abonnement Unibet Coolblue
pi_98848225
Mooi setje. Heb vaak naar die 10,8v lijn gekeken, maar vraag me nog steeds af of ik het veel zou gebruiken. Voor klein/fijn werk misschien, maar een 18v slagschroevendraaier is niet veel groter en die extra power is altijd handig. Zeker nu met die 18V XR lijn van DeWALT :)
pi_98859502
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:23 schreef bleiblei het volgende:
Wat voor boor heb je daar gebruikt?
Ik heb namelijk een aantal 4mm boortjes verknalt op hardhout.
Accuboor (14.4v Bosch blauw li-ion) trok het prima, de heller boortjes alleen niet. Ook niet als ik rustig aan deed.
zeker een "vettig"soort hardhout geboord? Zorg wel dat het boormeel elke keer van de spoed van het boortje verwijderd word. je hebt anders kans dat het verbrand en de harsresten je boor laten verbranden..... En dus boor je niks meer met het boortje :)

Mijn nieuwste aanschaf:

een paar otoplastieken van variphone (de steel uitvoering), op maat gemaakt en een uitkomst nu altijd je eigen gehoorbescherming bij je.

pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:29:49 #28
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_98861716
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:31 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

zeker een "vettig"soort hardhout geboord? Zorg wel dat het boormeel elke keer van de spoed van het boortje verwijderd word. je hebt anders kans dat het verbrand en de harsresten je boor laten verbranden..... En dus boor je niks meer met het boortje :)

Mijn nieuwste aanschaf:

een paar otoplastieken van variphone (de steel uitvoering), op maat gemaakt en een uitkomst nu altijd je eigen gehoorbescherming bij je.

[ afbeelding ]
was azobe. Dus idd vrij vettig. Boortje moest ook regelmatig schoon gemaakt worden. Maar dat gaat niet zo makkelijk met een erg heet boortje.
pi_98862013
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]

was azobe. Dus idd vrij vettig. Boortje moest ook regelmatig schoon gemaakt worden. Maar dat gaat niet zo makkelijk met een erg heet boortje.
ja inderdaad zoals cijbersijp ook al zegt, maar ik weet niet precies wat voor type boortje het was, iig wel een metaalboortje, en idd steeds even schoonborstelen met een staalborsteltje
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_98862963
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]

was azobe. Dus idd vrij vettig. Boortje moest ook regelmatig schoon gemaakt worden. Maar dat gaat niet zo makkelijk met een erg heet boortje.
heb recent een terras aangelegd bij een collega, en hier in een periode van 3 dagen 913 gaten geboord met idd eveneens een 4 mm heller boortje( cobalt-hss), maar boor is nog prima te gebruiken. boormeel wat vast zit duw je heel makkelijk vanaf de bovenkant van de spoed naar onderen. Krult dan mee en komt los van de boor. Gebruikt hout was massaranduba. De boor is op de punt t heetst natuurlijk ! Dus bovenaan de boor duwen werkt een stuk ...... eh makkelijker. Maar goed al doende leert men natuurlijk ;)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:01:02 #31
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_98865344
Aha... maar ik had een houtboor, geen metaalboor :P .
pi_98869405
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:05 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

heb recent een terras aangelegd bij een collega, en hier in een periode van 3 dagen 913 gaten geboord met idd eveneens een 4 mm heller boortje( cobalt-hss), maar boor is nog prima te gebruiken. boormeel wat vast zit duw je heel makkelijk vanaf de bovenkant van de spoed naar onderen. Krult dan mee en komt los van de boor. Gebruikt hout was massaranduba. De boor is op de punt t heetst natuurlijk ! Dus bovenaan de boor duwen werkt een stuk ...... eh makkelijker. Maar goed al doende leert men natuurlijk ;)
ik had ook een cobalt boortje trouwens, nu je het zegt weet ik het weer :P
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_98874467
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:01 schreef bleiblei het volgende:
Aha... maar ik had een houtboor, geen metaalboor :P .
spoed op de boor is er zowel op een houtboor als een metaal boor....... dat verschil is er dus niet. Verschil is wel dat je overal t advies krijgt om NIET met een houtboor in hardhout te boren ivm de aanwezige harsen. Een houtboor kan niet het aantal toeren van een metaal boor aan, en dan verfikt je spoed dus. Hoe kwam je erbij dan om een houtboor te gebruiken ipv metaalboor? Als je bijv. bij spax op de site kijkt zie je toch duidelijk welk soort boor je dient te gebruiken. Ik had zelfs een doosje spax-d met daarin bitje en boor als extra omdat spax 80.000 miljoen schroeven oid had gefabriceerd ...... (laatste ben ik niet zeker van, wel dat het erin zat ;) )
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:18:47 #34
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_98874852
Heller beweert dat je er in hardhout mee kan boren en ik gebruik geen spax maar rvs heco :) . Maar Hey! Weer wat geleerd :P .
pi_99046281
Nou ik heb weer wat nieuws !

Wederom een nieuwe schuurmachine :

Een festool RTS 400 EQ-plus, heb hem al geregistreerd op mijn naam .¤30,- actiekorting op accessoires komt nog mijn kant op.

Verder had de bouwgroothandel geen 100 pak granat p120 liggen(is besteld). Verder net als bij de rotex een systainer met inzet voor schuurpapier bij besteld. p180 en p80 moet ik nog hebben, p180 is eveneens besteld. p80 betaal ik wel met de cheque die ik van festool ga krijgen(de ¤30,- actie)

Meteen vanmiddag de machines aan het werk gezet, en achter bij mijn huis begonnen met schuren van dekstukken, goten etc. Samen met mijn makita 446l waar de machines zo op passen werkt het me een partij ideaal! Echt nagenoeg geen schuurstof meer. En dat is wel ff andere koek dan dat ik had mijn mijn "makitas"........ Kennis van me is schilder, heb ik de keuze voorgelegd en die is wel gunstig geweest voor deze aankoop. Zij schuren er veel en vaak mee, werkt prima gaat haast niet kapot. Ergo goede keuze gemaakt dus !



Prima spul maar t kost wel een paar(of meer eigenlijk...) knaken.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:30:21 #36
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_99092201
Schilders... het zijn rotzakken :P . Schilder hier is ook de aanstichter geweest van de festool aankopen. Maar mooi apparaat! Trilt amper hè? Ligt ie ook fijn in de hand?
pi_99096947
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:30 schreef bleiblei het volgende:
Schilders... het zijn rotzakken :P . Schilder hier is ook de aanstichter geweest van de festool aankopen. Maar mooi apparaat! Trilt amper hè? Ligt ie ook fijn in de hand?
ja maar deze schilder is wel een fijne rotzak, heeft jaren tegenover mij gewoond. Heeft echt plenty werk als zzpér en weet waar hij over praat. Efin: over het apparaat: trilt een stuk minder dan wat ik gewend ben. En de afzuiging van stof is echt super geregeld, moet echt de stofzuiger op zijn laagste stand alten afzuigen anders krijg je hem haast niet meer van het hout af......... Ligt erg fijn in de hand, en is op zeker niet zwaar, wat wel wat is dat de slang van de stofzuiger je soms een beetje belemmerd een "bocht"te nemen, maar dat is inherent aan het gebruik van een slang van de stofzuiger. Maar ben voor nu wel ff klaar met kopen van festool machines hoor, eerst maar weer ff bijsparen.

Kwam bij het schuren nl. een hekwerk tegen dat rot/slecht was. Dus palen en planken moesten ook besteld worden.....

Fijn zo'n eigen huis t kost altijd dik geld :P Linksom of rechtsom...... :+
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  maandag 18 juli 2011 @ 11:08:51 #38
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_99612242


Voor mijn vrouw der knutsel dingen..... en voor mezelf natuurlijk, altijd makkelijk.
  maandag 18 juli 2011 @ 11:20:15 #39
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_99612560


Twintig euri bij de Macro, daar kan je 'm niet voor laten liggen.
pi_99647662
Nou lijkt erop dat ik show je nieuwe zooi nummer 1 wordt van de laatste tijd :P :

Komt hij:

CXS LI 1,3 SET gekocht. Laatst opeens mijn oude haakse bosch blauw 10,8 verkocht voor een mooie 130,- (moet zeggen was het waard, en heeft niet al te veel afschrijving gehad in die jaren dat hij bij mij was. Heel voordelig kunnen kopen via ebay destijds). Heb zelf makita 18v systeem, en zat te denken over de haakse schroeftol en een haakse boormachine in het li-ion 18v systeem. Maar kwam ongeveer uit op de prijs die ik ook hier lokaal moet betalen voor bovenstaande festool set.(dus voor de twee "bare tools vanuit de uk, omdat je hier dan ook garantie hebt ivm aankopen binnen de eu. De typenummers worden hier ook gevoerd. No worries daarmee)

Deze set kun je je opzetstukken ook combineren, dus haaks om een hoekje boren kan ook nog eens. Kombineer dit met een klein apparaatski in mijn idee een winnend machientje dus...... Werd t geen makita maar wederom een festool. Nu nog wat schuurpapier voor de machines die ik recent heb aangeschaft(middels de bonnen zeg maar) en dan is het denk ik ff wel gedaan ;)

maar zeg nooit nooit ! :P

pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 10:25:39 #41
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99654711
zozo Cijb !, overgestapt van Festool naar Makita ;):P

Ik heb hem eigenlijk nog niet gekocht; maar vanmiddag koop ik bij de lokale bouwmarkt een Ferm muurfrees; Het is natuurlijk geen semi-profesioneel spul maar het hoeft dan ook maar een verbouwing mee te gaan !

Huren bij Boels of Workz of de Lemerij is veel duurder, plus dat je dat ding iedere keer als je hem nodig hebt weer moet lenen en uiteindelijk ook weer terug moet brengen :P

Een grote bouwstofzuiger hebben we thuis al, dus ook dat komt wel goed.



Voor ¤ 75.- kan ik mij denk ik daar geen buil aan vallen :P
pi_99654814
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:25 schreef Vonkenboer het volgende:
zozo Cijb !, overgestapt van Festool naar Makita ;):P

Ik heb hem eigenlijk nog niet gekocht; maar vanmiddag koop ik bij de lokale bouwmarkt een Ferm muurfrees; Het is natuurlijk geen semi-profesioneel spul maar het hoeft dan ook maar een verbouwing mee te gaan !

Huren bij Boels of Workz of de Lemerij is veel duurder, plus dat je dat ding iedere keer als je hem nodig hebt weer moet lenen en uiteindelijk ook weer terug moet brengen :P

Een grote bouwstofzuiger hebben we thuis al, dus ook dat komt wel goed.

[ afbeelding ]

Voor ¤ 75.- kan ik mij denk ik daar geen buil aan vallen :P
Je bladen zullen misschien wat eerder verslijten, maar op het machine heb je denk ik 2 jaar garantie dus daar kun je geen buil aan vallen. smile.gif
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 10:57:43 #43
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99655568
Die diamantschijven verwacht ik ook niks van; dat zal wel wegwerpkwaliteit zijn waar je ongeveer 10 meter mee kunt sleuven voordat het diamant er af ligt :D
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 17:55:51 #44
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99671354
Zo, vanmiddag de muurfrees opgehaald en qua bouw van de machine valt hij mij zeker niet tegen !
Hij is wat zwaarder in gewicht dan zijn professionele handzamere broertjes maar voor ¤ 79,- kan je er geen buil aanvallen !

En dan ook nog met 3 jaar garantie _O-
pi_99671801
Heb een Forstnerboor diameter 19 mm gekocht. Die moest helemaal uit Belgie geïmporteerd worden en via Gilze is ie bij mij thuis afgeleverd.

Merkwaardige reacties: ik mailde een gereedschapshandel hier in de buurt of ze 'n 19 mm forstnerboor hadden.

Neen, hadden ze niet, mailden ze terug. Maar als ik 'n 18 én 20 mm boor zou kopen, zou het gemiddelde 19 mm zijn.......
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_99671886
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:12 schreef blomke het volgende:
Heb een Forstnerboor diameter 19 mm gekocht. Die moest helemaal uit Belgie geïmporteerd worden en via Gilze is ie bij mij thuis afgeleverd.

Merkwaardige reacties: ik mailde een gereedschapshandel hier in de buurt of ze 'n 19 mm forstnerboor hadden.

Neen, hadden ze niet, mailden ze terug. Maar als ik 'n 18 én 20 mm boor zou kopen, zou het gemiddelde 19 mm zijn.......
bij baptist moet je zijn voor dat soort materiaal.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_99671937
quote:
Heb een Forstnerboor diameter 19 mm gekocht. Die moest helemaal uit Belgie geïmporteerd worden en via Gilze is ie bij mij thuis afgeleverd.
Weer wat geleerd. Kende ze alleen onder de benaming freesboor.
Jeroentje.
pi_99672040
Freesboor en cilinderkopboor zijn de gangbare benamingen.
Baptist kon 'm ook lveren maar wel 3 x zo duur (voor beter kwaliteit, dat wel). Wat ik nu uit Gillze heb, voldoet uitstekend voor enige 10-tallen gaten/maand.

Zijn ze te slijpen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_99672295
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:19 schreef blomke het volgende:
Freesboor en cilinderkopboor zijn de gangbare benamingen.
Baptist kon 'm ook lveren maar wel 3 x zo duur (voor beter kwaliteit, dat wel). Wat ik nu uit Gillze heb, voldoet uitstekend voor enige 10-tallen gaten/maand.

Zijn ze te slijpen?
alles is te slijpen maar of het rendabel is maar zeer de vraag, zeker bij een goedkoper model
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_99674160
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:27 schreef densmee het volgende:

[..]

alles is te slijpen
Hoe?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')