abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 22:08:26 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_97561081
Nadat Vinz0r het vorige topic gesloten heeft, hierbij deel 4!

Linkje naar het vorige deel : Meld hier je nieuwste klus(gereedschap) aanschaf ! Deel 3

Dit topic is bedoeld om de gemiddelde K&W een plek te geven waar je kan opscheppen over je nieuwe profesioneel en minder profesioneel gereedschap of andere klusbenodigdheden.

Liefst natuurlijk reageren met een foto en wat uitleg.

Laatste posts

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:03 schreef morpheus_at_work het volgende:
[ afbeelding ]

Voor het uit de muur en vloer frezen van electraleidingen en verwarmingsbuizen

het is er prima mee gelukt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:43 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ook in gestort beton?
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:37 schreef Vinz0r het volgende:
Vloer is meestal gestort beton ;)
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 22:13:48 #2
92034 crew  Vonkenboer
pi_97561412
En mijn nieuwste aanschaf is. Hoewel het geen gereedschap is, maar wel klussen georienteerd ;)

Omdat mijn oude werkbroek versleten was en ik echt toe was aan wat anders, heb ik voor het eerst een blaklader werkbroek gekocht. Bevalt tot op heden prima *O*

Kwaliteit: 1310 100% Katoencanvas, 225 g/m˛
Kleur: Staalblauw

Product omschrijving

Zakken voor kniestukken in CORDURAŽ
Twee versterkte losse spijkerzakken welke in de zakken met plooi gestopt kunnen worden
Twee achterzakken met plooi
Hamerlus
Stevige metalen ritssluiting met patentknoop
Versterkte duimstokzak met potloodzak en messenhouder
Broekspijpzak met potloodzak en extra zakje
Telefoonzak
Houder voor identiteitskaart
pi_97561706
Ik was al bezig moet de OP voor deel 4, maar dat hoeft dus niet meer :)
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 22:19:52 #4
92034 crew  Vonkenboer
pi_97561986
Uhm...nee. Beetje hetzelfde als jouw OP. Vrij summier :P
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 22:23:24 #6
92034 crew  Vonkenboer
pi_97562564
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 09:49 schreef densmee het volgende:

wat is het voordeel van die veiligheidskoppeling.
is het dan zo dat als je ze los haalt dat ze niet onder druk staan ofzo
Klopt. Die blauwe ring heeft aan de achterzijde openingen waardoor de lucht/druk kan ontsnappen. Als je de koppeling lostrekt dan wordt de plug/nippel maar gedeeltelijk ontkoppelt. Hierbij valt de druk weg. Als je de plug/nippel dan een klein stukje indrukt klikt ie helemaal los.

Hier een goede animatie van de werking tussen de gewone en veiligheidskoppeling.

pi_97602733
Ik heb gisteren een Stanley-mes gekocht, en vandaag een breekijzer :P
Klussen deel 1 en 2
pi_97842063
Ben bezig met een 2e hands Bovenfrees van Makita... Ik hou jullie op de hoogte haha ;)
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_97847416
Piraten werkbroek van snickers gekocht, had ik jaren eerder moeten doen. Scheelt een hoop warmte zo met de "onderkant"van je broek weg ......

pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_97855064
Teruggave van de Belastingdienst was binnen, dus ik heb maar wat geīnvesteerd in goed gereedschap:
Knipex combinatietang 03 06 180
Deze tang heb ik een maatje groter gekozen dan ik had en dat ligt direct een stuk beter in de hand.
Wera PZ 1x80
De schroevendraaier is een aanvulling op Wera's die ik al had.
*O*
pi_97867804
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:09 schreef Cybersijp het volgende:
Piraten werkbroek van snickers gekocht, had ik jaren eerder moeten doen. Scheelt een hoop warmte zo met de "onderkant"van je broek weg ......

[ afbeelding ]
Zo'n broek heb ik ook. Korte broek is wel leuk, maar niet op de bouw. Zonder kniebeschermers hoeft het voor mij niet.
pi_97872593
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:33 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Zo'n broek heb ik ook. Korte broek is wel leuk, maar niet op de bouw. Zonder kniebeschermers hoeft het voor mij niet.
Precies, dat er soms nog mensen staan te werken zonder..... je snapt t niet hoor. geeft zo veel comfort dat je gewoon direct op de knietjes kan zonder zere knieën te krijgen.

Maar goed next new aanschaf:

Festool rotex ro 90

Heb er twee makita schuurmachines voor moeten verkopen, alle gasten op mijn verjaardag vorige maand aan hun hoofd moeten zeuren dat ik bonnen wou van de bouwgroothandel, vrouwlief lief aangekeken..... :P Maar ik heb hem besteld, samen met een sortainer waar een begin(opstart bestelling) met granat schuurpapier in zit. rekening zal aan boord zijn maar denk dat ik er erg blij mee ga zijn.... @ work hebben we 2 rotex 125 en dat schuurt me een partij fijn !
  donderdag 9 juni 2011 @ 22:01:05 #14
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_97957378
En bevalt ie? Granat is wel erg fijn papier vind ik. Heb zelf een tijd geleden een flinke voorraad ingeslagen. Op woodworking zeggen ze trouwens dat het blauwe schuurpapier bij Ecotools vergelijkbaar is met Granat, al heb ik dat zelf nog niet kunnen testen. En waarom heb je de 90 gekocht en niet de 125? Of heb je een alternatief voor middelgrote en grote oppervlakken?
Mijn RO150 is samen met de DTS400 echt fantastische apparaten vind. Die gaan zeker nooit meer weg :N .
pi_97964638
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:01 schreef bleiblei het volgende:
En bevalt ie? Granat is wel erg fijn papier vind ik. Heb zelf een tijd geleden een flinke voorraad ingeslagen. Op woodworking zeggen ze trouwens dat het blauwe schuurpapier bij Ecotools vergelijkbaar is met Granat, al heb ik dat zelf nog niet kunnen testen. En waarom heb je de 90 gekocht en niet de 125? Of heb je een alternatief voor middelgrote en grote oppervlakken?
Mijn RO150 is samen met de DTS400 echt fantastische apparaten vind. Die gaan zeker nooit meer weg :N .
Of hij bevalt weet ik nog niet :+ Ik moet hem nog voor de eerste keer aanslingeren. Mijn werktijden zijn niet van dien aard dat ik een betere relatie met de buren krijg als ik na werktijd nog ff ga schuren....... Kijk maar naar de tijden waarop ik "normaal" hier wat zit weg te tikken op Fok!

Cees mijn oude buurman is schilder, en werkt ook met granat schuurpapier. Aangezien Cees een naar mijn idee heel kundige schilder is, ben ik op zijn oordeel af gegaan..... Verder werken die gasten natuurlijk zowat 24/7 met vos verven dus.....

Voor middelgrote en grote oppervlakken heb ik mijn makita bo 4900 nog, en kan ik ff een rotex 125 lenen van de "baas"(hebben er twee liggen die eigenlijk alleen in de winter veel gebruikt worden :)
pi_98184234
2 systainers uit de nieuwe range van DeWALT, ToughSystem.

De bovenste en middelste. Als het bevalt komen er waarschijnlijk wel meer.
pi_98346174
Voor de verbouwing van onze zolder aangeschaft;

Fijne machine, enkel het lasertje is ruk en de powerlight niet echt nuttig.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 21:28:32 #18
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_98790245
ik heb m'n soldeerapparaat binnen.

weller WS81

met 3 punten (1.6, 2.39 en 0.79 mm)
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIEŽTAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_98790395
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:43 schreef SemPai het volgende:
Voor de verbouwing van onze zolder aangeschaft;
[ afbeelding ]

Fijne machine, enkel het lasertje is ruk en de powerlight niet echt nuttig.
Ik ben zelf Bosch groen fanaat, maar was ook opzoek naar een afkort en verstekzaag, en heb toen ( 3 maanden geleden ) gekozen voor de metabo kgs 254 M.

Wat was je reden waarom je voor de Bosch hebt gekozen?
pi_98829761
Omdat ik toch wel een voorkeur heb voor bosch.

Heb nog even aan het blauwe broertje gedacht, maar uiteindelijk door kortingsaktie van de praxis (20% op electrisch gereedschap) toch voor deze gekozen.
Heb idd hier op het forum veel goeds gelezen over de metabo, maar heb al eens zo'n â‚Ŧ100,- ding van metabo gehad en die heeft geen super indruk achtergelaten.

Dus toch voor good old Bosch gekozen, dan weet ik iig zeker dat ik iets goeds heb.

[ Bericht 12% gewijzigd door SemPai op 29-06-2011 18:36:34 (Typo) ]
pi_98835045
quote:
Heb idd hier op het forum veel goeds gelezen over de metabo, maar heb al eens zo'n â�Ŧ100,- ding van metabo gehad en die heeft geen super indruk achtergelaten.

Dus toch voor good old Bosch gekozen, dan weet ik iig zeker dat ik iets goeds heb.
Ok, goede motivering.
Alleen wil ik even dit kwijt:
De Metabo KGS 254 M is niet meer in het blauw, maar in het groen ( door metabo ontwikkeld ) en kost op internet rond de 290 euro en heeft zeer goede specificaties.

Maar toch heb je een goede persoonlijke motivering smile.gif
pi_98835949
ik heb een nieuwe accutol aangeschaft en het is een leuk combopack inc tas en set bitjes

Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  Moderator woensdag 29 juni 2011 @ 20:46:05 #23
92034 crew  Vonkenboer
pi_98836061
Ah de nieuwe lijn van De Walt ! Ben benieuwd naar je ervaringen :)
Ben nieuwsgierig of zo'n setje echt goed is ;)
pi_98838616
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Ah de nieuwe lijn van De Walt ! Ben benieuwd naar je ervaringen :)
Ben nieuwsgierig of zo'n setje echt goed is ;)
ik ben normaal de dewalt machine's gewend met een hoger voltage, maar ondanks dat het accu's zijn van 10,8v houden ze het lang vol en hebben ze veel vermogen.
Afgelopen weekend heb ik er een schutting mee gezet en dat is allemaal hardhout, maar de boor en schroeven gingen er als boter doorheen.
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:23:16 #25
36431 bleiblei
pi_98842582
Wat voor boor heb je daar gebruikt?
Ik heb namelijk een aantal 4mm boortjes verknalt op hardhout.
Accuboor (14.4v Bosch blauw li-ion) trok het prima, de heller boortjes alleen niet. Ook niet als ik rustig aan deed.
pi_98848225
Mooi setje. Heb vaak naar die 10,8v lijn gekeken, maar vraag me nog steeds af of ik het veel zou gebruiken. Voor klein/fijn werk misschien, maar een 18v slagschroevendraaier is niet veel groter en die extra power is altijd handig. Zeker nu met die 18V XR lijn van DeWALT :)
pi_98859502
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:23 schreef bleiblei het volgende:
Wat voor boor heb je daar gebruikt?
Ik heb namelijk een aantal 4mm boortjes verknalt op hardhout.
Accuboor (14.4v Bosch blauw li-ion) trok het prima, de heller boortjes alleen niet. Ook niet als ik rustig aan deed.
zeker een "vettig"soort hardhout geboord? Zorg wel dat het boormeel elke keer van de spoed van het boortje verwijderd word. je hebt anders kans dat het verbrand en de harsresten je boor laten verbranden..... En dus boor je niks meer met het boortje :)

Mijn nieuwste aanschaf:

een paar otoplastieken van variphone (de steel uitvoering), op maat gemaakt en een uitkomst nu altijd je eigen gehoorbescherming bij je.

donderdag 30 juni 2011 @ 12:29:49 #28
36431 bleiblei
pi_98861716
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:31 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

zeker een "vettig"soort hardhout geboord? Zorg wel dat het boormeel elke keer van de spoed van het boortje verwijderd word. je hebt anders kans dat het verbrand en de harsresten je boor laten verbranden..... En dus boor je niks meer met het boortje :)

Mijn nieuwste aanschaf:

een paar otoplastieken van variphone (de steel uitvoering), op maat gemaakt en een uitkomst nu altijd je eigen gehoorbescherming bij je.

[ afbeelding ]
was azobe. Dus idd vrij vettig. Boortje moest ook regelmatig schoon gemaakt worden. Maar dat gaat niet zo makkelijk met een erg heet boortje.
pi_98862013
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]

was azobe. Dus idd vrij vettig. Boortje moest ook regelmatig schoon gemaakt worden. Maar dat gaat niet zo makkelijk met een erg heet boortje.
ja inderdaad zoals cijbersijp ook al zegt, maar ik weet niet precies wat voor type boortje het was, iig wel een metaalboortje, en idd steeds even schoonborstelen met een staalborsteltje
pi_98862963
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]

heb recent een terras aangelegd bij een collega, en hier in een periode van 3 dagen 913 gaten geboord met idd eveneens een 4 mm heller boortje( cobalt-hss), maar boor is nog prima te gebruiken. boormeel wat vast zit duw je heel makkelijk vanaf de bovenkant van de spoed naar onderen. Krult dan mee en komt los van de boor. Gebruikt hout was massaranduba. De boor is op de punt t heetst natuurlijk ! Dus bovenaan de boor duwen werkt een stuk ...... eh makkelijker. Maar goed al doende leert men natuurlijk ;)
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:01:02 #31
36431 bleiblei
pi_98865344
Aha... maar ik had een houtboor, geen metaalboor :P .
pi_98869405
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:05 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

heb recent een terras aangelegd bij een collega, en hier in een periode van 3 dagen 913 gaten geboord met idd eveneens een 4 mm heller boortje( cobalt-hss), maar boor is nog prima te gebruiken. boormeel wat vast zit duw je heel makkelijk vanaf de bovenkant van de spoed naar onderen. Krult dan mee en komt los van de boor. Gebruikt hout was massaranduba. De boor is op de punt t heetst natuurlijk ! Dus bovenaan de boor duwen werkt een stuk ...... eh makkelijker. Maar goed al doende leert men natuurlijk ;)
ik had ook een cobalt boortje trouwens, nu je het zegt weet ik het weer :P
pi_98874467
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:01 schreef bleiblei het volgende:
Aha... maar ik had een houtboor, geen metaalboor :P .
spoed op de boor is er zowel op een houtboor als een metaal boor....... dat verschil is er dus niet. Verschil is wel dat je overal t advies krijgt om NIET met een houtboor in hardhout te boren ivm de aanwezige harsen. Een houtboor kan niet het aantal toeren van een metaal boor aan, en dan verfikt je spoed dus. Hoe kwam je erbij dan om een houtboor te gebruiken ipv metaalboor? Als je bijv. bij spax op de site kijkt zie je toch duidelijk welk soort boor je dient te gebruiken. Ik had zelfs een doosje spax-d met daarin bitje en boor als extra omdat spax 80.000 miljoen schroeven oid had gefabriceerd ...... (laatste ben ik niet zeker van, wel dat het erin zat ;) )
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:18:47 #34
36431 bleiblei
pi_98874852
Heller beweert dat je er in hardhout mee kan boren en ik gebruik geen spax maar rvs heco :) . Maar Hey! Weer wat geleerd :P .
pi_99046281
Nou ik heb weer wat nieuws !

Wederom een nieuwe schuurmachine :

Een festool RTS 400 EQ-plus, heb hem al geregistreerd op mijn naam .¤30,- actiekorting op accessoires komt nog mijn kant op.

Verder had de bouwgroothandel geen 100 pak granat p120 liggen(is besteld). Verder net als bij de rotex een systainer met inzet voor schuurpapier bij besteld. p180 en p80 moet ik nog hebben, p180 is eveneens besteld. p80 betaal ik wel met de cheque die ik van festool ga krijgen(de ¤30,- actie)

Meteen vanmiddag de machines aan het werk gezet, en achter bij mijn huis begonnen met schuren van dekstukken, goten etc. Samen met mijn makita 446l waar de machines zo op passen werkt het me een partij ideaal! Echt nagenoeg geen schuurstof meer. En dat is wel ff andere koek dan dat ik had mijn mijn "makitas"........ Kennis van me is schilder, heb ik de keuze voorgelegd en die is wel gunstig geweest voor deze aankoop. Zij schuren er veel en vaak mee, werkt prima gaat haast niet kapot. Ergo goede keuze gemaakt dus !

Prima spul maar t kost wel een paar(of meer eigenlijk...) knaken.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:30:21 #36
36431 bleiblei
pi_99092201
Schilders... het zijn rotzakken :P . Schilder hier is ook de aanstichter geweest van de festool aankopen. Maar mooi apparaat! Trilt amper hè? Ligt ie ook fijn in de hand?
pi_99096947
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:30 schreef bleiblei het volgende:
Schilders... het zijn rotzakken :P . Schilder hier is ook de aanstichter geweest van de festool aankopen. Maar mooi apparaat! Trilt amper hè? Ligt ie ook fijn in de hand?
ja maar deze schilder is wel een fijne rotzak, heeft jaren tegenover mij gewoond. Heeft echt plenty werk als zzpér en weet waar hij over praat. Efin: over het apparaat: trilt een stuk minder dan wat ik gewend ben. En de afzuiging van stof is echt super geregeld, moet echt de stofzuiger op zijn laagste stand alten afzuigen anders krijg je hem haast niet meer van het hout af......... Ligt erg fijn in de hand, en is op zeker niet zwaar, wat wel wat is dat de slang van de stofzuiger je soms een beetje belemmerd een "bocht"te nemen, maar dat is inherent aan het gebruik van een slang van de stofzuiger. Maar ben voor nu wel ff klaar met kopen van festool machines hoor, eerst maar weer ff bijsparen.

Kwam bij het schuren nl. een hekwerk tegen dat rot/slecht was. Dus palen en planken moesten ook besteld worden.....

Fijn zo'n eigen huis t kost altijd dik geld :P Linksom of rechtsom...... :+
  maandag 18 juli 2011 @ 11:08:51 #38
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_99612242

Voor mijn vrouw der knutsel dingen..... en voor mezelf natuurlijk, altijd makkelijk.
  maandag 18 juli 2011 @ 11:20:15 #39
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_99612560

Twintig euri bij de Macro, daar kan je 'm niet voor laten liggen.
pi_99647662
Nou lijkt erop dat ik show je nieuwe zooi nummer 1 wordt van de laatste tijd :P :

Komt hij:

CXS LI 1,3 SET gekocht. Laatst opeens mijn oude haakse bosch blauw 10,8 verkocht voor een mooie 130,- (moet zeggen was het waard, en heeft niet al te veel afschrijving gehad in die jaren dat hij bij mij was. Heel voordelig kunnen kopen via ebay destijds). Heb zelf makita 18v systeem, en zat te denken over de haakse schroeftol en een haakse boormachine in het li-ion 18v systeem. Maar kwam ongeveer uit op de prijs die ik ook hier lokaal moet betalen voor bovenstaande festool set.(dus voor de twee "bare tools vanuit de uk, omdat je hier dan ook garantie hebt ivm aankopen binnen de eu. De typenummers worden hier ook gevoerd. No worries daarmee)

Deze set kun je je opzetstukken ook combineren, dus haaks om een hoekje boren kan ook nog eens. Kombineer dit met een klein apparaatski in mijn idee een winnend machientje dus...... Werd t geen makita maar wederom een festool. Nu nog wat schuurpapier voor de machines die ik recent heb aangeschaft(middels de bonnen zeg maar) en dan is het denk ik ff wel gedaan ;)

maar zeg nooit nooit ! :P

Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 10:25:39 #41
92034 crew  Vonkenboer
pi_99654711
zozo Cijb !, overgestapt van Festool naar Makita ;):P

Ik heb hem eigenlijk nog niet gekocht; maar vanmiddag koop ik bij de lokale bouwmarkt een Ferm muurfrees; Het is natuurlijk geen semi-profesioneel spul maar het hoeft dan ook maar een verbouwing mee te gaan !

Huren bij Boels of Workz of de Lemerij is veel duurder, plus dat je dat ding iedere keer als je hem nodig hebt weer moet lenen en uiteindelijk ook weer terug moet brengen :P

Een grote bouwstofzuiger hebben we thuis al, dus ook dat komt wel goed.

Voor ¤ 75.- kan ik mij denk ik daar geen buil aan vallen :P
pi_99654814
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:25 schreef Vonkenboer het volgende:
zozo Cijb !, overgestapt van Festool naar Makita ;):P

Ik heb hem eigenlijk nog niet gekocht; maar vanmiddag koop ik bij de lokale bouwmarkt een Ferm muurfrees; Het is natuurlijk geen semi-profesioneel spul maar het hoeft dan ook maar een verbouwing mee te gaan !

Huren bij Boels of Workz of de Lemerij is veel duurder, plus dat je dat ding iedere keer als je hem nodig hebt weer moet lenen en uiteindelijk ook weer terug moet brengen :P

Een grote bouwstofzuiger hebben we thuis al, dus ook dat komt wel goed.

[ afbeelding ]

Je bladen zullen misschien wat eerder verslijten, maar op het machine heb je denk ik 2 jaar garantie dus daar kun je geen buil aan vallen. smile.gif
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 10:57:43 #43
92034 crew  Vonkenboer
pi_99655568
Die diamantschijven verwacht ik ook niks van; dat zal wel wegwerpkwaliteit zijn waar je ongeveer 10 meter mee kunt sleuven voordat het diamant er af ligt :D
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 17:55:51 #44
92034 crew  Vonkenboer
pi_99671354
Zo, vanmiddag de muurfrees opgehaald en qua bouw van de machine valt hij mij zeker niet tegen !
Hij is wat zwaarder in gewicht dan zijn professionele handzamere broertjes maar voor ¤ 79,- kan je er geen buil aanvallen !

En dan ook nog met 3 jaar garantie _O-
pi_99671801
Heb een Forstnerboor diameter 19 mm gekocht. Die moest helemaal uit Belgie geīmporteerd worden en via Gilze is ie bij mij thuis afgeleverd.

Merkwaardige reacties: ik mailde een gereedschapshandel hier in de buurt of ze 'n 19 mm forstnerboor hadden.

Neen, hadden ze niet, mailden ze terug. Maar als ik 'n 18 én 20 mm boor zou kopen, zou het gemiddelde 19 mm zijn.......
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_99671886
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:12 schreef blomke het volgende:
Heb een Forstnerboor diameter 19 mm gekocht. Die moest helemaal uit Belgie geīmporteerd worden en via Gilze is ie bij mij thuis afgeleverd.

Merkwaardige reacties: ik mailde een gereedschapshandel hier in de buurt of ze 'n 19 mm forstnerboor hadden.

Neen, hadden ze niet, mailden ze terug. Maar als ik 'n 18 én 20 mm boor zou kopen, zou het gemiddelde 19 mm zijn.......
bij baptist moet je zijn voor dat soort materiaal.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_99671937
quote:
Weer wat geleerd. Kende ze alleen onder de benaming freesboor.
Jeroentje.
pi_99672040
Freesboor en cilinderkopboor zijn de gangbare benamingen.
Baptist kon 'm ook lveren maar wel 3 x zo duur (voor beter kwaliteit, dat wel). Wat ik nu uit Gillze heb, voldoet uitstekend voor enige 10-tallen gaten/maand.

Zijn ze te slijpen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_99672295
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:19 schreef blomke het volgende:
Freesboor en cilinderkopboor zijn de gangbare benamingen.
Baptist kon 'm ook lveren maar wel 3 x zo duur (voor beter kwaliteit, dat wel). Wat ik nu uit Gillze heb, voldoet uitstekend voor enige 10-tallen gaten/maand.

Zijn ze te slijpen?
alles is te slijpen maar of het rendabel is maar zeer de vraag, zeker bij een goedkoper model
pi_99674160
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:27 schreef densmee het volgende:

[..]

alles is te slijpen
Hoe?
pi_99674373
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:21 schreef blomke het volgende:

[..]

Hoe?
door bijvoorbeeld de kmwe te laten slijpen http://www.kmwe.com/
die kunnen ongeveer alles slijpen wat er maar te bedenken is
pi_99674412
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:43:45 #53
36431 bleiblei
pi_99677287
Mooi apparaat Cijbersijp! Ben benieuwd wat je als de grootste voordelen tov. een gewone accuboor ervaart :) . Ga je nu ook sparen voor de Centrotec systainer? :P
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:25:49 #54
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_99685740
Een aantal weken geleden al deze gekocht met kortingsstickers bij karwei, scheelde toch 25%. Dit is de enige schuurmachine die prettig ligt in mijn kleine handen en niet zo zwaar is. Vooral voor een apparaat wat je in alle hoeken en dergelijke gebruikt is dat prettig.
Heb er vandaag de trap mee geschuurd en ben helemaal :D

Gisteren kwam m'n O+ aan met deze
We hadden 2 jaar geleden die van m'n vader gesloopt (doorgebrand door de hoeveelheid stof die van de muren af kwam). Dus als wij klaar zijn gaat deze naar hem, waarna wij hem als m'n vader te oud word weer terugontvangen en hem tot die tijd altijd kunnen lenen. Hier heb ik de bovenkant van de treden mee geschuurd, omdat er wat meer kracht achter zit dan de kleine en bovenop vasthouden is natuurlijk niet zo'n probleem.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_99685946

Om te kitten :')
pi_99687245
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:43 schreef bleiblei het volgende:
Mooi apparaat Cijbersijp! Ben benieuwd wat je als de grootste voordelen tov. een gewone accuboor ervaart :) . Ga je nu ook sparen voor de Centrotec systainer? :P
Nou das eigenlijk stiksimpel voor mij om uit te leggen:

Ik zocht een geschikte 18v oplossing van makita li-ion serie om haaks te schroeven (duidelijk meer "pur"dan de verkochte 10,8 bosch haakse schroevendraaiert) plus een mogelijkheid om haaks te boren. Daar ik wel van de fijne afwerking ben en niet van het grofstoffelijke heb je vaak "lastige" hoekjes waar we natuurlijk nog wel ff wat vast moeten zetten/ boren whatever...... Affijn, nadat ik een gelukkie had met wat extra inkomsten(en dat moest besteed worden @ gereedschapshandel hier op het eiland ;) Ben ik eens gaan kijken in het boekje van festool"beter in systeem". Hoop keren omgebladerd, en zag eigenlijk meteen de cxs set staan met a) een boorkop(tot 8 mm rond), en b) een haakse schroefmogelijkheid. Deze twee waren te combineren, en het plan was geboren :) Als gewone accutol zal ik hem dus NOOIT gaan gebruiken, daarvoor zijn mijn makita's me echt te dierbaar. man man wat heb ik al een hoop met die dingen gefikst. T was echt puur de haakse optie plus mogelijkheid boorkop erop te zetten dat me over de streep heeft getrokken...... Voor de centrotec systainer sparen? ik vind hem eig het geld niet waard, een hoop knaken voor niet al te veel bijzonders. Feit is en blijft ik heb al een hoop gereedschap thuis :P Wat ik wel vind is dat de cxs in combo met twee accu's, en de speciale opzetstukken / systainer etc. etc. z'n geld wel waard is. Ik heb nl. echt wel gekeken naar de mogelijkheid om de twee bovengenoemde makita's als bare tool aan te schaffen, maar dat kostte me een stuk meer. Plus dat zit je dat je er geen batterijen bij heb, nu heb ik wel 6 batterijen liggen li-ion maar toch. Nu dus de cxs erbij, kan ik makkelijk gebruiken als ik straks weer met een project bezig ben om bijv. de vijs in te steken dan kunnen de andere machines het bit/ de boor houden en hoef je niet steeds te wisselen.

Voor nu ff "klaar"met gereedschap kopen op twee dingen na:

Wil eigenlijk vervanging voor mijn stabila LE 100, prima ding daar niet van, maar is mij iets te groot, kan te veel (ja echt waar :P ). Komt dus straks te koop.

Verder wil ik een andere rotatielaser, ik heb nu een stabila lmr, en zoek iets wat zichzelf "level kan zetten binnen een paar graden, plus dat je er buiten wat meer mee kan. De lmr is voor binnen prima/perfect, maar buiten wordt het al gauw lastig als het meer dan een meter of twintig gaat worden ( 2 x r van cirkel. Ben nu aan het kijken/orienteren op het merk Laserliner. Geo fennel, Sokkia, en Topcon geven weinig feedback naar de verkopers(de groothandels, dus als afnemer kun je het ook wel schudden..... ) Welk merk ik ook nog wil uitpluizen is Leica, goed merk, maar nu nog niet ingedoken..... :)

Je ziet t ik ga niet over 1 nacht ijs :7

En ja doe ook meer met mijn tools dan alleen mijn eigen huis .... :+
pi_99687400
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:29 schreef Markster het volgende:
[ afbeelding ]

Om te kitten :')
Je mag dan ;( hebben staan, maar deze is een stuk beter dan die knaken zooi van de bouwmarkt, je knijpt jezelf je klauwen kapot, en alsnog niet veel controle uitoefenen over waar je kit moeten komen te liggen/hangen. Goede zet dus! @ work hebben we er ook een stuk of drie(en ja na eerst tig van de knaken versie kapot te hebben geknepen......... ;) )
pi_99687501
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:55 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Je mag dan ;( hebben staan, maar deze is een stuk beter dan die knaken zooi van de bouwmarkt, je knijpt jezelf je klauwen kapot, en alsnog niet veel controle uitoefenen over waar je kit moeten komen te liggen/hangen. Goede zet dus! @ work hebben we er ook een stuk of drie(en ja na eerst tig van de knaken versie kapot te hebben geknepen......... ;) )
Ik moet nu ff hardop lachen :D
Niet om jou hoor, maar ik heb gewoon de meeste goedkope pistool gekocht die ik kon vinden, en heb ff snel plaatje geplukt van het internet :D

Ik heb dus inderdaad problemen om de kit op de juiste plek te krijgen :'_)
pi_99688316
Er blijkt dus wel degelijk verschil te zijn tussen kitpistolen ........ ;) :Y)

zoiets dus? :
pi_99688788
Deze lijkt er op de mijne:

:P
pi_99689071
Ik hoop dat je niet veel hoeft te kitten...... :Y)
pi_99689679
Inderdaad, ik heb juist vandaag mijn knakenmodel vervangen voor één zoals op je eerste plaatje en ik wilde dat ik dat véél eerder gedaan had. Jongens wat gaat kitten ineens een stuk makkelijker 8-)
pi_99705533
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:40 schreef Vesalius het volgende:
Inderdaad, ik heb juist vandaag mijn knakenmodel vervangen voor één zoals op je eerste plaatje en ik wilde dat ik dat véél eerder gedaan had. Jongens wat gaat kitten ineens een stuk makkelijker 8-)
Eensch... Van m'n pa (glaszetter en schilder) onlangs een gekregen van rond de 9 tientjes... Had het jaren eerder moeten kopen !
Sommigen verklaren ons voor gek "want een kitspuit van een tientje is net zo goed", nou nee dus !

Verder aangeschaft een Makita 3620 Bovenfrees...

Moest 'm nog wel even reviseren en goed schoonmaken want hij komt uit een inboedel van een bouwbedrijf...
Dus de streep van spuitbusverf er af halen, lettertjes weer netjes wit maken, schoonmaken en smeren...

Totaal 25 euro aan onderdelen besteld die misten of af waren maar met een aanschafprijs van 27 euro kon ik er geen buil aan vallen...
pi_99713110
De kitspuit van 9 tientjes is er 1 die op/ met olie werkt.
1 x knijpen en bij wijze van spreke is de tube leeg.
pi_99715142
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:29 schreef Cybersijp het volgende:
Ik hoop dat je niet veel hoeft te kitten...... :Y)
Gelukkig niet.
pi_99718065
Inderdaad. Zit veel verschil in die kitspuiten.
Die goedkope dingen hebben de neiging om ondanks de ontgrendeling toch na te druipen/lekken.
irritant als je overal van die hoopjes kit hebt liggen.

Heb er zelf een van Innotec. Kost rond de 60 euro maar het werkt super.
Die ontgrendeling door de hendel naar voren te duwen is ideaal.

On topic, 12v led bak voor in de bedrijfswagen. Volgende week eens knutselen om dat erin te maken. Met een inbouw 3-standen schakelaar zodat de deurschakelaar ook nog werkt.
Althans, dat is het plan, of het gaat werken..... :P
pi_99719898
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:41 schreef Drexciyan het volgende:
Inderdaad. Zit veel verschil in die kitspuiten.
Die goedkope dingen hebben de neiging om ondanks de ontgrendeling toch na te druipen/lekken.
irritant als je overal van die hoopjes kit hebt liggen.

Heb er zelf een van Innotec. Kost rond de 60 euro maar het werkt super.
Die ontgrendeling door de hendel naar voren te duwen is ideaal.
Maar als je op 4 hoog staat te kitten en je 2,50 euro kitspuit dondert omlaag, werkt ie meestal nog wel, en zo'n dure wel er dan weleens mee ophouden.
pi_99720783
Heb enkele weken geleden voor mijn Bobenjanneke klus1: Houten terrasoverkapping een bovenfrees van Bosch Groen gekocht, het is de POF 1400 ACE geworden.

Het is de POF 1400ACE geworden omdat ik Bosch ( Groen ) fanaat ben, vanwege de kwaliteit en prijzen binnen mijn budget.
Als ik gereedschap koop van Bosch Groen, is het wel altijd de duurste in een serie vanwege de meest uitgebreide specs.

Door tijdgebrek heeft ie even stil gelegen, maar ben er nu toch mee aan de slag gegaan.

De plankjes

De dragende balk, de mal en freesmachine.

Freezen maar!!!

Onderste balk is klaar.

De eerste van de 4 hekjes is klaar.
pi_99729120
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:22 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Maar als je op 4 hoog staat te kitten en je 2,50 euro kitspuit dondert omlaag, werkt ie meestal nog wel, en zo'n dure wel er dan weleens mee ophouden.
Als je op 4 hoog staat te kitten en je kitspuit dondert omlaag, dan doe je iets niet goed ;)
pi_99741501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:05 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Als je op 4 hoog staat te kitten en je kitspuit dondert omlaag, dan doe je iets niet goed ;)
Sommige bouwvakkers mensen kunnen nog wel eens lomp zijn, dus als je op de 4e verdieping op een steiger staat te kitten en je legt je kitpistool weg om te gronden, willen ze er nog weleens vanaf donderen.
Ook zijn de dure kitpistolen nog weleens geliefd bij anderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door bobenjanneke op 21-07-2011 11:14:43 ]
pi_99753631
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:05 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Sommige bouwvakkers mensen kunnen nog wel eens lomp zijn, dus als je op de 4e verdieping op een steiger staat te kitten en je legt je kitpistool weg om te gronden, willen ze er nog weleens vanaf donderen.
Ook zijn de dure kitpistolen nog weleens geliefd bij anderen.
Gewoon zuinig zijn en op je spullen letten... Als je er zelf al als een hork mee omgaat en het je niks intresseerd waarom zou iemand anders dat wel doen...

Daarom leen ik bv m'n gereedschap ook niet uit aan anderen dan m'n pa, de rest misbruikt het toch alleen maar omdat a. het niet hun gereedschap is of b. ze niet weten hoe er mee om te gaan...
pi_99759549
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:59 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Gewoon zuinig zijn en op je spullen letten... Als je er zelf al als een hork mee omgaat en het je niks intresseerd waarom zou iemand anders dat wel doen...

Daarom leen ik bv m'n gereedschap ook niet uit aan anderen dan m'n pa, de rest misbruikt het toch alleen maar omdat a. het niet hun gereedschap is of b. ze niet weten hoe er mee om te gaan...
Ik ben zeker voorzichtig en zuinig op mijn gereedschap, wat ik ook niet uitleen aan anderen.
Daar ben ik door vervelende ervaringen wel achter gekomen, net wat je zelf aangeeft.

Maar ik snap de insteek van je verhaal, hoewel het ook weleens buiten je schuld om kan zijn, bijvoorbeeld je spullen in een afgesloten ruimte achterlaten, maar een opzichter die een kijkje neemt of dat de laatste man de deur niet op slaat draait.

Wij mogen zelfs synthetische verf ral 9001 & 9010 niet meer in een algemene afgesloten ruimte achterlaten, het moet in een eigen container waar alleen de voorwerker een sleutel van heeft.
pi_99769282
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:59 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Ik ben zeker voorzichtig en zuinig op mijn gereedschap, wat ik ook niet uitleen aan anderen.
Daar ben ik door vervelende ervaringen wel achter gekomen, net wat je zelf aangeeft.

Maar ik snap de insteek van je verhaal, hoewel het ook weleens buiten je schuld om kan zijn, bijvoorbeeld je spullen in een afgesloten ruimte achterlaten, maar een opzichter die een kijkje neemt of dat de laatste man de deur niet op slaat draait.

Wij mogen zelfs synthetische verf ral 9001 & 9010 niet meer in een algemene afgesloten ruimte achterlaten, het moet in een eigen container waar alleen de voorwerker een sleutel van heeft.
Dat herken ik wel ;)

Alle saus hier is ook 9001 en 9010 maar niet betaald ;) Maar dat is ook de schuld van het bedrijf zelf, die hadden 12 moeten bestellen en door een typfout 21 bestel, dus toen was er wat over dus mocht m'n pa wat meenemen...
pi_99788188
Ik heb vorige week een freesmachine voor mijn verjaardag gekregen. Het is onderstaande Bosch geworden.

Nu heb ik er ook nog een freesset bij nodig. Is deze set goed om mee te beginnen ? Als ik echt een specifieke ga gebruiken kan ik dan één duurdere van betere kwaliteit erbij kopen.
pi_99789966
Ligt eraan wat je wil gaan frezen, maar ik heb ook op buitelaar gekeken en ben ook aan het overwegen om die set te kopen.
pi_99790519
Ik weet nog helemaal niet wat ik wil gaan frezen :) Wil zowiezo eens op een stuk afvalhout kijken wat een freesmachine allemaal kan/doet en hoe het werkt. Daarvoor wil ik in eerste instantie een "beginners" setje gebruiken.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:10:59 #77
36431 bleiblei
pi_99791039
Ik zou de 66delige set kopen.
Qua kwaliteit stelt het niet voor, maar zo heb je voor 100 euro een complete set en kan je de komende jaren mooi de freesjes vervangen die je veel gebruikt voor goede kwaliteit freesjes van bijv, CMT.

En het is stukken goedkoper dan de goedkope rommelsetjes van de bouwmarkt.
pi_99799219
Heb nu een versleten popnageltang POP tt55b

Is deze aanbieding vergelijkbare kwaliteit of veel minder ???????

quote:
BLINDKLINKNAGELTANG met klinknagels ALUMINIUM

Hoogwaardige blindklinktang voor universele werkzaamheden voor de echte professional. Geraadschapbasis van alumnium en hendel van gesmeed staal. Uitgerust met met vier mondstukken inclusief montagesleutel, greepborging en terughaalveer voor 1 hand-bediening.

Geleverd in mooie handzame koffer inclusief 15 blinde klinknagels van aluminium A2,4 A3, A4 en A5. Klinknagels zijn tevens na te bestellen op www.agroluxeshop.nl

Verbind professioneel en mooi afgewerkt onderdelen zoals platen en profielen. Onmisbaar voor in iedere gereedschapswagen of kist. Profiteer van deze scherpe aanbieding zolang de voorraad strekt.

Elders 39,95, ALLEEN NU 17,95 INCL.
Jeroentje.
pi_99805700
En heb net mijn 2e Bosch POF 1400 ACE opgehaald.
Na 2 dagen frezen van 10.00 tot 16.00 hield ie er vandaag mee op.

Ik heb 92 sleuven van 14 bij 1,5 cm en 1,2 cm diep gefreesd, elke sleuf in 3 etappes.

Blijkbaar doorgebrand...

Terug naar de praxis en daar hebben ze een nieuwe meegegeven!

[ Bericht 15% gewijzigd door bobenjanneke op 22-07-2011 20:42:39 ]
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:14:19 #80
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_99806076
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:00 schreef jpajs het volgende:
Heb nu een versleten popnageltang POP tt55b

[ afbeelding ]

Is deze aanbieding vergelijkbare kwaliteit of veel minder ???????

[..]

Dat kan nooit heel veel zijn voor dat geld..
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_99971659
nadat mijn oude slijptol doorgebrand was van de tuintegels doorslijpen heb ik nu maar gelijk een goede gekocht :)

ik heb alleen even een telefoon ter beschikking, vandaar dat de kwaliteit niet denderend is
pi_100005467
Heeft iemand hier de afkortzaag Metabo KGS 216M (die met trekdinges) ? Ik wil hem gaan gebruiken om houten vloerplanken in te korten en later voor wat ander kluswerk. Is nu volgens mij ¤ 189 bij Gamma, goedkoper dan bij de webshops. Maar is het ook wat voor dat geld?
Da gao nie nou!
pi_100007418
Ik heb zelf de Metabo KG216 zonder trekdinges. Voor ¤89 bij Hornbach. Daar stond toen ook die van jouw voorbeeld voor 129 of zo.

Vind het wel een aardig ding als je niet teveel ervan verwacht. Zaagblad heb ik deze week al moeten vervangen (45). Heb ook een Aldi zaagtafel voor incidenteel schulpen, daarvan ging het blad heel wat langer mee.

Als je echt goed gereedschap wilt gebruiken, zou ik ´m laten staan. Of bij Aldi een zaagtafel kopen.
pi_100008016
Thnx voor de info!
Da gao nie nou!
pi_100008174
nauwkeurigheid is ook om te janken, haaks is bij lange na geen haaks op die dingen
pi_100008546
Intussen wat meer gelezen op het web en ik zie dat de versie zonder M inderdaad behoorlijk matige recensies heeft en de versie met M een heel stuk beter (o.a. die nauwkeurigheid/scheef lopen etc). Ik betwijfel dat het model waar ik het over heb voor 129 bij Hornbach stond/staat, dat zal de versie zonder M geweest zijn.
Da gao nie nou!
pi_100008653
inderdaad ik heb alleen ervaring met dat blauwe apparaat niet goed gekeken net.
pi_100008778
Hmm... eigenwijs als ik ben ga ik hem toch maar halen. Dan kan ik over een weekje melden of de M-versie wél goed haaks zaagt. Als de kopse kanten van de planken niet recht worden, dan wordt het een knap lelijke vloer! Jullie gaan het horen :)
Da gao nie nou!
pi_100009020
Oh, da´s het probleem niet. Meer de duurzaamheid en het gebruiksgemak. Het afkortwerk van de mijne eiken (planken) controleer ik heel consequent met een winkelhaak. Dat gaat (nog wel) goed.
pi_100013569
Ik heb de KGS256M met "trekdinges."

Heeft uitgebreidere specificaties als de 216, maar ook duurder ( 299 euro ).
Iemand hier op fok vertelde dat de blauwe uitvoering ( oud model ) een overgenomen type was, de groene uitvoering ( nieuw model ) is door Metabo zelf ontwikkeld.

Ik ben der dik tevreden mee!
pi_100015227
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:26 schreef bobenjanneke het volgende:
Ik heb de KGS256M met "trekdinges."

Heeft uitgebreidere specificaties als de 216, maar ook duurder ( 299 euro ).
Iemand hier op fok vertelde dat de blauwe uitvoering ( oud model ) een overgenomen type was, de groene uitvoering ( nieuw model ) is door Metabo zelf ontwikkeld.

Ik ben der dik tevreden mee!
Welke is nou blauw (de 216?) en welke groen (de 254??) Kan je mij zeggen waar dat verhaal staat over overgenomen type? Dan zou ik me toch een beetje bekocht voelen.
pi_100015589
De KG216 is blauw. De KG216M en de KGS216M zijn groen. Gaat dus om de M die erachter staat.

KG216:

KGS216M:
Da gao nie nou!
pi_100015780
Thanx voor de info
pi_100017231
Verschil tussen blauw en groen:

Welke afkort- / radiaalzaag kan ik het beste aanschaffen? ( zoek op bleiblei )
Welke afkortzaag? ( zoek op Cybersijp )

Met een quote van zijn post:
quote:
Verschil tussen metabo blauw en groen afkortzagen heeft de volgende reden:

Blauw: heeft te maken met de overname van een merk jaren terug metabo heeft toen deze afkortzagen 1 op 1 over genomen, en alleen het merk veranderd.(was eerst elektra beckum nl ;) )

Groen:
Is nu de nieuwe kleur geworden(was het altijd al overigens) maar nu de nieuwe modellen uit gekomen zijn, zijn ze nu eindelijk ook onder de groene kleur gekomen.

Kleur zegt overigens niks over waar ze vandaan komen. Ook producten die in hangsiepang landen gemaakt worden krijgen van metabo 3 jaar garantie overigens....... In drie jaar heeft de ts als het goed is al zijn grootste klussen achter de rug(gok ik) en zal de machine wel zijn diensten bewezen hebben. Mocht het nou een "prul"zijn , dan is dat voor 300 % zeker al naar buiten gekomen.....
pi_100018598
Wederom bedankt BobebJanneke. Heb dus eigenlijk een Electra Beckum afkortzaag. Dacht niet dat dat nou zo'n beroerd merk was. Alleen het zaagblad was snel naar de gallemiezen.
pi_100024299
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:33 schreef blomke het volgende:
Wederom bedankt BobebJanneke. Heb dus eigenlijk een Electra Beckum afkortzaag. Dacht niet dat dat nou zo'n beroerd merk was. Alleen het zaagblad was snel naar de gallemiezen.
Ik denk niet dat Metabo de eerste de beste zal/ zou overnemen, die zullen echt niet over Kinzo een Metabo sticker plakken en 3 jaar garantie geven.

En je hoeft me niet te bedanken, de wijsheid heb ik ook weer van andere fokkers maar zo vullen we mekaar mooi aan her en der 6.gif
pi_100028813
Een blindklinktang. Of popnageltang als je wil ;)
Facom Y.105B

Ik dacht dat Facom wel een redelijk merk is?!
Nou ja, zeer degelijke tang en doet het goed. Had hiervoor geen blindklinktang, maar had een lastig te monteren onderdeel wat vanaf één zijde bevestigd kon worden. Blindklinken was hiervoor de ideale oplossing. En het oogt ook wel profi ;)

pi_100032958
Ohw en voor de volledigheid, mijn nieuwe klusgereedschap, de Metabo KGS 216 M.

[ Bericht 13% gewijzigd door vigier op 28-07-2011 11:54:31 (Verkeerde plaatje, thnx bobenjanneke!) ]
Da gao nie nou!
  donderdag 28 juli 2011 @ 08:59:38 #99
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_100036042
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 02:28 schreef vigier het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij hebben wij die op dit moment ook ingebruik bij het leggen van onze vloer. Was nieuw toen we 'm gingen gebruiken maar hebben hem niet zelf aangeschaft. Is van m'n vader.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_100039320
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 02:28 schreef vigier het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de supervolledigheid, de afbeelding is niet de kgs216 M, maar de kgs 216 PLUS.
pi_100041013
Thnx voor de tip, gelijk aangepast!
Da gao nie nou!
pi_100045521
Okidoki, maar nog steeds een mooi apparaat!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:54:38 #103
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100086857
Zeg, heeft iemand hier ervaring met de planex van festool ?

Ik heb dat ding in mijn hoofd als mooi apparaat om de muren te schuren voor het schilderwerk.

Ws ga ik een gebruikte uit Frankrijk halen want daar kom je ze veel meer tegen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100087276
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:54 schreef klusfoobje het volgende:

Ik heb dat ding in mijn hoofd als mooi apparaat om de muren te schuren voor het schilderwerk.

Ik heb geen ervaring met de planex van festool, maar wel een soortgelijke die ze Boels verhuren.
Heb er wel eens mee gewerkt, en is best heavy.
Je hoeft voorlopig niet meer naar de sportschool voor de armen!

Het eindresultaat van het schuren van gestucte wanden is verbluffend: daar kan je met de hand met een gaasje niet tegenop.

Wellicht kun je er 1 huren voor een paar uur bij Boels om het ermee werken te ervaren?
http://www.boels.nl/huren/746/wand-plafondschuurmachine

Hopelijk heb je iets aan de info?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 20:11:34 #105
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100099742
Yep, heb ik zeker iets aan. Schuren met een gaasje heb ik wel gehad... en mijn rotex ga ik er niet aan wagen.

Die planex dingen zijn alleen zo mozes kriebel duur.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100105705
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:54 schreef klusfoobje het volgende:

waarom zou je zelf zo een ding willen kopen, hoevaak ben je van plan je muren te schuren uberhaupt.
huur dat ding voor een hele week en je kunt de muren kaal tot de stenen schuren
pi_100112462
Ik heb dit jaar ook wat fijn gereedschap gekocht. Ben na een flinke verbouwing en heel veel diverse prijsklasses er achter gekomen dat goedkoop toch echt duurkoop is. Dus: Makita all the way nu...

De set LXT425:

Aanvulling: De BSS601 Cirkelzaag (body):

Verder heb ik van de week een nieuwe kitspuit gehaald:

Ik ben nog op zoek naar een (radiaal) afkortzaag voor ongeveer 200-250 euro. Ik dacht aan de Metabo KGS216. Maar aan de ander kant kan ik voor dat bedrag ook een simpel afkortzaagje van Makita kopen. Minder opties, maar wel meer zekerheid qua levensduur. Iemand advies?

Verder staan bovenaan het verlanglijstje: een nieuw schuurapparaat en een bouwstofzuiger. Schuuapparaat denk ik aan Makita, maar is het hier verstanding naar Festool over te stappen?
pi_100112786
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:42 schreef Grublit het volgende:

Verder staan bovenaan het verlanglijstje: een nieuw schuurapparaat en een bouwstofzuiger. Schuuapparaat denk ik aan Makita, maar is het hier verstanding naar Festool over te stappen?
Neem een makita bouwstofzuiger (446 ofzo) met een festool schuurmachine, kan je 1 op 1 aansluiten. Festool kombi met schuurmachine en stofzuiger werkt top hoor daar niet van, maar dat zijn geen bouwstofzuigers. Meer echte stofzuigers (mini en midi dan wel te verstaan) Heb zelf ook meerdere makita schuurmachines gehad, maar ben wel terug gekomen om zo veel mogelijk van makita aan te schaffen, festool is gewoon zo ontzettend goed in schuurmachines dat je er haast niet omheen kan als je naar een schuurmachine jezelf aan het oriënteren bent :)
  zaterdag 30 juli 2011 @ 02:23:52 #109
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100115942
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:25 schreef densmee het volgende:

[..]

waarom zou je zelf zo een ding willen kopen, hoe vaak ben je van plan je muren te schuren überhaupt.
huur dat ding voor een hele week en je kunt de muren kaal tot de stenen schuren
omdat je er zover ik kan beoordelen ook prima een vloer mee kunt schuren.Daarbij beschik ik graag over het gereedschap op mijn moment en niet dat gedoe van op tijd bij de verhuurder zijn. Apparaat mee krijgen dat later net niet helemaal goed blijkt te werken etc...
  zaterdag 30 juli 2011 @ 02:26:59 #110
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100116011
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:51 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Neem een makita bouwstofzuiger (446 ofzo) met een festool schuurmachine, kan je 1 op 1 aansluiten. Festool kombi met schuurmachine en stofzuiger werkt top hoor daar niet van, maar dat zijn geen bouwstofzuigers. Meer echte stofzuigers (mini en midi dan wel te verstaan) Heb zelf ook meerdere makita schuurmachines gehad, maar ben wel terug gekomen om zo veel mogelijk van makita aan te schaffen, festool is gewoon zo ontzettend goed in schuurmachines dat je er haast niet omheen kan als je naar een schuurmachine jezelf aan het oriënteren bent :)
Die festool mini en midi is idd gewoon een wat betere stofzuiger die tegen spul kan waar een gewone stofzuiger door kapot gaat.

Heb zelf een 36 uitvoering van Festool, das dus een stevige jongen. Ik zou overigens wel de extra uitgave van een longlive vuilzak doen....
pi_100117566
Om even verder te gaan op de bouwstofzuiger:
Ik heb een Bosch groen cirkelzaag ( pks 55 ), Bosch groen bovenfrees ( 1400 ace ), Metabo afkortzaag ( KGS 254 M ) en een Rupes LS21A handschuurmachine.
Deze gebruik ik regelmatig voor klussen in en om het huis, en veroorzaken veel zaagsel en stof.

Zijn er stofzuigers van ongeveer 200 euro, en zijn er universele adapters voor te krijgen?
( Bijvoorbeeld http://www.kruis.nl/artik(...)zuiger-asa-1202.html, of is dit een echte stofzuiger die niet geschikt is voor apparaten?
pi_100139449
Nu heb ik op http://www.toolsxl.nl/met(...)9.html?cPath=96_1477 een Metabo Afzuigapparaat gezien, maar ze spreken over Eenfase Wisselstroom?

Iemand die me svp kan uitleggen wat eenfase wisselstroom is?
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:16:12 #113
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_100139500
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 22:14 schreef bobenjanneke het volgende:
Nu heb ik op http://www.toolsxl.nl/met(...)9.html?cPath=96_1477 een Metabo Afzuigapparaat gezien, maar ze spreken over Eenfase Wisselstroom?

Iemand die me svp kan uitleggen wat eenfase wisselstroom is?
dat komt uit je stopcontact.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIEŽTAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_100139567
Bij mijn weten is eenfase wisselstroom de gewone stopcontactaansluiting.
Da gao nie nou!
pi_100139613
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 22:17 schreef vigier het volgende:
Bij mijn weten is eenfase wisselstroom de gewone stopcontactaansluiting.
Ok, aan zo'n antwoord heb ik iets.
Ik weet geen benamingen van/ met/ over stroom, en vond het raar dat het bij het product stond.
Daarom vroeg ik me het af.

Dank je wel.
pi_100139631
vaak zijn die afzuigapparaten op krachtstroom en dan heet het 3 fase
pi_100140423
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 22:19 schreef densmee het volgende:
vaak zijn die afzuigapparaten op krachtstroom en dan heet het 3 fase
Okidoki, nu snap ik waarom die toevoeging van eenfase wisselstroom er bij staat.

Ik wil(de) een afzuigdingetje ( installatie is zo'n groot woord ) voor in mijn schuur, maar realiseer dat ik beter kan gaan kijken voor een draagbaar mobiel ivm werkzaamheden in en rond het huis en het is niet handzaam om dat logge ding de trappen op naar zolder te slepen.

Bedankt voor je info!
pi_100166701
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 22:41 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Okidoki, nu snap ik waarom die toevoeging van eenfase wisselstroom er bij staat.

Ik wil(de) een afzuigdingetje ( installatie is zo'n groot woord ) voor in mijn schuur, maar realiseer dat ik beter kan gaan kijken voor een draagbaar mobiel ivm werkzaamheden in en rond het huis en het is niet handzaam om dat logge ding de trappen op naar zolder te slepen.

Bedankt voor je info!
hbm heeft ook grapige afzuigertjes
http://www.buitelaar.nl/c(...)stallaties&catid=44#
pi_100275852
Is de bosch accu schroef/boormachine uit de praxis folder iets fatsoenlijks?

Bosch PSR 1-12 is het, totaal geen verstand van verder.

/edit: Of een andere redelijke geprijsde accu schroevendraaier, een goede boor hebben we namelijk al.

[ Bericht 28% gewijzigd door Phaelanx_NL op 03-08-2011 16:48:40 ]
Geen referral hier.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 12:32:01 #120
36431 bleiblei
pi_100309643
Ligt eraan wat je er mee wil doen.
Maar voor regelmatig kluswerk (zeg, 1 keer per maand een weekend klussen) issie perfect :) .
pi_100309853
Ik weet niet wat de kwaliteit van Bosch hedentendage is, maar ik klus met een 230 V boormachine die al 30 jaar oud is (één van de eerste met L/R en regelbaar toerental!!) en een Bosch accuschroefmachine van 15 jaar oud (tweede accupack). Beide groen.

Altijd probleemloos mee gewerkt.
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 12:39:00 #122
92034 crew  Vonkenboer
pi_100309864
1,2 Ah is niet heel erg veel capaciteit voor een accu, maar nu is dat geen probleem als je wat bleiblei ook al zegt 1 x in de maand een schroefje aandraait of een gat moet boren :)

Ligt er een beetje aan hoe vaak je hem denkt te gebruiken !
pi_100311134
Ik klus niet supervaak, maar gisteren jaloezieën op moeten hangen, en met de hand indraaien van schroeven is gewoon kut. Zitten ook 2 accu's bij, dus het lijkt me wel goed genoeg voor de incidentele klus.

Ga hem straks dus even halen, bedankt voor de reacties!
Geen referral hier.
pi_100312151
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik klus niet supervaak, maar gisteren jaloezieën op moeten hangen, en met de hand indraaien van schroeven is gewoon kut. Zitten ook 2 accu's bij, dus het lijkt me wel goed genoeg voor de incidentele klus.

Ga hem straks dus even halen, bedankt voor de reacties!
Of je hebt ergonomisch belabberde schroevendraaiers...
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 13:56:02 #125
92034 crew  Vonkenboer
pi_100312367
quote:
3s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:49 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Of je hebt ergonomisch belabberde schroevendraaiers...
Als ze uit de vijf euro bak van de plaatselijke bouwmarkt dan zijn ze idd best belabberd -O-
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:29:49 #126
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100347477
Bij Lekkerkerker in Utrecht even nieuwe stofzuiger zakken gehaald. De eerste keer dacht ik nog dat ik dat nooit vol zou krijgen die zakken, nah, dat gata vlotter dan je denkt...

Eindelijk ook een tent die gelukkig nog schuurpapier voor het fameuze schuurklosje van Festool in huis had... helaas dan wel alleen 120, maar goed, beter iets dan niets.

Wil ik een lineaaltje bestellen van een paar euro dat op je cms kan , of ik ff 7,50 orderkosten wilde betalen.... ja doei,
pi_100348929
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:39 schreef Vonkenboer het volgende:
1,2 Ah is niet heel erg veel capaciteit voor een accu, maar nu is dat geen probleem als je wat bleiblei ook al zegt 1 x in de maand een schroefje aandraait of een gat moet boren :)

Ligt er een beetje aan hoe vaak je hem denkt te gebruiken !
Waarom geef je dan niet 30 euro meer uit voor de psr 14 4 li-2?
Dan heb je 2 standen, 1 voor boren en 1 voor schroeven?
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:10:30 #128
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_100424137

Maar dan de zwaardere versie. M'n Skil was 5 maanden oud, waarvan 1 maand gebruikt. :') Knopje maakte zwaar kortsluiting en had te weinig kracht. Ben er tot nu toe blij mee. :s)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_100443297
Zo, intussen 30 m2 eiken planken haaks gezaagd met mijn afkortzaag. Gaat als de brandweer! Helaas wel wat splintertjes... iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen? Beter als ik de planken ondersteboven zou zagen?
Da gao nie nou!
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:35:43 #130
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_100443834
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:24 schreef vigier het volgende:
Zo, intussen 30 m2 eiken planken haaks gezaagd met mijn afkortzaag. Gaat als de brandweer! Helaas wel wat splintertjes... iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen? Beter als ik de planken ondersteboven zou zagen?
Handschoenen aantrekken?
pi_100443996
quote:
Het kan aan het aantal tanden van je blad liggen ( te weinig tanden is te grof )
Soms helpt het om de zaagsnede van te voren af te plakken met schilderstape.
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:40:40 #132
36431 bleiblei
pi_100444081
quote:
schilderstape op de zaaglijn plakken. Wel rondom natuurlijk. Al zal je de splinters voornamelijk aan de onderkant hebben.
pi_100444121
Telepathie in het spel?
pi_100444144
De onderkant boeit me niet zo, de zichtkant natuurlijk wel :) Ik ga het morgenavond met schilderstape proberen! Thnx voor de tip.
Zaagblad is overigens 40 tands, op een blad van 216mm diameter.
Da gao nie nou!
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:42:56 #135
36431 bleiblei
pi_100444198
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:39 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Het kan aan het aantal tanden van je blad liggen ( te weinig tanden is te grof )
Soms helpt het om de zaagsnede van te voren af te plakken met schilderstape.
Haha, dubbel :P . Zag je pm trouwens. Wij vonden het ook leuk. Foto's van freestafel komen nog deze week. Ik moet eerst de zaagtafel opruimen. Die staat in de weg.
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:44:50 #136
36431 bleiblei
pi_100444316
40 tanden op een 216 blad is vrij veel, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Blad is wel scherp neem ik aan? Dat telt nml. ook mee.
pi_100444388
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:41 schreef vigier het volgende:
De onderkant boeit me niet zo, de zichtkant natuurlijk wel :) Ik ga het morgenavond met schilderstape proberen! Thnx voor de tip.
Zaagblad is overigens 40 tands, op een blad van 216mm diameter.
Had je niet de kgs 216 M?
Ik denk dat een zaagblad vanaf 48 tands redelijk splintervrij zaagt.
Anders even informeren bij een lokale ijzerhandel of een mailtje naar http://www.baptist.nl/contact.asp
pi_100444536
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:45 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Had je niet de kgs 216 M?
Ik denk dat een zaagblad vanaf 48 tands redelijk splintervrij zaagt.
Anders even informeren bij een lokale ijzerhandel of een mailtje naar http://www.baptist.nl/contact.asp
Ga uit van wat bleiblei zegt.
Mijn zaagblad is 254 mm en heeft 48 tanden, dus gelijkwaardig aan de jouwe.
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:58:28 #139
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100445075
Ook met een 40 tands zou je splintervrij moeten kunnen zagen lijkt mij. Schilderstape is idd een trucje maar zou niet nodig moeten zijn.
pi_100467342
Gewoon rustig zagen werkt vaak ook wel, desnoods nog een plankje eronder leggen, wat je zeg maar 'meezaagt'.
pi_100498033
quote:
Wat voor zaagblad is het? Ook de stand van de tanden heeft invloed op het zaagresultaat. Volgens mij zijn wisseltand zaagbladen het best voor massief hout. Dan staan de tanden om-en-om. Als je naar de tanden kijkt zie je dat de ene afgeslapen is naar rechts en de ander naar links. Je hebt nu een negatief blad denk ik dan, als deze
I got soul, but I'm not a soldier
pi_100506474
De foto achter je link is voor mij niet duidelijk (grijs op grijs), maar volgens mij is het wel zo'n blad als er bij mij op zit. Hier een beter plaatje:
Da gao nie nou!
pi_100507525
Wat bussen/potten aangeschaft, her en der kwamen de bodems in zicht :

kleus is 9001, is voor buitenwerk.

Verder nog wat latex van wijzonol , wat kwasten 2x10 2x 12 :)

We kunnen weer
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:16:58 #144
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100507891
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:08 schreef Cybersijp het volgende:

[ afbeelding ] kleus is 9001, is voor buitenwerk.

We kunnen weer
Hoe laat kom je?
O-)
pi_100509830
Ligt aan mijn vrouw...... haha :P

Plafond zit erin nu, effies wachten tape verwijderen van plafondrand en dan kunnen we na de koffie verder met de muren . Dus....... vandaag wordt het niks(qua klussen bij n ander ;) )
pi_100590420

een DeWALT DE7033 onderstel voor mijn Makita LS0714FLB afkortzaag

wel een plankje multiplex tussen klemmen en de afkortzaag gemaakt omdat de bevestigingsgaten van de Makita niet 100% overeen komen met de bevestigingsmogelijkheden van de DeWALT materiaalklemmen.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100607329
Die zaagmachine onderstellen van DeWalt zijn perfect, zeker als je kijkt naar wat Makita op dat gebied heeft. Plankje multiplex is inderdaad ook niet onoverkomelijk. Als het maar goed vast zit.
Ik heb zelf de DE7023 die is net een tikkie groter geloof ik, maar je hebt van DeWalt ook bijpassende steunen. Die zag ik laatst in een foldertje voor ¤150 excl. BTW
pi_100631087
de DE7023 is idd een stukje groter, die lengte heb ik niet nodig en maakt het ding in opgevouwen stand nog steeds een groot sta in de weg :) deze kortere versie past tenminste gemakkelijk in een (kleine) auto

een stuk 18mm multiplex had ik nog liggen dus dat was zo op maat gezaagt, paar gaatjes boren en klaar :P uiteindelijk ook fijner want nu kan die voorste stang van de zaagmachine (die je heen en weer kan stellen voor de zaaghoek) ook gewoon met z'n pootje ergens op steunen. Die hing anders in het luchtledige en dit is toch wel een stukje stabieler :)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:10:30 #149
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100632800
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:08 schreef Cybersijp het volgende:

[ afbeelding ] kleus is 9001, is voor buitenwerk.

We kunnen weer
Wat voor een kwasten gebruik jij eigenlijk ?

In principe haalde ik altijd kwasten bij de verfspeciaal zaak, paarse kwast met een zeemeermin erop. Die heeft hij uit het assortiment gemikt. Ze zouden die dingen nu in China laten maken en de kwaliteit rent achteruit.
In een andere zaak heb ik nu eens een wat duurdere kwast meegenomen, maar de echt goede kwast heb ik nog niet gevonden.
pi_100632912
Gold Top, die hebben een metalen dopje bovenop de steel. Schoonmaken en bewaren in de lijnolie.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:19:10 #151
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100632996
In de lijnolie idd. Heb wat kwasten in zo'n speciale pot zitten geklemd zodat ze niet op de haren staan. Dingen zitten er al een jaar in, laatst even gecontroleerd en prima in orde.
pi_100632999
De zeemeerminkwasten zijn Copenhagen kwasten, welke door schildersbedrijven worden gebruikt.
Daarnaast heeft Sigma tijden geleden zijn eigen merk ingevoerd, ProGold.
ProGold heeft zijn eigen kwasten, bakjes, netjes, etc, etc.
De kwasten van ProGold verharen naar mijn mening eerder als de zeemeerminnetjes.

De rode steel is voor synthetisch, de blauwe zijn voor watergedragen, maar ik ken ook schilders ( en zelf doe ik het ook wel eens ) die met de blauwe synthetische verf verwerken, en afhankelijk van het merk synthetische verf strijkt dat super lekker!

En voor het betere lakwerk, kun je het beste voor Anza ( vilt ) lakrollers gaan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:27:27 #153
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100633181
Pro Gold is dus ergens ook gewoon een marketing verhaal begrijp ik.

Heb eigenlijk zelf nooit watergedragen kwasten gebruikt. heb ik eigenlijk altijd alkyd verf. Enige lak die ik op een soort waterbasis gebruik is Trae Lyx grondlak en ultra matte lak. Die laatste is een soort 2 compo lak en in mat zie je dat eigelijk niet eens op je hout zitten.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:49:09 #154
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_100633712
Een verstekbak voor de decoupeerzaag en een kruislijnlaser. Beide van Bosch :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:16:04 #155
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100636068
even een gereedschap vraagje...

De stofzuigerslangen van festool heb je in 3 maten, 27, 36 en 50 mm. Maar op welke manier word dat gemeten ? Ik heb eea geprobeerd maar als het dan zou kunnen met de een, slaat het weer nergens op met de ander. :?
pi_100636122
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:27 schreef klusfoobje het volgende:
Pro Gold is dus ergens ook gewoon een marketing verhaal begrijp ik.

Heb eigenlijk zelf nooit watergedragen kwasten gebruikt. heb ik eigenlijk altijd alkyd verf. Enige lak die ik op een soort waterbasis gebruik is Trae Lyx grondlak en ultra matte lak. Die laatste is een soort 2 compo lak en in mat zie je dat eigelijk niet eens op je hout zitten.
ProGold moet je eigenlijk zien als het AH eigen merk, dus inderdaad marketing verhaal.
pi_100636156
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:16 schreef klusfoobje het volgende:
even een gereedschap vraagje...

De stofzuigerslangen van festool heb je in 3 maten, 27, 36 en 50 mm. Maar op welke manier word dat gemeten ? Ik heb eea geprobeerd maar als het dan zou kunnen met de een, slaat het weer nergens op met de ander. :?
Is het niet de diameter van de aansluiting op de stofzuiger?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:19:58 #158
36431 bleiblei
pi_100636182
Volgens mij wel idd.
Dus niet de diameter van de slang, maar de buitendiameter van de aansluitmoffen.
Overigens niet aan de stofzuigerkant, maar de andere kant :P .
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:20:09 #159
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100636186
tsja, heheh, jij vraagt het je dus ook af... Heb met een schuifmaat binnedia gemeten, buitendia gemeten. Kom je bij de ene methode voor een slang op 27 mm uit dan denk je, he, das de manier, pak je je andere slang, kom je op 42mm uit... en dat klopt dus echt niet...

de aansluit moffen, bleiblei ? uhm, welk deel dan ? want die heb je in alle variaties.

Ik moet het even weten omdat ik 2 slangen aan elkaar wil kunnen koppelen. ( ook al roept festool dat dat niet slim is...)

ik vermoed dat ik heb 27 mm en 36 mm maar die laatste is best een dikke jongen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:20:26 #160
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_100636195
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:17 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

ProGold moet je eigenlijk zien als het AH eigen merk, dus inderdaad marketing verhaal.
Ik las PostalGold. ;(
pi_100636328
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:20 schreef klusfoobje het volgende:
tsja, heheh, jij vraagt het je dus ook af... Heb met een schuifmaat binnedia gemeten, buitendia gemeten. Kom je bij de ene methode voor een slang op 27 mm uit dan denk je, he, das de manier, pak je je andere slang, kom je op 42mm uit... en dat klopt dus echt niet...

de aansluit moffen, bleiblei ? uhm, welk deel dan ? want die heb je in alle variaties.

Ik moet het even weten omdat ik 2 slangen aan elkaar wil kunnen koppelen. ( ook al roept festool dat dat niet slim is...)

ik vermoed dat ik heb 27 mm en 36 mm maar die laatste is best een dikke jongen.
Heb je daar niet "gewoon" een variabele koppeling voor nodig?
http://www.toolmax.nl/acc(...)_34_347_445_460.html
Is voor makita, maar misschien heb je er iets aan?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:57:13 #162
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100639591
Ik zal zelf iets moeten gaan maken en daar van een van de slangen een stukje voor moeten afsnijden.

Punt is dat ik ze de ene keer wil combineren en dan andere keer apart wil gebruiken. Dat gaat alleen als ik een soort koppelstuk zelf ga maken.

ik heb overigens idd een 27 en een 36 variant.
pi_100639848
Dan zou ik van mdf zelf een verloop maken pvc 60 en dan met gatenzaag kopse kanten maken gat op juiste maat,maken en klaar
pi_100663178
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:15 schreef blomke het volgende:
Gold Top, die hebben een metalen dopje bovenop de steel. Schoonmaken en bewaren in de lijnolie.
Deze dus, maar bij mij staat er goudtop op. Schilder verft er zelf ook mee dus zal wel prima zijn. Schildert prima hoor. Kwast kost iets van 2,- per stuk oid. Scheelt een hoop met de dhz zaken
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:34:02 #165
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100695011
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:04 schreef densmee het volgende:
Dan zou ik van mdf zelf een verloop maken pvc 60 en dan met gatenzaag kopse kanten maken gat op juiste maat,maken en klaar
iets dergelijks ga ik ws ook even maken.

Verder vandaag een mooie rit naar Zwolle gemaakt en daar een goede Festool dealer ( van Rossum) gevonden. Zo'n kerel die helemaal gestoord is van grijs en groen. Noem een onderdeel en hij hamert uit het hoofd de artikelnummers erbij. Of dat gezond is weet ik niet.

Ik heb er iig voor een erg strakke prijs een hoekaanslag gekocht samen met een schuiftafel.

Ding komt van een demo model af en had wat lichte gebruikssporen... prima toch.

Van de week krijg ik nog een berichtje voor welke prijs ik zijn cs50 set kan overnemen. Daar doe ik dan nog zo'n verbredingstafel op 2 poten bij die op zo'n cs past en waar de freesmodule in kan hangen. Dan heb ik een trekzaag en een freesunit naast elkaar in een tafel. De gewone grondeenheid CMS kan dan de verkoop in.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:53:24 #166
36431 bleiblei
pi_100695994
Haha, belastingteruggave gehad?
Wist trouwens niet dat dat twee poten ding in de rail van de cs'en past. Biedt perspectief :9 .

Moet wel zeggen dat mijn cs70 na de ctl26 mijn beste klusaankoop is geweest. :Y .
  zondag 14 augustus 2011 @ 03:40:52 #167
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100703283
Neuh hoor, geen belasting, dat geld is naar de dakkapellen meneer gegaan dmv een reserving... -O-

Dat tweepoten ding was er eerst alleen op op de MFT/3 aan te sluiten. Sinds kort is er nu ook een 2poter die op een cms/cs50/cs70 kan worden gekoppeld. Het ding is wat smaller dan de mft/vl en heeft geen stroomschakelaar. Maar goed, das allemaal prima zelf te knutselen. ook moet je er twee metalen platen bij bestellen om de schuif op te kunnen monteren. Maar iig en dus, er is een tweepoter voor de preciso.

Mijn bedoeling is om de cs50 gebruikt van die festool dealer te kopen, helemaal compleet met zo'n 2 poter. Daar kan dan mijn freesmodule in. Op die manier maak ik maximaal gebruik van werkruimte. Wil ik alleen zagen dan pluk je de freesmodule er zo vanaf.

Ik heb ook wel ff staan kwijlen bij de cs70, maar dat ding kost gewoon echt serieus knaken.
Daarbij, Als je uitbreidingsvlakken hebt op de cs50 heb je ook meer dan voldoende oppervlak. Enige verschil is dan enkel nog de zaaghoogte tussen de cs50 en cs70.

Aangezien ik ook nog een ts75 heb, de decouperzaag en de handzaag, maag ik me daar geen zorgen over.

Ik ben overigens wel afgestapt van het idee om een ts55 in een module te hangen. De zaag door het hout trekken is veel prettiger en veiliger dan het hout door de zaag te moeten duwen en dat laatste kan altijd nog op een cs...

De MFT3 doe ik definitief niet. Ik pak dat anders aan.

Op marktplaats koop ik wel een mooie stevige eettafel, frees daar de ruimte uit zodat da gatenblad dat ik heb erin kan liggen en ik koop de 2x 2 meter profielen die ik tegen die tafel plaats. Op die manier heb ik een stevige tafel en kost het me heel wat minder.

Die mft/3 is gewoon te slap. Leuk zagen, maar schaven....met de hand, dat word er niks op.
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:18:49 #168
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_101043806
afgelopen weekeinde een mooi cadeautje gekregen ...

een CS50 trekzaagtafel met slangen, schuiftafel en hoekaanslag.

Weliswaar een gebruikte, maar wel een demo model van de festool dealer met de volledige nieuwe garantie :)
  Moderator maandag 22 augustus 2011 @ 19:18:14 #169
92034 crew  Vonkenboer
pi_101050304
Ik krijg zo maar gratis van familie van mij een compressor; die misschien hoogstens in 2 jaar tijd misschien 5 keer gebruikt is. Het zal wel zo'n klein hobby ding zijn.

Maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken ^O^
pi_101059018
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik krijg zo maar gratis van familie van mij een compressor; die misschien hoogstens in 2 jaar tijd misschien 5 keer gebruikt is. Het zal wel zo'n klein hobby ding zijn.

Maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken ^O^
altijd handig wind uit een pistool
mooi dingen schoon blazen en dergelijke .
verwacht niet te veel als je er gereedschap op aansluit
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:26:13 #171
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_101063596
Die kleine krengen zijn best handig hoor Vonk. Mijn pa heeft zo'n lidl ding gekregen. Idd erg klein, maar voor het huis toen en keuken gedoe prima te doen. Grote klussen kun je erniet mee hoor.

Daar is de kracht te laag voor en de capaciteit te niet toereiken, die springt dan constant aan.

Een tijd terug zag ikdat iemand een stevige compressor zelf had gebouwd. Hij had het probleem dat zijn garage box onder een woning zat maar had toch perslucht nodig. Die heeft toen de compressors van 3 koelkasten aan elkaar gekoppeld. Meer dan genoeg kracht en lekker stil.
pi_101082873
Voor 10 euro bij de Lidl.

Voor dat geld moet je geen wonderen verwachten maar toch handig om te hebben.
-
pi_101085507
Nog adviezen hier voor een goede boorhamer? Max 200 euro ofzo, zat te denken aan een Bosch. Moeten SDS boortjes in kunnen maar zag later ook iets met verwisselbare boorkoppen dat je ook normale boortjes erin kan doen. Dat is misschien ook wel wat?
pi_101086161
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:05 schreef Ralphmeister het volgende:
Nog adviezen hier voor een goede boorhamer? Max 200 euro ofzo, zat te denken aan een Bosch. Moeten SDS boortjes in kunnen maar zag later ook iets met verwisselbare boorkoppen dat je ook normale boortjes erin kan doen. Dat is misschien ook wel wat?
Als ik zo tussen de regels door lees is het voor veredeld huis tuin en keuken gebruik? Dan de HR2230 van makita. Zoek naar een aftermarket snelspanboorkop met sds aansluiting en je bent t mannetje.zoals : http://www.toolstation.nl(...)r/d110/sd2916/p74928 ff meer dan een tientje dus....

Wil je out of the box alles geregeld hebben? Iets meer uit geven en je hebt de: HR2470FT met de boorkop er al bij. Komt op ongeveer ¤225,- in de btw. Machine is wel iets sterker, maar of je dat nu echt nodig hebt?
pi_101095388
Ik persoonlijk zou voor Bosch gaan:
http://www.powertoolshop.(...)00-sre-550-watt.html
Dan hou je nog voldoende over om een leuk setje sds boren te kopen, van 2 tot 10 mm bijvoorbeeld.

Normale boortjes in een boorhamer zie ik zelf niet zitten, SDS heeft voor de boor de meeste grip.
pi_101095874
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:00 schreef quo_ het volgende:
Voor 10 euro bij de Lidl.

[ afbeelding ]

Voor dat geld moet je geen wonderen verwachten maar toch handig om te hebben.
Grappig, deze heb ik afgelopen weekend ook gekocht! Prima spul voor een tientje ;)
pi_101101389
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:23 schreef ziekdrama het volgende:

[..]

Grappig, deze heb ik afgelopen weekend ook gekocht! Prima spul voor een tientje ;)
let op bij dit soort setjes, ga niet in iets kwetsbaars en waardevols draad proberen te tappen want dat kan wel eens hard tegenvallen.
maar om de draad een beetje te zuiveren zijn het ideale dingen
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:12:55 #178
2529 Greetz
User 2529 and still BeTa
pi_101101805
Ik heb onlangs de volgende Festool tools gekocht;

ik wil en hoef nooit weer wat anders.
de Groetjes!
pi_101102249

ditte een Husqvarna 355 met zaagblad
pi_101106905
Bosch 500 RE klopboor :)
The past is history, the future a mystery, today is a gift, that why it is the present
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:27:30 #181
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_101129477
Greetz,

waarom je je eigelijk de 1010 frees gekocht ? Mooie frees hoor, maar er zijn echt wat beperkingen die je hebt met dat ding.

Om een kopieer ring te gebruiken moet je eerst een centreer door erin prikken die je dus appart moet kopen. Belangrijkste is echter... enkel en alleen 8mm freesjes.
pi_101132494
Ik vraag me iets af...

Waarom knalt bijna iedereen een internet foto van zijn aankoop, en niet dat ie hem in bezit heeft?

Het valt me op dat de goedkopere artikelen met zelfgemaakte foto hier komen, en de duurdere makita, De Walt, natte dromen gereedschap hier bijna alleen maar met internet plaatje komen.

En nee, ik ben niet jaloers, ik ben DIK tevreden met mijn Bosch Groen uitzet.
pi_101132710

Ziet er op het eerste gezicht robuust uit, morgen eens uitproberen.
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_101132754
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:51 schreef Flepke het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er op het eerste gezicht robuust uit, morgen eens uitproberen.
Welke internetshop heb je hem gekocht?
marktplaats.ru? 6.gif
pi_101132999
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:52 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Welke internetshop heb je hem gekocht?
marktplaats.ru? [ afbeelding ]
I no speak russie

Ik hou niet zo van het halve werk en deze gast had er toevallig nog eentje liggen, ik dacht pik in het is winter.
http://www.tanksforsale.co.uk/Tanks_Trucks_Jeeps_for_sale_page.html

Als ik jou was zou ik eens hier rondvragen.
http://www.armyjeeps.net/armor1.htm

Iemand zin om mee te helpen morgen?
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_101133341
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:45 schreef bobenjanneke het volgende:
Ik vraag me iets af...

Waarom knalt bijna iedereen een internet foto van zijn aankoop, en niet dat ie hem in bezit heeft?

Het valt me op dat de goedkopere artikelen met zelfgemaakte foto hier komen, en de duurdere makita, De Walt, natte dromen gereedschap hier bijna alleen maar met internet plaatje komen.

En nee, ik ben niet jaloers, ik ben DIK tevreden met mijn Bosch Groen uitzet.
Bij mij is het gewoon luiheid: het is makkelijker een foto met google te vinden dan zelf foto maken, op pc zetten, uploaden en posten :)
pi_101134260
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:58 schreef Flepke het volgende:

[..]

I no speak russie

Ik hou niet zo van het halve werk en deze gast had er toevallig nog eentje liggen, ik dacht pik in het is winter.
http://www.tanksforsale.co.uk/Tanks_Trucks_Jeeps_for_sale_page.html

Als ik jou was zou ik eens hier rondvragen.
http://www.armyjeeps.net/armor1.htm

Iemand zin om mee te helpen morgen?
Waar woon je? Heb wel interesse!

PS. De mensen die bij Brinks Geldtransport langs zijn geweest lezen ook misschien mee....

[ Bericht 2% gewijzigd door bobenjanneke op 24-08-2011 17:37:21 ]
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:40:59 #188
2529 Greetz
User 2529 and still BeTa
pi_101139035
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:27 schreef klusfoobje het volgende:
Greetz,

waarom je je eigelijk de 1010 frees gekocht ? Mooie frees hoor, maar er zijn echt wat beperkingen die je hebt met dat ding.
ik heb deze machine gekocht gewoon omdat het kan.
Beperkingen ben ik nog niet tegen gekomen, ik ben er zeer tevreden mee.

en inderdaad ik heb fotos van internet gepakt uit gemak.
de Groetjes!
pi_101139387
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:08 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Bij mij is het gewoon luiheid: het is makkelijker een foto met google te vinden dan zelf foto maken, op pc zetten, uploaden en posten :)
eensgelijks bosmaaier uit auto halen foto maken en weer terug is toch een paar minuten
  donderdag 25 augustus 2011 @ 00:36:17 #190
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_101153888
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:40 schreef Greetz het volgende:

[..]

ik heb deze machine gekocht gewoon omdat het kan.
Beperkingen ben ik nog niet tegen gekomen, ik ben er zeer tevreden mee.

en inderdaad ik heb fotos van internet gepakt uit gemak.
ik vergeleek de 1010 met de 1400. maar je hebt gelijk hoor, als jij er tevreden mee bent dan is al het andere irrelevant.
pi_101170094
Scheelt natuurlijk ook dat je voor en DeWalt / Makita / Festool weet ik het snel een plaatje kan vinden op internet, jouw Aldi boormachine is daarentegen vaak wat lastiger te vinden ;)

Bijkomend verhaal is misschien ook wel dat je de Aldi spullen koopt omdat je het ziet liggen terwijl je naar de duurdere spullen al tijden uit hebt zitten kijken en precies weet waar de plaatjes te vinden zijn.
pi_101197156
Plaatje van internet want de pallet komt pas morgen :P

Een nieuwe afkortzaag. Deze moet de oude DW708 op gaan volgen. Die heeft z'n beste tijd wel gehad. Na eerst maanden te hebben afgewacht op het nieuwe model die nu sinds een paar weken leverbaar is, toch nog flink getwijfeld tussen deze en de DW718. Allebei 305mm afkortzagen, maar de 718 is nu het oude model en is inmiddels uit productie.
Uiteindelijk voor het nieuwe model, DWS780 gekozen. Was nu als set met het nieuwe onderstel (kleiner model dan de huidige DE7023) voordeliger dan als losse zaag. Dan is de keuze niet moeilijk. Ik heb al zo'n groot onderstel, dus een kleine is ook wel makkelijk.

(dit is wel voor dagelijks gebruik, niet om 2 plintjes per jaar af te korten) :+
pi_101197970
Vandaag de Bosch PBH 2000 SRE gekocht.

Zat te twijfelen tussen de RE en SRE, toch maar met de snelspan boorkop genomen. Is nu in de aanbieding voor 119 bij de Praxis, de RE voor 99. Daar bovenop is er vanaf gister tot zondag een 20% kortingsbon te printen. Dit betekend dat ie een 95 euro kost (met de extra boorkop), momenteel is er dan ook nog een Bosch actie dat je bij aanschaf (weet niet of dit ook bij de RE is) een Praxis cadeau kaart krijgt ter waarde van 20 euro. Zit in een verbouwing dus heb nog wel meer nodig, als je die 20 euro dan ook als "niet betaald" ziet haal je op dit moment bij de Praxis de Bosch PBH 2000 SRE voor 75 euro :)
pi_101405237
omdat sleutelen aan motoren soms ook nodig is het volgende maar besteld:

een 320nm slagmoersleutel op lucht incl. doppenset 8-) (ook internetplaatje want ik moet hem nog ophalen :P )

afgelopen weekend trouwens een lading damwandplanken op maat gezaagt met de Makita zaag & DeWalt onderstel combi en dat werkt echt perfect ^O^ tenminste iedere plank op dezelfde maat zonder steeds te hoeven meten+aftekenen :Y
pi_101430006
Vandaag even bij "dat zeg ik" langs geweest:

Helaas foto's van internet aangezien alles in mijn appartement ligt, waar ik nu níet ben... :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_101431735
Ook nog maar een keer dan.
Wederom een foto van internet want nog niet binnen :P

DeWALT DCD985L2 18v XR Klopboormachine/schroevendraaier (3.0Ah)
De nieuwe lijn van DeWALT. Wel jammer dat het zolang geduurd heeft voordat ze met 3.0Ah accu's kwamen.

Hoofdzakelijk om schilderijtjes op te hangen :+
pi_101431904
binnenkort moet ik een brug maken in een natuurgebied.
het dek wordt gemaakt van acaccia (robinia) balken van 5x15 cm
deze moeten alleen afgekort worden op 1,5 meter.
wat voor een afkortzaag zouden we daarvoor moeten aanschaffen en natuurlijk welk zaagblad.
budget is tot 1000 euro

onderstel moet er eigenlijk wel bijzitten en tot 1,5 meter instelbaar zijn.
pi_101435190
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:05 schreef densmee het volgende:
wat voor een afkortzaag zouden we daarvoor moeten aanschaffen en natuurlijk welk zaagblad.
budget is tot 1000 euro

Zou zelf gaan voor onderstel wst01 van makita, met een afkortzaag model 1018 of zo, qua capaciteit genoeg. 5x15 is niet al te veel natuurlijk :) Kan haast elke beetje afkortzaag wel(van "de"merken that is). Onderstel van makita want dat lijkt mij een stukje makkelijker dan de normale oplossing van poten en rails. Deze klap je uit, rollers omhoog en vastzetten je zaag. makkelijk mee te nemen(want wielen) en erg grof uitegvoerd, gaat niet al te snel stuk als je er mee werkt. Ik spreek niet uit praktijk, maar heb hem wel bij de gereedschaphandel zien staan. En ja bewonderd ;)
  donderdag 1 september 2011 @ 03:15:29 #199
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_101438412
Is dit geen optie voor je ? In een natuurgebied toch ? Heb je ook geen stroomprobleem.

:Y
pi_101438448
Hamer
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_101439059
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:05 schreef densmee het volgende:
budget is tot 1000 euro

Zou gaan voor een handcirkelzaag. Eerst ruw door zagen met overlengte. Daarna panlat op het dek spijkeren en daar langs zagen. Dat wordt strakker als eerst alles op de juiste lengte zagen. Zet de schroeven ook even netjes in de rij, is zo lelijk als je er een potje van maakt.
Jeroentje.
pi_101439511
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 03:15 schreef klusfoobje het volgende:
Is dit geen optie voor je ? In een natuurgebied toch ? Heb je ook geen stroomprobleem.

:Y
Voor vuren is dat een geweldige optie maar robinia is steenhard
En ik hoef maar 300 planken te zagen
pi_101439584
een echte boswachter zaagt die planken toch met zijn kettingzaag op maat? :P
heb je ook geen stroomprobleem :+

moet je er een stuk mee lopen? (dan idd een onderstel met wielen, kun je de zaag erop laten zitten en het geheel in 1 keer makkelijk vervoeren)

of kun je er met de auto komen? (dan kan een goedkoper onderstel met poten ook: de korte DE7033 van DeWalt die ik laatst gekocht heb is groot genoeg om planken van 3 meter af te korten op 2,8 meter dus die 1,5 die jij nodig hebt is geen probleem :) dus dan kun je zowat ieder onderstel wat er maar te kopen is kopen :P )

kom je ook goed uit met hele planken of moeten er ook planken in de lengte afgekort worden? want dan heb je weer niets aan een afkort/trekzaag en zou ik voor de cirkelzaag optie gaan :Y
pi_101439649
Nee het is een brug van ruim 35 meter dus het uitkomen komt wel goed
En de motorzaag hebben we inderdaad wel nodig de liggers zijn van groenhart hout en 30 X 10 cm
pi_101549269
Een vraagje voor de "groenen" in dit topic. Weet een van jullie wat de breedte is van een Festool FS geleiderail? :)
  dinsdag 6 september 2011 @ 16:42:19 #206
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_101635921
hoppa, ik zag hem, ik wilde hem en kocht hem :)

met uiteraad de nodige houthandel erbij...

Ben nu zo'n beetje wel klaar met verzamelen...

hoewel...

die schroefmachine is natuurlijk ook wel erg handig... :{
  Moderator dinsdag 6 september 2011 @ 18:37:19 #207
92034 crew  Vonkenboer
pi_101639967
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:42 schreef klusfoobje het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

hoewel...

De gereedschapswinkel bij jou in de buurt is vast heel blij met jou als klant ! :D
Te bedenken dat je kapitalen aan gereedschap uitgeeft voor de hobby :@
pi_101641440
ditte vandaag besteld voor het werk

http://www.alphametal.be/(...)wse&category_id=1490
een meerfasenboor met D1 10,5mm D2 20mm

en nog een diverse andere boren
slagdoppen inbus 6 en 10 en 6 kant 19 mm
pi_101654612
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:07 schreef densmee het volgende:
ditte vandaag besteld voor het werk
[ afbeelding ]
http://www.alphametal.be/(...)wse&category_id=1490
een meerfasenboor met D1 10,5mm D2 20mm

en nog een diverse andere boren
slagdoppen inbus 6 en 10 en 6 kant 19 mm
Mooie boren! mag ik graag zien , eens wat anders dan normaal spul..... Waar ga je het voor gebruiken?
pi_101655182
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:42 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Mooie boren! mag ik graag zien , eens wat anders dan normaal spul..... Waar ga je het voor gebruiken?
voor de brug waar ik het een paar post's eerder over heb
de dekplanken worden vastgezet met verzonken inbusbouten
dus die moeten geboord worden met een meerfase boor
en de inbus bouten worden vastgezet in rampaschroeven die weer in groenhart hardhout worden geschroefd
het hout is overigens ook besteld
balken van 7 meter lang en kopmaat 10x30cm ^O^
pi_101660642
Waarom gebruik je rampaschroeven? Is dat omdat je de inbusbouten wil fixeren tegen uitdraaien oid?(dmv locttite oid) Anders kun je toch beter fretten nemen met een inbus kop oid?
pi_101667990
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 08:30 schreef densmee het volgende:
Nee het is een brug van ruim 35 meter dus het uitkomen komt wel goed
En de motorzaag hebben we inderdaad wel nodig de liggers zijn van groenhart hout en 30 X 10 cm
Als je dan een motorzaag hebt waarom het dek ook niet zagen hiermee. Je hebt ombouw kits voor motorzagen om er een plaat op te maken. Hierdoor kan je ze gelijk als een decoupeerzaag gebruiken. Heb even gegoogeld en de Stihl folder doorgebladerd, maar kon geen plaatjes vinden. Weet dat ze in Lelystad op de Bataviawerf ze zo gebruiken om de dekplanken te vormen.
Jeroentje.
  woensdag 7 september 2011 @ 15:28:20 #213
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_101674117
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 18:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

De gereedschapswinkel bij jou in de buurt is vast heel blij met jou als klant ! :D
Te bedenken dat je kapitalen aan gereedschap uitgeeft voor de hobby :@
ach, ik krijg iig gratis koffie .
pi_101689799
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:02 schreef jpajs het volgende:

[..]

Als je dan een motorzaag hebt waarom het dek ook niet zagen hiermee. Je hebt ombouw kits voor motorzagen om er een plaat op te maken. Hierdoor kan je ze gelijk als een decoupeerzaag gebruiken. Heb even gegoogeld en de Stihl folder doorgebladerd, maar kon geen plaatjes vinden. Weet dat ze in Lelystad op de Bataviawerf ze zo gebruiken om de dekplanken te vormen.
Kress dakplatenzaag is dat waarschijnlijk, Husqvarna en Stihl hebben geen typegoedkeuring voor die ombouw sets, wel voor schaven http://www.baileysonline.com/itemdetail.asp?item=49600&catID=
en het hout rafelt te veel (Acacia is wat dat betreft lastig)

maar we gaan de afkortzaag nog wel meer gebruiken.
pi_101689908
overigens voor mijzelf vandaag een husqvarna 327P5x gekocht tweedehands

http://www.husqvarna.com/(...)ts/pole-saws/327p5x/
pi_101693284
Ik heb zojuist deze jongen besteld:

Metabo KGS254M

Ik ga binnenkort een afdak bouwen achter, dan zal hij goed van pas komen!
(plus nog een hoop klussen in het verschiet waarvoor hij gebruikt gaat worden)
pi_101696633
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:36 schreef Grublit het volgende:
Ik heb zojuist deze jongen besteld:
[ afbeelding ]
Metabo KGS254M

Ik ga binnenkort een afdak bouwen achter, dan zal hij goed van pas komen!
(plus nog een hoop klussen in het verschiet waarvoor hij gebruikt gaat worden)
Gefeli! Het is een fijn apparaat om mee te werken. Tipje: gebruik een winkelhaak en een stuk hout met minimaal 1 kaarsrechte kant om hem netjes in te stellen. De instelling van het apparaat is niet nauwkeurig genoeg merkte ik toen ik mijn vloer ging leggen.
Da gao nie nou!
pi_101697474

Een paar van deze aangeschaft, maar het gaat natuurlijk om wat de inhoud wordt.
Ik wil niet langer misgrijpen in mijn schroevenvoorraad dus heb besloten om voor een paar honderd euro zo ongeveer alle maten spaanplaatschroeven van een paar typen schroefkop aan te schaffen.
Binnenkort heb ik 20 a 25 duizend schroeven en schroefjes op voorraad. Die krijg ik in elk geval niet meer op in de rest van mijn leven :)
-
  donderdag 8 september 2011 @ 01:49:40 #219
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_101698432
Ik beloof je, je krijgt een moment waarop je net dat ENE schroefje niet hebt...

maar je kunt wel ff vooruit met die voorraad,.
pi_101699243
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:28 schreef densmee het volgende:

[..]

Kress dakplatenzaag is dat waarschijnlijk, Husqvarna en Stihl hebben geen typegoedkeuring voor die ombouw sets, wel voor schaven http://www.baileysonline.com/itemdetail.asp?item=49600&catID=
en het hout rafelt te veel (Acacia is wat dat betreft lastig)
[ afbeelding ]

maar we gaan de afkortzaag nog wel meer gebruiken.
Ja inderdaad een dakplatenzaag maar dan geconfigureerd met een motorzaag. Bij mijn weten is een dakplatenzaag altijd met een elektromotor.

Was dus nogmaals op zoek naar een plaatje en vond een vaag maar voor mij duidelijk plaatje. Gaat dus inderdaad om een Stihl. Als ik het plaatje zie hebben ze zelf wat gefabriekt.

Heel wat filmpjes en fotos net bekeken maar beter dan deze twee kan ik nu even niet vinden.

Dekplanken net als verticale schutting planken monteer ik liever met overlengte. Om na montage strak af te zagen. Als je vooraf afkort krijg je hoe goed je ook je best doet geen strakke lijn.
Jeroentje.
pi_101699434
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 00:04 schreef vigier het volgende:

[..]

Gefeli! Het is een fijn apparaat om mee te werken. Tipje: gebruik een winkelhaak en een stuk hout met minimaal 1 kaarsrechte kant om hem netjes in te stellen. De instelling van het apparaat is niet nauwkeurig genoeg merkte ik toen ik mijn vloer ging leggen.
Is die winkelhaak trouwens wel haaks dan. Wat je wel kan doen is een rechte plank afkorten. In de lengte richting van de linker aanslag tegen de rechter aanslag aan leggen over de kop. Zaag er dan een paar millimeter af. Het afgezaagde blokje hoort nu voor en achter even dik te zijn. Zo niet kan het in de afstelling van de zaag liggen. Maar ook dat de aanslagen niet parallel staan. Anders ligt het aan je zelf en hou je het plankje niet tegen de aanslag.
Zo kan je ook testen of je zaag ten op zicht van je blad recht staat.
Jeroentje.
pi_101699470
Thnx voor de tip jpajs! Dan sluit je een net niet haakse winkelhaak uit ja...
Da gao nie nou!
pi_101699479
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 00:40 schreef quo_ het volgende:
[ afbeelding ]
Een paar van deze aangeschaft, maar het gaat natuurlijk om wat de inhoud wordt.
Ik wil niet langer misgrijpen in mijn schroevenvoorraad dus heb besloten om voor een paar honderd euro zo ongeveer alle maten spaanplaatschroeven van een paar typen schroefkop aan te schaffen.
Binnenkort heb ik 20 a 25 duizend schroeven en schroefjes op voorraad. Die krijg ik in elk geval niet meer op in de rest van mijn leven :)
Drie op een rij wordt dit.

Wat wij hier op voorraad houden is 4x25 oplopend met 5 mm tot aan 4x50. Hardloper is de 4x40. Daarnaast hebben we nog 3x30 en 3x40 allemaal met verzonken kop. Extra groot kom je op 5x60, 5x80, 6x100, en 7x200.
Verder altijd nog een paar bolkopjes van 4x16 en 4x40.

Hiermee kunnen we 99% van de gevallen ons wat hout schroeven prima redden.
Jeroentje.
pi_101699559
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 07:48 schreef jpajs het volgende:

[..]

Is die winkelhaak trouwens wel haaks dan. Wat je wel kan doen is een rechte plank afkorten. In de lengte richting van de linker aanslag tegen de rechter aanslag aan leggen over de kop. Zaag er dan een paar millimeter af. Het afgezaagde blokje hoort nu voor en achter even dik te zijn. Zo niet kan het in de afstelling van de zaag liggen. Maar ook dat de aanslagen niet parallel staan. Anders ligt het aan je zelf en hou je het plankje niet tegen de aanslag.
of ook een test: een plank doorzagen en deze over de lengte-as draaien en weer tegen de zaag aanschuiven (dus bovenkant plank wordt onderkant en vice versa, snijvlak tegen zaag houden, plank blijft aan dezelfde kant van het zaagblad) als de zaag goed recht is moet deze nu volledig en goed aansluiten op het zaagblad, zo niet dan staat er iets scheef ;)
pi_101700594
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 00:04 schreef vigier het volgende:

[..]

Ik denk dat het echt apparaat afhankelijk is, want de mijne was wel nauwkeurig.
Ik heb er heel mijn overkapping mee gezet, Bobenjanneke klus1: Houten terrasoverkapping

Maar de verkoper vertelde mij wel, dat door veelvuldig gebruik de afstelling van tijd tot tijd nagekeken moest worden.
  donderdag 8 september 2011 @ 10:40:03 #226
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_101702024
[quote]0s.gif Op donderdag 8 september 2011 07:48 schreef jpajs het volgende:

[..]

Is die winkelhaak trouwens wel haaks dan. Wat je wel kan doen is een rechte plank afkorten.[i] In de lengte richting van de linker aanslag tegen de rechter aanslag aan leggen over de kop.[/i] Zaag er dan een paar millimeter af. Het afgezaagde blokje hoort nu voor en achter even dik te zijn. Zo niet kan het in de afstelling van de zaag liggen. Maar ook dat de aanslagen niet parallel staan. Anders ligt het aan je zelf en hou je het plankje niet tegen de aanslag.
[/quote]

ik heb het 5 keer overgelezen, daarna nog een paar pogingen gedaan maar ik kan er echt geen kaas van maken.

Haaksheid ed controleer ik overigens voor elk gebruik bij een nieuwe klus.

Overigens is het zeker bij de afkortzagen wel handig om niet alleen te controleren of er een haakse horizontale snede is maar ook een verticale..

Met de dubbel kogegelagerde afkortzagen zal het wel meevallen, maar de enkelarmige , das wachten op ellende.
pi_101702597
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 08:08 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

of ook een test: een plank doorzagen en deze over de lengte-as draaien en weer tegen de zaag aanschuiven (dus bovenkant plank wordt onderkant en vice versa, snijvlak tegen zaag houden, plank blijft aan dezelfde kant van het zaagblad) als de zaag goed recht is moet deze nu volledig en goed aansluiten op het zaagblad, zo niet dan staat er iets scheef ;)
Deze begrijp ik wel; misschien bedoelt jpais hetzelfde?

Zaagsel moet je heel goed wegblazen, bvk met de compressor. Dan blijft ie redelijk nauwkeurig is mijn ervaring met die Metabo KGS254
pi_101703894
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:40 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

ik heb het 5 keer overgelezen, daarna nog een paar pogingen gedaan maar ik kan er echt geen kaas van maken.
Kaasplanken *O*

Ga even uit voor het vet gedrukte. Plank links. Rechts stukje afzagen. Plank naar rechts. Zaagsnede naar links. Dan moet je even de plank over de lengte over de kop gooien.

Als je hem links langs de geleider legt en afkort. Over de breedte over de kop gooit. Kan ook maar als de plank niet even breed is dan er nog niets te meten. Stukje laminaat zou prima zijn.

Het is eigenlijk het zelfde als een winkelhaak controleren op haaksheid.
Jeroentje.
  donderdag 8 september 2011 @ 16:13:41 #229
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_101712747

Met:

^O^
pi_101763782
Die fat max is super!
  vrijdag 9 september 2011 @ 21:11:12 #231
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_101763820
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:10 schreef Vinz0r het volgende:
Die fat max is super!
Ik hoop het. Was voor een rolmaat best prijzig. :')
pi_101766031
ik heb nu al jaren een rolmaat van sola en die is niet kapot te krijgen evenals een duimstok van bulldog die ik bijna altijd bij heb
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:27:02 #233
352955 FerLaS87
Doe wat je moet doen!
pi_101770329
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:11 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Ik hoop het. Was voor een rolmaat best prijzig. :')
gaat goed komen met een stand out van ik meen 2.5 meters?
Hier had iets onzinnigs kunnen staan.
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:27:41 #234
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_101770354
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:27 schreef FerLaS87 het volgende:

[..]

gaat goed komen met een stand out van ik meen 2.5 meters?
Doe dat maar keer 2. ;)
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:29:27 #235
352955 FerLaS87
Doe wat je moet doen!
pi_101770430
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:27 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Doe dat maar keer 2. ;)
wedje leggen dat die FAtmax niet ze totale lengte uit kan staan zonder te knakken. :6
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:30:03 #236
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_101770460
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:29 schreef FerLaS87 het volgende:

[..]

wedje leggen dat die FAtmax niet ze totale lengte uit kan staan zonder te knakken. :6
ooooh, nu snap ik wat je bedoelt. :')
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:31:07 #237
352955 FerLaS87
Doe wat je moet doen!
pi_101770500
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:30 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

ooooh, nu snap ik wat je bedoelt. :')
:7

tis wel verrekte handig dat tie net wat verder uit kan staan dan normaal..
pi_101791456
Die gewone Fatmax hebben niet zo'n grote stand out vanwege de smalle band.
Ik zweer nu bij zijn grotere broer. De Fatmax Xtreme met een stand out tot 4m.

Ik heb hem in de 5m en 8m uitvoering.
Er is ook nog een 10m uitvoering, maar die is te groot om aan je werkbroek te hangen ;)
  zondag 11 september 2011 @ 15:27:15 #239
36431 bleiblei
pi_101818087
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:42 schreef klusfoobje het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

hoewel...

Oeh, jaloers :) .
Staat al lange tijd op mijn verlanglijstje maar die prijs he....
Al ga ik em nodig hebben voor het maken van een schutting dus wellicht gaat ie alsnog komen eind dit jaar. Ben wel erg benieuwd naar een review :Y .
  dinsdag 13 september 2011 @ 01:04:52 #240
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_101887172
@bleiblei,

op MP staan er wel hoor die een stuk minder kosten en nog praktisch nieuw zijn.
pi_101889537
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:25 schreef Vonkenboer het volgende:

[ afbeelding ]

Vonkenboer, had je de muurfrees van Ferm nog gekocht?
Zoja, is ie goed bevallen, of zeg je van had ik maar een merk muurfrees gekocht?

Moet zelf ook leidingen gaan verleggen, daarom...
pi_101894194
Gisteren besteld, vandaag binnen (als de post een beetje mee wil werken)
pi_101894816
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 12:05 schreef SemPai het volgende:
Gisteren besteld, vandaag binnen (als de post een beetje mee wil werken)
[ afbeelding ]
is dit een 10,8 volt Li-Ion set? Ga je die gebruiken voor in en om het huis of ook zwaarder? Ben benieuwd hoe die 'lichte' machines zich houden als je ze continu zwaarder gaat gebruiken. Bij een demo weleens gezien dat ze een 6x150 schroef ofzo moeiteloos in een balk draaien.
pi_101901831
Dit is inderdaad uit de 10,8v lijn.

Heb al een haakse schroevert en die bevalt prima, deze is ter vervanging van een 12v NiCad machine waarbij een lager gewicht voor mij wel een pré is (machine is de komende tijd hoofdzakelijk bedoeld voor het gipsen van een plafond).

De power van de haakse is al niet slecht, deze zou nog een stuk krachtiger moeten zijn. Gaan we uiteraard testen :)

Het zaagje kon ik er voor weinig bij krijgen, weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken maar lijkte me wel praktisch voor gefrot in een hoekje.

Ben dus erg benieuwd of het pakketje straks op me staat te wachten . . .
  dinsdag 13 september 2011 @ 17:22:04 #245
107531 Dark_Prince
Xbox360 Tag: xDarkPrince
pi_101904857
Behoeft niet echt uitleg denk ik:

Rechtse Tol met de 2 accu's eronder had ik via mn werk. Rest heb ik recent aangeschaft.

Nooit meer met snoer :)
  dinsdag 13 september 2011 @ 17:24:59 #246
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_101904958
Panasonic heeft ook accumachines. :D

Heb die 1 keer in werking gezien, super apparaat. _O_ ^O^
  Moderator dinsdag 13 september 2011 @ 18:39:03 #247
92034 crew  Vonkenboer
pi_101907149
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 17:22 schreef Dark_Prince het volgende:
Behoeft niet echt uitleg denk ik:

[ afbeelding ]

Rechtse Tol met de 2 accu's eronder had ik via mn werk. Rest heb ik recent aangeschaft.

Nooit meer met snoer :)
:o

Daar ligt voor een klein kapitaal kunnen we wel zeggen ! _O_
Heb je alles nieuw aangeschaft ?
  dinsdag 13 september 2011 @ 18:45:13 #248
107531 Dark_Prince
pi_101907361
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:39 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

:o

Daar ligt voor een klein kapitaal kunnen we wel zeggen ! _O_
Heb je alles nieuw aangeschaft ?
yep. Alles is nieuw.(linker koffer en gereedschap is stoffig omdat er al 2 weken mee gewerkt is ;) )
Ik heb

deze als set gekocht, zaten de 3 accu's bij, en daarna de Decouperzaag, slijptol, reciprozaag en boorhamer er los bijgekocht.
  dinsdag 13 september 2011 @ 18:52:52 #249
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_101907676
Iemand tips voor een accuboormachine voor huis-tuin-keukengebruik en het starten van mijn RC-car? :P Ik wil er 80 euro aan uitgeven. Heb je daar wat redelijks voor?

In ieder geval geen NiCd meer. Op mijn werk hebben we een set van Makita aangeschaft en die accu's lopen in een paar dagen spontaan leeg.... :{
pi_101930132

Dit is ook echt een superding, wel een beetje duur, maar met 36 Volt kom je prima uit de voeten voor boren in steen en beton. Niet dat ik hem zelf heb, maar ik heb laatst een maatje geholpen met klussen en die had er een. Geen gehannes meer met haspels.
pi_101952210
Vrijdag gaat het gebeuren.
de brug bouwen als ik er aan denk maak ik foto´s en maak ik wel een topic
waterpas instrument en 2 mans grondboor met 30 cm diameter en 1,5 meter diep zijn gereserveerd.
pi_101955212
die accu boschhammer (blauw) is echt top... Alleen die accu's. Na 3/4 tot 1 jaar zijn ze zo goed als af. (5-10 6mm gaatjes in stenen muur en dan op. Proffessioneel gebruik dus bijna dagelijks. Dat dan weer wel)
pi_101959997
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:43 schreef mien-moeke het volgende:
die accu boschhammer (blauw) is echt top... Alleen die accu's. Na 3/4 tot 1 jaar zijn ze zo goed als af. (5-10 6mm gaatjes in stenen muur en dan op. Proffessioneel gebruik dus bijna dagelijks. Dat dan weer wel)
Dan gaat er echt iets gruwelijk fout, 5 tot 6 gaatjes en accu leeg? 36volt??? Mijn bhp 452 doet dat een stuk beter dan, kost ook een pak minder trouwens.....

@ Densmee: ben benieuwd, zou een bouwverslag en wat fotomateriaal erg waarderen ! :)
pi_102024652
hierbij een first preview collega had een camera bij dus daar moet ik nog foto's van krijgen

as dinsdag gaan we de liggers inleggen met een verreiker
pi_102024853
jaloers op je 'werkplek' :9

ik heb mijzelf vandaag getrakteerd op een accuboormachine:

en eindelijk maar eens de knoop doorgehakt voor een invalzaag:

die wilde ik al een tijd hebben, maar vond hem te duur, nu had ik hem de afgelopen tijd regelmatig nodig en vervloekte ik mezelf dat ik hem nog niet had :')

en JA! weer internetfoto's: ik hoop ze volgende week in ontvangst te mogen nemen :P
  vrijdag 16 september 2011 @ 22:37:19 #256
352955 FerLaS87
Doe wat je moet doen!
pi_102037909
quote:
Spaar dan even door voor de TS55 van festool zoveel meer mee mogelijk ( wat accessoires betreft ).
pi_102042493
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:37 schreef FerLaS87 het volgende:

[..]

Spaar dan even door voor de TS55 van festool zoveel meer mee mogelijk ( wat accessoires betreft ).
Dat valt ook wel weer mee hoeveel accesoires er zijn van festool om de ts 55 zo veel meer te alten doen dan een andere random insert invalzaag..... Tuurlijk zijn er gerust, maar je betaald er ook de hoofdprijs voor, soms zo veel naar mijn idee dat je kan overwegen een apart stuk gereedschap aan te schaffen waarmee je dit eveneens dan kan uitvoeren, voordan dan is dat je dus twee apparaten hebt..... :)
pi_102107241
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:37 schreef FerLaS87 het volgende:

[..]

ik zou echt niet weten wat ik zou missen bij deze Makita, maar misschien kun je een voorbeeld noemen? ;)
pi_102107455
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 19:12 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ik zou echt niet weten wat ik zou missen bij deze Makita, maar misschien kun je een voorbeeld noemen? ;)
hij is niet groen, wat voor sommige betekent dat ze niet meer kunnen klaarkomen.
echt flauwekul makita is zeker zo goed als festool
  zondag 18 september 2011 @ 20:39:06 #260
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102112134
Het zal me niets verbazen als de boel onder die kleurtjes gewoon het zelfde is hoor. Puur marketing geklets. Festool heeft wel de sukkelstunt gemaakt door patenten te laten verlopen waardoor anderen nu ook dat rails systeem hebben.

Overigens, zelf vin dik het wel weer lastig om ZONDER die rails te zagen.
  zondag 18 september 2011 @ 21:37:22 #261
352955 FerLaS87
Doe wat je moet doen!
pi_102116658
Heb nog even zitten kijken afgezien van een paar praktijk gerichte oplossingen, zoals :

en

en het feit dat je deze evt. onder een zaagtafel kan monteren zijn er niet echt veel verschillen nee.

Owja en de aftersales service is bij festool zeer goed ( weet ik uit ervaring ) weet niet hoe t bij makita is.

Tevens is het prijsverschil niet heel erg groot +/- 85 euro
pi_102117829
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:37 schreef FerLaS87 het volgende:
Heb nog even zitten kijken afgezien van een paar praktijk gerichte oplossingen, zoals :
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]

en het feit dat je deze evt. onder een zaagtafel kan monteren zijn er niet echt veel verschillen nee.

Owja en de aftersales service is bij festool zeer goed ( weet ik uit ervaring ) weet niet hoe t bij makita is.

Tevens is het prijsverschil niet heel erg groot +/- 85 euro
85 euro vind ik toch een aardig groot verschil, daar kun je een heel leuk zaagblad voor kopen
en makita aftersales is ook super, zelfs als je machine uit engeland oid komt maakt het niks uit
  zondag 18 september 2011 @ 21:54:14 #263
352955 FerLaS87
Doe wat je moet doen!
pi_102118036
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:51 schreef densmee het volgende:

[..]

85 euro vind ik toch een aardig groot verschil, daar kun je een heel leuk zaagblad voor kopen
en makita aftersales is ook super, zelfs als je machine uit engeland oid komt maakt het niks uit
Dat wist ik niet ( aftersales makita ). Maar t is indd wat mensen zeggen als je eenmaal festool gewend ben ^) ...
pi_102118459
ik heb liever makita dan festool, is allemaal niet zo gevoelig en ook net zo nauwkeurig als je dat wilt
  zondag 18 september 2011 @ 22:54:11 #265
36431 bleiblei
pi_102122408
Ik heb liever festool dan makita na een ervaring. Maar joh, in the end moet je gewoon per aankoop de pro's en con's overwegen. Een festool bovenfrees is voor mij flauwekul, dus de volgende wordt een triton. Mijn bosch blauw accutol ga ik echt no way inruilen op festool vanwege de kracht, stevigheid en het is een fantastisch ding. Als ik een bandschuurmachine ga kopen wordt het een makita. Maar mijn CS70, CTL26 en rotex.... man daar kan wat anders niet aan tippen. O+ .

Kortom, alle merken hebben plussen en minnen. De beste keuze voor jouw toepassing moet je daar op maken. Niet op een merkje of kleurtje :P .
pi_102129668
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:37 schreef FerLaS87 het volgende:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]

de railzen van de Makita zijn 99% gelijk aan die van Festool (enige verschil is een extra lipje op de makita die voorkomt dat de machine van de rails valt bij 45 graden zagen :P ). Het zou me dan ook niets verbazen als veel van de Festool accessoires ook op de maktita rails zouden passen ;)
(maar dat is een kwestie van uitproberen in een winkel)
pi_102148285
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 18:00 schreef Leipo666 het volgende:
jaloers op je 'werkplek' :9

ik heb mijzelf vandaag getrakteerd op een accuboormachine:
[ afbeelding ]

en eindelijk maar eens de knoop doorgehakt voor een invalzaag:
[ afbeelding ]
die wilde ik al een tijd hebben, maar vond hem te duur, nu had ik hem de afgelopen tijd regelmatig nodig en vervloekte ik mezelf dat ik hem nog niet had :')

en JA! weer internetfoto's: ik hoop ze volgende week in ontvangst te mogen nemen :P
vandaag alles in ontvangst genomen en de accuboor en de invalzaag zijn prima, helaas hebben beide railzen averij opgelopen tijdens transport :( de buitenkant van de doos zag er goed uit, maar blijkbaar is de doos toch op een hoek gevallen: beide railzen hebben een kromme hoek ;(
dat wordt opsturen en wachten op nieuwe, hopelijk duurt dat niet al te lang want juist zo'n rails is een belangrijke feature voor mij :P
  maandag 19 september 2011 @ 19:07:11 #268
36431 bleiblei
pi_102148645
Het is 1 rail en 2 rails ;) .
  dinsdag 20 september 2011 @ 01:06:38 #269
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102167342
Leipo, dat soort spul moet je gewoon met je handen gaan bekijken en niet via een webshop doen. Het is een hoop geld en dan wil je, ik althans, gewoon direct het goede spul hebben.

vandaag hier een aannemer over de vloer gehad. Die had me toch een mooi setje Makita boren, daar had ik wel trek in zeg! Schroeven van 10 cm ramde dat ding er zonder enig probleem in. Eerst gewoon draaien en zodra er meer kracht nodig was hoorde je een soort ratel en plop, daar ging de schroef de diepte in.

Die aannemer daarentegen stond weer even verlekkerd naar mijn grijze dozen te kijken. Hij was blij dat hij mijn ctl33 kon gebruiken, scheelde hem de zijn 3 trappen op sjouwen.

Wel leuk hoor, als zo'n profie dan toch wel waardering op kan brengen voor de gereedschap verzameling van een klus amateur. Hij was ook licht verrast toen ik een zwaaihaak naar boven toverde toen hij mopperde dat hij die van hem niet kon vinden..
  dinsdag 20 september 2011 @ 07:13:21 #270
36431 bleiblei
pi_102168863
Je aannemer had een slagschroevendraaier :) .
Ik kreeg er gratis 1tje bij mijn accutol maar gebruik em vrijwel nooit. Door die kracht draai je vaak het hout kapot waar de schroef in moet :') .
pi_102169102
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 19:07 schreef bleiblei het volgende:
Het is 1 rail en 2 rails ;) .
dank, ik vond het al zo krom staan toen ik het typte :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 01:06 schreef klusfoobje het volgende:
Leipo, dat soort spul moet je gewoon met je handen gaan bekijken en niet via een webshop doen. Het is een hoop geld en dan wil je, ik althans, gewoon direct het goede spul hebben.
tja, normaal gesproken gaat het goed: ik heb al veel vaker dingen via webshops gekocht :)
alleen dit keer is de verpakking niet afdoende gebleken. Gisteren meteen de webshop gebeld en ze hebben een retour-order aangemaakt en ik kan het pakket gratis terugsturen waarna ik een nieuw setje krijg. Prima service dus :Y zij kunnen er ook niets aan doen dat de post/TNT/DHL/whatever soms nogal ruw omgaat met pakketjes :(
pi_102199152
Ik wil een waterpas van 200cm kopen, maar veel waterpassen in die maat zijn zogenaamde stelwaterpassen.
Dan zitten er van die metalen plaatjes geschroefd op de uiteinden, is dat handig of moet ik een normale waterpas kopen ?
pi_102203793
Die metalen plaatjes kan je meestal verwijderen omdat ze geschroefd zijn. Sola gebruikt dat bijvoorbeeld.

Ik gebruik naar alle tevredenheid waterpassen uit de Stanley Fatmax Xtreme lijn.
Die zijn er in zowel normale als magnetische uitvoering. En die hebben geen plaatjes/voetjes aan de uiteinden :)
pi_102208096
quote:
zij kunnen er ook niets aan doen dat de post/TNT/DHL/whatever soms nogal ruw omgaat met pakketjes :(
Neen maar helaas komt 't wel vaak voor. Twee weken terug een partij verf besteld en laten bezorgen. Staat binnen een dag na bestellen de bezorger hier op de stoep met een grote doos met rondom van dat tape "breekbaar", maar de witte verf drupte eruit. Die is dus ook retour gegaan. Binnen no-time was een nieuwe doos bezorgt.

en dan te bedenken dat alle potten verf extra waren getaped tegen 't opengaan...
pi_102208265
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 07:57 schreef klaaskootstra het volgende:

[..]

Neen maar helaas komt 't wel vaak voor. Twee weken terug een partij verf besteld en laten bezorgen. Staat binnen een dag na bestellen de bezorger hier op de stoep met een grote doos met rondom van dat tape "breekbaar", maar de witte verf drupte eruit. Die is dus ook retour gegaan. Binnen no-time was een nieuwe doos bezorgt.

en dan te bedenken dat alle potten verf extra waren getaped tegen 't opengaan...
hehe zo heb ik eens voor 100 euro aan TL lampen laten bezorgen: ze waren verpakt in een dikke PVC buis, maar als ze er dan met een vorkheftruck overheen rijden... :X |:(

maargoed: als hobby-klusser is het geen gigantisch probleem om even iets langer te moeten wachten. Als het voor je werk is dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk het gereedschap in je handen hebben en dan is het prijsverschil met een fysieke winkel overkomelijk :)
Ik heb de spullen volgende week nodig en ik ben ervan overtuigt dat dat wel goed gaat komen :Y
  woensdag 21 september 2011 @ 09:43:21 #276
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102209669
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 07:13 schreef bleiblei het volgende:
Je aannemer had een slagschroevendraaier :) .
Ik kreeg er gratis 1tje bij mijn accutol maar gebruik em vrijwel nooit. Door die kracht draai je vaak het hout kapot waar de schroef in moet :') .
voorboren en keurig een verzinking maken was idd echt niet nodig. en dan waren het nog forse balken..
pi_102214795
Nou weet niet wat voor delicaat houtwerk jij nu allemaal maakt/ mee bezig bent. maar een slagschroevendraaier bewijst mij mij wel degelijk zijn diensten. Ook @ work echt onwijs veel plezier van. Sterker nog denk dat het meeste erin wordt gerammeld met die dingen. Echt uberuitvinding !

pi_102215485
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:43 schreef Cybersijp het volgende:
Nou weet niet wat voor delicaat houtwerk jij nu allemaal maakt/ mee bezig bent. maar een slagschroevendraaier bewijst mij mij wel degelijk zijn diensten. Ook @ work echt onwijs veel plezier van. Sterker nog denk dat het meeste erin wordt gerammeld met die dingen. Echt uberuitvinding !

[ afbeelding ]
ook in hardhout? of alleen in vuren balken / plaatmateriaal?
pi_102218650
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:43 schreef Cybersijp het volgende:

[ afbeelding ]
ik heb ook een slagschroevendraaier en ben er ook superblij mee, dikke 5x60 schroeven ram ik zo de balken in

pi_102225885
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:05 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ook in hardhout? of alleen in vuren balken / plaatmateriaal?
Ja ook in hardhout, moet je wel dikke schroeven voor hebben minimaal maat 5x..... anders breekt het af als een luciferhoutje...... ;) Beste is wel ff voorboren met een boortje 3 of zo :)
pi_102231791
Die dingen zijn echt fijn. Heb zelf zo'n 18v model van DeWALT.
Ik gebruik hem overal voor. Voor spaanplaatschroeven van 3x12 tot aan schroeven van circa 30cm voor dakplaten. Alles draait ie er perfect in. Kleine schroeven gewoon normaal en als er echt kracht nodig begint ie vanzelf te ratelen ;)

Het fijne bij lange schroeven in bijvoorbeeld balken is dat je die "terugslag" van een gewone schroefmachine niet hebt. En ook het compacte ontwerp van zo'n machine is zeer fijn.

Trouwens ook zeer fijn met zelfborende schroeven. Met een gewone schroefmachine sta je soms wel even voordat de boorpunt door het metaal is. Met zo'n slagschroevendraaier is het een paar slagen en je draait hem al vast. Ideaal!
pi_102234973
en weer gevorderd met de brug, vanaf de rode pijl ligt het vast.

de eerste en laatste 7 meter zijn oplopend dus die hebben we even appart gehouden en daar liggen de balken dan ook nog los

verzinkboren, en dat geeft dit resultaat

en dit is het resultaat als het vast zit, de schroeven zitten op een lijn maar de balken "golven" een beetje

als ik alle foto's bij elkaar heb zal ik een apart topic openen
pi_102236623
Mooi werk. Lekker in de buitenlucht timmeren.
Zolang het maar droog is he ;)

Zijn dat ASSY schroeven van Wurth?
Fijn spul is dat.
pi_102237365
nee we gebruiken rvs rampa schroeven
en rvs m10x70 inbusbouten

dit soort schroeven draaien we in de 10x30cm groenhart (Ipé) balken
mooi met slagmoersleutel en 6 kantsleutel maat 10
pi_102237524
pi_102238489
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:18 schreef densmee het volgende:

[ afbeelding ]
wat is het voordeel van deze methode ipv 'gewone' schroeven? lijkt me wel wat bewerkelijker
pi_102238596
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:38 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

wat is het voordeel van deze methode ipv 'gewone' schroeven? lijkt me wel wat bewerkelijker
dat het enorm sterk is, in de maat 10 mm zit je als snel aan houtdraadbouten, en die zijn er weer niet met inbuskop, of op een andere manier vlak verzonken
pi_102238995
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:40 schreef densmee het volgende:

[..]

dat het enorm sterk is, in de maat 10 mm zit je als snel aan houtdraadbouten, en die zijn er weer niet met inbuskop, of op een andere manier vlak verzonken
ah ok, voornamelijk dus door de grote van de bouten/schroeven die nodig zijn. voor kleine schroefmaten dus niet per sé handiger/beter :) (ik had deze manier echt nog nooit gezien, wist niet dat dit bestond)
pi_102239078
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:46 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ah ok, voornamelijk dus door de grote van de bouten/schroeven die nodig zijn. voor kleine schroefmaten dus niet per sé handiger/beter :) (ik had deze manier echt nog nooit gezien, wist niet dat dit bestond)
tevens valt het niet mee om houtdraadbouten in dat hardhout te draaien, te groot voorboren en de bouten hangen los, te klein voorboren en je draait de koppen eraf
pi_102239165
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:18 schreef densmee het volgende:

[ afbeelding ]
IS het een beetje te doen om die tampa schroeven er recht in te krijgen. Lijkt mij een pain in the ass. Je moet er na ook weer die bout er in krijgen ?? Blijven de koppen in die tampa's wel heel in dat groenhart ?? Of draaien ze dol ??
Voorboren zal wel nodig zijn. Kan dat met die ene boor of moet er nog een boor aan te pas komen ??
Jeroentje.
pi_102239546
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:49 schreef jpajs het volgende:

[..]

IS het een beetje te doen om die tampa schroeven er recht in te krijgen. Lijkt mij een pain in the ass. Je moet er na ook weer die bout er in krijgen ?? Blijven de koppen in die tampa's wel heel in dat groenhart ?? Of draaien ze dol ??
Voorboren zal wel nodig zijn. Kan dat met die ene boor of moet er nog een boor aan te pas komen ??
We doen het nu zo plank onder mal leggen, 4 gaten 10mm boren
verzinkboren
plank op dek leggen gaten "aftekenen" met boor 10
gaten boren in balken met boor 17
rampaschroef op gat zetten slagmoersleutel erop en hij trekt zich er zelf recht in.
plank erop bouten erin met slagschroevendraaier
en de rampa schroeven zijn super
we hebben er nu ca 200 in gedraaid en we hebben er pas 5 gehad waar de metrische draad slecht van was getapt dus die hebben we er uit gedraaid en een nieuwe ingezet
pi_102247601
Mooi werk!

T is trouwens btw rampa moer ipv schroef. Gegalvaniseerd of toch rvs? Dacht dat je rvs zei, maar qua kleur ziet het er niet zo uit (als ik zeg maar in dat doosje kijk wat op een van de foto's staat)

Nu ik de constructie zie, denk ik dat het ook gerust met houtdraadbout(fretten) kon, je hebt dan wel een wat grotere kop. Maar omdat we zelf ook wel soortgelijke constructies werken als wat je nu aan het aanleggen bent(geen brug, meer terrassen e.d ) Fretten mits juist geboord!) kunnen echt mega veel hebben(ook in rvs trouwens...., je hebt alleen een iets dikkere/grotere sluitring nodig)

Leuke klus, zie graag nog een updeet :)
  donderdag 22 september 2011 @ 18:58:07 #293
107531 Dark_Prince
pi_102268871
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:43 schreef Drexciyan het volgende:
Die dingen zijn echt fijn. Heb zelf zo'n 18v model van DeWALT.
Ik gebruik hem overal voor. Voor spaanplaatschroeven van 3x12 tot aan schroeven van circa 30cm voor dakplaten. Alles draait ie er perfect in. Kleine schroeven gewoon normaal en als er echt kracht nodig begint ie vanzelf te ratelen ;)

Het fijne bij lange schroeven in bijvoorbeeld balken is dat je die "terugslag" van een gewone schroefmachine niet hebt. En ook het compacte ontwerp van zo'n machine is zeer fijn.

Trouwens ook zeer fijn met zelfborende schroeven. Met een gewone schroefmachine sta je soms wel even voordat de boorpunt door het metaal is. Met zo'n slagschroevendraaier is het een paar slagen en je draait hem al vast. Ideaal!
Ik heb de 18v versie van makita(foto pagina terug) maar ben er gisteren achter gekomen dat je niet de Bit direct in de houder moet doen. Op de een of andere manier kwam hij gedraaid in de houder en kwam hij er op geen mogelijkheid meer eruit.
Het was een PZ2 bitje dus echt grip met een tang hadden we ook niet. Toen met een slijptol de schuine kanten afgeslepen en met een tang en hamer alsnog de bit eruit kunnen halen.
Maar opzich zou het niet moeten kunnen.
  donderdag 22 september 2011 @ 19:25:12 #294
36431 bleiblei
pi_102270128
Oh wacht niet goed gelezen. Volgende keer goeie bitjes kopen helpt. Geen waaibomenijzer bitjes :P .
pi_102270149
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 18:58 schreef Dark_Prince het volgende:

[..]

Ik heb de 18v versie van makita(foto pagina terug) maar ben er gisteren achter gekomen dat je niet de Bit direct in de houder moet doen. Op de een of andere manier kwam hij gedraaid in de houder en kwam hij er op geen mogelijkheid meer eruit.
Het was een PZ2 bitje dus echt grip met een tang hadden we ook niet. Toen met een slijptol de schuine kanten afgeslepen en met een tang en hamer alsnog de bit eruit kunnen halen.
bij die dewalt van mij moet je die bitjes (die langere met een inkeping) wel gelijk in de houder doen, dus zonder zo'n accutol adapter (die draai je inderdaad kapot)
pi_102283163
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 18:58 schreef Dark_Prince het volgende:

[..]

Vaak zat direct bitje direct in de bitopname laten zakken, nooit geen probleem mee gehad, gebruik wel merkbitjes ipc noname kijk mij prima bitje zijn, maar als je er naar kijkt en het komt er op aan dan breek ik af bitjes zeg maar. :)
pi_102284601
Nieuwe waterpas van 200 cm van Stanley (rechts) vandaag gekocht, Sola waterpas van 150 cm deze had ik 2 maand geleden gekocht en een inklapbare winkelhaak van Stanley van 120x120x172cm.
De inklapbare winkelhaak zag ik laatst hangen bij de plaatselijke Gamma en kon ik niet laten liggen.
  vrijdag 23 september 2011 @ 00:13:28 #298
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102285730
hee, die winkelhaak, das mooi! Wat koste dat ding en is die overal te halen bij de gamma of was het een tussendoortje?

Ik heb wel eens overwogen om bij zo'n metaal specialist zo'n ding te laten maken, maar goedkoop zal dat wel niet zijn.
pi_102286525
winkelhaak(eigenlijk bouwhaak!) is van stanley, en zal om en nabij de ¤40 exclusief,- zitten ;)
pi_102286883
Na een korte zoektocht vond ik deze site voor de bouwhaak: http://www.tools4less.nl/(...)pvouwbaar/index.html
pi_102289141
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 23:20 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Vaak zat direct bitje direct in de bitopname laten zakken, nooit geen probleem mee gehad, gebruik wel merkbitjes ipc noname kijk mij prima bitje zijn, maar als je er naar kijkt en het komt er op aan dan breek ik af bitjes zeg maar. :)
Even op een schroef zetten die redelijk vast zit. Machine in de achteruit en even een dreun op de knop. 99% zeker dat het bitje er dan weer makkelijk uit kan.
Jeroentje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')