Ik heb geen ervaring met de planex van festool, maar wel een soortgelijke die ze Boels verhuren.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:54 schreef klusfoobje het volgende:
Zeg, heeft iemand hier ervaring met de planex van festool ?
Ik heb dat ding in mijn hoofd als mooi apparaat om de muren te schuren voor het schilderwerk.
Ws ga ik een gebruikte uit Frankrijk halen want daar kom je ze veel meer tegen.
waarom zou je zelf zo een ding willen kopen, hoevaak ben je van plan je muren te schuren uberhaupt.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:54 schreef klusfoobje het volgende:
Zeg, heeft iemand hier ervaring met de planex van festool ?
Ik heb dat ding in mijn hoofd als mooi apparaat om de muren te schuren voor het schilderwerk.
Ws ga ik een gebruikte uit Frankrijk halen want daar kom je ze veel meer tegen.
Neem een makita bouwstofzuiger (446 ofzo) met een festool schuurmachine, kan je 1 op 1 aansluiten. Festool kombi met schuurmachine en stofzuiger werkt top hoor daar niet van, maar dat zijn geen bouwstofzuigers. Meer echte stofzuigers (mini en midi dan wel te verstaan) Heb zelf ook meerdere makita schuurmachines gehad, maar ben wel terug gekomen om zo veel mogelijk van makita aan te schaffen, festool is gewoon zo ontzettend goed in schuurmachines dat je er haast niet omheen kan als je naar een schuurmachine jezelf aan het oriënteren bentquote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:42 schreef Grublit het volgende:
Verder staan bovenaan het verlanglijstje: een nieuw schuurapparaat en een bouwstofzuiger. Schuuapparaat denk ik aan Makita, maar is het hier verstanding naar Festool over te stappen?
omdat je er zover ik kan beoordelen ook prima een vloer mee kunt schuren.Daarbij beschik ik graag over het gereedschap op mijn moment en niet dat gedoe van op tijd bij de verhuurder zijn. Apparaat mee krijgen dat later net niet helemaal goed blijkt te werken etc...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:25 schreef densmee het volgende:
[..]
waarom zou je zelf zo een ding willen kopen, hoe vaak ben je van plan je muren te schuren überhaupt.
huur dat ding voor een hele week en je kunt de muren kaal tot de stenen schuren
Die festool mini en midi is idd gewoon een wat betere stofzuiger die tegen spul kan waar een gewone stofzuiger door kapot gaat.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:51 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Neem een makita bouwstofzuiger (446 ofzo) met een festool schuurmachine, kan je 1 op 1 aansluiten. Festool kombi met schuurmachine en stofzuiger werkt top hoor daar niet van, maar dat zijn geen bouwstofzuigers. Meer echte stofzuigers (mini en midi dan wel te verstaan) Heb zelf ook meerdere makita schuurmachines gehad, maar ben wel terug gekomen om zo veel mogelijk van makita aan te schaffen, festool is gewoon zo ontzettend goed in schuurmachines dat je er haast niet omheen kan als je naar een schuurmachine jezelf aan het oriënteren bent
dat komt uit je stopcontact.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:14 schreef bobenjanneke het volgende:
Nu heb ik op http://www.toolsxl.nl/met(...)9.html?cPath=96_1477 een Metabo Afzuigapparaat gezien, maar ze spreken over Eenfase Wisselstroom?
Iemand die me svp kan uitleggen wat eenfase wisselstroom is?
Ok, aan zo'n antwoord heb ik iets.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:17 schreef vigier het volgende:
Bij mijn weten is eenfase wisselstroom de gewone stopcontactaansluiting.
Okidoki, nu snap ik waarom die toevoeging van eenfase wisselstroom er bij staat.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:19 schreef densmee het volgende:
vaak zijn die afzuigapparaten op krachtstroom en dan heet het 3 fase
hbm heeft ook grapige afzuigertjesquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:41 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Okidoki, nu snap ik waarom die toevoeging van eenfase wisselstroom er bij staat.
Ik wil(de) een afzuigdingetje ( installatie is zo'n groot woord ) voor in mijn schuur, maar realiseer dat ik beter kan gaan kijken voor een draagbaar mobiel ivm werkzaamheden in en rond het huis en het is niet handzaam om dat logge ding de trappen op naar zolder te slepen.
Bedankt voor je info!
Of je hebt ergonomisch belabberde schroevendraaiers...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik klus niet supervaak, maar gisteren jaloezieën op moeten hangen, en met de hand indraaien van schroeven is gewoon kut. Zitten ook 2 accu's bij, dus het lijkt me wel goed genoeg voor de incidentele klus.
Ga hem straks dus even halen, bedankt voor de reacties!
Als ze uit de vijf euro bak van de plaatselijke bouwmarkt dan zijn ze idd best belabberdquote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:49 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Of je hebt ergonomisch belabberde schroevendraaiers...
Waarom geef je dan niet 30 euro meer uit voor de psr 14 4 li-2?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:39 schreef Vonkenboer het volgende:
1,2 Ah is niet heel erg veel capaciteit voor een accu, maar nu is dat geen probleem als je wat bleiblei ook al zegt 1 x in de maand een schroefje aandraait of een gat moet boren
Ligt er een beetje aan hoe vaak je hem denkt te gebruiken !
Handschoenen aantrekken?quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:24 schreef vigier het volgende:
Zo, intussen 30 m2 eiken planken haaks gezaagd met mijn afkortzaag. Gaat als de brandweer! Helaas wel wat splintertjes... iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen? Beter als ik de planken ondersteboven zou zagen?
Het kan aan het aantal tanden van je blad liggen ( te weinig tanden is te grof )quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:24 schreef vigier het volgende:
Zo, intussen 30 m2 eiken planken haaks gezaagd met mijn afkortzaag. Gaat als de brandweer! Helaas wel wat splintertjes... iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen? Beter als ik de planken ondersteboven zou zagen?
schilderstape op de zaaglijn plakken. Wel rondom natuurlijk. Al zal je de splinters voornamelijk aan de onderkant hebben.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:24 schreef vigier het volgende:
Haha, dubbelquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:39 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Het kan aan het aantal tanden van je blad liggen ( te weinig tanden is te grof )
Soms helpt het om de zaagsnede van te voren af te plakken met schilderstape.
Had je niet de kgs 216 M?quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:41 schreef vigier het volgende:
De onderkant boeit me niet zo, de zichtkant natuurlijk welIk ga het morgenavond met schilderstape proberen! Thnx voor de tip.
Zaagblad is overigens 40 tands, op een blad van 216mm diameter.
Ga uit van wat bleiblei zegt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:45 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Had je niet de kgs 216 M?
Ik denk dat een zaagblad vanaf 48 tands redelijk splintervrij zaagt.
Anders even informeren bij een lokale ijzerhandel of een mailtje naar http://www.baptist.nl/contact.asp
Wat voor zaagblad is het? Ook de stand van de tanden heeft invloed op het zaagresultaat. Volgens mij zijn wisseltand zaagbladen het best voor massief hout. Dan staan de tanden om-en-om. Als je naar de tanden kijkt zie je dat de ene afgeslapen is naar rechts en de ander naar links. Je hebt nu een negatief blad denk ik dan, als dezequote:Op zondag 7 augustus 2011 23:24 schreef vigier het volgende:
Hoe laat kom je?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:08 schreef Cybersijp het volgende:
Wat bussen/potten aangeschaft, her en der kwamen de bodems in zicht :
[ afbeelding ] kleus is 9001, is voor buitenwerk.
Verder nog wat latex van wijzonol , wat kwasten 2x10 2x 12
We kunnen weer
Wat voor een kwasten gebruik jij eigenlijk ?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:08 schreef Cybersijp het volgende:
Wat bussen/potten aangeschaft, her en der kwamen de bodems in zicht :
[ afbeelding ] kleus is 9001, is voor buitenwerk.
Verder nog wat latex van wijzonol , wat kwasten 2x10 2x 12
We kunnen weer
ProGold moet je eigenlijk zien als het AH eigen merk, dus inderdaad marketing verhaal.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:27 schreef klusfoobje het volgende:
Pro Gold is dus ergens ook gewoon een marketing verhaal begrijp ik.
Heb eigenlijk zelf nooit watergedragen kwasten gebruikt. heb ik eigenlijk altijd alkyd verf. Enige lak die ik op een soort waterbasis gebruik is Trae Lyx grondlak en ultra matte lak. Die laatste is een soort 2 compo lak en in mat zie je dat eigelijk niet eens op je hout zitten.
Is het niet de diameter van de aansluiting op de stofzuiger?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:16 schreef klusfoobje het volgende:
even een gereedschap vraagje...
De stofzuigerslangen van festool heb je in 3 maten, 27, 36 en 50 mm. Maar op welke manier word dat gemeten ? Ik heb eea geprobeerd maar als het dan zou kunnen met de een, slaat het weer nergens op met de ander.
Ik las PostalGold.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:17 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
ProGold moet je eigenlijk zien als het AH eigen merk, dus inderdaad marketing verhaal.
Heb je daar niet "gewoon" een variabele koppeling voor nodig?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:20 schreef klusfoobje het volgende:
tsja, heheh, jij vraagt het je dus ook af... Heb met een schuifmaat binnedia gemeten, buitendia gemeten. Kom je bij de ene methode voor een slang op 27 mm uit dan denk je, he, das de manier, pak je je andere slang, kom je op 42mm uit... en dat klopt dus echt niet...
de aansluit moffen, bleiblei ? uhm, welk deel dan ? want die heb je in alle variaties.
Ik moet het even weten omdat ik 2 slangen aan elkaar wil kunnen koppelen. ( ook al roept festool dat dat niet slim is...)
ik vermoed dat ik heb 27 mm en 36 mm maar die laatste is best een dikke jongen.
Deze dus, maar bij mij staat er goudtop op. Schilder verft er zelf ook mee dus zal wel prima zijn. Schildert prima hoor. Kwast kost iets van 2,- per stuk oid. Scheelt een hoop met de dhz zakenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:15 schreef blomke het volgende:
Gold Top, die hebben een metalen dopje bovenop de steel. Schoonmaken en bewaren in de lijnolie.
iets dergelijks ga ik ws ook even maken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:04 schreef densmee het volgende:
Dan zou ik van mdf zelf een verloop maken pvc 60 en dan met gatenzaag kopse kanten maken gat op juiste maat,maken en klaar
altijd handig wind uit een pistoolquote:Op maandag 22 augustus 2011 19:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik krijg zo maar gratis van familie van mij een compressor; die misschien hoogstens in 2 jaar tijd misschien 5 keer gebruikt is. Het zal wel zo'n klein hobby ding zijn.
Maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken
Als ik zo tussen de regels door lees is het voor veredeld huis tuin en keuken gebruik? Dan de HR2230 van makita. Zoek naar een aftermarket snelspanboorkop met sds aansluiting en je bent t mannetje.zoals : http://www.toolstation.nl(...)r/d110/sd2916/p74928 ff meer dan een tientje dus....quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:05 schreef Ralphmeister het volgende:
Nog adviezen hier voor een goede boorhamer? Max 200 euro ofzo, zat te denken aan een Bosch. Moeten SDS boortjes in kunnen maar zag later ook iets met verwisselbare boorkoppen dat je ook normale boortjes erin kan doen. Dat is misschien ook wel wat?
Grappig, deze heb ik afgelopen weekend ook gekocht! Prima spul voor een tientjequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:00 schreef quo_ het volgende:
Voor 10 euro bij de Lidl.
[ afbeelding ]
Voor dat geld moet je geen wonderen verwachten maar toch handig om te hebben.
let op bij dit soort setjes, ga niet in iets kwetsbaars en waardevols draad proberen te tappen want dat kan wel eens hard tegenvallen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:23 schreef ziekdrama het volgende:
[..]
Grappig, deze heb ik afgelopen weekend ook gekocht! Prima spul voor een tientje
Welke internetshop heb je hem gekocht?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:51 schreef Flepke het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er op het eerste gezicht robuust uit, morgen eens uitproberen.
I no speak russiequote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:52 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Welke internetshop heb je hem gekocht?
marktplaats.ru? [ afbeelding ]
Bij mij is het gewoon luiheid: het is makkelijker een foto met google te vinden dan zelf foto maken, op pc zetten, uploaden en postenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:45 schreef bobenjanneke het volgende:
Ik vraag me iets af...
Waarom knalt bijna iedereen een internet foto van zijn aankoop, en niet dat ie hem in bezit heeft?
Het valt me op dat de goedkopere artikelen met zelfgemaakte foto hier komen, en de duurdere makita, De Walt, natte dromen gereedschap hier bijna alleen maar met internet plaatje komen.
En nee, ik ben niet jaloers, ik ben DIK tevreden met mijn Bosch Groen uitzet.
Waar woon je? Heb wel interesse!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:58 schreef Flepke het volgende:
[..]
I no speak russie
Ik hou niet zo van het halve werk en deze gast had er toevallig nog eentje liggen, ik dacht pik in het is winter.
http://www.tanksforsale.co.uk/Tanks_Trucks_Jeeps_for_sale_page.html
Als ik jou was zou ik eens hier rondvragen.
http://www.armyjeeps.net/armor1.htm
Iemand zin om mee te helpen morgen?
ik heb deze machine gekocht gewoon omdat het kan.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:27 schreef klusfoobje het volgende:
Greetz,
waarom je je eigelijk de 1010 frees gekocht ? Mooie frees hoor, maar er zijn echt wat beperkingen die je hebt met dat ding.
eensgelijks bosmaaier uit auto halen foto maken en weer terug is toch een paar minutenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:08 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
Bij mij is het gewoon luiheid: het is makkelijker een foto met google te vinden dan zelf foto maken, op pc zetten, uploaden en posten
ik vergeleek de 1010 met de 1400. maar je hebt gelijk hoor, als jij er tevreden mee bent dan is al het andere irrelevant.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:40 schreef Greetz het volgende:
[..]
ik heb deze machine gekocht gewoon omdat het kan.
Beperkingen ben ik nog niet tegen gekomen, ik ben er zeer tevreden mee.
en inderdaad ik heb fotos van internet gepakt uit gemak.
Zou zelf gaan voor onderstel wst01 van makita, met een afkortzaag model 1018 of zo, qua capaciteit genoeg. 5x15 is niet al te veel natuurlijkquote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:05 schreef densmee het volgende:
binnenkort moet ik een brug maken in een natuurgebied.
het dek wordt gemaakt van acaccia (robinia) balken van 5x15 cm
deze moeten alleen afgekort worden op 1,5 meter.
wat voor een afkortzaag zouden we daarvoor moeten aanschaffen en natuurlijk welk zaagblad.
budget is tot 1000 euro
onderstel moet er eigenlijk wel bijzitten en tot 1,5 meter instelbaar zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |