quote:Op woensdag 1 juni 2011 07:52 schreef Claudia_x het volgende:
Het is heel maf maar ik kolf ineens zo makkelijk! Ik heb een paar veranderingen doorgevoerd (met dank aan Asy die me op het idee bracht). Ik kolf weer dubbelzijdig en ik heb de kolfstand één tandje hoger gezet. Zou dat laatste echt zoveel verschil kunnen maken?
Ik heb de laatste dagen maar 2 keer per dag gekolfd en had daarmee meer melk dan ik voor Lena meegegeven had.
Dat kolven heb ik ook een tijd gedaan als Niels te afgeleid was om genoeg te drinken, dat was ik helemaal vergeten! Ik zette het in de vriezer en ik heb het toen hij ei mocht gebruikt om pannenkoekjes van te maken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:36 schreef Claudia_x het volgende:
Het drinken overdag blijft hier heel moeizaam gaan. Ze is gewoon te afgeleid om te drinken, wat ik ook doe. Ik heb het nu helemaal losgelaten en stop gewoon met voeden als ze gaat klooien. De rest kolf ik af, zet ik in de koelkast en geef ik eventueel later op de dag extra. Het kost wel wat moeite, maar het gefrustreerde drinken vind ik veel vervelender.
Soneal is van het lekker langzaam... Zo'n 25+ minuten aan de ene borst, en dan nog zo'n 10 minuten aan de andere borst.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:12 schreef J-net het volgende:
Hoe lang dri ken jullie kinderen ongebeer (ik weet dat lengte van drinken geen uitgangspunt is van BV.com)
quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:09 schreef Leandra het volgende:
Ik was even bang dat het langzame drinken ook automatisch tot langzaam eten zou leiden, maar als hij een fruithapje krijgt dan is het net een jong vogeltje, en zit hij bijna permanent met z'n mond open "meer, meer, meer en sneller graag"
5minuten ofzo.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:12 schreef J-net het volgende:
Hoe lang dri ken jullie kinderen ongebeer (ik weet dat lengte van drinken geen uitgangspunt is van BV.com)
quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:24 schreef WupWup het volgende:
Asy, ben je gestopt met voeden dan?
Claudia wat fijn dat het beter gaat! En nu je het zo zegt, herinner ik me dat ik ook heb gespeeld met de sterkte van het vacuüm wat inderdaad verschil maakte![]()
J-net, mag ik je het boek van Kleintjes en Broekhuijsen - Borstvoeding aanraden? Ik merk dat je wat onzeker bent over of alles wel normaal verloopt en ik denk dat je veel baat kunt hebben bij goede, betrouwbare, up-to-date informatie over voeden.
pessie bij minder vraag heb je inderdaad minder aanbod. Maar jij bent nu alweer zo'n end verder dat je borsten prima reageren op meer vraag door weer meer aanbod. Dat is nu precies het gemak van langer voeden
Wij zijn weer bij het CB geweest vanochtend. Gewicht boog af op hun curve. Op de WHO-curve niet tot minimaal. Wvk vond het wel nodig om tekst en uitleg te geven waarom zij zich toch echt geen zorgen maakte erom. Op zich netjes, maar niet erg afgestemd op mijn reactieOok moest ze me even helemaal de hemel inprijzen dat ik NOG STEEEEEEDS borstvoeding geef. Ik zat geloof ik zo -->
Maar dan geef ik zeker toch wel alleen nog 2 keer per dag 's ochtends en 's avonds? Ja mevrouw, en de rest...
Aan de andere kant: als ik hier lees hoe vaak het CB er wel een probleem van maakt, en ik dan de curve's van mijn onderlijnkindje zie en nooit commentaar krijg dan denk ik wel dat m'n leeftijd en been there, done that een rol spelen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:28 schreef huuphuup het volgende:
Wat een keurige curves Wup!
Haha nouja ze zal wel tekst en uitleg gegeven hebben voor de volledigheid ofzo. In ieder geval wel prettig dat er geen toestanden van gemaakt worden.
Als ik zulke lijntjes zie moet ik altijd een beetje gniffelen om de curves van mijn duo, wat een zootje is dat![]()
In wat? dat je geen commentaar krijgt omdat je een oudwijffactor hebt?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de andere kant: als ik hier lees hoe vaak het CB er wel een probleem van maakt, en ik dan de curve's van mijn onderlijnkindje zie en nooit commentaar krijg dan denk ik wel dat m'n leeftijd en been there, done that een rol spelen.
Héél herkenbaar. Ik houd het er maar op dat ze gewoon veel nodig heeft momenteel.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:43 schreef Vanyel het volgende:
Een week of 4 geleden maakten wij nachten van 8u, ze liet zo 8 tot 9 uur tussen 2 voedingen. Tegenwoordig is het nachtelijk schema 22, 1, 4 en 7 uur. Mij eigenlijk iets te vaak, maar het meisje heeft blijkbaar honger. Voedingen zijn ook weer langer geworden.
Het is natuurlijk ook warm, dat zal ook wel schelen.. Ik gun het haar ook wel hoor, daar niet van, maar loop inmiddels een beetje op mijn tandvlees. Ik ben heel blij met de Hemelvaart!quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Héél herkenbaar. Ik houd het er maar op dat ze gewoon veel nodig heeft momenteel.
Hopelijk kun je bijtanken! Ivan was vandaag bij zijn opa en oma en dat zijn voor mij de echte bijtankdagen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook warm, dat zal ook wel schelen.. Ik gun het haar ook wel hoor, daar niet van, maar loop inmiddels een beetje op mijn tandvlees. Ik ben heel blij met de Hemelvaart!
Ik heb dat soort dingen nooit afgesproken, ik heb alleen op een gegeven moment opgemerkt dat ik hoop dat hij er geen problemen mee heeft als Annicka op haar 4de nog bij mij drinkt. Wist ie meteen wat mijn standpunt was...quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:36 schreef pessie het volgende:
[..]
ik schoot spontaan in de lag van het laatste stukje!
Hoe langer ik voed hoe makkelijker het dus wordt? (het is sowieso al veel makkelijker dan de eerste 6 maanden, alleen de vermoeidheid sluipt er soms gewoon even in).
Waarom heb ik nu met manlief afgesproken af te bouwen na Nathan's verjaardag
Met. En dan streng nee zeggen, wordt ik uitgelachen. Leg ik nog eens aan doet ze het nog een tikkie harder.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |