Mooie aankoop hoor, vind wel dat je echt way to much moet betalen voor die kabelsokken hoor, dat kost me toch wat he! Stelletje boeven zijn t. Maar als ik voor een mooi prijsje er tegen aan loop..... hebbe hebbe hebbe, erg erg makkelijkquote:Trekveer van 20 M met M5 aansluiting, mijn oude trekveer is een 1 bonk roest en zit vol met knikken.
Tijd voor een nieuwe dus.
2x kabel trekkous, om UTP en COAX-kabel door installatiebuis te trekken.
1 van 4-6 mm en 1 van 6-9 mm.
Kosten van de trekveer + 2 trekkousen: ¤56 inc BTW bij Technische Unie.
Hoe zit dat eigenlijk, krijg jij gereedschapsgeld van je werkgever ?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Een uitgebreide set heb ik voor mijn werk namelijk niet nodig en is dus gewoon overtollige balast.
vaak heb je dan ook van die mensen die zeggen: met een vlechttang en een schroevedraaien kan je alles maken...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:53 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik krijg gewoon gereedschapsgeld van mijn werkgever, waarbij wij zorg moeten dragen voor ons eigen "basis" gereedschap. De één ziet het begrip "basis" wat breder dan een ander, net zoals de één prima tevreden is met een setje geisoleerde schroevendraaiers uit de ¤ 5,- bak van de gamma, en iemand anders een dure set geisoleerde schroevendraaiers van Gedore of Wiha koopt
Bij het kopen van gereedschap kijk ik eerst eens serieus hoe vaak ik iets denk te gaan gebruiken, wat voor eisen moet het dan aan voldoen e.d. voordat ik iets koop. Vandaar ook dit setje met een ratel en een dop 4 tot 13 mm aangezien dit de maten zijn die het meest voorkomen.
Aanbieding geld tot 6-3-2010quote:Op zondag 20 februari 2011 00:06 schreef bleiblei het volgende:
Wel een mooi setje! En voor maar 19 euro.
Heb zelf een doppenset + ratel van Lux, maar daar begint de ratel met minimaal gebruik nu al gaar van te worden... Wellicht is dat setje van jou wel een mooie vervanging daarvan.
Is het een aanbieding op dit moment of hebben ze em in hun reguliere aanbod?
Waarschijnlijk was je daar dan ook gewoon in dienst, dan is het ook niet meer dan normaal dat de baas zorgt voor een standaard set gereedschapquote:Op zondag 20 februari 2011 00:17 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb vroeger in de metaal gewerkt (piping/leidingbouw), en daar werkte je altijd met een gereedschapskist of kar van de baas.
Bij de meeste collega`s was het standaard gereedschap in de kist door de jaren wel aangevuld met bij elkaar verzameld of "geleend" extra gereedschap, sommige hadden zelf een enorme houten gereedschaps kar gebouwd, met stereoinstallatie bovenin de klep![]()
Ik weet nog wel van de LTS dat de jongens op de bouwafdeling hun eigen kist in elkaar timmerden als werkstuk, vaak slepen ze deze 20 jaar later nog mee op de bouw.
Bekend iets !, er zijn legio mensen op de bouw die alles kunnen maken met een buigveer, beugelzaagje, hamer, 2 schroevendraaiers en een kniptang ...quote:Op zondag 20 februari 2011 10:06 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
vaak heb je dan ook van die mensen die zeggen: met een vlechttang en een schroevedraaien kan je alles maken...![]()
zo haal je er ook meteen de mensen uit die hun vak serieus nemen... of juist niet serieus nemen...
haha dat doen ze nu op bouw opleiding nog steeds. mn broertje heeft er idd ook een radio in gebouwd. ding heeft al heel wat van de wereld gezien. stage buitenland, vrijwilligers werk buitenland enzo en leeft nog steeds.quote:Op zondag 20 februari 2011 00:17 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb vroeger in de metaal gewerkt (piping/leidingbouw), en daar werkte je altijd met een gereedschapskist of kar van de baas.
Bij de meeste collega`s was het standaard gereedschap in de kist door de jaren wel aangevuld met bij elkaar verzameld of "geleend" extra gereedschap, sommige hadden zelf een enorme houten gereedschaps kar gebouwd, met stereoinstallatie bovenin de klep![]()
Ik weet nog wel van de LTS dat de jongens op de bouwafdeling hun eigen kist in elkaar timmerden als werkstuk, vaak slepen ze deze 20 jaar later nog mee op de bouw.
Ja, ik was daar in vaste dienst, maar voor inleners was het gebruikelijk dat ze bij het magazijn een leenkist konden halen.quote:Op zondag 20 februari 2011 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Waarschijnlijk was je daar dan ook gewoon in dienst, dan is het ook niet meer dan normaal dat de baas zorgt voor een standaard set gereedschap
quote:Op zondag 20 februari 2011 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Bekend iets !, er zijn legio mensen op de bouw die alles kunnen maken met een buigveer, beugelzaagje, hamer, 2 schroevendraaiers en een kniptang ...
Zeggen ze ..![]()
Had dat dan gezegd Eddy, ik ga over 2 weken naar Turkije en daar heb ik mijn Makita HR2470 ook weg.. Kosten daar omgerekend 175 euro... Had ik zo een voor je meegenomenquote:Op woensdag 30 maart 2011 18:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Normaal gesproken ben ik fan van Makita materieel; maar ik was nu al langere tijd opzoek naar een sds plus boorhamer met klopstand voor het nodige hak en breekwerk in de toekomst
Ik kon bij Makita toch maar moeilijk slagen, of de totale slagkracht viel mij tegen of het was een machine die ver buiten mijn budget was, kortom ik kon maar geen match vinden. Tot ik van de week een boekje van een bekende gereedschapswinkel in handen kreeg en een mooie degelijke machine met gratis erbij geleverd 3 beitels en 3 boortjes (6, 8 en 10 mm).
Namelijk een Bosch GBH 2600 ! Op de bouw heb ik ook vaak genoeg met dit merk machines gewerkt, dus wat dat betreft kende ik ze al wel goed, en wist ik dat ik een relatief kleine machine kocht met ontzettend veel breekkracht, namelijk 2,7 j ! En voor een goede prijs van net iets onder de ¤ 200,- !
[ afbeelding ]
![]()
Ed.... dat klopt dus niet! Het zit zo Makita neemt alleen machines ter reparatie in als ze a) in de eu gekocht zijn b) het model gevoerd wordt in Nl. (dat laatste omdat ze anders geen onderdelen hebben liggen, en het anders van god mag het weten waar vandaan ze moeten laten komen...... )quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Helaas heb je dan hier in Nederland geen garantie op je nieuwe machine; bij Makita Nederland repareren ze alleen van oorsprong Nederlandse machines. Geen import meuk![]()
Dat dus... En ik heb het nagevraagd bij Makita toen ik onlangs in Veldhoven was, officieel doen ze er niks aan, punt. Echter mijn boormachine was buiten de jaar garantie om stuk gegaan en je moet je apparaat aanmelden binnen een week na aankoop voor 3 jaar garantie. Niet gedaan omdat ik het simpelweg niet wist, maar toch gewoon gerepareerd zonder kosten.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:53 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Ed.... dat klopt dus niet! Het zit zo Makita neemt alleen machines ter reparatie in als ze a) in de eu gekocht zijn b) het model gevoerd wordt in Nl. (dat laatste omdat ze anders geen onderdelen hebben liggen, en het anders van god mag het weten waar vandaan ze moeten laten komen...... )
Dat ben ik met je eens, maar het was nog nooit voorgekomen dat ze het geweigerd hadden vertelden ze me, enkel weigeren ze schades (ook met nederlandse producten) door verkeerd gebruik... Dat schijnt wel heel vaak voor te komen !quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:30 schreef bleiblei het volgende:
Maar het is dus wel puur coulance. Dwz. wanneer het teveel geld kost of hoofdkantoor gaat drukken op voorkomen van grijze import omdat dealers klagen hengel je achter het net.
Mooi setje steek-ratel sleutels !quote:Op zaterdag 28 mei 2011 01:05 schreef bleiblei het volgende:
Huppetaa! Kick!
Heb 2 weken geleden onderstaande setje binnen gekregen. Eindelijk fatsoenlijke sleutels
[ afbeelding ]
Volgende aankoop wordt een uitgebreide goede set beitels. Ik vind alleen beitels van Lie Nielsen e.d. te duur, dus twijfel nu tussen de nieuwe Stanley Sweethearts, Kirschen of een Pfeil setje.
Al heb ik nu 2 Pfeil beiteltjes die erg goed zijn, maar stiekum toch wel aardig snel bot worden.
Maar zijn hier mensen met ervaringen met 1 van de drie merken? Of evt. andere alternatieven hebben?
Nooitgedacht is een top merk, maar helaas niet meer te krijgen. Ik heb ze zelf, en ze zijn super. Voor t fijne werk heb ik ook een setje van pfeil. Ook mooi..quote:
Dank je!quote:
Wat kost zo'n setje sleutels dan ?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dank je!
De gehele set is wat heftig qua prijs dus heb gekeken wat ik het meeste denk te gebruiken. Alleen de 15 mis ik nog. Dus die schaf ik nog een keertje apart aan.
Nooitgedacht is inderdaad ook een goed merk, alleen de standtijd is niet heel fantastisch. En ze zijn niet meer te krijgen inderdaad want de fabrikant bestaat niet meer.
Wat is nou t voordeel van zo een slagmoersleutel?quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:53 schreef Dengaman het volgende:
Aangezien ik in het verkeerde topic zat hier nog maar eens...
Zo, m'n aankopen weer gedaan vandaag:
Slagmoersleutel Makita 6980:
[ afbeelding ]
een volledige set van 12? sleutels kost 180 euro. Maar goed zoeken en aantal sleutels minder heeft de prijs flink beperkt. Dit is overigens een gedore setje maar een set van een b merk als silverline scheelt maar een paar euroquote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:06 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wat kost zo'n setje sleutels dan ?
Dat is best stevig geprijst !, maar zo'n set heb je dan ook doorgaans je hele leven wat aanquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
een volledige set van 12? sleutels kost 180 euro. Maar goed zoeken en aantal sleutels minder heeft de prijs flink beperkt. Dit is overigens een gedore setje maar een set van een b merk als silverline scheelt maar een paar euro.
Wat heb je precies aan gereedschap aangeschaft ? Foto's willen we zien !quote:Op zondag 29 mei 2011 17:15 schreef Drexciyan het volgende:
Meld zich weer eens.
Aangeschaft: een shitload aan DeWALT gereedschap + een medium load aan CJEN snelkoppelingen/nippels (indirect ook gereedschap)
Zo, daar ben ik gauw mee klaar
Dat valt dan toch wel mee toch ? 15 euro per ringratel sleutel. incl de btw. Heel veel verdienste zit daar dan niet opquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
een volledige set van 12? sleutels kost 180 euro. Maar goed zoeken en aantal sleutels minder heeft de prijs flink beperkt. Dit is overigens een gedore setje maar een set van een b merk als silverline scheelt maar een paar euro.
Wat Densmee al zei. CEJN is een Zweeds merk dat snelkoppeling e.d. produceert waaronder die voor perslucht. Ik heb namelijk een nieuwe compressor e.d. en wilde alles meteen voorzien van degelijke koppelingen. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.quote:
Vorige week een hek gemakt bij m'n ouders... 4,5 x 5,0 schroeven draai je zonder voorboren in Bankirai of Azobe...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:18 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Wat is nou t voordeel van zo een slagmoersleutel?
Neem aan dat je naast bouten/moeren ook gewoon schroeven mee kan aandraaien?
En wat nog meer?
alleen kan dat dan weer gaan splijten....quote:Op dinsdag 31 mei 2011 02:27 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Vorige week een hek gemakt bij m'n ouders... 4,5 x 5,0 schroeven draai je zonder voorboren in Bankirai of Azobe...
Dus da's het voordeel naast de bouten en moeren...
wat is het voordeel van die veiligheidskoppeling.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:22 schreef Drexciyan het volgende:
[..]
Wat Densmee al zei. CEJN is een Zweeds merk dat snelkoppeling e.d. produceert waaronder die voor perslucht. Ik heb namelijk een nieuwe compressor e.d. en wilde alles meteen voorzien van degelijke koppelingen. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.
Ik heb een aantal standaard koppelingen
[ afbeelding ]
En veiligheidskoppelingen. Wel zo makkelijk (en veilig)
[ afbeelding ]
En dan nog wat nippels waaronder van die draaibare. Mooi spul, maar wel duur.
Ook in gestort beton?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:03 schreef morpheus_at_work het volgende:
[ afbeelding ]
Voor het uit de muur en vloer frezen van electraleidingen en verwarmingsbuizen
het is er prima mee gelukt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |