abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:19:10 #151
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100632996
In de lijnolie idd. Heb wat kwasten in zo'n speciale pot zitten geklemd zodat ze niet op de haren staan. Dingen zitten er al een jaar in, laatst even gecontroleerd en prima in orde.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100632999
De zeemeerminkwasten zijn Copenhagen kwasten, welke door schildersbedrijven worden gebruikt.
Daarnaast heeft Sigma tijden geleden zijn eigen merk ingevoerd, ProGold.
ProGold heeft zijn eigen kwasten, bakjes, netjes, etc, etc.
De kwasten van ProGold verharen naar mijn mening eerder als de zeemeerminnetjes.

De rode steel is voor synthetisch, de blauwe zijn voor watergedragen, maar ik ken ook schilders ( en zelf doe ik het ook wel eens ) die met de blauwe synthetische verf verwerken, en afhankelijk van het merk synthetische verf strijkt dat super lekker!

En voor het betere lakwerk, kun je het beste voor Anza ( vilt ) lakrollers gaan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:27:27 #153
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100633181
Pro Gold is dus ergens ook gewoon een marketing verhaal begrijp ik.

Heb eigenlijk zelf nooit watergedragen kwasten gebruikt. heb ik eigenlijk altijd alkyd verf. Enige lak die ik op een soort waterbasis gebruik is Trae Lyx grondlak en ultra matte lak. Die laatste is een soort 2 compo lak en in mat zie je dat eigelijk niet eens op je hout zitten.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:49:09 #154
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_100633712
Een verstekbak voor de decoupeerzaag en een kruislijnlaser. Beide van Bosch :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:16:04 #155
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100636068
even een gereedschap vraagje...

De stofzuigerslangen van festool heb je in 3 maten, 27, 36 en 50 mm. Maar op welke manier word dat gemeten ? Ik heb eea geprobeerd maar als het dan zou kunnen met de een, slaat het weer nergens op met de ander. :?
pi_100636122
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:27 schreef klusfoobje het volgende:
Pro Gold is dus ergens ook gewoon een marketing verhaal begrijp ik.

Heb eigenlijk zelf nooit watergedragen kwasten gebruikt. heb ik eigenlijk altijd alkyd verf. Enige lak die ik op een soort waterbasis gebruik is Trae Lyx grondlak en ultra matte lak. Die laatste is een soort 2 compo lak en in mat zie je dat eigelijk niet eens op je hout zitten.
ProGold moet je eigenlijk zien als het AH eigen merk, dus inderdaad marketing verhaal.
pi_100636156
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:16 schreef klusfoobje het volgende:
even een gereedschap vraagje...

De stofzuigerslangen van festool heb je in 3 maten, 27, 36 en 50 mm. Maar op welke manier word dat gemeten ? Ik heb eea geprobeerd maar als het dan zou kunnen met de een, slaat het weer nergens op met de ander. :?
Is het niet de diameter van de aansluiting op de stofzuiger?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:19:58 #158
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_100636182
Volgens mij wel idd.
Dus niet de diameter van de slang, maar de buitendiameter van de aansluitmoffen.
Overigens niet aan de stofzuigerkant, maar de andere kant :P .
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:20:09 #159
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100636186
tsja, heheh, jij vraagt het je dus ook af... Heb met een schuifmaat binnedia gemeten, buitendia gemeten. Kom je bij de ene methode voor een slang op 27 mm uit dan denk je, he, das de manier, pak je je andere slang, kom je op 42mm uit... en dat klopt dus echt niet...

de aansluit moffen, bleiblei ? uhm, welk deel dan ? want die heb je in alle variaties.

Ik moet het even weten omdat ik 2 slangen aan elkaar wil kunnen koppelen. ( ook al roept festool dat dat niet slim is...)

ik vermoed dat ik heb 27 mm en 36 mm maar die laatste is best een dikke jongen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:20:26 #160
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_100636195
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:17 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

ProGold moet je eigenlijk zien als het AH eigen merk, dus inderdaad marketing verhaal.
Ik las PostalGold. ;(
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_100636328
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:20 schreef klusfoobje het volgende:
tsja, heheh, jij vraagt het je dus ook af... Heb met een schuifmaat binnedia gemeten, buitendia gemeten. Kom je bij de ene methode voor een slang op 27 mm uit dan denk je, he, das de manier, pak je je andere slang, kom je op 42mm uit... en dat klopt dus echt niet...

de aansluit moffen, bleiblei ? uhm, welk deel dan ? want die heb je in alle variaties.

Ik moet het even weten omdat ik 2 slangen aan elkaar wil kunnen koppelen. ( ook al roept festool dat dat niet slim is...)

ik vermoed dat ik heb 27 mm en 36 mm maar die laatste is best een dikke jongen.
Heb je daar niet "gewoon" een variabele koppeling voor nodig?
http://www.toolmax.nl/acc(...)_34_347_445_460.html
Is voor makita, maar misschien heb je er iets aan?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:57:13 #162
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100639591
Ik zal zelf iets moeten gaan maken en daar van een van de slangen een stukje voor moeten afsnijden.

Punt is dat ik ze de ene keer wil combineren en dan andere keer apart wil gebruiken. Dat gaat alleen als ik een soort koppelstuk zelf ga maken.

ik heb overigens idd een 27 en een 36 variant.
pi_100639848
Dan zou ik van mdf zelf een verloop maken pvc 60 en dan met gatenzaag kopse kanten maken gat op juiste maat,maken en klaar
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_100663178
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:15 schreef blomke het volgende:
Gold Top, die hebben een metalen dopje bovenop de steel. Schoonmaken en bewaren in de lijnolie.
Deze dus, maar bij mij staat er goudtop op. Schilder verft er zelf ook mee dus zal wel prima zijn. Schildert prima hoor. Kwast kost iets van 2,- per stuk oid. Scheelt een hoop met de dhz zaken
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:34:02 #165
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100695011
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:04 schreef densmee het volgende:
Dan zou ik van mdf zelf een verloop maken pvc 60 en dan met gatenzaag kopse kanten maken gat op juiste maat,maken en klaar
iets dergelijks ga ik ws ook even maken.

Verder vandaag een mooie rit naar Zwolle gemaakt en daar een goede Festool dealer ( van Rossum) gevonden. Zo'n kerel die helemaal gestoord is van grijs en groen. Noem een onderdeel en hij hamert uit het hoofd de artikelnummers erbij. Of dat gezond is weet ik niet.

Ik heb er iig voor een erg strakke prijs een hoekaanslag gekocht samen met een schuiftafel.

Ding komt van een demo model af en had wat lichte gebruikssporen... prima toch.

Van de week krijg ik nog een berichtje voor welke prijs ik zijn cs50 set kan overnemen. Daar doe ik dan nog zo'n verbredingstafel op 2 poten bij die op zo'n cs past en waar de freesmodule in kan hangen. Dan heb ik een trekzaag en een freesunit naast elkaar in een tafel. De gewone grondeenheid CMS kan dan de verkoop in.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:53:24 #166
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_100695994
Haha, belastingteruggave gehad?
Wist trouwens niet dat dat twee poten ding in de rail van de cs'en past. Biedt perspectief :9 .

Moet wel zeggen dat mijn cs70 na de ctl26 mijn beste klusaankoop is geweest. :Y .
  zondag 14 augustus 2011 @ 03:40:52 #167
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100703283
Neuh hoor, geen belasting, dat geld is naar de dakkapellen meneer gegaan dmv een reserving... -O-

Dat tweepoten ding was er eerst alleen op op de MFT/3 aan te sluiten. Sinds kort is er nu ook een 2poter die op een cms/cs50/cs70 kan worden gekoppeld. Het ding is wat smaller dan de mft/vl en heeft geen stroomschakelaar. Maar goed, das allemaal prima zelf te knutselen. ook moet je er twee metalen platen bij bestellen om de schuif op te kunnen monteren. Maar iig en dus, er is een tweepoter voor de preciso.

Mijn bedoeling is om de cs50 gebruikt van die festool dealer te kopen, helemaal compleet met zo'n 2 poter. Daar kan dan mijn freesmodule in. Op die manier maak ik maximaal gebruik van werkruimte. Wil ik alleen zagen dan pluk je de freesmodule er zo vanaf.

Ik heb ook wel ff staan kwijlen bij de cs70, maar dat ding kost gewoon echt serieus knaken.
Daarbij, Als je uitbreidingsvlakken hebt op de cs50 heb je ook meer dan voldoende oppervlak. Enige verschil is dan enkel nog de zaaghoogte tussen de cs50 en cs70.

Aangezien ik ook nog een ts75 heb, de decouperzaag en de handzaag, maag ik me daar geen zorgen over.

Ik ben overigens wel afgestapt van het idee om een ts55 in een module te hangen. De zaag door het hout trekken is veel prettiger en veiliger dan het hout door de zaag te moeten duwen en dat laatste kan altijd nog op een cs...

De MFT3 doe ik definitief niet. Ik pak dat anders aan.

Op marktplaats koop ik wel een mooie stevige eettafel, frees daar de ruimte uit zodat da gatenblad dat ik heb erin kan liggen en ik koop de 2x 2 meter profielen die ik tegen die tafel plaats. Op die manier heb ik een stevige tafel en kost het me heel wat minder.

Die mft/3 is gewoon te slap. Leuk zagen, maar schaven....met de hand, dat word er niks op.
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:18:49 #168
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_101043806
afgelopen weekeinde een mooi cadeautje gekregen ...

een CS50 trekzaagtafel met slangen, schuiftafel en hoekaanslag.

Weliswaar een gebruikte, maar wel een demo model van de festool dealer met de volledige nieuwe garantie :)
  Moderator maandag 22 augustus 2011 @ 19:18:14 #169
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_101050304
Ik krijg zo maar gratis van familie van mij een compressor; die misschien hoogstens in 2 jaar tijd misschien 5 keer gebruikt is. Het zal wel zo'n klein hobby ding zijn.

Maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken ^O^
pi_101059018
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik krijg zo maar gratis van familie van mij een compressor; die misschien hoogstens in 2 jaar tijd misschien 5 keer gebruikt is. Het zal wel zo'n klein hobby ding zijn.

Maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken ^O^
altijd handig wind uit een pistool
mooi dingen schoon blazen en dergelijke .
verwacht niet te veel als je er gereedschap op aansluit
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:26:13 #171
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_101063596
Die kleine krengen zijn best handig hoor Vonk. Mijn pa heeft zo'n lidl ding gekregen. Idd erg klein, maar voor het huis toen en keuken gedoe prima te doen. Grote klussen kun je erniet mee hoor.

Daar is de kracht te laag voor en de capaciteit te niet toereiken, die springt dan constant aan.

Een tijd terug zag ikdat iemand een stevige compressor zelf had gebouwd. Hij had het probleem dat zijn garage box onder een woning zat maar had toch perslucht nodig. Die heeft toen de compressors van 3 koelkasten aan elkaar gekoppeld. Meer dan genoeg kracht en lekker stil.
pi_101082873
Voor 10 euro bij de Lidl.

Voor dat geld moet je geen wonderen verwachten maar toch handig om te hebben.
-
pi_101085507
Nog adviezen hier voor een goede boorhamer? Max 200 euro ofzo, zat te denken aan een Bosch. Moeten SDS boortjes in kunnen maar zag later ook iets met verwisselbare boorkoppen dat je ook normale boortjes erin kan doen. Dat is misschien ook wel wat?
pi_101086161
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:05 schreef Ralphmeister het volgende:
Nog adviezen hier voor een goede boorhamer? Max 200 euro ofzo, zat te denken aan een Bosch. Moeten SDS boortjes in kunnen maar zag later ook iets met verwisselbare boorkoppen dat je ook normale boortjes erin kan doen. Dat is misschien ook wel wat?
Als ik zo tussen de regels door lees is het voor veredeld huis tuin en keuken gebruik? Dan de HR2230 van makita. Zoek naar een aftermarket snelspanboorkop met sds aansluiting en je bent t mannetje.zoals : http://www.toolstation.nl(...)r/d110/sd2916/p74928 ff meer dan een tientje dus....

Wil je out of the box alles geregeld hebben? Iets meer uit geven en je hebt de: HR2470FT met de boorkop er al bij. Komt op ongeveer ¤225,- in de btw. Machine is wel iets sterker, maar of je dat nu echt nodig hebt?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_101095388
Ik persoonlijk zou voor Bosch gaan:
http://www.powertoolshop.(...)00-sre-550-watt.html
Dan hou je nog voldoende over om een leuk setje sds boren te kopen, van 2 tot 10 mm bijvoorbeeld.

Normale boortjes in een boorhamer zie ik zelf niet zitten, SDS heeft voor de boor de meeste grip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')