abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97565661
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010: Leia, dochter van Orea
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: 'Ilse', dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
25 december 2010: Ayrton, zoon van Bolleke_666
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
8 februari 2011: 'Puck', zoon van Dizzy-Miss-Lizzy
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
5 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
8 april 2011: Kiran, zoon van J-net
8 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
8 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
18 mei 2011 Seth, zoon van Takkembah

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)
pi_97565734
Ik zag geen nieuw deel, hoop dat ik goed gekeken heb:D

Hij was toen 3 maanden MamaPurk, heb denk ik 2 weken gedaan over afbouwen, tot het flesje op was. Op het laatst was het echt maar een minidruppel af en toe.
pi_97565844
Hmmm Sarah is nu ook bijna 3 maanden, maar ik denk dat ik het afbouwen toch weer even ga uitstellen (als het moet tot ze 18 is ;)) want dit verdriet kan ik echt niet aan... Ik werd helemaal wanhopig, echt te zielig... Ik hoop zo dat mijn ouders komende vrijdag kunnen oppassen dan hoef ik ze niet weg te brengen naar de oppas, ik vind dat zo naar als ze zo hard en doordringend en aanhoudend huilt! En ik heb een lieve oppas hoor maar die heeft nog drie eigen meisjes en dan mijn twee meisjes erbij waarvan Sarah dus megaverdrietig kan zijn, het voelt gewoon niet goed... Zit ik me alweer een beetje druk te maken om dat werk, maar het komt heus wel goed :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97565979
Kan ii me voorstellen, 1 persoon op 5 kindjes is wel weinig...en de baby moet dan toch vaak wachten.
En die infacol gewoon nog even doen dan!

Ik bedenk me eigenlijk net dat we die infacol eerst gewoon vergaten of dat het flesje even op was...en dat ging dan gewoon ineens goed.

Gaat het nu wel met d'r?
pi_97566188
Ze is nu helemaal van de wereld ligt weer op haar buik terwijl ze dat al weken neit meer persee hoefde en ik wacht tot ze wakker word voor de laatste voeding... Sinds 18 uur heeft ze al niets meer gehad.. Normaal komt ze dan wel weer snel.
Ze krijgt wel sinds vandaag wat meer voeding ook, vanmorgen op CB geweest en ze was zo gegroeid dat we wel weer wat konden ophogen en ik had ook het idee dat ze daar wel aan toe was... Anders maak ik haar zo denk ik maar wakker al ben ik daar geen voorstander van maar wil zelf ook wel graag naar bed!

Morgen eerste dag echt echt alleen met de meisjes, Theo begint morgen met zijn nieuwe baan dus die ligt er al even in... Maar ja dan moet ik wel uitgerust zijn he morgen ;)
pi_97566500
Kom ik net boven na een paniekhuiltje, ligt meneer overdwars in bed met z'n benen uit bed :D hij had vanavond wel een paar keer even gepiept maar niet ernstig ofzo, tot net dus ;) geloof dat hij het toch niet zo lekker vond liggen hihi
pi_97566565
Ach arme Jelle, hopelijk kan hij nu weer lekker verder slapen :*
pi_97566798
Hmmmm Twentemeisje, dat lijstje geeft ook voor Eva veel herkenbare punten hoor.
Morgenochtend naar cb en dan ga ik het eten ook even aankaarten.
Vandaag uiteindelijk echt drama. Ze meldt zich niet echt zelf, dus af en toe proberen (om de zoveel uur) en dan drinkt ze heel weinig. Vandaag in totaal 8x de fles aangeboden en in totaal heeft ze 460 cc op. Dat is nog best acceptabel, maar verdeeld over 8 flessen is niet heel fijn.

Nu hopen dat ze zo in slaap valt (we zijn moehoe!) en dan zien wanneer ze zich vannacht meldt. Meestal tussen 04.00 en 04.30. Dan weer tussen 08.00 en 09.00 en vanaf die fles gaan wij steeds een fles aanbieden om de 3,5 uur. Hopen dus dat ze morgen weer gewoon een schema kan aanhouden en dat dit een rommeldag is.

MamaPurk, ik heb anderhalve week geleden de verloskundige gesproken en gelijk gevraagd hoe vaak een kindje met fv een poepluier moet hebben en zij gaf aan dat dit per kind verschillend is. Sommigen zelfs maar 2x per week. Eva is ook zo'n kindje. Ze heeft zo'n 2 á 3 poepluiers per week. Maar als ze dan gaat, poept ze er vaak gelijk 2 vol. Eén op de dag en de tweede tijdens het verschonen er direct achteraan!
We gaan daarom ook gelijk verschonen zodra we horen dat ze poept, anders komt het aan alle kanten naar buiten :X
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:05:03 #9
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97566952
Twentemeisje, deze symptomen had Eline ook allemaal en die heeft ook verborgen reflux, dus die kans is dan erg groot. Eline krijgt nu Zantac (maagzuurremmer) en het gaat ontzettend goed, zolang we de medicijnen geven. Ze is er nog lang niet aan toe om ze af te bouwen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:08:33 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97567119
Danic, ik weet niets van FV, maar als ze telkens zo lang en diep slaapt, is ze dan niet gewoon te verzadigd?

Ik denk dat ik juist zou proberen overdag vaker kleinere hoeveelheden aan te bieden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97567322
Nou op zich gaat het goed met 6 flesjes en dan zit ze rond de 500 + een beetje iedere dag.
Alleen vandaag was een rommeldag. Maar uiteindelijk heeft ze 460 op, dus zo slecht is dat nog niet.
pi_97570860
Anders misschien even vragen in het flesvoedingstopic danic? Ik heb ook geen idee van fv :)

Net om 3 uur lag hij weer zo, maf kind. En daarna was hij wakker tot nu zo'n beetje. En vrolijk gillen en spelen..
pi_97571197
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:05 schreef Sugarsnap het volgende:
Twentemeisje, deze symptomen had Eline ook allemaal en die heeft ook verborgen reflux, dus die kans is dan erg groot. Eline krijgt nu Zantac (maagzuurremmer) en het gaat ontzettend goed, zolang we de medicijnen geven. Ze is er nog lang niet aan toe om ze af te bouwen.
heuh! daar ben je. Hoe is het met je mooie meisje?

Hier ook verborgen reflux, zelfde symptomen plus heul erg veel huilen erbij. Uiteindelijk bleek er een kma bij te zitten en mogelijk meer allergieën. :)
En Elin is ook nog echt niet toe aan afbouwen :X
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97571872
Als ik dat lijstje zo lees herken ik ook veel van ean maar het lijkt mij dat ze dit in z-huis ook hadden moeten zien
Overdag slaapt ze heel veel maar 's nachts niet heb er vannacht nog een extra voeding gegeven. En nu ben ik moe

@keshet wij hebben vanuit het z-huis geleerd haar rechtop te zetten en zo de fles te geven. Kantelen om haar een pauze te geven.

Een tandje voor leyla *O*
pi_97572385
Leyla eindelijk een tandje! :D dat kon ook bijna niet meer missen hè Tico?

Ik jompel heel voorzichtig, maar ook de bultjes van gisteren zijn weer weg :') en er zijn geen nieuwe bijgekomen! Al blijf ik zenuwachtig tot we in het vliegtuig zitten ;) we zien het wel, maar leuk is anders, onzeker gedoe! :P
pi_97572777
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:02 schreef danic het volgende:
Hmmmm Twentemeisje, dat lijstje geeft ook voor Eva veel herkenbare punten hoor.
Morgenochtend naar cb en dan ga ik het eten ook even aankaarten.
Vandaag uiteindelijk echt drama. Ze meldt zich niet echt zelf, dus af en toe proberen (om de zoveel uur) en dan drinkt ze heel weinig. Vandaag in totaal 8x de fles aangeboden en in totaal heeft ze 460 cc op. Dat is nog best acceptabel, maar verdeeld over 8 flessen is niet heel fijn.

Nu hopen dat ze zo in slaap valt (we zijn moehoe!) en dan zien wanneer ze zich vannacht meldt. Meestal tussen 04.00 en 04.30. Dan weer tussen 08.00 en 09.00 en vanaf die fles gaan wij steeds een fles aanbieden om de 3,5 uur. Hopen dus dat ze morgen weer gewoon een schema kan aanhouden en dat dit een rommeldag is.

MamaPurk, ik heb anderhalve week geleden de verloskundige gesproken en gelijk gevraagd hoe vaak een kindje met fv een poepluier moet hebben en zij gaf aan dat dit per kind verschillend is. Sommigen zelfs maar 2x per week. Eva is ook zo'n kindje. Ze heeft zo'n 2 á 3 poepluiers per week. Maar als ze dan gaat, poept ze er vaak gelijk 2 vol. Eén op de dag en de tweede tijdens het verschonen er direct achteraan!
We gaan daarom ook gelijk verschonen zodra we horen dat ze poept, anders komt het aan alle kanten naar buiten :X
Dat heeft Sarah al als ze een dag overslaat en Sarah is wel een elke dag poeper :P maar zoals ik al zei het is net een mensje zo een baby dus ja niet iedere baby is hetzelfde, alleen bij flesvoeding schijnt de kans op verstopping groter te zijn...
pi_97572881
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:05 schreef Orea het volgende:
Leyla eindelijk een tandje! :D dat kon ook bijna niet meer missen hè Tico?

Ik jompel heel voorzichtig, maar ook de bultjes van gisteren zijn weer weg :') en er zijn geen nieuwe bijgekomen! Al blijf ik zenuwachtig tot we in het vliegtuig zitten ;) we zien het wel, maar leuk is anders, onzeker gedoe! :P
Jaël had dachten wij ook voor haar eerste levensjaar de pokkies... En dat verliep net zo een beetje als jij nu beschrijft! Wij zijn toen bij de HA geweest en die zei dat het bij baby's meestal een ander verloop heeft dus zonder vocht en daarna ingedroogde korstjes... Bij jaël heeft het toen ook iets van anderhalve week maar geduurt, nadeel van deze vorm is dat ze het nog een keer zullen en kunnen krijgen... maar ja, zou wel fijn zijn als het zo blij bij jou kleine meisje, dan kunnen jullie gewoon op vakantie *O*
pi_97573590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:13 schreef danic het volgende:
Nou op zich gaat het goed met 6 flesjes en dan zit ze rond de 500 + een beetje iedere dag.
Alleen vandaag was een rommeldag. Maar uiteindelijk heeft ze 460 op, dus zo slecht is dat nog niet.
Ik begrijp wel dat het voor jullie fijn is als ze elke dag hetzelfde doet. Ik houd zelf ook van voorspelbaarheid en me niet af hoeven vragen of ik Lena nu moet wakker maken en of ze wel genoeg binnenkrijgt. Maar is het niet ook wat onrealistisch om te verwachten dat je baby zich elke dag hetzelfde gedraagt? Er gebeurt zoveel in dat lijfje, de groei in omvang, het rijpen van de darmen, mentale ontwikkelingen... Het zou eigenlijk best bijzonder zijn als elke dag wél hetzelfde was!

Ik denk dat dit iets is waar ouders mee blijven worstelen. Kijk maar wat de moeders van de grote baby's of de dreumesjes schrijven. Zo vaak wordt er afgevraagd wat er nou toch is, waarom de dagen ineens zo anders zijn en of er misschien sprake is van ziekte of een sprongetje of...?

Wat ik ermee wil zeggen is dat dit gewoon heel normaal is, al zijn er natuurlijk wel uitzonderingen zoals baby's die veel huilen en bovenmatig last hebben van krampjes. Maar tot op zekere hoogte hoort dit er allemaal bij en heeft elke baby ook nog eens een eigen temperament en eigen voorkeuren. En die voorkeuren kunnen bovendien veranderen!

Heb vertrouwen in jezelf en je vermogen om in te schatten hoe het met je kleine gaat. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97573691
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:05 schreef Orea het volgende:
Oeh, wat fijn! *O*
pi_97574037
hihi fijn Orea! :D

Zo. Ik heb maar even met de kinderarts gebeld voor Elin :') we moeten maandag terug maar we redden het nét niet met de dosis zantac. Ik heb nog voor vandaag en morgen maar dan is het wel echt helemaal op. Er wordt een recept naar de apotheek gefaxt en ik kan het aan het einde van de middag ophalen :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97574106
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:24 schreef huuphuup het volgende:
hihi fijn Orea! :D

Zo. Ik heb maar even met de kinderarts gebeld voor Elin :') we moeten maandag terug maar we redden het nét niet met de dosis zantac. Ik heb nog voor vandaag en morgen maar dan is het wel echt helemaal op. Er wordt een recept naar de apotheek gefaxt en ik kan het aan het einde van de middag ophalen :)
Dat is fijn! Anders heb je misschien een heel weekend ellende dat schiet ook niet op :N
pi_97574324
Ik weet niet meer wie het precies zei maar mij is ook verteld dat fv kindjes elke dag moeten poepen. Hooguit om de dag eventueel. Komt het netjes om de paar dagen dan is het vast ook geen probleem maar het is wel iets om in de gaten te houden wellicht. Dat het zich niet op gaat hopen en voor buikpijn zorgt.

Puck moest zo hard hoesten dat de melk uit zijn neus kwam ;(
Hij is zo zielig 's nachts. Maar blijven hoesten. Op mijn arm slapen zodat hij net wat omhoog ligt biedt wat verlichting gelukkig.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_97574388
Arme puck nog niet beter. Heb je zijn matrasje al iets omhoog gezet?
Orea fijn dat de bultjes weg zijn
Als kindjes moeilijk poepen kun je de thermometer gebruiken. Eerst goed in de vaseline dopen en dan een beetje wiebelen dan stimuleer je het.
pi_97574772
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Arme puck nog niet beter. Heb je zijn matrasje al iets omhoog gezet?
Orea fijn dat de bultjes weg zijn
Als kindjes moeilijk poepen kun je de thermometer gebruiken. Eerst goed in de vaseline dopen en dan een beetje wiebelen dan stimuleer je het.
daar moet je wel heel voorzichtig mee zijn hoor, dat laatste... die darm is heel snel beschadigt.
Een tip van mijn huisarts was om een 60 mg zetpil te geven, zo voelen ze ook dat er iets zit, een soort aandrang en heb je het zelfde effect als peuren met de thermometer, alleen een stuk veiliger voor de darm.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97574863
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:49 schreef huuphuup het volgende:

[..]

daar moet je wel heel voorzichtig mee zijn hoor, dat laatste... die darm is heel snel beschadigt.
Een tip van mijn huisarts was om een 60 mg zetpil te geven, zo voelen ze ook dat er iets zit, een soort aandrang en heb je het zelfde effect als peuren met de thermometer, alleen een stuk veiliger voor de darm.
Zo zeiden ze het in het z-huis.
pi_97575198
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:52 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Zo zeiden ze het in het z-huis.
Dat kan, meningen zijn erover verdeeld, ik kreeg van 3 huisartsen en 2 kinderartsen het dringende verzoek/advies om toch vooral niet zulke dingen te doen, juist omdat de darm zo snel beschadigt en je niet kunt zien wat je doet.

Wat iemand wil doen aan poepproblemen qua stimulatie moet hij/zij zelf weten, ik waarschuw er alleen voor dat je daar heel voorzichtig mee moet zijn ivm beschadigingen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:11:47 #27
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_97575433
Ik denk dat ik vandaag iets heb geleerd over Larissa/baby's in het algemeen. Ik wist mij nooit raad als ze wakker was, want dan was ze gelijk heeeuul lang wakker (gerust van 8 tot 3! gisteren tot 4 uur!), en dan moest ik continu bij haar blijven, anders ging ze huilen. En dan bedoel ik dat ze ook ging huilen als ik bijvoorbeeld naar het toilet ging :')

Ik loste het eerst op door haar in een wipstoel van Fisher Price te zetten, en dan de lichtjes en muziek aanzetten (plus trilstand voor het in slaap laten vallen). Ik dacht dat ze continu bezig gehouden moest worden als ze wakker was, maar ik zit nu na even googelen te lezen dat ze misschien zelfs overprikkeld raakt :o en dat ze daarom huilt!

Hoe reageerden/reageren jullie als jullie baby's wakker zijn (ze is bijna 3 weken oud)?

Mag Larissa in het rijtje trouwens, ze is 12 mei geboren :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:18:31 #28
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97575686
TT, het kost even moeite om bij sommige kindjes de slaapsignalen te herkennen. Wakker zijn van 8 tot 3 is echt veeeeeel te lang voor zo'n kleintje. Ik kan me voorstellen dat ze overprikkelt raakt. Heb je een draagdoek? Misschien is het een idee om haar lekker tegen je aan in de draagdoek te knopen en zo een dagje rustig rond te lopen en kijken hoeveel ze dan slaapt. Sommige kindjes vinden het ook gewoon niet tof om niet bij mama te zijn (geef ze es ongelijk, ze hebben net 9 maanden in je buik vertoeft) en hebben gewoon veel mama-honger.
Ken je de Dunstan methode? Daar heb ik in het begin heel veel aan gehad. Ik leerde Nathan er beter door begrijpen. Kijk maar even op youtube.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:19:23 #29
259886 pessie
pi_97575711
Oh ja, poeptip: met een beetje baby-olie het gebied rond het kontgaatje masseren. Hielp hier ook nog wel eens.
pi_97575775
Amy was ook heel veel wakker toen ze nog echt klein was. Ik probeerde haar wel vaak weg te leggen, maar het lukte pas als ze sliep. Dus ik zat vaak met haar op mijn borst. Als ze dan sliep, legde ik haar in de box of bed. Sjonge good old times O+ Kan me nu echt niet meer voorstellen dat ze zo'n prulletjes was. Op een gegeven moment vond ze het ook prima om gewoon lekker in de box te liggen. Maar slapen in bed, ho maar. Ik heb tijden gehad dat ik 10x per uur een speen terug moest stoppen. Dit is niet echt bemoedigend he? :@
pi_97575991
Ik krijg steeds meer het gevoel dat Amy ook brood en soepstengel slecht kan verdragen. Als ze glutenallergie heeft is dat natuurlijk logisch. Maar toen we nog tarwepap gaven, kreeg ze een plens gluten binnen waar ze duidelijk last van had. Daarmee ben ik gestopt, maar ik gaf nog wel broodkorsten en soepstengels omdat ze toch amper iets binnen krijgt. Maar gister heeft ze 3 stukjes brood op (echt kleine pielletjes) en ze heeft zo gespookt gisteravond/nacht. Van het weekend had ze olvaritpotjes op met tomaat, toen heeft ze ook zo gespookt. Tomaat is ook allergeen toch? Maar maandag had ze geen gluten op en toen is ze gaan slapen om 19:00 en heeft doorgeslapen 's nachts. Misschien is het wel helemaal niets en probeer ik iets te zien wat er niet is :P Het is natuurlijk ook helemaal niet zeker dat ze antistoffen maakt tegen gluten (20 juni uitslag). Maar toch... Ik geef vandaag en morgen geen gluten en ik ga kijken wat het met het slapen doet. Kan ook gewoon zijn dat het een ontwikkelingsfase is waarbij slapen niet kick is en papa en mama wakker houden wel :+

Wat een lang verhaal zeg :o :D
pi_97576505
Slapen overdag is hier na drie maanden nog steeds zonder patroon.. Echt best wel vervelend! Soms is ze echt uren achter elkaar wakker en soms slaapt ze de hele dag.. Nu wilde ze weer niet dus in het wipstoeltje in slaap gewiegt want ze was duidelijk moe, normaal alsik haar dan wil overleggen dan is het krijsen, maarrrr ze ligt nu met succes alweer 10 minuten in haar bedje en ze slaapt aan de ademhaling te horen :)

Ik deed wel temperaturen om de ontlasting te helpen maar zeker niet die thermometer wiebelen hoor, vind ik zelf veel te eng... Maar hier gaat het momenteel weer goed wat poepen betreft :) En het lijkt erop dat de infacol weer op niveau is want ze krijst niet meer zo door merg en been als gister :)

Vandaag trouwens mijn eerste echte dag alleen met de meisjes en het gaat best wel heel goed, hoop dat manlief het ook naar zijn zin heeft :)
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:44:37 #33
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97576545
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:11 schreef The_Tankgirl het volgende:

Ik loste het eerst op door haar in een wipstoel van Fisher Price te zetten, en dan de lichtjes en muziek aanzetten (plus trilstand voor het in slaap laten vallen). Ik dacht dat ze continu bezig gehouden moest worden als ze wakker was, maar ik zit nu na even googelen te lezen dat ze misschien zelfs overprikkeld raakt :o en dat ze daarom huilt!

Hoe reageerden/reageren jullie als jullie baby's wakker zijn (ze is bijna 3 weken oud)?

Met ongeveer 2,5 weken kwamen wij er ook achter dat we de kleine te vaak bij een huiltje uit bed haalde en dat we hem dus overprikkelden.

Wij doen het nu zo dat we hem op bed leggen als hij slaapsignalen geeft; vanochtend na voeding eerst nog wakker en toen wat jengelen en gapen.... en dan gaat hij op bed. Het kan dan best zijn dat hij nog huilt en dat je denkt dat hij nog heel wakker is, maar ik laat hem dan gewoon een kwartier liggen om aan te kijken. En meestal na 10 minuten is hij al lang in slaap. Sommige baby's hebben dat huilen gewoon ffies nodig voor het slapen.
Als het na 15 a 20 minuten nog niet stil is gaan we even kijken wat er is. En we gaan kijken als hij te erg overstuur is van het huilen; dus zich erdoor gaat verslikken etc.

En nu hij veel meer slaapt en minder lange stukken wakker is, is hij ook een veel blijere baby. Hij huilt alleen soms als hij last heeft van zijn darmpjes.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:10:13 #34
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97577366
Even een beetje piepen mag best. Je hoort best wel of het een huiltje is omdat ze de slaap niet kunnen vatten maar wel moe zijn, of dat er duidelijk iets niet goed is. Ik gooi leyla vanaf het begin op bed zodra ze begint te piepen, gapen of ogen wrijven. Dan mag ze best even piepen. Gaat ze echt huilen haal ik haar eruit en probeer ik het weer als ze rustig is.
Ik had door dat als ik haar ging pakken als ze niet echt huilde dat ze dan echt overstuur ging huilen. Ik stoorde haar gewoon om in slaap te komen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:15:12 #35
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97577503
quote:
Ik denk dat ik vandaag iets heb geleerd over Larissa/baby's in het algemeen. Ik wist mij nooit raad als ze wakker was, want dan was ze gelijk heeeuul lang wakker (gerust van 8 tot 3! gisteren tot 4 uur!), en dan moest ik continu bij haar blijven, anders ging ze huilen. En dan bedoel ik dat ze ook ging huilen als ik bijvoorbeeld naar het toilet ging :')

Mag Larissa in het rijtje trouwens, ze is 12 mei geboren :)
Ik denk het ook. Ik denk dat ze teveel moet verwerken met lichtjes en geluidjes. Hou haar omgeving liever rustig, dan zul je zien dat ze waarschijnlijk zelf ook rustiger wordt. Ritme zijn babietjes vaak bij gebaat. En dan bedoel ik niet strak op tijd, maar steeds hetzelfde rideltje afgaan. Zoals wakker worden, verschonen, drinken, boeren, drinken, spelen samen, alleen spelen, slapen, verschonen, drinken.... Je hoeft niet alles uit de kast te trekken. Doordat je steeds hetzelfde doet worden ze ook rustiger. En bij slaap signalen lekker op bedje leggen. Slapen is heel belangrijk, en ie mini's slapen gewoon nog heel veel.
pi_97578697
Vanuit het z-huis werd ons ook geadviseerd haar veel te laten slapen in de reiswieg/bedje. Ik merk dat ze 's nachts de geluiden uit het z-huis mist en denk dat ze daardoor wat onrustiger is. Maar voor andere baby's is waarschijnlijk rust het fijnst.

toen ean mee naar huis mocht
pi_97578749
FR, merk je dat ze rustiger slaapt als ze in de maxicosi ligt?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_97579156
Ean, wat een plaatje ben je! Hier sliep en slaapt bientje ook nog weleens in de mc, toch een gevoel van veiligheid. En in bed altijd strak instoppen zodat ze niet met der armpjes kon maaien, maar toen was ze al ruim 5 maanden!

Sola, wat vervelend dat Amy toch lijkt te reageren op brood. Lijkt me heel slim om even te stoppen met deze producten!

Durf bijna niet te vertellen hoe goed J. Alles eet :@
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_97579160
Ze ligt eigenlijk niet in de mc daar past ze nog niet echt in
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:11:54 #40
259886 pessie
pi_97579236
FR wat een leuk propje is Ean in de mc!
pi_97579276
Fijn dat het pakje zo goed van pas komt F_r, en wat is ze leuk!

Is het geen optie om haar toch in jullie kamer te laten slapen dan? Dan heeft ze toch wat geluiden als in jullie ademhaling e.d. om zich heen.
The way you rock'n'roll
pi_97579354
Zouden we nog kunnen doen maar ik denk meer dat ze de tijd tussen de voedingen ook wat lang vindt. Ze kwam vannacht 2x en overdag moet ik haar wakker maken.

En amy zo'n last van brood wat sneu toch als je ergens zo'n last van hebben
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:31:05 #43
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_97579909
FR is het niet een idee om een wekker oid bij je meisje neer te zetten zodat ze wat meer achtergrondgeluid heeft?
pi_97581015
quote:

Ik begrijp deze vraag niet helemaal. :Y)

Als ik mijn eigen belevingswereld op Lena projecteer dan denk ik: "Jemig, die moet zich wel kapot vervelen de hele dag." Maarja, voor zo'n kleine baby is alles al gauw een avontuur.

Ik doe eigenlijk niks bijzonders om haar te vermaken. Ze was al meteeen heel rustig en kon makkelijk een tijdje in de box liggen of in de wipstoel zitten. Ik deed wel eens een mobiel voor haar aan, reed de box naast de eettafel als we gingen eten, zette haar in de wipstoel om naar me te kijken als ik de was ging vouwen. En dat soort dingen doe ik nu nog steeds.

Ik vind het wel plausibel klinken dat ze misschien overprikkeld is, al is dat van een afstandje natuurlijk lastig te zeggen. En sommige baby's hebben heel weinig slaap nodig, maar over het algemeen hebben baby's het wel nodig om meer te slapen overdag. Zelfs als ze alleen maar wakker in bed ligt krijgt ze misschien al wat rust.

Misschien kun je daarmee aan de slag? Proberen te ontdekken wat haar slaapsignalen zijn en kijken wat er gebeurt als je haar dan meteen naar bed doet? Het kan ook best zijn dat je er dan te vroeg bij bent, maar ach, dat merk je vanzelf wel. Trial and error.
pi_97581187
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:55 schreef ferrari_rood het volgende:
Vanuit het z-huis werd ons ook geadviseerd haar veel te laten slapen in de reiswieg/bedje. Ik merk dat ze 's nachts de geluiden uit het z-huis mist en denk dat ze daardoor wat onrustiger is. Maar voor andere baby's is waarschijnlijk rust het fijnst.
Nou ja, ik denk dat het allebei waar is. Als ze net geboren zijn vinden baby's het vaak fijn om geluid om zich heen te hebben, maar als ze iets ouder worden en zich bewuster zijn van hun directe en minder directe omgeving dan kunnen al die indrukken ze in de weg gaan zitten.

Bij Ivan merkten we dat heel duidelijk: hij vond het eerst heerlijk om in de box te slapen maar al gauw kon dat echt niet meer en had hij meer rust nodig. Maar hij vond het toen nog wel heel fijn om bijvoorbeeld een stofzuiger naast zijn bed te hebben ronken. Ik merk dat Lena van meet af aan al juist meer gesteld is op rust.
pi_97581657

We gingen pasfoto's laten maken. Na de dopeyfoto ook nog een waar ze wel op mocht lachen. J. was met haar geweest. Ik moest zo hard lachen toen ik die foto zag waarop ze niet mocht lachen :D
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:28:50 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97581782
:D Die "niet lachen" foto is hilarisch O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97581913
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik begrijp wel dat het voor jullie fijn is als ze elke dag hetzelfde doet. Ik houd zelf ook van voorspelbaarheid en me niet af hoeven vragen of ik Lena nu moet wakker maken en of ze wel genoeg binnenkrijgt. Maar is het niet ook wat onrealistisch om te verwachten dat je baby zich elke dag hetzelfde gedraagt? Er gebeurt zoveel in dat lijfje, de groei in omvang, het rijpen van de darmen, mentale ontwikkelingen... Het zou eigenlijk best bijzonder zijn als elke dag wél hetzelfde was!

Ik denk dat dit iets is waar ouders mee blijven worstelen. Kijk maar wat de moeders van de grote baby's of de dreumesjes schrijven. Zo vaak wordt er afgevraagd wat er nou toch is, waarom de dagen ineens zo anders zijn en of er misschien sprake is van ziekte of een sprongetje of...?

Wat ik ermee wil zeggen is dat dit gewoon heel normaal is, al zijn er natuurlijk wel uitzonderingen zoals baby's die veel huilen en bovenmatig last hebben van krampjes. Maar tot op zekere hoogte hoort dit er allemaal bij en heeft elke baby ook nog eens een eigen temperament en eigen voorkeuren. En die voorkeuren kunnen bovendien veranderen!

Heb vertrouwen in jezelf en je vermogen om in te schatten hoe het met je kleine gaat. :*
De wijze woorden van Claudia. Ik ben er wederom zó blij mee, want je hebt weer zó gelijk!
Vanmorgen eerste afspraak op het cb. Mevrouw is sinds vorige week 170 gram aangekomen (ik mag niet meer piepen over het eten haha) en een halve cm gekrompen :?
Tja de meting in het ziekenhuis ging idd met de franse slag, dat bewijst dit wel weer.
Kortom, meisje doet het prima.
Ik ga over 2 weken even naar het inloopspreekuur voor een keertje extra wegen, just in case, maar ik verwacht weinig raars.
pi_97582063
Ze doet het goed danic
ean was ook gekrompen toen ze mee naar huis mocht. Vond ik ook zo apart

En die niet lachende foto is wel een mooie om te hebben
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:56:05 #50
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_97582527
Hoi, ik kom me hier eens melden. Ik heb alleen niet zoveel tijd om mee te lezen en te reageren, en dat ligt niet aan de kleine dame maar aan een peuter die ontzettend veel aandacht opeist.
Het enige wat madam doet is drinken, slapen, poepen en piesen. Ze zat na 6 dagen alweer boven geboortegewicht dus dat gaat allemaal prima.
Alleen moet ik vrijdag even naar de verloskundige omdat de boel niet wil helen aan mijn onderkantje (zoals mijn kraamverzorgster dat zo mooi noemde) Zelfs mijn oude knip van 3 jaar geleden begint nu te irriteren, beetje balen want de vorige keer was het ook al zo'n toestand wat dat betreft.

f_r, fijn dat je meisje al thuis is :)
pi_97582887
Oehhh wat naar dat je daar zelf nog zo'n last van hebt Krijtlijk! Succes ook met je peuter, maar fijn dat t eigenlijk verder zo goed gaat!

F_r, heerlijk dat je je meisje al thuis hebt, toch snel uiteindelijk!! Ik hoop dat ze gauw ook goed wil drinken, t is nog al niet wat voor zo'n klein mupke (en voor haar ouders!)

Ik ben nog helemaal niet heel goed bijgelezen, probeer steeds wel wat, maar dan kost t me de tijd om te reageren ;) Maar dan nu eindelijk na 2,5 wkn een officiele meld en hallo :W

Mag Jelte in de op? 14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein

Het gaat hier hartstikke lekker, eigenlijk sinds de naweeën zo'n 2 dagen later achter de rug waren heb ik al niet meer het idee dat ik net bevallen was. We hebben er een heerlijk manneke bij, wel een klein zwaan-kleef-aantje..het leven is heerlijk zolang je maar fijn tegen je moeder aangeplakt hangt t liefst nog met een tepel in je mond, maar dat geeft niets...lekker in de doek en handen vrij. Af en toe is ie even heel zielig en krijg ik haast de neiging om met m mee te gaan huilen, iets wat ik helemaal niet ken van Lena, op de een of andere manier voelt dit manneke nog een flink paar graadjes aandoenlijker, kwetsbaarder, ik weet niet, ik kan het niet goed uitleggen.Mn lijf reageert enorm op hem en af en toe als ik met m bezig ben moet ik moeite doen om uit het wereldje te komen wat "ons" is, omdat er nog een veel groter "ons" is! Hij doet t ook ontzettend goed, was al heel snel bijna 10% afgevallen naar 3520gr en nu zit hij op 4400gr, dus ruim 800 gr al in ruim 2 weekjes, en begint mn schrieltje kleine spekkies te krijgen O+

Lena is ultiem lief, ik kan er af en toe spontaan en heel hard van gaan huilen als ik me bedenk hoe trots ik ben op haar en hoe ze alles doet. Ze doet werkelijk alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat Jelte nu bij ons hoort en als ze even van huis is geweest, naar de creche of bij opa en oma, dan rent ze bij thuiskomst vol overgave en wijzend naar m toe terwijl ze heel blij "Jeltunnnnnnnnnnnnnn" roept. Als ze 's avonds gaat slapen moet Jelte even bij haar in bedje liggen en gaat ze m toedekken en liedjes voor m zingen. Ze ligt dan naast m en ze kijken elkaar echt minuten lang onafgebroken in de ogen terwijl Jelte steeds haar gezicht "betast"...het is heel erg bijzonder zo'n verse broer en zus band O+

Tis wel echt duidelijk ineens echt organiseren en multitasken, wat dat betreft vind ik de overgang nu groter dan van geen naar 1 kind, maar t scheelt enorm dat Jelte zo'n makkelijk kindje aan de borst is (itt Lena destijds). Vanochtend was ik bijvoorbeeld even heel snel aan het douchen terwijl Jelte in zn wiegje lag te huilen. We moeten de deurklinken nog even omhoog zetten, want ik hoorde Lena naar Jelte gaan en ineens was het echt doodstil. Echt, ik ben de douche uitgesprint.. Tsja, ze is enorm lief voor m, legt knuffels bij m en spuugdoekjes over zn gezicht ( ) maar voor t zelfde geld gooit ze dr grote jip en janneke boek ineens op z'n hoofd...tsja, dat zou toch zonde zijn ;)
En een groot verschil is dat ik wel merk dat ik flink wat meer slaaptekort heb nu, Lena legde ik na de eerste ochtendvoeding altijd weer terug in bedje en dan sliep ik lekker uit tot de volgende voeding, maar nu begint mijn dag vrolijk om half 7- 7 uur.. die voel je toch wel als je 's nachts om de 2-2,5uur minimaal 3 kwartier aan het voeden bent...

Maar echt, het grote genieten staat voorop, want dat doe ik, en ik ben me er ook zó bewust van! Ik ben zó trots op allebei mijn kindjes en ook weer op mijn lieve lief, die de allerliefste papa van de wereld is voor zijn trotsies!

Het is heerlijk om 1 van 4 te zijn!

* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:15:53 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97583078
Poppedein, gefeliciteerd en welkom *O*

Wat een mooi menneke O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97583123
Poppedein daar ben je :W
Wat is Jelte een mooi manneke zeg O+
pi_97583125
Ohh poppedein nu moet ik ook echt een broertje of zusje voor J. Wat spat de liefde van je verhaal af zeg! O+ en wat is jullie Jelte knap!

Krijtlijk, welkom! Hopelijk is je onderkantje ;) snel genezen!

Danic, fijn dat je meisje zo gegroeid is!

Amy, Hahaha wat sta je geweldig op de ik-mag-niet-lachen-foto en de lach foto is geweldig!
29/10/'10 - 25/03/'13
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:18:17 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97583142
Krijtlijk ook gefeliciteerd en welkom *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97583479
Krijtlijk en Poppedein welkom! :) Wat is Jelte een mooi mannetje O+
Sola, ik moest ook erg lachen om de niet-lachen foto van Amy :D Overigens mocht Anne gewoon lachen hoor, volgens de fotograaf was het niet-lachen nog geen eis bij kinderen onder de 5. Maar Anne wilde niet eens lachen :+

Tico, dan krijgen Anne en Leyla tegelijk hun eerste tandje, toevallig zeg! Hier dus ook een duidelijk ribbeltje, mag er ook gerust aanzitten, Anne lijkt er (nog?) geen last van te hebben. Ze is alleen zo ontzettend moe... hoort dat ook bij tanden krijgen?
pi_97584505
Poppedein wat klinkt je gelukkig O+ ik kreeg gewoon een beetje tranen in mn ogen toen ik las over Lena en Jelte bij elkaar in bed O+
En wat een mooi mannetje is t!

Amy, geniale foto :D

Leyla en Anne allebei een tandje *O*
Ik vond 2 tandjes zo schattig, nu krijgt ie boven ook 2 tanden en das gewoon grappig :D Hij krijgt zo'n ander bekkie ervan *lol*

Krijtlijk, balen dat de onderkant niet lekker wil helen ;(

Mijn kind is echt gewoon geen baby meer vind ik. Hij wordt zo onwijs groot, niet normaal!
Opeens eet ie echt super goed! Hij heeft vandaag echt een boterham naar binnen zitten proppen :') Daarna nog wat fruit gegeten. s Avonds eet ie als ie een potje krijgt dat helemaal op, met een toetje erna. Wij eten vaak later dan hem (hij wordt moe rond half 7, dus dan heeft wachten met eten geen zin. Als ie moe is eet ie niet namelijk) en als ie dan nog wakker is, dan wil hij ook nog hapjes eten van ons. Hij wordt gewoon boos als je m niks geeft.
Wel zielig, vannacht had ie gespuugd. Maar dat had k niet gemerkt. Heel zn haar (en bed) was vies. Gelukkig werd ie al om kwart over 7 wakker (normaal haal k m om 10 over half 8 zn bed uit), want nu kon ie nog even mee onder de douche met papa.
Verder is ie helemaal fan van zn auto's. Kan ie uren mee spelen O+ grootste hit is nog wel de houten vrachtwagen die biij de opa en oma van R vandaan komt. Hebben hun kleinkinderen al mee gespeeld. Geen idee hoe oud ie dus precies is, maar Floris vind m geweldig. Zo leuk.
Ik lach me ook rot om m. Net lag ie op de grond om auto'tjes onder de tafel vandaan te vissen, maar dan lukt niet zo goed (te korte armen hehe). Dus ik denk ik help m even, hop auto weer onder de tafel :')
Hij is gewoon zo onwijs leuk O+
  woensdag 1 juni 2011 @ 16:12:35 #58
259886 pessie
pi_97585058
Poppedein en Krijtlijk, welkom!

Poppedein wat klink je gelukkig. Mooie foto ook.

Krijtlijk, wat naar dat het niet zo goed heelt als verwacht.

Son, jouw kind is inderdaad al groot!

Vraagje, Nathan heeft flinke luieruitslag, dit heb ik nog nooit zo bij hem gezien. In zn luieruitslag zitten ook waterpokken, ik smeer er billenzalf op, is dat voldoende of kan ik beter iets anders gebruiken?
pi_97585188
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:09 schreef Poppedein het volgende:

[ afbeelding ]
Wat een prachtig kindje O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 1 juni 2011 @ 16:17:05 #60
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97585224
Oh Poppedein wat een heerlijk venyje O+
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97586026
Ik had het al gezegd, Poppedein: Jelte is een schoonheid. O+

En je verhaal is zo ontzettend herkenbaar! Van de heftige naweeën, het al snel fit zijn na de bevalling, de nog emotionelere kraamtijd, het knusse broer- en zusgebeuren én de vermoeidheid omdat alles immers door blijft gaan en je niet meer wekenlang in bed kunt blijven liggen of op de bank kunt hangen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 16:43:26 #62
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_97586207
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:18 schreef pessie het volgende:
TT, het kost even moeite om bij sommige kindjes de slaapsignalen te herkennen. Wakker zijn van 8 tot 3 is echt veeeeeel te lang voor zo'n kleintje. Ik kan me voorstellen dat ze overprikkelt raakt. Heb je een draagdoek? Misschien is het een idee om haar lekker tegen je aan in de draagdoek te knopen en zo een dagje rustig rond te lopen en kijken hoeveel ze dan slaapt. Sommige kindjes vinden het ook gewoon niet tof om niet bij mama te zijn (geef ze es ongelijk, ze hebben net 9 maanden in je buik vertoeft) en hebben gewoon veel mama-honger.
Ken je de Dunstan methode? Daar heb ik in het begin heel veel aan gehad. Ik leerde Nathan er beter door begrijpen. Kijk maar even op youtube.
Oh wow, zoiets zocht ik, geweldig!Ik probeerde de methode net gelijk uit toen ze ging huilen. Bleek het inderdaad een boer te zijn (2 nog wel!)! En er waren nog meer 'Oh ja!' momentjes toen ik de filmpjes bekeek. En dat allemaal in 10 minuutjes film kijken. Wow!

Bedankt voor de tip!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  woensdag 1 juni 2011 @ 16:52:28 #63
259886 pessie
pi_97586591
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 16:43 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Oh wow, zoiets zocht ik, geweldig!Ik probeerde de methode net gelijk uit toen ze ging huilen. Bleek het inderdaad een boer te zijn (2 nog wel!)! En er waren nog meer 'Oh ja!' momentjes toen ik de filmpjes bekeek. En dat allemaal in 10 minuutjes film kijken. Wow!

Bedankt voor de tip!
Nathan had het ook heel erg met boeren. Hij boerde gewoon niet op het moment dat ik vond dat hij moest gaan boeren dus liet ik hem geen boertje doen ( :') ) later bleek dat Nathan gewoon meer tijd nodig heeft en later een boertje wil doen, Dunstan heeft me geleerd hoe ik dat kon herkennen. Niet alle kindjes geven de signalen die Dunstan beschrijft maar Nathan in ieder geval wel en jouw kindje kennelijk ook!

Het is even 2 weken investeren en dan herken je de verschillende huiltjes van jouw kind.
pi_97587003
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:09 schreef Poppedein het volgende:

Tis wel echt duidelijk ineens echt organiseren en multitasken, wat dat betreft vind ik de overgang nu groter dan van geen naar 1 kind, maar t scheelt enorm dat Jelte zo'n makkelijk kindje aan de borst is (itt Lena destijds). Vanochtend was ik bijvoorbeeld even heel snel aan het douchen terwijl Jelte in zn wiegje lag te huilen. We moeten de deurklinken nog even omhoog zetten, want ik hoorde Lena naar Jelte gaan en ineens was het echt doodstil. Echt, ik ben de douche uitgesprint.. Tsja, ze is enorm lief voor m, legt knuffels bij m en spuugdoekjes over zn gezicht ( ) maar voor t zelfde geld gooit ze dr grote jip en janneke boek ineens op z'n hoofd...tsja, dat zou toch zonde zijn ;)
En een groot verschil is dat ik wel merk dat ik flink wat meer slaaptekort heb nu, Lena legde ik na de eerste ochtendvoeding altijd weer terug in bedje en dan sliep ik lekker uit tot de volgende voeding, maar nu begint mijn dag vrolijk om half 7- 7 uur.. die voel je toch wel als je 's nachts om de 2-2,5uur minimaal 3 kwartier aan het voeden bent...
]
Wat herkenbaar :D

Welkom O+

Dat snel op de been na de bevalling herken ik trouwens niet }:|
ik vond het zwaar irritant dat ik door die kutknip ( :') ) nog een 5 weken langer dan zwanger behoorlijk belemmerd was in mn doen en laten met Amélie.

Maar hey, ik had geen stuwing :7
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97587335
Tja huup, ik had dan wel stuwing, maar dat was na 2 dagen over. Die kutknip :D heb je toch langer last van. Doe mij die stuwing dan maar!

TT ik heb ook even gekeken op youtube, maar ben daar zo´n ei in en te ongeduldig.
Kun je de link niet ff plaatsen van het filmpje wat jij hebt gezien over het boeren? Ik heb wel het filmpje gezien over het hongerhuiltje, maar wil het stukje over boeren ook ff zien.
pi_97587712
ja nouja ik moet toch iets positief bekijken? ;(

Bij amélie had ik én stuwing én een knip, dus dit was een vooruitgang :P de derde doe ik zonder knip c_/
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:25:34 #67
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97587903
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:02 schreef huuphuup het volgende:

[..]

kutknip
Ik deed een LOL :D
Alexa en Seth zijn lief
pi_97588254
Krijtlijk en poppedein welkom
Krijtlijk wat balen dat het niet goed heelt
Poppedein wat klink je gelukkig

Ik ken alleen stuwing en dat vond ik echt de horror.
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:38:04 #69
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_97588344
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:11 schreef danic het volgende:
Tja huup, ik had dan wel stuwing, maar dat was na 2 dagen over. Die kutknip :D heb je toch langer last van. Doe mij die stuwing dan maar!

TT ik heb ook even gekeken op youtube, maar ben daar zo´n ei in en te ongeduldig.
Kun je de link niet ff plaatsen van het filmpje wat jij hebt gezien over het boeren? Ik heb wel het filmpje gezien over het hongerhuiltje, maar wil het stukje over boeren ook ff zien.
Hier de tekst:
https://www.dunstanbabylanguage.com/about.html

Intro (alle filmpjes komen van les 1, zie onderste link):

Uitleg: Neh

Hier voorbeelden van de huiltjes:

Neh:

Owh:

Eh:

n.a.v. deze filmpjes ben ik verder gaan zoeken en kwam ik de gehele eerste les tegen :D
http://www.4shared.com/vi(...)nguagexVid-2pas.html
pi_97590238
Thanks, ga ik vanavond of morgen eens even op mijn gemak bekijken! Nu nog ff opruimen en eten en dan visite. En daarna is het standaard dat Eva de hele avond wakker is tot middernacht dus dan komt het er vast niet van.

Ben er trouwens ook achter waarom haar flesje van 22.00 zo rommelig verloopt: dat is ook het moment dat ze haar huiluurtje heeft waarin ze de dag verwerkt. Ik kwam er toevallig gisteren achter omdat ze een uurtje eerder voor haar flesje kwam en toch om 22.00 begon te huilen en mopperen.
Ook weer opgelost! ^O^
pi_97614119
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:43 schreef Vanyel het volgende:
Een week of 4 geleden maakten wij nachten van 8u, ze liet zo 8 tot 9 uur tussen 2 voedingen. Tegenwoordig is het nachtelijk schema 22, 1, 4 en 7 uur. Mij eigenlijk iets te vaak, maar het meisje heeft blijkbaar honger. Voedingen zijn ook weer langer geworden.
Fokwet of had ze t gewoon koud?
Gisteren begon ze om 21.00 uur aan haar laatste voeding, toch weer de winterslaapzak aangetrokken omdat ik het zelf ook koud vond 's nachts en pas om 5 uur kwam de eerste serieuze schreeuw om voeding. Daarna wilde ze niet meer echt slapen dus ben ik om 7 uur met haar opgestaan en lekker om half 9 weer teruggekropen tot 10 en dat vond zij gewoon prima :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97614236
Oh Poppedein, wat een plaatje! O+ en echt een onmiskenbaar jongenskoppie zeg!
Wat klink je heerlijk verliefd, fijn dat het zo goed gaat O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_97616201
Hier kwam ze vannacht om 04:00 en dronk meteen 60cc om vervolgens niet meer te gaan slapen om 05:30 dronk ze nog even 40cc. Als ze nu nog even leert om dit overdag te doen en 's nachts na een voeding te gaan slapen wat ze overdag wel doet ben ik helemaal tevreden
  donderdag 2 juni 2011 @ 12:26:25 #74
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97616840
Fijn F_R, en dat komt ook vanzelf overdag!
Alexa en Seth zijn lief
pi_97633605
Zo mijn eerste werkdag zit erop, het was heel dubbel... Fijn weer daar te zijn maar ik wilde ook wel graag weer naar huis! Sarah heeft haar vader tot het uiterste gedreven, ze heeft veel gehuild vandaag.. Dit heb ik aan de telefoon gehoord en vond ik erg lastig, maar papa heeft het overleeft en heel goed gedaan met zijn twee meisjes :)
pi_97633737
Dat zal wel even wennen zijn geweest MP en moeilijk als sarah zo huilt en je het hoort maar niks kan doen
pi_97634617
Niet bijgelezen, ben 4 dagen amper online geweest, veel te druk op het werk en thuis gehad.
Zag wel een mooie foto van Jelte voorbij komen! Welkom hier.

MamaPurk, snap het helemaal is, ook heel dubbel. En wat fijn dat papa het heeft overleefd en het prima heeft gedaan. Ik merkte hier toch ook dat mijn man zijn eigen ritme moest vinden toen ik weer ging werken. En nu vermaken die twee zich prima samen als mama er niet is.
pi_97634710
was zeker wennen en inkomen! en dat niets kunnen doen was het lastigste :? :Y
ik had haar zo graag willen wiegen in mijn armen en knuffelen! Nu slaapt ze op mijn arm O+

mijn meneer vind het vinden van een balans in zijn aandachtsverdeling vooral lastig, maar dat ik ook moeilijk als een van de twee steeds huilt!
pi_97634902
Is ook best lastig, ook al heb je alles al eens meegemaakt, maar nu heb je er "ineens" twee. Ik vind het al lastig als er 1 heel de tijd huilt.

Gelukkig doet Yaro dat weinig nog. Heeft het de eerste 3 maanden veel gedaan. Nu de afgelopen dagen wat meer, zat gewoon even niet lekker in zijn vel en dat komt naar voren tijdens zijn slaapjes overdag. Ben dinsdag 2 uur bezig geweest om hem te laten slapen. Uiteindelijk heb ik hem een uur eerder naar mijn vader gebracht. Ik moest opnieuw douchen (alles zat onder het snot en slijm) en ik moest nog eten voordat ik ging werken en ik zag het op dat moment niet zitten om het te doen zoals hij toen was.
Voelde me wel een beetje schuldig, maar van een gestreste mama werd hij ook niet vrolijker. Uiteindelijk heeft hij bij mijn vader 1,5 uur samen met hem geslapen.
pi_97635120
Maar het was gister pas voor jou de eerste dag alleen, en vandaag voor je man, toch MamaPurk? Geef jezelf wat tijd! En dan nog zullen er wel dagen tussen zitten dat je niet weet hoe je het met twee handen moet doen, maar je wordt er handig in. :+

Helpt het als jij (of je man) Sarah in de Bondolino doet?
pi_97635213
Het enige wat ik nog niet zo zie zitten is om in m'n eentje met twee kinderen het openbaar vervoer in te gaan. Maar ik hoop dat dat makkelijker wordt als de drager voor Ivan binnen is. Als ik hem op mijn rug heb is dat weer een zorg minder.
pi_97635390
Neem je Lena dan mee in de buggy? Is andersom geen optie?
pi_97635431
Het komt uiteindelijk ook helemaal goed hoor! En ja gister mijn eerste dag alleen en vandaag die van hem... We zijn verwent :D

En Sarah moet eerst kalmeren en dan in de bondolino, maar manlief wist even niet meer hoe het werkte... :X Maar goed hij zal ze niet heel vaak alleen hebben, eigenlijk alleen af en toe een weekend en das pas in juli en dan zijn we weer een ruime maand verder :)

En ik redt het wel vrouwen zijn toch beter he iin multitasken :Y
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:56:20 #84
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_97635438
Poppedein wat een prachtige zoon heb je O+ O+ O+

En wat je schrijft over met 2 kindjes is heel herkenbaar :Y
pi_97635492
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:56 schreef MamaPurk het volgende:
En ik red het wel vrouwen zijn toch beter he iin multitasken :Y
Als hij het elke week zou doen werd ie er waarschijnlijk ook wel beter in.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97635531
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:55 schreef As1981 het volgende:
Neem je Lena dan mee in de buggy? Is andersom geen optie?
Als ik Lena bij me draag heb ik haar voorop zitten. Ik vind haar nog te klein om achterop te dragen, want ik wil haar graag in de gaten houden. Maar als ik Lena voorop draag heb ik mijn handen niet vrij genoeg voor Ivan. Hij is nog te klein om alles zelf te lopen en ook te onberekenbaar. En hij weegt 14kg. }:|

De beste oplossing is allebei in de duowagen, maar dat is in het openbaar vervoer niet te doen. Dus dan moet Ivan maar op de rug!
pi_97635551
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Die van mij echt niet hoor :+
pi_97635579
haha MP, herkenbaar, B. is fantastisch met zn meisjes, maar als Elin zo huilt dan raakt ie even de draad kwijt en loopt Amélie in dr blote billen al haar speelged naar buiten te slepen terwijl Elin ondersteboven in de draagdoek bungelt :+ bij wijze van hè :P
Niet dat ik het fantastisch doe hoor ;) maar ik merk vaak wel dat ik fulltime thuis ben en dus veel meer routine heb met de 2 samen.

Openbaar vervoer gaat weer redelijk tegenwoordig. Elin in de doek en Amélie als het gaat lopend mee, en anders in de buggy, maar dat laatste liever niet want ik vind buggy's (en kinderwagens) stiekem ondingen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97635593
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als ik Lena bij me draag heb ik haar voorop zitten. Ik vind haar nog te klein om achterop te dragen, want ik wil haar graag in de gaten houden. Maar als ik Lena voorop draag heb ik mijn handen niet vrij genoeg voor Ivan. Hij is nog te klein om alles zelf te lopen en ook te onberekenbaar. En hij weegt 14kg. }:|

De beste oplossing is allebei in de duowagen, maar dat is in het openbaar vervoer niet te doen. Dus dan moet Ivan maar op de rug!
das een hele goede oplossing zeg Claudia :)
pi_97635600
quote:

[..]

oh ja dat bedoel ik dus maar dan korter en beter gezegd :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97635610
quote:

[..]

So true. Mijn lief heeft er inmiddels handigheid in. Ik heb echt geen idee hoe hij dat aanpakt met die flesjes en zou het hem niet na kunnen doen! Dat is nu zijn ding.
pi_97635652
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:59 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh ja dat bedoel ik dus maar dan korter en beter gezegd :P
:D Ik wilde dus net posten:

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:59 schreef huuphuup het volgende:
Niet dat ik het fantastisch doe hoor ;) maar ik merk vaak wel dat ik fulltime thuis ben en dus veel meer routine heb met de 2 samen.
Dat probeer ik te zeggen ja, routine.

GMTA2
pi_97635736
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:59 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

das een hele goede oplossing zeg Claudia :)
Op dat soort momenten ben ik er wel van doordrongen dat ik eigenlijk 2 baby's heb, al merk ik dat elke maand bij Ivan nu wel telt. Hij is zoveel zelfstandiger dan hij was toen Lena net geboren was.
pi_97635749
Oke duidelijk Claudia. Snap dat je haar nog voorop wilt dragen en dat het dan lastig is. Ik vond de winkelwagen in en uitladen met Yaro voorop al lastig. Ha ha ha.
pi_97635768
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb echt geen idee hoe hij dat aanpakt met die flesjes en zou het hem niet na kunnen doen! Dat is nu zijn ding.
Wat dat betreft is zo'n tiet ook wel makkelijk. Mijn lief moet met Dottir naar het CB omdat ik de auto nooit heb op mijn vrije dag. Zou ik het doen was het makkelijk: gaat ze huilen van de prikkies, hop tiet erin. Zij moet daadwerkelijk troosten :o
pi_97635802
Mijn lief heeft wel heel veel geduld, maar routine en structuur zijn en blijven ver te zoeken... Is niet erg ik ben de stabiele factor hier in huis (behalve als het om werken gaat, zo onregelmatig als ik weet niet wat :P) Maar weet je hij heeft het wel leuk met de meisjes en zij met hem... En ja het is een grote zwijnenstal als ik dan thuis kom, maar die ruim ik met liefde op dan hoor, ik vind het fijn om te kunnen zien dat ze een leuke dag hebben gehad O+
pi_97635807
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:03 schreef As1981 het volgende:
Oke duidelijk Claudia. Snap dat je haar nog voorop wilt dragen en dat het dan lastig is. Ik vond de winkelwagen in en uitladen met Yaro voorop al lastig. Ha ha ha.
Door schade en schande word je wijs. Ik ging eens met Ivan wandelen in het park terwijl ik Lena bij me droeg. Ivan viel, wou opgetild worden, moest weer in de kinderwagen, ging driftig doen. Mijn hemel, wat een ramp! En Lena hing er op het eind helemaal scheef bij.
pi_97635914
ha ha ha, ik zie het helemaal voor me (alhoewel op dat moment niet leuk natuurlijk).

Herkenbaar hoor MamaPurk, ik ben ook de stabiele factor, met onregelmatige diensten. In het begin maakte ik me druk. Nu alleen als ik echt moe ben. Van de week na 5 diensten, waarvan 4 laat. Toen na 3 dagen het schone wasgoed nog niet was weggeruimd door manlief (meestal doe ik dat), heb ik dat wel even laten weten. Maar als ik uitgerust ben, kan ik dat prima hebben.
pi_97636087
Ik ben ook wel een verwende mama hoor, want ik heb alleen maar late diensten door de weeks, dus ik zie mijn meisjes heel veel! Ik start ze altijd zelf op en ben bij ze tot na het middagslaapje! daaran naar de oppas of ze komen hier oppassen en dan neemt papa het over en die zorgt dat ze in bed terecht komen :) Het is een rijkdom om de kids zoveel te zien terwijl ik ook veel werk (28 uur) Alleen in de weekenden en op feestdagen komt het voor dat ik dagdiensten draai en dan is mijn man er voor de meisjes :)
pi_97636147
Ik begin te merken dat het leven soms makkelijker wordt door er twee te hebben. Ze gaan elkaar nu steeds meer bezighouden. Als ze bijvoorbeeld achterin de auto zitten dan blijft Lena maar gapen naar haar grote broer die hele verhalen ophangt.
pi_97636174

Even spammen hoor
pi_97636182
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat dat betreft is zo'n tiet ook wel makkelijk. Mijn lief moet met Dottir naar het CB omdat ik de auto nooit heb op mijn vrije dag. Zou ik het doen was het makkelijk: gaat ze huilen van de prikkies, hop tiet erin. Zij moet daadwerkelijk troosten :o
:D!
Ik wou zeggen herkenbaar maar helaasch, ik moet altijd naar het cb :+ Ik denk dat B. 2 keer is mee geweest in totaal? Nouja onderwijs hè, hij gaat echt geen vrije dag nemen en lessen cancellen voor het cb, en als ik sowieso thuis ben.

Maar routine en handigheidjes ja. In je eentje de dag afsluiten enzo zit er voorlopig door hem nog niet in. Hij mist dan het overzicht en de dingen waardoor ik inderdaad door schade en schande al wijs ben geworden.

Begin juli is B. een hele week weg weer voor zn werk. Tijd om mn routines naar een nieuw niveau te tillen :') :X nouja 30 weken zwanger in mn eentje met Amélie ging ook, dus dit moet ook lukken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97636206
Wat een knapperd, As! Op de bovenste foto doet hij me denken aan Driekus van mefke. En die onderste foto! :D Oh, en hij is ookal zo blond!
pi_97636235
Wat een mooie foto's as
Huup het gaat je zeker lukken.
pi_97636255
quote:
17s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begin te merken dat het leven soms makkelijker wordt door er twee te hebben. Ze gaan elkaar nu steeds meer bezighouden. Als ze bijvoorbeeld achterin de auto zitten dan blijft Lena maar gapen naar haar grote broer die hele verhalen ophangt.
Op dat moment zit ik te wachten!! Lijkt me heerlijk O+

Yaro O+ O+
pi_97636314
Thanks Claudia, FR en MamaPurk!

Ik vind de late diensten juist dubbel MamaPurk. Inderdaad fijn dat ik Yaro dan veel zie en samen kan opstarten. Hij ligt er toch op tijd in en redt het prima met papa. Maar ik ben nooit voor 00.00 uur thuis en als ik dan 's ochtends weer fris en fruitig moet zijn stort ik na een reeks van 4 echt in.
Ben dan ook blij dat ik over een maand een dag minder ga werken (24 uur), dan heb ik in ieder geval niet meer van die lange reeksen.
pi_97636320
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:12 schreef huuphuup het volgende:

Begin juli is B. een hele week weg weer voor zn werk. Tijd om mn routines naar een nieuw niveau te tillen :') :X nouja 30 weken zwanger in mn eentje met Amélie ging ook, dus dit moet ook lukken.
Pff, jeetje! Heftig. Het is al best gauw begin juli. Ik zou hulptroepen inschakelen!

Ik moet volgend jaar eigenlijk een paar keer de oceaan over voor m'n werk en zit daar al over te twijfelen omdat ik lief dan met twee kinderen achterlaat. Het zal heus wel te doen zijn, maar het lijkt me erg zwaar.
pi_97636322
Ow gister ook te horen gekregen dat mijn meneer voor zijn nieuwe baan in juli gewoon twee dagen naar Engeland moet...
pi_97636388
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:15 schreef MamaPurk het volgende:
Ow gister ook te horen gekregen dat mijn meneer voor zijn nieuwe baan in juli gewoon twee dagen naar Engeland moet...
Jaël lekker bij opa en oma logeren?
pi_97636453
pff dat lijkt me wel lastig hoor, zo de zorg alleen voor een aantal dagen. Zowel voor de mama's als de papa's.

Mensen ik duik mijn bedje in. Zal proberen nu alles weer een beetje bij te houden.
pi_97636478
mijn late diensten duren maar tot 21 uur As :) En ik woon redelijk dichtbij mijn werk!
Maar als het financieel mogelijk is en mijn man door zijn proeftijd heen komt dan wil ik heel graag ook minder werken :)

Toevallig wel Claudia en Sarah ook want het is precies een nacht dat ik slaapdienst heb. (ja die draai ik ook zo eens in de week...)
pi_97636538
Oh dat scheelt dan inderdaad. Ik werk tot 23.00 uur (als er geen crisis is en we langer moeten blijven) en heb als ik door kan rijden, een uur reistijd.
En nu ben ik er echt vandoor.
pi_97636570
Nou ja, het is heus wel te doen allemaal, maar ik ben aan het einde van de dag wel écht blij als m'n lief thuis is. Ivan is een makkelijk jongetje, Lena is een vrolijke baby, het gaat overdag prima. Maar toch. Het is best druk en als het niet druk is dan kan het elk moment druk worden waardoor ik altijd alert ben. Als lief thuis is ga ik veel relaxter even in bad of zo.
pi_97636642
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Pff, jeetje! Heftig. Het is al best gauw begin juli. Ik zou hulptroepen inschakelen!

Ik moet volgend jaar eigenlijk een paar keer de oceaan over voor m'n werk en zit daar al over te twijfelen omdat ik lief dan met twee kinderen achterlaat. Het zal heus wel te doen zijn, maar het lijkt me erg zwaar.
Hulptroepen? nee joh :D we overleven het wel met zn drietjes.
Normaalgesproken doe ik het overdag ook alleen, nu is er alleen niemand om 5 uur die me helpt. Nouja goed, daar stel je je dan ook op in en dan is dat ook niet erg. Je dagen zien er dan gewoon anders uit. Bovendien heb ik dan de auto en dat scheelt zo ongeloveloos veel.

We gaan sowieso een dagje naar groofs O+
De kindjes hier op het plein hebben vakantie en ze spelen allemaal graag met Amélie. En als ik echt een brakke nacht heb dan heb ik hele lieve buufs die best even een uurtje of 2 op willen passen zodat ik kan bijslapen.

Ik vind het altijd wel goed voor mn moreel zo'n weekje :D zo van ha! dat heb ik maar mooi gedaan :7
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97636722
Je extended family in het hofje. O+

En tuurlijk kun je het, je bent een bikkel.
pi_97636773
ik zou het ook een uitdaging vinden huup en ik weet ook zeker dat het zou lukken!

Ik vind het heerlijk koetelen en keuvelen met de meisje als meneer er niet is :)
ik vind het ook heerlijk als hij er wel is en ik daardoor even mijn handen vrij heb!
pi_97636801
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, het is heus wel te doen allemaal, maar ik ben aan het einde van de dag wel écht blij als m'n lief thuis is. Ivan is een makkelijk jongetje, Lena is een vrolijke baby, het gaat overdag prima. Maar toch. Het is best druk en als het niet druk is dan kan het elk moment druk worden waardoor ik altijd alert ben. Als lief thuis is ga ik veel relaxter even in bad of zo.
Ja maar je stelt je daar ook op in.

Ik merk het aan mezelf als ik slecht geslapen heb dan zucht en steun ik de klok vooruit naar 5 uur. Maar als dat niet kan dan zucht je een stukje verder tot peuter-bedtijd.
Als je wéét dat je het die dag niet uit handen kunt geven dan merk ik dat je er toch anders mee omgaat. Ik ga dan zelf bijvoorbeeld in zo'n week niet ook nog eens lopen stressen om het huishouden ofzo, of om verantwoorde maaltijden op tafel. In principe kook ik gewoon, maar zo niet dan niet hoor, morgen weer een dag.
En als ik kapot ben en helemaal geen zin heb om t kind ook nog te gaan badderen dan gaat ze lekker 's morgens vroeg in bad.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97636870
Ja, dat is ook zo. En natuurlijk lukt het, want niet lukken is geen optie. Het is niet alsof je in bed kunt blijven liggen als je baby wil drinken en je dreumes honger heeft. Je moet door en je gaat door.
pi_97636945
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat is ook zo. En natuurlijk lukt het, want niet lukken is geen optie. Het is niet alsof je in bed kunt blijven liggen als je baby wil drinken en je dreumes honger heeft. Je moet door en je gaat door.
Zou wat zijn.
Maar toch ben ik blij dat mijn lief niet zomaar een week de hort op moet. Ook omdat ik dat ongezellig vind. Zou mij ws eerder overkomen :)
pi_97636998
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
:D
dat dus :P

en skype en g-talk schelen enorm natuurlijk ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97637044
Goed voor je moreel, dat herken ik wel ja. Je verzint gewoon nieuwe routines, en als je lief na een week weer terug is geniet je extra van het tweede paar handen.
Mijn man is nog nooit een week weggeweest trouwens maar ik denk dat het wel goed zou gaan. Ik denk in voorkomende gevallen altijd aan groofsken :D

Ik heb wel meegemaakt dat het echt niet lukte trouwens, dat was tijdens de zwangerschap. Ik dacht ook altijd dat er geen andere optie was dan het gewoon maar doen maar dat blijkt niet zo te zijn, weet ik nu.
pi_97637093
Maar wat dan?
pi_97637108
Zo ligt mijn muppie er nu bij O+

En volgens mij zouden wij het allemaal prima redden alleen, maar saampjes is gezelliger en maakt het minder lastig, helemaal met twee ukkies...
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:34:45 #124
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97637266
Msn en skype enzo zijn goud waard op die momenten dagen/weken :Y
In theorie denk ik steeds dat ik M. dan zo heel erg zal missen en in de praktijk is het gewoon dat ik spitsuur altijd al minimaal 95% voor mijn rekening neem. Die andere 5% zijn dan peanuts. Als het spul op bed ligt en ik ben 'klaar' ga ik 'm het meest missen :D

We zijn vanmiddag voor het eerst met zijn allen wezen fietsen. Ylana heeft Genóten, ze vond het zó leuk. En maar brabbelen en zingen en doen O+ Ik dacht een klein stukje te gaan fietsen als eerst, maar we zijn de hele middag weggeweest waarvan een uur op de fiets O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_97637470
Wat leuk zeg O+ . Zo groot zijn ze dan ineens hè, en zo bewust van de wereld om zich heen ineens. Heerlijk.

Vanyel, was dat tegen mij? Wat ik toen heb gedaan is huilend mijn moeder bellen, die heeft ons opgehaald. Als dat niet had gekund had ik een vriendin gebeld of wie dan ook maar, ik kon echt, echt, echt niet meer. Het einde van mijn zwangerschap was echt heel naar, wat dat betreft.
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:48:35 #126
259886 pessie
pi_97637856
wat is yaro toch een leuk ventje!

MP, ook al zo'n lief meisje.

De hele dag bij mn schoonouders geweest dus even tvp-tje!
pi_97638117
Daar heb je zo'n mooie volg topic knop voor en sinds het een reeks is staat ie sowieso in je MyAt :P

Eens met Claudia. Yaro lijkt op Driekus. Beiden mooie ventjes in ieder geval :Y
The way you rock'n'roll
pi_97638143
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:39 schreef Jore het volgende:
Wat leuk zeg O+ . Zo groot zijn ze dan ineens hè, en zo bewust van de wereld om zich heen ineens. Heerlijk.

Vanyel, was dat tegen mij? Wat ik toen heb gedaan is huilend mijn moeder bellen, die heeft ons opgehaald. Als dat niet had gekund had ik een vriendin gebeld of wie dan ook maar, ik kon echt, echt, echt niet meer. Het einde van mijn zwangerschap was echt heel naar, wat dat betreft.
Ja was ik benieuwd naar. Fijn om dan een sociaal netwerk te hebben. Dan snap je ook veel beter hoe erg het moet zijn als je dat niet hebt.
pi_97638332
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ja was ik benieuwd naar. Fijn om dan een sociaal netwerk te hebben. Dan snap je ook veel beter hoe erg het moet zijn als je dat niet hebt.
Absoluut :)
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:22:32 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97639340
Volgens mij heb ik al even geen post van Pvoesss gelezen... alles goed Pvoesss?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97639773
Ik kan er nog niet echt over meepraten, dus doe dat ook maar niet :D
Kom alleen even een foto spammen.
Kijk dan wat ons meisje van Twentemeisje heeft gekregen:

O+ O+ O+
TM, nogmaals heel erg bedankt :*
pi_97639850
O+ O+ wat een mooi meisje en wat een mooi jurkje en wat een mooie haartjes!!! O+ O+
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:33:12 #133
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97639852
Dat haar!!!!
pi_97640189
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:33 schreef Ticootje het volgende:
Dat haar!!!!
_O-

Danic wat een prachtige dochter heb je O+
en wat een leuk jurkje! O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97642059
Veel hè. Ik was een beetje bang dat ze het nog zou gaan verliezen, maar inmiddels heeft ze zelfs al een beetje een matje in d'r nek. Tis dat ik d'r te klein vind voor speldjes in d'r haar, maar anders.........
pi_97648146
MamaPurk wat een onzettende lieve foto. Als ik dat zo zie (en heb laatst de foto's bekeken van slapende kindjes), kan ik wel een beetje balen dat Yaro zo echt niet in slaap valt. Die moet gewoon in zijn eigen bedje, niks spontaan in slaap vallen.

Lekker Saffier de hele dag buiten geweest en nog wel op de fiets ook. Fijn dat Ylana er van genoot.

Pessie en DML bedankt voor het compliment wel heel benieuwd hoe Driekus er uit ziet, ga op zoek naar een foto. Gevonden en zie idd wel vergelijkingen

Danic O+ O+

[ Bericht 2% gewijzigd door As1981 op 03-06-2011 09:32:38 ]
pi_97649327
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 08:42 schreef As1981 het volgende:
MamaPurk wat een onzettende lieve foto. Als ik dat zo zie (en heb laatst de foto's bekeken van slapende kindjes), kan ik wel een beetje balen dat Yaro zo echt niet in slaap valt. Die moet gewoon in zijn eigen bedje, niks spontaan in slaap vallen.
Lekker Saffier de hele dag buiten geweest en nog wel op de fiets ook. Fijn dat Ylana er van genoot.

Pessie en DML bedankt voor het compliment wel heel benieuwd hoe Driekus er uit ziet, ga op zoek naar een foto. Gevonden en zie idd wel vergelijkingen

Danic O+ O+
Ik ben zo blij dat Sarah wel zo in slaap valt... Jaël had dat ook helemaal niet, nog steeds niet, die moet ook echt in een bed anders slaapt ze niet!!

Wij waren bij Sarah begonnen meer voeding in een fles te geven met de hoop dat ze iets minder vaak zou komen... Maarrrr ze krijgt meer, spuugt meer, en komt net zo vaak :? Dus we gaan maar weer gewoon terug naar 4x 150 en de laastste fles dan 1x 180 en vaak komt ze ergens dan nog tussendoor en dan bieden we haar 90 aan.. het is even niet anders maar zijn lijkt zich er het beste bij te voelen zo :) Verder is ze tot nu toe weer een blije baby vandaag, ik werd vanmorgen begroet met een lach en ik hoop dat dit zich deze dag voort zet na 3 dagen veel huilen :)
Vanmiddag komen mijn ouders oppassen sinds lange tijd! Gelukkig hoef ik pas om 16.00 uur te beginnen!
pi_97649402
5 of 6 keer op een etmaal lijkt mij heel netjes. Waarom wilden jullie dat verschuiven?
pi_97649498
Nou dat wilde ik niet helemaal dat wilde het CB ;) flesvoeding he en als je haar gewicht dan pakt en de verpakking en theorietjes dan MOET ze nu 4 a 5 keer 180... Maar die theorietjes kunnen me gestolen worden! Mijn kind word daar heeeeel ongelukkig van en daardoor ik ook, dus we veranderen helemaal niets. Ze krijgt minder voeding per keer en dan gewoon iets vaker op een dag, zij blij wij blij en dat is het doel :)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 10:10:18 #140
259886 pessie
pi_97649658
Danic wat een mooi meisje! En inderdaad, wat een haar! Hier viel het na een maand of 3/4 uit, tegelijk met mijn haaruitval :')

MP, gewoon lekker naar je meisje kijken.

Gisteren heerlijk bij mn schoonouders geweest (ze hebben een grote tuin, ideaal met mooi weer). Manlief heeft met zn vader een gedeelte ervan bestraat. We hebben voor NAthan een zandbak gemaakt in een specieton. Hij vond het geweldig! Hij houdt echt van zand O+ . Zand eten valt trouwens wel mee, hij speelt er vooral mee.
pi_97649723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 10:02 schreef MamaPurk het volgende:
Nou dat wilde ik niet helemaal dat wilde het CB ;) flesvoeding he en als je haar gewicht dan pakt en de verpakking en theorietjes dan MOET ze nu 4 a 5 keer 180... Maar die theorietjes kunnen me gestolen worden!
En terecht lijkt me. Het zijn niet allemaal identieke machines..
  vrijdag 3 juni 2011 @ 10:13:53 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97649732
Ik snap die "grote" voedingen voor kleine kinderen ook niet, als ze alleen maar FV krijgen dan hebben ze met 4 voedingen nog minder eetmomenten dan de meeste volwassenen, en zodra je met bijvoeding bezig gaat is dat ook weer een extra eetmoment.

Daar zou het CB-advies overigens wel eens op gebaseerd kunnen zijn: dat een kind met bijvoeding en 4 of 5 flesvoedingen nog steeds 5 a 6 eetmomenten heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97649796
Nou ja, Leandra, bij sommige baby's werkt het juist prima. Ivan sliep bijvoorbeeld veel overdag en bij hem was het een uitkomst dat hij grote flessen wegklokte. Dat het een algemene richtlijn is begrijp ik ook niet goed. Misschien is het een ritme waar de meeste baby's uit zichzelf al gauw op terugvallen en is dat daarom tot maatstaf gemaakt? (Al is dat laatste ook lastig om je voor te stellen als je bedenkt dat baby's in andere culturen de hele dag door kleine beetjes drinken.)

Groot gelijk dat je je eigen plan trekt, MP! Lief hoor, die foto.

Danic, wat een plaatje is ze! :o
pi_97649813
Ja maar kleine Sarah is morgen pas 3 maandjes oud dus bijvoeden dat gaan we nog even niet doen... En dat mijn ene kind wel standaard was en in de theoriertjes paste wat voeding betrof (het kon haar gewoon niet schelen volgens mij...) betekent niet dat Sarah ook zo is... Ik snap wel dat ze ergens een lijn moeten trekken, maar uiteindelijk geven ze alleen advies... En ik ben de moeder dus ik ben de baas en ik bepaal ;)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 10:24:56 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97649969
Ik bedoelde ook meer de richtlijn en dat het CB het adviseert, een kind dat op een dag met 6 kleinere flessen dezelfde hoeveelheid binnenkrijgt, doet het waarschijnlijk net zo goed.

Daarbij: borstvoeding wordt geroemd omdat het kind zelf kan aangeven wat het nodig heeft en in principe daardoor niet overvoed zou kunnen raken, en een FV kind dat een 150 ml flesje niet leegdrinkt zou je dan moeten proberen een 180 ml fles te geven?
Waarom in hemelsnaam?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97650037
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:39 schreef Jore het volgende:
Wat een rotmoment, Jore! Fijn dat je moeder er was.

Ik ben bezig in een boek waarin wordt uitgelegd dat de extended family vroeger heel belangrijk was en het opvoeden van een kind in een gemeenschap gebeurde in plaats van in een gezin met een of twee ouders. Ik wist dat wel maar het was toch weer een eye-opener voor me. Het maakt ook dat ik makkelijker gebruikmaak van het aanbod van mijn schoonouders om bij te springen. Dat is soms niet alleen fijn voor ons maar het is voor Ivan ook ontzettend leuk.
pi_97650208
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 10:24 schreef Leandra het volgende:
Ik bedoelde ook meer de richtlijn en dat het CB het adviseert, een kind dat op een dag met 6 kleinere flessen dezelfde hoeveelheid binnenkrijgt, doet het waarschijnlijk net zoo goed.

Daarbij: borstvoeding wordt geroemd omdat het kind zelf kan aangeven wat het nodig heeft en in principe daardoor niet overvoed zou kunnen raken, en een FV kind dat een 150 ml flesje niet leegdrinkt zou je dan moeten proberen een 180 ml fles te geven?
Waarom in hemelsnaam?
Dat werkte bij floris dus niet zo. Hij was stukken minder tevreden met 150. Dan was ie na de fles niet verzadigd. Met 180 was dat wel t geval.
Maar met de bv dronk ie ook maar 5x op t eind (met 3maanden was dat)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:02:48 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97650826
Soneal krijgt ook al heel lang maar 5 borstvoedingen, maar dat is zijn vraag, niet mijn aanbod waar hij zich maar naar moet schikken ;)
En ik heb geen flauw idee hoeveel ml.

Bij MP gaat het om een kind wat helemaal niet gelukkig wordt van die grotere flessen, maar liever meer kleinere flessen heeft, en dan snap ik zo'n "dat wilde het CB" dus niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97651050
Hoi Leandra :D
Ik leef hoor!! :+ ik ben gewoon heel druk met 2 kleintjes.
En ik heb niet veel te vertellen, en om dan maar steeds alleen mijn afwijkende mening te geven is ook zo suf.
Dus ik lees wel mee, maar zeg niet heel veel :)

MP en voeden op verzoek? Dat kan toch ook best prima?
Dat doet jeetjejom dacht ik ook :Y Gewoon helemaal zelf kijken naar waar het kindje tevreden mee is.

Lekker is dat soneal nog maar 5 voedingen ik zit op veel meer.,
En hij drinkt als ik zo kijk naar de hoeveelheid gekolfde melk hij weg slokt rond de 1,5liter per dag :X
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:16:34 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97651188
Mooi dat alles goed gaat ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97651413
Oh en zo goed gaat het met hem :D :+
Eerst dit

En toen was die al iets dikker :D :D

en nu :') :')
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:37:07 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97651685
Het is een heerlijk knulletje Pvoesss O+

Ik had z'n 2 dagen jongere, kleinere variant (compleet met kuiltje in de kin) in het vorige topic gepost.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97651726
oh die heb ik niet gezien!! goede reden om nog een keer te posten :D :D
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:42:21 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97651853
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:38 schreef Pvoesss het volgende:
oh die heb ik niet gezien!! goede reden om nog een keer te posten :D :D
Ik zit op m'n telefoon (dat post zo makkelijk tijdens het voeden) dus copy & paste gaat even niet...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97652097
Oh Pvoesss wat een heerlijke foto serie. Een lekkere gezonde knul.

Vanmorgen hier creabea geweest, heb een afdruk gemaakt van Yaro's handje en voetje. Die krijgt papa naast zijn kado met vaderdag. Is toch nog best een opgave met zo'n kleintje (tenen en vingers krommen).
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:55:24 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97652246
Ja, dat is idd een uitdaging, vooral de handjes :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:07:42 #157
259886 pessie
pi_97652590
Het is toch nog lang geen vaderdag? Duurt volgens mij nog meer dan 2 weken. Dag vantevoren vind ik vroeg genoeg :P
ik ben eerst nog jarig :Y

Pvoess leuke foto's!
pi_97652796
ha ha ha, maar ik moet dat natuurlijk wel maken als papa er niet is. En aangezien ik er wel hulp bij wilde hebben, was het nu wel handig. Je kan het maar hebben liggen toch dit heeft niets te maken met mijn behoefte op controle ofzo

Wanneer ben je jarig Pessie?
pi_97653466
Ow ja vaderdag, mijn lief viert morgen zijn verjaardag en ik heb nog niet eens wat namens de meiden... Ik denk dat hij dat gewoon pas op de echte verjaardag krijgt... Deze week is veel te hectisch en ik wilde nu wel even naar de winkels, maar Sarah is toch niet in haar hum... Wil alleen maar in de bondolino (ons ze eigen is nu binnen dus daar hangt ze in)... Er is ook nog k*t kermis hier op het dorp, ik haat kermis in de dorpjes hier... Maar goed het is maandag weer voorbij en dan begint het normale leven weer en dan ben ik er ook weer een beetje in was werk betreft enzo hoop ik :)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:50:59 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97653939
Soneal speelt met z'n voetjes! :D

En als je bij mama op schoot zit, met je rug tegen haar bovenbenen en je beentjes op haar buik dan kun je jezelf natuurlijk makkelijker naar voren laten vallen zodat je mond op je voetje komt dan dat je je voetje naar je mond brengt :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:59:10 #161
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97654234
Hier weer een teken van leven van mij. Wel bijgelezen, maar ik mis de concentratie om op iedereen te reageren nu.
Het gaat hier op het moment ontzettend goed. Eline is een supervrolijk meisje dat de dag begint en eindigd met een lach. Ze is ook supersnel, rolt vanaf 3,5 maand van buik naar rug en andersom en zit nu al op handen en knietjes te wiebelen. Ik vind het ontzettend jammer dat ze zo snel gaat, had haar graag wat langer klein gehouden.
Nu is het ook nog maar een klein prulletje. 2 weken geleden op het cb was ze 5800 gram en 59 cm. Maar ze doet het supergoed.

Ik ben ook weer volop aan het werk en ga nu proberen het weer een beetje bij te houden allemaal. Dit weekend lekker een lang weekend bij mijn ouders met de kinderen.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:26:26 #162
259886 pessie
pi_97659200
Sugar leuk weer iets van je te horen. Fijn dat Eline het zo goed doet! Ze gaat inderdaad heel snel!

Ik ben 15 juni jarig. Ik heb nu besloten om mijn verjaardag en die van Nathan dit jaar op dezelfde dag te vieren. Wanneer Nathan echt jarig is zijn we waarschijnlijk op vakantie dus vieren we het het eerste weekend van juli. Ik heb veel familieleden ver weg wonen en op deze manier hoeft niemand zich verplicht te voelen 2 keer achter elkaar naar het noorden te komen (niet dat ik ze verplicht, sommigen vinden dat heel belangrijk). Ik heb er nu al zin in O-) duurt nog 4 weken :') ik weet al wat voor taarten ik ga bakken :X en ook Nathan's wensenlijst komt steeds voller :@ op mijn lijst staan 2 dingen: een moederfiets en fietstassen :P

Leandra, kleintjes die met voetjes spelen O+ . Nathan doet dat alleen wanneer hij zonder broek op de commode ligt en ik een luier wil verschonen :')

Overkill aan smileys zie ik...
pi_97659493
Soneal die speelt met zijn voetjes O+

En fijn Sugersnap dat het met Eline goed gaat. Ze is inderdaad snel, maar klein.

Kan ik me voorstellen Pessie dat je, je bezwaard voelt om iedereen in korte tijd een eind te laten rijden. Lekker al met de voorbereidingen bezig.
Hier ben ik wel al aan het neuzen voor cadeuatjes en ik weet wat voor taart ik wil, maar groots zal het hier niet worden.
We kennen weinig mensen, althans met wie we goed contact hebben. Ook vier ik het gewoon op zijn verjaardag en dat is een doordeweekse dag.

Leuk wensenlijstje heb je. Ik heb ook een moeder fiets gekocht/gekregen voor mijn verjaardag.
pi_97661232
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:34 schreef As1981 het volgende:
Kan ik me voorstellen Pessie dat je, je bezwaard voelt om iedereen in korte tijd een eind te laten rijden. Lekker al met de voorbereidingen bezig.
Waar komt die komma toch vandaan? Zie m de laatste tijd steeds vaker maar hij is zo onlogisch.
pi_97661839
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Waar komt die komma toch vandaan? Zie m de laatste tijd steeds vaker maar hij is zo onlogisch.
Ik neem aan een serieuse vraag, maar anders ben ik blond. Ik zet hem altijd neer wanneer je twee dezelfde woorden achter elkaar zet in de zin. Ik had ook "jij je" neer kunnen zitten, dan had ik geen komma nodig gehad.
En ik ben geen taalwonder, dus de kans is groot dat ik iets fout doe.
pi_97662827
Een serieuze vraag. Spreek je zin maar eens hardop uit met die komma ertussen, dat klinkt heel raar.
Bij mijn weten is de komma tussen je je en dat dat zelden of nooit nodig/ correct.
pi_97662889
Je spreekt hem inderdaad niet uit met de komma. Is inderdaad een gewoonte van mij dan. Zal er proberen op te letten (bij twijfel is het meestal een andere zinsopbouw bedenken ha ha ha).
pi_97663243
Wij zijn de afgelopen week op vakantie geweest. Het was heerlijk. Ilse heeft ervan genoten. Ze deed het helemaal goed. Slapen ging goed. Melk drinken is weer lekker (3x210+7) en elke avond een warme hap. Brood en fruit schoot er door het lekkere slapen en het weggaan vaak in.

een crosspost uit het foto topic:

We hebben zelf thuis geen bad, Ilse gaat thuis in de emmer. In het grote bad is het dus altijd feest. Ilse keek haar ogen uit.

Het was zulk lekker weer, dat Ilse lekker wat slaapjes in de tuin in de tent gedaan heeft.

In het zwembad.

Spelen in de tuin

Moe van het spelen

Op het terras een hapje eten....

... en een slokje drinken
*poef* nu is het weg
pi_97663292
Dat ziet er heerlijk uit KJ en wat heeft ze een prachtige ogen. Zo jullie tentje is wel roze zeg!!!
  vrijdag 3 juni 2011 @ 17:36:49 #170
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_97663618
Ziet er super uit KJ. Fijn dat jullie zo genoten hebben!

Ik voed ook op verzoek maar Puck drinkt altijd alles op dus ik hoef niet te puzzelen met hoeveelheden. Wel is ook hij nog maar pas over op 180ml en hij is ouder dan Sarah. Ik doe totaal niet moeilijk als hij drie kwartier eerder wil drinken maar ik laat hem ook rustig anderhalf uur langer liggen als hij lekker aan het slapen is. Aan het eind van de dag heeft hij netjes zijn vijf flessen op dus ik maak me niet druk over zijn flestijden.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 3 juni 2011 @ 17:42:41 #171
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_97663773
Ik kom er maar niet aan toe om echt bij te blijven hier!
Maar goed, volgens mij was het een heerlijke vakantie voor Ilse!
En pvoess wat een heerlijkheid is die vent van jou toch!
Nathan al 'bijna' jarig!
Hier gaat alles zijn gangetje eigenlijk. Espen heeft ontzettend veel baat bij de behandelingen van de osteopaat, vind het nog altijd heerlijk om bij mij in de doek te zitten, maar slaapt nu ook vaker in de box of in zijn bedje.
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_97663783
Zo deed ik het meestal ook hoor DML. Op een gegeven moment had hij zelf een schema. Meestal was het ook maximaal een uur afwijkend (zowel ervoor als erna).

Ik maakte meestal wel de grotere hoeveelheid aan, want als hij genoeg had kreeg ik het er ook niet meer in.

De avonden hebben wij langzaam afgebouwd. Elke keer als wij hem een week lang wakker maakte tussen 08.00/08.30 uur, gaven we zijn laatste flesje in de avond een half uur eerder. Daar moesten we hem ook steeds voor wakker maken. Ik had dan liever dat hij om 19.00 uur op bed lag en op tijd wakker, dan dat hij laat nog wakker gemaakt moest worden.
Het laatste stuk hebben wij sneller gedaan. Nu slaapt hij ergens tussen 19.00 en 19.30 uur en komt hij 's ochtends tussen 06.30 en 07.00 uur.
Wel merk ik dat als hij later slaapt door wat dan ook, hij 's ochtends eerder komt.
pi_97663836
Fijn dat alles zijn gangetje gaat Jeetjejom en dat Espen baat heeft (gehad) bij de osteopaat. Dat je het niet bij kan houden is toch niet erg?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:05:53 #174
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_97671759
Ach ik smelt helemaal van al die leve babytjes!
Poppedein, gefeliciteerd! Wat een mooi humpie!

Jasmin heeft net, met 7 en een halve maand, haar eerste woordje gezegd! Papa! Ze deed al een paar weken de "papapapapa" of "mamamama" maar nu keek ze Knut bewust aan, graaide naar zijn baard en deed " Pffffffff papa!" En meerdere keren gewoon. Zo lief, zo cute!

Grappig, Jasmin doet het snel, Yade was 14 maanden maar die deed meteen 3 woord zinnen. :D Ze zijn zo anders qua alles. Leuk om te zien!
pi_97673256
kj, wat een geweldige foto's. O+ Ze is echt een schoonheid.

Oh help, bijvoeding, dat gaat hier ook weer over 1,5 maand beginnen. Voor mij hoeft het nog lang niet. Eten, pff, ze is nog maar net geboren! }:| Ik heb wel alvast op het kinderdagverblijf gevraagd hoe ze dat daar doorgaans doen en ze vinden rapley'en geen probleem.
pi_97673317
Ilse O+ O+ wat is ze toch leuk KJ!

Pvoesss, met je bollo!! O+ :D

Wij zijn gisteren met mijn oom en tante lekker naar de haven hier gelopen (was een of andere ambachtenmarkt) en dat was zo gezellig.. dametje heeft zich zo goed vermaakt! Ze hebben hier ook gegeten en zo Leia eens een hele dag meegemaakt.. En waren zo onder de indruk :D Leia vond alles prima, heeft zich heerlijk vermaakt, geen kind aan gehad.. O+ vandaag heeft ze lekker bij opa en oma gespeeld! Wij zijn 6 jaar getrouwd en zijn lekker naar de sauna geweest..

Madammeke heeft geen bultjes en ik verwacht ze eigenlijk ook niet meer! Dus als zowat de enige van de opvang GEEN pokken gekregen :') maar ben blij toe.. Nog een paar nachtjes en dan lekker naar Turkije.. Ooooooooh wat heb ik dáár een zin in!! 12 dagen helemaal met zijn 3-en.. niks moeten, alles mag O+
pi_97673379
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:05 schreef Silmarwen het volgende:
Grappig, Jasmin doet het snel, Yade was 14 maanden maar die deed meteen 3 woord zinnen. :D Ze zijn zo anders qua alles. Leuk om te zien!
Euh, uit deze opmerking zouden andere moeders de indruk kunnen krijgen dat gaan praten met 14 maanden langzaam is. Maar dat is behoorlijk vlot, hoor. En driewoordszinnen gebruiken met 14 maanden is bizar!

Leuk hoor, dat Jasmin papa zegt! Ivan zei rond die tijd ook voor het eerst mama. O+

Orea, dat wordt genieten! *O*
pi_97673852
Leia zei ook met 7 maanden papa, vanaf vlak daarna alleen nog maar mama :P en heeeeeel enthousiast eh, ehh eehh! (das poes :P dat zegt ze alleen maar als er een kat voorbij komt!)
pi_97673954
Ilse, zo te zien heb je een heerlijke vakantie gehad. Wat heeft ze toch een prachtige ogen, KJ! O+

Orea, wat fijn dat ze geen pokken heeft gekregen, jullie kunnen straks echt heerlijk gaan genieten in Turkije!

Jeetjejom, fijn dat Espen zo'n baat heeft gehad bij de osteopaat. En voel je niet bezwaard als je niet alles kunt bijhouden, dat lukt mij ook niet :)

Jasmin, wat knap zeg! Anne brabbelt nog niet eens, maakt alleen wat "eeeuw" en "aaaah" geluiden en af en toe ontsnapt er een medeklinker, zoals de k. Hier is ze dus ook wel laat mee, maar ach, zolang het maar ooit komt ben ik allang blij ;)
pi_97673992
En verder is mijn kind niet de snelste/normaal/langzaam :P kruipen? Ho maar. Staan? Ho maar. Poging doen tot staan? Ho maar..

Af en toe rollend de kamer door, en om haar as draai, check. Half uur zittend spelen, check. Heel zelden vanuit zit naar buik ploffen, check. En da wast. Tanden: niet check!

Voor ze 18 is gaat ze het vast wel doen..
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:41:17 #181
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_97674001
Ik heb een nichtje erbij, ze is nu een week oud denk ik. Haar hobby's zijn slapen en daarbij piep/brabbel/kreun geluidjes maken, haar beentjes gelukzalig uitstrekken en drinken bij de moeder. Ik heb nog nooit iemand zo content zien zitten zijn met een dergelijk dagprogramma :P
pi_97674246
Ik ga door jullie postings altijd filmpjes van Ivan terugkijken. Zo kwam ik net dit filmpje tegen. Ivan was hier 8 maanden oud:

Wat is 'ie toch leuk, mijn kind. :+

Best bevreemdend trouwens ook om te zien. Hij kan nu natuurlijk zoveel meer dat ik ergens denk: doe even normaal en loop gewoon. :') Al die verworvenheden worden zo snel vanzelfsprekend.
pi_97674466
Ooooohhh O+ ik vind hem echt zo leuk!! We moeten Ivan en Leia maar eens aan elkaar voorstellen :+ O-)
pi_97674493
Wat schattig Claudia! Ik kan me echt niet voorstellen dat Anne 'mama' zegt. Maar ze was met alle ontwikkelingen traag, dus dit zal vast ook wel goed komen :)
pi_97674524
Komt echt vanzelf Fannetje!! :Y Kan ik uit ervaring zeggen ;) en nu roept ze het alleen maar :')
pi_97674577
Ze kan nu trouwens wel door de kamer 'tijgeren', al gaat ze alleen maar achteruit :') En op een gegeven moment komt ze klem te zitten onder de stoel/tafel/verwarming en dan gaat ze piepen tot ik haar verplaats :')
pi_97674640
:D! De achteruit gaat hier ook goed! :D ze wil wel vooruit en maakt ook de bewegingen, maar het lukt nog niet zo...
pi_97674729
Orea wat fijn dat jullie gewoon zonder zorgen op vakantie kunnen.

Hier zei Yaro van de week voor het eerst papa duidelijk en hoorbaar, echter nog niet gericht. Op spraak gebied is hij niet zo snel.

Oh stomme computers van het werk, nu kan ik het filmpje van Claudia niet zien ;(
pi_97674842
Ik spring even in zonder goed bij te lezen. Maar wat een leukerd is Ivan toch! Dat hij die zegt vind ik echt knap!
Slapen de kindjes Claudia, dat je weer filmpjes aan het kijken bent?:P

Fijn dat er geen waterpokken zijn Orea! En als ze nog komen gewoon camouflagestift;)

Sugarsnap, leuk om te lezen dat alles gaat goed gaat met jullie!

Anne gaat straks denk ik alles in 1x goed doen Fannetje!

Mex gaat ineens heel snel, zegt ook papa en mamma..ik denk steeds dat het niet echt gericht is, maar bij pappa zegt ie pappa en bij mij mamma, dus het zal toch wel zo zijn.
Sinds deze week klapt ie in z'n handjes en sinds 2 dagen zwaait ie ook.
En we hebben een loopstoel, je kan over loopstoelen van alles zeggen, maar het is echt heerlijk voor een gefrustreerde baby.
Nu speelt ie gezellig mee met de kindjes op onze zonnige galerij.
pi_97674855
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:49 schreef Fannetje het volgende:
Wat schattig Claudia! Ik kan me echt niet voorstellen dat Anne 'mama' zegt. Maar ze was met alle ontwikkelingen traag, dus dit zal vast ook wel goed komen :)
Natuurlijk komt het goed! En er zijn veel soorten ontwikkelingen, hè? Wat ik bijvoorbeeld vooral knap vond aan Ivan op dit filmpje is dat hij aan het spelen was door met zijn blokken tegen de box aan te slaan. Dat was ineens iets nieuws en daarom ging ik het filmen. Niet vergeten dit soort 'subtiele' ontwikkelingen te documenteren en er flink van te genieten! Er wordt vaak nogal gefocust op de grote dingen zoals rollen, zitten, staan, lopen en praten, maar ik vond die kleinere dingen juist ook zo tof. En ze maken allemaal eenzelfde mentale ontwikkeling door!
pi_97674970
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:57 schreef Troeta het volgende:
Ik spring even in zonder goed bij te lezen. Maar wat een leukerd is Ivan toch! Dat hij die zegt vind ik echt knap!
Slapen de kindjes Claudia, dat je weer filmpjes aan het kijken bent?:P
Erg hè? Toevallig maakte ik net deze foto:

Ik denk ook wel eens van mezelf: get a life! :D
pi_97675049
Anne ligt ook vaak op haar buik met armen en benen in de lucht... het lijkt wel alsof ze vliegtuigje speelt ofzo... ziet er best grappig uit!

Claudia, klopt wat je zegt. En ik zie ook echt wel dat Anne ontwikkelingen doormaakt. Maar je (ik dus :')) kunt er toch best onzeker van worden als je leest dat andere kindjes, die vaak nog jonger zijn, veel meer kunnen.
pi_97675112
Ahhhh wat een lieve foto! Leven komt later wel weer als de kindjes zelf op stap gaan;)
Was deze ff aan het uploaden om te laten zien..

pi_97675156
Jongens, het is echt helemaal niet traag om pas na het eerste jaar bewust papa of mama te zeggen. Echt NIET.
pi_97675191
Ohh wat lief, Troeta! Potverdorie, Mex. O+ Hij heeft hetzelfde knuffelpopje als Lena zie ik!

Kan ik me wel voorstellen, Fannetje. Achteraf is het ook makkelijk relativeren natuurlijk.
pi_97675396
Ja, hij ligt er nu ook mee te slapen O+

Dat is volgens mij juist goed Fannetje dat vliegtuigje spelen, is een oefening om te kruipen.
pi_97675425
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:00 schreef Fannetje het volgende:
Anne ligt ook vaak op haar buik met armen en benen in de lucht... het lijkt wel alsof ze vliegtuigje speelt ofzo... ziet er best grappig uit!

Claudia, klopt wat je zegt. En ik zie ook echt wel dat Anne ontwikkelingen doormaakt. Maar je (ik dus :')) kunt er toch best onzeker van worden als je leest dat andere kindjes, die vaak nog jonger zijn, veel meer kunnen.
En dat herken ik wel! Leia is lichamelijk echt niet snel.. die zie ik voorlopig echt nog niet lopen, moeite doen met optrekken, kruipen etc. En soms vind ik dat lastig, vooral ik ik zie/hoor dat andere kindjes die veel jonger zijn dat wel doen. Maar ik heb ook voorbeelden in mijn omgeving waar de kindjes pas met 1,5 gingen lopen. En uiteindelijk lopen ze allemaal, de een sneller dan de ander en daarmee probeer ik dan maar te relativeren!

En ook kan ik me het enthousiasme van de ouders van de kindjes die vlot dingen kunnen voorstellen, want ik ben ook rete trots dat Leia al papa en mama zegt. En dat kan voor anderen weer zijn dat ze denken: verdorrie, mijne doet dat nog niet..

Dat is ook een lastig iets! En dat zal het altijd blijven.. Het is net niet de 'kijk eens mijn kind kan al' discussie, maar zo kan het wel soms overkomen. Men is trots als hun kind iets kan, maar eigenlijk zegt het zo weinig, want echt elk kindje gaat lopen, praten, krijgt tandjes. Etc. Alleen ieder op zijn eigen tempo.. :*
pi_97675499
En Mex O+ oooooh lieve Mex... ik blijf zo'n zwak voor hem houden.. Als je hem ooit kwijt wilt Troeta O-)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:09:41 #199
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_97675539
Mex en Lena O+ En allebei met hetzelfde popje van Nestlé :P

Ik zie dat Lena zonder dekentje ligt. Puck stoppen we er nog steeds onder ondanks wat warm omdat hij anders alleen maar bezig is zijn benen in de lucht te gooien. Dat kan namelijk ook prima als je ingebakerd bent :D

Als we toch foto's aan het spammen zijn. Wat vinden jullie van mijn pet? Dit was op het strand vanmiddag en hij flirtte met alle serveersters en staarde ze met kwijl en al na :+

The way you rock'n'roll
pi_97675584
En over die loopstoelen Troeta, volgens mij als je hem er niet de hele dag of heel lang inzet, valt het nog wel mee hoeveel kwaad het kan (maar ik ben geen deskundige, dus dikke disclaimer..) maar het is mijn logische verstand.. Als je hem er de hele dag in zou zetten dan zou ik me wel een beetje zorgen maken, maar zo nu en dan eens een kort poosje moet best kunnen hoor :)
pi_97675603
Ik hou mijn buurjongetje van 18 maanden maar als voorbeeld. Die loopt pas net los, en praat ook niet echt veel. Ilse is een enorme kletskous, maar wat ze zegt.... geen idee. Zolang ze maar plezier heeft. Rollen doet ze net, en ze rolt ook nog niet terug. Ik zie het allemaal wel gebeuren.
*poef* nu is het weg
pi_97675785
Die foto van Puck! :D How you doin'? 8-)

DML, Lena sliep al heel gauw zonder dekentje. Ze lag er toch binnen een paar minuten bovenop, hoe goed we haar ook instopten. Ik leg haar 's nachts ook nog wel eens recht omdat ze ineens 180 graden is gedraaid.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:15:24 #203
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_97675896
Ow, ik heb gewoon een model kind dus dat zo netjes onder zijn dekentje blijft liggen 8-) Hij heeft zelfs nog niet eens bedacht dat je in bed ook op je zij kan rollen.

Die slaapzak van Lena is superleuk trouwens!
The way you rock'n'roll
pi_97675939
Mijn muppet blijft keurig liggen als ze in slaapzak ligt met de deken eroverheen (en zoals nu, met alleen de hoeslaken van haar deken :D psychologisch iets ofzo) want zonder draait ze alle kanten op! :D :')

En op haar kleed beneden draait ze zo op haar rug of naar haar zij, maar 's nachts ho maar :') dan kan ze het ineens niet meer en als ze dan niet op haar zij ligt, slaapt ze niet lekker in.. dus dan komen papa of mama maar weer opdraven om haar op haar zij te leggen! :D !

Puck heeft een heel wijs koppie O+ mooi!!
pi_97676055
Ik word 's nachts steeds wakker van een baby die (waarschijnlijk al een tijdje) druk op haar buik ligt te spelen. Ze slaapt nu ook vaak op haar buik.

Puck is een cutie!
pi_97676059
Denk dat het niet eens trots in om te zeggen wat je kind al kan. Het is gewoon supergrappig om te zien dat je baby iets doet wat niet-baby is.

Komt er nog een babymeet dan? Ik durf nu wel denk ik,haha, ben zo benieuwd naar mijn favo-baby's!

Nou, ik merk wel dat het heel verleidelijk is om hem vaak en lang in de loopstoel te zetten. Hij vind het zo leuk, hij ontdekt de wereld en gaat ineens zoveel meer begrijpen.
Als ik een rijstewafel pak, komt ie naar me toe en pakt hem zo aan. Als de voordeur opengaat loopt ie zo naar buiten.
En die wasmachine is ook geweldig om uren naar te staren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Puck!!! O+ Wat een lief neusje!
pi_97676160
Ohhh Puck, jij bent echt een van mijn favoriete Fok!kindjes. Zo cute O+
pi_97676213
Mex is net een astronaut zo, met z'n spacemobiel.
pi_97676283
Wat een onwijs leuke foto's heb ik weer voorbij zien komen, Puck, Mex en Lena O+ O+ O+

Hier maak ik me ook vaak niet druk om de ontwikkelingen, soms wel, maar dat hoort er volgens mij bij.

Hier heb ik van de week met het bed opmaken zijn laken ook maar weggelaten. Ik deed hem er altijd onder voor het idee, maar met 5 min was hij er onder vandaag. Vind het toch een onding om het in te stoppen, dus dan maar weg.
Oh ik mis mijn mannetje. Nog maar 40 min en dan mag ik naar huis, kan ik kijken hoe lief hij slaapt.
pi_97676351
Oh en Troeta, wij zetten Yaro ook in de loopauto. Inderdaad niet te lang. Alhoewel hij tegenwoordig liever staat en dan vind ik de box weer veiliger.
pi_97676448
Hier wel een lakentje, zonder gaat ze spoken in bed, met gaat ze vrij snel slapen. Als ze in een ander bedje slaapt dan gaat ze rollen, en om dr as draaien. Zo lag ze van de week aan het hoofdeind van het bed, klem op dr buik. Thuis heeft ze het nog niet ontdekt.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:24:10 #212
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97676469
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:02 schreef Jore het volgende:
Jongens, het is echt helemaal niet traag om pas na het eerste jaar bewust papa of mama te zeggen. Echt NIET.
Amélie zei alles pas na de eerste verjaardag :Y En alles wat ze zei was een week ofzo leuk en verdween daarna weer voor langere tijd in de koelkast. Zo heeft ze ooit 2 keer mama gezegd, heel gericht, en daarna pas weer met anderhalf jaar ofzo. :D :')

Maar goed, inmiddels is ze ruim anderhalf en gaat het praten en vooral het na-papagaaien prima :Y Ik verwacht eigenlijk niet dat Elin veel eerder zal zijn, volgens mij was Amélie best wel gemiddeld met alles.

Haha Claudia ik heb dat ook :D voor mijn gevoel is Elin nog zó klein :o maar over 2 maandjes mogen we alweer. pfoei. jemig...
En als ik dan filmpjes van Amélie terug kijk dan kan ik me echt niet voorstellen dat Elin binnen afzienbare tijd ook zo is/doet.

Mex O+
Pvoesss wat een heerlijke bollo!! O+ O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97676479
haha ja het is ook een UFO, met laserpistoolgeluiden....wat gelukkig uit kan:D

Van de week ging Mex trouwens als een kleine baby slapen, hoofd tegen borst en buik tegen buik.............maar niet bij mij, dat was echt niet leuk.
Hij heeft dat sinds 4 maanden oud niet meer gedaan. :(

Eng he dat bewegen ineens in bed?
pi_97676559
Oh maar Yaro kruipt hier zijn hele bed door 's nachts (overdag slaapt hij er te kort voor). Maar dat maakt geen verschil met of zonder laken.
Het meeste nare vind ik nog steeds dat hij in zijn slaap vaak nog verder wil kruipen maar niet kan, dan gaat hij bonken met zijn hoofd.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:26:46 #215
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_97676622
Heb je een huis zonder drempels Troeta? Hier zou hij binnen twee tellen op een drempel stuiten. Maar ach sowieso zou het niet gaan met het tapijt.
Had hij nou RTL GP sokken aan? Puck heeft de rompers daarvan. Papa is formule1 fan :')

Orea, nu je het zegt. Het lijkt wel een psychologische barriere dat dekentje. Deken er af en er wordt gerold.
The way you rock'n'roll
pi_97676663
Bonken :o

Muppet hier trappelt zichzelf wel helemaal omhoog, dan ligt ze met haar hoofd tegen het hoofdeinde aan :') maar dat is alles.. alleen als ik de deken eraf laat (dus ook alleen de dekbedhoes) dan rolt ze naar buik..
pi_97676712
Hier ook F1 fan-papa maar nog niks gescoord voor de dame :P
pi_97676722
Dat bewegen in bed vereist inderdaad een omschakeling! Op een bepaald moment is het heel normaal geworden dat je je kind in de gekste houdingen aantreft, maar het is wel even wennen. In het begin vind je ze toch al gauw te klein ervoor.
pi_97676898
Ik herken het wel hoor, die rare houdingen. Hij slaapt op zijn buik over het algemeen. Ik lag ook altijd aan het voeteneind (nu nog als ik niet kan slapen). Maar dat bonken vind ik echt naar klinken. Komt misschien ook door mijn werk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door As1981 op 03-06-2011 22:38:20 ]
pi_97677039
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:40 schreef Fannetje het volgende:
Ilse, zo te zien heb je een heerlijke vakantie gehad. Wat heeft ze toch een prachtige ogen, KJ! O+

Orea, wat fijn dat ze geen pokken heeft gekregen, jullie kunnen straks echt heerlijk gaan genieten in Turkije!

Jeetjejom, fijn dat Espen zo'n baat heeft gehad bij de osteopaat. En voel je niet bezwaard als je niet alles kunt bijhouden, dat lukt mij ook niet :)

Jasmin, wat knap zeg! Anne brabbelt nog niet eens, maakt alleen wat "eeeuw" en "aaaah" geluiden en af en toe ontsnapt er een medeklinker, zoals de k. Hier is ze dus ook wel laat mee, maar ach, zolang het maar ooit komt ben ik allang blij ;)
Floris begint nu pas echt te kletsen hoor. Hij maakte wel s wat geluid, maar nu echt andere geluiden dat raar schreeuwen :D
Hij zegt wel soort van mama tegenwoordig :P
Merk wel dat zn ontwikkeling zich nu echt daar op richt. Motorisch heeft ie niet echt iets nieuws geleerd (nou ja oke, hij loopt stukken beter en sneller enzo, dus in dat opzicht wel.), maar t gaat niet meer zo hard als t ging (wat eigenlijk ook logisch is) en nu gaat ie dus wat meer kletsen :)
Komt vanzelf dus!

Vandaag lekker naar de dierentuin geweest, ben lekker verbrand :) Mn nichtje was ook mee, dus we hebben weinig gedaan (ze had geen goede schoenen aan :') dus zijn niet verder dan de prairehondjes gekeken, voor de kenners van Blijdorp ;) en zijn er aan de kant van het oceanium ingegaan en hebben daar niet eens gekeken *lol*). Maar zijn er lekker even uit geweest :D
Ben helemaal verbrand...
pi_97677144
Maar de prairiehondjes zijn dan ook wel het leukste onderdeel van Blijdorp!
pi_97677174
Ja, en nu vind ik dat er toch maar eens een babymeeting moet komen hoor!
pi_97677235

Dit is het geklets van Ilse
*poef* nu is het weg
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:38:20 #224
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_97677277
Puck had een tijdje geleden het kletsen helemaal ontdekt maar nu hij bezig is met rollen is hij heel stil. Lachen gaat ook geluidloos momenteel. Alsof hij dat in de ijskast heeft gezet om zich nu volledig op het rollen te richten.
The way you rock'n'roll
pi_97677295
Wat leuk Ilse O+ Dat doet Anne dus niet, die doet alleen 'eh' 'uh' en 'ah'. En het heeft ook wel een tijdje geduurd voordat ze dat deed.
pi_97677346
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:07 schreef Orea het volgende:

[..]

En dat herken ik wel! Leia is lichamelijk echt niet snel.. die zie ik voorlopig echt nog niet lopen, moeite doen met optrekken, kruipen etc. En soms vind ik dat lastig, vooral ik ik zie/hoor dat andere kindjes die veel jonger zijn dat wel doen. Maar ik heb ook voorbeelden in mijn omgeving waar de kindjes pas met 1,5 gingen lopen. En uiteindelijk lopen ze allemaal, de een sneller dan de ander en daarmee probeer ik dan maar te relativeren!

En ook kan ik me het enthousiasme van de ouders van de kindjes die vlot dingen kunnen voorstellen, want ik ben ook rete trots dat Leia al papa en mama zegt. En dat kan voor anderen weer zijn dat ze denken: verdorrie, mijne doet dat nog niet..

Dat is ook een lastig iets! En dat zal het altijd blijven.. Het is net niet de 'kijk eens mijn kind kan al' discussie, maar zo kan het wel soms overkomen. Men is trots als hun kind iets kan, maar eigenlijk zegt het zo weinig, want echt elk kindje gaat lopen, praten, krijgt tandjes. Etc. Alleen ieder op zijn eigen tempo.. :*
Dat dus! k voel me altijd zo'n opschepper :@
Maar zo bedoel k t dus niet! Vind t gewoon knap wat ie allemaal kan!
Dingen als zwaaien, klappen enzo doet ie dus echt niet. Is ie ook niet in geinteresseerd, hij is veel te druk met rondrennen, spelen enzo.
En kletsen dus ook net pas echt.

Ik vind t vooral grappig t verschil tussen mn nichtje, neefje en Floris te zien. Zij doen hele andere dingen dan Floris. Neefje doet aan de hand nu wel wat stapjes, maar hij vindt t doodeng. Floris heeft dat bijvoorbeeld nooit gehad. Hij laat zich net zo makkelijk vallen, tis echt een rouwdouwer.
Idd uiteindelijk doen ze allemaal het zelfde, de 1 doet dit wat eerder en de ander dat.
Mn neefje deed met 10/11 maanden kiekeboe, opeens uit zichzelf. Floris doet dat dus niet. Die is echt motorisch heel snel.
Hoewel hij ook een beetje begint te luisteren :D
pi_97677369
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:35 schreef As1981 het volgende:
Maar de prairiehondjes zijn dan ook wel het leukste onderdeel van Blijdorp!
die hebben we nog niet eens gezien :') we zaten op t bankje erna zeg maar :')
pi_97677408
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:40 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

die hebben we nog niet eens gezien :') we zaten op t bankje erna zeg maar :')
ha ha ha

Ik ben er vandoor, overdragen en naar huis!!!
pi_97677519
Lekker werk heb jij As, dat je zo achter de pc kunt hangen :D
pi_97677762
Puck, Lena en Mex O+

Ik ben trouwens nooit zo'n fan van die loopwagens, maar goed ook niet nodig gehad. Kruipend vond ie t best, toen ie stond liep ie ook snel. Hij is nooit chagrijnig geweest ofzo omdat ie iets niet kon ofzo.
(en werd er dus altijd kriegelig van als er mensen tegen mij zeiden dat ik zo'n ding voor Floris moest kopen, want dat was zo leuk)
pi_97678144
Ja, we zijn net verhuisd naar een huis zonder drempels, met lekker de ruimte ervoor.

Ik word ook altijd kriegelig als mensen zeggen dat ik iets moet Sonnetje! Ik denk ook dat het per kindje verschilt wat wel en niet kan en leuk is. Ik ken een meisje van 9 maanden en die heeft zo'n teer lichaampje, die zou ik ook niet in een loopstoel zetten bijv.
En het sjaggerijnige was hier echt heel erg van het wel willen,maar niet kunnen.
En in de box stoot hij steeds zijn hoofd, dus daar zit ie eigenlijk nooit meer in, hij zit vaker gewoon op de grond.

Ilse O+
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:54:57 #232
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97678190
hahahaha Son, dito :D ik hoef ook niet zo nodig. Buiten dat ik er sowieso niet zo'n fan van ben vind ik het behoorlijk grote dingen ook.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97678365
haha ook dat!
Zn loopwagen is groot zat wat dat betreft :D
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:17:47 #234
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_97679339
Ik praatte ook al heel erg jong, en ik zeg nu altijd wat mijn ouders zeggen over mij " Yade sprak al snel hele zinnen, en is nooit meer gestopt met praten!" Ik gok dat Jazzy dat ook doet. Jazzy probeert ook te kruipen trouwens, zo grappig, ze gaat namelijk alleen maar achteruit en wordt dan wat... geirriteerd en gaat dan heel hard liggen wapperen. De muppet.

En ach troost je, Jasmin draait nog steeds niet terug op haar rug, wel constant op haar buik, maar haar rug, ho maar. En boos dat ze dan wordt!
pi_97679455
Over ontwikkelen gesproken. Amy kan sinds deze week eten. Sinds ze geoefend heeft bij de logopedist kauwt ze eindelijk als ze iets in haar mond heeft en slikt ze het ook door. We moeten wel zelf stukjes in haar mond doen, maar ze laat zich nu ook voeren. Ik vind het zo ontzettend knap en een geweldige ontwikkeling. O+ Dat geeft de burger moed :Y
pi_97679619
Wat fijn Sola!!
*poef* nu is het weg
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:34:59 #237
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97680220
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:19 schreef Solagratia het volgende:
Over ontwikkelen gesproken. Amy kan sinds deze week eten. Sinds ze geoefend heeft bij de logopedist kauwt ze eindelijk als ze iets in haar mond heeft en slikt ze het ook door. We moeten wel zelf stukjes in haar mond doen, maar ze laat zich nu ook voeren. Ik vind het zo ontzettend knap en een geweldige ontwikkeling. O+ Dat geeft de burger moed :Y
Wat knap! en wat fijn *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97680506
pfffffffff ik heb avonddienst en jullie gaan hard en helaas kan ik niet fokken onder werktijd zoals As ;)

Maar ik zag hele mooie foto's van ilse met haar mooie ogen O+ Mex, Puck, Lena O+ O+ O+

Hier lijkt de rust wat wedergekeerd :) Sarah had vandaag al een betere dag dan de afgelopen 3 dagen, dus we gaan door zoals het nu gaat!!
Ik ga haar zo haar laatste voeding geven en dan lekker mijn bedje opzoeken! Wel fijn dat ze die voeding nog krijgt kan ik nog lekker even knuffelen met haar enzo O+
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:39:57 #240
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_97680509
Pfff, vandaag de eerste dag dat Arwen een beetje lastig was. Vanochtend wilde ze al niet echt slapen na het eten en toen de kraamvisite er was om 11 uur was ze ook nog redelijk jengelig. Uiteindelijk is ze wel in slaap gevallen, maar het kostte wel wat moeite.
En vanavond begon het feest rond 6 uur al. We hadden even boodschappen gedaan met zijn drieën en ze was wederom wakker. Bij thuiskomst is mijn vriendin gaan voeden, maar Arwen wilde daarna niet slapen. Heel af en toe was ze rustig, maar na een paar minuten verviel ze weer in stand luchtalarm, waarbij alleen een pink in haar mond hielp. Nog maar wat geprobeerd te voeden, luier verschoond, etc.

Nu ook weer zeker anderhalf uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Maar goed, ze slaapt, nu alleen nog kijken hoe lang.

Natuurlijk wisten we dat dit soort dagen erbij horen als je aan kinderen begint en als ze eenmaal lief slaapt, ziet ze er ook wel weer schattig uit, maar het is wel vermoeiend. Mocht iemand nog tips hebben om dit soort dagen door te komen, dan hoor ik het graag :).
pi_97688550
Ik kan alleen fokken op het werk als ik een weekend dienst heb hoor. Mijn afdeling is in principe leeg, dus doen we administratie, dingen die zijn blijven liggen doordeweeks en indien nodig assisteren op andere afdelingen.
Doordeweeks moet ik ook altijd hard aan de bak.

Sola wat fijn dat Amy nu door heeft wat ze moet doen. Dus de logopedist heeft toch nog wat kunnen doen / tips kunnen geven ondanks dat jullie relatief laat waren met haar?

Chevalric, echt tips heb ik niet. Als je alles geprobeerd hebt (voeden, schone luier, enz) en ze sit gewoon niet lekker in haar vel is het alleen maar troosten. Het is inderdaad vermoeiend, maar er komen betere tijden. Blijf vooral praten, aangeven hoe je, je voel naar elkaar en misschien naar de omgeving. En deel het met elkaar. Yaro heeft de eerste 3 maanden erg veel gehuild. Op een gegeven moment ging ik vaak even slapen van 22.00 - 23.30 uur, deden we samen de laatste voeding klaar maken en ging mijn man naar bed. Ik bleef dan op tot hij echt goed sliep. Hierdoor had ik toch wat uurtje te pakken.
Eenmaal zaten we er beide door heen (vermoeidheid) en toen mijn vader kwam kijken hoe het ging (mijn ouders wonen om de hoek) en zag hoe wij er bij zaten heeft hij ons naar bed gestuurd en heeft hij de hele nacht opgezeten met Yaro.
Dat was wel zo schattig. Toen ik om 3 uur 's nachts beneden kwam stond hij met Yaro op het aankleedkussen aan de bar. Yaro sliep net, dus ik moest heel snel weer naar bed van hem. Toen ik 3 uur later weer beneden kwam, stond hij nog steeds zo met hem aan de bar. Toen heb ik hem toch maar over genomen. Die arme man was helemaal stijf van het staan.

Oftewel, als het echt niet meer gaat, kijk eventueel verder dan alleen jullie twee.
Ik hoop dat je hier wat mee kan.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 07:59:51 #242
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_97688653
Ach, om eerlijk te zijn is Arwen nog niet eens echt lastig. Ze is geen huilbaby, maar ze was gisteren iets minder gemakkelijk dan eerder. Het was voor mij een stukje frustratie dat ik even kwijt moest, maar ik besef ook dat we eigenlijk een hele rustige en gemakkelijke dochter hebben :). Dat ze dan af en toe een minder dagje heeft, moeten we gewoon nog leren accepteren.
pi_97688691
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:39 schreef Chevalric het volgende:
Mocht iemand nog tips hebben om dit soort dagen door te komen, dan hoor ik het graag :).
Go with the flow. Vergeet je plannen en verwachtingen, plof op de bank met je kleintje en geniet ervan dat ze nog lekker in je armen wil slapen. :+ En over het algemeen gewoon kun je proberen een duidelijk ritme aan te houden en ervoor te zorgen dat de dagen niet te druk zijn. Soms moet je dat ritme wat aanpassen omdat ze ouder wordt en andere behoeftes heeft.
pi_97688857
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 08:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Go with the flow. Vergeet je plannen en verwachtingen, plof op de bank met je kleintje en geniet ervan dat ze nog lekker in je armen wil slapen. :+ En over het algemeen gewoon kun je proberen een duidelijk ritme aan te houden en ervoor te zorgen dat de dagen niet te druk zijn. Soms moet je dat ritme wat aanpassen omdat ze ouder wordt en andere behoeftes heeft.
Dat ja! Daar had ik het gister nog met N over. Ik mis dat echt. Zo'n klein frummeltje wat lekker tegen je aan slaapt

[ Bericht 15% gewijzigd door kaatjejannie op 04-06-2011 13:31:42 ]
*poef* nu is het weg
  zaterdag 4 juni 2011 @ 09:10:54 #245
259886 pessie
pi_97688938
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:39 schreef Chevalric het volgende:
Pfff, vandaag de eerste dag dat Arwen een beetje lastig was. Vanochtend wilde ze al niet echt slapen na het eten en toen de kraamvisite er was om 11 uur was ze ook nog redelijk jengelig. Uiteindelijk is ze wel in slaap gevallen, maar het kostte wel wat moeite.
En vanavond begon het feest rond 6 uur al. We hadden even boodschappen gedaan met zijn drieën en ze was wederom wakker. Bij thuiskomst is mijn vriendin gaan voeden, maar Arwen wilde daarna niet slapen. Heel af en toe was ze rustig, maar na een paar minuten verviel ze weer in stand luchtalarm, waarbij alleen een pink in haar mond hielp. Nog maar wat geprobeerd te voeden, luier verschoond, etc.

Nu ook weer zeker anderhalf uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Maar goed, ze slaapt, nu alleen nog kijken hoe lang.

Natuurlijk wisten we dat dit soort dagen erbij horen als je aan kinderen begint en als ze eenmaal lief slaapt, ziet ze er ook wel weer schattig uit, maar het is wel vermoeiend. Mocht iemand nog tips hebben om dit soort dagen door te komen, dan hoor ik het graag :).
Kindjes hoeven niet te gaan slapen wanneer jij wilt dat ze gaan slapen he? Hier was het wel soms zo dat Nathan stiekem doodop was maar de slaap niet kon vatten. Ik ging dan lekker met hem in ons bed liggen voeden, viel hij vanzelf in slaap (en ik ook).
De eerste 2 weken was Nathan supermakkelijk. Hij sliep de hele dag en behalve elke 2 uur voeden en verschonen had hij verder niet veel nodig. Daarna werd het anders.

Wat betreft ontwikkeling. Nathan is in zn lichamelijke ontwikkeling al best ver. Maar ook al brabbelt hij de hele dag, hij zegt echt nog niet gericht papa en mama. Ook zwaait hij nog niet (dit moest volgens mijn huisarts met 9 maanden, nou ja, pech gehad). Ik zeg altijd dat kindjes hun energie verdelen: Het ene kindje zegt papa/mama met 8 maanden mar loopt met 20, het andere kindje zegt het met 15 maanden maar liep voordat hij jarig was.

De waterpokken lijken hier echt op zn retour. Ze zijn bijna allemaal ingedroogd en de vlekjes worden veel minder. Ook is het allemaal niet meer zo vurig. Gisteren hebben we geen havermoutbadje gegeven, we hadden het idee dat het wel goed ging.
pi_97689502
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:19 schreef Solagratia het volgende:
Whaaaa wat goed!! *) Goooo Amy!! Eten is hartstikke lekker, fijn dat je dat nu ook gaat ontdekken.. Berg je maar Sola, dat wordt straks boodschappen aanslepen :P *O*
  zaterdag 4 juni 2011 @ 11:31:50 #247
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97691023
mijn baby plakslaapt nog steeds graag O+
héérlijk O+ O+ het tikt wat onhandig :P en soms moet ik dr haartjes wassen vanwege cola en/of boterhammen met hagelslag-vervuiling :') maar ik geniet er enorm van <3

10 minuten geleden gemaakt ;)

en ik ga nu, mét plakbaby, en een tijdschrift, lekker buiten hangen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 4 juni 2011 @ 11:33:22 #248
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97691060
Dat is echt te lief! Aahww!
pi_97691163
Aw Elin... O+

Sarah slaapt zomaar weer een keer in haar eigen bedje boven!!! Ze ligt er al 20 minuten in en is stil *O* vandaag viert mijn mannetje zijn verjaardag dus het zal een drukke en hectische middag worden, ben benieuwd of we daar vanavond de vruchten van plukken!!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 11:39:29 #250
259886 pessie
pi_97691203
Elin wat lig je daar heerlijk!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:24:55 #251
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_97695926
Elin! Lekker sticker dat je bent! Hier is gelukkig plakken op mijn bovenbenen ook alweer even genoeg. Is net iets minder warm voor mij :)
B. is met jorja naar zijn ouders fietsen en ik wil eigenlijk proberen espen op mijn rug in de draagdoek te gaan krijgen dus ben zo weer weg! (wish me luck)

Espen slaapt trouwens steeds meer in de box of in zijn bed, het is wel steeds maar een uurtje maar het begin is er!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_97696379
Oh Elin wat lief!!!

Ik mis dat nu ook wel hoor, dat hij zo lekker tegen me aan plakt. Alhoewel ik toen soms gek werd van het alleen op mij willen slapen en in beweging blijven (vooral die combi), lichamelijk trok ik dat echt niet 3/4 dag. Nu zou ik het weer heerlijk vinden, maar helaas.

Fijn Pessie dat de pokken op zijn retour zijn.

Succes Jeetjejom met het dragen, hopelijk gaat het goed!

Hier krijgen we zo mijn schoonouders op visite, gelukkig ligt Yaro er nu in na een drukke ochtend. Is zij zo ook lekker gezellig als zij er zijn. Dan gaan we heerlijk in de tuin vertoeven.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:57:31 #253
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_97696860
Buh, Larissa is verkouden (door mij), en wil heeeuul vaak aan de borst (ik denk dat ze elke keer kleine beetjes melk binnenkrijgt omdat haar neusje een beetje dicht zit).

Eigenlijk willen we dadelijk naar de baby-en tiener megastore (40 min. rijden), want het onderstel van de quinny buzz is nu al stuk: een knop is eraf gesprongen tijdens het inklappen :'( }:| En een werkende kinderwagen is wel handig..

Maar omdat ze elke keer dus om eten zit te vragen twijfelen we een beetje of we moeten gaan..
pi_97697209
Vaak slapen die kleintjes in de auto ook wel lekker the_tankgirl
Anders gaat een van jullie naast haar zitten en probeer je het een stukje. Je kunt altijd nog omkeren of stoppen onderweg :)
pi_97698295
Oh Amy, wat goed zeg! Dat geeft de burger moed. Anne eet trouwens nu perfect heel fijn gepureerde dingen, maar vast voedsel, ho maar. En ander drinken dan melk is ook nog steeds wel problematisch, maar we bieden gewoon héél vaak iets aan en dat krijgt ze toch wel iets binnen, al is het niet veel. Plasluiers zijn nog gewoon prima, dus dan zal het wel goed zijn.

Elin, wat slaap je nog lekker tegen mama aan O+ Dat doet Anne dus allang niet meer, helaas. Die slaapt sowieso nergens anders dan in bed. We waren net naar de stad en ze was hartstikke moe, maar slapen ho maar.
pi_97703699
Fannetje, Anne gaat sneller als Isabelle hoor. Isabelle tijgert nog niet eens en ze vergeet steeds weer opnieuw hoe ze van haar buik moet terugrollen naar haar rug. Wel draait ze continue op haar buik en wiebelt ze en trekt ze haar knieen onder zich. Wel babbelt ze veel. Veel dadada en ga maar door. Geen herkenbare woordjes. Ik maak me niet zo druk, het komt vanzelf wel.
Al zal het wel helpen als ze eens onthoud hoe ze terug draait want oei oei wat wordt ze boos als dat niet lukt :')
pi_97704768
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:31 schreef As1981 het volgende:
Ik herken het wel hoor, die rare houdingen. Hij slaapt op zijn buik over het algemeen. Ik lag ook altijd aan het voeteneind (nu nog als ik niet kan slapen). Maar dat bonken vind ik echt naar klinken. Komt misschien ook door mijn werk.

SPOILER
Kan me voorstellen. Maar bij jonge kinderen (vanaf een maand of 9) is het hoofdbonken in bed een bekend, volstrekt onschuldig verschijnsel. :)

Mijn broertje heeft het trouwens (in mijn beleving) jarenlang gedaan, en hij zong er ook nog bij. :D
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:01:36 #258
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_97704808
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 15:09 schreef mrien het volgende:
Vaak slapen die kleintjes in de auto ook wel lekker the_tankgirl
Anders gaat een van jullie naast haar zitten en probeer je het een stukje. Je kunt altijd nog omkeren of stoppen onderweg :)
ja, het blijft een beetje eng allemaal, bedankt voor je tips ;)
Uiteindelijk had het geen zin om te gaan, de servicebalie van de winkel is alleen doordeweeks open.
pi_97705323
Hier gisteren ook een plakbaby. Helaas tussen de huilbuien door. Ze had echt haar dag niet. Het wordt nu iets beter, maar ze is nog steeds een beetje uit haar hum. Zal voor een deel ook wel door het warme weer komen. Ach, laat maar lekker plakken denk ik dan. Pedagogisch doen kan altijd nog :P
pi_97706685
Die kleintjes mogen nog lekker plakken hoor Danic. De eerste zes maanden kun je ze zeker niet verwennen.
Puck heeft die plak periode maar heel kort gehad. In de box in slaap vallen is ook niet aan hem besteed. Omdat we gelijkvloers wonen is hij eigenlijk vrij snel voor elk slaapje zijn bedje in gegaan. Soms lukt het slapen daar dan niet maar tegen je aan slapen doet hij dan desondanks ook niet meer. If all fails helpt een stuk wandelen in de kinderwagen wel om hem te laten slapen.

Huup, wat ontzettend lief dat Elin nog zo lekker bij je kan slapen.
The way you rock'n'roll
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:54:12 #261
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97706883
Elin, wat lig je daar lekker bij je mama! Eline kan dat al een tijdje niet meer, alleen 's avonds af en toe nog.

Amy, wat fijn dat je nu ontdekt hoe lekker je eten is. En nu goed gaan groeien.

Verder is er niet veel blijven hangen, sorry. Wij zijn bij mijn ouders lekker van het mooie weer aan het genieten. Eline heeft vandaag met alleen haar luier aan op het speelkleed gelegen en heeft veel geoefend met op handen en knieën zitten.
En niet elk kindje is idd even snel. Bram kroop pas na zijn eerste verjaardag, en Eline zoals het er nu naar uit ziet voor haar halfjaardag.
Morgen past oma de hele dag op Eline en gaan we Bram verwennen met een dagje Plopsa Coevorden.
pi_97706953
Ben je daar wel eens eerder geweest Sugarsnap? Ik wel, en het was véél kleiner dan ik had verwacht. Na drie uur waren we er wel uitgekeken.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:01:23 #263
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97707184
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:15 schreef danic het volgende:
Hier gisteren ook een plakbaby. Helaas tussen de huilbuien door. Ze had echt haar dag niet. Het wordt nu iets beter, maar ze is nog steeds een beetje uit haar hum. Zal voor een deel ook wel door het warme weer komen. Ach, laat maar lekker plakken denk ik dan. Pedagogisch doen kan altijd nog :P

liever verpesten met teveel liefde dan met te weinig ;) en wat dml zegt, kan geen kwaad hoor, lekker knuffelen als dat helpt. O+

Elin heeft helaas ook op de ei provocatie gereageerd, dus zowel ei als koemelk reageert ze op -O- nu weer twee weken rustig aan voor haar en daarna soja proberen. Ik hoop zó dat soja wel goed gaat :{ ik mis mn sojadingen best wel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:06:37 #264
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97707427
Wat sneu voor Elin -O-

En inderdaad lekker knuffelen allemaal ;) , Alexa was ook een plakbaby O+ dat gaan we straks weer missen :P
Alexa en Seth zijn lief
pi_97707691
Onze plakbaby ligt bij papa te plakken O+
En ik zou zeggen juist nu genieten van het plakken, misscien willen ze over een jaar wel niet meer... Jaël is helemaal niet zo een plakker, nooit geweest en dat vind ik soms best jammer!

Vandaag naar de kermis geweest hier in het dorp met Sarah in de Bondolino en ze heeft alleen mar geslapen tussen alle herrie :) Sinds we eergister de voeding weer terug zijn gaan draaien naar het oude patroon hebben we sinds vandaag ons blije niet zo heel erg huilende meisje weer terug O+ O+ O+
pi_97707837
Ik was nog vergeten om te juichen voor Amy die nu zo goed eet. Wat een pak van je hart Sola *O*

Och arme Elin. Wat ontzettend sneu Huup :{ Ik hoop met je mee dat ze niet op soja reageert.

Puck heeft al twee dagen dat hij overdag weinig slaapt en dan nu rond zijn echte bedtijd een huiluur heeft. Heel zielig. Hij neemt zijn slaaphouding aan, zijn oogjes zakken dicht maar even later toch weer brullen.

Wegens aanleg in de familie wil het cb schijnbaar dat wij voor een preventieve heup echo gaan. Beetje jammer alleen dat ze dit niet via het consult over drie weken bespreken maar gewoon de verwijzing per post naar je opsturen zonder verdere communicatie :{w
The way you rock'n'roll
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:17:49 #267
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97707907
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:55 schreef Fannetje het volgende:
Ben je daar wel eens eerder geweest Sugarsnap? Ik wel, en het was véél kleiner dan ik had verwacht. Na drie uur waren we er wel uitgekeken.
We zijn er nog niet eerder geweest, maar ik heb van alle kanten kortingen gekregen. En mijn ouders wonen er maar zo'n 20 min rijden vandaan. Ik denk ook wel dat het met een baby niet zo veel aan is, daarom laten we Eline bij mijn ouders. Bram is natuurlijk een peuter van 2 die stapelgek is op Bumba, Plop, etc.

Huup, wat k*t dat Elin ook op ei reageert, ik duim met je mee dat soja goed gaat.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:22:55 #268
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97708170
DML misschien een foutje? Wel raar dat het CB dat anders zo aanpakt!

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:12 schreef MamaPurk het volgende:
En ik zou zeggen juist nu genieten van het plakken, misscien willen ze over een jaar wel niet meer... Jaël is helemaal niet zo een plakker, nooit geweest en dat vind ik soms best jammer!

Dat dus.
Seth is ook geen plakker. Die leggen we nu in bed met speentje en die valt vanzelf in slaap. Manlief vindt dat heerlijk, ik vind het nog steeds gewoon een heel raar idee, zo'n kindje dat boven ligt, heul alleen, en dan zelf in slaap valt. Alexa had altijd een van ons nodig om te knuffelen enzo O+ (maar dat was ook wel weer een stuk zwaarder soms).
Alexa en Seth zijn lief
pi_97708189
* Vanyelhoopt mee voor de soja. Wat lijkt dat me lastig als je kind voedselissues heeft (ook die moeite met eten van Amy, maar dat bleek gelukkig te verhelpen).
pi_97710224
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck heeft al twee dagen dat hij overdag weinig slaapt en dan nu rond zijn echte bedtijd een huiluur heeft. Heel zielig. Hij neemt zijn slaaphouding aan, zijn oogjes zakken dicht maar even later toch weer brullen.
Iets soortgelijks heeft Lena nu ookal een tijdje. Zit clustert tegenwoordig weer een uurtje, van 7-8. Ik zie dat ze geen echte honger heeft maar vooral heel moe is, alleen lukt het niet zo goed om in slaap te komen. Onze slaapkamer is ook wel belachelijk licht. We hebben maar verduisterende gordijnen bij de Hema besteld. De levertijd is helaas 4 weken.
pi_97713171
Wat naar Huup dat Elin ook op ei reageert. Hopelijk gaat de soja straks wel goed.

DML, inderdaad een bijzondere manier dat ze dat sturen zonder enige communicatie. Misschien is er wat mis gegaan.

Danic, inderdaad lekker plakken. Ik vind het nu soms jammer dat ik minder van die momenten heb genoten dan dat ik misschien had moeten doen omdat ik het toen soms zwaar vond. Nu mis ik dat wel een beetje. Merk dat dingen misschien toch meer langs mee heen zijn gegaan dan op dat moment beseft (na de bevalling, de eerste 3 maanden). Juist door het meelezen hier, ga ik bepaalde dingen meer waarderen.
pi_97713787
Mag ik nog een keer mijn kind showen. VInd het namelijk zo'n leuk pakje.

zaterdag 4 juni 2011 @ 22:25:22 #273
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97714428
wat schattig O+ O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97714723
Is dat echt een speciaal zwempakje As? Wat een schatje zeg! En wat lijkt hij groot O+
pi_97715033
We hebben het pakje gekocht bij de Penny's in Ierland (de Primark is daar een onderdeel van, dus ik ben los gegaan). Het is UV beschermend, dus we willen het gebruiken voor buiten zwemmen en zonnen. In het zwembad binnen krijgt hij gewoon een zwembroek aan.
En Yaro is ook best groot, maar ook wel stevig. Het is wat dat betreft wel echt een jongen, naar mijn idee zijn meisjes echt een stuk fijner gebouwd.
pi_97715801
balen zeg huup, ik duim voor je dat soja wel goed gaat.

As, wat een knapperd! Het is ook een echte knul inderdaad! Hier staat het badje op het balkon, maar wordt nog niet als badje gebruikt. We gebruiken het als een soort van veilige ligplek. Zodra ze zitten kan kan er wat water in.

We zijn op vakantie nog een middagje bij Ynske langs geweest. Ynske heeft onze bruiloft gefotografeerd en heeft nu Ilse op de foto gezet. We hebben vanmiddag een voorproefje gekregen. Ik ben er zo blij mee. Dit is ook echt Ilse.

Liever niet quoten, ik haal hem later weer weg.
*poef* nu is het weg
pi_97717327
Mooie Ilse O+ En inderdaad een mooie foto zeg!!
pi_97720634
Eva heeft een beetje hetzelfde als Puck en Lena volgens mij. Hoewel ze nog geen vaste bedtijd heeft, heeft ze ineens wel veel meer moeite met in slaap vallen. Ze sukkelt dan weg (bij één van ons op schoot, want zelf inslapen in haar bedje lukt niet) en net als je denkt dat ze slaapt, schrikt ze wakker en begint dan keihard te huilen, bijna krijsen. Heel zielig.

Ik vind ook wel dat ze steeds meer begint te spugen. Tot bijna 2 uur na haar fles blijft ze mondjes tot golfjes teruggeven. Als de tijd wat meer verstreken is dan is het geen melk meer wat terugkomt, maar water. Alsof haar lijfje wel de voeding heeft opgenomen, maar geen plek meer heeft voor het water :?
Iemand hier ervaring mee? Ik ga denk ik maandag even bellen naar het cb, want ik vind het erg vreemd en zij voelt zich er duidelijk ook niet fijn bij.
pi_97726743
oh Ilse O+ wat een onwijs gave foto KJ!

Danic, toen Yaro ineens meer ging spugen hebben wij een tijd nutriton toegevoegd, hij was toen wel wat ouder.
Het niet zelf in slaap komen herken ik wel. Hier leek het te komen na de krampjes, hier had hij veel last van en lag hij bij ons. Toen de krampjes over waren was dat vertrouwd en wilde hij alleen nog maar bij ons slapen. Als we hem weg lagen als hij diep genoeg sliep werd hij weer wakker en was het hard huilen.
Uiteindelijk zijn we het gaan opbouwen langzaam. Ze is nu nog zijn klein, voor nu nog lekker bij jullie laten.
  zondag 5 juni 2011 @ 10:02:11 #280
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_97727789
Goedemorgen dames,

Kaatjejannie, wat een hele leuke foto! :)

Ik kom mezelf hier met Sam melden. Sam is 1 juni om 21.07 geboren. Het verhaal zit ik nog wel in het bevallingstopic.
Met regelmaat zal ik hier komen lezen, tis toch weer even wennen zo'n kleintje :).
Ze doet het goed. Mijn bv komt net als bij Joep weer langzaam... en heel weinig op gang. Ze moet dus kv bij hebben. Ik heb er alweer genoeg tranen over gelaten. Raar lichaam.
Sam is verder tot nu toe heel tevreden en laat zich wel goed horen als ze honger heeft.

Danic, nee geen ervaring. Lijkt me ook heel vervelend.... :*
Niet mieten! Door gieten!
pi_97728179
Seilram gefeliciteerd! *O* En welkom uiteraard.

Nog even een vraag: iemand zei hier van de week (Mrien volgens mij) dat er ook een flesvoedingstopic is. Nou wist ik dat ook en heb ik het borstvoedingstopic wel gevonden, maar het flesvoedingstopic kan ik nergens terug vinden. Raar :?
Heb dat wel vaker dat ik een topic niet terug kan vinden. Als 1 van jullie dat wel kan, wil je dan de link even posten? Dan kom ik er ook. :|W
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 juni 2011 @ 10:31:15 #282
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_97728239
@KJ O+

@danic Flesvoeding deel 11
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_97728447
Dank Ynske
pi_97729440
Seilram gefeliciteerd met Sam en welkom hier.
Fijn dat ze het goed doet, jammer van de borstvoeding.
  zondag 5 juni 2011 @ 12:52:12 #285
259886 pessie
pi_97732113
Seilram gefeliciteerd! Hier zijn we ook pas na 10 dagen getsopt met bijvoeden.
  zondag 5 juni 2011 @ 13:02:43 #286
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97732498
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 10:02 schreef seilram het volgende:
Goedemorgen dames,

Ik kom mezelf hier met Sam melden. Sam is 1 juni om 21.07 geboren. Het verhaal zit ik nog wel in het bevallingstopic.
Met regelmaat zal ik hier komen lezen, tis toch weer even wennen zo'n kleintje :).
Ze doet het goed. Mijn bv komt net als bij Joep weer langzaam... en heel weinig op gang. Ze moet dus kv bij hebben. Ik heb er alweer genoeg tranen over gelaten. Raar lichaam.
Sam is verder tot nu toe heel tevreden en laat zich wel goed horen als ze honger heeft.

Oh!! *O* gefeliciteerd joh met jullie meisje O+ *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97732543
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 10:02 schreef seilram het volgende:
Goedemorgen dames,

Ooooh O+ van harte gefeliciteerd met Sam O+
  zondag 5 juni 2011 @ 13:04:49 #288
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_97732568
Welkom met Sam seilram! Gefeliciteerd nog *O* , dat had ik gemist.

KJ, mooie foto. Ben benieuwd naar de rest.

WRAAAAAAAAAA, ik begrijp volledig waarom een kindje met koorts niet ingebakerd mag worden maar als je kind zich ellendig voelt en wilt slapen is het niet echt het beste moment om te leren omgaan met de vrijheid van maaiende armpjes.
De nacht was dus zwaar na gisteravond 38,6 :O
Vanochtend ook 38,7 en heel hard gillen bij het wakker worden. HAP gebeld. Alwaar we een uur konden wachten omdat de assistente aan de telefoon geen locatie had ingegeven en we dus nergens op de lijst stonden }:|
Het arme kind heeft twee ontstoken oortjes en dus zijn eerste AB kuur te pakken. Ook zou dit zijn oude mans hoest moeten verbeteren.
Hij ligt sinds we thuis kwamen in de maxi cosi te slapen. Ik laat hem daar maar nu eerst zijn broodnodige slaap pakken. Strakjes in bed leggen.
The way you rock'n'roll
pi_97732625
DML, wat sneu, onstoken oortjes ;( hopelijk knapt hij snel op...
  zondag 5 juni 2011 @ 13:07:23 #290
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_97732656
DML, ik meld het ook pas vandaag ;) En veel beterschap.

Pessie, het duurde bij jou dus ook even? Naja er komt nu iig iets. Straks of vanavond na het rusten maar even in het bv topic snuffelen.
Niet mieten! Door gieten!
  zondag 5 juni 2011 @ 13:16:42 #291
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_97732979
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 00:16 schreef danic het volgende:
Eva heeft een beetje hetzelfde als Puck en Lena volgens mij. Hoewel ze nog geen vaste bedtijd heeft, heeft ze ineens wel veel meer moeite met in slaap vallen. Ze sukkelt dan weg (bij één van ons op schoot, want zelf inslapen in haar bedje lukt niet) en net als je denkt dat ze slaapt, schrikt ze wakker en begint dan keihard te huilen, bijna krijsen. Heel zielig.

Ik vind ook wel dat ze steeds meer begint te spugen. Tot bijna 2 uur na haar fles blijft ze mondjes tot golfjes teruggeven. Als de tijd wat meer verstreken is dan is het geen melk meer wat terugkomt, maar water. Alsof haar lijfje wel de voeding heeft opgenomen, maar geen plek meer heeft voor het water :?
Iemand hier ervaring mee? Ik ga denk ik maandag even bellen naar het cb, want ik vind het erg vreemd en zij voelt zich er duidelijk ook niet fijn bij.
Dat alleen water terug geven na verloop van tijd gebeurt hier ook wel. Er zijn dagen dat er veel golfjes uit komen en er zijn dagen dat er helemaal niks uit komt. Hij lacht er onderwijl bij dus ik maak me er verder niet echt zorgen om en Puck krijgt ruim voldoende binnen per dag.
Maar als je meisje er last van heeft en ze drinkt sowieso al niet zoveel op een dag zou ik zeker even navraag doen ergens.

Sneu dat je meisje ook al zo'n moeite heeft met in slaap komen. Puck is wat ouder en bij hem was het toch pijn aan zijn oortjes denk ik :'( maar bij de leeftijd van Eva hielp het voor Puck heel erg om hem in te bakeren. Maar goed, dat is alleen als ze van haar eigen bewegingen in haar slaap wakker wordt nuttig.
The way you rock'n'roll
pi_97733997
arme puck ontstoken oortjes. beterschap met hem
arme elin die ook op ei reageert. maar ze lag wel lekker bij d'r mama te slapen
amy wat fijn dat de logopediste je kon helpen
seilram welkom met sam
ik zag hele mooie foto's voorbij komen wat heb je een plaatje kj

hier heb ik momenteel ook een plak baby
pi_97734644
DML, wat ontzettend sneu zeg voor Puck. En zo klein en dan al antibiotica :N

Eva heeft geen slaapproblemen hoor verder, alleen de afgelopen dagen, maar dat steek ik op de warmte.
De slaapproblemen neigen dan eerder de andere kant op. Mijn moeder vond het al niet normaal hoeveel ze slaapt. Gisteravond is ze net voor middernacht bij mij op de bank in slaap gevallen en vanmorgen durfde ik eigenlijk niet te gaan kijken bij d'r. Ze werd pas om 09.15 wakker :o zonder haar standaard flesje waar ze altijd om vraagt rond 04.00.
Echt zondag dus hier.
As we speak ligt ze nu bij mijn vriend te slapen die net was begonnen met een flesje. Na 50 cc was het genoeg wat haar betreft. Slaapkop :Z
  zondag 5 juni 2011 @ 14:13:07 #294
259886 pessie
pi_97735142
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 13:07 schreef seilram het volgende:
DML, ik meld het ook pas vandaag ;) En veel beterschap.

Pessie, het duurde bij jou dus ook even? Naja er komt nu iig iets. Straks of vanavond na het rusten maar even in het bv topic snuffelen.
Ja, Nathan is op dinsdagochtend om 0.28 geboren en zaterdagmiddag had ik voor het eerst wat drupjes in mn kolfflesjes, maandag had ik stuwing. Ik legde Nanthan dag en nacht elke 2 uur aan gevolgd door 5 a 10 minuten kolven en manlief die Nathan dan zn bijvoeding gaf. We zijn snel na de geboorte begonnen met de bijvoeding omdat Nathan 5 pond was.

Wat jammer dat Elin ook op ei reageert!

DML een dubbele oorontsteking wat sneu! Kan me voorstellen dat hij zich rot voelt!
  zondag 5 juni 2011 @ 14:32:30 #295
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97735955
Seilram, van harte gefeliciteerd met dochter Sam! *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 juni 2011 @ 14:44:52 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97736552
welkom Seilram!
Elin die reageert op ei, wat sneu ;(
Hopelijk gaat het snel beter met puck!!

verder haast niets onthouden, heb maar vluchtig gelezen :@

Hier gisteren en vandaag een drinkbaby, en gisteren was hij voor zijn doen chagerijnig aan de borst maar pas nu snap ik waarom. hij is natuurlijk drie maanden, maar ben ook ongesteld :( humeur van baby is dus verklaard :')

en deze vind ik zó mooi gelukt, dat ik 'm even wil laten zien:
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_97737691
die is mooi djmo
pi_97738043
Wat een mooie foto DJMO

Arme Puck, hopelijk slaat de antibiotica snel aan, wel heel sneu hoor.

Danic *O* voor de goede nacht. Nu het drinken nog.
pi_97738896
Seilram, welkom met Sam! Ik vind Sam zo'n leuke naam voor een meisje! O+ Jammer dat de BV nog niet loopt zoals je wil, hopelijk komt het snel goed op gang. Foto? O-)

Yaro, wat een leuk zwempak heb je! Vindt hij het leuk in het badje? Hij kijkt er een beetje bedenkelijk bij :D

DML, wat naar voor Puck zeg, een dubbele oorontsteking. Maar een AB kuur slaat meestal wel snel aan, dus hopelijk is hij er snel vanaf!

KJ, wat een gave foto van Ilse, en DMJO, wat een lieve foto van Geert! O+

Huup, wat vervelend dat Elin ook op ei reageert :{

Danic, wow, wat een goede nacht. Maar nu het drinken nog, hopelijk hebben ze op het CB tips en anders een verwijzing naar de KA vragen hoor!

Hier een mijlpaal vandaag, want Anne heeft vanmiddag gewoon een hele boterham (oké, zonder korstjes, maar toch) met boter en jam gegeten. Elk stukje gedoopt in thee en dat vond ze wel prima. Op een gegeven moment ging dat mondje wagenwijd open :o En niet één keer gekokhalst! *O*

En in het kader van foto's plaatsen, hier nog een van mijn vrolijke muppet O+
  zondag 5 juni 2011 @ 16:11:26 #300
259886 pessie
pi_97740552
Anne en Geert mooi op de foto's! Fijn dat Anne nu wel lekker eet!
pi_97741438
Yaro vind alles met water heerlijk, al is dat inderdaad op deze fotot niet te zien nee ha ha ha.

Wat een vrolijk meisje ben je Anne en wat fijn dat je gevonden hebt hoe ze een hele boterham kon eten vandaag.

Oke, ik denk dat ik het topic dicht ga gooien. De eerste keer dat ik dit door heb en dus ga proberen een nieuwe te openen. Mocht hij er over 5 min niet staan, dan is hulp hard nodig :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')