Je merkt ook wel aan de receptieve woordenschat bijvoorbeeld hoe het gaat met de taalontwikkeling. We konden met Ivan al een tijdje spelletjes doen als "zoek jij de vrachtauto in dit boekje op" doen voordat hij het uit zichzelf systematisch benoemde. Zelfs het nazeggen van woordjes kwam relatief laat. Ik dacht altijd dat dat vooraf zou gaan aan de spontane, productieve woordenschat.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:48 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik blijf daar inderdaad ook bij, hoor. En het komt ook wel goed. Tussen 1j9m en 2j3m komt normaal de taalbom, en hij zit daar nog mooi tussenin (1j11m)
Ben nog niet helemaal bijgelezen, maar hier moet ik even op reagerenquote:Op zondag 5 juni 2011 19:00 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hier niet nee, maar in het dagelijks leven is dat constant wèl aan de orde. Ik wéét dat Thijs zijn lengte niet correspondeer met zijn ontwikkeling, maar er wordt gewoon te vaak gezegd 'kan hij dat nog niet'. En ja, daar word ik onzeker van, helaas.
Hele slimme jongen dus!!quote:Op zondag 5 juni 2011 21:10 schreef McLaura het volgende:
...................eerst alles uitdenken en dan pas doen.
Het is wel grappig om te zien met Thijs en ons neefje Bart. Ze schelen een half jaar (Bart is ouder) en Bart praat al heel goed, en is al zindelijk (2j3m) maar qua motoriek is Thijs beter!quote:Op zondag 5 juni 2011 21:23 schreef MamaPurk het volgende:
Wat slim van Thijs!!
Jaël deed dat ook een beetje... draaien deed ze 2x daarna 2 maanden niet en toen kon ze gewoon in een keer helemaal rond... Staan deed ze een keer of vijf in de box, daarna niet meer en toen liep ze van de een op de andere dag... En zo wel meer dingen..
Ik heb ook wel eens gehoord dat kindjes niet alles tegelijk kunnen de een is sneller met praten, de ander met lopen...
dat is idd wel grappig, zo zie je wel goed dat elk kind zich op eigen wijze ontwikkeld...quote:Op zondag 5 juni 2011 21:24 schreef McLaura het volgende:
[..]
Het is wel grappig om te zien met Thijs en ons neefje Bart. Ze schelen een half jaar (Bart is ouder) en Bart praat al heel goed, en is al zindelijk (2j3m) maar qua motoriek is Thijs beter!
nja, vooral donderdag en vrijdag. hij heeft best hoge koorts gehad (steeds tussen de 39.5 en 40). gister daalde de koorts en kwamen de vlekjes. ik herken ze van selene. tis ook echt vooral op zijn romp.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:27 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
dat is idd wel grappig, zo zie je wel goed dat elk kind zich op eigen wijze ontwikkeld...
Arme Ravi, heeft hij er veel last van??
ow op zich wel fijn dat je het herkende, ik zou me denk ik wezenloos schrikken, ook al weet ik dat het kan... En zo hoge koorts das ook vermoeiend voor zo een ukkie, al lijken ze er altijd wel minder last van te hebben dan volwassenen!!quote:Op zondag 5 juni 2011 21:40 schreef simmu het volgende:
[..]
nja, vooral donderdag en vrijdag. hij heeft best hoge koorts gehad (steeds tussen de 39.5 en 40). gister daalde de koorts en kwamen de vlekjes. ik herken ze van selene. tis ook echt vooral op zijn romp.
Oeke, wat klinkt dat groot en stoer he, 2 jaar alweer je lieve kleine mannetjequote:Op zondag 5 juni 2011 21:44 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Wow Oeke word Ko alweer 2!! (dan is hij precies 30 jaar jonger dan mijn)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |