Kan heel snel gaan, kan ook nog best een tijdje duren. We hebben niet echt een richtlijn qua tijd.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:08 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Pff dat is nog best heftig voor haar dus, hoe lang kan dat duren dan, voordat het buikje leeg is?
uhm, andere tandpasta?quote:Op maandag 6 juni 2011 21:31 schreef Vicky het volgende:
Ik vind het ook zo sneu voor Amelie!!
Vanavond keek in Tess d'r mond en toen zag ik kies 2 ook! Nog 2 te gaan en ze is klaar!
Heeft iemand nog tandenpoetstips? Het is hier echt DRAMA!
En 'samen'? Eerst jij (evt met 'hulp' van Tess) en dan Tess zelf nog?quote:Op maandag 6 juni 2011 21:35 schreef Vicky het volgende:
al geprobeerd. Zodra ik met de tandenborstel bij d'r in de buurt komt is het: Neeeeeeeej niettuh tanjepoesen!! Ikke zelf doen!
Maar als ze het zelf doet gebeurd het uiteraard niet goed...
2x hoeft pas na de 2e verjaardag volgens mij..quote:Op maandag 6 juni 2011 21:56 schreef Beessie-Jen het volgende:
doen jullie het tandenpoetsen trouw 2 keer per dag??
ik moet eerlijk toegeven dat het hier vaak (lees altijd) bij 1 keer blijft tot dusver...
houdgreep check, liedjes zingen check...quote:Op maandag 6 juni 2011 21:47 schreef Takkembah het volgende:
*meldt met tandenpoetsdrama en wacht op tips*
Hier ook echt te erg. In de houdgreep, liedjes, zelf doen, etc, etc, het heeft allemaal geen zin
Dat ja, allemaal... 2x gaat hem hier ook echt niet worden nog. Zit nog niet in mijn systeem en dan is het dus ook 2x per dag gezeik omdat ze echt echt ECHT niet wil. Ik moet echt mijn vinger in haar wang drukken van de buitenkant anders gaat die mond gewoon niet open. En als ze het zelf doet zuigt ze snel de tandpasta eraf en duwt de borstel weer weg... De pasta vind ze dus wel lekker... daar ligt het niet aan.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
2x hoeft pas na de 2e verjaardag volgens mij..
Uhhh ik red 1x per dag niet eens
[..]
houdgreep check, liedjes zingen check...
Tandenborstel naar binnen frotten, even snel poetsen en dan blijft er een dreumes over die de eerste 10 minuten zwaar over de zeik is!
ga ik eens proberen Asy
Hahah herkenbaar inderdaadquote:Op maandag 6 juni 2011 22:01 schreef Vicky het volgende:
Tess zuigt de tandpasta er ook meteen af en dan zegt ze jekke mama! Als het aan haar ligt lurkt ze zo een tube leeg
En dit ookquote:Op maandag 6 juni 2011 22:03 schreef Vicky het volgende:
ik zeg altijd tegen Tess, ga nog maar even wat harder huilen, dan gaat je mondje tenminste goed open
In dat stuk stond ook dat veel kleintjes een fles met ranja oid mee naar bed krijgen. Dan denk ik, gek he, tandbederf.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:00 schreef miss_sly het volgende:
Ze zeggen idd dat twee keer per dag pas hoeft vanaf de tweede verjaardag. Paar weken terug was echter in het nieuws dat tandartsen veel peuters en kleuters met slechte gebitten zien en ze het eigenlijk een vreemd advies vinden, maar één keer per dag tot ze twee zijn. Veel kinderen hebben dan toch al wel een vrij volledig gebit en eten en drinken vrijwel alles.
whahahquote:Op maandag 6 juni 2011 22:06 schreef miss_sly het volgende:
Nou, dat doet ze hier dan dus niet. Ze huilt dan voor de gelegenheid met haar mond goed dicht
Evie krijgt dr avondpap nog wel NA het tandenpoetsen, onderdeel van het slaapritueel.. ik weet dat het eigenlijk andersom zou moeten, maar dan moet het hele ritme om, momenteel drinkt ze de fles op de commode met een lekkere knuffelsessie met mama, buikje wrijven, tutje delen etc etc.. Kan me niet voorstellen dat ze nog wil slapen, als ik daarna dr tandjes zou willen poetsen... en dr avondfles wil ik dr ook nog niet afnemen...quote:Op maandag 6 juni 2011 22:07 schreef miss_sly het volgende:
Niet alleen ranja, maar sowieso alles behalve water mee naar bed na het tandenpoetsen is vragen om problemen.
mijn zusje heeft dat ook gehad.. die kreeg een fles vla mee naar bedquote:Op maandag 6 juni 2011 22:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Blijven volhouden hoor, het is te belangrijk!
ik heb op dit moment een kindje op de groep, ook een dreumesje, die binnenkort onder narcose haar voortandjes moet laten trekken, helemaal verrot....
Zo zielig
Maar waardoor heft dat kindje rotte voortanden?quote:Op maandag 6 juni 2011 22:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Blijven volhouden hoor, het is te belangrijk!
ik heb op dit moment een kindje op de groep, ook een dreumesje, die binnenkort onder narcose haar voortandjes moet laten trekken, helemaal verrot....
Zo zielig
hmmm misschien de komende tijd eens over nadenken.. ..quote:Op maandag 6 juni 2011 22:14 schreef miss_sly het volgende:
Lijnloos, we gaan niet samen in bad, hoor. Ik zit voor het bad en Senna er in en dan poets ik haar tanden. Daarna trek ik de bellenblaas open, succes gegarandeerd
BJ, ik zou toch eens nadenken over een verandering in het ritueel. Een slecht melkgebit kan grote gevolgen hebben. Hoeft niet, moet ik erbij vertellen, want ik had een vreselijk slecht melkgebit en een ontzettend goed en sterk volwassen gebit, maar je weet het gewoon niet.
flesjes drinken in bedquote:Op maandag 6 juni 2011 22:15 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar waardoor heft dat kindje rotte voortanden?
Kan ook zijn dat ze gewoon van zichzelf een slecht gebit heeft. Ondanks goed poetsen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |