Zo is het ook niet bedoeld, ik doelde meer op wetgeving en dergelijke. Gedrag van burgers en religieuze vrijheid heb ik helemaal geen belang bij ze daar in te perken, van mijn part zwemmen ze nog met een hoofddoek op, of is hun halve huis een tempel, boeit mij niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar zodra jij bij mij een huis koopt, dat je eigendom hebt gemaakt, kan ik jou ook niet verbieden tot het vliegende paarse koekiemonster te bidden of in jouw huis geen vrouwen toe te laten. Dat is in strijd met het eigendomsrecht. Iemand die hier bezit heeft verworven moet daar vrijelijk over kunnen beschikken. Dus als jij mijn huis koopt en er 10 jaar later een moskee van maakt, dan kan ik me er niet op beroepen dat daar ooit een kruisbeeldje hing.
Wellicht, maar ik ga wel voor mezelf constateren dat ik dan wel weg ben.quote:We mogen best de samenleving beschermen door het voor anderen onaantrekkelijk te maken naar Nederland te komen, immers, zolang wij er geen profijt van hebben kan niemand ons dwingen immigranten toe te staan en zijn er geen fatsoenlijke argumenten denkbaar om dat toch te doen, maar als het uiteindelijk alsnog, tegen alle verwachtingen in, tot een islamitisch Nederland komt, moeten we dat maar accepteren.
Wat is de realiteit, almachtig opperwezen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yeah right, privatiseren van de zorg gaat geld opleveren...probeer de realiteit eens?
Het FSM natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:36 schreef GSbrder het volgende:
Wat is de realiteit, almachtig opperwezen?
Minder uitgaven = meer geld, of zie ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yeah right, privatiseren van de zorg gaat geld opleveren...probeer de realiteit eens?
Ah, dan is het goed.quote:
Dat zou je denken, ja, helaas blijkt dat adagium in de zorg maar slecht te werken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:37 schreef Voorschrift het volgende:
Minder uitgaven = meer geld, of zie ik dat verkeerd?
Dat weet ik wel, ik heb alleen geen tijd of zin in die discussiequote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ah, dan is het goed.
Je weet niet of privatisering van de zorg goed of slecht is.
Je denkt het te weten, wellichtquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, ik heb alleen geen tijd of zin in die discussie
Optimistisch eerder.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Minder uitgaven = meer geld, of zie ik dat verkeerd?
Uitgaande van volledige privatisering wellicht, maar nu wordt zelfs private keuze al actief tegengewerkt. Wederom; andere landen hebben die balans wel goed en zijn relatief gezien minder kwijt aan kwalitatief goede zorg dan wij.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zou je denken, ja, helaas blijkt dat adagium in de zorg maar slecht te werken.
Het is zeker waard er naar te kijken, en niet van te voren af te doen als rechts fantasiebeleid.quote:
Exact.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:46 schreef GSbrder het volgende:
Geef op z'n minst de mogelijkheid te kiezen voor een commercieel ziekenhuis.
Ik weet dat de overheid dat allemaal vreselijk eng vindt, maar laat mij toch lekker betalen voor m'n zorg als ik dat wil.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:46 schreef GSbrder het volgende:
Geef op z'n minst de mogelijkheid te kiezen voor een commercieel ziekenhuis.
Ik weet dat de overheid dat allemaal vreselijk eng vindt, maar laat mij toch lekker betalen voor m'n zorg als ik dat wil.
Mee eens. En verder is dit niet door de SGP opgedrongen, want zie hier:quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Rutte heeft gewoon gelijk, het staatshoofd IS onderdeel van een regering, klaar.
Jij bent inderdaad irrelevant. Das stimmt.quote:
Hoi EGquote:
Het sloeg niet op mij maar op jouw opmerking. Want wat moet ik nou met die info?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij bent inderdaad irrelevant. Das stimmt.
En gaat over tot de orde van de dag.
Lezen. Tot je nemen. Of niet lezen. En niet tot je nemen. Of huilen. En vervolgens concluderen dat je in de SC zit.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het sloeg niet op mij maar op jouw opmerking. Want wat moet ik nou met die info?
En stelletje idioten en een clubje seniele fantasten. Joepie.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou mooi dat de SGP meer macht krijgt.
Eigenlijk hebben we een prachtig kabinet. Met veel invloed van de PVV en SGP.
Soort zoekt soort he.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
En stelletje idioten en een clubje seniele fantasten. Joepie.
Ook als is dit SC, val anderen er niet mee lastig.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lezen. Tot je nemen. Of niet lezen. En niet tot je nemen. Of huilen. En vervolgens concluderen dat je in de SC zit.
Nee hoor. Prachtig gewoon. Het zijn 2 partijen die Nederland niet in de uitverkoop willen gooien. Alleen heeft het allemaal niet zoveel zin meer, want het land is al vergooid.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
En stelletje idioten en een clubje seniele fantasten. Joepie.
Jawel. Dat is mijn recht. Ik weet dat je moeite hebt met rechten van anderen te respecteren. Er zijn speciale psychologen voor die je daarmee kunnen helpen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook als is dit SC, val anderen er niet mee lastig.
Ik zeg ook niet dat het niet je recht is, ik vraag je om anderen niet lastig te vallen met info waar je niets aan hebt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jawel. Dat is mijn recht. Ik weet dat je moeite hebt met rechten van anderen te respecteren. Er zijn speciale psychologen voor die je daarmee kunnen helpen.
Aanhanger van SGP en Janmaat. Ik ben blij dat we dat soort denkbeelden langzaam uit de samenleving verwijderen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee hoor. Prachtig gewoon. Het zijn 2 partijen die Nederland niet in de uitverkoop willen gooien. Alleen heeft het allemaal niet zoveel zin meer, want het land is al vergooid.
Janmaat had 30 jaar geleden al bij het rechte end.
Je vroeg helemaal niets. Je hebt wel vaker waanbeelden. Verder is het sowieso niet gezond om dit als "lastigvallen" te zien.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet je recht is, ik vraag je om anderen niet lastig te vallen met info waar je niets aan hebt.
Janmaat was de voorloper van Bolkestein hoor. Die zei hetzelfde alleen die bracht het slimmer.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Aanhanger van SGP en Janmaat. Ik ben blij dat we dat soort denkbeelden langzaam uit de samenleving verwijderen.
Geef het 20 jaar. Das het voordeel van een steeds snellere maatschappij; mensen die zich niet kunnen aanpassen vallen af. Darwin 2.0quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Janmaat was de voorloper van Bolkestein hoor. Die zei hetzelfde alleen die bracht het slimmer.![]()
En de SGP is niet uit de bannen.
Heerlijk zo'n snelle stressmaatschappij.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Geef het 20 jaar. Das het voordeel van een steeds snellere maatschappij; mensen die zich niet kunnen aanpassen vallen af. Darwin 2.0
De koeiensubsidie. Oftewel de landbouwsector.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:35 schreef Zienswijze het volgende:
Maar welke sectoren kunnen we serieus (verder) privatiseren om de uitgaven van de overheid terug te dringen?
Dat kan. Maar tegenstanders geven dan het argument dat we van voedsel afhankelijk van het buitenland zijn (?)quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De koeiensubsidie. Oftewel de landbouwsector.
Onderwijs. Slechter als nu kan niet...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:35 schreef Zienswijze het volgende:
Maar welke sectoren kunnen we serieus (verder) privatiseren om de uitgaven van de overheid terug te dringen?
Ik ben voor volledige privatisering van in elk geval hoger onderwijs ja. Daar heb ik aan de andere kant al genoeg tegenstanders mee gecreeerd, dat welquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onderwijs. Slechter als nu kan niet...
We zijn bij talloze andere producten ook afhankelijk van het buitenland. We kunnen zelf alsnog prima voedsel produceren indien het nodig is, maar zolang er gewoon goedkope en goede leveranties uit het buitenland zijn...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat kan. Maar tegenstanders geven dan het argument dat we van voedsel afhankelijk van het buitenland zijn (?)
Dat kan ik mij voorstellen. Het onderwijs is ene grote linkse geitenwollensokken bastion.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben voor volledige privatisering van in elk geval hoger onderwijs ja. Daar heb ik aan de andere kant al genoeg tegenstanders mee gecreeerd, dat wel
Volgens mij exporteren we al decennia lang meer voedsel dan we zelf op kunnen eten en meer dan dat we importeren. We gooien dan ook héél veel weg.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We zijn bij talloze andere producten ook afhankelijk van het buitenland. We kunnen zelf alsnog prima voedsel produceren indien het nodig is, maar zolang er gewoon goedkope en goede leveranties uit het buitenland zijn...
WaJong. Daar moet meer uit te halen zijn. De overheid geeft een vast bedrag per WaJonger aan een onderneming, die moet zorgen voor een bepaald minimuminkomen voor de WaJonger maar krijgt tegelijkertijd volledige zeggenschap (indirect, anders slavernij) om de WaJonger rendabel te maken. De winst mag men houden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:35 schreef Zienswijze het volgende:
Daar heb je zeker een punt mee.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We zijn bij talloze andere producten ook afhankelijk van het buitenland. We kunnen zelf alsnog prima voedsel produceren indien het nodig is, maar zolang er gewoon goedkope en goede leveranties uit het buitenland zijn...
Flikker toch op.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
WaJong. Daar moet meer uit te halen zijn. De overheid geeft een vast bedrag per WaJonger aan een onderneming, die moet zorgen voor een bepaald minimuminkomen voor de WaJonger maar krijgt tegelijkertijd volledige zeggenschap (indirect, anders slavernij) om de WaJonger rendabel te maken. De winst mag men houden.
Hehe, ben ik mee eensquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat kan ik mij voorstellen. Het onderwijs is ene grote linkse geitenwollensokken bastion.
Toekomst? Wie heeft het over een of ander lovenswaardig streven? Exploiteren bedoel ik. Jij zou bijvoorbeeld heel goed de administratie ergens kunnen doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Flikker toch op.
Bedrijven verrekken het gewoon om die lui aan te nemen en een toekomst te geven. Er bestaan al regelingen waarbij bedrijven subsidie kunnen krijgen. Komt niet van de grond.
Zou allemaal niet zo hele erg zijn als de kwaliteit er ook na is....quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hehe, ben ik mee eens
Zolang docenten afhankelijk van publiek geld zijn, zijn zij in mijn optiek eerder geneigd links te stemmen, met alle gevolgen van dien. Bij volledige privatisering van hoger onderwijs kan een deel zijn baan kwijt raken. Met een stem op links behoud je je baan omdat zij nooit voor volledige privatisering zouden zijn.
En jij zou kunnen werken in een kwikmijn. Maar dat wil je vast nietquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Toekomst? Wie heeft het over een of ander lovenswaardig streven? Exploiteren bedoel ik. Jij zou bijvoorbeeld heel goed de administratie ergens kunnen doen.
Mee eens. De Wajong subsidiemolen zorgt voor allerlei "dubieuze" organisaties en ondernemingen die daar weer een loopje mee nemen. Vergelijkbaar met de reintegratiebudgetten-debacles.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
WaJong. Daar moet meer uit te halen zijn. De overheid geeft een vast bedrag per WaJonger aan een onderneming, die moet zorgen voor een bepaald minimuminkomen voor de WaJonger maar krijgt tegelijkertijd volledige zeggenschap (indirect, anders slavernij) om de WaJonger rendabel te maken. De winst mag men houden.
Stap twee is geen subsidie vanuit overheidswege meer maar de WaJonger toewijzen aan een onderneming die de Wajonger laat renderen.
Allemaal, maar dan liberaliseren, niet een monopoly overhandigen aan een marktpartij.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:35 schreef Zienswijze het volgende:
Ik krijg dan ook geen uitkering. Voor wat hoort wat. Hebben we kwikmijnen in Nederland?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:45 schreef remlof het volgende:
[..]
En jij zou kunnen werken in een kwikmijn. Maar dat wil je vast niet
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Toekomst? Wie heeft het over een of ander lovenswaardig streven? Exploiteren bedoel ik. Jij zou bijvoorbeeld heel goed de administratie ergens kunnen doen.
Klopt, alles liberaliseren, niet privatiseren.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:46 schreef remlof het volgende:
Volgens mij is het privatiseren al veel te ver doorgeschoten in de jaren negentig.
Nee, maar we kunnen je te werk stellen in Rusland en dan beslag leggen op de helft van je hongerloon.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik krijg dan ook geen uitkering. Voor wat hoort wat. Hebben we kwikmijnen in Nederland?
Is het niet een idee om de volledige uitkeringsindustrie te privatiseren dan wel door verzekeringsmaatschappijen te laten runnen? De overheid stelt een maximumbedrag per categorie vast (bijv. 600 euro p/m voor alleenstaande.) Wil je een hogere uitkering, dan betaal je een hogere premie bij je verzekeringsmaatschappij. Zo betaalt de verzekeringsmaatschappij de uitkeringen en hoeft de staat enkel uitkeringen te betalen voor degenen die nooit gewerkt hebben (en dus ook geen premie hebben kunnen afstaan).quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Stap twee is geen subsidie vanuit overheidswege meer maar de WaJonger toewijzen aan een onderneming die de Wajonger laat renderen.
Dat is de markt. Het slaat nergens op dat jij om die reden wel geld zou moeten krijgen, maar een ander (omdat ie niet in de Wajong zit) niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
Zelfs al zou ik het kunnen, bedrijven staan voor mij in de rij hoor._! Ze nemen vele liever een Griet van 18 die er lekker uitziet,. Nog goedkoper ook.
Ga eens echt leven.
Exact.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:46 schreef remlof het volgende:
Volgens mij is het privatiseren al veel te ver doorgeschoten in de jaren negentig.
Hoe hoog is de WaJong nu exact?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
Zelfs al zou ik het kunnen, bedrijven staan voor mij in de rij hoor._! Ze nemen vele liever een Griet van 18 die er lekker uitziet,. Nog goedkoper ook.
Ga eens echt leven.
Er is overal kwik, maar in Nederland nogal slecht te mijnen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik krijg dan ook geen uitkering. Voor wat hoort wat. Hebben we kwikmijnen in Nederland?
Dat werkt dus alleen voor WW en WAO. Niet voor mensen die nooit hebben kunnen werken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Is het niet een idee om de volledige uitkeringsindustrie te privatiseren dan wel door verzekeringsmaatschappijen te laten runnen? De overheid stelt een maximumbedrag per categorie vast (bijv. 600 euro p/m voor alleenstaande.) Wil je een hogere uitkering, dan betaal je een hogere premie bij je verzekeringsmaatschappij. Zo betaalt de verzekeringsmaatschappij de uitkeringen en hoeft de staat enkel uitkeringen te betalen voor degenen die nooit gewerkt hebben (en dus ook geen premie hebben kunnen afstaan).
In geval van grote werkloosheid, draaien de verzekeringsmaatschappijen en hun aandeelhouders er voor op, ipv dat de staat er nu voor op draait.
En bovendien zou de staat toch garant moeten staan voor het geval dat zo'n verzekeringsmaatschappij over de kop gaat.
Ik zie niet exact de correlatie tussen WaJongers in NL laten werken en kwikmijnen in Rusland met loonbeslag maar dat ligt denk ik aan mij.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar we kunnen je te werk stellen in Rusland en dan beslag leggen op de helft van je hongerloon.
Prijs/kwaliteit verhouding laat je gewoon aan de markt over. Kan een bedrijf niets met een groep studenten van universiteit X, dan zal universiteit X geen klanten meer krijgen en dus failliet gaan. Docenten die niet over voldoende kwaliteit beschikken, scholen zich maar bij of worden eruit geknikkerd.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zou allemaal niet zo hele erg zijn als de kwaliteit er ook na is....
Exact. De enig manier om het probleem op te lossen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:48 schreef betyar het volgende:
Werkgevers zouden helemaal geen geld moeten krijgen om WA-jongers aan te nemen. Het zou verplicht moeten zijn om vanaf 10 man in dienst minimaal 10 procent WA-jongers aan te nemen, iedereen die er onder zit krijgt een boete.
En bovendien zou de staat toch garant moeten staan voor het geval zo'n verzekeringsmaatschappij over de kop gaat.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat werkt dus alleen voor WW en WAO. Niet voor mensen die nooit hebben kunnen werken.
De idiote gedachtengang dat je per se zelf als land al je voedsel moet verbouwen is een van de grootste oorzaken van honger en verziekte marktprijzen voor voedsel in de wereld.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt mee.
Als we in elk geval basisvoedsel voor onszelf kunnen blijven produceren, mits dat nodig is. In geval van provocaties en/of dreigingen van andere landen, kunnen we in elk geval ons basisvoedsel zelf produceren. Wie dan luxe voedselproducten wilt verkrijgen, betaalt dan maar de marktprijs.
Dus een bedrijf dat jou tegen de WaJong te werk kan stellen (want dat zit in die privatisering verdisconteerd) kost het minder om jou in dienst te nemen en de winst mogen ze houden. Ik wil er zelfs een VPB vrijstelling tegenaan gooien. Moet je zien hoe snel jij bestanden zit te ordenen.quote:
Ik vrees alleen dat de praktijk ietwat weerbarstiger zal zijn.....quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Prijs/kwaliteit verhouding laat je gewoon aan de markt over. Kan een bedrijf niets met een groep studenten van universiteit X, dan zal universiteit X geen klanten meer krijgen en dus failliet gaan.
Jij begon over het exploiteren van mensenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zie niet exact de correlatie tussen WaJongers in NL laten werken en kwikmijnen in Rusland met loonbeslag maar dat ligt denk ik aan mij.
Klopt, er zijn genoeg vacatures in NL waar mensen zich te goed voor voelen annex zogenaamd niet kunnen. Wat meer koel naar iemands verdiencapaciteit kijken kan dan geen kwaad.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij begon over het exploiteren van mensen
Een bedrijf zal je niet aannemen voor dat kleine voordeel, omdat ze een hoger ziekteverzuim vrezen. Voor een deel terecht en voor een deel is dat onterecht.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dus een bedrijf dat jou tegen de WaJong te werk kan stellen (want dat zit in die privatisering verdisconteerd) kost het minder om jou in dienst te nemen en de winst mogen ze houden. Ik wil er zelfs een VPB vrijstelling tegenaan gooien. Moet je zien hoe snel jij bestanden zit te ordenen.
Als er tienduizenden Polen, Hongaren en Roemenen nodig zijn dan is er dus werk genoeg.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:52 schreef eriksd het volgende:
Klopt, er zijn genoeg vacatures in NL waar mensen zich te goed voor voelen annex zogenaamd niet kunnen. Wat meer koel naar iemands verdiencapaciteit kijken kan dan geen kwaad.
*behoudens de echt erge gevallen hé.
Ja, dat zei ik ook: "en hoeft de staat enkel uitkeringen te betalen voor degenen die nooit gewerkt hebben (en dus ook geen premie hebben kunnen afstaan)."quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat werkt dus alleen voor WW en WAO. Niet voor mensen die nooit hebben kunnen werken.
Tuurlijk, Minder productief en kosten hetzelfde. Daarom moet je voor die groep ook het WML omlaag gooien.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:52 schreef betyar het volgende:
Mensen met een handicap worden haast niet aangenomen, werkgevers zien het woord gehandicapt en kiezen voor een ander.
Oftewel, 1068 bruto p/m in het geval van EG. Of minder, als ie toch nog enigszins kan werken.quote:
Werkgevers zijn geen sociale opvang.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:48 schreef betyar het volgende:
Werkgevers zouden helemaal geen geld moeten krijgen om WA-jongers aan te nemen. Het zou verplicht moeten zijn om vanaf 10 man in dienst minimaal 10 procent WA-jongers aan te nemen, iedereen die er onder zit krijgt een boete.
Ja, bij de pensioenfondsen werkt dat ook zo goedquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik ook: "en hoeft de staat enkel uitkeringen te betalen voor degenen die nooit gewerkt hebben (en dus ook geen premie hebben kunnen afstaan)."
Voor het geval dat zo'n verzekeringsmaatschappij over de kop gaat: de overheid kan wettelijk verplichten om een bepaalde buffer/dekkingsgraad aan te houden, om een marge te hebben. Een soortgelijk systeem als de pensioenfondsen.
Precies. Want stel je voor dat ze een jostiband imago krijgen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:52 schreef betyar het volgende:
Mensen met een handicap worden haast niet aangenomen, werkgevers zien het woord gehandicapt en kiezen voor een ander.
Precies waarom kapitalisme fout is.De mens staat in dienst van het bedrijf, terwijl bedrijven in dienst van mensen zouden moeten staan.quote:
Dat is in mijn ervaring niet waar, misschien verschilt het voor een uitvoerend vak wat jij hebt? Uitvoerend fysiek.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:52 schreef betyar het volgende:
Het Aloude Socialisme wilt weer alles regelen en controleren.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:48 schreef betyar het volgende:
Dus iedereen die lelijk is moet subsidie krijgen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies. Want stel je voor dat ze een jostiband imago krijgen.
Te gek voor woorden.
Het is natuurlijk veel hipper om grietjes van 20 met een te laag decolleté aan te nemen.
Wat heb je nu weer tot je genomen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:54 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Precies waarom kapitalisme fout is.De mens staat in dienst van het bedrijf, terwijl bedrijven in dienst van mensen zouden moeten staan.
Das nog best veel. Hoeveel hou je daar effectief van over?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oftewel, 1068 bruto p/m in het geval van EG. Of minder, als ie toch nog enigszins kan werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |