Juist, dat dacht ik dus ook!..quote:Op maandag 23 mei 2011 13:00 schreef FaceTime het volgende:
[..]
2de vraag mbt die bron
Gouden eeuw, toen waren de bestuurders dus kooplieden-regenten met een expansie bezig van hun bezit, hierdoor waren zij nog redelijk burgerlijk. Ook konden nieuwkomers snel tot deze klas behoren, in de Zilveren eeuw niet meer. De bestuurders hadden in de Zilveren eeuw veel geld verdient en het werd meer een oligarchie ofzo.
En uitleggen ja en het verband noemen. Dat heeft hij niet gedaan.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:00 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Wat lul jij nou, je moest twee beeldelementen gebruiken.
Ik had ook iets in de trand, ik had er alleen bij gezet: ''De regenten doen alsof ze zorgzaam zijn voor de bevolking,'' ofzo. Maar dat waren ze niejjquote:Op maandag 23 mei 2011 13:01 schreef Ezell het volgende:
[..]
Dit had ik over de propaganda vraag: De regenten wilden laten zien dat ze niet alleen aan zelfverrijking deden. Zij wilden hun reputatie verbeteren door de burgers te laten zien dat ze ook aan bedeling deden.
Haha oh wij dachten over waarom het juist bij het De Gouden of Zilveren Eeuw hoorde over dat ze zich zo kleedden etc.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:01 schreef Verras het volgende:
Duidelijk Gouden Eeuw. In de Zilveren eeuw gingen de regenten zich steeds meer als adel gedragen.
Ik had dat journalisten kritische en open journalistiek boven hun eigen regering kozen. Met de Pentagon Papers publiceerden zij tegen de wil van de regering geheime en onthullende informatie.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:01 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Vraag: 28, Journalisten moesten waarheden vertellen over de oorlog en kritisch blijven. Pentagon papers stond in dat er geen antwoord was gegeven op het tonkin incident.
Ja, ik ook zoiets. Ik had aristocratie opgeschreven.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:01 schreef Verras het volgende:
Duidelijk Gouden Eeuw. In de Zilveren eeuw gingen de regenten zich steeds meer als adel gedragen.
Haha, jouw school is langzaamquote:Op maandag 23 mei 2011 13:02 schreef Moira. het volgende:
Straks even deze nieuwe 4 pagina's doorlezen.
Komt hij pas om 14:00 online te staan? Can't wait!
Naar mijn idee ging hij wel goed, maar je weet maar nooit. Dan vul ik vol overtuiging iets in, en dan blijkt 't toch iets anders te zijn
Ik hoop zóóó op een 5!! Dan ben ik sowieso geslaagd
Bij ons kwam de afdelingsleider om 10:00 binnen zetten "Ja sorry, het is niet gebruikelijk dat we midden in een examen even onderbreken.. Maar ze hebben om 08:50 nog een erratum gemaild, toen was ik al hier dus ik heb 'm pas net gelezen. Ik zal het toch even voorlezen: Vraag 1 en 2 worden niet meegeteld, en hoef je dus ook niet te maken."![]()
Om 10:00 nog bezig zijn met vraag 1/2.. Iedereen had die toen toch al gemaakt
Van vraag 1 vind ik het niet erg, die had ik sowieso fout. Maar 2 had ik nog mooi 2 puntjes op kunnen scoren
Jr krijgt sws de volle punten ervoorquote:Op maandag 23 mei 2011 13:02 schreef Moira. het volgende:
Straks even deze nieuwe 4 pagina's doorlezen.
Komt hij pas om 14:00 online te staan? Can't wait!
Naar mijn idee ging hij wel goed, maar je weet maar nooit. Dan vul ik vol overtuiging iets in, en dan blijkt 't toch iets anders te zijn
Ik hoop zóóó op een 5!! Dan ben ik sowieso geslaagd
Bij ons kwam de afdelingsleider om 10:00 binnen zetten "Ja sorry, het is niet gebruikelijk dat we midden in een examen even onderbreken.. Maar ze hebben om 08:50 nog een erratum gemaild, toen was ik al hier dus ik heb 'm pas net gelezen. Ik zal het toch even voorlezen: Vraag 1 en 2 worden niet meegeteld, en hoef je dus ook niet te maken."![]()
Om 10:00 nog bezig zijn met vraag 1/2.. Iedereen had die toen toch al gemaakt
Van vraag 1 vind ik het niet erg, die had ik sowieso fout. Maar 2 had ik nog mooi 2 puntjes op kunnen scoren
Ik had een of andere BS verhaal opgeschreven, dat ze veteranen zich niet erkend voelen ofzo, dat mensen de vietnam oorlog zijn vergeten, en doormiddel van monument konden ze hun verloren vrienden herdenken en het vietnam hoofdstuk proberen af te sluiten. ja ja heel leuk bs verhaal, zoals ik al eerder in dit topic zij, concentratie weg na vraag 20quote:Op maandag 23 mei 2011 13:02 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Vraag 29: De veteranen worden als held vereerd. En zo denken ze dat ze de oorlog niet ''verloren'' hebben.
Ja zoiets had ik inderdaad ook opgeschreven!quote:Op maandag 23 mei 2011 13:03 schreef FaceTime het volgende:
Vraag over de veteranen:
Na de oorlog bij thuiskomst kregen ze geen erkenning (ook vietnamsyndroom even uitgelegd) wanneer er een monument zou komen zouden ze die erkenning wel krijgen en de maatschappij het meer begrijpen.
zoiets geluld
Ik had iets over dat men het Vietnamsyndroom niet erkende. Met het monument werd de zwaarte van de oorlog beter weergeven ofzo. Dit is vast fout.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:03 schreef FaceTime het volgende:
Vraag over de veteranen:
Na de oorlog bij thuiskomst kregen ze geen erkenning (ook vietnamsyndroom even uitgelegd) wanneer er een monument zou komen zouden ze die erkenning wel krijgen en de maatschappij het meer begrijpen.
zoiets geluld
Inderdaad, ik had er ook nog bijgezegd dat het monument kon helpen in het verwerken van de Vietnam-ervaringen.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:03 schreef FaceTime het volgende:
Vraag over de veteranen:
zoiets geluld
Ze waren, dacht ik inderdaad, over de Gouden Eeuw. Alleen dat was de vraag niet. Het ging juist waarom het voor die tijd zo typerend was en daarbij moet je ook andere elementen in je antwoord hebben en niet alleen over deze twee personen.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:03 schreef AchmedJan het volgende:
Over die vraag van de ruyter en de witt stond in die bron over de ruyter en de witt dat ze van zijn tijd waren, dus gouden eeuw??
Men zag het als 'misdaden' die de soldaten hadden gepleegd. Door deze erkenning snapten de veteranen dat wat zij hebben gedaan geen misdaden waren en konden het zo beter verwerken.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:03 schreef FaceTime het volgende:
Vraag over de veteranen:
zoiets geluld
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:05 schreef AchmedJan het volgende:
oke ik heb echt BS op geschreven bij die veteraan, ik had dat ze niet konden bevatten wat ze allemaal gedaan hadden en dat ze soms nog dachten dat het nog steeds oorlog was.
Het monument hielp dat de oorlog echt voorbij was.
Dat, en die van dat tet offensief. Waren denk ik de enige die ik wel hadquote:Op maandag 23 mei 2011 12:57 schreef AchmedJan het volgende:
Uit die bron waarom je moest beantwoorden dat dit de zilveren eeuw was, wat hadden jullie daar?
En culturele verschillen snapte ik ook niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |