quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:03 schreef morpheus_at_work het volgende:
[ afbeelding ]
Voor het uit de muur en vloer frezen van electraleidingen en verwarmingsbuizen
het is er prima mee gelukt.
quote:
quote:
Klopt. Die blauwe ring heeft aan de achterzijde openingen waardoor de lucht/druk kan ontsnappen. Als je de koppeling lostrekt dan wordt de plug/nippel maar gedeeltelijk ontkoppelt. Hierbij valt de druk weg. Als je de plug/nippel dan een klein stukje indrukt klikt ie helemaal los.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:49 schreef densmee het volgende:
wat is het voordeel van die veiligheidskoppeling.
is het dan zo dat als je ze los haalt dat ze niet onder druk staan ofzo
Zo'n broek heb ik ook. Korte broek is wel leuk, maar niet op de bouw. Zonder kniebeschermers hoeft het voor mij niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:09 schreef Cybersijp het volgende:
Piraten werkbroek van snickers gekocht, had ik jaren eerder moeten doen. Scheelt een hoop warmte zo met de "onderkant"van je broek weg ......
[ afbeelding ]
Precies, dat er soms nog mensen staan te werken zonder..... je snapt t niet hoor. geeft zo veel comfort dat je gewoon direct op de knietjes kan zonder zere knieën te krijgen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:33 schreef Drexciyan het volgende:
[..]
Zo'n broek heb ik ook. Korte broek is wel leuk, maar niet op de bouw. Zonder kniebeschermers hoeft het voor mij niet.
Of hij bevalt weet ik nog nietquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:01 schreef bleiblei het volgende:
En bevalt ie? Granat is wel erg fijn papier vind ik. Heb zelf een tijd geleden een flinke voorraad ingeslagen. Op woodworking zeggen ze trouwens dat het blauwe schuurpapier bij Ecotools vergelijkbaar is met Granat, al heb ik dat zelf nog niet kunnen testen. En waarom heb je de 90 gekocht en niet de 125? Of heb je een alternatief voor middelgrote en grote oppervlakken?
Mijn RO150 is samen met de DTS400 echt fantastische apparaten vind. Die gaan zeker nooit meer weg.
Ik ben zelf Bosch groen fanaat, maar was ook opzoek naar een afkort en verstekzaag, en heb toen ( 3 maanden geleden ) gekozen voor de metabo kgs 254 M.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:43 schreef SemPai het volgende:
Voor de verbouwing van onze zolder aangeschaft;
[ afbeelding ]
Fijne machine, enkel het lasertje is ruk en de powerlight niet echt nuttig.
Ok, goede motivering.quote:Heb idd hier op het forum veel goeds gelezen over de metabo, maar heb al eens zo'n â�Ŧ100,- ding van metabo gehad en die heeft geen super indruk achtergelaten.
Dus toch voor good old Bosch gekozen, dan weet ik iig zeker dat ik iets goeds heb.
ik ben normaal de dewalt machine's gewend met een hoger voltage, maar ondanks dat het accu's zijn van 10,8v houden ze het lang vol en hebben ze veel vermogen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Ah de nieuwe lijn van De Walt ! Ben benieuwd naar je ervaringen
Ben nieuwsgierig of zo'n setje echt goed is
zeker een "vettig"soort hardhout geboord? Zorg wel dat het boormeel elke keer van de spoed van het boortje verwijderd word. je hebt anders kans dat het verbrand en de harsresten je boor laten verbranden..... En dus boor je niks meer met het boortjequote:Op woensdag 29 juni 2011 22:23 schreef bleiblei het volgende:
Wat voor boor heb je daar gebruikt?
Ik heb namelijk een aantal 4mm boortjes verknalt op hardhout.
Accuboor (14.4v Bosch blauw li-ion) trok het prima, de heller boortjes alleen niet. Ook niet als ik rustig aan deed.
was azobe. Dus idd vrij vettig. Boortje moest ook regelmatig schoon gemaakt worden. Maar dat gaat niet zo makkelijk met een erg heet boortje.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:31 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
zeker een "vettig"soort hardhout geboord? Zorg wel dat het boormeel elke keer van de spoed van het boortje verwijderd word. je hebt anders kans dat het verbrand en de harsresten je boor laten verbranden..... En dus boor je niks meer met het boortje
Mijn nieuwste aanschaf:
een paar otoplastieken van variphone (de steel uitvoering), op maat gemaakt en een uitkomst nu altijd je eigen gehoorbescherming bij je.
[ afbeelding ]
ja inderdaad zoals cijbersijp ook al zegt, maar ik weet niet precies wat voor type boortje het was, iig wel een metaalboortje, en idd steeds even schoonborstelen met een staalborsteltjequote:Op donderdag 30 juni 2011 12:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
was azobe. Dus idd vrij vettig. Boortje moest ook regelmatig schoon gemaakt worden. Maar dat gaat niet zo makkelijk met een erg heet boortje.
heb recent een terras aangelegd bij een collega, en hier in een periode van 3 dagen 913 gaten geboord met idd eveneens een 4 mm heller boortje( cobalt-hss), maar boor is nog prima te gebruiken. boormeel wat vast zit duw je heel makkelijk vanaf de bovenkant van de spoed naar onderen. Krult dan mee en komt los van de boor. Gebruikt hout was massaranduba. De boor is op de punt t heetst natuurlijk ! Dus bovenaan de boor duwen werkt een stuk ...... eh makkelijker. Maar goed al doende leert men natuurlijkquote:Op donderdag 30 juni 2011 12:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
was azobe. Dus idd vrij vettig. Boortje moest ook regelmatig schoon gemaakt worden. Maar dat gaat niet zo makkelijk met een erg heet boortje.
ik had ook een cobalt boortje trouwens, nu je het zegt weet ik het weerquote:Op donderdag 30 juni 2011 13:05 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
heb recent een terras aangelegd bij een collega, en hier in een periode van 3 dagen 913 gaten geboord met idd eveneens een 4 mm heller boortje( cobalt-hss), maar boor is nog prima te gebruiken. boormeel wat vast zit duw je heel makkelijk vanaf de bovenkant van de spoed naar onderen. Krult dan mee en komt los van de boor. Gebruikt hout was massaranduba. De boor is op de punt t heetst natuurlijk ! Dus bovenaan de boor duwen werkt een stuk ...... eh makkelijker. Maar goed al doende leert men natuurlijk
spoed op de boor is er zowel op een houtboor als een metaal boor....... dat verschil is er dus niet. Verschil is wel dat je overal t advies krijgt om NIET met een houtboor in hardhout te boren ivm de aanwezige harsen. Een houtboor kan niet het aantal toeren van een metaal boor aan, en dan verfikt je spoed dus. Hoe kwam je erbij dan om een houtboor te gebruiken ipv metaalboor? Als je bijv. bij spax op de site kijkt zie je toch duidelijk welk soort boor je dient te gebruiken. Ik had zelfs een doosje spax-d met daarin bitje en boor als extra omdat spax 80.000 miljoen schroeven oid had gefabriceerd ...... (laatste ben ik niet zeker van, wel dat het erin zatquote:Op donderdag 30 juni 2011 14:01 schreef bleiblei het volgende:
Aha... maar ik had een houtboor, geen metaalboor.
ja maar deze schilder is wel een fijne rotzak, heeft jaren tegenover mij gewoond. Heeft echt plenty werk als zzpér en weet waar hij over praat. Efin: over het apparaat: trilt een stuk minder dan wat ik gewend ben. En de afzuiging van stof is echt super geregeld, moet echt de stofzuiger op zijn laagste stand alten afzuigen anders krijg je hem haast niet meer van het hout af......... Ligt erg fijn in de hand, en is op zeker niet zwaar, wat wel wat is dat de slang van de stofzuiger je soms een beetje belemmerd een "bocht"te nemen, maar dat is inherent aan het gebruik van een slang van de stofzuiger. Maar ben voor nu wel ff klaar met kopen van festool machines hoor, eerst maar weer ff bijsparen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:30 schreef bleiblei het volgende:
Schilders... het zijn rotzakken. Schilder hier is ook de aanstichter geweest van de festool aankopen. Maar mooi apparaat! Trilt amper hè? Ligt ie ook fijn in de hand?
Je bladen zullen misschien wat eerder verslijten, maar op het machine heb je denk ik 2 jaar garantie dus daar kun je geen buil aan vallen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:25 schreef Vonkenboer het volgende:
zozo Cijb !, overgestapt van Festool naar Makita:P
Ik heb hem eigenlijk nog niet gekocht; maar vanmiddag koop ik bij de lokale bouwmarkt een Ferm muurfrees; Het is natuurlijk geen semi-profesioneel spul maar het hoeft dan ook maar een verbouwing mee te gaan !
Huren bij Boels of Workz of de Lemerij is veel duurder, plus dat je dat ding iedere keer als je hem nodig hebt weer moet lenen en uiteindelijk ook weer terug moet brengen
Een grote bouwstofzuiger hebben we thuis al, dus ook dat komt wel goed.
[ afbeelding ]
Voor ¤ 75.- kan ik mij denk ik daar geen buil aan vallen
bij baptist moet je zijn voor dat soort materiaal.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:12 schreef blomke het volgende:
Heb een Forstnerboor diameter 19 mm gekocht. Die moest helemaal uit Belgie geīmporteerd worden en via Gilze is ie bij mij thuis afgeleverd.
Merkwaardige reacties: ik mailde een gereedschapshandel hier in de buurt of ze 'n 19 mm forstnerboor hadden.
Neen, hadden ze niet, mailden ze terug. Maar als ik 'n 18 én 20 mm boor zou kopen, zou het gemiddelde 19 mm zijn.......
Weer wat geleerd. Kende ze alleen onder de benaming freesboor.quote:Heb een Forstnerboor diameter 19 mm gekocht. Die moest helemaal uit Belgie geīmporteerd worden en via Gilze is ie bij mij thuis afgeleverd.
alles is te slijpen maar of het rendabel is maar zeer de vraag, zeker bij een goedkoper modelquote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:19 schreef blomke het volgende:
Freesboor en cilinderkopboor zijn de gangbare benamingen.
Baptist kon 'm ook lveren maar wel 3 x zo duur (voor beter kwaliteit, dat wel). Wat ik nu uit Gillze heb, voldoet uitstekend voor enige 10-tallen gaten/maand.
Zijn ze te slijpen?
Hoe?quote:
door bijvoorbeeld de kmwe te laten slijpen http://www.kmwe.com/quote:
Nou das eigenlijk stiksimpel voor mij om uit te leggen:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:43 schreef bleiblei het volgende:
Mooi apparaat Cijbersijp! Ben benieuwd wat je als de grootste voordelen tov. een gewone accuboor ervaart. Ga je nu ook sparen voor de Centrotec systainer?
Je mag danquote:
Ik moet nu ff hardop lachenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:55 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Je mag danhebben staan, maar deze is een stuk beter dan die knaken zooi van de bouwmarkt, je knijpt jezelf je klauwen kapot, en alsnog niet veel controle uitoefenen over waar je kit moeten komen te liggen/hangen. Goede zet dus! @ work hebben we er ook een stuk of drie(en ja na eerst tig van de knaken versie kapot te hebben geknepen.........
)
Eensch... Van m'n pa (glaszetter en schilder) onlangs een gekregen van rond de 9 tientjes... Had het jaren eerder moeten kopen !quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:40 schreef Vesalius het volgende:
Inderdaad, ik heb juist vandaag mijn knakenmodel vervangen voor één zoals op je eerste plaatje en ik wilde dat ik dat véél eerder gedaan had. Jongens wat gaat kitten ineens een stuk makkelijker
Gelukkig niet.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:29 schreef Cybersijp het volgende:
Ik hoop dat je niet veel hoeft te kitten......
Maar als je op 4 hoog staat te kitten en je 2,50 euro kitspuit dondert omlaag, werkt ie meestal nog wel, en zo'n dure wel er dan weleens mee ophouden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:41 schreef Drexciyan het volgende:
Inderdaad. Zit veel verschil in die kitspuiten.
Die goedkope dingen hebben de neiging om ondanks de ontgrendeling toch na te druipen/lekken.
irritant als je overal van die hoopjes kit hebt liggen.
Heb er zelf een van Innotec. Kost rond de 60 euro maar het werkt super.
Die ontgrendeling door de hendel naar voren te duwen is ideaal.
Als je op 4 hoog staat te kitten en je kitspuit dondert omlaag, dan doe je iets niet goedquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:22 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Maar als je op 4 hoog staat te kitten en je 2,50 euro kitspuit dondert omlaag, werkt ie meestal nog wel, en zo'n dure wel er dan weleens mee ophouden.
Sommige bouwvakkers mensen kunnen nog wel eens lomp zijn, dus als je op de 4e verdieping op een steiger staat te kitten en je legt je kitpistool weg om te gronden, willen ze er nog weleens vanaf donderen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:05 schreef Drexciyan het volgende:
[..]
Als je op 4 hoog staat te kitten en je kitspuit dondert omlaag, dan doe je iets niet goed
Gewoon zuinig zijn en op je spullen letten... Als je er zelf al als een hork mee omgaat en het je niks intresseerd waarom zou iemand anders dat wel doen...quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:05 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Sommige bouwvakkers mensen kunnen nog wel eens lomp zijn, dus als je op de 4e verdieping op een steiger staat te kitten en je legt je kitpistool weg om te gronden, willen ze er nog weleens vanaf donderen.
Ook zijn de dure kitpistolen nog weleens geliefd bij anderen.
Ik ben zeker voorzichtig en zuinig op mijn gereedschap, wat ik ook niet uitleen aan anderen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:59 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Gewoon zuinig zijn en op je spullen letten... Als je er zelf al als een hork mee omgaat en het je niks intresseerd waarom zou iemand anders dat wel doen...
Daarom leen ik bv m'n gereedschap ook niet uit aan anderen dan m'n pa, de rest misbruikt het toch alleen maar omdat a. het niet hun gereedschap is of b. ze niet weten hoe er mee om te gaan...
Dat herken ik welquote:Op donderdag 21 juli 2011 17:59 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Ik ben zeker voorzichtig en zuinig op mijn gereedschap, wat ik ook niet uitleen aan anderen.
Daar ben ik door vervelende ervaringen wel achter gekomen, net wat je zelf aangeeft.
Maar ik snap de insteek van je verhaal, hoewel het ook weleens buiten je schuld om kan zijn, bijvoorbeeld je spullen in een afgesloten ruimte achterlaten, maar een opzichter die een kijkje neemt of dat de laatste man de deur niet op slaat draait.
Wij mogen zelfs synthetische verf ral 9001 & 9010 niet meer in een algemene afgesloten ruimte achterlaten, het moet in een eigen container waar alleen de voorwerker een sleutel van heeft.
quote:BLINDKLINKNAGELTANG met klinknagels ALUMINIUM
Hoogwaardige blindklinktang voor universele werkzaamheden voor de echte professional. Geraadschapbasis van alumnium en hendel van gesmeed staal. Uitgerust met met vier mondstukken inclusief montagesleutel, greepborging en terughaalveer voor 1 hand-bediening.
Geleverd in mooie handzame koffer inclusief 15 blinde klinknagels van aluminium A2,4 A3, A4 en A5. Klinknagels zijn tevens na te bestellen op www.agroluxeshop.nl
Verbind professioneel en mooi afgewerkt onderdelen zoals platen en profielen. Onmisbaar voor in iedere gereedschapswagen of kist. Profiteer van deze scherpe aanbieding zolang de voorraad strekt.
Elders 39,95, ALLEEN NU 17,95 INCL.
Dat kan nooit heel veel zijn voor dat geld..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:00 schreef jpajs het volgende:
Heb nu een versleten popnageltang POP tt55b
[ afbeelding ]
Is deze aanbieding vergelijkbare kwaliteit of veel minder ???????
[..]
Welke is nou blauw (de 216?) en welke groen (de 254??) Kan je mij zeggen waar dat verhaal staat over overgenomen type? Dan zou ik me toch een beetje bekocht voelen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:26 schreef bobenjanneke het volgende:
Ik heb de KGS256M met "trekdinges."
Heeft uitgebreidere specificaties als de 216, maar ook duurder ( 299 euro ).
Iemand hier op fok vertelde dat de blauwe uitvoering ( oud model ) een overgenomen type was, de groene uitvoering ( nieuw model ) is door Metabo zelf ontwikkeld.
Ik ben der dik tevreden mee!
quote:Verschil tussen metabo blauw en groen afkortzagen heeft de volgende reden:
Blauw: heeft te maken met de overname van een merk jaren terug metabo heeft toen deze afkortzagen 1 op 1 over genomen, en alleen het merk veranderd.(was eerst elektra beckum nl)
Groen:
Is nu de nieuwe kleur geworden(was het altijd al overigens) maar nu de nieuwe modellen uit gekomen zijn, zijn ze nu eindelijk ook onder de groene kleur gekomen.
Kleur zegt overigens niks over waar ze vandaan komen. Ook producten die in hangsiepang landen gemaakt worden krijgen van metabo 3 jaar garantie overigens....... In drie jaar heeft de ts als het goed is al zijn grootste klussen achter de rug(gok ik) en zal de machine wel zijn diensten bewezen hebben. Mocht het nou een "prul"zijn , dan is dat voor 300 % zeker al naar buiten gekomen.....
Ik denk niet dat Metabo de eerste de beste zal/ zou overnemen, die zullen echt niet over Kinzo een Metabo sticker plakken en 3 jaar garantie geven.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:33 schreef blomke het volgende:
Wederom bedankt BobebJanneke. Heb dus eigenlijk een Electra Beckum afkortzaag. Dacht niet dat dat nou zo'n beroerd merk was. Alleen het zaagblad was snel naar de gallemiezen.
Volgens mij hebben wij die op dit moment ook ingebruik bij het leggen van onze vloer. Was nieuw toen we 'm gingen gebruiken maar hebben hem niet zelf aangeschaft. Is van m'n vader.quote:Op donderdag 28 juli 2011 02:28 schreef vigier het volgende:
Ohw en voor de volledigheid, mijn nieuwe klusgereedschap, de Metabo KGS 216 M.
[ afbeelding ]
Voor de supervolledigheid, de afbeelding is niet de kgs216 M, maar de kgs 216 PLUS.quote:Op donderdag 28 juli 2011 02:28 schreef vigier het volgende:
Ohw en voor de volledigheid, mijn nieuwe klusgereedschap, de Metabo KGS 216 M.
[ afbeelding ]
Ik heb geen ervaring met de planex van festool, maar wel een soortgelijke die ze Boels verhuren.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:54 schreef klusfoobje het volgende:
Zeg, heeft iemand hier ervaring met de planex van festool ?
Ik heb dat ding in mijn hoofd als mooi apparaat om de muren te schuren voor het schilderwerk.
Ws ga ik een gebruikte uit Frankrijk halen want daar kom je ze veel meer tegen.
waarom zou je zelf zo een ding willen kopen, hoevaak ben je van plan je muren te schuren uberhaupt.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:54 schreef klusfoobje het volgende:
Zeg, heeft iemand hier ervaring met de planex van festool ?
Ik heb dat ding in mijn hoofd als mooi apparaat om de muren te schuren voor het schilderwerk.
Ws ga ik een gebruikte uit Frankrijk halen want daar kom je ze veel meer tegen.
Neem een makita bouwstofzuiger (446 ofzo) met een festool schuurmachine, kan je 1 op 1 aansluiten. Festool kombi met schuurmachine en stofzuiger werkt top hoor daar niet van, maar dat zijn geen bouwstofzuigers. Meer echte stofzuigers (mini en midi dan wel te verstaan) Heb zelf ook meerdere makita schuurmachines gehad, maar ben wel terug gekomen om zo veel mogelijk van makita aan te schaffen, festool is gewoon zo ontzettend goed in schuurmachines dat je er haast niet omheen kan als je naar een schuurmachine jezelf aan het oriënteren bentquote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:42 schreef Grublit het volgende:
Verder staan bovenaan het verlanglijstje: een nieuw schuurapparaat en een bouwstofzuiger. Schuuapparaat denk ik aan Makita, maar is het hier verstanding naar Festool over te stappen?
omdat je er zover ik kan beoordelen ook prima een vloer mee kunt schuren.Daarbij beschik ik graag over het gereedschap op mijn moment en niet dat gedoe van op tijd bij de verhuurder zijn. Apparaat mee krijgen dat later net niet helemaal goed blijkt te werken etc...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:25 schreef densmee het volgende:
[..]
waarom zou je zelf zo een ding willen kopen, hoe vaak ben je van plan je muren te schuren überhaupt.
huur dat ding voor een hele week en je kunt de muren kaal tot de stenen schuren
Die festool mini en midi is idd gewoon een wat betere stofzuiger die tegen spul kan waar een gewone stofzuiger door kapot gaat.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:51 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Neem een makita bouwstofzuiger (446 ofzo) met een festool schuurmachine, kan je 1 op 1 aansluiten. Festool kombi met schuurmachine en stofzuiger werkt top hoor daar niet van, maar dat zijn geen bouwstofzuigers. Meer echte stofzuigers (mini en midi dan wel te verstaan) Heb zelf ook meerdere makita schuurmachines gehad, maar ben wel terug gekomen om zo veel mogelijk van makita aan te schaffen, festool is gewoon zo ontzettend goed in schuurmachines dat je er haast niet omheen kan als je naar een schuurmachine jezelf aan het oriënteren bent
dat komt uit je stopcontact.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:14 schreef bobenjanneke het volgende:
Nu heb ik op http://www.toolsxl.nl/met(...)9.html?cPath=96_1477 een Metabo Afzuigapparaat gezien, maar ze spreken over Eenfase Wisselstroom?
Iemand die me svp kan uitleggen wat eenfase wisselstroom is?
Ok, aan zo'n antwoord heb ik iets.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:17 schreef vigier het volgende:
Bij mijn weten is eenfase wisselstroom de gewone stopcontactaansluiting.
Okidoki, nu snap ik waarom die toevoeging van eenfase wisselstroom er bij staat.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:19 schreef densmee het volgende:
vaak zijn die afzuigapparaten op krachtstroom en dan heet het 3 fase
hbm heeft ook grapige afzuigertjesquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:41 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Okidoki, nu snap ik waarom die toevoeging van eenfase wisselstroom er bij staat.
Ik wil(de) een afzuigdingetje ( installatie is zo'n groot woord ) voor in mijn schuur, maar realiseer dat ik beter kan gaan kijken voor een draagbaar mobiel ivm werkzaamheden in en rond het huis en het is niet handzaam om dat logge ding de trappen op naar zolder te slepen.
Bedankt voor je info!
Of je hebt ergonomisch belabberde schroevendraaiers...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik klus niet supervaak, maar gisteren jaloezieën op moeten hangen, en met de hand indraaien van schroeven is gewoon kut. Zitten ook 2 accu's bij, dus het lijkt me wel goed genoeg voor de incidentele klus.
Ga hem straks dus even halen, bedankt voor de reacties!
Als ze uit de vijf euro bak van de plaatselijke bouwmarkt dan zijn ze idd best belabberdquote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:49 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Of je hebt ergonomisch belabberde schroevendraaiers...
Waarom geef je dan niet 30 euro meer uit voor de psr 14 4 li-2?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:39 schreef Vonkenboer het volgende:
1,2 Ah is niet heel erg veel capaciteit voor een accu, maar nu is dat geen probleem als je wat bleiblei ook al zegt 1 x in de maand een schroefje aandraait of een gat moet boren
Ligt er een beetje aan hoe vaak je hem denkt te gebruiken !
Handschoenen aantrekken?quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:24 schreef vigier het volgende:
Zo, intussen 30 m2 eiken planken haaks gezaagd met mijn afkortzaag. Gaat als de brandweer! Helaas wel wat splintertjes... iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen? Beter als ik de planken ondersteboven zou zagen?
Het kan aan het aantal tanden van je blad liggen ( te weinig tanden is te grof )quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:24 schreef vigier het volgende:
Zo, intussen 30 m2 eiken planken haaks gezaagd met mijn afkortzaag. Gaat als de brandweer! Helaas wel wat splintertjes... iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen? Beter als ik de planken ondersteboven zou zagen?
schilderstape op de zaaglijn plakken. Wel rondom natuurlijk. Al zal je de splinters voornamelijk aan de onderkant hebben.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:24 schreef vigier het volgende:
Haha, dubbelquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:39 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Het kan aan het aantal tanden van je blad liggen ( te weinig tanden is te grof )
Soms helpt het om de zaagsnede van te voren af te plakken met schilderstape.
Had je niet de kgs 216 M?quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:41 schreef vigier het volgende:
De onderkant boeit me niet zo, de zichtkant natuurlijk welIk ga het morgenavond met schilderstape proberen! Thnx voor de tip.
Zaagblad is overigens 40 tands, op een blad van 216mm diameter.
Ga uit van wat bleiblei zegt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:45 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Had je niet de kgs 216 M?
Ik denk dat een zaagblad vanaf 48 tands redelijk splintervrij zaagt.
Anders even informeren bij een lokale ijzerhandel of een mailtje naar http://www.baptist.nl/contact.asp
Wat voor zaagblad is het? Ook de stand van de tanden heeft invloed op het zaagresultaat. Volgens mij zijn wisseltand zaagbladen het best voor massief hout. Dan staan de tanden om-en-om. Als je naar de tanden kijkt zie je dat de ene afgeslapen is naar rechts en de ander naar links. Je hebt nu een negatief blad denk ik dan, als dezequote:Op zondag 7 augustus 2011 23:24 schreef vigier het volgende:
Hoe laat kom je?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:08 schreef Cybersijp het volgende:
Wat bussen/potten aangeschaft, her en der kwamen de bodems in zicht :
[ afbeelding ] kleus is 9001, is voor buitenwerk.
Verder nog wat latex van wijzonol , wat kwasten 2x10 2x 12
We kunnen weer
Wat voor een kwasten gebruik jij eigenlijk ?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:08 schreef Cybersijp het volgende:
Wat bussen/potten aangeschaft, her en der kwamen de bodems in zicht :
[ afbeelding ] kleus is 9001, is voor buitenwerk.
Verder nog wat latex van wijzonol , wat kwasten 2x10 2x 12
We kunnen weer
ProGold moet je eigenlijk zien als het AH eigen merk, dus inderdaad marketing verhaal.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:27 schreef klusfoobje het volgende:
Pro Gold is dus ergens ook gewoon een marketing verhaal begrijp ik.
Heb eigenlijk zelf nooit watergedragen kwasten gebruikt. heb ik eigenlijk altijd alkyd verf. Enige lak die ik op een soort waterbasis gebruik is Trae Lyx grondlak en ultra matte lak. Die laatste is een soort 2 compo lak en in mat zie je dat eigelijk niet eens op je hout zitten.
Is het niet de diameter van de aansluiting op de stofzuiger?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:16 schreef klusfoobje het volgende:
even een gereedschap vraagje...
De stofzuigerslangen van festool heb je in 3 maten, 27, 36 en 50 mm. Maar op welke manier word dat gemeten ? Ik heb eea geprobeerd maar als het dan zou kunnen met de een, slaat het weer nergens op met de ander.
Ik las PostalGold.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:17 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
ProGold moet je eigenlijk zien als het AH eigen merk, dus inderdaad marketing verhaal.
Heb je daar niet "gewoon" een variabele koppeling voor nodig?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:20 schreef klusfoobje het volgende:
tsja, heheh, jij vraagt het je dus ook af... Heb met een schuifmaat binnedia gemeten, buitendia gemeten. Kom je bij de ene methode voor een slang op 27 mm uit dan denk je, he, das de manier, pak je je andere slang, kom je op 42mm uit... en dat klopt dus echt niet...
de aansluit moffen, bleiblei ? uhm, welk deel dan ? want die heb je in alle variaties.
Ik moet het even weten omdat ik 2 slangen aan elkaar wil kunnen koppelen. ( ook al roept festool dat dat niet slim is...)
ik vermoed dat ik heb 27 mm en 36 mm maar die laatste is best een dikke jongen.
Deze dus, maar bij mij staat er goudtop op. Schilder verft er zelf ook mee dus zal wel prima zijn. Schildert prima hoor. Kwast kost iets van 2,- per stuk oid. Scheelt een hoop met de dhz zakenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:15 schreef blomke het volgende:
Gold Top, die hebben een metalen dopje bovenop de steel. Schoonmaken en bewaren in de lijnolie.
iets dergelijks ga ik ws ook even maken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:04 schreef densmee het volgende:
Dan zou ik van mdf zelf een verloop maken pvc 60 en dan met gatenzaag kopse kanten maken gat op juiste maat,maken en klaar
altijd handig wind uit een pistoolquote:Op maandag 22 augustus 2011 19:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik krijg zo maar gratis van familie van mij een compressor; die misschien hoogstens in 2 jaar tijd misschien 5 keer gebruikt is. Het zal wel zo'n klein hobby ding zijn.
Maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken
Als ik zo tussen de regels door lees is het voor veredeld huis tuin en keuken gebruik? Dan de HR2230 van makita. Zoek naar een aftermarket snelspanboorkop met sds aansluiting en je bent t mannetje.zoals : http://www.toolstation.nl(...)r/d110/sd2916/p74928 ff meer dan een tientje dus....quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:05 schreef Ralphmeister het volgende:
Nog adviezen hier voor een goede boorhamer? Max 200 euro ofzo, zat te denken aan een Bosch. Moeten SDS boortjes in kunnen maar zag later ook iets met verwisselbare boorkoppen dat je ook normale boortjes erin kan doen. Dat is misschien ook wel wat?
Grappig, deze heb ik afgelopen weekend ook gekocht! Prima spul voor een tientjequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:00 schreef quo_ het volgende:
Voor 10 euro bij de Lidl.
[ afbeelding ]
Voor dat geld moet je geen wonderen verwachten maar toch handig om te hebben.
let op bij dit soort setjes, ga niet in iets kwetsbaars en waardevols draad proberen te tappen want dat kan wel eens hard tegenvallen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:23 schreef ziekdrama het volgende:
[..]
Grappig, deze heb ik afgelopen weekend ook gekocht! Prima spul voor een tientje
Welke internetshop heb je hem gekocht?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:51 schreef Flepke het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er op het eerste gezicht robuust uit, morgen eens uitproberen.
I no speak russiequote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:52 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Welke internetshop heb je hem gekocht?
marktplaats.ru? [ afbeelding ]
Bij mij is het gewoon luiheid: het is makkelijker een foto met google te vinden dan zelf foto maken, op pc zetten, uploaden en postenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:45 schreef bobenjanneke het volgende:
Ik vraag me iets af...
Waarom knalt bijna iedereen een internet foto van zijn aankoop, en niet dat ie hem in bezit heeft?
Het valt me op dat de goedkopere artikelen met zelfgemaakte foto hier komen, en de duurdere makita, De Walt, natte dromen gereedschap hier bijna alleen maar met internet plaatje komen.
En nee, ik ben niet jaloers, ik ben DIK tevreden met mijn Bosch Groen uitzet.
Waar woon je? Heb wel interesse!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:58 schreef Flepke het volgende:
[..]
I no speak russie
Ik hou niet zo van het halve werk en deze gast had er toevallig nog eentje liggen, ik dacht pik in het is winter.
http://www.tanksforsale.co.uk/Tanks_Trucks_Jeeps_for_sale_page.html
Als ik jou was zou ik eens hier rondvragen.
http://www.armyjeeps.net/armor1.htm
Iemand zin om mee te helpen morgen?
ik heb deze machine gekocht gewoon omdat het kan.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:27 schreef klusfoobje het volgende:
Greetz,
waarom je je eigelijk de 1010 frees gekocht ? Mooie frees hoor, maar er zijn echt wat beperkingen die je hebt met dat ding.
eensgelijks bosmaaier uit auto halen foto maken en weer terug is toch een paar minutenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:08 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
Bij mij is het gewoon luiheid: het is makkelijker een foto met google te vinden dan zelf foto maken, op pc zetten, uploaden en posten
ik vergeleek de 1010 met de 1400. maar je hebt gelijk hoor, als jij er tevreden mee bent dan is al het andere irrelevant.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:40 schreef Greetz het volgende:
[..]
ik heb deze machine gekocht gewoon omdat het kan.
Beperkingen ben ik nog niet tegen gekomen, ik ben er zeer tevreden mee.
en inderdaad ik heb fotos van internet gepakt uit gemak.
Zou zelf gaan voor onderstel wst01 van makita, met een afkortzaag model 1018 of zo, qua capaciteit genoeg. 5x15 is niet al te veel natuurlijkquote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:05 schreef densmee het volgende:
binnenkort moet ik een brug maken in een natuurgebied.
het dek wordt gemaakt van acaccia (robinia) balken van 5x15 cm
deze moeten alleen afgekort worden op 1,5 meter.
wat voor een afkortzaag zouden we daarvoor moeten aanschaffen en natuurlijk welk zaagblad.
budget is tot 1000 euro
onderstel moet er eigenlijk wel bijzitten en tot 1,5 meter instelbaar zijn.
Zou gaan voor een handcirkelzaag. Eerst ruw door zagen met overlengte. Daarna panlat op het dek spijkeren en daar langs zagen. Dat wordt strakker als eerst alles op de juiste lengte zagen. Zet de schroeven ook even netjes in de rij, is zo lelijk als je er een potje van maakt.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:05 schreef densmee het volgende:
binnenkort moet ik een brug maken in een natuurgebied.
het dek wordt gemaakt van acaccia (robinia) balken van 5x15 cm
deze moeten alleen afgekort worden op 1,5 meter.
wat voor een afkortzaag zouden we daarvoor moeten aanschaffen en natuurlijk welk zaagblad.
budget is tot 1000 euro
onderstel moet er eigenlijk wel bijzitten en tot 1,5 meter instelbaar zijn.
Voor vuren is dat een geweldige optie maar robinia is steenhardquote:Op donderdag 1 september 2011 03:15 schreef klusfoobje het volgende:
Is dit geen optie voor je ? In een natuurgebied toch ? Heb je ook geen stroomprobleem.
![]()
De gereedschapswinkel bij jou in de buurt is vast heel blij met jou als klant !quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:42 schreef klusfoobje het volgende:
hoppa, ik zag hem, ik wilde hem en kocht hem
[ afbeelding ]
met uiteraad de nodige houthandel erbij...
[ afbeelding ]
Ben nu zo'n beetje wel klaar met verzamelen...
hoewel...
die schroefmachine is natuurlijk ook wel erg handig...
Mooie boren! mag ik graag zien , eens wat anders dan normaal spul..... Waar ga je het voor gebruiken?quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:07 schreef densmee het volgende:
ditte vandaag besteld voor het werk
[ afbeelding ]
http://www.alphametal.be/(...)wse&category_id=1490
een meerfasenboor met D1 10,5mm D2 20mm
en nog een diverse andere boren
slagdoppen inbus 6 en 10 en 6 kant 19 mm
voor de brug waar ik het een paar post's eerder over hebquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:42 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Mooie boren! mag ik graag zien , eens wat anders dan normaal spul..... Waar ga je het voor gebruiken?
Als je dan een motorzaag hebt waarom het dek ook niet zagen hiermee. Je hebt ombouw kits voor motorzagen om er een plaat op te maken. Hierdoor kan je ze gelijk als een decoupeerzaag gebruiken. Heb even gegoogeld en de Stihl folder doorgebladerd, maar kon geen plaatjes vinden. Weet dat ze in Lelystad op de Bataviawerf ze zo gebruiken om de dekplanken te vormen.quote:Op donderdag 1 september 2011 08:30 schreef densmee het volgende:
Nee het is een brug van ruim 35 meter dus het uitkomen komt wel goed
En de motorzaag hebben we inderdaad wel nodig de liggers zijn van groenhart hout en 30 X 10 cm
ach, ik krijg iig gratis koffie .quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
De gereedschapswinkel bij jou in de buurt is vast heel blij met jou als klant !![]()
Te bedenken dat je kapitalen aan gereedschap uitgeeft voor de hobby
Kress dakplatenzaag is dat waarschijnlijk, Husqvarna en Stihl hebben geen typegoedkeuring voor die ombouw sets, wel voor schaven http://www.baileysonline.com/itemdetail.asp?item=49600&catID=quote:Op woensdag 7 september 2011 12:02 schreef jpajs het volgende:
[..]
Als je dan een motorzaag hebt waarom het dek ook niet zagen hiermee. Je hebt ombouw kits voor motorzagen om er een plaat op te maken. Hierdoor kan je ze gelijk als een decoupeerzaag gebruiken. Heb even gegoogeld en de Stihl folder doorgebladerd, maar kon geen plaatjes vinden. Weet dat ze in Lelystad op de Bataviawerf ze zo gebruiken om de dekplanken te vormen.
Gefeli! Het is een fijn apparaat om mee te werken. Tipje: gebruik een winkelhaak en een stuk hout met minimaal 1 kaarsrechte kant om hem netjes in te stellen. De instelling van het apparaat is niet nauwkeurig genoeg merkte ik toen ik mijn vloer ging leggen.quote:Op woensdag 7 september 2011 22:36 schreef Grublit het volgende:
Ik heb zojuist deze jongen besteld:
[ afbeelding ]
Metabo KGS254M
Ik ga binnenkort een afdak bouwen achter, dan zal hij goed van pas komen!
(plus nog een hoop klussen in het verschiet waarvoor hij gebruikt gaat worden)
Ja inderdaad een dakplatenzaag maar dan geconfigureerd met een motorzaag. Bij mijn weten is een dakplatenzaag altijd met een elektromotor.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:28 schreef densmee het volgende:
[..]
Kress dakplatenzaag is dat waarschijnlijk, Husqvarna en Stihl hebben geen typegoedkeuring voor die ombouw sets, wel voor schaven http://www.baileysonline.com/itemdetail.asp?item=49600&catID=
en het hout rafelt te veel (Acacia is wat dat betreft lastig)
[ afbeelding ]
maar we gaan de afkortzaag nog wel meer gebruiken.
Is die winkelhaak trouwens wel haaks dan. Wat je wel kan doen is een rechte plank afkorten. In de lengte richting van de linker aanslag tegen de rechter aanslag aan leggen over de kop. Zaag er dan een paar millimeter af. Het afgezaagde blokje hoort nu voor en achter even dik te zijn. Zo niet kan het in de afstelling van de zaag liggen. Maar ook dat de aanslagen niet parallel staan. Anders ligt het aan je zelf en hou je het plankje niet tegen de aanslag.quote:Op donderdag 8 september 2011 00:04 schreef vigier het volgende:
[..]
Gefeli! Het is een fijn apparaat om mee te werken. Tipje: gebruik een winkelhaak en een stuk hout met minimaal 1 kaarsrechte kant om hem netjes in te stellen. De instelling van het apparaat is niet nauwkeurig genoeg merkte ik toen ik mijn vloer ging leggen.
Drie op een rij wordt dit.quote:Op donderdag 8 september 2011 00:40 schreef quo_ het volgende:
[ afbeelding ]
Een paar van deze aangeschaft, maar het gaat natuurlijk om wat de inhoud wordt.
Ik wil niet langer misgrijpen in mijn schroevenvoorraad dus heb besloten om voor een paar honderd euro zo ongeveer alle maten spaanplaatschroeven van een paar typen schroefkop aan te schaffen.
Binnenkort heb ik 20 a 25 duizend schroeven en schroefjes op voorraad. Die krijg ik in elk geval niet meer op in de rest van mijn leven
of ook een test: een plank doorzagen en deze over de lengte-as draaien en weer tegen de zaag aanschuiven (dus bovenkant plank wordt onderkant en vice versa, snijvlak tegen zaag houden, plank blijft aan dezelfde kant van het zaagblad) als de zaag goed recht is moet deze nu volledig en goed aansluiten op het zaagblad, zo niet dan staat er iets scheefquote:Op donderdag 8 september 2011 07:48 schreef jpajs het volgende:
[..]
Is die winkelhaak trouwens wel haaks dan. Wat je wel kan doen is een rechte plank afkorten. In de lengte richting van de linker aanslag tegen de rechter aanslag aan leggen over de kop. Zaag er dan een paar millimeter af. Het afgezaagde blokje hoort nu voor en achter even dik te zijn. Zo niet kan het in de afstelling van de zaag liggen. Maar ook dat de aanslagen niet parallel staan. Anders ligt het aan je zelf en hou je het plankje niet tegen de aanslag.
Zo kan je ook testen of je zaag ten op zicht van je blad recht staat.
Ik denk dat het echt apparaat afhankelijk is, want de mijne was wel nauwkeurig.quote:Op donderdag 8 september 2011 00:04 schreef vigier het volgende:
[..]
Gefeli! Het is een fijn apparaat om mee te werken. Tipje: gebruik een winkelhaak en een stuk hout met minimaal 1 kaarsrechte kant om hem netjes in te stellen. De instelling van het apparaat is niet nauwkeurig genoeg merkte ik toen ik mijn vloer ging leggen.
Deze begrijp ik wel; misschien bedoelt jpais hetzelfde?quote:Op donderdag 8 september 2011 08:08 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
of ook een test: een plank doorzagen en deze over de lengte-as draaien en weer tegen de zaag aanschuiven (dus bovenkant plank wordt onderkant en vice versa, snijvlak tegen zaag houden, plank blijft aan dezelfde kant van het zaagblad) als de zaag goed recht is moet deze nu volledig en goed aansluiten op het zaagblad, zo niet dan staat er iets scheef
Kaasplankenquote:Op donderdag 8 september 2011 10:40 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
ik heb het 5 keer overgelezen, daarna nog een paar pogingen gedaan maar ik kan er echt geen kaas van maken.
Ik hoop het. Was voor een rolmaat best prijzig.quote:
gaat goed komen met een stand out van ik meen 2.5 meters?quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:11 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ik hoop het. Was voor een rolmaat best prijzig.
Doe dat maar keer 2.quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:27 schreef FerLaS87 het volgende:
[..]
gaat goed komen met een stand out van ik meen 2.5 meters?
wedje leggen dat die FAtmax niet ze totale lengte uit kan staan zonder te knakken.quote:
ooooh, nu snap ik wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:29 schreef FerLaS87 het volgende:
[..]
wedje leggen dat die FAtmax niet ze totale lengte uit kan staan zonder te knakken.
quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:30 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
ooooh, nu snap ik wat je bedoelt.
Oeh, jaloersquote:Op dinsdag 6 september 2011 16:42 schreef klusfoobje het volgende:
hoppa, ik zag hem, ik wilde hem en kocht hem
[ afbeelding ]
met uiteraad de nodige houthandel erbij...
[ afbeelding ]
Ben nu zo'n beetje wel klaar met verzamelen...
hoewel...
die schroefmachine is natuurlijk ook wel erg handig...
Vonkenboer, had je de muurfrees van Ferm nog gekocht?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb hem eigenlijk nog niet gekocht; maar vanmiddag koop ik bij de lokale bouwmarkt een Ferm muurfrees; Het is natuurlijk geen semi-profesioneel spul maar het hoeft dan ook maar een verbouwing mee te gaan !
[ afbeelding ]
Voor ¤ 75.- kan ik mij denk ik daar geen buil aan vallen
is dit een 10,8 volt Li-Ion set? Ga je die gebruiken voor in en om het huis of ook zwaarder? Ben benieuwd hoe die 'lichte' machines zich houden als je ze continu zwaarder gaat gebruiken. Bij een demo weleens gezien dat ze een 6x150 schroef ofzo moeiteloos in een balk draaien.quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:05 schreef SemPai het volgende:
Gisteren besteld, vandaag binnen (als de post een beetje mee wil werken)
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:22 schreef Dark_Prince het volgende:
Behoeft niet echt uitleg denk ik:
[ afbeelding ]
Rechtse Tol met de 2 accu's eronder had ik via mn werk. Rest heb ik recent aangeschaft.
Nooit meer met snoer
yep. Alles is nieuw.(linker koffer en gereedschap is stoffig omdat er al 2 weken mee gewerkt isquote:Op dinsdag 13 september 2011 18:39 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
![]()
Daar ligt voor een klein kapitaal kunnen we wel zeggen !![]()
Heb je alles nieuw aangeschaft ?
Dan gaat er echt iets gruwelijk fout, 5 tot 6 gaatjes en accu leeg? 36volt??? Mijn bhp 452 doet dat een stuk beter dan, kost ook een pak minder trouwens.....quote:Op woensdag 14 september 2011 21:43 schreef mien-moeke het volgende:
die accu boschhammer (blauw) is echt top... Alleen die accu's. Na 3/4 tot 1 jaar zijn ze zo goed als af. (5-10 6mm gaatjes in stenen muur en dan op. Proffessioneel gebruik dus bijna dagelijks. Dat dan weer wel)
Spaar dan even door voor de TS55 van festool zoveel meer mee mogelijk ( wat accessoires betreft ).quote:
Dat valt ook wel weer mee hoeveel accesoires er zijn van festool om de ts 55 zo veel meer te alten doen dan een andere random insert invalzaag..... Tuurlijk zijn er gerust, maar je betaald er ook de hoofdprijs voor, soms zo veel naar mijn idee dat je kan overwegen een apart stuk gereedschap aan te schaffen waarmee je dit eveneens dan kan uitvoeren, voordan dan is dat je dus twee apparaten hebt.....quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:37 schreef FerLaS87 het volgende:
[..]
Spaar dan even door voor de TS55 van festool zoveel meer mee mogelijk ( wat accessoires betreft ).
ik zou echt niet weten wat ik zou missen bij deze Makita, maar misschien kun je een voorbeeld noemen?quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:37 schreef FerLaS87 het volgende:
[..]
Spaar dan even door voor de TS55 van festool zoveel meer mee mogelijk ( wat accessoires betreft ).
hij is niet groen, wat voor sommige betekent dat ze niet meer kunnen klaarkomen.quote:Op zondag 18 september 2011 19:12 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik zou echt niet weten wat ik zou missen bij deze Makita, maar misschien kun je een voorbeeld noemen?
85 euro vind ik toch een aardig groot verschil, daar kun je een heel leuk zaagblad voor kopenquote:Op zondag 18 september 2011 21:37 schreef FerLaS87 het volgende:
Heb nog even zitten kijken afgezien van een paar praktijk gerichte oplossingen, zoals :
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
en het feit dat je deze evt. onder een zaagtafel kan monteren zijn er niet echt veel verschillen nee.
Owja en de aftersales service is bij festool zeer goed ( weet ik uit ervaring ) weet niet hoe t bij makita is.
Tevens is het prijsverschil niet heel erg groot +/- 85 euro
Dat wist ik niet ( aftersales makita ). Maar t is indd wat mensen zeggen als je eenmaal festool gewend benquote:Op zondag 18 september 2011 21:51 schreef densmee het volgende:
[..]
85 euro vind ik toch een aardig groot verschil, daar kun je een heel leuk zaagblad voor kopen
en makita aftersales is ook super, zelfs als je machine uit engeland oid komt maakt het niks uit
de railzen van de Makita zijn 99% gelijk aan die van Festool (enige verschil is een extra lipje op de makita die voorkomt dat de machine van de rails valt bij 45 graden zagenquote:Op zondag 18 september 2011 21:37 schreef FerLaS87 het volgende:
Heb nog even zitten kijken afgezien van een paar praktijk gerichte oplossingen, zoals :
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
vandaag alles in ontvangst genomen en de accuboor en de invalzaag zijn prima, helaas hebben beide railzen averij opgelopen tijdens transportquote:Op vrijdag 16 september 2011 18:00 schreef Leipo666 het volgende:
jaloers op je 'werkplek'![]()
ik heb mijzelf vandaag getrakteerd op een accuboormachine:
[ afbeelding ]
en eindelijk maar eens de knoop doorgehakt voor een invalzaag:
[ afbeelding ]
die wilde ik al een tijd hebben, maar vond hem te duur, nu had ik hem de afgelopen tijd regelmatig nodig en vervloekte ik mezelf dat ik hem nog niet had
en JA! weer internetfoto's: ik hoop ze volgende week in ontvangst te mogen nemen
dank, ik vond het al zo krom staan toen ik het typtequote:
tja, normaal gesproken gaat het goed: ik heb al veel vaker dingen via webshops gekochtquote:Op dinsdag 20 september 2011 01:06 schreef klusfoobje het volgende:
Leipo, dat soort spul moet je gewoon met je handen gaan bekijken en niet via een webshop doen. Het is een hoop geld en dan wil je, ik althans, gewoon direct het goede spul hebben.
Neen maar helaas komt 't wel vaak voor. Twee weken terug een partij verf besteld en laten bezorgen. Staat binnen een dag na bestellen de bezorger hier op de stoep met een grote doos met rondom van dat tape "breekbaar", maar de witte verf drupte eruit. Die is dus ook retour gegaan. Binnen no-time was een nieuwe doos bezorgt.quote:zij kunnen er ook niets aan doen dat de post/TNT/DHL/whatever soms nogal ruw omgaat met pakketjes
hehe zo heb ik eens voor 100 euro aan TL lampen laten bezorgen: ze waren verpakt in een dikke PVC buis, maar als ze er dan met een vorkheftruck overheen rijden...quote:Op woensdag 21 september 2011 07:57 schreef klaaskootstra het volgende:
[..]
Neen maar helaas komt 't wel vaak voor. Twee weken terug een partij verf besteld en laten bezorgen. Staat binnen een dag na bestellen de bezorger hier op de stoep met een grote doos met rondom van dat tape "breekbaar", maar de witte verf drupte eruit. Die is dus ook retour gegaan. Binnen no-time was een nieuwe doos bezorgt.
en dan te bedenken dat alle potten verf extra waren getaped tegen 't opengaan...
voorboren en keurig een verzinking maken was idd echt niet nodig. en dan waren het nog forse balken..quote:Op dinsdag 20 september 2011 07:13 schreef bleiblei het volgende:
Je aannemer had een slagschroevendraaier.
Ik kreeg er gratis 1tje bij mijn accutol maar gebruik em vrijwel nooit. Door die kracht draai je vaak het hout kapot waar de schroef in moet.
ook in hardhout? of alleen in vuren balken / plaatmateriaal?quote:Op woensdag 21 september 2011 12:43 schreef Cybersijp het volgende:
Nou weet niet wat voor delicaat houtwerk jij nu allemaal maakt/ mee bezig bent. maar een slagschroevendraaier bewijst mij mij wel degelijk zijn diensten. Ook @ work echt onwijs veel plezier van. Sterker nog denk dat het meeste erin wordt gerammeld met die dingen. Echt uberuitvinding !
[ afbeelding ]
ik heb ook een slagschroevendraaier en ben er ook superblij mee, dikke 5x60 schroeven ram ik zo de balken inquote:Op woensdag 21 september 2011 12:43 schreef Cybersijp het volgende:
Nou weet niet wat voor delicaat houtwerk jij nu allemaal maakt/ mee bezig bent. maar een slagschroevendraaier bewijst mij mij wel degelijk zijn diensten. Ook @ work echt onwijs veel plezier van. Sterker nog denk dat het meeste erin wordt gerammeld met die dingen. Echt uberuitvinding !
[ afbeelding ]
Ja ook in hardhout, moet je wel dikke schroeven voor hebben minimaal maat 5x..... anders breekt het af als een luciferhoutje......quote:Op woensdag 21 september 2011 13:05 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ook in hardhout? of alleen in vuren balken / plaatmateriaal?
wat is het voordeel van deze methode ipv 'gewone' schroeven? lijkt me wel wat bewerkelijkerquote:Op woensdag 21 september 2011 21:18 schreef densmee het volgende:
nee we gebruiken rvs rampa schroeven
en rvs m10x70 inbusbouten
[ afbeelding ]
dit soort schroeven draaien we in de 10x30cm groenhart (Ipé) balken
mooi met slagmoersleutel en 6 kantsleutel maat 10
dat het enorm sterk is, in de maat 10 mm zit je als snel aan houtdraadbouten, en die zijn er weer niet met inbuskop, of op een andere manier vlak verzonkenquote:Op woensdag 21 september 2011 21:38 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
wat is het voordeel van deze methode ipv 'gewone' schroeven? lijkt me wel wat bewerkelijker
ah ok, voornamelijk dus door de grote van de bouten/schroeven die nodig zijn. voor kleine schroefmaten dus niet per sé handiger/beterquote:Op woensdag 21 september 2011 21:40 schreef densmee het volgende:
[..]
dat het enorm sterk is, in de maat 10 mm zit je als snel aan houtdraadbouten, en die zijn er weer niet met inbuskop, of op een andere manier vlak verzonken
tevens valt het niet mee om houtdraadbouten in dat hardhout te draaien, te groot voorboren en de bouten hangen los, te klein voorboren en je draait de koppen erafquote:Op woensdag 21 september 2011 21:46 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ah ok, voornamelijk dus door de grote van de bouten/schroeven die nodig zijn. voor kleine schroefmaten dus niet per sé handiger/beter(ik had deze manier echt nog nooit gezien, wist niet dat dit bestond)
IS het een beetje te doen om die tampa schroeven er recht in te krijgen. Lijkt mij een pain in the ass. Je moet er na ook weer die bout er in krijgen ?? Blijven de koppen in die tampa's wel heel in dat groenhart ?? Of draaien ze dol ??quote:Op woensdag 21 september 2011 21:18 schreef densmee het volgende:
nee we gebruiken rvs rampa schroeven
en rvs m10x70 inbusbouten
[ afbeelding ]
dit soort schroeven draaien we in de 10x30cm groenhart (Ipé) balken
mooi met slagmoersleutel en 6 kantsleutel maat 10
We doen het nu zo plank onder mal leggen, 4 gaten 10mm borenquote:Op woensdag 21 september 2011 21:49 schreef jpajs het volgende:
[..]
IS het een beetje te doen om die tampa schroeven er recht in te krijgen. Lijkt mij een pain in the ass. Je moet er na ook weer die bout er in krijgen ?? Blijven de koppen in die tampa's wel heel in dat groenhart ?? Of draaien ze dol ??
Voorboren zal wel nodig zijn. Kan dat met die ene boor of moet er nog een boor aan te pas komen ??
Ik heb de 18v versie van makita(foto pagina terug) maar ben er gisteren achter gekomen dat je niet de Bit direct in de houder moet doen. Op de een of andere manier kwam hij gedraaid in de houder en kwam hij er op geen mogelijkheid meer eruit.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:43 schreef Drexciyan het volgende:
Die dingen zijn echt fijn. Heb zelf zo'n 18v model van DeWALT.
Ik gebruik hem overal voor. Voor spaanplaatschroeven van 3x12 tot aan schroeven van circa 30cm voor dakplaten. Alles draait ie er perfect in. Kleine schroeven gewoon normaal en als er echt kracht nodig begint ie vanzelf te ratelen
Het fijne bij lange schroeven in bijvoorbeeld balken is dat je die "terugslag" van een gewone schroefmachine niet hebt. En ook het compacte ontwerp van zo'n machine is zeer fijn.
Trouwens ook zeer fijn met zelfborende schroeven. Met een gewone schroefmachine sta je soms wel even voordat de boorpunt door het metaal is. Met zo'n slagschroevendraaier is het een paar slagen en je draait hem al vast. Ideaal!
bij die dewalt van mij moet je die bitjes (die langere met een inkeping) wel gelijk in de houder doen, dus zonder zo'n accutol adapter (die draai je inderdaad kapot)quote:Op donderdag 22 september 2011 18:58 schreef Dark_Prince het volgende:
[..]
Ik heb de 18v versie van makita(foto pagina terug) maar ben er gisteren achter gekomen dat je niet de Bit direct in de houder moet doen. Op de een of andere manier kwam hij gedraaid in de houder en kwam hij er op geen mogelijkheid meer eruit.
Het was een PZ2 bitje dus echt grip met een tang hadden we ook niet. Toen met een slijptol de schuine kanten afgeslepen en met een tang en hamer alsnog de bit eruit kunnen halen.
Maar opzich zou het niet moeten kunnen.
Vaak zat direct bitje direct in de bitopname laten zakken, nooit geen probleem mee gehad, gebruik wel merkbitjes ipc noname kijk mij prima bitje zijn, maar als je er naar kijkt en het komt er op aan dan breek ik af bitjes zeg maar.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:58 schreef Dark_Prince het volgende:
[..]
Ik heb de 18v versie van makita(foto pagina terug) maar ben er gisteren achter gekomen dat je niet de Bit direct in de houder moet doen. Op de een of andere manier kwam hij gedraaid in de houder en kwam hij er op geen mogelijkheid meer eruit.
Het was een PZ2 bitje dus echt grip met een tang hadden we ook niet. Toen met een slijptol de schuine kanten afgeslepen en met een tang en hamer alsnog de bit eruit kunnen halen.
Maar opzich zou het niet moeten kunnen.
Even op een schroef zetten die redelijk vast zit. Machine in de achteruit en even een dreun op de knop. 99% zeker dat het bitje er dan weer makkelijk uit kan.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:20 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Vaak zat direct bitje direct in de bitopname laten zakken, nooit geen probleem mee gehad, gebruik wel merkbitjes ipc noname kijk mij prima bitje zijn, maar als je er naar kijkt en het komt er op aan dan breek ik af bitjes zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |