abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97571645
Tof Claudia. Lekker ongemerkt voorraad bouwen voor als het eens wat minder gaat en meer tijd om gewoon te werken.

Die pannekoek ziet er poppig uit :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97571883
Wat fijn Claudia, ik vond het ook een enorme vooruitgang toen ik die tip kreeg hier van handsfree kolven. Zodra mijn aandacht niet zo zeer meer bij dat kolven lag, ging het meteen een stuk beter.
Heel fijn!

Wat een goed begin van de vakantie voor je moppie, Orea! :Y)

Hier wordt er ineens weer wat meer gedronken, ik geloof dat ik mijn mond maar gewoon moet houden over afbouwen enzo. Ko regelt het wel. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_97572272
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 07:52 schreef Claudia_x het volgende:
Het is heel maf maar ik kolf ineens zo makkelijk! Ik heb een paar veranderingen doorgevoerd (met dank aan Asy die me op het idee bracht). Ik kolf weer dubbelzijdig en ik heb de kolfstand één tandje hoger gezet. Zou dat laatste echt zoveel verschil kunnen maken?

Ik heb de laatste dagen maar 2 keer per dag gekolfd en had daarmee meer melk dan ik voor Lena meegegeven had.
*O*!!! Wat goed!
Goh, dat een standje hoger zoveel verschil maakt zeg! Ik heb de neiging de stand heel laag te zetten, ik vind het zo'n vervelend gevoel :X

Haha Ko :D Ik heb een boek overgenomen "Mothering your nursing toddler", daarin staat dat het vaker voorkomt dat als je actief gaat afbouwen kindjes juist vaker willen drinken.

Mjummie Leia! O+ Niels vindt mamamelkpannenkoekjes ook heerlijk (en andere ook ;) ).
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:01:28 #254
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97572311
Helaas komt K de laatste nachten weer netjes klokslag om de 3 uur :-(
Ik weet niet of hij dus genoeg drinkt. Hij is in kwartier klaar met 2 borsten. Hij drinkt van die 15 minuten wel bijna volledig; je ziet bij zijn kin die slokbeweging en je hoort het ook goed.

Met kolven haal ik 140 tot 200 cc uit mn borsten, dus dat zou hij eventueel kunnen drinken.
Als hij momenteel een fles met gekolfde melk krijgt, drinkt hij maar 60 van de aangeboden 110cc.
Maffe is dat hij gewoon 3 of 4 uur slaapt op die 60cc. Dat maakt dat ik dus bang ben dan
T hij dat misschien ookm maar uit mn borsten drinkt. Hij is nu 7 weken en zou uit een fles 110 tot 150 cc moeten drinken. Dat is wel dan kunstvoeding en niet moedermelk.
Ik moet nu 5 voedingen per dag halen. Meestal heb ik er 6 en soms ook nog wel eens 7.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_97572352
J-net ik snap je vraag niet helemaal, krijgt K er kunstvoeding bij? Of hou je die hoeveelheden aan als 'moeten' drinken, omdat dat bij kunstvoeding zo is?
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:10:54 #256
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97572458
K krijgt 1x op dag fles gekolfde melk, dat hebben we er in gehouden na het bijvoeden eerste week en met in achterrhoofd dat ik straks weer moe gaan werken.

De 110-150 is advies om te geven vam consultatiebutpreau om jingens van deze leeftijd en gewicht te geven uit de fles, maar dan is het wel kunstvoeding en K krijgt dus gekolfde melk.
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:12:00 #257
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97572481
Hoe lang dri ken jullie kinderen ongebeer (ik weet dat lengte van drinken geen uitgangspunt is van BV.com)
pi_97572714
Hij lijkt dan dus wel genoeg te hebben aan die 60 cc die hij per fles krijgt. Op zich hoef je de kv cc's niet aan te houden bij het geven van gekolfte melk. Een goede manier om e.e.a. uit te rekenen is gewicht * 120 (sommige berekenen hier 150, mag ook) / aantal voedingen per dag.. dan heb je een richtlijn.

Leia bijv. zat met een maand of 4 wel op 150 cc, maar dat is nooit meer geworden :) terwijl ze uit mijn borst volgens mij soms zo 200 cc wegtankt (dat kan ik regelmatig kolven.. dus neem aan dat ze dat ook drinkt!)

Hij mag altijd meer, maar het hóeft dus niet :) dus als hij genoeg lijkt te hebben aan die 60 cc op dat moment, dan is dat ook prima.

Leia dronk in het begin ongeveer 15 minuten per borst. Momenteel is dat veel korter, maar ze is inmiddels ook 10 maanden dus drinkt in 1 slok nu veel meer dan destijds.
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:28:06 #259
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97572757
J-net, je moet dat hele kunstvoeding gewoon negeren. Laat dat gewoon lekker los. Jij geeft borstvoeding en je hebt dus geen klap te maken met de aanbevolen standaarden voor kunstvoeding.

En of die borstvoeding dan uit een fles of uit je borst komt maakt niets uit.
K. is nog erg klein natuurlijk hè, rond die leeftijd dronken mijn meisjes ook nooit meer dan dat, Elin heeft laatst 50 cc gedronken bij B. en daarna pas weer 4 uur later bij mij aan de borst gedronken. Kan nou niet zeggen dat ze slecht groeit :+

Mijn dames zijn trouwens ook allebei snelle drinkers en niet van die tutters, ze dronken effectief en klaar was klaar. Ze deden niet aan tutten of sabbelen. En dus was ik ook altijd met een paar minuten klaar met voeden.

Zolang K. tevreden is en goed groeit hoef je je echt geen zorgen te maken om de hoeveelheden, heb vertrouwen in je lijf en in K.; jullie zijn dr voor gemaakt dus t moet goedkomen ;)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97572775
Hij is nu 7 weken? Nog om de 3 uur is best netjes, al kan ik me goed voorstellen dat dat vervelend is ook 's nachts ;)

Op deze leeftijd is 5 voedingen wel echt het minimale! Maar nog richting de 8 is veel gebruikelijker bij borstvoeding. Het is wat dat betreft niet te vergelijken met kunstvoeding en het overstappen naar grotere flessen/minder voedingen.
pi_97572848
Orea, wat is ze toch mooi. O+ En 2 pannenkoekjes, allemachtig! ^O^

J-net, groeit hij wel goed? Als hij goed groeit en tevreden is zou ik me er niet druk om maken. Ik herken alle dingen die je zegt: ineens vaker drinken (ook 's nachts), en niet veel uit een fles drinken. Dat laatste veranderde hier op een bepaald moment, waarschijnlijk door de overstap op een andere fles.

Lena is 4,5 maand oud en drinkt nog 7 keer op een dag, maar er zitten ook dagen tussen dat ze 10 keer drinkt. Je kunt zijn drinkgedrag echt niet vergelijken met de richtlijnen die op een pak kunstvoeding staan. Ik probeer zelf wel om er iets meer regelmaat in te krijgen, voor zover dat kan. Ik leg haar dus niet uit automatisme meteen aan, maar probeer eerst te onderzoeken of Lena echt honger heeft. Ook probeer ik er alles aan te doen om haar overdag goed te laten drinken, want ik wil voorkomen dat ze 's nachts in gaat halen. Maarja, uiteindelijk heeft zij het voor het zeggen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:33:22 #262
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97572875
Elin drinkt tegenwoordig trouwens gemiddeld genomen om de 2 uur.
Voor de statistieken :)

(met 2 nachtvoedingen, maar ik weet niet om de hoeveel uur dat is want mn klok is stuk :') )
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97572930
Wij hebben er net een periode op zitten met véél nachtvoedingen, maar de laatst twee nachten heeft ze godzijdank maar één keer gedronken. Ik voel me weer fit.

Het drinken overdag blijft hier heel moeizaam gaan. Ze is gewoon te afgeleid om te drinken, wat ik ook doe. Ik heb het nu helemaal losgelaten en stop gewoon met voeden als ze gaat klooien. De rest kolf ik af, zet ik in de koelkast en geef ik eventueel later op de dag extra. Het kost wel wat moeite, maar het gefrustreerde drinken vind ik veel vervelender.

Gelukkig drinkt ze 's nachts echt voorbeeldig. Die momenten zijn geweldig en ze maakt er van die lieve, tevreden geluidjes bij. Kon het altijd maar nacht zijn.. :Y)
pi_97572931
En hier zijn de nachtvoedingen eruit sinds een week of 2/3. En puur omdat we er rond 22:00/23:00 een gekolfte fles inproppen en dit prima werkt. Daarvoor kwam ze eigenlijk maar 1 keer, rond 3 uur/half 4 :)
pi_97573474
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:36 schreef Claudia_x het volgende:
Het drinken overdag blijft hier heel moeizaam gaan. Ze is gewoon te afgeleid om te drinken, wat ik ook doe. Ik heb het nu helemaal losgelaten en stop gewoon met voeden als ze gaat klooien. De rest kolf ik af, zet ik in de koelkast en geef ik eventueel later op de dag extra. Het kost wel wat moeite, maar het gefrustreerde drinken vind ik veel vervelender.
Dat kolven heb ik ook een tijd gedaan als Niels te afgeleid was om genoeg te drinken, dat was ik helemaal vergeten! Ik zette het in de vriezer en ik heb het toen hij ei mocht gebruikt om pannenkoekjes van te maken.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:09:34 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97573689
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:12 schreef J-net het volgende:
Hoe lang dri ken jullie kinderen ongebeer (ik weet dat lengte van drinken geen uitgangspunt is van BV.com)
Soneal is van het lekker langzaam... Zo'n 25+ minuten aan de ene borst, en dan nog zo'n 10 minuten aan de andere borst.

Ik kolf niet dus ik heb geen flauw idee hoeveel eruit zou kunnen komen.

Ik was even bang dat het langzame drinken ook automatisch tot langzaam eten zou leiden, maar als hij een fruithapje krijgt dan is het net een jong vogeltje, en zit hij bijna permanent met z'n mond open "meer, meer, meer en sneller graag" :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97573731
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:09 schreef Leandra het volgende:

Ik was even bang dat het langzame drinken ook automatisch tot langzaam eten zou leiden, maar als hij een fruithapje krijgt dan is het net een jong vogeltje, en zit hij bijna permanent met z'n mond open "meer, meer, meer en sneller graag" :')
:D

Dat vraagt om een foto, of een filmpje!
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:24:06 #268
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97575866
Claudia fijn dat het kolven nu soepeler gaat.

Leia aan de pannenkoekjes...

Ik voed op het moment de hele nacht door, Nathan krijgt dus even geen kv. Hij voelt zich erg rot door alle pokken. Afgelopen weekend ging heel goed. We gingen kamperen en ik had expres kant en klare kv gekocht. Niet nodig gehad, Nathan dronk bij mij en ging daarna weer gewoon verder slapen. Ik had ook helemaal niet het idee dat hij tekort kwam eigenlijk. Vind het wel bijzonder, ik dacht altijd dat als je 1 voeding kv gaf dat je lichaam die dan niet meer zou aanmaken.

Door het liggend voeden op een luchtbed nu alleen wel een kloofje rijker :')
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:27:24 #269
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97575969
K is echt wel een goede snelle drinker; je hoort het gewoon wegklokken aan de borst. en soms verslikt hij zich gewoon in de hoeveelheden. Ik weet ook dat mijn ene borst echt melk spuit (dat kan hij nu goed opvangen, hij geeft heel soms nog een klein mondje terug, maar heel vaak niet meer bij voedingen).

Meestal heeft hij 6 a 7 voedingen per dag; de laatste paar dagen is het dus 3 - 6 - 9 - 13- 16/17 - 19/20 - 23/00 en dan weer 3 uur. Soms pakt hij 4 uur overdag en soms 3 uur. Maar ik zorg wel ervoor dat de dag weer om 9 uur start met een bad en dan drinken, zodat elke dag wel weer een beetje hetzelfde ritme er uit komt. En dit zorgt voor meer rust bij K (en bij mij).

Thanks voor de rekenmethode Orea; ga ik eens even doen.
Komende week weer naar het CB, meteen voor inentingen (dus dat zal wel extra voeden worden die 2 dagen). De vorige keer op 17 mei toen hij 5,5 weken was, was hij 4650 gram.
Ik denk dat hij nu zo ongeveer 4900 a 5000 is.

Ook de andere dames thanks voor jullie input. Het blijft toch soms lastig. Maar hij heeft goede plasluiers etc dus ja k moet gewoon vertrouwen hebben. Is soms wat lastig, vooral zo nog in het begin. Maar het gaat goed komen. Ik wil per se de 26 ween volledige borstvoeding volmaken en dan daarna gaan we kijken; misschien dan nog 's ochtends en 's avonds melk en verder over richting gewone voeding.
Maar dat ga ik tegen die tijd wel bekijken.
pi_97576492
Een week of 4 geleden maakten wij nachten van 8u, ze liet zo 8 tot 9 uur tussen 2 voedingen. Tegenwoordig is het nachtelijk schema 22, 1, 4 en 7 uur. Mij eigenlijk iets te vaak, maar het meisje heeft blijkbaar honger. Voedingen zijn ook weer langer geworden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:00:25 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97577084
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:12 schreef J-net het volgende:
5minuten ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:06:47 #272
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97577287
Oh en ik weet eigenlijk niet hoe vaak ze drinkt in de nacht en hoeveel dat is. Ik ben ontoerekeningsvatbaar in de nacht. Ik kan het me vaak niet herinneren of ze wakker is geweest.
Leyla drinkt, als ik thuis ben nog zo'n 7 of 8 keer. Meer omdat dat in het ritme past dan dat ze honger heeft. Gewoon als ze wakker wordt, voordat ze naar bedje gaat en een slok bij de maaltijden.

Belangrijk is dat een kleine frummel goed plast en poept. Goed groeit en tevreden is tussen de voedingen. Dan gaat het gewoon goed. Minder drinken dan berekent uit een fles maakt niet uit, dat halen ze wel weer in.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_97577805
Asy, ben je gestopt met voeden dan?

Claudia wat fijn dat het beter gaat! En nu je het zo zegt, herinner ik me dat ik ook heb gespeeld met de sterkte van het vacuüm wat inderdaad verschil maakte :@

J-net, mag ik je het boek van Kleintjes en Broekhuijsen - Borstvoeding aanraden? Ik merk dat je wat onzeker bent over of alles wel normaal verloopt en ik denk dat je veel baat kunt hebben bij goede, betrouwbare, up-to-date informatie over voeden.

pessie bij minder vraag heb je inderdaad minder aanbod. Maar jij bent nu alweer zo'n end verder dat je borsten prima reageren op meer vraag door weer meer aanbod. Dat is nu precies het gemak van langer voeden ;)

Wij zijn weer bij het CB geweest vanochtend. Gewicht boog af op hun curve. Op de WHO-curve niet tot minimaal. Wvk vond het wel nodig om tekst en uitleg te geven waarom zij zich toch echt geen zorgen maakte erom. Op zich netjes, maar niet erg afgestemd op mijn reactie :D Ook moest ze me even helemaal de hemel inprijzen dat ik NOG STEEEEEEDS borstvoeding geef. Ik zat geloof ik zo --> :') Maar dan geef ik zeker toch wel alleen nog 2 keer per dag 's ochtends en 's avonds? Ja mevrouw, en de rest...
Statistieken:

woensdag 1 juni 2011 @ 12:28:41 #274
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97577920
Wat een keurige curves Wup!
Haha nouja ze zal wel tekst en uitleg gegeven hebben voor de volledigheid ofzo. In ieder geval wel prettig dat er geen toestanden van gemaakt worden.

Als ik zulke lijntjes zie moet ik altijd een beetje gniffelen om de curves van mijn duo, wat een zootje is dat :') :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:36:03 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97578120
Dat ziet er keurig uit Wupwup.
Het groene vlak tussen de 2 lijnen wordt ook steeds breder, dus dan is er minder snel sprake van een afbuigende lijn ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')