Ik wilde hetzelfde vragen!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:54 schreef innepin het volgende:
Ik heb even niet zoveel meer meegelezen de laatste tijd; waar zijn jullie geweest?
Nou, inmiddels is het wel duidelijk dat hij water minder aan vind. Hij geeft de beker gelijk terug. Zo van "ja, hé mem, daar mist ietsquote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:29 schreef Sorbootje het volgende:
Vindt hij water zelf ook echt niet lekker Vlindur? Want dat jij het zelf vreselijk vindt wil natuurlijk niet zeggen dat hij je mening deelt!
Joh ik vergeet de helft!quote:Op zondag 5 juni 2011 08:47 schreef Incantrix het volgende:
En ik weet dat mijn zoon geen taalwonder is, al helemaal niet vergeleken bij Isabeau, Tess en Senna, maar eigenlijk was ik toch wel trots op zijn 'zinnetje' ofzo![]()
Ja, hij zegt tegen alles 'det' (als ie wat wil hebben, als ie iets hoort/ziet etc)quote:Op zondag 5 juni 2011 08:52 schreef Incantrix het volgende:
Hahaha, Harry, wat cute!Tenminste, ik neem aan dat hij 'dat' zegt in dialect?
Ennuhm, hebben jullie dan zo'n portable apparaat? Gaat dat goed met Harry? Wij gaan bijna met vakantie en ik weet niet zo goed of zoiets handig zou zijn voor onderweg..
Dátte inderdaad! Ik stort zo vreselijk van mijn stoel als ik eraan denk dat Morris en Tess nu al door gaan schuiven, de rest volgt op de voet! Nouja, het is maar goed ook, I guessquote:Op zondag 5 juni 2011 10:17 schreef miss_sly het volgende:
Memmel gefeliciteerd met MorrisTwee jaar al, wat een grote vent!
De grote uittocht van peuters begint nu zo'n beetje, heb ik het gevoel. Straks volgen Tess en Ko al snel en dan zijn wij ook zo aan de beurtFijne dag in ieder geval! Vicky ook, jullie vieren het vandaag he? Was het nog gelukt met een taart?
Sorbootje, klinkt als een heerlijke vakantie. Fijn he, even met drieen niets moeten en genieten O'+
trix, fijn een goede nacht! Dat is echt wel een eerste echte zinnetje, hoorGoed he
Shandaly, jullie groeien er vanzelf inEr stromen ook zo weer grote baby's door
Troost u, ik vrees dat ik nooit zal kunnen wennenquote:Op zondag 5 juni 2011 08:59 schreef Shandaly het volgende:
Ik merk dat ik toch weer moet wennen aan het 'nieuwe topic'. Dat mijn Larsje nu weer de kleinste is, en dat het leeftijdsverschil hier nog groter kan zijn. (Ik was nog de kleine 0-6mnd en grote 6-12 topics gewend) Zoveel dingetjes die ik lees met zo'n lichte teleurstelling in m'n hoofd van "Dat kan mijn ventje allemaal nog niet eens, wat een slome"... en dan later pas realiseren dat hij ook nog een half jaar jonger is en dat er in een half jaar nog heel veel kan gebeuren. (Een half jaar, in een week zelfs! Als ik zijn opstaan van nu vergelijk met vorige week, is ie er al zoveel handiger in!)
Het gaat toch ook helemaal niet om vergelijkenquote:Op zondag 5 juni 2011 16:03 schreef leonieke het volgende:
[..]
Troost u, ik vrees dat ik nooit zal kunnen wennenMaar dat ligt ook aan mijn aard. Vergelijken is duidelijk niet echt aan mij besteed
![]()
Dat is het precies, het is iets waar je als ouders geen invloed op hebt en wat dus zeker geen verdienste van hen is, alleen maar van het kind zelf. Ik herken wel wat je schrijft, dat eeuwige vergelijk is echt pijnlijk soms.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:56 schreef leonieke het volgende:
Ik heb het gevoel dat je het een beetje buiten proportie trekt. Ik sprak over "soms elkaar proberen te overtreffen" en nu lijkt het wel alsof ik vind dat iedereen elkaar probeert te overtreffen.
Ah, het is gewoon iets waar ik zelf nogal gevoelig aan ben. Ik heb ook al tegen een aantal familieleden gezegd dat ik niet graag heb dat ze de kinderen gaan vergelijken. Niet omdat Thomas dan "de trage" was, maar omdat ik soms de beteuterde blikken bij anderen zag en ik zou zelf niet graag in hun schoenen staan op zo'n moment (ik heb, vermoed ik, al te vaak gehoord: "wow, kan x dat nog niet? Thomas kan dat namelijk wel al en die is 5 maand jonger." en dan zie je de ouders van dat kind echt de grond inzakken van schaamte en wat kunnen wij dan zeggen behalve "elk kind volgt zijn eigen tempo"?)
Vooral IRL dan, komt het vaak neer op mijn/onze verdienste als Thomas iets kan, terwijl wij heel veel zaken totaal niet konden beïnvloeden/stimuleren.
Doei! Tot over eens paar ma andjesquote:Op zondag 5 juni 2011 18:48 schreef Memmel het volgende:
Lieve mensen, het was weer een mooie dag. Morris was op en top jarig. Ik ga verkassen! Tot later![]()
Ik heb dat juist in dit topic, alle kindjes (van juni 2009 - november 2009) zijn beter qua taalontwikkeling dan Thijs.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:51 schreef Sorbootje het volgende:
Ik begrijp overigens wel dat je terughoudend bent als er in je omgeving op die manier mee omgegaan wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |