abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97673317
Ilse O+ O+ wat is ze toch leuk KJ!

Pvoesss, met je bollo!! O+ :D

Wij zijn gisteren met mijn oom en tante lekker naar de haven hier gelopen (was een of andere ambachtenmarkt) en dat was zo gezellig.. dametje heeft zich zo goed vermaakt! Ze hebben hier ook gegeten en zo Leia eens een hele dag meegemaakt.. En waren zo onder de indruk :D Leia vond alles prima, heeft zich heerlijk vermaakt, geen kind aan gehad.. O+ vandaag heeft ze lekker bij opa en oma gespeeld! Wij zijn 6 jaar getrouwd en zijn lekker naar de sauna geweest..

Madammeke heeft geen bultjes en ik verwacht ze eigenlijk ook niet meer! Dus als zowat de enige van de opvang GEEN pokken gekregen :') maar ben blij toe.. Nog een paar nachtjes en dan lekker naar Turkije.. Ooooooooh wat heb ik dáár een zin in!! 12 dagen helemaal met zijn 3-en.. niks moeten, alles mag O+
pi_97673379
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:05 schreef Silmarwen het volgende:
Grappig, Jasmin doet het snel, Yade was 14 maanden maar die deed meteen 3 woord zinnen. :D Ze zijn zo anders qua alles. Leuk om te zien!
Euh, uit deze opmerking zouden andere moeders de indruk kunnen krijgen dat gaan praten met 14 maanden langzaam is. Maar dat is behoorlijk vlot, hoor. En driewoordszinnen gebruiken met 14 maanden is bizar!

Leuk hoor, dat Jasmin papa zegt! Ivan zei rond die tijd ook voor het eerst mama. O+

Orea, dat wordt genieten! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97673852
Leia zei ook met 7 maanden papa, vanaf vlak daarna alleen nog maar mama :P en heeeeeel enthousiast eh, ehh eehh! (das poes :P dat zegt ze alleen maar als er een kat voorbij komt!)
pi_97673954
Ilse, zo te zien heb je een heerlijke vakantie gehad. Wat heeft ze toch een prachtige ogen, KJ! O+

Orea, wat fijn dat ze geen pokken heeft gekregen, jullie kunnen straks echt heerlijk gaan genieten in Turkije!

Jeetjejom, fijn dat Espen zo'n baat heeft gehad bij de osteopaat. En voel je niet bezwaard als je niet alles kunt bijhouden, dat lukt mij ook niet :)

Jasmin, wat knap zeg! Anne brabbelt nog niet eens, maakt alleen wat "eeeuw" en "aaaah" geluiden en af en toe ontsnapt er een medeklinker, zoals de k. Hier is ze dus ook wel laat mee, maar ach, zolang het maar ooit komt ben ik allang blij ;)
pi_97673992
En verder is mijn kind niet de snelste/normaal/langzaam :P kruipen? Ho maar. Staan? Ho maar. Poging doen tot staan? Ho maar..

Af en toe rollend de kamer door, en om haar as draai, check. Half uur zittend spelen, check. Heel zelden vanuit zit naar buik ploffen, check. En da wast. Tanden: niet check!

Voor ze 18 is gaat ze het vast wel doen..
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:41:17 #181
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_97674001
Ik heb een nichtje erbij, ze is nu een week oud denk ik. Haar hobby's zijn slapen en daarbij piep/brabbel/kreun geluidjes maken, haar beentjes gelukzalig uitstrekken en drinken bij de moeder. Ik heb nog nooit iemand zo content zien zitten zijn met een dergelijk dagprogramma :P
pi_97674246
Ik ga door jullie postings altijd filmpjes van Ivan terugkijken. Zo kwam ik net dit filmpje tegen. Ivan was hier 8 maanden oud:

Wat is 'ie toch leuk, mijn kind. :+

Best bevreemdend trouwens ook om te zien. Hij kan nu natuurlijk zoveel meer dat ik ergens denk: doe even normaal en loop gewoon. :') Al die verworvenheden worden zo snel vanzelfsprekend.
pi_97674466
Ooooohhh O+ ik vind hem echt zo leuk!! We moeten Ivan en Leia maar eens aan elkaar voorstellen :+ O-)
pi_97674493
Wat schattig Claudia! Ik kan me echt niet voorstellen dat Anne 'mama' zegt. Maar ze was met alle ontwikkelingen traag, dus dit zal vast ook wel goed komen :)
pi_97674524
Komt echt vanzelf Fannetje!! :Y Kan ik uit ervaring zeggen ;) en nu roept ze het alleen maar :')
pi_97674577
Ze kan nu trouwens wel door de kamer 'tijgeren', al gaat ze alleen maar achteruit :') En op een gegeven moment komt ze klem te zitten onder de stoel/tafel/verwarming en dan gaat ze piepen tot ik haar verplaats :')
pi_97674640
:D! De achteruit gaat hier ook goed! :D ze wil wel vooruit en maakt ook de bewegingen, maar het lukt nog niet zo...
pi_97674729
Orea wat fijn dat jullie gewoon zonder zorgen op vakantie kunnen.

Hier zei Yaro van de week voor het eerst papa duidelijk en hoorbaar, echter nog niet gericht. Op spraak gebied is hij niet zo snel.

Oh stomme computers van het werk, nu kan ik het filmpje van Claudia niet zien ;(
pi_97674842
Ik spring even in zonder goed bij te lezen. Maar wat een leukerd is Ivan toch! Dat hij die zegt vind ik echt knap!
Slapen de kindjes Claudia, dat je weer filmpjes aan het kijken bent?:P

Fijn dat er geen waterpokken zijn Orea! En als ze nog komen gewoon camouflagestift;)

Sugarsnap, leuk om te lezen dat alles gaat goed gaat met jullie!

Anne gaat straks denk ik alles in 1x goed doen Fannetje!

Mex gaat ineens heel snel, zegt ook papa en mamma..ik denk steeds dat het niet echt gericht is, maar bij pappa zegt ie pappa en bij mij mamma, dus het zal toch wel zo zijn.
Sinds deze week klapt ie in z'n handjes en sinds 2 dagen zwaait ie ook.
En we hebben een loopstoel, je kan over loopstoelen van alles zeggen, maar het is echt heerlijk voor een gefrustreerde baby.
Nu speelt ie gezellig mee met de kindjes op onze zonnige galerij.
pi_97674855
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:49 schreef Fannetje het volgende:
Wat schattig Claudia! Ik kan me echt niet voorstellen dat Anne 'mama' zegt. Maar ze was met alle ontwikkelingen traag, dus dit zal vast ook wel goed komen :)
Natuurlijk komt het goed! En er zijn veel soorten ontwikkelingen, hè? Wat ik bijvoorbeeld vooral knap vond aan Ivan op dit filmpje is dat hij aan het spelen was door met zijn blokken tegen de box aan te slaan. Dat was ineens iets nieuws en daarom ging ik het filmen. Niet vergeten dit soort 'subtiele' ontwikkelingen te documenteren en er flink van te genieten! Er wordt vaak nogal gefocust op de grote dingen zoals rollen, zitten, staan, lopen en praten, maar ik vond die kleinere dingen juist ook zo tof. En ze maken allemaal eenzelfde mentale ontwikkeling door!
pi_97674970
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:57 schreef Troeta het volgende:
Ik spring even in zonder goed bij te lezen. Maar wat een leukerd is Ivan toch! Dat hij die zegt vind ik echt knap!
Slapen de kindjes Claudia, dat je weer filmpjes aan het kijken bent?:P
Erg hè? Toevallig maakte ik net deze foto:

Ik denk ook wel eens van mezelf: get a life! :D
pi_97675049
Anne ligt ook vaak op haar buik met armen en benen in de lucht... het lijkt wel alsof ze vliegtuigje speelt ofzo... ziet er best grappig uit!

Claudia, klopt wat je zegt. En ik zie ook echt wel dat Anne ontwikkelingen doormaakt. Maar je (ik dus :')) kunt er toch best onzeker van worden als je leest dat andere kindjes, die vaak nog jonger zijn, veel meer kunnen.
pi_97675112
Ahhhh wat een lieve foto! Leven komt later wel weer als de kindjes zelf op stap gaan;)
Was deze ff aan het uploaden om te laten zien..

pi_97675156
Jongens, het is echt helemaal niet traag om pas na het eerste jaar bewust papa of mama te zeggen. Echt NIET.
pi_97675191
Ohh wat lief, Troeta! Potverdorie, Mex. O+ Hij heeft hetzelfde knuffelpopje als Lena zie ik!

Kan ik me wel voorstellen, Fannetje. Achteraf is het ook makkelijk relativeren natuurlijk.
pi_97675396
Ja, hij ligt er nu ook mee te slapen O+

Dat is volgens mij juist goed Fannetje dat vliegtuigje spelen, is een oefening om te kruipen.
pi_97675425
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:00 schreef Fannetje het volgende:
Anne ligt ook vaak op haar buik met armen en benen in de lucht... het lijkt wel alsof ze vliegtuigje speelt ofzo... ziet er best grappig uit!

Claudia, klopt wat je zegt. En ik zie ook echt wel dat Anne ontwikkelingen doormaakt. Maar je (ik dus :')) kunt er toch best onzeker van worden als je leest dat andere kindjes, die vaak nog jonger zijn, veel meer kunnen.
En dat herken ik wel! Leia is lichamelijk echt niet snel.. die zie ik voorlopig echt nog niet lopen, moeite doen met optrekken, kruipen etc. En soms vind ik dat lastig, vooral ik ik zie/hoor dat andere kindjes die veel jonger zijn dat wel doen. Maar ik heb ook voorbeelden in mijn omgeving waar de kindjes pas met 1,5 gingen lopen. En uiteindelijk lopen ze allemaal, de een sneller dan de ander en daarmee probeer ik dan maar te relativeren!

En ook kan ik me het enthousiasme van de ouders van de kindjes die vlot dingen kunnen voorstellen, want ik ben ook rete trots dat Leia al papa en mama zegt. En dat kan voor anderen weer zijn dat ze denken: verdorrie, mijne doet dat nog niet..

Dat is ook een lastig iets! En dat zal het altijd blijven.. Het is net niet de 'kijk eens mijn kind kan al' discussie, maar zo kan het wel soms overkomen. Men is trots als hun kind iets kan, maar eigenlijk zegt het zo weinig, want echt elk kindje gaat lopen, praten, krijgt tandjes. Etc. Alleen ieder op zijn eigen tempo.. :*
pi_97675499
En Mex O+ oooooh lieve Mex... ik blijf zo'n zwak voor hem houden.. Als je hem ooit kwijt wilt Troeta O-)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:09:41 #199
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_97675539
Mex en Lena O+ En allebei met hetzelfde popje van Nestlé :P

Ik zie dat Lena zonder dekentje ligt. Puck stoppen we er nog steeds onder ondanks wat warm omdat hij anders alleen maar bezig is zijn benen in de lucht te gooien. Dat kan namelijk ook prima als je ingebakerd bent :D

Als we toch foto's aan het spammen zijn. Wat vinden jullie van mijn pet? Dit was op het strand vanmiddag en hij flirtte met alle serveersters en staarde ze met kwijl en al na :+

You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_97675584
En over die loopstoelen Troeta, volgens mij als je hem er niet de hele dag of heel lang inzet, valt het nog wel mee hoeveel kwaad het kan (maar ik ben geen deskundige, dus dikke disclaimer..) maar het is mijn logische verstand.. Als je hem er de hele dag in zou zetten dan zou ik me wel een beetje zorgen maken, maar zo nu en dan eens een kort poosje moet best kunnen hoor :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')