abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97752554
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:48 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik blijf daar inderdaad ook bij, hoor. En het komt ook wel goed. Tussen 1j9m en 2j3m komt normaal de taalbom, en hij zit daar nog mooi tussenin (1j11m)
Je merkt ook wel aan de receptieve woordenschat bijvoorbeeld hoe het gaat met de taalontwikkeling. We konden met Ivan al een tijdje spelletjes doen als "zoek jij de vrachtauto in dit boekje op" doen voordat hij het uit zichzelf systematisch benoemde. Zelfs het nazeggen van woordjes kwam relatief laat. Ik dacht altijd dat dat vooraf zou gaan aan de spontane, productieve woordenschat.

Deze week heeft hij voor het eerst zijn eigen naam gezegd. Ik merk dat dat weer een mijlpaal is. Nu kan hij dingen zeggen als "Evineh bad! Evineh! Evineh!". Vermoedelijk vond hij het gewoon een erg moeilijk woord om uit te spreken. Zijn neefje maakt er weer "Inan" van, wat mij logischer in de oren klinkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97752557
Ohh helemaal gemist dat R. loopt. *O* *O*
pi_97753492
Mart zegt nog niets, ja mamama...
Hier ook een verzamelaar qua woorden denken wij.

En ik snap laura heel goed. Mart is ook wat langer dan gemiddeld en dan krijg je vaak "ooh hij praat dus nog niet". En dan zeg ik maar gewoon "Nee, hij is pas 15 maanden en voor zn 10de praat ie vast wel! Zucht....
pi_97753644
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:00 schreef McLaura het volgende:

[..]

Hier niet nee, maar in het dagelijks leven is dat constant wèl aan de orde. Ik wéét dat Thijs zijn lengte niet correspondeer met zijn ontwikkeling, maar er wordt gewoon te vaak gezegd 'kan hij dat nog niet'. En ja, daar word ik onzeker van, helaas.
Ben nog niet helemaal bijgelezen, maar hier moet ik even op reageren ;)
Ik had echt hetzelfde met Kyllian en snap het helemaal als het je onzeker maakt. Ze zullen het allemaal niet kwaad bedoelen, maar in mijn omgeving (ook bijv. mn moeder) werd ook toen Kyllian 1-1,5 jaar was gezegd dat hij nog zo weinig zei. Ook ik werd toen soms best onzeker...'zou het allemaal wel goedkomen of zal hij achter blijven lopen'.
Nou echt waar, ze hebben allemaal toen hij zo rond de 2 werd verbaasd gestaan dat zijn woordenschat ineens zo snel ging! Hij had echt alles in zich opgenomen en liep tussen z'n 2,5 en 4e jaar juist voor op taal- en spraakontwikkeling.
Ieder kind is anders, hij was gewoon een observatortje en wat er daarna allemaal uit kwam...

Bij Dyon hou ik het eerlijk gezegd allemaal wat minder bij (bij Kyllian schreef ik echt ieder woordje op). Het leek wel een obsessie :') Nu wil ik gewoon kunnen genieten van alles wat Dyon er weer bij leert en dat doe ik ook. Hij gaat qua taalontwikkeling volgens mij aardig gelijk op met Kyllian.
pi_97754300
Dyon zn woordjes zijn denk ik ook nog op 4 handen te tellen (papa, mama, opa, lilili (Kyllian), dag, nee, ja, uit, aan, weg, bal, dicht, auto ...).
  zondag 5 juni 2011 @ 20:30:49 #131
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97754346
helluw; ik ben dr de laatste tijd wat minder enzo, maar wil ook graag ff reageren op Laura en Thijs. het is mij nooit opgevallen dat Thijs minder snel zou zijn Laura; ik vond juist IRL dat hij erg wijs overkwam; keek erg pienter uit zijn oogjes, en dat praten zal straks allemaal wel in 1 keer eruit komen. Sommige kindjes zijn wat later met bepaalde dingen, en halen het allemaal ruimschoots weer in. geen enkele reden om minder trots te zijn op de vorderingen. En dat ben je vast ook niet, maar snap wel dat je soms gaat vergelijken..

Zoals Groofs al aangaf met R zijn loopactie! Is toch superknap; hij loopt! ik vind het van elk kindje altijd een overwinning als ze ineens, zomaar echt echt gaan lopen en de wereld rechtop gaan ontdekken..

Evie is best vlot met alles; en dat is soms ook niet altijd makkelijk, ze wordt vaak ouder ingeschat en mensen verwachten ook soms teveel van haar. de laatste dagen is ze ook ineens flink aan het papegaaien, dus is ook nog opletten met wat je zegt ;)

O ja; Sorboo; ik heb genoten van je vakantiespam in het fototopic!!

en psssst Octo; heb jij nog mooie vakantiekiekjes gemaakt?

en jeetje Tess en Morris ook al bijna 2 joh! Time flies!!
*en ondertussen realiseer ik me dat mijn meisje vandaag ook alweer 1.5 is!!*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_97754635
Morris vandaag jarig, van harte gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_97755350
Volgens mij moet een 1e kind/kleinkind ook veel meer kunnen. Gek genoeg krijgen we bij Dyon dus niet die opmerkingen dat hij nog niet zoveel woordjes zegt.

Terwijl ik dus net Kyllian z'n woordenschat opgezocht heb en Dyon dan misschien nog wel wat langzamer is. Op het filmpje is Kyllian 1,5 maand ouder dan Dyon nu en kende dus minimaal 70 woordjes. Dyon kent er nu dus max 20 denk ik. Dit is trouwens de eerste keer dat ik het echt vergelijk ;)
http://www.kyllian-online.nl/?p=908

Achja, kortom ieder kind ontwikkelt zich anders. Dyon was weer sneller met lopen.
pi_97757128
Ach, weet je, de conclusie is eigenlijk sja....

Ruim een jaar geleden noemde ik Thijs 'trage Henkie'. Hij deed nog niks eigenlijk, en begon met 10 maanden ineens vanalles te doen (staan, zitten, kruipen) en hij liep heel gemiddeld met 14,5 maand.

Als ik het terugkijk denk ik dat hij, toen hij het eenmaal wilde, alles in erg snel tempo deed.

Het zal misschien nu wel hetzelfde gaan; eerst alles uitdenken en dan pas doen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_97757342
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:10 schreef McLaura het volgende:
...................eerst alles uitdenken en dan pas doen.
Hele slimme jongen dus!!
pi_97757951
Wat slim van Thijs!!

Jaël deed dat ook een beetje... draaien deed ze 2x daarna 2 maanden niet en toen kon ze gewoon in een keer helemaal rond... Staan deed ze een keer of vijf in de box, daarna niet meer en toen liep ze van de een op de andere dag... En zo wel meer dingen..

Ik heb ook wel eens gehoord dat kindjes niet alles tegelijk kunnen de een is sneller met praten, de ander met lopen...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97758069
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:23 schreef MamaPurk het volgende:
Wat slim van Thijs!!

Jaël deed dat ook een beetje... draaien deed ze 2x daarna 2 maanden niet en toen kon ze gewoon in een keer helemaal rond... Staan deed ze een keer of vijf in de box, daarna niet meer en toen liep ze van de een op de andere dag... En zo wel meer dingen..

Ik heb ook wel eens gehoord dat kindjes niet alles tegelijk kunnen de een is sneller met praten, de ander met lopen...
Het is wel grappig om te zien met Thijs en ons neefje Bart. Ze schelen een half jaar (Bart is ouder) en Bart praat al heel goed, en is al zindelijk (2j3m) maar qua motoriek is Thijs beter!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_97758151
ravi zegt enkel nog "dada" en "hadaaaaah" :)
en heeft 6de ziekte trouwens
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_97758239
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:24 schreef McLaura het volgende:

[..]

Het is wel grappig om te zien met Thijs en ons neefje Bart. Ze schelen een half jaar (Bart is ouder) en Bart praat al heel goed, en is al zindelijk (2j3m) maar qua motoriek is Thijs beter!
dat is idd wel grappig, zo zie je wel goed dat elk kind zich op eigen wijze ontwikkeld...

Arme Ravi, heeft hij er veel last van??
  zondag 5 juni 2011 @ 21:33:06 #140
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_97758682
Even zonder bijlezen, Thomasje voelt zich nog steeds niet lekker.
Gisteren heeft hij geslapen van half 5 ('s middags!!) tot half 8 de volgende ochtend. Met een slokje water tussendoor, maar verder niet echt wakker geweest.
Vanochtend hebben we hem er rond 11 uur weer in gelegd en is hij om 4 uur weer wakker geworden. Om 5 uur heeft hij een beetje avondeten gehad en om kwart voor 6 had hij het alweer over slapen. Ik heb hem erin gelegd en sinds dien niet meer gehoord.
Hij heeft af en aan wat verhoging of lichte koorts. Niks schrikbarends, maar ik hoop maar dat hij zich snel weer beter voelt. Hij speelt nog wel lekker tussendoor, maar is wat sneller geraakt als iets niet naar zijn zin gaat.

Eten is nog steeds minimaal. Vandaag:
1/3 zacht wit puntje (mijn eerste ontbijt poging, Brinta, werd geweigerd)
2 plakken peperkoek
1 schaaltje meloen
krap aan 1/2 vleesje
paar happen boontjes
danoontje

Drinken gaat wel redelijk. Maar het doet mijn moederhart geen goed dat hij nog steeds zo zit te miezemuizen met eten.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 5 juni 2011 @ 21:39:14 #141
252405 oeke
Moeke
pi_97759164
Wel bijgelezen, maar even kort door de bocht. Reageer later vanavond wat uitgebreider maar:

Mems, van harte met je grote kleine! *O*
2 jaar is Morris alweer. :D
Ik las net de topics door van toen, en jij noemde hem ook Harrie tijdens de zwangerschap. O+
Dat was ik helemaal vergeten.

En vanavond 2 jaar geleden braken mijn vliezen en over 2 dagen is Ko zijn geboortedag!
Overmorgen wordt mijn blij aap 2 jaar oud!
Ik vind het zo spannend. Mijn jongetje. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_97759251
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:27 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

dat is idd wel grappig, zo zie je wel goed dat elk kind zich op eigen wijze ontwikkeld...

Arme Ravi, heeft hij er veel last van??
nja, vooral donderdag en vrijdag. hij heeft best hoge koorts gehad (steeds tussen de 39.5 en 40). gister daalde de koorts en kwamen de vlekjes. ik herken ze van selene. tis ook echt vooral op zijn romp.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_97759558
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:40 schreef simmu het volgende:

[..]

nja, vooral donderdag en vrijdag. hij heeft best hoge koorts gehad (steeds tussen de 39.5 en 40). gister daalde de koorts en kwamen de vlekjes. ik herken ze van selene. tis ook echt vooral op zijn romp.
ow op zich wel fijn dat je het herkende, ik zou me denk ik wezenloos schrikken, ook al weet ik dat het kan... En zo hoge koorts das ook vermoeiend voor zo een ukkie, al lijken ze er altijd wel minder last van te hebben dan volwassenen!!

Wow Oeke word Ko alweer 2!! (dan is hij precies 30 jaar jonger dan mijn (8> )
pi_97759714
Ko overmorgen al twee? Holy fuck!
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 21:48:08 #145
5428 crew  miss_sly
pi_97759784
Ow oeke, ik moet zo aan je denken deze dagen, zo dicht bij Ko zijn tweede verjaardag. Je kleine baby die al zo groot wordt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_97759829
Hoe zei Davinia dat ook alweer? Aviva werd geen dreumes maar een upgraded baby? Nou, Ko wordt een upgraded dreumes hoor, en hij blijft gewoon hier!! :7
Kootje O+ !!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_97760185
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:44 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Wow Oeke word Ko alweer 2!! (dan is hij precies 30 jaar jonger dan mijn (8> )
Oeke, wat klinkt dat groot en stoer he, 2 jaar alweer je lieve kleine mannetje O+

Mp, dan schelen onze (8> (8> 18 dagen :P
  zondag 5 juni 2011 @ 21:58:44 #148
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_97760402
Zo, ik ben weer op de hoogte ;)
Ik moet bekennen dat ik ook een notoir slechte reageerder ben hoor. Maar desalniettemin lees ik alles en juich en huil met jullie mee. Een snoeverige sfeer proef ik hier in het topic zelf niet, maar ik ken het wel van de praktijk. Thomas is sowiezo groot voor zijn leeftijd (90 cm nu) dus die wordt ook vaak overschat. En hij is ook van het type 'verzamelaar' dus hij praat nog weinig. En zéker niet als er 'vreemden' bij zijn. Maar ik kan hem makkelijk vragen om dingen aan te wijzen in een boekje, hij kan allerlei lichaamsdelen aanwijzen bij zichzelf of een ander, en hij kan al echt kleine opdrachtjes uitvoeren. Qua begrip zit het wel snor dus...

Kootje berenbootje alweer bijna 2! goh Oeke wat vliegt de tijd toch. Ik kan me nog zó herinneren dat hij pas geboren was, je mooie mannetje. En kijk eens hoe groot hij nu al is!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:02:09 #149
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_97760600
Heb ik eigenlijk ook Cara, dat ik wel mee lees en mee juich en jank maar niet op veel reageer... Ieder zijn eigen postgedrag toch? ;)

L. zwaait zowel op fiets als in de wandelwagen naar jan en alleman. Met als gevolg dat er nogal wat mensen (lees: jonge mannen) terug toeteren (en eigenlijk begin ik het nu wel grappig te vinden ook :D )
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 5 juni 2011 @ 22:20:45 #150
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_97761841
Wat stoer van L! Ik vind het altijd heerlijk, dat opene van kinderen.
Thomas heeft een tijdje lang hai gezegd tegen iedereen die we tegenkwamen. Ik vond het altijd heel leuk om de reacties van mensen dan te zien. Vooral bij degenen die in hun eigen wereldje opgaan zie je in het gezicht allerlei uitdrukingen voorbij komen, van verbaasd (huh? praat er iemand tegen me?) via vertederd naar (meestal) een vrolijke 'hoi' terug.
Ik ben dan altijd trots, dat mijn kleine wurm zomaar in staat is om iemand even uit zijn eigen wereldje te trekken en een glimlach op het gezicht te toveren. Maar eigenlijk is het ook wel triest, en een teken hoe eenzaam we soms zijn in de menigte, hoe mensen soms langs elkaar heen leven. [/filosofie-modus]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')