abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:39:07 #1
100412 mefke79
komt goed!
pi_97670312
vorig deeltje: Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 145
De dreumesjes:

05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria

zooo we kunnen weer even!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:44:33 #2
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97670551
helluw; eindelijk weer ff tijd om online te komen.

@Karin; ik snap je gevoel wel bij die opmerking hoor.. gewoon niet leuk dat mensen zulke dingen zeggen; want het slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dan zou je alles van nr 1 dus weg moeten gooien en alles voor nr 2 opnieuw kopen?
Ik kreeg ook vaak dingen van mijn zus vroeger, en dat zal hier straks bij mijn 2 meiden ook net zo gaan..

@lijnloos; wat naar dat Minke zo'n enorme uitslag heeft. Ik hoop voor je dat de tips die hier al gegeven werden effect bij je meisje zullen hebben... zo sneu.

@Huup; ik ben zoooo blij voor jullie dat het beter lijkt te gaan met Amelie dr poepproblemen... wat een knappe curve!!
*O*

Driekus aan het stuiterballen :o

verder ff niet geheel op de hoogte...

vandaag lekker in en om de tuin geweest, zwembadje opgeblazen en mijn meisje heeft zich heerlijk vermaakt, lekker in dr blote billen in de tuin spelen. :) Zo schattig!!
De laatste dagen is ze ineens weer flink aan het kletsen, en dr vocabulaire wordt al flink uitgebreid. Zo lollig...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:47:18 #3
100412 mefke79
komt goed!
pi_97670691
Met als laatste wapenfeiten:
R van Groofsken loopt, Minke heeft enorme luieruitslag (daar moet Zarqa op) en Amélie loopt leegt.

En wij hebben vandaag enorm genoten van het weer. Driekus is de laatste tijd erg bezig met plassen en poepen, hij noemt het regelmatig en benoemt het ook als wij gaan plassen. Dus we dachten: mooi weer, hij kan wel zonder luier de tuin in, kan ie mooi oefenen. Hij heeft wel een keer of 10 op het potje gezeten, maar plaste uiteindelijk mooi over zijn voeten heen. Hij zei het wel prima: jejje plassuh!

Oja, en we weten nu waarom er speciale zwemluiers bestaan. Hij had er al eentje aangehad en we hadden em een gewoon luierbroekje aangedaan dat we vorig jaar uit Frankrijk mee hadden gebracht. Maar meneer wilde weer in bad, dus hup, zwembroek eroverheen en gaan met die banaan. En wat krijg je dan? Juist, luier waar ga je met die dreumes heen?!
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:48:32 #4
100412 mefke79
komt goed!
pi_97670747
Dat luierbroekje trouwens: vorig jaar juni meegebracht, gaat vanaf 8 kilo en is nu, een jaar later, nog steeds te groot _O-
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:49:01 #5
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97670774
hahaaaa Driekus!! ja die luiers zuigen zich enorm vol! Evie was vanavond na het fietsen ook nog ff snel met kleren en al in het badje gesprongen, en die had net zo'n luier...
haha, alleen jammer genoeg geen foto's van genomen :)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:54:36 #6
100412 mefke79
komt goed!
pi_97671093
Dat oranje ding wat je trouwens nog op de foto ziet is een vis waar je de tuinslang op kan aansluiten zodat het water spuit. Deze dus:

We hadden em effe aan aan het begin van de dag, maar Driekus vindt em eng! Hij heeft er de hele middag met een boog omheen gelopen en em wantrouwig aangekeken.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:54:59 #7
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_97671115
_O- Driekus! _O-
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_97678381
whehe driekus :D

hier is er morgen dikke par-tay bij de buren :') en vandaag was een oefenrondje... Amélie ging los :D

Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97678520
Oooohw Amélie.... O+ O+ O+ O+
*poef* nu is het weg
pi_97678822
Amelie wat kan je lekker dansen! Huup fijn dat t beter lijkt te gaan met te poep-gebeuren!

Mefke, heerlijk badderen :), ik kan me wel voorstellen dat Driekus dat ding eng vindt... het is net of je de bek van die vis in stapt als je erin gaat zitten...

Onze dreumes was het blijkbaar niet eens met de kledingkeuze van mij voor de receptie van collega van papa. We waren er bijna, kotst ze nog ff over haar jurk heen. Gelukkig was ik zo bijdehand geweest om een schoon setje mee te nemen... (helder moment van de dag ;)).
Fake it till you make it...
pi_97679103
Oooh! Amelie!!! Wat heerlijk!!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_97679492
Haha, luier met driekus erin _O- tja, dan is zon zwemluier toch handiger... Ziet er wel heerlijk uit bij jullie in de tuin mefke!

Amelie O+ geweldig!

Oh nijna, gelukkig had je wat anders bij je... Is ze ziek dan, of puur warmte en zo?

Bedankt voor tips allemaal! Het was vanavond volgens mijn meneer nog steeds erg, dus ga morgen effe langs apotheek/drogist opzoek naar dat zarqa! En lekker luchten zou ik graag doen, maar hoe doe je dat zonder dat je huis blank staat van plas en poep? Ook daar zijn tips erg welkom! ;)
pi_97679743
De apotheek heeft volgens mij zelf ook iets van billenspray, goedkoper als zarqa.
pi_97688598
Hahaha, Die luier :o _O- .

En wat is billenzeer toch een ellende hè. :* voor MInke.
pi_97688604
:D
Leuk hier!

Die luier van Driekus :D en Amelie O+

Hier gaat alles wel ok eigenlijk. Sinds hij geen last meer heeft van de waterpokken slaapt hij ook weer goed :)
Hij klimt alleen de hele dag op de grote tafel :X En dat mag écht niet, hij valt er af , maakt dingen stuk en gooit er bekers af. oja en gaat op mijn laptop zitten als hij opengeklapt is :X
Aleen het is zó leuk dat het hem niet kan schelen dat mama het niet wil :')
pi_97688690
Lijnloos, lekker in de tuin vandaag! Potje neerzetten, wie weet ziet ze ineens het licht, je weer maar nooit ;).
Het is ideaal weer voor buiten, dus grijp die kans :*. Zere billen zijn zo naar.

Oeh freecell, het boefje is weer terug dus ;).
Succes met je tafel verdedigen ;).

Ik denk dat Iris gister last had van uit bed gehaald, knijpfruit erin en in de auto. Die combi is denk ik niet zo lekker gevallen.
Ze was verder niet ziek ofzo. Dus denk een soort wagenziek, maar dat is ze nog niet eerder geweest. Ik heb ook geen idee of dat ineens zomaar kan beginnen.
Maar ik hoop het eigenlijk niet, hopelijk was het een eenmalige actie...
Ze zat vanmorgen heerlijk te spelen op haar bed, ik ben best een beetje verbaast dat ze het zo goed doet... Maar wil ook niet te vroeg juichen ....
Fake it till you make it...
pi_97688720
Soms kunnen ze inderdaad zomaar beroerd worden in de auto. Hier is dat 2 of 3 keer gebeurd,dus het hoeft echt niet door te zetten :)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 08:28:21 #18
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_97688735
Amélie wat ben je toch ontzettend leuk!!!! O+ Kijk dr nou dansen joh! Geweldig! O+
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_97690905
Haai! We zijn weer thuis en Isabeau heeft het heerlijk gehad en wij dus ook. Zal later uitgebreid triksen, maar niet vanaf mijn telefoon. De computer staat op de kamer van de pubers en die slapen nog. :')

Wil wél alvast even zeggen dat ik genóten heb van het filmpje van Amélie.
pi_97691362
Lijnloos ik zweer zelf bij maizena, werkt echt fantastisch :)

Ohhhw Amélie O+ Timo heeft ook gekeken en de eerste keer stond hij vol verwondering te kijken, toen moest het filmpje nog een keer en toen stond ie mee te dansen :D En nu staat hij nog te dansen, maar dan zonder muziek :P
pi_97692330
:W ook hier teruggekeerd van vakantie. Het was zeker fijn en leuk, maar ik ga niet meer met kleine kinderen zo ver weg heb ik al besloten. Hannah was verbazend vasthoudend aan het slaappatroon van thuis. De eerste nacht was ze om 3 uur klaarwakker en dat is telkens een kwartiertje opgeschoven. Nu zitten we natuurlijk weer met het omgekeerde probleem :')
Gelukkig heeft ze zowel op de heenreis als de terugreis veel geslapen in het vliegtuig.

Verder heeft ze de eerste 4 dagen NIETS gegeten. Waarschijnlijk last van doorkomende kiezen, want het was een huil en jammerfestijn en de dentinox heeft rijkelijk gevloeid. Ze heeft daarentegen wel veel gedronken en wilde de melk van daar wel drinken.
Met haar neefje van 21 maanden heeft ze echt super gespeeld en veel lol gehad (en uiteraard ook lekker samen gejammerd en gedreind) *O* Jammer dat hun slaapritmes zo verschillend waren. Hannah sliep meestal van 9 uur tot 11 uur en Ruben van 11 uur tot 14 uur. Als we dus samen wat wilde ondernemen was dat pas in de middag. Ze konden gelukkig beiden wel goed met de warmte omgaan en we hebben lekker veel tijd doorgebracht in het zwembad en op een strandje.

Zal straks eens even gaan bijlezen. Nu eerst even de wasmachine aanslingeren :P
  Moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 12:32:43 #22
5428 crew  miss_sly
pi_97692633
Sorbootje en octopussy :W welkom terug!

Nijna, fijn dat ze het zo goed doet in haar bedje. Hoop dat dat zo blijft!

Chan, Timo heeft gewoon muziek in zijn hoofd O+ Dat heeft Senna namelijk ook, die kan overal dansen of er nou muziek is of niet!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_97693533
Huup :) Wat danst je meisje daar lief en leuk! Geweldig filmpje.

Vakantiegangers: Welkom thuis! En fijn dat jullie allemaal zo genoten hebben!

Minke, kapotte billen. Ach pijnlijk. Hopelijk is het snel over hoor! :*
  zaterdag 4 juni 2011 @ 13:42:52 #24
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_97694666
Améliedje O+
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_97694993
Sorbootje en Octopussy welkom terug :W Ik heb even niet zoveel meer meegelezen de laatste tijd; waar zijn jullie geweest?

Driekus :D

Ohhh Amélie! Geweldig! O+ O+ Valt me mee dat er niet een gigantisch slappe-lachgeluid op t filmpje staat :P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_97696163
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:54 schreef innepin het volgende:
Ik heb even niet zoveel meer meegelezen de laatste tijd; waar zijn jullie geweest?
Ik wilde hetzelfde vragen! ;)
Maar welkom terug natuurlijk!! :)

Ik ga nu op zoek naar het filmpje van Amélie!
pi_97696214
Huup wat een geweldig filmpje!! :D Kyllian ging ook gelijk dansen toen hij de muziek hoorde :P
pi_97699845
Ik was in de ardennen (en ja, de frisse lucht was even wennen :') )
pi_97704249
Oeh, ik ben even heel trots :D Timo kletst inmiddels aardig, zegt woorden na die hij leuk vindt, geeft antwoord als je vraagt wat iets is (en bij een aantal dingen versta ik dan ook echt wat hij zegt), maar nu voor het eerst ook op een vraag met meerdere mogelijke antwoorden :D ik vroeg "Wat zullen we eens gaan doen?" Zegt ie met grote smile: Eten!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:17:31 #30
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_97705396
Haai! Bedankt voor de beterschapswensen, ook namens Thomas natuurlijk.

Het gaat zo-zo hier. Hij heeft er duidelijk last van, regelmatig nog koorts en verhoging en bij tijd en wijle een humeurtje om U tegen te zeggen. Soms gaat het goed en zit hij lekker te spelen, maar regelmatig wil hij alleen maar op schoot zitten plakken. Of erger: dan weet hij niet wát hij wil en is er even niks goed.
Eten doet hij nog niet veel, drinken daarentegen des te meer.
Ik ben blij dat we een paar dagen vrij hadden na de operatie, als hij zich zo duidelijk niet lekker voelt vind ik het toch fijner om hem thuis te hebben.

Wat een heerlijke zwemfoto en buitenspeel-verhalen! het is er ook echt weer voor he?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Jubileum moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 19:58:17 #31
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_97707040
Oh Huup ik zit hier vreselijk te genieten van je dansende meisje O+ :D O+
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:59:44 #32
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97707108
Driekus! :D

Och kijk Amélietje nou O+

Vaknatiegangers, welkom terug!

Ca.ra, het is ook moeilijk bedenken wat nu door het weer komt en wat door de operatie. Fijn dat hij wel genoeg drinkt. :Y
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:49:01 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97709230
:D Die luier! _O-

En Amelietje is om te smelten! O+
pi_97709858
Haai!

Wij hebben de hele dag met ons luie hol op het strand gelegen. En aan Lente hebben we geen kind gehad (ik schreef kond :') ). Die heeft, zonder middagdutje van 11:00 tot 17:00 uur in het zand gespeeld.

We waren met vrienden met twee kinderen die een hoop koeken (Tucjes, lange vingers) en liters zoete, tropische (lees: chemische) limonade bij zich hadden. Nu doe ik voor een dagje niet moeilijk over wat extra zout- en zoetigheden, maar ik vind het nog steeds een rotgezicht om Lente van dat chemische plakspul te zien drinken. Ze heeft in totaal 3(!) van die flesjes op vandaag. Bah.

Wat drinken jullie kindjes vooral? Lente probeer ik nog steeds veel water te geven, maar ze drinkt erg weinig van zichzelf. En vooral met dit weer heeft ze dan nauwelijks plasluiers. Dus meng ik meestal een derde appelsap met twee derde water in een rietjesbeker en ongeveer om de dag krijgt ze een pakje Roosvicee. En borstvoeding en 'gewone' melk natuurlijk. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 04-06-2011 21:12:32 ]
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:03:48 #35
100412 mefke79
komt goed!
pi_97709887
Amélie, kontjeschudden! Haha, ziet er echt heel schattig uit.

Vakantiegangers, welkom terug!

Ca.ra, vervelend dat ie nog niet helemaal de oude is. En dit weer maakt het natuurlijk ook niet beter, als je je al niet helemaal jofel voelt dan is die warmte niks.

Wij hebben vandaag maar weer een gewone zwemluier gebruikt, leek me toch beter ;)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:08:39 #36
100412 mefke79
komt goed!
pi_97710095
Ssserpente, ik heb een zuipschuitje en zeker met dit weer: die wil mek (melk en/of karnemelk), water en sap. Sap is lekker breed: als het maar vruchtensap is en niet te zoet. Vandaag was dat een zelfgemaakt sapje met yoghurt, sinaasappel, grapefruit een aardbei, maar ook enkele bekers Roosvicee 50/50. Daar zit al niet al te veel vruchtensap in en dan gooi ik er meestal nog water bij. Heel soms krijgt ie ook een pakje vruchtensap van de AH (wickie oid). Ik gok dat van de melk en de karnemelk nog het meeste binnenkrijgt eigenlijk.

Eten is met dit weer een grotere uitdaging komen we achter. Maar goed, dat herken ik wel, ik eet ook liever koud en soep enzo met dit weer.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:29:22 #37
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97711137
Hier ook een slechte drinker...
pi_97711745
Serpente, Dyon krijgt voornamelijk diksap, water en melk.
Wat heerlijk dat zich zo lekker in het zand vermaakt heeft!

Chan, wat leuk dat hij nu ook op open vragen begint te antwoorden! Ook erg handig lijkt me ;)

Dyon praat sinds deze week ook meer. Ineens kwamen er woorden uit als 'Opa, uit, nee, dicht' en probeert hij dingen na te zeggen. Klinkt nog niet zo boeiend, maar hij kon voorheen maar een paar woordjes zeggen :P
pi_97712155
Lars drinkt thee, appelsap en ook wel waterige ranja
oh ja, en 3 flessen pepti :9

Leuk Meimeltje, die taalontwikkeling!! Handig ook, kun je ze steeds iets beter begrijpen

Wij hadden een relaxt dagje op de camping. :)
Kereltje heeft zich zo goed vermaakt. Lekker in het zwembadje gepoedeld.
Eerste instantie had ik hem een zwemluier en een zwembroek aangedaan, maar dat wou hij echt niet. Huilen en maar luier luier roepen.
Toen de boel maar uit gedaan en toen was het goed en kon het feest beginnen.
Hij is ook helemaal niet gewend om een zwembroek aan te hebben, hij gaat thuis natuurlijk altijd naakt in bad, en het zwembad....dat kon wel eens een jaar geleden zijn dat we daar zijn geweest.....
pi_97713078
thnx all, ik vind het filmpje zo grappig :D ze heeft er zo'n plezier in, dansen en bewegen <3
ik was aan het overwegen om te kijken voor van die muziek-peuterklasjes zoals Poppejans laatst liet zien maar ik heb nu eens gekeken naar peuterdans en dat wordt bij ons in t durp aangeboden! Vanaf 2 jaar, en dan in een groepje van 2 tot 2,5 jaar en daarna een doorstroom naar 2,5 tot 3,5 jaar. Het klonk echt heel leuk, heel speels allemaal. Misschien is dat wat om voor haar verjaardag te vragen ofzo, binnenkort eens daar kijken.

Drinken, hier wordt de hele dag water gelurkt, ik denk dat we inmiddels aan de 1.5 a 2 liter zitten, als ik de bekers/flessen/rietjesbekers tel.

Fijn dat het zo relaxt was Karin O+

Chan! :D wat leuk hè dat antwoorden ineens? Wat groot inene. En knap ook ja van Timo O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 4 juni 2011 @ 22:05:48 #41
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_97713135
Huup heeft je meisje die geweldige dans-skills van jou of van B? O+ Wat een lief filmpje!

Hier verder weinig nieuws. Afgelopen dagen 1x een nacht door mogen slapen en dan ook meteen tot 8 uur. Maar dat was dus helaas eenmalig. Verder is mijn blije ei wel heel gezellig dus geniet ik overdag maar gewoon extra veel, dat maakt de nachtenw eer een beetje goed ;)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 22:19:15 #42
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_97714039
Hoi :) Hebben jullie het ook zo warm?

Huup, wat een supergrappig filmpje, ik en lief hebben er net met z'n tweetjes om zitten lachen, wat schattig! O+ Grappig dat ze gaat springen ook, vandeweek op het springkussenfestival zag Stef grotere kindjes springen en toen wilde hij het zelf ook doen, maar het lukte niet. En dan dan beteuterde bekkie erbij, echt.. Aww ;) Nouja, Amélie komt los van de grond met de juiste muziek dus, haha! En fijn dat ze leeg raakt meis :*

En Driekus, hahaha, erg grappig.. Zo erg heeft Stef ht nog nooit gehad, hoewel die ook nog wel eens met wegwerpluier en al een bak water in is gestort.

Stef is vannacht uit logeren geweest en heeft liggen rommelen tot een uur of 10 voor hij ging slapen, om vervolgens door te slapen tot 7. Ben erg benieuwd wat het vannacht gaat worden. Hij lijkt op het moment wel weer last van een kies te hebben, zure poep, kwijlen als een gek en bloed bij het tandenpoetsen vandeweek. En qua taal gaat hij hard op het moment, hij zegt ineens veel dingen na en heeft de betekenis van ht woord in kwestie ook heel snel door. Zo zegt hij sinds vandeweek 'bye bye' (ookal klinkt het meer als 'bye. Bye.') en 'mauw!' als het over de katten gaat. Ook denk ik dat hij iets zegt dat je zou kunnen zien als een eerste zinnetje van twee woorden: zodra hij bij mijn ouders binnenkomt rent hij naar de tuindeur en roept 'sissen hap!' en gaat aan de deur staan peuteren. Hij mag altijd de vissen (sissen) in de vijver eten geven bij mijn ouders, dus ik vind het wel een mooie manier om duidelijk te maken dat hij dat wil doen O+

Oohh, en ik las nog iets van Minke en kapotte billen, wat sneu, Lijnloos! Wij hebben ook Zarqua in huis, en een zalfje van de dokter (dat nit altijd werkt).. Hoe is het nu?

En BE, hoe is het met Oscar en zijn geweldig accuate interne klok?
3!
pi_97715944
Amelie dansend geweldig!

Hopelijk slaapt Stef vannacht weer door.

en jompel jompel voor loslopende R.!

Ik wil ook even jompelen voor mijn meisjes die sinds gisteren gericht opa en oma zegt. En ijs en auto nazegd en dan heel trots is opzichzelf en wij natuurlijk op haar.

Ze heeft wel een 'ik wil niet alleen slapen fase' maar ik ben al blij dat ze slaapt en het is ook wel gezellig, we leggen haar na het inslapen dan weer in haar eigen bedje. Ze huilt nog wel erg veel in haar slaap, zou het dromen kunnen zijn?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_97717211
Nog steeds geen computer tot mijn beschikking, dus doe ik maar even verslag van onze korte vakantie via mijn telefoon.

t Was dus echt heel fijn. Zo goed om eens meer dagen met zijn drieën te zijn zonder van alles te moeten. We merkten aan isabeau ook dat ze het heerlijk vond.

Isabeau was, op een aantal enorme driftbuien na echt om op te vreten. Ze was goedlachs, kletste ons zoals gebruikelijk de oren van 't hoofd en ze is steeds meer een groot meisje. Het zit soms in kleine dingen, zoals de manier waarop ze d'r haren uit haar gezicht veegt of de grote mensen manier waarop ze haar potlood vasthoudt en echt figuurtjes tekent.

Ze heeft besloten om ons bij onze voornamen te noemen. Ze bedankt als je haar iets geeft; "ankewel mama este". En de opmerking van de week maakte ze toen B. even naar het toilet ging; "papa plassen, luier uit!"

Standaard antwoord als je haar voorstelt om iets te gaan doen is "ja oké, samen"

Hoewel ze me met haar fikse temperament soms tot wanhoop kan drijven, kan ik zo verschrikkelijk genieten van ons grietje!
pi_97717407
Oh en wat ook zo leuk is, ze begrijpt nu de vraag 'hoe heet je?' en 'hoe heet ...(bv opa of je broer' en dan geeft ze antwoord. :D
pi_97717435
Zo en nu en ik klaar met het spuien van mijn trots.
pi_97717608
Ssserpente hier melk en water. Op het kdv krijgt ze ook diksap (autocorrect zei dildo :D) maar daar vraagt ze thuis nooit om.
pi_97717696
Dat klinkt wel heel erg fijn Sorbootje!
Wees maar lekker trots, het is ook zo'n heerlijk meiske!

Lars herkent OPELS. Echt aan het teken.....
Loop je langs geparkeerde auto's, wijst ie ze zo aan...."opel!"
En als je vraagt wat voor auto de buurman heeft zegt ie: bee bee bee (bmw)!!!
pi_97717808
Hahaha, wat gááf! Wel jammer dat hij juist een opel herkent. ;)
pi_97718193
Lars! :o Wat goed man! O+

Heerlijk dat jullie zo'n super vakantie hadden Sorbo! O+

Rienk krijgt geen water. Ik vind het zelf echt vreselijk spul en Rienk hoeft het van mij ook niet te drinken. Wel in combinatie met limonade. Huismerk smaken grenadine en cassis. Dat drink ik ook. Niet te zoet, maar ook niet te slap.
Verder drinkt hij melk met limonade, karnemelk, en soms sap uit een pak, maar dan verdund met water.
Koekjes vind hij niet lekker, maar vlees wel. Kind kun je niet blijer maken met een plakje grilworst of boterham worst :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_97718272
Nog even twee kleine vakantiefilmpjes:

pi_97718316
Vindt hij water zelf ook echt niet lekker Vlindur? Want dat jij het zelf vreselijk vindt wil natuurlijk niet zeggen dat hij je mening deelt! :D
pi_97718732
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:29 schreef Sorbootje het volgende:
Vindt hij water zelf ook echt niet lekker Vlindur? Want dat jij het zelf vreselijk vindt wil natuurlijk niet zeggen dat hij je mening deelt! :D
Nou, inmiddels is het wel duidelijk dat hij water minder aan vind. Hij geeft de beker gelijk terug. Zo van "ja, hé mem, daar mist iets }:| "Dus ik denk dat ik dat vergeten kan :P
Wat een toffe filmpjes joh :D

Rienk heeft vanmiddag een sneeuwengel nagedaan in de modder :') En daarna nam hij een hap. Hij vond het niet lekker _O-
pi_97719264
Leuke filmpjes Sorbo, "kom eens hier geit!" :o
Ze praat wel de hele tijd of niet????
pi_97719458
Echt, als ze wakker is en niet verlegen is dan is ze dan is ze aan het kletsen.
pi_97719537
Scheelt dat ze niet in haar slaap praat :P , ook wel zo lekker voor jullie nachtrust.....over nachtrust gesproken, slaap jij al wat beter snachts?
pi_97719681
Het gaat beter. Niet iedere nacht, maar er is een stijgende lijn. Lief dat je het vraagt! Ik heb mazzel dat isabeau me nagenoeg nooit wakker houdt. Dat scheelt enorm!
pi_97726851
Hmm... Op vakantie sliep ze uit, thuis ineens weer half zeven... why?
pi_97726875
*O* Morris is jarig!!! Gefeliciteerd grote vent! *O*

Mems, gefeli met je kanjer!! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_97726880
Oh ja! Gefeliciteerd Memmel! Fijne dag!
  zondag 5 juni 2011 @ 08:12:46 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97726925
Gefeliciteerd Memmel! *O*
pi_97726982
gefeliciteerd memmel *O*
dat jullie maar een fijne dag hebben!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 5 juni 2011 @ 08:36:14 #63
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97727008
Memmel, van harte gefeliciteerd met je grote kleine ventje! *O*

Sorbo, wees blij dat ze in elk geval op vakantie uitsliep ;)
Leuke filmpjes ook :Y
die opmerking van je man: 'zo ben je dan ook wel weer, dat wij een hapje mogen' en dan jullie eigenwijsje: 'ja' :D
pi_97727039
Ja daar heb je een punt Asy, maar het went zo snel, dat uitslapen :)

Ik realiseerde trouwens pas later dat je van een milkshake geen hapjes neemt, maar slokjes :')
  zondag 5 juni 2011 @ 08:47:24 #65
95408 Incantrix
pi_97727071
Morris! Memmel! Gefeliciteerd zeg, OMG! Niet te geloven dat hij al twee is *O* Heel veel plezier vandaag :* Wat geven jullie? Is er taart? Komen er veel mensen?

Vicky, ik wens jullie een fijn feestje vandaag, ook jullie veel plezier!

Sorbo, welkom terug! *O*

En ik weet dat mijn zoon geen taalwonder is, al helemaal niet vergeleken bij Isabeau, Tess en Senna, maar eigenlijk was ik toch wel trots op zijn 'zinnetje' ofzo :{
3!
  zondag 5 juni 2011 @ 08:49:29 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97727083
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 08:47 schreef Incantrix het volgende:
En ik weet dat mijn zoon geen taalwonder is, al helemaal niet vergeleken bij Isabeau, Tess en Senna, maar eigenlijk was ik toch wel trots op zijn 'zinnetje' ofzo :{
Joh ik vergeet de helft!

Maar tof joh dat hij het zo mooi duidelijk kan maken wat hij wil O+
sissen O+
Hoe was jullie nacht vandaag?

Hier werd net heel erg fanatiek 'detdetdet' geroepen. Dus ik denk: wat wil ie nou? Schermpje van de DVD speler uitgevallen ;)
pi_97727095
Ik vind het zinnetje van stef juist te gek! Maar ik ben waardeloos in goed reageren. Ik denk het wel allemaal, maar dat telt niet echt he?
  zondag 5 juni 2011 @ 08:52:52 #68
95408 Incantrix
pi_97727101
Hahaha, Harry, wat cute! O+ Tenminste, ik neem aan dat hij 'dat' zegt in dialect? :D Ennuhm, hebben jullie dan zo'n portable apparaat? Gaat dat goed met Harry? Wij gaan bijna met vakantie en ik weet niet zo goed of zoiets handig zou zijn voor onderweg..
3!
  zondag 5 juni 2011 @ 08:56:30 #69
95408 Incantrix
pi_97727123
Haha, Sorbo, als je het de rest vergeeft af en toe te bedelen om aandacht.. ;)

Oh, en de nacht dus: lief haalt NU Stef uit bed :o Nu is hij al sinds 7 af en aan aan het huilen, maar hij sliep telkens weer verder.. Nu is hij koortsig en hij heeft wat gespuugd, dus dat zal het wel zijn, maar ik ben toch onder de indruk. De fles maakte ik klaar na wat gehuil om 4 uur, maar toen sliep hij alweer toen ik klaar was. Lief heeft die fles er uiteindelijk om half 6 ingeprikt.
3!
  zondag 5 juni 2011 @ 08:59:03 #70
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97727141
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 08:52 schreef Incantrix het volgende:
Hahaha, Harry, wat cute! O+ Tenminste, ik neem aan dat hij 'dat' zegt in dialect? :D Ennuhm, hebben jullie dan zo'n portable apparaat? Gaat dat goed met Harry? Wij gaan bijna met vakantie en ik weet niet zo goed of zoiets handig zou zijn voor onderweg..
Ja, hij zegt tegen alles 'det' (als ie wat wil hebben, als ie iets hoort/ziet etc)
Ja wij hebben zo'n portable ding maar hij is dus blijkbaar nu kapot ;)
Wij waren er erg blij mee onderweg naar Zwitserland maar ook eenmaal daar. We gebruiken het hetzelfde als speelgoed. Gewoon af en toe 'geven'. Het eet in elk geval een stuk relaxter ipv een jengelkind aan je arm omdat ie lang genoeg gezeten heeft. Dan geeft een filmpje net even wat uitstel...
  zondag 5 juni 2011 @ 08:59:31 #71
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97727145
Ow wat fijn Inca! *O*
ja uh, niet dat Stef zich niet lekker voelt, maar wel van het slapen ;)
pi_97727150
Memmel & Morris, gefeliciteerd! Twee jaar alweer, jee... (Jammer dat nu net vandaag het weer om moet slaan he? Ik hoop maar dat je geen tuinfeestje gepland had...)

Ik merk dat ik toch weer moet wennen aan het 'nieuwe topic'. Dat mijn Larsje nu weer de kleinste is, en dat het leeftijdsverschil hier nog groter kan zijn. (Ik was nog de kleine 0-6mnd en grote 6-12 topics gewend) Zoveel dingetjes die ik lees met zo'n lichte teleurstelling in m'n hoofd van "Dat kan mijn ventje allemaal nog niet eens, wat een slome"... en dan later pas realiseren dat hij ook nog een half jaar jonger is en dat er in een half jaar nog heel veel kan gebeuren. (Een half jaar, in een week zelfs! Als ik zijn opstaan van nu vergelijk met vorige week, is ie er al zoveel handiger in!)

Al weer van die leuke filmpjes Sorbo, heerlijk! Wist je dat mijn man helemaal gek is op dat 'ochtendmomentje'-filmpje? Vooral dat stukje met "nou nou, tjomme jomme"... :D Lijkt me echt heerlijk, dat soort gesprekken met je kleintje.
  zondag 5 juni 2011 @ 09:04:07 #73
95408 Incantrix
pi_97727181
Ah, goed om te weten, thnx Asy :* Ik zal het er toch eens over hebben met mijn lief dan :) en ik begreep je hoor ;)

Shandaly, dat snap ik wel, we zijn hier met een hele bulk min of meer in dezelfde tijd binnengekomen zeg maar, best wel kindjes in een tijdsbestek van een half jaar ofzo. Maar ik vind het wel heel leuk als je meepost hoor! Waar jij over post kunnen we denk ik ook best meekletsen hoor ;) :*
3!
pi_97727204
Dat klinkt als een prima nacht trix, maar wel jammer dat stef fit is.

Zo'n dvd ding in de auto lijkt me op sommige momenten een uitkomst, maar ik denk dat isabeau zo'n ding dan als een verworven recht gaat zien en stennis gaat schoppen als we zónder gaan rijden.
pi_97727230
Shandaly, de verschillen zijn sinds per dág al enorm, dus idd een half jaar kan een wereld van verschil maken. Don't worry! Hoop dat je je hier snel op je plaats voelt.

En wat leuk dat je man het filmpje zo leuk vindt. Ik geniet zelf ook erg van dat filmpje. Waardevol voor later!
pi_97728010
Memmel van harte gefeliciteerd met Morris! Twee alweer *O*

Stef een zinnetje van twee woorden :D wat knap!

Die filmpjes van Isabeau O+ Geit geit geit kom eens hier! :D

Shandaly dat had ik ook in het begin, het verschil is zó groot. Maar ook nu nog, Timo doet het allemaal lekker in zijn eigen tempo en terwijl hij al in de top 10 van oudste kindjes van het topic staat ( :o :o ) zijn er best veel dingen die hij nog niet echt doet en jongere kindjes wel..
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 10:17:52 #77
5428 crew  miss_sly
pi_97728021
Memmel gefeliciteerd met Morris *O* Twee jaar al, wat een grote vent!

De grote uittocht van peuters begint nu zo'n beetje, heb ik het gevoel. Straks volgen Tess en Ko al snel en dan zijn wij ook zo aan de beurt :o Fijne dag in ieder geval! Vicky ook, jullie vieren het vandaag he? Was het nog gelukt met een taart?

Sorbootje, klinkt als een heerlijke vakantie. Fijn he, even met drieen niets moeten en genieten O'+

trix, fijn een goede nacht! Dat is echt wel een eerste echte zinnetje, hoor :Y Goed he O+

Shandaly, jullie groeien er vanzelf in :Y Er stromen ook zo weer grote baby's door :*
  zondag 5 juni 2011 @ 10:24:50 #78
95408 Incantrix
pi_97728142
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 10:17 schreef miss_sly het volgende:
Memmel gefeliciteerd met Morris *O* Twee jaar al, wat een grote vent!

De grote uittocht van peuters begint nu zo'n beetje, heb ik het gevoel. Straks volgen Tess en Ko al snel en dan zijn wij ook zo aan de beurt :o Fijne dag in ieder geval! Vicky ook, jullie vieren het vandaag he? Was het nog gelukt met een taart?

Sorbootje, klinkt als een heerlijke vakantie. Fijn he, even met drieen niets moeten en genieten O'+

trix, fijn een goede nacht! Dat is echt wel een eerste echte zinnetje, hoor :Y Goed he O+

Shandaly, jullie groeien er vanzelf in :Y Er stromen ook zo weer grote baby's door :*
Dátte inderdaad! Ik stort zo vreselijk van mijn stoel als ik eraan denk dat Morris en Tess nu al door gaan schuiven, de rest volgt op de voet! Nouja, het is maar goed ook, I guess :)

En hoe is het met Senna, Miss? En Chan, hoe is het bij jullie?
3!
  zondag 5 juni 2011 @ 10:31:26 #79
57497 happyme28
I'm so happy
pi_97728241
Memmel, gefeliciteerd met Morris!!

Sorbo, wat klinkt dat als een heerlijke vakantie! Mega quality time zo lekker met z'n 3-en weg van alles.

Lars en zijn Opels en BeBeBe :D Geniaal!

Inca, klinkt als een vooruit gang bij Stef. Lekker dat hij zo lang sliep maar hoop dat hij niet meer zal overgeven en de koorts straks weg is. En 'sissen hap' O+

Shandaly, wat de anderen ook zeggen: je groeit er vanzelf in :Y

Oh, en hier hebben we een nieuwe Hopla fan :Y Ik had er nog nooit van gehoord maar las het bij Vlindur ? volgens mij en Daan is er echt helemaal fan van. Dus af en toe op Youtube een filmpje is een echte hit.

Gister weer lekker naar de boot geweest. Het is wel even wennen met Daan erbij, hij kan natuurlijk niet lekker vrij lopen en doen, maar hij vind het varen en het water wel helemaal geweldig. Aan het eind van de dag lekker pannekoeken gegeten en hij lag uiteindelijk pas om 9 uur in bed. Wel al een uur in de auto geslapen.

Hij wil op de boot alleen nog niet echt 's middags slapen. Hij had op de heenweg ca. 3 kwartier :Y geslapen (10.30 - 11.15) en verder de hele dag niet meer totdat we om 8 uur naar huis gingen. Toch werd hij niet hangerig ofzo, dus dat viel me mee. Hij werd vanmorgen wel pas rond 8.30 uur wakker dus een prima nacht gemaakt. Ben benieuwd of hij het vanmiddag gaat inhalen.
pi_97728592
Voor de nieuwsgierigen: wij zijn naar Bonaire geweest. Eigenlijk vooral om te duiken, maar dat ging bij mij niet meer door :P

Geposte filmpjes ga ik straks even kijken. Wel fijn dat jullie zo'n relaxte vakantie hebben gehad Sorbootje!

Memmel, gefeliciteerd *O* en tot in het volgende topic.

Shandaly, ik snap dat het even wennen is. Maar het verschil tussen de kindjes van net 1 en bijna 2 is ook heel groot. Ik lees ook best vaak met verbazing over de avonturen van bijvoorbeeld Senna of Isabeau. Mijn muppet is dan ook nog relatief 'baby'.
Alleen als ik dan eventjes puur naar de ontwikkeling van mijn kind kijk dan val ik soms om. Het gaat zo hard! Op vakantie is ze in de poolbar van het restaurant van tafel tot tafel gelopen om bij elke tafel even een giga grijns te trekken. Al die Amerikanen vonden haar 'the cutest baby I've ever seen' :D :') Komt ook omdat ze nog zo weinig haar heeft dat ze echt nog een babykoppie heeft.
Oja, en dansen hè? Elk achtergrondmuziekje was reden genoeg om lekker met de kont te gaan schudden. Vooral muziek van Bob Marley. Zelfs het geschreeuw van de meeuwen klonk haar als muziek in de oren :D 8)7

Happy, leuk dat Daan zich zo lekker vermaakt op de boot ^O^
pi_97734770
Memmel van harte!

HappyMe! Jaaaaa! Hopla is tof! O+ O+

Lees binnnekort bij, want ik hoor dat we nu met spoed wegmoeten om iemand op te halen. Doei! :W
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 14:12:57 #82
5428 crew  miss_sly
pi_97735136
trix, met ons is het goed, lief dat je het vraagt. Senna is gewoon leuk en lief en gezellig en met vlagen pieperig en vervelend, zoals het een dreumes/peuter betaamt ;) Ze babbelt en zingt de hele dag en knuffelt wat af. Met vlagen gaat slapen wat minder en dan weer een tijd heel goed, dus ach...we klagen niet maar zijn gewoon erg blij met ons meissie O+
  zondag 5 juni 2011 @ 15:12:15 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97737782
Hoe is het met het trappenlopen? Heeft ze de smaak al te pakken?
Ik moest er van de week nog aan denken, want ik speel nog elke keer het spelletje met Oscar dat ik zijn flesje net te hoog zet voor hem en dat hij erheen moet klimmen. Is hier nog steeds gegarandeerd goed voor schaterlachen. ;) :D
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 15:14:57 #84
5428 crew  miss_sly
pi_97737916
Het trappenlopen gaat een stuk beter! Ze klimt ongeveer de helft van de tijd zelf het grootste deel van de trappen. En ze gaat tegenwoordig ook wel eens een of meer trappen zelf naar beneden. Het is alleen jammer dat ze vaak besluit niet te willen klimmen als ik een zware boodschappentas bij me heb :P Maar we maken er geen ding van: als we naar boven moeten krijgt ze (per trap) de keus: wil je zelf klimmen of zal ik je dragen. Gaat prima!

En als het goed is, hebben we met een week of twee het nieuwe keukendeel erbij en dan zorgt Albert(.nl) voortaan voor het sjouwwerk, dus dan maakt het me helemaal niets meer uit :)
  zondag 5 juni 2011 @ 16:03:31 #85
61183 leonieke
Dan toch?
pi_97740144
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 08:59 schreef Shandaly het volgende:
Ik merk dat ik toch weer moet wennen aan het 'nieuwe topic'. Dat mijn Larsje nu weer de kleinste is, en dat het leeftijdsverschil hier nog groter kan zijn. (Ik was nog de kleine 0-6mnd en grote 6-12 topics gewend) Zoveel dingetjes die ik lees met zo'n lichte teleurstelling in m'n hoofd van "Dat kan mijn ventje allemaal nog niet eens, wat een slome"... en dan later pas realiseren dat hij ook nog een half jaar jonger is en dat er in een half jaar nog heel veel kan gebeuren. (Een half jaar, in een week zelfs! Als ik zijn opstaan van nu vergelijk met vorige week, is ie er al zoveel handiger in!)
Troost u, ik vrees dat ik nooit zal kunnen wennen ;) Maar dat ligt ook aan mijn aard. Vergelijken is duidelijk niet echt aan mij besteed :N
:*
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 16:10:00 #86
5428 crew  miss_sly
pi_97740470
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:03 schreef leonieke het volgende:

[..]

Troost u, ik vrees dat ik nooit zal kunnen wennen ;) Maar dat ligt ook aan mijn aard. Vergelijken is duidelijk niet echt aan mij besteed :N
:*
Het gaat toch ook helemaal niet om vergelijken :?
Claudia_x heeft er in het babytopic een mooie post aan geweid over dat je het als ouder gewoon geweldig vindt om te zien wat je kind leert en hoe het zich ontwikkelt en dat je dat trots meldt. Niet trots omdat jouw kind beter is ofzo, maar gewoon trots op het feit dat jouwkind vanalles leert.

Ikzelf vind het helemaal niet interessant of ze wel of niet snel of langzaam is, in vergelijking met wie dan ook. Ik vind het vooral heel geweldig en bijzonder om te zien wat ze allemaal leert en soms is het leuk om dat ook eens heel blij en trots te melden. Trots dat mijn kleine baby zoveel leren kan O+

En is dat in dit topic dan volgens jou zo ontzettend aan de orde, leonieke, dat vergelijken, dat je vreest dat je hier nooit zal kunnen wennen?
  zondag 5 juni 2011 @ 16:32:52 #87
61183 leonieke
Dan toch?
pi_97741688
Ik vind eigenlijk van wel :@ Het komt op mij soms iets te stoeferig over (en soms elkaar proberen te overtreffen) en ik voel me daar niet altijd goed bij. Maar ik wil er wel direct bij zeggen dat dit voor mij een algemeen iets is. Ik heb dat zeker niet alleen hier. Het is een gevoel dat bij mij meestal overheerst. Ook bij familie (een paar kinderen rond dezelfde leeftijd van Thomas), op het werk (een paar ouder, één van dezelfde leeftijd, een paar jonger), ... En ik merk dat ik zo niet in elkaar steek (het is trouwens ook één van de redenen waarom we dit weekend niet naar een verjaardagsfeestje zijn geweest van het kindje van de nicht van mijn man, ik voel me gewoon niet goed bij alle vergelijkende studies die gemaakt worden over de kleinkinderen in de familie). Ik vind het heerlijk om Thomas te zien evolueren, hem te zien groeien tot een echte dreumes en zijn eigen persoonlijkheid te zien ontwikkelen, want ondanks zijn papaplakfase ;) is hij een heerlijk kind. En ik ben oprecht trots dat hij dit doet samen met ons O+
En ik lees hier nog steeds graag mee (het is elke dag het eerste en het laatste topic dat ik op fok bekijk) omdat ik jullie kinderen graag volg en zie wat er met hen gebeurt in hun leefwereld. Maar over Thomas posten? Dat lukt me niet zonder er een bezwaard gevoel aan over te houden.

(en ik hoop echt dat ik met deze post niemand op de tenen trap!)
pi_97742001
Dat iedereen hier elkaar wil overtreffen, daar heb ik nou werkelijk nog nooit wat van gemerkt. Volgens mij is dit gewoon een plek waar iedereen trots loopt te doen over z'n eigen kind. Of dat nou is omdat ie de hele Van Dale uit z'n hoofd kent of omdat ie voor 't eerst mama zegt, dat maakt niet uit, we juichen allemaal net zo hard mee.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zondag 5 juni 2011 @ 16:56:46 #89
61183 leonieke
Dan toch?
pi_97742751
Ik heb het gevoel dat je het een beetje buiten proportie trekt. Ik sprak over "soms elkaar proberen te overtreffen" en nu lijkt het wel alsof ik vind dat iedereen elkaar probeert te overtreffen.

Ah, het is gewoon iets waar ik zelf nogal gevoelig aan ben. Ik heb ook al tegen een aantal familieleden gezegd dat ik niet graag heb dat ze de kinderen gaan vergelijken. Niet omdat Thomas dan "de trage" was, maar omdat ik soms de beteuterde blikken bij anderen zag en ik zou zelf niet graag in hun schoenen staan op zo'n moment (ik heb, vermoed ik, al te vaak gehoord: "wow, kan x dat nog niet? Thomas kan dat namelijk wel al en die is 5 maand jonger." en dan zie je de ouders van dat kind echt de grond inzakken van schaamte en wat kunnen wij dan zeggen behalve "elk kind volgt zijn eigen tempo"?)
Vooral IRL dan, komt het vaak neer op mijn/onze verdienste als Thomas iets kan, terwijl wij heel veel zaken totaal niet konden beïnvloeden/stimuleren.
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 16:59:54 #90
5428 crew  miss_sly
pi_97742888
Ik vind het niet eens belangrijk voor de ouders dat men niet de hele tijd vergelijkt, maar juist voor de kinderen. Vanaf deze dreumestijd snappen ze meer en meer en kleine potjes hebben grote oren ;) Ik zou het dus juisst heel vervelend vinden dat Senna hoort dat ze snel dan wel langzaam is. Beiden vind ik namelijk niet van belang, en zeker niet voor haar zelf. Ik probeer dus om het in haar bijzijn niet te zeggen, maar moet er bijvoorbeeld mijn (schoon)ouders ook wel eens aan helpen herinneren :)
  zondag 5 juni 2011 @ 17:08:50 #91
61183 leonieke
Dan toch?
pi_97743345
Heb je helemaal gelijk in :Y En ik weet ook wel dat Thomas van Fok niets opsteekt (gelukkig maar :D ), maar het is voor mij waarschijnlijk kwestie van: wat me al te vaak irl tegen de borst stuitte, ga ik zelf ook niet doen.

(alhoewel, ik heb het zelf één keer irl opzettelijk gedaan, maar dat was omdat een collega met mij aan het lachen was over de slapeloze nachten (die helemaal niet aan Thomas lagen ;) ) en daar heb ik gewoon op gereageerd met "oh, daar hebben we nu eens geen last van, Thomas slaapt al door sinds hij 6 weken is *) alsof het mijn verdienste is, hé ; ) maar dat was als reactie op zijn leedvermaak dat helemaal misplaatst was.)
pi_97743639
Inca hier is t wel ok, Timo is ineens geobsedeerd door eten of zo lijkt het wel. Hij wil telkens alleen nog maar eten.. Nou ja, behalve als het iets is dat hij niet lekker vindt dan (wat vrijwel alles is).. En verder is hij héérlijk ondeugend de hele dag door O+

Happy dat klinkt gezellig zo met Daan erbij op de boot :D Fijn dat hij het zo goed volgehouden heeft ook :)

Dat lijkt me heel naar Leonieke, als dat zo extreem gebeurt in je familie/directe omgeving!

In dit topic heb ik trouwens helemaal niet echt het gevoel dat men elkaar wil overtroeven met wat haar kind allemaal al kan. Het is gewoon een feit dat het ene kind bepaalde dingen sneller doet dan anderen. Maar toen ik hier helemaal blij en trots kwam vertellen dat Timo een paar stapjes buiten had gelopen (wat vrij laat was, hij wilde het gewoon níet) was er niemand die vroeg van goh, deed hij dat nog niet dan?? Ik moest daar trouwens zelf wel even vertrouwen in krijgen, Timo kon (pas) zelfstandig zitten toen hij 11 maanden was en toen vond ik het nog best lastig mijn trotse gevoel te delen.
pi_97743740
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:56 schreef leonieke het volgende:
Ik heb het gevoel dat je het een beetje buiten proportie trekt. Ik sprak over "soms elkaar proberen te overtreffen" en nu lijkt het wel alsof ik vind dat iedereen elkaar probeert te overtreffen.

Ah, het is gewoon iets waar ik zelf nogal gevoelig aan ben. Ik heb ook al tegen een aantal familieleden gezegd dat ik niet graag heb dat ze de kinderen gaan vergelijken. Niet omdat Thomas dan "de trage" was, maar omdat ik soms de beteuterde blikken bij anderen zag en ik zou zelf niet graag in hun schoenen staan op zo'n moment (ik heb, vermoed ik, al te vaak gehoord: "wow, kan x dat nog niet? Thomas kan dat namelijk wel al en die is 5 maand jonger." en dan zie je de ouders van dat kind echt de grond inzakken van schaamte en wat kunnen wij dan zeggen behalve "elk kind volgt zijn eigen tempo"?)
Vooral IRL dan, komt het vaak neer op mijn/onze verdienste als Thomas iets kan, terwijl wij heel veel zaken totaal niet konden beïnvloeden/stimuleren.
Dat is het precies, het is iets waar je als ouders geen invloed op hebt en wat dus zeker geen verdienste van hen is, alleen maar van het kind zelf. Ik herken wel wat je schrijft, dat eeuwige vergelijk is echt pijnlijk soms.

[ Bericht 17% gewijzigd door bodpa09 op 05-06-2011 22:05:36 ]
  zondag 5 juni 2011 @ 17:29:48 #94
61183 leonieke
Dan toch?
pi_97744385
Ow bodpa -O- dat lijkt me echt zo naar -O- En ik herken je gevoel: wat zal er gebeuren als ze niet (meer) kunnen opscheppen over hem?

Chan, ik heb ook het gevoel dat er op iedereen enthousiast gereageerd wordt hoor :Y (al glipt er soms wel eens een berichtje van iemand tussen de mazen van het net). Ik voel me zelf niet te beschaamd om te zeggen dat Thomas iets niet kan. Integendeel zelfs, merk ik. Ik voel me minder bezwaard om iets te vermelden dat Thomas nog niet kan, dan dan ik zou zeggen wat hij wel kan. Net dat ik hem naar beneden wil halen, ofzo, maar hem liever niet wil ophemelen. Dus ik herken je wel als je zegt dat je het lastig vond/vindt om je trotse gevoel te delen. Ik kan dat namelijk zelf ook niet goed :N
  zondag 5 juni 2011 @ 17:38:41 #95
61183 leonieke
Dan toch?
pi_97744766
Ik denk trouwens niet dat de vakantie Thomas heeft deugd gedaan :N Hij ligt al sinds 15u uitgeteld in zijn bed en is er met wallen onder de ogen "ingekropen" -O-
pi_97747995
Leonieke, ik vind het oprecht jammer dat je je bezwaard voelt om het te posten als Thomas iets nieuws kan. Je hebt alle recht om trots te zijn op jouw kind! Het leven is geen wedstrijd, en vergelijken is echt onzin want geen kind is gelijk. Maar zo onzeker zijn gaat ook op je kind afstralen en daardoor kan het ook een gevoel van minderwaardigheid krijgen lijkt me.

Geef je Thomas zelf wel complimentjes?
  zondag 5 juni 2011 @ 18:48:17 #97
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_97748139
Lieve mensen, het was weer een mooie dag. Morris was op en top jarig. Ik ga verkassen! Tot later :W :W
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_97748315
Leonieke, ik vind dat jammer, dat je je trotse gevoel hier niet kunt/wilt delen. Je zou je juist vrij moeten voelen, omdat wij hier allemaal weten hoe je kunt overlopen van blijdschap en trots over de ontwikkelingen die je kind doormaakt. Juist hier voel ik nooit die vervelende manier van vergelijken die jij beschrijft.

Ik begrijp overigens wel dat je terughoudend bent als er in je omgeving op die manier mee omgegaan wordt.
pi_97748380
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:48 schreef Memmel het volgende:
Lieve mensen, het was weer een mooie dag. Morris was op en top jarig. Ik ga verkassen! Tot later :W :W
Doei! Tot over eens paar ma andjes
pi_97748423
Zijn hier trouwens ook dreumessen die qua taal net zo langzaam gaan als die van mij?

Thijs zegt alleen nog maar 'hai, dag, uit, die, auto, soehe (schoenen), seutel (sleutel), Hienk (Rienk), papa, mama en buiten'.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_97748487
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:51 schreef Sorbootje het volgende:
Ik begrijp overigens wel dat je terughoudend bent als er in je omgeving op die manier mee omgegaan wordt.
Ik heb dat juist in dit topic, alle kindjes (van juni 2009 - november 2009) zijn beter qua taalontwikkeling dan Thijs.

Slapen is hij al zijn hele leven goed in, maar praten schiet niet op.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_97748498
en keutel toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')