abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97677346
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:07 schreef Orea het volgende:

[..]

En dat herken ik wel! Leia is lichamelijk echt niet snel.. die zie ik voorlopig echt nog niet lopen, moeite doen met optrekken, kruipen etc. En soms vind ik dat lastig, vooral ik ik zie/hoor dat andere kindjes die veel jonger zijn dat wel doen. Maar ik heb ook voorbeelden in mijn omgeving waar de kindjes pas met 1,5 gingen lopen. En uiteindelijk lopen ze allemaal, de een sneller dan de ander en daarmee probeer ik dan maar te relativeren!

En ook kan ik me het enthousiasme van de ouders van de kindjes die vlot dingen kunnen voorstellen, want ik ben ook rete trots dat Leia al papa en mama zegt. En dat kan voor anderen weer zijn dat ze denken: verdorrie, mijne doet dat nog niet..

Dat is ook een lastig iets! En dat zal het altijd blijven.. Het is net niet de 'kijk eens mijn kind kan al' discussie, maar zo kan het wel soms overkomen. Men is trots als hun kind iets kan, maar eigenlijk zegt het zo weinig, want echt elk kindje gaat lopen, praten, krijgt tandjes. Etc. Alleen ieder op zijn eigen tempo.. :*
Dat dus! k voel me altijd zo'n opschepper :@
Maar zo bedoel k t dus niet! Vind t gewoon knap wat ie allemaal kan!
Dingen als zwaaien, klappen enzo doet ie dus echt niet. Is ie ook niet in geinteresseerd, hij is veel te druk met rondrennen, spelen enzo.
En kletsen dus ook net pas echt.

Ik vind t vooral grappig t verschil tussen mn nichtje, neefje en Floris te zien. Zij doen hele andere dingen dan Floris. Neefje doet aan de hand nu wel wat stapjes, maar hij vindt t doodeng. Floris heeft dat bijvoorbeeld nooit gehad. Hij laat zich net zo makkelijk vallen, tis echt een rouwdouwer.
Idd uiteindelijk doen ze allemaal het zelfde, de 1 doet dit wat eerder en de ander dat.
Mn neefje deed met 10/11 maanden kiekeboe, opeens uit zichzelf. Floris doet dat dus niet. Die is echt motorisch heel snel.
Hoewel hij ook een beetje begint te luisteren :D
pi_97677369
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:35 schreef As1981 het volgende:
Maar de prairiehondjes zijn dan ook wel het leukste onderdeel van Blijdorp!
die hebben we nog niet eens gezien :') we zaten op t bankje erna zeg maar :')
pi_97677408
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:40 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

die hebben we nog niet eens gezien :') we zaten op t bankje erna zeg maar :')
ha ha ha

Ik ben er vandoor, overdragen en naar huis!!!
pi_97677519
Lekker werk heb jij As, dat je zo achter de pc kunt hangen :D
pi_97677762
Puck, Lena en Mex O+

Ik ben trouwens nooit zo'n fan van die loopwagens, maar goed ook niet nodig gehad. Kruipend vond ie t best, toen ie stond liep ie ook snel. Hij is nooit chagrijnig geweest ofzo omdat ie iets niet kon ofzo.
(en werd er dus altijd kriegelig van als er mensen tegen mij zeiden dat ik zo'n ding voor Floris moest kopen, want dat was zo leuk)
pi_97678144
Ja, we zijn net verhuisd naar een huis zonder drempels, met lekker de ruimte ervoor.

Ik word ook altijd kriegelig als mensen zeggen dat ik iets moet Sonnetje! Ik denk ook dat het per kindje verschilt wat wel en niet kan en leuk is. Ik ken een meisje van 9 maanden en die heeft zo'n teer lichaampje, die zou ik ook niet in een loopstoel zetten bijv.
En het sjaggerijnige was hier echt heel erg van het wel willen,maar niet kunnen.
En in de box stoot hij steeds zijn hoofd, dus daar zit ie eigenlijk nooit meer in, hij zit vaker gewoon op de grond.

Ilse O+
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:54:57 #232
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97678190
hahahaha Son, dito :D ik hoef ook niet zo nodig. Buiten dat ik er sowieso niet zo'n fan van ben vind ik het behoorlijk grote dingen ook.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97678365
haha ook dat!
Zn loopwagen is groot zat wat dat betreft :D
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:17:47 #234
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_97679339
Ik praatte ook al heel erg jong, en ik zeg nu altijd wat mijn ouders zeggen over mij " Yade sprak al snel hele zinnen, en is nooit meer gestopt met praten!" Ik gok dat Jazzy dat ook doet. Jazzy probeert ook te kruipen trouwens, zo grappig, ze gaat namelijk alleen maar achteruit en wordt dan wat... geirriteerd en gaat dan heel hard liggen wapperen. De muppet.

En ach troost je, Jasmin draait nog steeds niet terug op haar rug, wel constant op haar buik, maar haar rug, ho maar. En boos dat ze dan wordt!
pi_97679455
Over ontwikkelen gesproken. Amy kan sinds deze week eten. Sinds ze geoefend heeft bij de logopedist kauwt ze eindelijk als ze iets in haar mond heeft en slikt ze het ook door. We moeten wel zelf stukjes in haar mond doen, maar ze laat zich nu ook voeren. Ik vind het zo ontzettend knap en een geweldige ontwikkeling. O+ Dat geeft de burger moed :Y
pi_97679619
Wat fijn Sola!!
*poef* nu is het weg
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:34:59 #237
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97680220
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:19 schreef Solagratia het volgende:
Over ontwikkelen gesproken. Amy kan sinds deze week eten. Sinds ze geoefend heeft bij de logopedist kauwt ze eindelijk als ze iets in haar mond heeft en slikt ze het ook door. We moeten wel zelf stukjes in haar mond doen, maar ze laat zich nu ook voeren. Ik vind het zo ontzettend knap en een geweldige ontwikkeling. O+ Dat geeft de burger moed :Y
Wat knap! en wat fijn *O*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97680506
pfffffffff ik heb avonddienst en jullie gaan hard en helaas kan ik niet fokken onder werktijd zoals As ;)

Maar ik zag hele mooie foto's van ilse met haar mooie ogen O+ Mex, Puck, Lena O+ O+ O+

Hier lijkt de rust wat wedergekeerd :) Sarah had vandaag al een betere dag dan de afgelopen 3 dagen, dus we gaan door zoals het nu gaat!!
Ik ga haar zo haar laatste voeding geven en dan lekker mijn bedje opzoeken! Wel fijn dat ze die voeding nog krijgt kan ik nog lekker even knuffelen met haar enzo O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:39:57 #240
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_97680509
Pfff, vandaag de eerste dag dat Arwen een beetje lastig was. Vanochtend wilde ze al niet echt slapen na het eten en toen de kraamvisite er was om 11 uur was ze ook nog redelijk jengelig. Uiteindelijk is ze wel in slaap gevallen, maar het kostte wel wat moeite.
En vanavond begon het feest rond 6 uur al. We hadden even boodschappen gedaan met zijn drieën en ze was wederom wakker. Bij thuiskomst is mijn vriendin gaan voeden, maar Arwen wilde daarna niet slapen. Heel af en toe was ze rustig, maar na een paar minuten verviel ze weer in stand luchtalarm, waarbij alleen een pink in haar mond hielp. Nog maar wat geprobeerd te voeden, luier verschoond, etc.

Nu ook weer zeker anderhalf uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Maar goed, ze slaapt, nu alleen nog kijken hoe lang.

Natuurlijk wisten we dat dit soort dagen erbij horen als je aan kinderen begint en als ze eenmaal lief slaapt, ziet ze er ook wel weer schattig uit, maar het is wel vermoeiend. Mocht iemand nog tips hebben om dit soort dagen door te komen, dan hoor ik het graag :).
pi_97688550
Ik kan alleen fokken op het werk als ik een weekend dienst heb hoor. Mijn afdeling is in principe leeg, dus doen we administratie, dingen die zijn blijven liggen doordeweeks en indien nodig assisteren op andere afdelingen.
Doordeweeks moet ik ook altijd hard aan de bak.

Sola wat fijn dat Amy nu door heeft wat ze moet doen. Dus de logopedist heeft toch nog wat kunnen doen / tips kunnen geven ondanks dat jullie relatief laat waren met haar?

Chevalric, echt tips heb ik niet. Als je alles geprobeerd hebt (voeden, schone luier, enz) en ze sit gewoon niet lekker in haar vel is het alleen maar troosten. Het is inderdaad vermoeiend, maar er komen betere tijden. Blijf vooral praten, aangeven hoe je, je voel naar elkaar en misschien naar de omgeving. En deel het met elkaar. Yaro heeft de eerste 3 maanden erg veel gehuild. Op een gegeven moment ging ik vaak even slapen van 22.00 - 23.30 uur, deden we samen de laatste voeding klaar maken en ging mijn man naar bed. Ik bleef dan op tot hij echt goed sliep. Hierdoor had ik toch wat uurtje te pakken.
Eenmaal zaten we er beide door heen (vermoeidheid) en toen mijn vader kwam kijken hoe het ging (mijn ouders wonen om de hoek) en zag hoe wij er bij zaten heeft hij ons naar bed gestuurd en heeft hij de hele nacht opgezeten met Yaro.
Dat was wel zo schattig. Toen ik om 3 uur 's nachts beneden kwam stond hij met Yaro op het aankleedkussen aan de bar. Yaro sliep net, dus ik moest heel snel weer naar bed van hem. Toen ik 3 uur later weer beneden kwam, stond hij nog steeds zo met hem aan de bar. Toen heb ik hem toch maar over genomen. Die arme man was helemaal stijf van het staan.

Oftewel, als het echt niet meer gaat, kijk eventueel verder dan alleen jullie twee.
Ik hoop dat je hier wat mee kan.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 07:59:51 #242
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_97688653
Ach, om eerlijk te zijn is Arwen nog niet eens echt lastig. Ze is geen huilbaby, maar ze was gisteren iets minder gemakkelijk dan eerder. Het was voor mij een stukje frustratie dat ik even kwijt moest, maar ik besef ook dat we eigenlijk een hele rustige en gemakkelijke dochter hebben :). Dat ze dan af en toe een minder dagje heeft, moeten we gewoon nog leren accepteren.
pi_97688691
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:39 schreef Chevalric het volgende:
Mocht iemand nog tips hebben om dit soort dagen door te komen, dan hoor ik het graag :).
Go with the flow. Vergeet je plannen en verwachtingen, plof op de bank met je kleintje en geniet ervan dat ze nog lekker in je armen wil slapen. :+ En over het algemeen gewoon kun je proberen een duidelijk ritme aan te houden en ervoor te zorgen dat de dagen niet te druk zijn. Soms moet je dat ritme wat aanpassen omdat ze ouder wordt en andere behoeftes heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97688857
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 08:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Go with the flow. Vergeet je plannen en verwachtingen, plof op de bank met je kleintje en geniet ervan dat ze nog lekker in je armen wil slapen. :+ En over het algemeen gewoon kun je proberen een duidelijk ritme aan te houden en ervoor te zorgen dat de dagen niet te druk zijn. Soms moet je dat ritme wat aanpassen omdat ze ouder wordt en andere behoeftes heeft.
Dat ja! Daar had ik het gister nog met N over. Ik mis dat echt. Zo'n klein frummeltje wat lekker tegen je aan slaapt

[ Bericht 15% gewijzigd door kaatjejannie op 04-06-2011 13:31:42 ]
*poef* nu is het weg
  zaterdag 4 juni 2011 @ 09:10:54 #245
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97688938
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:39 schreef Chevalric het volgende:
Pfff, vandaag de eerste dag dat Arwen een beetje lastig was. Vanochtend wilde ze al niet echt slapen na het eten en toen de kraamvisite er was om 11 uur was ze ook nog redelijk jengelig. Uiteindelijk is ze wel in slaap gevallen, maar het kostte wel wat moeite.
En vanavond begon het feest rond 6 uur al. We hadden even boodschappen gedaan met zijn drieën en ze was wederom wakker. Bij thuiskomst is mijn vriendin gaan voeden, maar Arwen wilde daarna niet slapen. Heel af en toe was ze rustig, maar na een paar minuten verviel ze weer in stand luchtalarm, waarbij alleen een pink in haar mond hielp. Nog maar wat geprobeerd te voeden, luier verschoond, etc.

Nu ook weer zeker anderhalf uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Maar goed, ze slaapt, nu alleen nog kijken hoe lang.

Natuurlijk wisten we dat dit soort dagen erbij horen als je aan kinderen begint en als ze eenmaal lief slaapt, ziet ze er ook wel weer schattig uit, maar het is wel vermoeiend. Mocht iemand nog tips hebben om dit soort dagen door te komen, dan hoor ik het graag :).
Kindjes hoeven niet te gaan slapen wanneer jij wilt dat ze gaan slapen he? Hier was het wel soms zo dat Nathan stiekem doodop was maar de slaap niet kon vatten. Ik ging dan lekker met hem in ons bed liggen voeden, viel hij vanzelf in slaap (en ik ook).
De eerste 2 weken was Nathan supermakkelijk. Hij sliep de hele dag en behalve elke 2 uur voeden en verschonen had hij verder niet veel nodig. Daarna werd het anders.

Wat betreft ontwikkeling. Nathan is in zn lichamelijke ontwikkeling al best ver. Maar ook al brabbelt hij de hele dag, hij zegt echt nog niet gericht papa en mama. Ook zwaait hij nog niet (dit moest volgens mijn huisarts met 9 maanden, nou ja, pech gehad). Ik zeg altijd dat kindjes hun energie verdelen: Het ene kindje zegt papa/mama met 8 maanden mar loopt met 20, het andere kindje zegt het met 15 maanden maar liep voordat hij jarig was.

De waterpokken lijken hier echt op zn retour. Ze zijn bijna allemaal ingedroogd en de vlekjes worden veel minder. Ook is het allemaal niet meer zo vurig. Gisteren hebben we geen havermoutbadje gegeven, we hadden het idee dat het wel goed ging.
pi_97689502
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:19 schreef Solagratia het volgende:
Whaaaa wat goed!! *) Goooo Amy!! Eten is hartstikke lekker, fijn dat je dat nu ook gaat ontdekken.. Berg je maar Sola, dat wordt straks boodschappen aanslepen :P *O*
  zaterdag 4 juni 2011 @ 11:31:50 #247
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97691023
mijn baby plakslaapt nog steeds graag O+
héérlijk O+ O+ het tikt wat onhandig :P en soms moet ik dr haartjes wassen vanwege cola en/of boterhammen met hagelslag-vervuiling :') maar ik geniet er enorm van <3

10 minuten geleden gemaakt ;)

en ik ga nu, mét plakbaby, en een tijdschrift, lekker buiten hangen.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 4 juni 2011 @ 11:33:22 #248
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97691060
Dat is echt te lief! Aahww!
pi_97691163
Aw Elin... O+

Sarah slaapt zomaar weer een keer in haar eigen bedje boven!!! Ze ligt er al 20 minuten in en is stil *O* vandaag viert mijn mannetje zijn verjaardag dus het zal een drukke en hectische middag worden, ben benieuwd of we daar vanavond de vruchten van plukken!!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 11:39:29 #250
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97691203
Elin wat lig je daar heerlijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')