heuh! daar ben je. Hoe is het met je mooie meisje?quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:05 schreef Sugarsnap het volgende:
Twentemeisje, deze symptomen had Eline ook allemaal en die heeft ook verborgen reflux, dus die kans is dan erg groot. Eline krijgt nu Zantac (maagzuurremmer) en het gaat ontzettend goed, zolang we de medicijnen geven. Ze is er nog lang niet aan toe om ze af te bouwen.
Dat heeft Sarah al als ze een dag overslaat en Sarah is wel een elke dag poeperquote:Op woensdag 1 juni 2011 00:02 schreef danic het volgende:
Hmmmm Twentemeisje, dat lijstje geeft ook voor Eva veel herkenbare punten hoor.
Morgenochtend naar cb en dan ga ik het eten ook even aankaarten.
Vandaag uiteindelijk echt drama. Ze meldt zich niet echt zelf, dus af en toe proberen (om de zoveel uur) en dan drinkt ze heel weinig. Vandaag in totaal 8x de fles aangeboden en in totaal heeft ze 460 cc op. Dat is nog best acceptabel, maar verdeeld over 8 flessen is niet heel fijn.
Nu hopen dat ze zo in slaap valt (we zijn moehoe!) en dan zien wanneer ze zich vannacht meldt. Meestal tussen 04.00 en 04.30. Dan weer tussen 08.00 en 09.00 en vanaf die fles gaan wij steeds een fles aanbieden om de 3,5 uur. Hopen dus dat ze morgen weer gewoon een schema kan aanhouden en dat dit een rommeldag is.
MamaPurk, ik heb anderhalve week geleden de verloskundige gesproken en gelijk gevraagd hoe vaak een kindje met fv een poepluier moet hebben en zij gaf aan dat dit per kind verschillend is. Sommigen zelfs maar 2x per week. Eva is ook zo'n kindje. Ze heeft zo'n 2 á 3 poepluiers per week. Maar als ze dan gaat, poept ze er vaak gelijk 2 vol. Eén op de dag en de tweede tijdens het verschonen er direct achteraan!
We gaan daarom ook gelijk verschonen zodra we horen dat ze poept, anders komt het aan alle kanten naar buiten
Jaël had dachten wij ook voor haar eerste levensjaar de pokkies... En dat verliep net zo een beetje als jij nu beschrijft! Wij zijn toen bij de HA geweest en die zei dat het bij baby's meestal een ander verloop heeft dus zonder vocht en daarna ingedroogde korstjes... Bij jaël heeft het toen ook iets van anderhalve week maar geduurt, nadeel van deze vorm is dat ze het nog een keer zullen en kunnen krijgen... maar ja, zou wel fijn zijn als het zo blij bij jou kleine meisje, dan kunnen jullie gewoon op vakantiequote:Op woensdag 1 juni 2011 09:05 schreef Orea het volgende:
Leyla eindelijk een tandje!dat kon ook bijna niet meer missen hè Tico?
Ik jompel heel voorzichtig, maar ook de bultjes van gisteren zijn weer wegen er zijn geen nieuwe bijgekomen! Al blijf ik zenuwachtig tot we in het vliegtuig zitten
we zien het wel, maar leuk is anders, onzeker gedoe!
Ik begrijp wel dat het voor jullie fijn is als ze elke dag hetzelfde doet. Ik houd zelf ook van voorspelbaarheid en me niet af hoeven vragen of ik Lena nu moet wakker maken en of ze wel genoeg binnenkrijgt. Maar is het niet ook wat onrealistisch om te verwachten dat je baby zich elke dag hetzelfde gedraagt? Er gebeurt zoveel in dat lijfje, de groei in omvang, het rijpen van de darmen, mentale ontwikkelingen... Het zou eigenlijk best bijzonder zijn als elke dag wél hetzelfde was!quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:13 schreef danic het volgende:
Nou op zich gaat het goed met 6 flesjes en dan zit ze rond de 500 + een beetje iedere dag.
Alleen vandaag was een rommeldag. Maar uiteindelijk heeft ze 460 op, dus zo slecht is dat nog niet.
Oeh, wat fijn!quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:05 schreef Orea het volgende:
Ik jompel heel voorzichtig, maar ook de bultjes van gisteren zijn weer wegen er zijn geen nieuwe bijgekomen! Al blijf ik zenuwachtig tot we in het vliegtuig zitten
we zien het wel, maar leuk is anders, onzeker gedoe!
Dat is fijn! Anders heb je misschien een heel weekend ellende dat schiet ook niet opquote:Op woensdag 1 juni 2011 10:24 schreef huuphuup het volgende:
hihi fijn Orea!![]()
Zo. Ik heb maar even met de kinderarts gebeld voor Elinwe moeten maandag terug maar we redden het nét niet met de dosis zantac. Ik heb nog voor vandaag en morgen maar dan is het wel echt helemaal op. Er wordt een recept naar de apotheek gefaxt en ik kan het aan het einde van de middag ophalen
daar moet je wel heel voorzichtig mee zijn hoor, dat laatste... die darm is heel snel beschadigt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Arme puck nog niet beter. Heb je zijn matrasje al iets omhoog gezet?
Orea fijn dat de bultjes weg zijn
Als kindjes moeilijk poepen kun je de thermometer gebruiken. Eerst goed in de vaseline dopen en dan een beetje wiebelen dan stimuleer je het.
Zo zeiden ze het in het z-huis.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:49 schreef huuphuup het volgende:
[..]
daar moet je wel heel voorzichtig mee zijn hoor, dat laatste... die darm is heel snel beschadigt.
Een tip van mijn huisarts was om een 60 mg zetpil te geven, zo voelen ze ook dat er iets zit, een soort aandrang en heb je het zelfde effect als peuren met de thermometer, alleen een stuk veiliger voor de darm.
Dat kan, meningen zijn erover verdeeld, ik kreeg van 3 huisartsen en 2 kinderartsen het dringende verzoek/advies om toch vooral niet zulke dingen te doen, juist omdat de darm zo snel beschadigt en je niet kunt zien wat je doet.quote:
Met ongeveer 2,5 weken kwamen wij er ook achter dat we de kleine te vaak bij een huiltje uit bed haalde en dat we hem dus overprikkelden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:11 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik loste het eerst op door haar in een wipstoel van Fisher Price te zetten, en dan de lichtjes en muziek aanzetten (plus trilstand voor het in slaap laten vallen). Ik dacht dat ze continu bezig gehouden moest worden als ze wakker was, maar ik zit nu na even googelen te lezen dat ze misschien zelfs overprikkeld raakten dat ze daarom huilt!
Hoe reageerden/reageren jullie als jullie baby's wakker zijn (ze is bijna 3 weken oud)?
Ik denk het ook. Ik denk dat ze teveel moet verwerken met lichtjes en geluidjes. Hou haar omgeving liever rustig, dan zul je zien dat ze waarschijnlijk zelf ook rustiger wordt. Ritme zijn babietjes vaak bij gebaat. En dan bedoel ik niet strak op tijd, maar steeds hetzelfde rideltje afgaan. Zoals wakker worden, verschonen, drinken, boeren, drinken, spelen samen, alleen spelen, slapen, verschonen, drinken.... Je hoeft niet alles uit de kast te trekken. Doordat je steeds hetzelfde doet worden ze ook rustiger. En bij slaap signalen lekker op bedje leggen. Slapen is heel belangrijk, en ie mini's slapen gewoon nog heel veel.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:11 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik denk dat ik vandaag iets heb geleerd over Larissa/baby's in het algemeen. Ik wist mij nooit raad als ze wakker was, want dan was ze gelijk heeeuul lang wakker (gerust van 8 tot 3! gisteren tot 4 uur!), en dan moest ik continu bij haar blijven, anders ging ze huilen. En dan bedoel ik dat ze ook ging huilen als ik bijvoorbeeld naar het toilet ging![]()
Ik loste het eerst op door haar in een wipstoel van Fisher Price te zetten, en dan de lichtjes en muziek aanzetten (plus trilstand voor het in slaap laten vallen). Ik dacht dat ze continu bezig gehouden moest worden als ze wakker was, maar ik zit nu na even googelen te lezen dat ze misschien zelfs overprikkeld raakten dat ze daarom huilt!
Hoe reageerden/reageren jullie als jullie baby's wakker zijn (ze is bijna 3 weken oud)?
Mag Larissa in het rijtje trouwens, ze is 12 mei geboren![]()
Ik begrijp deze vraag niet helemaal.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:11 schreef The_Tankgirl het volgende:
Nou ja, ik denk dat het allebei waar is. Als ze net geboren zijn vinden baby's het vaak fijn om geluid om zich heen te hebben, maar als ze iets ouder worden en zich bewuster zijn van hun directe en minder directe omgeving dan kunnen al die indrukken ze in de weg gaan zitten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:55 schreef ferrari_rood het volgende:
Vanuit het z-huis werd ons ook geadviseerd haar veel te laten slapen in de reiswieg/bedje. Ik merk dat ze 's nachts de geluiden uit het z-huis mist en denk dat ze daardoor wat onrustiger is. Maar voor andere baby's is waarschijnlijk rust het fijnst.
De wijze woorden van Claudia. Ik ben er wederom zó blij mee, want je hebt weer zó gelijk!quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat het voor jullie fijn is als ze elke dag hetzelfde doet. Ik houd zelf ook van voorspelbaarheid en me niet af hoeven vragen of ik Lena nu moet wakker maken en of ze wel genoeg binnenkrijgt. Maar is het niet ook wat onrealistisch om te verwachten dat je baby zich elke dag hetzelfde gedraagt? Er gebeurt zoveel in dat lijfje, de groei in omvang, het rijpen van de darmen, mentale ontwikkelingen... Het zou eigenlijk best bijzonder zijn als elke dag wél hetzelfde was!
Ik denk dat dit iets is waar ouders mee blijven worstelen. Kijk maar wat de moeders van de grote baby's of de dreumesjes schrijven. Zo vaak wordt er afgevraagd wat er nou toch is, waarom de dagen ineens zo anders zijn en of er misschien sprake is van ziekte of een sprongetje of...?
Wat ik ermee wil zeggen is dat dit gewoon heel normaal is, al zijn er natuurlijk wel uitzonderingen zoals baby's die veel huilen en bovenmatig last hebben van krampjes. Maar tot op zekere hoogte hoort dit er allemaal bij en heeft elke baby ook nog eens een eigen temperament en eigen voorkeuren. En die voorkeuren kunnen bovendien veranderen!
Heb vertrouwen in jezelf en je vermogen om in te schatten hoe het met je kleine gaat.
Wat een prachtig kindjequote:
Oh wow, zoiets zocht ik, geweldig!Ik probeerde de methode net gelijk uit toen ze ging huilen. Bleek het inderdaad een boer te zijn (2 nog wel!)! En er waren nog meer 'Oh ja!' momentjes toen ik de filmpjes bekeek. En dat allemaal in 10 minuutjes film kijken. Wow!quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:18 schreef pessie het volgende:
TT, het kost even moeite om bij sommige kindjes de slaapsignalen te herkennen. Wakker zijn van 8 tot 3 is echt veeeeeel te lang voor zo'n kleintje. Ik kan me voorstellen dat ze overprikkelt raakt. Heb je een draagdoek? Misschien is het een idee om haar lekker tegen je aan in de draagdoek te knopen en zo een dagje rustig rond te lopen en kijken hoeveel ze dan slaapt. Sommige kindjes vinden het ook gewoon niet tof om niet bij mama te zijn (geef ze es ongelijk, ze hebben net 9 maanden in je buik vertoeft) en hebben gewoon veel mama-honger.
Ken je de Dunstan methode? Daar heb ik in het begin heel veel aan gehad. Ik leerde Nathan er beter door begrijpen. Kijk maar even op youtube.
Nathan had het ook heel erg met boeren. Hij boerde gewoon niet op het moment dat ik vond dat hij moest gaan boeren dus liet ik hem geen boertje doen (quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:43 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Oh wow, zoiets zocht ik, geweldig!Ik probeerde de methode net gelijk uit toen ze ging huilen. Bleek het inderdaad een boer te zijn (2 nog wel!)! En er waren nog meer 'Oh ja!' momentjes toen ik de filmpjes bekeek. En dat allemaal in 10 minuutjes film kijken. Wow!
Bedankt voor de tip!
Wat herkenbaarquote:Op woensdag 1 juni 2011 15:09 schreef Poppedein het volgende:
Tis wel echt duidelijk ineens echt organiseren en multitasken, wat dat betreft vind ik de overgang nu groter dan van geen naar 1 kind, maar t scheelt enorm dat Jelte zo'n makkelijk kindje aan de borst is (itt Lena destijds). Vanochtend was ik bijvoorbeeld even heel snel aan het douchen terwijl Jelte in zn wiegje lag te huilen. We moeten de deurklinken nog even omhoog zetten, want ik hoorde Lena naar Jelte gaan en ineens was het echt doodstil. Echt, ik ben de douche uitgesprint.. Tsja, ze is enorm lief voor m, legt knuffels bij m en spuugdoekjes over zn gezicht ( ) maar voor t zelfde geld gooit ze dr grote jip en janneke boek ineens op z'n hoofd...tsja, dat zou toch zonde zijn
En een groot verschil is dat ik wel merk dat ik flink wat meer slaaptekort heb nu, Lena legde ik na de eerste ochtendvoeding altijd weer terug in bedje en dan sliep ik lekker uit tot de volgende voeding, maar nu begint mijn dag vrolijk om half 7- 7 uur.. die voel je toch wel als je 's nachts om de 2-2,5uur minimaal 3 kwartier aan het voeden bent...
]
Ik deed een LOLquote:
Hier de tekst:quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:11 schreef danic het volgende:
Tja huup, ik had dan wel stuwing, maar dat was na 2 dagen over. Die kutknipheb je toch langer last van. Doe mij die stuwing dan maar!
TT ik heb ook even gekeken op youtube, maar ben daar zo´n ei in en te ongeduldig.
Kun je de link niet ff plaatsen van het filmpje wat jij hebt gezien over het boeren? Ik heb wel het filmpje gezien over het hongerhuiltje, maar wil het stukje over boeren ook ff zien.
Fokwet of had ze t gewoon koud?quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:43 schreef Vanyel het volgende:
Een week of 4 geleden maakten wij nachten van 8u, ze liet zo 8 tot 9 uur tussen 2 voedingen. Tegenwoordig is het nachtelijk schema 22, 1, 4 en 7 uur. Mij eigenlijk iets te vaak, maar het meisje heeft blijkbaar honger. Voedingen zijn ook weer langer geworden.
Als hij het elke week zou doen werd ie er waarschijnlijk ook wel beter in.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:56 schreef MamaPurk het volgende:
En ik red het wel vrouwen zijn toch beter he iin multitasken
Als ik Lena bij me draag heb ik haar voorop zitten. Ik vind haar nog te klein om achterop te dragen, want ik wil haar graag in de gaten houden. Maar als ik Lena voorop draag heb ik mijn handen niet vrij genoeg voor Ivan. Hij is nog te klein om alles zelf te lopen en ook te onberekenbaar. En hij weegt 14kg.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:55 schreef As1981 het volgende:
Neem je Lena dan mee in de buggy? Is andersom geen optie?
Die van mij echt niet hoorquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als hij het elke week zou doen werd ie er waarschijnlijk ook wel beter in.
das een hele goede oplossing zeg Claudiaquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik Lena bij me draag heb ik haar voorop zitten. Ik vind haar nog te klein om achterop te dragen, want ik wil haar graag in de gaten houden. Maar als ik Lena voorop draag heb ik mijn handen niet vrij genoeg voor Ivan. Hij is nog te klein om alles zelf te lopen en ook te onberekenbaar. En hij weegt 14kg.![]()
De beste oplossing is allebei in de duowagen, maar dat is in het openbaar vervoer niet te doen. Dus dan moet Ivan maar op de rug!
oh ja dat bedoel ik dus maar dan korter en beter gezegdquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
So true. Mijn lief heeft er inmiddels handigheid in. Ik heb echt geen idee hoe hij dat aanpakt met die flesjes en zou het hem niet na kunnen doen! Dat is nu zijn ding.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:59 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh ja dat bedoel ik dus maar dan korter en beter gezegd
Dat probeer ik te zeggen ja, routine.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:59 schreef huuphuup het volgende:
Niet dat ik het fantastisch doe hoormaar ik merk vaak wel dat ik fulltime thuis ben en dus veel meer routine heb met de 2 samen.
Op dat soort momenten ben ik er wel van doordrongen dat ik eigenlijk 2 baby's heb, al merk ik dat elke maand bij Ivan nu wel telt. Hij is zoveel zelfstandiger dan hij was toen Lena net geboren was.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:59 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
das een hele goede oplossing zeg Claudia
Wat dat betreft is zo'n tiet ook wel makkelijk. Mijn lief moet met Dottir naar het CB omdat ik de auto nooit heb op mijn vrije dag. Zou ik het doen was het makkelijk: gaat ze huilen van de prikkies, hop tiet erin. Zij moet daadwerkelijk troostenquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb echt geen idee hoe hij dat aanpakt met die flesjes en zou het hem niet na kunnen doen! Dat is nu zijn ding.
Door schade en schande word je wijs. Ik ging eens met Ivan wandelen in het park terwijl ik Lena bij me droeg. Ivan viel, wou opgetild worden, moest weer in de kinderwagen, ging driftig doen. Mijn hemel, wat een ramp! En Lena hing er op het eind helemaal scheef bij.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:03 schreef As1981 het volgende:
Oke duidelijk Claudia. Snap dat je haar nog voorop wilt dragen en dat het dan lastig is. Ik vond de winkelwagen in en uitladen met Yaro voorop al lastig. Ha ha ha.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat dat betreft is zo'n tiet ook wel makkelijk. Mijn lief moet met Dottir naar het CB omdat ik de auto nooit heb op mijn vrije dag. Zou ik het doen was het makkelijk: gaat ze huilen van de prikkies, hop tiet erin. Zij moet daadwerkelijk troosten
Op dat moment zit ik te wachten!! Lijkt me heerlijkquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begin te merken dat het leven soms makkelijker wordt door er twee te hebben. Ze gaan elkaar nu steeds meer bezighouden. Als ze bijvoorbeeld achterin de auto zitten dan blijft Lena maar gapen naar haar grote broer die hele verhalen ophangt.
Pff, jeetje! Heftig. Het is al best gauw begin juli. Ik zou hulptroepen inschakelen!quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:12 schreef huuphuup het volgende:
Begin juli is B. een hele week weg weer voor zn werk. Tijd om mn routines naar een nieuw niveau te tillen![]()
nouja 30 weken zwanger in mn eentje met Amélie ging ook, dus dit moet ook lukken.
Jaël lekker bij opa en oma logeren?quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:15 schreef MamaPurk het volgende:
Ow gister ook te horen gekregen dat mijn meneer voor zijn nieuwe baan in juli gewoon twee dagen naar Engeland moet...
Hulptroepen? nee johquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Pff, jeetje! Heftig. Het is al best gauw begin juli. Ik zou hulptroepen inschakelen!
Ik moet volgend jaar eigenlijk een paar keer de oceaan over voor m'n werk en zit daar al over te twijfelen omdat ik lief dan met twee kinderen achterlaat. Het zal heus wel te doen zijn, maar het lijkt me erg zwaar.
Ja maar je stelt je daar ook op in.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, het is heus wel te doen allemaal, maar ik ben aan het einde van de dag wel écht blij als m'n lief thuis is. Ivan is een makkelijk jongetje, Lena is een vrolijke baby, het gaat overdag prima. Maar toch. Het is best druk en als het niet druk is dan kan het elk moment druk worden waardoor ik altijd alert ben. Als lief thuis is ga ik veel relaxter even in bad of zo.
Zou wat zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat is ook zo. En natuurlijk lukt het, want niet lukken is geen optie. Het is niet alsof je in bed kunt blijven liggen als je baby wil drinken en je dreumes honger heeft. Je moet door en je gaat door.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat is ook zo. En natuurlijk lukt het, want niet lukken is geen optie. Het is niet alsof je in bed kunt blijven liggen als je baby wil drinken en je dreumes honger heeft. Je moet door en je gaat door.
Ja was ik benieuwd naar. Fijn om dan een sociaal netwerk te hebben. Dan snap je ook veel beter hoe erg het moet zijn als je dat niet hebt.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:39 schreef Jore het volgende:
Wat leuk zeg. Zo groot zijn ze dan ineens hè, en zo bewust van de wereld om zich heen ineens. Heerlijk.
Vanyel, was dat tegen mij? Wat ik toen heb gedaan is huilend mijn moeder bellen, die heeft ons opgehaald. Als dat niet had gekund had ik een vriendin gebeld of wie dan ook maar, ik kon echt, echt, echt niet meer. Het einde van mijn zwangerschap was echt heel naar, wat dat betreft.
Absoluutquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja was ik benieuwd naar. Fijn om dan een sociaal netwerk te hebben. Dan snap je ook veel beter hoe erg het moet zijn als je dat niet hebt.
Ik ben zo blij dat Sarah wel zo in slaap valt... Jaël had dat ook helemaal niet, nog steeds niet, die moet ook echt in een bed anders slaapt ze niet!!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 08:42 schreef As1981 het volgende:
MamaPurk wat een onzettende lieve foto. Als ik dat zo zie (en heb laatst de foto's bekeken van slapende kindjes), kan ik wel een beetje balen dat Yaro zo echt niet in slaap valt. Die moet gewoon in zijn eigen bedje, niks spontaan in slaap vallen.
Lekker Saffier de hele dag buiten geweest en nog wel op de fiets ook. Fijn dat Ylana er van genoot.
Pessie en DML bedankt voor het compliment wel heel benieuwd hoe Driekus er uit ziet, ga op zoek naar een foto. Gevonden en zie idd wel vergelijkingen
Danic![]()
En terecht lijkt me. Het zijn niet allemaal identieke machines..quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:02 schreef MamaPurk het volgende:
Nou dat wilde ik niet helemaal dat wilde het CBflesvoeding he en als je haar gewicht dan pakt en de verpakking en theorietjes dan MOET ze nu 4 a 5 keer 180... Maar die theorietjes kunnen me gestolen worden!
Wat een rotmoment, Jore! Fijn dat je moeder er was.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:39 schreef Jore het volgende:
Vanyel, was dat tegen mij? Wat ik toen heb gedaan is huilend mijn moeder bellen, die heeft ons opgehaald. Als dat niet had gekund had ik een vriendin gebeld of wie dan ook maar, ik kon echt, echt, echt niet meer. Het einde van mijn zwangerschap was echt heel naar, wat dat betreft.
Dat werkte bij floris dus niet zo. Hij was stukken minder tevreden met 150. Dan was ie na de fles niet verzadigd. Met 180 was dat wel t geval.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:24 schreef Leandra het volgende:
Ik bedoelde ook meer de richtlijn en dat het CB het adviseert, een kind dat op een dag met 6 kleinere flessen dezelfde hoeveelheid binnenkrijgt, doet het waarschijnlijk net zoo goed.
Daarbij: borstvoeding wordt geroemd omdat het kind zelf kan aangeven wat het nodig heeft en in principe daardoor niet overvoed zou kunnen raken, en een FV kind dat een 150 ml flesje niet leegdrinkt zou je dan moeten proberen een 180 ml fles te geven?
Waarom in hemelsnaam?
Ik zit op m'n telefoon (dat post zo makkelijk tijdens het voeden) dus copy & paste gaat even niet...quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:38 schreef Pvoesss het volgende:
oh die heb ik niet gezien!! goede reden om nog een keer te posten![]()
Waar komt die komma toch vandaan? Zie m de laatste tijd steeds vaker maar hij is zo onlogisch.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:34 schreef As1981 het volgende:
Kan ik me voorstellen Pessie dat je, je bezwaard voelt om iedereen in korte tijd een eind te laten rijden. Lekker al met de voorbereidingen bezig.
Ik neem aan een serieuse vraag, maar anders ben ik blond. Ik zet hem altijd neer wanneer je twee dezelfde woorden achter elkaar zet in de zin. Ik had ook "jij je" neer kunnen zitten, dan had ik geen komma nodig gehad.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waar komt die komma toch vandaan? Zie m de laatste tijd steeds vaker maar hij is zo onlogisch.
Euh, uit deze opmerking zouden andere moeders de indruk kunnen krijgen dat gaan praten met 14 maanden langzaam is. Maar dat is behoorlijk vlot, hoor. En driewoordszinnen gebruiken met 14 maanden is bizar!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:05 schreef Silmarwen het volgende:
Grappig, Jasmin doet het snel, Yade was 14 maanden maar die deed meteen 3 woord zinnen.Ze zijn zo anders qua alles. Leuk om te zien!
Natuurlijk komt het goed! En er zijn veel soorten ontwikkelingen, hè? Wat ik bijvoorbeeld vooral knap vond aan Ivan op dit filmpje is dat hij aan het spelen was door met zijn blokken tegen de box aan te slaan. Dat was ineens iets nieuws en daarom ging ik het filmen. Niet vergeten dit soort 'subtiele' ontwikkelingen te documenteren en er flink van te genieten! Er wordt vaak nogal gefocust op de grote dingen zoals rollen, zitten, staan, lopen en praten, maar ik vond die kleinere dingen juist ook zo tof. En ze maken allemaal eenzelfde mentale ontwikkeling door!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:49 schreef Fannetje het volgende:
Wat schattig Claudia! Ik kan me echt niet voorstellen dat Anne 'mama' zegt. Maar ze was met alle ontwikkelingen traag, dus dit zal vast ook wel goed komen
Erg hè? Toevallig maakte ik net deze foto:quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:57 schreef Troeta het volgende:
Ik spring even in zonder goed bij te lezen. Maar wat een leukerd is Ivan toch! Dat hij die zegt vind ik echt knap!
Slapen de kindjes Claudia, dat je weer filmpjes aan het kijken bent?:P
En dat herken ik wel! Leia is lichamelijk echt niet snel.. die zie ik voorlopig echt nog niet lopen, moeite doen met optrekken, kruipen etc. En soms vind ik dat lastig, vooral ik ik zie/hoor dat andere kindjes die veel jonger zijn dat wel doen. Maar ik heb ook voorbeelden in mijn omgeving waar de kindjes pas met 1,5 gingen lopen. En uiteindelijk lopen ze allemaal, de een sneller dan de ander en daarmee probeer ik dan maar te relativeren!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:00 schreef Fannetje het volgende:
Anne ligt ook vaak op haar buik met armen en benen in de lucht... het lijkt wel alsof ze vliegtuigje speelt ofzo... ziet er best grappig uit!
Claudia, klopt wat je zegt. En ik zie ook echt wel dat Anne ontwikkelingen doormaakt. Maar je (ik dus) kunt er toch best onzeker van worden als je leest dat andere kindjes, die vaak nog jonger zijn, veel meer kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Puck!!!Wat een lief neusje!
Amélie zei alles pas na de eerste verjaardagquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:02 schreef Jore het volgende:
Jongens, het is echt helemaal niet traag om pas na het eerste jaar bewust papa of mama te zeggen. Echt NIET.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door As1981 op 03-06-2011 22:38:20 ]
Floris begint nu pas echt te kletsen hoor. Hij maakte wel s wat geluid, maar nu echt andere geluiden dat raar schreeuwenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:40 schreef Fannetje het volgende:
Ilse, zo te zien heb je een heerlijke vakantie gehad. Wat heeft ze toch een prachtige ogen, KJ!
Orea, wat fijn dat ze geen pokken heeft gekregen, jullie kunnen straks echt heerlijk gaan genieten in Turkije!
Jeetjejom, fijn dat Espen zo'n baat heeft gehad bij de osteopaat. En voel je niet bezwaard als je niet alles kunt bijhouden, dat lukt mij ook niet
Jasmin, wat knap zeg! Anne brabbelt nog niet eens, maakt alleen wat "eeeuw" en "aaaah" geluiden en af en toe ontsnapt er een medeklinker, zoals de k. Hier is ze dus ook wel laat mee, maar ach, zolang het maar ooit komt ben ik allang blij
Dat dus! k voel me altijd zo'n opschepperquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:07 schreef Orea het volgende:
[..]
En dat herken ik wel! Leia is lichamelijk echt niet snel.. die zie ik voorlopig echt nog niet lopen, moeite doen met optrekken, kruipen etc. En soms vind ik dat lastig, vooral ik ik zie/hoor dat andere kindjes die veel jonger zijn dat wel doen. Maar ik heb ook voorbeelden in mijn omgeving waar de kindjes pas met 1,5 gingen lopen. En uiteindelijk lopen ze allemaal, de een sneller dan de ander en daarmee probeer ik dan maar te relativeren!
En ook kan ik me het enthousiasme van de ouders van de kindjes die vlot dingen kunnen voorstellen, want ik ben ook rete trots dat Leia al papa en mama zegt. En dat kan voor anderen weer zijn dat ze denken: verdorrie, mijne doet dat nog niet..
Dat is ook een lastig iets! En dat zal het altijd blijven.. Het is net niet de 'kijk eens mijn kind kan al' discussie, maar zo kan het wel soms overkomen. Men is trots als hun kind iets kan, maar eigenlijk zegt het zo weinig, want echt elk kindje gaat lopen, praten, krijgt tandjes. Etc. Alleen ieder op zijn eigen tempo..
die hebben we nog niet eens gezienquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:35 schreef As1981 het volgende:
Maar de prairiehondjes zijn dan ook wel het leukste onderdeel van Blijdorp!
ha ha haquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:40 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
die hebben we nog niet eens gezienwe zaten op t bankje erna zeg maar
Wat knap! en wat fijnquote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:19 schreef Solagratia het volgende:
Over ontwikkelen gesproken. Amy kan sinds deze week eten. Sinds ze geoefend heeft bij de logopedist kauwt ze eindelijk als ze iets in haar mond heeft en slikt ze het ook door. We moeten wel zelf stukjes in haar mond doen, maar ze laat zich nu ook voeren. Ik vind het zo ontzettend knap en een geweldige ontwikkeling.Dat geeft de burger moed
Go with the flow. Vergeet je plannen en verwachtingen, plof op de bank met je kleintje en geniet ervan dat ze nog lekker in je armen wil slapen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:39 schreef Chevalric het volgende:
Mocht iemand nog tips hebben om dit soort dagen door te komen, dan hoor ik het graag.
Dat ja! Daar had ik het gister nog met N over. Ik mis dat echt. Zo'n klein frummeltje wat lekker tegen je aan slaaptquote:Op zaterdag 4 juni 2011 08:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Go with the flow. Vergeet je plannen en verwachtingen, plof op de bank met je kleintje en geniet ervan dat ze nog lekker in je armen wil slapen.En over het algemeen gewoon kun je proberen een duidelijk ritme aan te houden en ervoor te zorgen dat de dagen niet te druk zijn. Soms moet je dat ritme wat aanpassen omdat ze ouder wordt en andere behoeftes heeft.
Kindjes hoeven niet te gaan slapen wanneer jij wilt dat ze gaan slapen he? Hier was het wel soms zo dat Nathan stiekem doodop was maar de slaap niet kon vatten. Ik ging dan lekker met hem in ons bed liggen voeden, viel hij vanzelf in slaap (en ik ook).quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:39 schreef Chevalric het volgende:
Pfff, vandaag de eerste dag dat Arwen een beetje lastig was. Vanochtend wilde ze al niet echt slapen na het eten en toen de kraamvisite er was om 11 uur was ze ook nog redelijk jengelig. Uiteindelijk is ze wel in slaap gevallen, maar het kostte wel wat moeite.
En vanavond begon het feest rond 6 uur al. We hadden even boodschappen gedaan met zijn drieën en ze was wederom wakker. Bij thuiskomst is mijn vriendin gaan voeden, maar Arwen wilde daarna niet slapen. Heel af en toe was ze rustig, maar na een paar minuten verviel ze weer in stand luchtalarm, waarbij alleen een pink in haar mond hielp. Nog maar wat geprobeerd te voeden, luier verschoond, etc.
Nu ook weer zeker anderhalf uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Maar goed, ze slaapt, nu alleen nog kijken hoe lang.
Natuurlijk wisten we dat dit soort dagen erbij horen als je aan kinderen begint en als ze eenmaal lief slaapt, ziet ze er ook wel weer schattig uit, maar het is wel vermoeiend. Mocht iemand nog tips hebben om dit soort dagen door te komen, dan hoor ik het graag.
Whaaaa wat goed!!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:19 schreef Solagratia het volgende:
Over ontwikkelen gesproken. Amy kan sinds deze week eten. Sinds ze geoefend heeft bij de logopedist kauwt ze eindelijk als ze iets in haar mond heeft en slikt ze het ook door. We moeten wel zelf stukjes in haar mond doen, maar ze laat zich nu ook voeren. Ik vind het zo ontzettend knap en een geweldige ontwikkeling.Dat geeft de burger moed
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:31 schreef As1981 het volgende:
Ik herken het wel hoor, die rare houdingen. Hij slaapt op zijn buik over het algemeen. Ik lag ook altijd aan het voeteneind (nu nog als ik niet kan slapen). Maar dat bonken vind ik echt naar klinken. Komt misschien ook door mijn werk.Kan me voorstellen. Maar bij jonge kinderen (vanaf een maand of 9) is het hoofdbonken in bed een bekend, volstrekt onschuldig verschijnsel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn broertje heeft het trouwens (in mijn beleving) jarenlang gedaan, en hij zong er ook nog bij.![]()
ja, het blijft een beetje eng allemaal, bedankt voor je tipsquote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:09 schreef mrien het volgende:
Vaak slapen die kleintjes in de auto ook wel lekker the_tankgirl
Anders gaat een van jullie naast haar zitten en probeer je het een stukje. Je kunt altijd nog omkeren of stoppen onderweg
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:15 schreef danic het volgende:
Hier gisteren ook een plakbaby. Helaas tussen de huilbuien door. Ze had echt haar dag niet. Het wordt nu iets beter, maar ze is nog steeds een beetje uit haar hum. Zal voor een deel ook wel door het warme weer komen. Ach, laat maar lekker plakken denk ik dan. Pedagogisch doen kan altijd nog
We zijn er nog niet eerder geweest, maar ik heb van alle kanten kortingen gekregen. En mijn ouders wonen er maar zo'n 20 min rijden vandaan. Ik denk ook wel dat het met een baby niet zo veel aan is, daarom laten we Eline bij mijn ouders. Bram is natuurlijk een peuter van 2 die stapelgek is op Bumba, Plop, etc.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:55 schreef Fannetje het volgende:
Ben je daar wel eens eerder geweest Sugarsnap? Ik wel, en het was véél kleiner dan ik had verwacht. Na drie uur waren we er wel uitgekeken.
Dat dus.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:12 schreef MamaPurk het volgende:
En ik zou zeggen juist nu genieten van het plakken, misscien willen ze over een jaar wel niet meer... Jaël is helemaal niet zo een plakker, nooit geweest en dat vind ik soms best jammer!
Iets soortgelijks heeft Lena nu ookal een tijdje. Zit clustert tegenwoordig weer een uurtje, van 7-8. Ik zie dat ze geen echte honger heeft maar vooral heel moe is, alleen lukt het niet zo goed om in slaap te komen. Onze slaapkamer is ook wel belachelijk licht. We hebben maar verduisterende gordijnen bij de Hema besteld. De levertijd is helaas 4 weken.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck heeft al twee dagen dat hij overdag weinig slaapt en dan nu rond zijn echte bedtijd een huiluur heeft. Heel zielig. Hij neemt zijn slaaphouding aan, zijn oogjes zakken dicht maar even later toch weer brullen.
Oh!!quote:Op zondag 5 juni 2011 10:02 schreef seilram het volgende:
Goedemorgen dames,
Kaatjejannie, wat een hele leuke foto!
Ik kom mezelf hier met Sam melden. Sam is 1 juni om 21.07 geboren. Het verhaal zit ik nog wel in het bevallingstopic.
Met regelmaat zal ik hier komen lezen, tis toch weer even wennen zo'n kleintje.
Ze doet het goed. Mijn bv komt net als bij Joep weer langzaam... en heel weinig op gang. Ze moet dus kv bij hebben. Ik heb er alweer genoeg tranen over gelaten. Raar lichaam.
Sam is verder tot nu toe heel tevreden en laat zich wel goed horen als ze honger heeft.
Danic, nee geen ervaring. Lijkt me ook heel vervelend....
Oooohquote:Op zondag 5 juni 2011 10:02 schreef seilram het volgende:
Goedemorgen dames,
Kaatjejannie, wat een hele leuke foto!
Ik kom mezelf hier met Sam melden. Sam is 1 juni om 21.07 geboren. Het verhaal zit ik nog wel in het bevallingstopic.
Met regelmaat zal ik hier komen lezen, tis toch weer even wennen zo'n kleintje.
Ze doet het goed. Mijn bv komt net als bij Joep weer langzaam... en heel weinig op gang. Ze moet dus kv bij hebben. Ik heb er alweer genoeg tranen over gelaten. Raar lichaam.
Sam is verder tot nu toe heel tevreden en laat zich wel goed horen als ze honger heeft.
Danic, nee geen ervaring. Lijkt me ook heel vervelend....
Dat alleen water terug geven na verloop van tijd gebeurt hier ook wel. Er zijn dagen dat er veel golfjes uit komen en er zijn dagen dat er helemaal niks uit komt. Hij lacht er onderwijl bij dus ik maak me er verder niet echt zorgen om en Puck krijgt ruim voldoende binnen per dag.quote:Op zondag 5 juni 2011 00:16 schreef danic het volgende:
Eva heeft een beetje hetzelfde als Puck en Lena volgens mij. Hoewel ze nog geen vaste bedtijd heeft, heeft ze ineens wel veel meer moeite met in slaap vallen. Ze sukkelt dan weg (bij één van ons op schoot, want zelf inslapen in haar bedje lukt niet) en net als je denkt dat ze slaapt, schrikt ze wakker en begint dan keihard te huilen, bijna krijsen. Heel zielig.
Ik vind ook wel dat ze steeds meer begint te spugen. Tot bijna 2 uur na haar fles blijft ze mondjes tot golfjes teruggeven. Als de tijd wat meer verstreken is dan is het geen melk meer wat terugkomt, maar water. Alsof haar lijfje wel de voeding heeft opgenomen, maar geen plek meer heeft voor het water![]()
Iemand hier ervaring mee? Ik ga denk ik maandag even bellen naar het cb, want ik vind het erg vreemd en zij voelt zich er duidelijk ook niet fijn bij.
Ja, Nathan is op dinsdagochtend om 0.28 geboren en zaterdagmiddag had ik voor het eerst wat drupjes in mn kolfflesjes, maandag had ik stuwing. Ik legde Nanthan dag en nacht elke 2 uur aan gevolgd door 5 a 10 minuten kolven en manlief die Nathan dan zn bijvoeding gaf. We zijn snel na de geboorte begonnen met de bijvoeding omdat Nathan 5 pond was.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:07 schreef seilram het volgende:
DML, ik meld het ook pas vandaagEn veel beterschap.
Pessie, het duurde bij jou dus ook even? Naja er komt nu iig iets. Straks of vanavond na het rusten maar even in het bv topic snuffelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |