Ik had opgeschreven dat het schip waar de brief op lag waarschijnlijk gekaapt is door de Engelsequote:Op maandag 23 mei 2011 11:11 schreef Darkestrah het volgende:
Bij vraag elf was iets mij overigens niet duidelijk.
De vraag waarbij je de brief van een moeder naar haar zoon in Batavia moest gebruiken. Daar stond iets over de vindplaats van de brief, maar dat stond niet in de tekst. Er stond wel waar hij vanaf een bepaald jaar lag, dus ik heb dat maar gebruikt..
Ja oké, maar dan moet je er natuurlijk wel bij zitten dat het op een VOC schip gevonden was, die gekaapt was door de Engelse.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:21 schreef Darkestrah het volgende:
Tuurlijk, maar 'vindplaats' en 'plaats waar het te vinden is' is iets heel anders.
iddquote:Op maandag 23 mei 2011 11:26 schreef -tape- het volgende:
De spotprent was trouwens wel echt extreem makkelijk.
ik niet, dus juist superquote:Op maandag 23 mei 2011 11:28 schreef -tape- het volgende:
Trouwens erg jammer dat de eerste 2 vragen kwamen te vervallen, die wist ik namelijk
ik wist wel wat hanze stad was maar oorlog ofzo en redenen wist ik nietquote:Op maandag 23 mei 2011 11:29 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Ik wist niet meer wat een Hanzestad was
Vraag 2 wist ik wel. (denk ik)
Over linnen gesproken, dat plaatje met Leiden en de lakennijverheid was ook moeilijkquote:Op maandag 23 mei 2011 11:33 schreef MetBas het volgende:
Ik had geloof ik iets over de zakkende prijs van dat linnen ipv kaping etc.Maar dat was ook improvisatie.
Wijsheid, Handel, Vredequote:Op maandag 23 mei 2011 11:34 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Over linnen gesproken, dat plaatje met Leiden en de lakennijverheid was ook moeilijk
Dat had ik dus ookquote:Op maandag 23 mei 2011 11:35 schreef -tape- het volgende:
[..]
InderdaadJe had niks aan het schilderij zelf, de toelichting was genoeg.
beste Jasper,quote:Op maandag 23 mei 2011 11:35 schreef jasperbaltussen het volgende:
Even voor de Brabantse havisten onder jullie. Surf naar www.brabantsdagblad.nl/exit en stem op het eindexamen geschiedenis van vandaag. Met jullie stem proberen wij te bepalen wat men van het examen vond en dat presenteren wij de dag daarop in de krant. Als je reageert met naam, woonplaats en leeftijd heb je zelfs kans op een plekje in de krant.
Met vriendelijke groet en veel succes nog,
Jasper
haha iddquote:Op maandag 23 mei 2011 11:28 schreef -tape- het volgende:
Trouwens erg jammer dat de eerste 2 vragen kwamen te vervallen, die wist ik namelijk
Ja daar stond toch dat ie daar nu lag? Maar ze vroegen wat de vindplaats van de brief was, en dat was dat VOC schip. Die is nooit op de bestemming aangekomen want anders lag die brief er niet..quote:Op maandag 23 mei 2011 11:49 schreef FaceTime het volgende:
In de bron bij vraag 11 stond dat hij in het archief in Engeland lag, het archief van de kaapvaart.
Dat was ons al duidelijk.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:49 schreef FaceTime het volgende:
In de bron bij vraag 11 stond dat hij in het archief in Engeland lag, het archief van de kaapvaart.
quote:Op maandag 23 mei 2011 11:50 schreef coban het volgende:
Mooi. Ik heb geschiedenis gehad. En ik heb fokking lelijk geschrevenn, dus 2e corrector zal wel alles verkeerd rekenen
dus 2.5 dubbelzijdige bladen?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:52 schreef coban het volgende:
o jaawie heeft mijn record gebroken van 9.5 kantjess? Vast niemand, toch?
kan ook nooit goed zijn, staat er veel te veel in manquote:
Omdat als ik iets maar half weet, ik gewoon moeilijk veel opschrijf.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:53 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Hoezo zoveel allemaal? Ik had er maar 4,5
kloppppppt helemaaalquote:Op maandag 23 mei 2011 11:56 schreef leeell het volgende:
[..]
kan ook nooit goed zijn, staat er veel te veel in man
nachecken? bedoel je niet nakijken of checken?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:57 schreef coban het volgende:
[..]
kloppppppt helemaaalik kan niet waaachten tot ik mijn toets kan nacheckkeeen
Geen record toch, haha!quote:Op maandag 23 mei 2011 12:19 schreef computerprobleem het volgende:
Hallon.
Het ging lekker.
14 kantjes.
Hoezo? Nooit gehoord dat iemand zegt ''dat check ik even na hoor''.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:16 schreef lolhaha het volgende:
[..]
nachecken? bedoel je niet nakijken of checken?
hoeveel kantjes danquote:Op maandag 23 mei 2011 12:20 schreef Ezell het volgende:
Ik was zowat de hele drie uur aan het schrijven. Mijn hand is nu vet rood.
6.5, dus dat valt best mee vergelijken met wat ik hier lees. Ik druk gewoon heel hard met mijn pen op het papier, dus vandaar dat het zo rood is.quote:
nachecken is een contiminatie dus geen correct nederlandsquote:Op maandag 23 mei 2011 12:20 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Hoezo? Nooit gehoord dat iemand zegt ''dat check ik even na hoor''.
Enz. enz.
Jawel, vorige was 13.quote:
Ja, maar je zit hier bij geschiedenis.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:21 schreef lolhaha het volgende:
[..]
nachecken is een contiminatie dus geen correct nederlands
quote:
idd heb je gelijk inquote:Op maandag 23 mei 2011 12:22 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ja, maar je zit hier bij geschiedenis.
Hoe ging het?quote:
Denk niet dat er veel zijn met mijn aantal (14, ben er trots op, vorig record van meer dan 2 jaar geleden verbroken met 1 kantjequote:Op maandag 23 mei 2011 12:24 schreef lolhaha het volgende:
ik had 4.5 kantjes, vond zelf wel dat ik veel had opgeschreven maar nu ik die reacties hoor denk ik anders....
blij om dat te horenquote:Op maandag 23 mei 2011 12:25 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Denk niet dat er veel zijn met mijn aantal (14, ben er trots op, vorig record van meer dan 2 jaar geleden verbroken met 1 kantje) hoor.
Rond de 4 - 7 kantjes zal wel gemiddeld zijn.
Goed hequote:
dit dusquote:Op maandag 23 mei 2011 12:26 schreef Ezell het volgende:
Oja, nog even een buiging voor de idioten die het examen vorige week al hadden geopend. Ik wist vraag 1 toch niet.
die eerste vraag had ik denk ook niet goed, maar die tweede vraag was chronologie opdracht en dat is meestal wel makkelijk, had toch weer 2 punten geweest zijnquote:Op maandag 23 mei 2011 12:26 schreef Ezell het volgende:
Oja, nog even een buiging voor de idioten die het examen vorige week al hadden geopend. Ik wist vraag 1 toch niet.
Was dat niet omdat de Hanzesteden van oorsprong de handel dreven met het Oostzeegebied en dat de Republiek hier later bij kwam waardoor er een oorlog ontstond met die Duutsers? ( in 't kortquote:Op maandag 23 mei 2011 12:26 schreef Ezell het volgende:
nee normering word aangepastquote:Op maandag 23 mei 2011 12:28 schreef Excuseme het volgende:
Ik wist 1 en 2 allebei, bedankt voor het mislopen van de 3 punten. Grr teringleijers. Neem aan dat we die punten niet cadeau krijgen?
Dat duutsers kan je weglaten, Hanze zat ook in NL.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:28 schreef Internepper het volgende:
[..]
Was dat niet omdat de Hanzesteden van oorsprong de handel dreven met het Oostzeegebied en dat de Republiek hier later bij kwam waardoor er een oorlog ontstond met die Duutsers? ( in 't kort)
Relax, hoe ging het?quote:Op maandag 23 mei 2011 12:28 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik ben de enige van een school die het pilot-examen (nieuwe vorm) deed over de 10 tijdvakken in plaats van 2 thema's heel uitgebreid?
Ik dacht dat het te maken had met dat de moedernegotie botste met de Hanzesteden ofzo. Ik heb echt geen idee.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:28 schreef Internepper het volgende:
[..]
Was dat niet omdat de Hanzesteden van oorsprong de handel dreven met het Oostzeegebied en dat de Republiek hier later bij kwam waardoor er een oorlog ontstond met die Duutsers? ( in 't kort)
Weet ik maar in de vraag stond dat ze ruzie kregen met de Duutse Hanzestedenquote:Op maandag 23 mei 2011 12:29 schreef Excuseme het volgende:
[..]
Dat duutsers kan je weglaten, Hanze zat ook in NL.
staat me wel iets van bij jaquote:Op maandag 23 mei 2011 12:28 schreef Internepper het volgende:
[..]
Het ging over de Noord-Duitse Hanzesteden.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:29 schreef Excuseme het volgende:
[..]
Dat duutsers kan je weglaten, Hanze zat ook in NL.
voordat ik het typte wist ik al dat ik fout zat. Ik ben gewoon een beetje hyperactiefquote:Op maandag 23 mei 2011 12:16 schreef lolhaha het volgende:
[..]
nachecken? bedoel je niet nakijken of checken?
ok sorry, bij ons werd voor de tijd al gezegd dat we die niet hoefden te maken dus had ik meteen maar geskipt. Wel even snel gelezen natuurlijk.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:30 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Het ging over de Noord-Duitse Hanzesteden.
73 en 3 punten geschrapt dus 70 puntenquote:Op maandag 23 mei 2011 12:33 schreef Ezell het volgende:
Weet iemand hier hoeveel punten we voor ons examen kunnen halen? Ik dacht dat het 75 was, maar ik weet het niet zeker.
73-3 dus 70 punten. 76 was voor die pilot gebeuren.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:33 schreef Ezell het volgende:
Weet iemand hier hoeveel punten we voor ons examen kunnen halen? Ik dacht dat het 75 was, maar ik weet het niet zeker.
73quote:Op maandag 23 mei 2011 12:33 schreef Ezell het volgende:
-3quote:
Mwa, ik denk rond de 0.5/0.7.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:34 schreef lolhaha het volgende:
wat zal de n normering zijn voor deze toets?
denk niet al te soepele normering maar ook geen strenge dus rond de 1?
Klopt!quote:Op maandag 23 mei 2011 12:37 schreef thewvll het volgende:
Je krijgt voor vraag 1 en 2 de volle punten toegerekend zie site laks
Nee, was wel na anderhalf uur klaar maar ik zocht niet meerquote:Op maandag 23 mei 2011 12:40 schreef AchmedJan het volgende:
iemand antwoorden opgeschreven? post ze hier
Nee, dat vond ik te veel moeite.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:40 schreef AchmedJan het volgende:
iemand antwoorden opgeschreven? post ze hier
Chinese communisme was feller tegen de VS dan het communisme van de Sovjet Unie.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:42 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Reden van Vietnam om communisme van China te nemen:
China kwam op voor de boeren en SU voor de arbeidersIn Vietnam had je veel boeren.
Die had ik ook!quote:Op maandag 23 mei 2011 12:42 schreef ErikHoevenaars het volgende:
China kwam op voor de boeren en SU voor de arbeidersIn Vietnam had je veel boeren.
En deze had ik dus niet.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:42 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Chinese communisme was feller tegen de VS dan het communisme van de Sovjet Unie.
Zie het niet staan op laks hoor?quote:Op maandag 23 mei 2011 12:37 schreef thewvll het volgende:
Je krijgt voor vraag 1 en 2 de volle punten toegerekend zie site laks
quote:Op maandag 23 mei 2011 12:43 schreef Ezell het volgende:
[..]
Die had ik ook!
[..]
En deze had ik dus niet.
Inderdaad, had ik ook in die richtingquote:Op maandag 23 mei 2011 12:42 schreef ErikHoevenaars het volgende:
http://www.examenklacht.n(...)schiedenis-geschraptquote:Op maandag 23 mei 2011 12:43 schreef BasD17 het volgende:
[..]
Zie het niet staan op laks hoor?
Hoop het wel natuurlijk!
http://www.examenklacht.n(...)schiedenis-geschraptquote:Op maandag 23 mei 2011 12:43 schreef BasD17 het volgende:
[..]
Zie het niet staan op laks hoor?
Hoop het wel natuurlijk!
Ik zei het toch van die jaartallen, of was jij dat nietquote:Op maandag 23 mei 2011 12:45 schreef computerprobleem het volgende:
Ik heb mijn antwoorden niet opgeschreven want ik had geen zin om nog eens 14 kantjes te schrijven.
Haha tja, je kan toch ook in één regel in het kort vertellen? Het moraal van het verhaal weet je dan toch meestal wel.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:45 schreef computerprobleem het volgende:
Ik heb mijn antwoorden niet opgeschreven want ik had geen zin om nog eens 14 kantjes te schrijven.
Damn, 1 van de 2 vraag die ik écht niet wistquote:Op maandag 23 mei 2011 12:42 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Chinese communisme was feller tegen de VS dan het communisme van de Sovjet Unie.
Ik heb de laatste ook verpest. Ik was te moe om nog goed na te denken...quote:Op maandag 23 mei 2011 12:45 schreef Wabo het volgende:
concentratie kwijt na vraag 20..., toch afgemaakt, alleen laatste 3 vragen verneukt, over vietnamsyndroom en nog iets. Zaten wel simpele vragen tussen maar ook ongeloofelijke tyfusvragen waar je echt je hersenen voor aan moet zetten.
Ik vond de vraagstelling van die ene vraag over de akte van navigatie moeilijkquote:Op maandag 23 mei 2011 12:45 schreef Wabo het volgende:
concentratie kwijt na vraag 20..., toch afgemaakt, alleen laatste 3 vragen verneukt, over vietnamsyndroom en nog iets. Zaten wel simpele vragen tussen maar ook ongeloofelijke tyfusvragen waar je echt je hersenen voor aan moet zetten.
acte van navigatie + handelsverbod op handel met de engelse kolonie amerika had ik XD dat was aanleiding van 4e engelse zeeoorlogquote:Op maandag 23 mei 2011 12:47 schreef Internepper het volgende:
[..]
Ik vond de vraagstelling van die ene vraag over de akte van navigatie moeilijk. Toen moest ik wel ff kraken haha.
Nu ik dit lees herinner ik me iets... Gezinnen waren productie-eenheden. Dat ben ik vergeten op te schrijven.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:46 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Er was ook een vraag over de vrouwen tijdens de 17e eeuw. Ik had dat vrouwen goed waren in ondernemen, ze konden zo de taak van hun mannen overnemen. Ze handelden in bv. haar en verkochten dat.
Acte van Navigatie was zoiezo goed, verder had ik er nog bij dat ze die English ... ... Compagnie gingen oprichten, maar die is denk fout..quote:Op maandag 23 mei 2011 12:47 schreef Wabo het volgende:
[..]
acte van navigatie + handelsverbod op handel met de engelse kolonie amerika had ik XD dat was aanleiding van 4e engelse zeeoorlog
Ik had die jaartallen opgeschreven en ze kwamen goed van pas.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:45 schreef Internepper het volgende:
[..]
Ik zei het toch van die jaartallen, of was jij dat niet![]()
?
Ja, niet het antwoord maar hoe ze de vraag hadden geformuleerd hahaha.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:47 schreef Wabo het volgende:
[..]
acte van navigatie + handelsverbod op handel met de engelse kolonie amerika had ik XD dat was aanleiding van 4e engelse zeeoorlog
Ik heb geen jaartal nodig gehad, enkel die 2 opdrachten van chronologie.. maar die kon je ook zonder dat je jaartallen wist nog wel makenquote:Op maandag 23 mei 2011 12:48 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ik had die jaartallen opgeschreven en ze kwamen goed van pas.
Haha oh nou vraag 15 heb ik helemaal anders, maar in dat soort vragen ben ik niet zo'n ster in..quote:Op maandag 23 mei 2011 12:48 schreef Wabo het volgende:
Ookal hoefde we die niet te maken:
vraag 2) 4-2-5-1-6-3
Vraag 15) 2-5-1-3-6-4
Iemand anders ook?
5-1-3-6-4-2quote:Op maandag 23 mei 2011 12:48 schreef Wabo het volgende:
Ookal hoefde we die niet te maken:
vraag 2) 4-2-5-1-6-3
Vraag 15) 2-5-1-3-6-4
Iemand anders ook?
Het was toch zo dat vrouwen pas handelsbekwaam waren zodra hun man was overleden? Dat klopte in die bron dus niet, want de brief was geschreven door ma en paquote:Op maandag 23 mei 2011 12:48 schreef Ezell het volgende:
[..]
Nu ik dit lees herinner ik me iets... Gezinnen waren productie-eenheden. Dat ben ik vergeten op te schrijven.
Dat is hetzelfde, toch?quote:Op maandag 23 mei 2011 12:49 schreef thewvll het volgende:
Ik had dat ze aan akte van navigatie en dat ze dmv mercantilisme aan importheffing gingen doen waardoor de producten in eiggen land goedkoper waren
Ik had paalworm en veepestquote:Op maandag 23 mei 2011 12:47 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
Wat waren trouwens de twee problemen waardoor de economie van de landbouw na 1767 niet meer groeide?
Is paalworm en dat die bevolkingsgroei niet meer toenam goed??
Hoe kan Ho Chi Minh nou afgezanten sturen naar Parijs in 1972 als hij dood ging in 1969?quote:
Denk dat het volgende antwoord ook goed gerekend kan worden:quote:Op maandag 23 mei 2011 12:42 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Ja klopt, maar toch had ik omdat ze er bijna alleen maar mannen vertrokken. En bij vertrek van de man, namen de vrouwen het werk over in bijv. het bedrijf.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:49 schreef Michael-H het volgende:
[..]
Het was toch zo dat vrouwen pas handelsbekwaam waren zodra hun man was overleden? Dat klopte in die bron dus niet, want de brief was geschreven door ma en pa
Hồ Chí Minh (19 mei 1890 - 2 september 1969) was een Vietnamees revolutionair en politicusquote:Op maandag 23 mei 2011 12:50 schreef Wabo het volgende:
[..]
Hoe kan Ho Chi Minh nou afgezanten sturen naar Parijs in 1972 als hij dood ging in 1969?. Ze bedoelde de vredesoverhandelingen van Versailles na 1e wereldoorlog geloof ik. 1919
quote:Op maandag 23 mei 2011 12:50 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
[..]
Uhmme nee
Dat is hetzelfde, toch?
Het uitroepen van de DRV was na de capitulatie, dus voor de Parijse akkoorden.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:49 schreef FaceTime het volgende:
Die vraag 1 van Vietnam. Punt 1: Ho Chi Minh riep de onafhankelijkheid, maar dit was na Japan in 1945 en na de Parijse vredesakkoorden in 1975. Welke van het 2 moet het zijn?
Ja, maar ze hielpen de mannen ook met economische zaken. Ook als ze nog waren getrouwd.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:49 schreef Michael-H het volgende:
[..]
Het was toch zo dat vrouwen pas handelsbekwaam waren zodra hun man was overleden? Dat klopte in die bron dus niet, want de brief was geschreven door ma en pa
Dat zien ze denk ik als een reden.quote:
Die had ik ook. Ik denk niet dat dit de 'beste' antwoorden zijn, maar ik was de rest eventjes vergeten.quote:
ik ook. Ik heb 6 3 1 2 5quote:Op maandag 23 mei 2011 12:49 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
[..]
Haha oh nou vraag 15 heb ik helemaal anders, maar in dat soort vragen ben ik niet zo'n ster in..
ikke ook zo ietsss!quote:Op maandag 23 mei 2011 12:52 schreef AchmedJan het volgende:
Over waarom ze china kozen had ik omdat china onder Mao ook naar onafhankelijkheid streefde, dat wilde norrd vietnam ook.
Is dat goed?
quote:Op maandag 23 mei 2011 12:53 schreef Ezell het volgende:
[..]
Ik ga echt lachen als iemand die niet wist..
Hoe ga je lachen dan? Zo vanquote:Op maandag 23 mei 2011 12:53 schreef Ezell het volgende:
[..]
Ik ga echt lachen als iemand die niet wist..
Eerder zo: 'wtfquote:Op maandag 23 mei 2011 12:54 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Hoe ga je lachen dan? Zo van
'HAHAHAHAHAHAHAHA HIJ HAD DIE FOUT LOL LOL ECHT SLECHT LOL WHAHAHA''
of anders?
o Shit, i had operation rolling thunder... :Squote:Op maandag 23 mei 2011 12:55 schreef BasD17 het volgende:
[..]
Klopt, degene die dit fout hebben moeten we echt stenigen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfde.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:55 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
18. - wél keerpunt dekolonisatie
- géén keerpunt Koude Oorlog
- Frankrijk definitief verslag en Vietnam was niet meer onder koloniaal bedwing
- Hierna kwam de VS in actie waardoor het conflict doorging m.b.t. de Koude Oorlog
?
Same herequote:Op maandag 23 mei 2011 12:56 schreef FaceTime het volgende:
Over dat schilderij:
Wijsheid; door dat er veel kennis en ervaring was in Leiden (ook vanauit Antwerpen) zorgde dit voor bloei
Handel; de Republiek hadden vele connecties in handel, hier kon Leiden gebruik van maken
Vrede; in de begin jaren van de 80jarige oorlog had Holland last van de oorlag, later verplaatste dit naar het zuiden waardoor Leiden geen last meer van de oorlog had enzo kon een goede bloei ontstaan.
Zo iets dergelijks
quote:Op maandag 23 mei 2011 12:56 schreef Chocolatebear het volgende:
Mensen die bij 24 Tet-offensief hebben ingevuldDat was duidelijk de invasie van het zesde daluniversum
Klopt, ook in die trand!quote:Op maandag 23 mei 2011 12:56 schreef FaceTime het volgende:
Over dat schilderij:
Wijsheid; door dat er veel kennis en ervaring was in Leiden (ook vanauit Antwerpen) zorgde dit voor bloei
Handel; de Republiek hadden vele connecties in handel, hier kon Leiden gebruik van maken
Vrede; in de begin jaren van de 80jarige oorlog had Holland last van de oorlag, later verplaatste dit naar het zuiden waardoor Leiden geen last meer van de oorlog had enzo kon een goede bloei ontstaan.
Zo iets dergelijks
ik had dat er minder geinvesteerd werd in de landbouw en veepest, kan ook beide fout zijn hoorquote:Op maandag 23 mei 2011 12:47 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
Wat waren trouwens de twee problemen waardoor de economie van de landbouw na 1767 niet meer groeide?
Is paalworm en dat die bevolkingsgroei niet meer toenam goed??
Die heb ik waarschijnlijk overgeslage, kan ik me niet herinnerenquote:Op maandag 23 mei 2011 12:56 schreef lolhaha het volgende:
[..]
ik had dat er minder geinvesteerd werd in de landbouw en veepest, kan ook beide fout zijn hoor
Als je erbij meld wáárom er minder geinvesteerd werd kan die nog goed zijn...?quote:Op maandag 23 mei 2011 12:56 schreef lolhaha het volgende:
[..]
ik had dat er minder geinvesteerd werd in de landbouw en veepest, kan ook beide fout zijn hoor
quote:
ja ik had dat ze meer uitgaven aan het buitenland en aan zichzelfquote:Op maandag 23 mei 2011 12:57 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
[..]
Als je erbij meld wáárom er minder geinvesteerd werd kan die nog goed zijn...?
Toch juist NIET de Zilveren Eeuw?quote:Op maandag 23 mei 2011 12:57 schreef AchmedJan het volgende:
Uit die bron waarom je moest beantwoorden dat dit de zilveren eeuw was, wat hadden jullie daar?
En culturele verschillen snapte ik ook niet
Ik had Zilveren eeuw. Want ze gaan zuinig om met hun geld en huishoudingen.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:57 schreef AchmedJan het volgende:
Uit die bron waarom je moest beantwoorden dat dit de zilveren eeuw was, wat hadden jullie daar?
Ze moesten wel want de mannen waren constant op Reis voor de VOC.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:46 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Er was ook een vraag over de vrouwen tijdens de 17e eeuw. Ik had dat vrouwen goed waren in ondernemen, ze konden zo de taak van hun mannen overnemen. Ze handelden in bv. haar en verkochten dat.
Ik had zilveren eeuw omdat de belangrijkste regenten zich net als haar onderdanen kleden, en de werknemers goed behandelen. In de goude eeuw streefde men naar winst waardoor er slecht werd omgegaan met het personeel.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:58 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Ik had Zilveren eeuw. Want ze gaan zuinig om met hun geld en huishoudingen.
quote:Op maandag 23 mei 2011 12:58 schreef FaceTime het volgende:
Over de trein:
Het conflict tussen de great society (treinwagons) en de vietnamoorlog (zwarte rookpluim). Mening van de schrijver: de vietnam oorlog ging ten koste van de economie dus van de great society, die niet tot stand kon komen.
Te kortzichtig, je moest de bron goed en duidelijk gebruiken. Heb je niet gedaan, dus als dat je antwoord is, krijg je misschien 1 van (4?) punten.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:58 schreef FaceTime het volgende:
Over de trein:
Het conflict tussen de great society (treinwagons) en de vietnamoorlog (zwarte rookpluim). Mening van de schrijver: de vietnam oorlog ging ten koste van de economie dus van de great society, die niet tot stand kon komen.
Ik had iets geschreven over de Zilveren eeuw vanwege de verlichting, ofzoquote:Op maandag 23 mei 2011 12:59 schreef Wabo het volgende:
[..]
Ik had zilveren eeuw omdat de belangrijkste regenten zich net als haar onderdanen kleden, en de werknemers goed behandelen. In de goude eeuw streefde men naar winst waardoor er slecht werd omgegaan met het personeel.
had ik ook preciesquote:Op maandag 23 mei 2011 12:58 schreef FaceTime het volgende:
Over de trein:
Wat lul jij nou, je moest twee beeldelementen gebruiken.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:59 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Te kortzichtig, je moest de bron goed en duidelijk gebruiken. Heb je niet gedaan, dus als dat je antwoord is, krijg je misschien 1 van (4?) punten.
2de vraag mbt die bronquote:Op maandag 23 mei 2011 12:57 schreef AchmedJan het volgende:
Dit had ik over de propaganda vraag: De regenten wilden laten zien dat ze niet alleen aan zelfverrijking deden. Zij wilden hun reputatie verbeteren door de burgers te laten zien dat ze ook aan bedeling deden.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:59 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Vraag 7:
De regenten zijn goed voor de samenleving. Ze geven financiele steun aan de mensen die het moeilijk hebben.
Inderdaad, weet niet maar precies waarom maar je kon met een voorbeeld de Zilveren Eeuw ontkrachten. Dat is wat ik heb gedaan.quote:
Juist, dat dacht ik dus ook!..quote:Op maandag 23 mei 2011 13:00 schreef FaceTime het volgende:
[..]
2de vraag mbt die bron
Gouden eeuw, toen waren de bestuurders dus kooplieden-regenten met een expansie bezig van hun bezit, hierdoor waren zij nog redelijk burgerlijk. Ook konden nieuwkomers snel tot deze klas behoren, in de Zilveren eeuw niet meer. De bestuurders hadden in de Zilveren eeuw veel geld verdient en het werd meer een oligarchie ofzo.
En uitleggen ja en het verband noemen. Dat heeft hij niet gedaan.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:00 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Wat lul jij nou, je moest twee beeldelementen gebruiken.
Ik had ook iets in de trand, ik had er alleen bij gezet: ''De regenten doen alsof ze zorgzaam zijn voor de bevolking,'' ofzo. Maar dat waren ze niejjquote:Op maandag 23 mei 2011 13:01 schreef Ezell het volgende:
[..]
Dit had ik over de propaganda vraag: De regenten wilden laten zien dat ze niet alleen aan zelfverrijking deden. Zij wilden hun reputatie verbeteren door de burgers te laten zien dat ze ook aan bedeling deden.
Haha oh wij dachten over waarom het juist bij het De Gouden of Zilveren Eeuw hoorde over dat ze zich zo kleedden etc.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:01 schreef Verras het volgende:
Duidelijk Gouden Eeuw. In de Zilveren eeuw gingen de regenten zich steeds meer als adel gedragen.
Ik had dat journalisten kritische en open journalistiek boven hun eigen regering kozen. Met de Pentagon Papers publiceerden zij tegen de wil van de regering geheime en onthullende informatie.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:01 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Vraag: 28, Journalisten moesten waarheden vertellen over de oorlog en kritisch blijven. Pentagon papers stond in dat er geen antwoord was gegeven op het tonkin incident.
Ja, ik ook zoiets. Ik had aristocratie opgeschreven.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:01 schreef Verras het volgende:
Duidelijk Gouden Eeuw. In de Zilveren eeuw gingen de regenten zich steeds meer als adel gedragen.
Haha, jouw school is langzaamquote:Op maandag 23 mei 2011 13:02 schreef Moira. het volgende:
Straks even deze nieuwe 4 pagina's doorlezen.
Komt hij pas om 14:00 online te staan? Can't wait!
Naar mijn idee ging hij wel goed, maar je weet maar nooit. Dan vul ik vol overtuiging iets in, en dan blijkt 't toch iets anders te zijn
Ik hoop zóóó op een 5!! Dan ben ik sowieso geslaagd
Bij ons kwam de afdelingsleider om 10:00 binnen zetten "Ja sorry, het is niet gebruikelijk dat we midden in een examen even onderbreken.. Maar ze hebben om 08:50 nog een erratum gemaild, toen was ik al hier dus ik heb 'm pas net gelezen. Ik zal het toch even voorlezen: Vraag 1 en 2 worden niet meegeteld, en hoef je dus ook niet te maken."![]()
Om 10:00 nog bezig zijn met vraag 1/2.. Iedereen had die toen toch al gemaakt
Van vraag 1 vind ik het niet erg, die had ik sowieso fout. Maar 2 had ik nog mooi 2 puntjes op kunnen scoren
Jr krijgt sws de volle punten ervoorquote:Op maandag 23 mei 2011 13:02 schreef Moira. het volgende:
Naar mijn idee ging hij wel goed, maar je weet maar nooit. Dan vul ik vol overtuiging iets in, en dan blijkt 't toch iets anders te zijn
Bij ons kwam de afdelingsleider om 10:00 binnen zetten "Ja sorry, het is niet gebruikelijk dat we midden in een examen even onderbreken.. Maar ze hebben om 08:50 nog een erratum gemaild, toen was ik al hier dus ik heb 'm pas net gelezen. Ik zal het toch even voorlezen: Vraag 1 en 2 worden niet meegeteld, en hoef je dus ook niet te maken."![]()
Van vraag 1 vind ik het niet erg, die had ik sowieso fout. Maar 2 had ik nog mooi 2 puntjes op kunnen scoren
Ik had een of andere BS verhaal opgeschreven, dat ze veteranen zich niet erkend voelen ofzo, dat mensen de vietnam oorlog zijn vergeten, en doormiddel van monument konden ze hun verloren vrienden herdenken en het vietnam hoofdstuk proberen af te sluiten. ja ja heel leuk bs verhaal, zoals ik al eerder in dit topic zij, concentratie weg na vraag 20quote:Op maandag 23 mei 2011 13:02 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Vraag 29: De veteranen worden als held vereerd. En zo denken ze dat ze de oorlog niet ''verloren'' hebben.
Ja zoiets had ik inderdaad ook opgeschreven!quote:Op maandag 23 mei 2011 13:03 schreef FaceTime het volgende:
Vraag over de veteranen:
Na de oorlog bij thuiskomst kregen ze geen erkenning (ook vietnamsyndroom even uitgelegd) wanneer er een monument zou komen zouden ze die erkenning wel krijgen en de maatschappij het meer begrijpen.
zoiets geluld
Ik had iets over dat men het Vietnamsyndroom niet erkende. Met het monument werd de zwaarte van de oorlog beter weergeven ofzo. Dit is vast fout.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:03 schreef FaceTime het volgende:
Vraag over de veteranen:
Na de oorlog bij thuiskomst kregen ze geen erkenning (ook vietnamsyndroom even uitgelegd) wanneer er een monument zou komen zouden ze die erkenning wel krijgen en de maatschappij het meer begrijpen.
zoiets geluld
Inderdaad, ik had er ook nog bijgezegd dat het monument kon helpen in het verwerken van de Vietnam-ervaringen.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:03 schreef FaceTime het volgende:
Vraag over de veteranen:
zoiets geluld
Ze waren, dacht ik inderdaad, over de Gouden Eeuw. Alleen dat was de vraag niet. Het ging juist waarom het voor die tijd zo typerend was en daarbij moet je ook andere elementen in je antwoord hebben en niet alleen over deze twee personen.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:03 schreef AchmedJan het volgende:
Over die vraag van de ruyter en de witt stond in die bron over de ruyter en de witt dat ze van zijn tijd waren, dus gouden eeuw??
Men zag het als 'misdaden' die de soldaten hadden gepleegd. Door deze erkenning snapten de veteranen dat wat zij hebben gedaan geen misdaden waren en konden het zo beter verwerken.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:03 schreef FaceTime het volgende:
Vraag over de veteranen:
zoiets geluld
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:05 schreef AchmedJan het volgende:
oke ik heb echt BS op geschreven bij die veteraan, ik had dat ze niet konden bevatten wat ze allemaal gedaan hadden en dat ze soms nog dachten dat het nog steeds oorlog was.
Het monument hielp dat de oorlog echt voorbij was.
Dat, en die van dat tet offensief. Waren denk ik de enige die ik wel hadquote:Op maandag 23 mei 2011 12:57 schreef AchmedJan het volgende:
o fuckkk. Dat weet ikeigenlijk niet. Waarschijnlijk staat die er ook ergnes tussen. Scheef gekeken ofzo.quote:
Is dat zo? Ik dacht dat ook omdat er meestal zoiets gebeurd als er een fout blijkt te zijn ofzo.quote:
Ben je bang dat je leraar het niet snapt?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:05 schreef Verras het volgende:
Ik heb voor 3/4e van het examen bs en jip&janneke taal opgeschreven
Ik had iets bs geschreven ofzo dat die protestbeweging het beeld had dat amerika zich gruwelijke oorlogsmidaden begonnen en dat de regering en de soldaten het niet uitmaken. dit werd nog eens versterkt door het argument dat de soldaat zij dat hij het wel normaal vond en dat dat het vaker gebeurdequote:Op maandag 23 mei 2011 13:06 schreef Ezell het volgende:
Wie weet het antwoord van de vraag over de protestbeweging en de uitspraak van een veteraan?
Ik had er precíés 4quote:Op maandag 23 mei 2011 13:06 schreef Sabyo het volgende:
[..]
Dat, en die van dat tet offensief. Waren denk ik de enige die ik wel hadDie met die trein ook.
Het was de Gouden eeuw omdat de regenten zich ' sober ' en naar het volk gedroegen. In de zilveren eeuw gingen de regenten zich ' Decadenter' gedragen, en kwam er een duidelijke scheiding tussen de regenten en de burgerij enzo.
En bij die culturele verschillen had ik ook zoiets dat dat kenmerkend was voor de cultuur van de republiek, en dat het in andere culturen kennelijk gebruikelijk was om het verschil tussen ' het gwone volk ' en de hogere klasses te laten zien ofzo.
Volgens mijAls ik met de goede vraag in mijn hoofd zit.
Ik had overigens 8 kantjes,
Als je 14 kantjes vol wil schrijven moet je wel echt goed getrainde handspieren hebben Zeg. Jemig. En ik formuleer alles altijd al dubbel en super uitgebreid (onder het mom van ' nu moet er wel iets goeds tussen staan ' en de rest is ook gewoon een hoop lucht)
Nee, wel 3 punten aftrek.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:07 schreef computerprobleem het volgende:
Wij kregen in het begin dat erratum, dus heb opgaves 1 & 2 niet gemaakt. Krijgen ik dan alsnog de 3 punten?
volgens laks welquote:Op maandag 23 mei 2011 13:07 schreef computerprobleem het volgende:
Wij kregen in het begin dat erratum, dus heb opgaves 1 & 2 niet gemaakt. Krijgen ik dan alsnog de 3 punten?
De protestgeneratie had al door dat de overheid een verkeerd beeld gaf van de oorlog, dat er wel degelijk burgerslachtoffers wareven gevallen (terwijl gezegd werd dat er nooit burgerslachteroffers zouden vallen). De veteraan die zei dat er wel degelijk in My Lai slachtoffers waren gevallen en dat de media niet meteen openkaart speelde.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:06 schreef Ezell het volgende:
Wie weet het antwoord van de vraag over de protestbeweging en de uitspraak van een veteraan?
Sowieso snap ik dat CVE niet zo... Dat als die examens vorige week uitgelekt zijn... Ze nu nog een erratum gaan uitgeven. Bij ons was het ook echt al toen iedereen 1 & 2 gemaakt had dat ze nog even een keer aan kwamen zettenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:02 schreef Moira. het volgende:
Bij ons ook zo, pffquote:Op maandag 23 mei 2011 13:08 schreef Sabyo het volgende:
[..]
Sowieso snap ik dat CVE niet zo... Dat als die examens vorige week uitgelekt zijn... Ze nu nog een erratum gaan uitgeven. Bij ons was het ook echt al toen iedereen 1 & 2 gemaakt had dat ze nog even een keer aan kwamen zetten
Ik had zoiets:quote:Op maandag 23 mei 2011 13:06 schreef Ezell het volgende:
Ik had. De soldaat vond het normaal dat er zulke dingen gebeuren, want de oude generatie heeft ook een afkeer tegen het communisme dat bestreden moest worden..quote:Op maandag 23 mei 2011 13:09 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
Nee, het ging vooral erom dat de soldaten, volgens die protestgeneraties, het allemaal niet zoveel uitmaakten wat voor daden zich hebben verricht en het niet begrijpen dat men er allemaal zoveel moeite om doet, want 'dat is al vaker gebeurd en dat zal nog wel vaker gebeuren'' aldus de soldaat.
Dit dusquote:Op maandag 23 mei 2011 13:10 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik had zoiets:
"De protestgeneratie vond dat er een soort hersenspoeling plaatsvond. De soldaten hadden geen moreel besef meer en wisten niet meer wat goed en wat fout was. Voor hen was er geen verscihl tussen 300 onschuldige onbewapende vrouwen en kinderen die bruut werden verkracht en vermoord, en de Vietcong die ze éígenlijk moesten hebben. De protestgeneratie wilde dat dit stopte; de oorlog verziekte goedaardige schooljongens en veranderde ze in oorlogsmisdadigers."
Agreedquote:Op maandag 23 mei 2011 13:10 schreef Wabo het volgende:
Vraag 1 was kut dus joepie voor die bosmogole die het examen hebben ingekeken. Wel jammer van opgave 2 want die had ik sowieso goed
ja zoiets had ik ook, dat de protestgeneratie ook wist dat dit soort gevallen vaker gebeurenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:09 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
Nee, het ging vooral erom dat de soldaten, volgens die protestgeneraties, het allemaal niet zoveel uitmaakten wat voor daden zich hebben verricht en het niet begrijpen dat men er allemaal zoveel moeite om doet, (want 'dat is al vaker gebeurd en dat zal nog wel vaker gebeuren'' aldus de soldaat.)
Dat had ik ook, dat het beeld van de protestgeneratie werd bevestigd door de soldaat, omdat hij ervan uit ging dat de slachtpartijen vaker gebeurde.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:11 schreef lolhaha het volgende:
[..]
ja zoiets had ik ook, dat de protestgeneratie ook wist dat dit soort gevallen vaker gebeuren
Klopt, en toch boeiden ze het allemaal niet zoveel.. daar stoorden de protestgeneratie zich aan.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:11 schreef lolhaha het volgende:
[..]
ja zoiets had ik ook, dat de protestgeneratie ook wist dat dit soort gevallen vaker gebeuren
quote:De vragen 1 en 2 op pagina 2 worden NIET bij de beoordeling betrokken.
Blijkbaar heeft LAKS gezegd dat we die 3 punten sowieso krijgen.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:13 schreef ConscienceNL het volgende:
Als iedereen nou gewoon die officiële erratum leest, in plaats van te zeggen dat je 3 punten cadeau krijgt:
http://www.examenblad.nl/(...)xwowf/f=/bestand.pdf
[..]
Nu twijfel ik toch aan mijn antwoord..quote:Op maandag 23 mei 2011 13:08 schreef FaceTime het volgende:
[..]
De protestgeneratie had al door dat de overheid een verkeerd beeld gaf van de oorlog, dat er wel degelijk burgerslachtoffers wareven gevallen (terwijl gezegd werd dat er nooit burgerslachteroffers zouden vallen). De veteraan die zei dat er wel degelijk in My Lai slachtoffers waren gevallen en dat de media niet meteen openkaart speelde.
ik denk dat laks hiervoor gaat vechten om de leerlingen alsnog die 3 punten te geven, het staat niet voor niks ook op de website denkquote:Op maandag 23 mei 2011 13:13 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft LAKS gezegd dat we die 3 punten sowieso krijgen.
Velen hebben het correctievoorschrift nog niet gezienquote:Op maandag 23 mei 2011 13:14 schreef Moira. het volgende:
Er zijn tot nu toe maar 317 klachten bijgekomen voor geschiedenis. Gister was het al 100 (zal wel over slechte voorbereiding/organisatie gaan ofzo).
Mag je klagen over slechte voorbereiding/organisatie? Wat doen ze er dan mee?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:14 schreef Moira. het volgende:
Er zijn tot nu toe maar 317 klachten bijgekomen voor geschiedenis. Gister was het al 100 (zal wel over slechte voorbereiding/organisatie gaan ofzo).
Opzich moet ik zeggen dat mijn tactiek wel werkt hoorquote:Op maandag 23 mei 2011 13:08 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik had er precíés 4Bij aardrijkskunde ook al zo. Één zo'n examenblaadje heeft 4 kantjes, en ik ben bij AK én GS precies op de laatste regel vlak vóór het 'eindlijntje' op het laatste kantje uitgekomen
Heel veel opschrijven mag soms misschien dan wel helpen, omdat er vast wel íéts goeds zit in het antwoord. Maar op alle correctievoorschriften wordt echt antwoord gegeven in maximaal 5 zinnen ofzo. Ik probeer dan ook alleen maar het belangrijke eruit te filteren in de hoop dat ik mijn vingers niet blesseer
Weet ik niet, school krijgt er wel problemen mee..quote:Op maandag 23 mei 2011 13:15 schreef Ezell het volgende:
[..]
Mag je klagen over slechte voorbereiding/organisatie? Wat doen ze er dan mee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:17 schreef Michael-H het volgende:
Zo, even een Vietnamees Loempiaatje naar binnen werken
Tuduu tsssssSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc
Als je die 3 punten cadeau krijgt worden vraag 1 en 2 ook niet bij de beoordeling betrokken. Omdat het ongeacht is wat je hebt geantwoord. Iedere havist die geschiedenis examen heeft gedaan krijg die 3 punten. Dan wordt hij dus ook niet in de beoordeling betrokken.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:13 schreef ConscienceNL het volgende:
Als iedereen nou gewoon dat officiële erratum leest, in plaats van te zeggen dat je 3 punten cadeau krijgt:
http://www.examenblad.nl/(...)xwowf/f=/bestand.pdf
[..]
Eigenlijk heb ik wel zin om mijn school te naaien door zo'n klacht (wel terecht trouwens) in te sturen, maar dat ga ik niet doen. Een beetje lullig vanwege de reden waarom het zo klote was.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:16 schreef Verras het volgende:
[..]
Weet ik niet, school krijgt er wel problemen mee..
Geen flauw idee. Je schoolleiding billenkoek geven?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:15 schreef Ezell het volgende:
[..]
Mag je klagen over slechte voorbereiding/organisatie? Wat doen ze er dan mee?
Muhaha, ik zou mijn school voor iedere halve klacht willen naaienquote:Op maandag 23 mei 2011 13:18 schreef Ezell het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik wel zin om mijn school te naaien door zo'n klacht (wel terecht trouwens) in te sturen, maar dat ga ik niet doen. Een beetje lullig vanwege de reden waarom het zo klote was.
Dat ligt er ook aan wat je leraar allemaal goedkeurt he?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:16 schreef Sabyo het volgende:
[..]
Opzich moet ik zeggen dat mijn tactiek wel werkt hoor....
Ik had een voor Vietnam H1 t/m 3 niet geleerd, en we hadden ook nog iets over ' De eeuw van de ismes' . Dat had ik ook niet geleerd, ik ging die toets toch herkansen.
Toen kregen we een toets met 50% bronnen en andere 50% net zo als op dit examen ongeveer. En ik wist echt helemaal niets .... Dus ik allemaal vage dingen opgeschreven die ik zelf amper begreep maar die echt 'diep'en ook wel acceptabel klonken. Had ik gewoon een 6.1 ... Had mijn boek niet opengeslagen verder
Toen kregen we weer een toets, had ik me echt helemaal ziek geleerd (echt 13 uur ofzo). Kregen we die toets voor m'n neus en ik dacht echt van ' Haa! Ik weet echt alles
' Dus alles recht toe recht aan opgeschreven en hem gepeerd. Had ik mooi een 5
![]()
Ik word in de les ook altijd als voorbeeld genoemd, van ' hoe formuleer je goed het antwoord op een vraag ' ....![]()
Had ik ook precies.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:11 schreef lolhaha het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het vooral is, dat ze even met je school gaan praten als ze ieder jaar 20 klachten krijgen over gebrekkige voorbereiding etc.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:18 schreef Moira. het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Je schoolleiding billenkoek geven?
Lijkt me sterk dat ze alleen de norm voor jóúw school gaan verhogen als er slechte voorbereiding ofzo is. Ik vind 't sowieso raar als je vóór een examen al gaat klagen.
Misschien vind je wel dat je leraar het allemaal niet goed uit heeft gelegd, maar gaat je examen wel goed. Dan heb je niks te zeiken, vind ik.
typerend vietcong?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:22 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
Wat hadden jullie bij dat laatste plaatje over dat hospital midden in het tropisch regenwoud waarom dat typerend is voor de Vietcong?
Toch gewoon, omdat het erg onopvallend is en zich overal aan aanpassen. Ook kun je hieruit de goede moraal van de Vietcong leiden, het maakt niet uit waar of hoe ze iets doen, als het moet dan gebeurt het!.
??
Haha ook echt hetzelfde type vraag over die Jan Poppens ofzo, met die kerel die uit Antwerpen naar Holland kwam op het 2010 examenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:21 schreef handboek het volgende:
Wat een makkelijk examen, zet dit examen en het examen van 2010 tijdvak 1 naast elkaar en je ziet bijna de verschillen niet....
Antwoord klopt welquote:Op maandag 23 mei 2011 13:22 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
Wat hadden jullie bij dat laatste plaatje over dat hospital midden in het tropisch regenwoud waarom dat typerend is voor de Vietcong?
Toch gewoon, omdat het erg onopvallend is en zich overal aan aanpassen. Ook kun je hieruit de goede moraal van de Vietcong leiden, het maakt niet uit waar of hoe ze iets doen, als het moet dan gebeurt het!.
??
Een succes van de Vietcong volgens mij?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:23 schreef Wabo het volgende:
[..]
typerend vietcong?, ik geloof dat ze iets anders vroege
Die vond ik eigenlijk wel wat makkelijker dan die van vandaag.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:21 schreef handboek het volgende:
Wat een makkelijk examen, zet dit examen en het examen van 2010 tijdvak 1 naast elkaar en je ziet bijna de verschillen niet....
Oh wat dann?? Toch wel in die richting..quote:Op maandag 23 mei 2011 13:23 schreef Wabo het volgende:
[..]
Klopt, het ging om het succes van de Vietcong.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:23 schreef Internepper het volgende:
[..]
Een succes van de Vietcong volgens mij?
Succes van Vietcong verklaren. ik had iets met eh, Noord-vietnamezen waren goed gemotiveerd ofzo, en deden er alles aan om te winnen, zelfs als ze operaties moesten uitvoeren in het moeras.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:23 schreef Wabo het volgende:
[..]
Idd.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:21 schreef handboek het volgende:
Daarom, ik ben blij dat we deze versie kregen en niet degene die op 2010 tijdvak 2 lijkt, dat was een kut examen zeg haha. Maar ik heb een 8 of een 9tje denk ik.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:23 schreef Moira. het volgende:
[..]
Haha ook echt hetzelfde type vraag over die Jan Poppens ofzo, met die kerel die uit Antwerpen naar Holland kwam op het 2010 examen
Oke, dus het antwoord klopt wel ongeveerquote:Op maandag 23 mei 2011 13:24 schreef Wabo het volgende:
[..]
Succes van Vietcong verklaren. ik had iets met eh, Noord-vietnamezen waren goed gemotiveerd ofzo, en deden er alles aan om te winnen, zelfs als ze operaties moesten uitvoeren in het moeras.
2010 Tijdvak II was tering easyquote:Op maandag 23 mei 2011 13:24 schreef handboek het volgende:
[..]
Daarom, ik ben blij dat we deze versie kregen en niet degene die op 2010 tijdvak 2 lijkt, dat was een kut examen zeg haha. Maar ik heb een 8 of een 9tje denk ik.
De paragraaf van je 'werkstuk' gaat over het succes van de Vietcong. Dat plaatje moet dat dus geschikt illustreren.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:23 schreef Wabo het volgende:
[..]
Bang gemaakt? Maat, door mij heb jij de hele avond lekker film gekekenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:24 schreef TakAFCA het volgende:
[..]
Idd.
Bedankt dat je mij zo ontzettend bang heb gemaakt handboek was nergens voor nodig!
Ik weet niet meer precies wat ik had, maar ik had iets opgeschreven over dat Vietcong leefde in gebieden waar de Amerikanen niet kwamen. Ze waren onvindbaar. Ofzooooo.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:24 schreef Wabo het volgende:
[..]
Succes van Vietcong verklaren. ik had iets met eh, Noord-vietnamezen waren goed gemotiveerd ofzo, en deden er alles aan om te winnen, zelfs als ze operaties moesten uitvoeren in het moeras.
Hahah,quote:Op maandag 23 mei 2011 13:25 schreef handboek het volgende:
[..]
Bang gemaakt? Maat, door mij heb jij de hele avond lekker film gekeken
ik had dat ze de jungle goed gebruiken, deze manier zijn ze moeilijk te vinden door de amerikanen en kunnen ze ook goed toeslaan door middel van guerillatechnieken, zelfs een operatiekamer in de jungle was voor hun niet gek genoegquote:Op maandag 23 mei 2011 13:22 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
??
Ik had iets in dezelfde trantquote:Op maandag 23 mei 2011 13:26 schreef lolhaha het volgende:
[..]
ik had dat ze de jungle goed gebruiken, deze manier zijn ze moeilijk te vinden door de amerikanen en kunnen ze ook goed toeslaan door middel van guerillatechnieken, zelfs een operatiekamer in de jungle was voor hun niet gek genoeg
Ohja over die vrouwen had ik ook nog iets kunnen vertellen.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:29 schreef FaceTime het volgende:
Bij dat werkstuk had ik:
Dit zou goed kunnen worden gebruikt voor een werkstuk, omdat het laat zien dat de vietcong breed werd gedragen in de samenleving, zowel vrouwen als mannen helpen. Ook laat het zien dat de VC zich in ZV kon bewegen zonder dat de Amerikanen dat door hadden.
Wut.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:29 schreef FaceTime het volgende:
Bij dat werkstuk had ik:
Dit zou goed kunnen worden gebruikt voor een werkstuk, omdat het laat zien dat de vietcong breed werd gedragen in de samenleving, zowel vrouwen als mannen helpen. Ook laat het zien dat de VC zich in ZV kon bewegen zonder dat de Amerikanen dat door hadden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |