 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97727083
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 08:47 schreef Incantrix het volgende:
En ik weet dat mijn zoon geen taalwonder is, al helemaal niet vergeleken bij Isabeau, Tess en Senna, maar eigenlijk was ik toch wel trots op zijn 'zinnetje' ofzo :{
Joh ik vergeet de helft!

Maar tof joh dat hij het zo mooi duidelijk kan maken wat hij wil O+
sissen O+
Hoe was jullie nacht vandaag?

Hier werd net heel erg fanatiek 'detdetdet' geroepen. Dus ik denk: wat wil ie nou? Schermpje van de DVD speler uitgevallen ;)
pi_97727095
Ik vind het zinnetje van stef juist te gek! Maar ik ben waardeloos in goed reageren. Ik denk het wel allemaal, maar dat telt niet echt he?
  zondag 5 juni 2011 @ 08:52:52 #68
95408 Incantrix
pi_97727101
Hahaha, Harry, wat cute! O+ Tenminste, ik neem aan dat hij 'dat' zegt in dialect? :D Ennuhm, hebben jullie dan zo'n portable apparaat? Gaat dat goed met Harry? Wij gaan bijna met vakantie en ik weet niet zo goed of zoiets handig zou zijn voor onderweg..
3!
  zondag 5 juni 2011 @ 08:56:30 #69
95408 Incantrix
pi_97727123
Haha, Sorbo, als je het de rest vergeeft af en toe te bedelen om aandacht.. ;)

Oh, en de nacht dus: lief haalt NU Stef uit bed :o Nu is hij al sinds 7 af en aan aan het huilen, maar hij sliep telkens weer verder.. Nu is hij koortsig en hij heeft wat gespuugd, dus dat zal het wel zijn, maar ik ben toch onder de indruk. De fles maakte ik klaar na wat gehuil om 4 uur, maar toen sliep hij alweer toen ik klaar was. Lief heeft die fles er uiteindelijk om half 6 ingeprikt.
3!
  zondag 5 juni 2011 @ 08:59:03 #70
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97727141
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 08:52 schreef Incantrix het volgende:
Hahaha, Harry, wat cute! O+ Tenminste, ik neem aan dat hij 'dat' zegt in dialect? :D Ennuhm, hebben jullie dan zo'n portable apparaat? Gaat dat goed met Harry? Wij gaan bijna met vakantie en ik weet niet zo goed of zoiets handig zou zijn voor onderweg..
Ja, hij zegt tegen alles 'det' (als ie wat wil hebben, als ie iets hoort/ziet etc)
Ja wij hebben zo'n portable ding maar hij is dus blijkbaar nu kapot ;)
Wij waren er erg blij mee onderweg naar Zwitserland maar ook eenmaal daar. We gebruiken het hetzelfde als speelgoed. Gewoon af en toe 'geven'. Het eet in elk geval een stuk relaxter ipv een jengelkind aan je arm omdat ie lang genoeg gezeten heeft. Dan geeft een filmpje net even wat uitstel...
  zondag 5 juni 2011 @ 08:59:31 #71
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97727145
Ow wat fijn Inca! *O*
ja uh, niet dat Stef zich niet lekker voelt, maar wel van het slapen ;)
pi_97727150
Memmel & Morris, gefeliciteerd! Twee jaar alweer, jee... (Jammer dat nu net vandaag het weer om moet slaan he? Ik hoop maar dat je geen tuinfeestje gepland had...)

Ik merk dat ik toch weer moet wennen aan het 'nieuwe topic'. Dat mijn Larsje nu weer de kleinste is, en dat het leeftijdsverschil hier nog groter kan zijn. (Ik was nog de kleine 0-6mnd en grote 6-12 topics gewend) Zoveel dingetjes die ik lees met zo'n lichte teleurstelling in m'n hoofd van "Dat kan mijn ventje allemaal nog niet eens, wat een slome"... en dan later pas realiseren dat hij ook nog een half jaar jonger is en dat er in een half jaar nog heel veel kan gebeuren. (Een half jaar, in een week zelfs! Als ik zijn opstaan van nu vergelijk met vorige week, is ie er al zoveel handiger in!)

Al weer van die leuke filmpjes Sorbo, heerlijk! Wist je dat mijn man helemaal gek is op dat 'ochtendmomentje'-filmpje? Vooral dat stukje met "nou nou, tjomme jomme"... :D Lijkt me echt heerlijk, dat soort gesprekken met je kleintje.
  zondag 5 juni 2011 @ 09:04:07 #73
95408 Incantrix
pi_97727181
Ah, goed om te weten, thnx Asy :* Ik zal het er toch eens over hebben met mijn lief dan :) en ik begreep je hoor ;)

Shandaly, dat snap ik wel, we zijn hier met een hele bulk min of meer in dezelfde tijd binnengekomen zeg maar, best wel kindjes in een tijdsbestek van een half jaar ofzo. Maar ik vind het wel heel leuk als je meepost hoor! Waar jij over post kunnen we denk ik ook best meekletsen hoor ;) :*
3!
pi_97727204
Dat klinkt als een prima nacht trix, maar wel jammer dat stef fit is.

Zo'n dvd ding in de auto lijkt me op sommige momenten een uitkomst, maar ik denk dat isabeau zo'n ding dan als een verworven recht gaat zien en stennis gaat schoppen als we zónder gaan rijden.
pi_97727230
Shandaly, de verschillen zijn sinds per dág al enorm, dus idd een half jaar kan een wereld van verschil maken. Don't worry! Hoop dat je je hier snel op je plaats voelt.

En wat leuk dat je man het filmpje zo leuk vindt. Ik geniet zelf ook erg van dat filmpje. Waardevol voor later!
pi_97728010
Memmel van harte gefeliciteerd met Morris! Twee alweer *O*

Stef een zinnetje van twee woorden :D wat knap!

Die filmpjes van Isabeau O+ Geit geit geit kom eens hier! :D

Shandaly dat had ik ook in het begin, het verschil is zó groot. Maar ook nu nog, Timo doet het allemaal lekker in zijn eigen tempo en terwijl hij al in de top 10 van oudste kindjes van het topic staat ( :o :o ) zijn er best veel dingen die hij nog niet echt doet en jongere kindjes wel..
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 10:17:52 #77
5428 crew  miss_sly
pi_97728021
Memmel gefeliciteerd met Morris *O* Twee jaar al, wat een grote vent!

De grote uittocht van peuters begint nu zo'n beetje, heb ik het gevoel. Straks volgen Tess en Ko al snel en dan zijn wij ook zo aan de beurt :o Fijne dag in ieder geval! Vicky ook, jullie vieren het vandaag he? Was het nog gelukt met een taart?

Sorbootje, klinkt als een heerlijke vakantie. Fijn he, even met drieen niets moeten en genieten O'+

trix, fijn een goede nacht! Dat is echt wel een eerste echte zinnetje, hoor :Y Goed he O+

Shandaly, jullie groeien er vanzelf in :Y Er stromen ook zo weer grote baby's door :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 5 juni 2011 @ 10:24:50 #78
95408 Incantrix
pi_97728142
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 10:17 schreef miss_sly het volgende:
Memmel gefeliciteerd met Morris *O* Twee jaar al, wat een grote vent!

De grote uittocht van peuters begint nu zo'n beetje, heb ik het gevoel. Straks volgen Tess en Ko al snel en dan zijn wij ook zo aan de beurt :o Fijne dag in ieder geval! Vicky ook, jullie vieren het vandaag he? Was het nog gelukt met een taart?

Sorbootje, klinkt als een heerlijke vakantie. Fijn he, even met drieen niets moeten en genieten O'+

trix, fijn een goede nacht! Dat is echt wel een eerste echte zinnetje, hoor :Y Goed he O+

Shandaly, jullie groeien er vanzelf in :Y Er stromen ook zo weer grote baby's door :*
Dátte inderdaad! Ik stort zo vreselijk van mijn stoel als ik eraan denk dat Morris en Tess nu al door gaan schuiven, de rest volgt op de voet! Nouja, het is maar goed ook, I guess :)

En hoe is het met Senna, Miss? En Chan, hoe is het bij jullie?
3!
  zondag 5 juni 2011 @ 10:31:26 #79
57497 happyme28
I'm so happy
pi_97728241
Memmel, gefeliciteerd met Morris!!

Sorbo, wat klinkt dat als een heerlijke vakantie! Mega quality time zo lekker met z'n 3-en weg van alles.

Lars en zijn Opels en BeBeBe :D Geniaal!

Inca, klinkt als een vooruit gang bij Stef. Lekker dat hij zo lang sliep maar hoop dat hij niet meer zal overgeven en de koorts straks weg is. En 'sissen hap' O+

Shandaly, wat de anderen ook zeggen: je groeit er vanzelf in :Y

Oh, en hier hebben we een nieuwe Hopla fan :Y Ik had er nog nooit van gehoord maar las het bij Vlindur ? volgens mij en Daan is er echt helemaal fan van. Dus af en toe op Youtube een filmpje is een echte hit.

Gister weer lekker naar de boot geweest. Het is wel even wennen met Daan erbij, hij kan natuurlijk niet lekker vrij lopen en doen, maar hij vind het varen en het water wel helemaal geweldig. Aan het eind van de dag lekker pannekoeken gegeten en hij lag uiteindelijk pas om 9 uur in bed. Wel al een uur in de auto geslapen.

Hij wil op de boot alleen nog niet echt 's middags slapen. Hij had op de heenweg ca. 3 kwartier :Y geslapen (10.30 - 11.15) en verder de hele dag niet meer totdat we om 8 uur naar huis gingen. Toch werd hij niet hangerig ofzo, dus dat viel me mee. Hij werd vanmorgen wel pas rond 8.30 uur wakker dus een prima nacht gemaakt. Ben benieuwd of hij het vanmiddag gaat inhalen.
pi_97728592
Voor de nieuwsgierigen: wij zijn naar Bonaire geweest. Eigenlijk vooral om te duiken, maar dat ging bij mij niet meer door :P

Geposte filmpjes ga ik straks even kijken. Wel fijn dat jullie zo'n relaxte vakantie hebben gehad Sorbootje!

Memmel, gefeliciteerd *O* en tot in het volgende topic.

Shandaly, ik snap dat het even wennen is. Maar het verschil tussen de kindjes van net 1 en bijna 2 is ook heel groot. Ik lees ook best vaak met verbazing over de avonturen van bijvoorbeeld Senna of Isabeau. Mijn muppet is dan ook nog relatief 'baby'.
Alleen als ik dan eventjes puur naar de ontwikkeling van mijn kind kijk dan val ik soms om. Het gaat zo hard! Op vakantie is ze in de poolbar van het restaurant van tafel tot tafel gelopen om bij elke tafel even een giga grijns te trekken. Al die Amerikanen vonden haar 'the cutest baby I've ever seen' :D :') Komt ook omdat ze nog zo weinig haar heeft dat ze echt nog een babykoppie heeft.
Oja, en dansen hè? Elk achtergrondmuziekje was reden genoeg om lekker met de kont te gaan schudden. Vooral muziek van Bob Marley. Zelfs het geschreeuw van de meeuwen klonk haar als muziek in de oren :D 8)7

Happy, leuk dat Daan zich zo lekker vermaakt op de boot ^O^
pi_97734770
Memmel van harte!

HappyMe! Jaaaaa! Hopla is tof! O+ O+

Lees binnnekort bij, want ik hoor dat we nu met spoed wegmoeten om iemand op te halen. Doei! :W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 14:12:57 #82
5428 crew  miss_sly
pi_97735136
trix, met ons is het goed, lief dat je het vraagt. Senna is gewoon leuk en lief en gezellig en met vlagen pieperig en vervelend, zoals het een dreumes/peuter betaamt ;) Ze babbelt en zingt de hele dag en knuffelt wat af. Met vlagen gaat slapen wat minder en dan weer een tijd heel goed, dus ach...we klagen niet maar zijn gewoon erg blij met ons meissie O+
  zondag 5 juni 2011 @ 15:12:15 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97737782
Hoe is het met het trappenlopen? Heeft ze de smaak al te pakken?
Ik moest er van de week nog aan denken, want ik speel nog elke keer het spelletje met Oscar dat ik zijn flesje net te hoog zet voor hem en dat hij erheen moet klimmen. Is hier nog steeds gegarandeerd goed voor schaterlachen. ;) :D
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 15:14:57 #84
5428 crew  miss_sly
pi_97737916
Het trappenlopen gaat een stuk beter! Ze klimt ongeveer de helft van de tijd zelf het grootste deel van de trappen. En ze gaat tegenwoordig ook wel eens een of meer trappen zelf naar beneden. Het is alleen jammer dat ze vaak besluit niet te willen klimmen als ik een zware boodschappentas bij me heb :P Maar we maken er geen ding van: als we naar boven moeten krijgt ze (per trap) de keus: wil je zelf klimmen of zal ik je dragen. Gaat prima!

En als het goed is, hebben we met een week of twee het nieuwe keukendeel erbij en dan zorgt Albert(.nl) voortaan voor het sjouwwerk, dus dan maakt het me helemaal niets meer uit :)
  zondag 5 juni 2011 @ 16:03:31 #85
61183 leonieke
Dan toch?
pi_97740144
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 08:59 schreef Shandaly het volgende:
Ik merk dat ik toch weer moet wennen aan het 'nieuwe topic'. Dat mijn Larsje nu weer de kleinste is, en dat het leeftijdsverschil hier nog groter kan zijn. (Ik was nog de kleine 0-6mnd en grote 6-12 topics gewend) Zoveel dingetjes die ik lees met zo'n lichte teleurstelling in m'n hoofd van "Dat kan mijn ventje allemaal nog niet eens, wat een slome"... en dan later pas realiseren dat hij ook nog een half jaar jonger is en dat er in een half jaar nog heel veel kan gebeuren. (Een half jaar, in een week zelfs! Als ik zijn opstaan van nu vergelijk met vorige week, is ie er al zoveel handiger in!)
Troost u, ik vrees dat ik nooit zal kunnen wennen ;) Maar dat ligt ook aan mijn aard. Vergelijken is duidelijk niet echt aan mij besteed :N
:*
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 16:10:00 #86
5428 crew  miss_sly
pi_97740470
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:03 schreef leonieke het volgende:

[..]

Troost u, ik vrees dat ik nooit zal kunnen wennen ;) Maar dat ligt ook aan mijn aard. Vergelijken is duidelijk niet echt aan mij besteed :N
:*
Het gaat toch ook helemaal niet om vergelijken :?
Claudia_x heeft er in het babytopic een mooie post aan geweid over dat je het als ouder gewoon geweldig vindt om te zien wat je kind leert en hoe het zich ontwikkelt en dat je dat trots meldt. Niet trots omdat jouw kind beter is ofzo, maar gewoon trots op het feit dat jouwkind vanalles leert.

Ikzelf vind het helemaal niet interessant of ze wel of niet snel of langzaam is, in vergelijking met wie dan ook. Ik vind het vooral heel geweldig en bijzonder om te zien wat ze allemaal leert en soms is het leuk om dat ook eens heel blij en trots te melden. Trots dat mijn kleine baby zoveel leren kan O+

En is dat in dit topic dan volgens jou zo ontzettend aan de orde, leonieke, dat vergelijken, dat je vreest dat je hier nooit zal kunnen wennen?
  zondag 5 juni 2011 @ 16:32:52 #87
61183 leonieke
Dan toch?
pi_97741688
Ik vind eigenlijk van wel :@ Het komt op mij soms iets te stoeferig over (en soms elkaar proberen te overtreffen) en ik voel me daar niet altijd goed bij. Maar ik wil er wel direct bij zeggen dat dit voor mij een algemeen iets is. Ik heb dat zeker niet alleen hier. Het is een gevoel dat bij mij meestal overheerst. Ook bij familie (een paar kinderen rond dezelfde leeftijd van Thomas), op het werk (een paar ouder, één van dezelfde leeftijd, een paar jonger), ... En ik merk dat ik zo niet in elkaar steek (het is trouwens ook één van de redenen waarom we dit weekend niet naar een verjaardagsfeestje zijn geweest van het kindje van de nicht van mijn man, ik voel me gewoon niet goed bij alle vergelijkende studies die gemaakt worden over de kleinkinderen in de familie). Ik vind het heerlijk om Thomas te zien evolueren, hem te zien groeien tot een echte dreumes en zijn eigen persoonlijkheid te zien ontwikkelen, want ondanks zijn papaplakfase ;) is hij een heerlijk kind. En ik ben oprecht trots dat hij dit doet samen met ons O+
En ik lees hier nog steeds graag mee (het is elke dag het eerste en het laatste topic dat ik op fok bekijk) omdat ik jullie kinderen graag volg en zie wat er met hen gebeurt in hun leefwereld. Maar over Thomas posten? Dat lukt me niet zonder er een bezwaard gevoel aan over te houden.

(en ik hoop echt dat ik met deze post niemand op de tenen trap!)
pi_97742001
Dat iedereen hier elkaar wil overtreffen, daar heb ik nou werkelijk nog nooit wat van gemerkt. Volgens mij is dit gewoon een plek waar iedereen trots loopt te doen over z'n eigen kind. Of dat nou is omdat ie de hele Van Dale uit z'n hoofd kent of omdat ie voor 't eerst mama zegt, dat maakt niet uit, we juichen allemaal net zo hard mee.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zondag 5 juni 2011 @ 16:56:46 #89
61183 leonieke
Dan toch?
pi_97742751
Ik heb het gevoel dat je het een beetje buiten proportie trekt. Ik sprak over "soms elkaar proberen te overtreffen" en nu lijkt het wel alsof ik vind dat iedereen elkaar probeert te overtreffen.

Ah, het is gewoon iets waar ik zelf nogal gevoelig aan ben. Ik heb ook al tegen een aantal familieleden gezegd dat ik niet graag heb dat ze de kinderen gaan vergelijken. Niet omdat Thomas dan "de trage" was, maar omdat ik soms de beteuterde blikken bij anderen zag en ik zou zelf niet graag in hun schoenen staan op zo'n moment (ik heb, vermoed ik, al te vaak gehoord: "wow, kan x dat nog niet? Thomas kan dat namelijk wel al en die is 5 maand jonger." en dan zie je de ouders van dat kind echt de grond inzakken van schaamte en wat kunnen wij dan zeggen behalve "elk kind volgt zijn eigen tempo"?)
Vooral IRL dan, komt het vaak neer op mijn/onze verdienste als Thomas iets kan, terwijl wij heel veel zaken totaal niet konden beïnvloeden/stimuleren.
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 16:59:54 #90
5428 crew  miss_sly
pi_97742888
Ik vind het niet eens belangrijk voor de ouders dat men niet de hele tijd vergelijkt, maar juist voor de kinderen. Vanaf deze dreumestijd snappen ze meer en meer en kleine potjes hebben grote oren ;) Ik zou het dus juisst heel vervelend vinden dat Senna hoort dat ze snel dan wel langzaam is. Beiden vind ik namelijk niet van belang, en zeker niet voor haar zelf. Ik probeer dus om het in haar bijzijn niet te zeggen, maar moet er bijvoorbeeld mijn (schoon)ouders ook wel eens aan helpen herinneren :)
  zondag 5 juni 2011 @ 17:08:50 #91
61183 leonieke
Dan toch?
pi_97743345
Heb je helemaal gelijk in :Y En ik weet ook wel dat Thomas van Fok niets opsteekt (gelukkig maar :D ), maar het is voor mij waarschijnlijk kwestie van: wat me al te vaak irl tegen de borst stuitte, ga ik zelf ook niet doen.

(alhoewel, ik heb het zelf één keer irl opzettelijk gedaan, maar dat was omdat een collega met mij aan het lachen was over de slapeloze nachten (die helemaal niet aan Thomas lagen ;) ) en daar heb ik gewoon op gereageerd met "oh, daar hebben we nu eens geen last van, Thomas slaapt al door sinds hij 6 weken is *) alsof het mijn verdienste is, hé ; ) maar dat was als reactie op zijn leedvermaak dat helemaal misplaatst was.)
pi_97743639
Inca hier is t wel ok, Timo is ineens geobsedeerd door eten of zo lijkt het wel. Hij wil telkens alleen nog maar eten.. Nou ja, behalve als het iets is dat hij niet lekker vindt dan (wat vrijwel alles is).. En verder is hij héérlijk ondeugend de hele dag door O+

Happy dat klinkt gezellig zo met Daan erbij op de boot :D Fijn dat hij het zo goed volgehouden heeft ook :)

Dat lijkt me heel naar Leonieke, als dat zo extreem gebeurt in je familie/directe omgeving!

In dit topic heb ik trouwens helemaal niet echt het gevoel dat men elkaar wil overtroeven met wat haar kind allemaal al kan. Het is gewoon een feit dat het ene kind bepaalde dingen sneller doet dan anderen. Maar toen ik hier helemaal blij en trots kwam vertellen dat Timo een paar stapjes buiten had gelopen (wat vrij laat was, hij wilde het gewoon níet) was er niemand die vroeg van goh, deed hij dat nog niet dan?? Ik moest daar trouwens zelf wel even vertrouwen in krijgen, Timo kon (pas) zelfstandig zitten toen hij 11 maanden was en toen vond ik het nog best lastig mijn trotse gevoel te delen.
pi_97743740
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:56 schreef leonieke het volgende:
Ik heb het gevoel dat je het een beetje buiten proportie trekt. Ik sprak over "soms elkaar proberen te overtreffen" en nu lijkt het wel alsof ik vind dat iedereen elkaar probeert te overtreffen.

Ah, het is gewoon iets waar ik zelf nogal gevoelig aan ben. Ik heb ook al tegen een aantal familieleden gezegd dat ik niet graag heb dat ze de kinderen gaan vergelijken. Niet omdat Thomas dan "de trage" was, maar omdat ik soms de beteuterde blikken bij anderen zag en ik zou zelf niet graag in hun schoenen staan op zo'n moment (ik heb, vermoed ik, al te vaak gehoord: "wow, kan x dat nog niet? Thomas kan dat namelijk wel al en die is 5 maand jonger." en dan zie je de ouders van dat kind echt de grond inzakken van schaamte en wat kunnen wij dan zeggen behalve "elk kind volgt zijn eigen tempo"?)
Vooral IRL dan, komt het vaak neer op mijn/onze verdienste als Thomas iets kan, terwijl wij heel veel zaken totaal niet konden beïnvloeden/stimuleren.
Dat is het precies, het is iets waar je als ouders geen invloed op hebt en wat dus zeker geen verdienste van hen is, alleen maar van het kind zelf. Ik herken wel wat je schrijft, dat eeuwige vergelijk is echt pijnlijk soms.

[ Bericht 17% gewijzigd door bodpa09 op 05-06-2011 22:05:36 ]
  zondag 5 juni 2011 @ 17:29:48 #94
61183 leonieke
Dan toch?
pi_97744385
Ow bodpa -O- dat lijkt me echt zo naar -O- En ik herken je gevoel: wat zal er gebeuren als ze niet (meer) kunnen opscheppen over hem?

Chan, ik heb ook het gevoel dat er op iedereen enthousiast gereageerd wordt hoor :Y (al glipt er soms wel eens een berichtje van iemand tussen de mazen van het net). Ik voel me zelf niet te beschaamd om te zeggen dat Thomas iets niet kan. Integendeel zelfs, merk ik. Ik voel me minder bezwaard om iets te vermelden dat Thomas nog niet kan, dan dan ik zou zeggen wat hij wel kan. Net dat ik hem naar beneden wil halen, ofzo, maar hem liever niet wil ophemelen. Dus ik herken je wel als je zegt dat je het lastig vond/vindt om je trotse gevoel te delen. Ik kan dat namelijk zelf ook niet goed :N
  zondag 5 juni 2011 @ 17:38:41 #95
61183 leonieke
Dan toch?
pi_97744766
Ik denk trouwens niet dat de vakantie Thomas heeft deugd gedaan :N Hij ligt al sinds 15u uitgeteld in zijn bed en is er met wallen onder de ogen "ingekropen" -O-
pi_97747995
Leonieke, ik vind het oprecht jammer dat je je bezwaard voelt om het te posten als Thomas iets nieuws kan. Je hebt alle recht om trots te zijn op jouw kind! Het leven is geen wedstrijd, en vergelijken is echt onzin want geen kind is gelijk. Maar zo onzeker zijn gaat ook op je kind afstralen en daardoor kan het ook een gevoel van minderwaardigheid krijgen lijkt me.

Geef je Thomas zelf wel complimentjes?
  zondag 5 juni 2011 @ 18:48:17 #97
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_97748139
Lieve mensen, het was weer een mooie dag. Morris was op en top jarig. Ik ga verkassen! Tot later :W :W
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_97748315
Leonieke, ik vind dat jammer, dat je je trotse gevoel hier niet kunt/wilt delen. Je zou je juist vrij moeten voelen, omdat wij hier allemaal weten hoe je kunt overlopen van blijdschap en trots over de ontwikkelingen die je kind doormaakt. Juist hier voel ik nooit die vervelende manier van vergelijken die jij beschrijft.

Ik begrijp overigens wel dat je terughoudend bent als er in je omgeving op die manier mee omgegaan wordt.
pi_97748380
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:48 schreef Memmel het volgende:
Lieve mensen, het was weer een mooie dag. Morris was op en top jarig. Ik ga verkassen! Tot later :W :W
Doei! Tot over eens paar ma andjes
pi_97748423
Zijn hier trouwens ook dreumessen die qua taal net zo langzaam gaan als die van mij?

Thijs zegt alleen nog maar 'hai, dag, uit, die, auto, soehe (schoenen), seutel (sleutel), Hienk (Rienk), papa, mama en buiten'.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')