abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92896951
quote:
Trekveer van 20 M met M5 aansluiting, mijn oude trekveer is een 1 bonk roest en zit vol met knikken.
Tijd voor een nieuwe dus.

2x kabel trekkous, om UTP en COAX-kabel door installatiebuis te trekken.
1 van 4-6 mm en 1 van 6-9 mm.
Kosten van de trekveer + 2 trekkousen: ¤56 inc BTW bij Technische Unie.

Mooie aankoop hoor, vind wel dat je echt way to much moet betalen voor die kabelsokken hoor, dat kost me toch wat he! Stelletje boeven zijn t. Maar als ik voor een mooi prijsje er tegen aan loop..... hebbe hebbe hebbe, erg erg makkelijk :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_92915697
De prijs voor de trekkousen bij TU is goedkoop te noemen
Bij willekeurige webshops vragen ze ¤32 per stuk, bij klusspullen.nl zelfs ¤49 per stuk :X
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:42:35 #253
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_92921611
knoopje of ducktape is goedkoper :)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  Moderator donderdag 17 februari 2011 @ 18:11:59 #254
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_92925019
Kabel even aanpellen, degelijk vast maken aan de veer en de kabel aan de veer even keurig aftapen.
één persoon trekt aan de veer, en de andere persoon voert de kabel in in de buis.

Zijn maar weinig kabels die ik er op die manier niet in de buis gekregen heb. *O*
pi_92932639
morgen nieuwe aanwinst kopen...

mijn eerste huishoudtrap die ik koop in mijn leven... hoef ik niet elke keer de trap van mijn werk (zwaar ding) uit de auto te pakken als ik thuis aan de gang ga...

en komende dagen krijg je er bij de gamma een trapje van 2 treden bij, ideaal voor mijn vriendin... daar zat ze vorige week toch om te zeuren...
pi_92944615
dat zijn 2 vliegen in 1 klap: hoef jij de ramen niet meer te zemen, en is vrouwtje ook weer bij ;-)
pi_93022874
24V Accu-slagmoersleutel (480Nm)

Torx/Inbusset

Steekratelsetje

Momentsleutel

En eindelijk eens een fatsoenlijke garagekrik + kriksteunen :)

Onbelast komt de krik heel snel omhoog, dus geen 40 slagen meer voordat hij eindelijk bij het diff in de buurt komt :P

Over de laatste maanden bij elkaar gespaard, van de zomer kan ik dus weer lekker aan de auto sleutelen ^O^
  Moderator zaterdag 19 februari 2011 @ 20:19:01 #258
92034 crew  Vonkenboer
pi_93024555
Vanwege een gebrek aan ruimte in mijn gereedschapskist, was ik al een hele tijd op zoek naar een kleine ratel met verlengstuk en doppen 4 tot en met 13 die makkelijk mee te nemen is.

Een uitgebreide set heb ik voor mijn werk namelijk niet nodig en is dus gewoon overtollige balast.
Vandaag liep ik in de Gamma en kwam ik een setje tegen van Baco, bestaande uit een ratel met verlengstuk en doppen 4 t/m 13 mm, Torx bitjes T40 tot T10 een klein doosje !

Voor ¤ 19,- kan ik er geen buil aan vallen ;)

Het doosje

De exacte inhoud

Mooi kwalitatief degelijk setje voor weinig geld :D *O*
pi_93035263
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Een uitgebreide set heb ik voor mijn werk namelijk niet nodig en is dus gewoon overtollige balast.
Hoe zit dat eigenlijk, krijg jij gereedschapsgeld van je werkgever ?
  Moderator zaterdag 19 februari 2011 @ 23:53:30 #260
92034 crew  Vonkenboer
pi_93035611
Ik krijg gewoon gereedschapsgeld van mijn werkgever, waarbij wij zorg moeten dragen voor ons eigen "basis" gereedschap. De één ziet het begrip "basis" wat breder dan een ander, net zoals de één prima tevreden is met een setje geisoleerde schroevendraaiers uit de ¤ 5,- bak van de gamma, en iemand anders een dure set geisoleerde schroevendraaiers van Gedore of Wiha koopt :P

Bij het kopen van gereedschap kijk ik eerst eens serieus hoe vaak ik iets denk te gaan gebruiken, wat voor eisen moet het dan aan voldoen e.d. voordat ik iets koop. Vandaar ook dit setje met een ratel en een dop 4 tot 13 mm aangezien dit de maten zijn die het meest voorkomen. :)
  zondag 20 februari 2011 @ 00:06:25 #261
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_93036222
Wel een mooi setje! En voor maar 19 euro.
Heb zelf een doppenset + ratel van Lux, maar daar begint de ratel met minimaal gebruik nu al gaar van te worden... Wellicht is dat setje van jou wel een mooie vervanging daarvan.
Is het een aanbieding op dit moment of hebben ze em in hun reguliere aanbod?
pi_93036775
Ik heb vroeger in de metaal gewerkt (piping/leidingbouw), en daar werkte je altijd met een gereedschapskist of kar van de baas.
Bij de meeste collega`s was het standaard gereedschap in de kist door de jaren wel aangevuld met bij elkaar verzameld of "geleend" extra gereedschap, sommige hadden zelf een enorme houten gereedschaps kar gebouwd, met stereoinstallatie bovenin de klep B-)
Ik weet nog wel van de LTS dat de jongens op de bouwafdeling hun eigen kist in elkaar timmerden als werkstuk, vaak slepen ze deze 20 jaar later nog mee op de bouw.
pi_93046323
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:53 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik krijg gewoon gereedschapsgeld van mijn werkgever, waarbij wij zorg moeten dragen voor ons eigen "basis" gereedschap. De één ziet het begrip "basis" wat breder dan een ander, net zoals de één prima tevreden is met een setje geisoleerde schroevendraaiers uit de ¤ 5,- bak van de gamma, en iemand anders een dure set geisoleerde schroevendraaiers van Gedore of Wiha koopt :P

Bij het kopen van gereedschap kijk ik eerst eens serieus hoe vaak ik iets denk te gaan gebruiken, wat voor eisen moet het dan aan voldoen e.d. voordat ik iets koop. Vandaar ook dit setje met een ratel en een dop 4 tot 13 mm aangezien dit de maten zijn die het meest voorkomen. :)
vaak heb je dan ook van die mensen die zeggen: met een vlechttang en een schroevedraaien kan je alles maken... :X

zo haal je er ook meteen de mensen uit die hun vak serieus nemen... of juist niet serieus nemen...
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 10:37:55 #264
92034 crew  Vonkenboer
pi_93046947
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 00:06 schreef bleiblei het volgende:
Wel een mooi setje! En voor maar 19 euro.
Heb zelf een doppenset + ratel van Lux, maar daar begint de ratel met minimaal gebruik nu al gaar van te worden... Wellicht is dat setje van jou wel een mooie vervanging daarvan.
Is het een aanbieding op dit moment of hebben ze em in hun reguliere aanbod?
Aanbieding geld tot 6-3-2010 :), normaal heeft dit setje een van verkoopprijs is ¤ 29,-.
Wat eigenlijk ook nog gewoon geen geld is :)

quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 00:17 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb vroeger in de metaal gewerkt (piping/leidingbouw), en daar werkte je altijd met een gereedschapskist of kar van de baas.
Bij de meeste collega`s was het standaard gereedschap in de kist door de jaren wel aangevuld met bij elkaar verzameld of "geleend" extra gereedschap, sommige hadden zelf een enorme houten gereedschaps kar gebouwd, met stereoinstallatie bovenin de klep B-)
Ik weet nog wel van de LTS dat de jongens op de bouwafdeling hun eigen kist in elkaar timmerden als werkstuk, vaak slepen ze deze 20 jaar later nog mee op de bouw.
Waarschijnlijk was je daar dan ook gewoon in dienst, dan is het ook niet meer dan normaal dat de baas zorgt voor een standaard set gereedschap ;)

Al moet ik toegeven dat ik in de loop van de jaren mijn collectie ook aangevuld is met bij elkaar verzameld extra gereedschap. Heb bij genoeg bedrijven waar ze zeiden van als je iets te kort komt qua gereedschap en je hebt het toch nodig ? Dan bestel het maar via mij dan krijg jij het wel van onze werkgever :+

quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 10:06 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

vaak heb je dan ook van die mensen die zeggen: met een vlechttang en een schroevedraaien kan je alles maken... :X

zo haal je er ook meteen de mensen uit die hun vak serieus nemen... of juist niet serieus nemen...
Bekend iets !, er zijn legio mensen op de bouw die alles kunnen maken met een buigveer, beugelzaagje, hamer, 2 schroevendraaiers en een kniptang ...

Zeggen ze .. :X :N
pi_93051951
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 00:17 schreef bluemoon23 het volgende:
haha dat doen ze nu op bouw opleiding nog steeds. mn broertje heeft er idd ook een radio in gebouwd. ding heeft al heel wat van de wereld gezien. stage buitenland, vrijwilligers werk buitenland enzo en leeft nog steeds.
pi_93052630
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:

Waarschijnlijk was je daar dan ook gewoon in dienst, dan is het ook niet meer dan normaal dat de baas zorgt voor een standaard set gereedschap ;)
Ja, ik was daar in vaste dienst, maar voor inleners was het gebruikelijk dat ze bij het magazijn een leenkist konden halen.
Bij grote projecten of onderhoudsstops op locatie worden er vaak kisten gehuurd bij 2Rent of ABird, dat is vrij gebruikelijk in deze branche, Stork of Cofely doen niet anders.

Het ligt er natuurlijk ook maar net onder welke voorwaarden het personeel word uitgeleend door een uitzendbureau/detacheerder, met gereedschap is duurder als zonder gereedschap.
  zondag 20 februari 2011 @ 13:42:50 #267
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_93053743
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:

Bekend iets !, er zijn legio mensen op de bouw die alles kunnen maken met een buigveer, beugelzaagje, hamer, 2 schroevendraaiers en een kniptang ...

Zeggen ze .. :X :N
pi_93063386
Nieuwe accuboor

Kwalitatief wel een stukje zwakker dan mn oude, maar ach.. .

Ik klus momenteel weinig, en de keren dat ik 'm nodig heb is de accu altijd leeg, en omdat mn huidige alweer 6 jaar was was die accu zoiezo al brak. De keren dat ik echt vermogen nodig heb pak ik van mn werk wel een ding mee.

Dus bij de Lidl een simpel ding gekocht, 39 eur.

Lion ding, dus relatief licht gewicht, en minder zelfontlading dan een regulier NiCD setje, en was goedkoper dan nieuwe cellen in mn oude zetten.
Voordeel is dat er gewoon 3x 18650 LION cellen in zitten, dus die kan ik tzt ook makkelijk en betaalbaar vervangen (itt tot afwijkende NiCD cellen in mn oude)

En als ik een grote klus ga doen waarbij ik langere tijd een ding nodig heb, dan koop ik tzt wel een echte, liever nu een simpel ding binnen handbereik dan een goede kopen en als ie echt nodig is met een versleten accu zitten.
pi_94809376
Aangezien ik in het verkeerde topic zat hier nog maar eens...

Zo, m'n aankopen weer gedaan vandaag:

Decoupeerzaag Makita 4331DWD:

Slagmoersleutel Makita 6980:

3x Makita 3,0 Ah 12 V Accu's:

Snellader Makita 1414T:

En dit alles 2e hands (accu's zijn nieuw) voor 150 euro... *O*

Nu allleen nog 2 haakse slijpers en ik ben weer compleet !
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 18:34:24 #270
92034 crew  Vonkenboer
pi_94818442
Normaal gesproken ben ik fan van Makita materieel; maar ik was nu al langere tijd opzoek naar een sds plus boorhamer met klopstand voor het nodige hak en breekwerk in de toekomst :)

Ik kon bij Makita toch maar moeilijk slagen, of de totale slagkracht viel mij tegen of het was een machine die ver buiten mijn budget was, kortom ik kon maar geen match vinden. Tot ik van de week een boekje van een bekende gereedschapswinkel in handen kreeg en een mooie degelijke machine met gratis erbij geleverd 3 beitels en 3 boortjes (6, 8 en 10 mm).

Namelijk een Bosch GBH 2600 ! Op de bouw heb ik ook vaak genoeg met dit merk machines gewerkt, dus wat dat betreft kende ik ze al wel goed, en wist ik dat ik een relatief kleine machine kocht met ontzettend veel breekkracht, namelijk 2,7 j ! En voor een goede prijs van net iets onder de ¤ 200,- !

O+ :9
pi_94837137
Heb zojuist bij de praxis een groene bosch psr 14.4 li-2 gekocht.

Was eigenlijk 159, maar nu met 20% korting op elektrisch gereedschap voor 127 euro.

Zit maar 1 accu bij, maar praxis en bosch hebben een actie dat als je je apparaat registreert op boschacties.nl, krijg je na 6weken een gratis li-on accu thuisgestuurd.

Dik tevreden
pi_94844847
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Normaal gesproken ben ik fan van Makita materieel; maar ik was nu al langere tijd opzoek naar een sds plus boorhamer met klopstand voor het nodige hak en breekwerk in de toekomst :)

Ik kon bij Makita toch maar moeilijk slagen, of de totale slagkracht viel mij tegen of het was een machine die ver buiten mijn budget was, kortom ik kon maar geen match vinden. Tot ik van de week een boekje van een bekende gereedschapswinkel in handen kreeg en een mooie degelijke machine met gratis erbij geleverd 3 beitels en 3 boortjes (6, 8 en 10 mm).

Namelijk een Bosch GBH 2600 ! Op de bouw heb ik ook vaak genoeg met dit merk machines gewerkt, dus wat dat betreft kende ik ze al wel goed, en wist ik dat ik een relatief kleine machine kocht met ontzettend veel breekkracht, namelijk 2,7 j ! En voor een goede prijs van net iets onder de ¤ 200,- !

[ afbeelding ]

O+ :9
Had dat dan gezegd Eddy, ik ga over 2 weken naar Turkije en daar heb ik mijn Makita HR2470 ook weg.. Kosten daar omgerekend 175 euro... Had ik zo een voor je meegenomen

Echt een top machine, en ook daar kreeg ik er zo boren bij, als dank dat ik als toerist een boormachine kocht :D
  Moderator donderdag 31 maart 2011 @ 18:18:53 #273
92034 crew  Vonkenboer
pi_94864138
Helaas heb je dan hier in Nederland geen garantie op je nieuwe machine; bij Makita Nederland repareren ze alleen van oorsprong Nederlandse machines. Geen import meuk ;) :)
pi_94879874
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Helaas heb je dan hier in Nederland geen garantie op je nieuwe machine; bij Makita Nederland repareren ze alleen van oorsprong Nederlandse machines. Geen import meuk ;) :)
Ed.... dat klopt dus niet! Het zit zo Makita neemt alleen machines ter reparatie in als ze a) in de eu gekocht zijn b) het model gevoerd wordt in Nl. (dat laatste omdat ze anders geen onderdelen hebben liggen, en het anders van god mag het weten waar vandaan ze moeten laten komen...... )
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_94895826
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:53 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Ed.... dat klopt dus niet! Het zit zo Makita neemt alleen machines ter reparatie in als ze a) in de eu gekocht zijn b) het model gevoerd wordt in Nl. (dat laatste omdat ze anders geen onderdelen hebben liggen, en het anders van god mag het weten waar vandaan ze moeten laten komen...... )
Dat dus... En ik heb het nagevraagd bij Makita toen ik onlangs in Veldhoven was, officieel doen ze er niks aan, punt. Echter mijn boormachine was buiten de jaar garantie om stuk gegaan en je moet je apparaat aanmelden binnen een week na aankoop voor 3 jaar garantie. Niet gedaan omdat ik het simpelweg niet wist, maar toch gewoon gerepareerd zonder kosten.
Hetzelfde met apparaten die uit het buitenland komen, officieel hoeven ze er niks aan te doen werd me verteld maar als het model hier ook wordt gevoerd, wat in 99% van de gevallen zo is, dan doen ze het onder coulance...

Daarom ben ik ook zo gek van Makita ! Die topservice !

Heb namelijk ooit een Metabo gehad, die liep me vast, opgestuurd net buiten de garantie. Krijg ik 'm terug met de melding dat het anker kapot was en de reparatie 120 euro zou gaan kosten waarop ik zeg dat een nieuwe 149 kost en ze het mogen laten zitten.
Krijg de machine terug, denk op een avond van: laat ik zelf eens gaan kijken, bleek er een stukje steen/puin tussen de rotor te zitten, weggehaald en lopen als een trein ! Dus ze hebben de machine daar nooit open gehad, stelletje flikkers...

Dus Makita FTW ! *O*
  vrijdag 1 april 2011 @ 12:30:24 #276
36431 bleiblei
pi_94897831
Maar het is dus wel puur coulance. Dwz. wanneer het teveel geld kost of hoofdkantoor gaat drukken op voorkomen van grijze import omdat dealers klagen hengel je achter het net :) .
pi_94897947
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 12:30 schreef bleiblei het volgende:
Maar het is dus wel puur coulance. Dwz. wanneer het teveel geld kost of hoofdkantoor gaat drukken op voorkomen van grijze import omdat dealers klagen hengel je achter het net :) .
Dat ben ik met je eens, maar het was nog nooit voorgekomen dat ze het geweigerd hadden vertelden ze me, enkel weigeren ze schades (ook met nederlandse producten) door verkeerd gebruik... Dat schijnt wel heel vaak voor te komen !
  zaterdag 28 mei 2011 @ 01:05:53 #278
36431 bleiblei
pi_97409161
Huppetaa! Kick!
Heb 2 weken geleden onderstaande setje binnen gekregen. Eindelijk fatsoenlijke sleutels

Volgende aankoop wordt een uitgebreide goede set beitels. Ik vind alleen beitels van Lie Nielsen e.d. te duur, dus twijfel nu tussen de nieuwe Stanley Sweethearts, Kirschen of een Pfeil setje.
Al heb ik nu 2 Pfeil beiteltjes die erg goed zijn, maar stiekum toch wel aardig snel bot worden.

Maar zijn hier mensen met ervaringen met 1 van de drie merken? Of evt. andere alternatieven hebben?

[ Bericht 9% gewijzigd door bleiblei op 28-05-2011 01:16:53 ]
  zaterdag 28 mei 2011 @ 02:53:12 #279
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_97411246
Ik heb een set Kirschen beitels bij de houtafdeling bij baptist gekocht vorig jaar. Worden goed gebruikt en ik ben er dik tevreden over.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_97412859
Nooitgedacht beitels werken ook lekker ?
  Moderator zaterdag 28 mei 2011 @ 09:50:45 #281
92034 crew  Vonkenboer
pi_97412940
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 01:05 schreef bleiblei het volgende:
Huppetaa! Kick!
Heb 2 weken geleden onderstaande setje binnen gekregen. Eindelijk fatsoenlijke sleutels
[ afbeelding ]

Volgende aankoop wordt een uitgebreide goede set beitels. Ik vind alleen beitels van Lie Nielsen e.d. te duur, dus twijfel nu tussen de nieuwe Stanley Sweethearts, Kirschen of een Pfeil setje.
Al heb ik nu 2 Pfeil beiteltjes die erg goed zijn, maar stiekum toch wel aardig snel bot worden.

Maar zijn hier mensen met ervaringen met 1 van de drie merken? Of evt. andere alternatieven hebben?
Mooi setje steek-ratel sleutels ! ^O^
pi_97414610
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:43 schreef Vinz0r het volgende:
Nooitgedacht beitels werken ook lekker ?
Nooitgedacht is een top merk, maar helaas niet meer te krijgen. Ik heb ze zelf, en ze zijn super. Voor t fijne werk heb ik ook een setje van pfeil. Ook mooi..
pi_97415759
Ow dan ben ik wel behoorlijk blij met een leuk assortiment er van :D
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:28:36 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_97417645
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:50 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mooi setje steek-ratel sleutels ! ^O^
Dank je!
De gehele set is wat heftig qua prijs dus heb gekeken wat ik het meeste denk te gebruiken. Alleen de 15 mis ik nog. Dus die schaf ik nog een keertje apart aan.

Nooitgedacht is inderdaad ook een goed merk, alleen de standtijd is niet heel fantastisch. En ze zijn niet meer te krijgen inderdaad want de fabrikant bestaat niet meer :P .
disclaimer
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:30:11 #285
36431 bleiblei
pi_97417681
Oeps, vriendin was nog ingelogd. Hierboven was ik dus :P .
  Moderator zaterdag 28 mei 2011 @ 19:06:28 #286
92034 crew  Vonkenboer
pi_97428338
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dank je!
De gehele set is wat heftig qua prijs dus heb gekeken wat ik het meeste denk te gebruiken. Alleen de 15 mis ik nog. Dus die schaf ik nog een keertje apart aan.

Nooitgedacht is inderdaad ook een goed merk, alleen de standtijd is niet heel fantastisch. En ze zijn niet meer te krijgen inderdaad want de fabrikant bestaat niet meer :P .
Wat kost zo'n setje sleutels dan ? :X
pi_97428753
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:53 schreef Dengaman het volgende:
Aangezien ik in het verkeerde topic zat hier nog maar eens...

Zo, m'n aankopen weer gedaan vandaag:

Slagmoersleutel Makita 6980:

[ afbeelding ]

Wat is nou t voordeel van zo een slagmoersleutel?
Neem aan dat je naast bouten/moeren ook gewoon schroeven mee kan aandraaien?
En wat nog meer?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 20:48:17 #288
36431 bleiblei
pi_97432695
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:06 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat kost zo'n setje sleutels dan ? :X
een volledige set van 12? sleutels kost 180 euro. Maar goed zoeken en aantal sleutels minder heeft de prijs flink beperkt. Dit is overigens een gedore setje maar een set van een b merk als silverline scheelt maar een paar euro :) .
pi_97461441
Meld zich weer eens.

Aangeschaft: een shitload aan DeWALT gereedschap + een medium load aan CJEN snelkoppelingen/nippels (indirect ook gereedschap)

Zo, daar ben ik gauw mee klaar :P
  Moderator zondag 29 mei 2011 @ 17:28:07 #290
92034 crew  Vonkenboer
pi_97461872
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:48 schreef bleiblei het volgende:

[..]

een volledige set van 12? sleutels kost 180 euro. Maar goed zoeken en aantal sleutels minder heeft de prijs flink beperkt. Dit is overigens een gedore setje maar een set van een b merk als silverline scheelt maar een paar euro :) .
Dat is best stevig geprijst !, maar zo'n set heb je dan ook doorgaans je hele leven wat aan :)

quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:15 schreef Drexciyan het volgende:
Meld zich weer eens.

Aangeschaft: een shitload aan DeWALT gereedschap + een medium load aan CJEN snelkoppelingen/nippels (indirect ook gereedschap)

Zo, daar ben ik gauw mee klaar :P
Wat heb je precies aan gereedschap aangeschaft ? Foto's willen we zien ! :P
  zondag 29 mei 2011 @ 19:14:32 #291
36431 bleiblei
pi_97465333
En wat is CJEN? :P
pi_97465610
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:14 schreef bleiblei het volgende:
perslucht koppeling
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 30 mei 2011 @ 00:32:27 #293
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_97481926
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:48 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat valt dan toch wel mee toch ? 15 euro per ringratel sleutel. incl de btw. Heel veel verdienste zit daar dan niet op
pi_97510100
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:14 schreef bleiblei het volgende:
Wat Densmee al zei. CEJN is een Zweeds merk dat snelkoppeling e.d. produceert waaronder die voor perslucht. Ik heb namelijk een nieuwe compressor e.d. en wilde alles meteen voorzien van degelijke koppelingen. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

Ik heb een aantal standaard koppelingen

En veiligheidskoppelingen. Wel zo makkelijk (en veilig) ;)

En dan nog wat nippels waaronder van die draaibare. Mooi spul, maar wel duur.
pi_97527392
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:18 schreef Vinz0r het volgende:

[..]

Wat is nou t voordeel van zo een slagmoersleutel?
Neem aan dat je naast bouten/moeren ook gewoon schroeven mee kan aandraaien?
En wat nog meer?
Vorige week een hek gemakt bij m'n ouders... 4,5 x 5,0 schroeven draai je zonder voorboren in Bankirai of Azobe...

Dus da's het voordeel naast de bouten en moeren...
pi_97528942
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 02:27 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Vorige week een hek gemakt bij m'n ouders... 4,5 x 5,0 schroeven draai je zonder voorboren in Bankirai of Azobe...

Dus da's het voordeel naast de bouten en moeren...
alleen kan dat dan weer gaan splijten....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_97530230
Of de schroef breekt af
pi_97530659
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 20:22 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Wat Densmee al zei. CEJN is een Zweeds merk dat snelkoppeling e.d. produceert waaronder die voor perslucht. Ik heb namelijk een nieuwe compressor e.d. en wilde alles meteen voorzien van degelijke koppelingen. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

Ik heb een aantal standaard koppelingen

[ afbeelding ]

En veiligheidskoppelingen. Wel zo makkelijk (en veilig) ;)

[ afbeelding ]

En dan nog wat nippels waaronder van die draaibare. Mooi spul, maar wel duur.
wat is het voordeel van die veiligheidskoppeling.
is het dan zo dat als je ze los haalt dat ze niet onder druk staan ofzo
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_97541097

Voor het uit de muur en vloer frezen van electraleidingen en verwarmingsbuizen

het is er prima mee gelukt.
pi_97543047
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:03 schreef morpheus_at_work het volgende:
[ afbeelding ]

Voor het uit de muur en vloer frezen van electraleidingen en verwarmingsbuizen

het is er prima mee gelukt.
Ook in gestort beton?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')