hier dus net zo; Evie drinkt overdag niet zo fantastisch; dus ik ben erg blij dat ze die avondpap nog opdrinkt. (idd ook vaak 200-250 ml.. )quote:Op maandag 6 juni 2011 22:16 schreef ma_ma het volgende:
Hier gaat het poetsen juist best goed (als ik het doe danals Papa het doet is het drama!)
BJ: Tessa kreeg ook altijd dr flesje net voor het slapen gaan, maar ik heb het van de 1 op andere dag omgedraaid, dus eerst flesje en daarna tandjes poetsen en gelijk naar bedje en het werkte vanaf dag 1 superZonder mopperen ging ze slapen
Ze drinkt halfvolle melk met gekookt water tot 250ml! (200 melk en 50 gekookt water) Overdag drinkt ze zeer weinig en ben blij dat dat erin gaat
beetje genuanceerder mag ook wel? ik help dr tandjes echt niet naar de maan, poets elke dag keurig; en ben heel kieskeurig met dr voeding en dergelijke....quote:Op maandag 6 juni 2011 22:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Gewoon een keer proberen BJ. Echt hoor, als je de rest van het ritueel hetzelfde houdt zul je zien dat ze meestal best flexibel reageren op één verandering. En je wilt niet nu al haar tandjes naar de maan helpen toch?
Soms is minder genuanceerd ook wel eens goed.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
beetje genuanceerder mag ook wel? ik help dr tandjes echt niet naar de maan, poets elke dag keurig; en ben heel kieskeurig met dr voeding en dergelijke....
Misschien alleen ff de volgorde veranderen..
(en die fles krijgt ze overigens niet mee in bed, die drinkt ze op, en neemt mama weer mee naar beneden..).
@MissSly; dat slechter worden van mijn gebit is denk ik niet iets erfelijks hoor, maar na dat ik heel veel was afgevallen reageerde mijn lichaam erg slecht op vet eten in het begin, en was het niet vreemd als ik elke dag een keer moest overgeven... erg slecht voor je tanden en glazuur..
Heeft echt maaaaanden geduurt...
![]()
Het gaat natuurlijk niet zozeer om het mee naar bed nemen va nde fles, maar het eten of drinken van iets anders dan water na het poetsen. Als ze daarna gaat slapen, wordt haar mond droger en kunnen de enzymen uit het speeksel ook minder goed de bacterieen die de tandenaanvallen bestrijden. Dus hebben die bacterieen meer kans om schade aan te richten. Ik weet niet hoe goed Evie water drinkt, maar anders is het een idee om, zolang je het nog niet omgedraaid hebt, haar na de fles een paar slokjes water te laten drinken. Door het water spoelt haar mondedan toch weer een beetje schoon.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
beetje genuanceerder mag ook wel? ik help dr tandjes echt niet naar de maan, poets elke dag keurig; en ben heel kieskeurig met dr voeding en dergelijke....
Misschien alleen ff de volgorde veranderen..
(en die fles krijgt ze overigens niet mee in bed, die drinkt ze op, en neemt mama weer mee naar beneden..).
@MissSly; dat slechter worden van mijn gebit is denk ik niet iets erfelijks hoor, maar na dat ik heel veel was afgevallen reageerde mijn lichaam erg slecht op vet eten in het begin, en was het niet vreemd als ik elke dag een keer moest overgeven... erg slecht voor je tanden en glazuur..
Heeft echt maaaaanden geduurt...
![]()
thx; ik snapte het al; maar bedankt voor het uitleggenquote:Op maandag 6 juni 2011 22:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet zozeer om het mee naar bed nemen va nde fles, maar het eten of drinken van iets anders dan water na het poetsen. Als ze daarna gaat slapen, wordt haar mond droger en kunnen de enzymen uit het speeksel ook minder goed de bacterieen die de tandenaanvallen bestrijden. Dus hebben die bacterieen meer kans om schade aan te richten. Ik weet niet hoe goed Evie water drinkt, maar anders is het een idee om, zolang je het nog niet omgedraaid hebt, haar na de fles een paar slokjes water te laten drinken. Door het water spoelt haar mondedan toch weer een beetje schoon.
O dat is goed nieuws!quote:Op maandag 6 juni 2011 22:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
het lijkt trouwens of Evie dr losse voortand wel weer wat gaat hechten en wat terug gaat naar het oude plekje...
Hu je komt toch op afspraak, dan kunnen ze toch het fatsoen hebben even te bellen of een briefje te sturen... Helemaal als tandarts, de gemiddelde tandarts weet toch wel dat een grote groep mensen niet voor de lol bij ze komt...quote:Op maandag 6 juni 2011 22:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
O dat is goed nieuws!
Fijn!!!
Over tanden gesproken,...sta je met je kroost bij de tandartspraktijk voor de halfjaarlijkse controle, hangt er een briefje op de deur, gesloten wegens een studiedag![]()
![]()
en hij is ook nog niet verkleurd... (alleen kan dat ook na weken/ maanden pas gebeuren las ik...)quote:Op maandag 6 juni 2011 22:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
O dat is goed nieuws!
Fijn!!!
Over tanden gesproken,...sta je met je kroost bij de tandartspraktijk voor de halfjaarlijkse controle, hangt er een briefje op de deur, gesloten wegens een studiedag![]()
![]()
Sja, nou ga ik me er even mee bemoeien, maar tandjes poetsen binnen een half uur na eten of drinken is óók niet goed....quote:Op maandag 6 juni 2011 22:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik ga gewoon proberen om te draaien, dus eerst fles; en dan poetsen
Da's toch alleen bij zuren dacht ik, sinaasappelsap enzo?quote:Op maandag 6 juni 2011 23:05 schreef McLaura het volgende:
[..]
Sja, nou ga ik me er even mee bemoeien, maar tandjes poetsen binnen een half uur na eten of drinken is óók niet goed....
Lastig hoor!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |