Ik had opgeschreven dat het schip waar de brief op lag waarschijnlijk gekaapt is door de Engelsequote:Op maandag 23 mei 2011 11:11 schreef Darkestrah het volgende:
Bij vraag elf was iets mij overigens niet duidelijk.
De vraag waarbij je de brief van een moeder naar haar zoon in Batavia moest gebruiken. Daar stond iets over de vindplaats van de brief, maar dat stond niet in de tekst. Er stond wel waar hij vanaf een bepaald jaar lag, dus ik heb dat maar gebruikt..
Ja oké, maar dan moet je er natuurlijk wel bij zitten dat het op een VOC schip gevonden was, die gekaapt was door de Engelse.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:21 schreef Darkestrah het volgende:
Tuurlijk, maar 'vindplaats' en 'plaats waar het te vinden is' is iets heel anders.
iddquote:Op maandag 23 mei 2011 11:26 schreef -tape- het volgende:
De spotprent was trouwens wel echt extreem makkelijk.
ik niet, dus juist superquote:Op maandag 23 mei 2011 11:28 schreef -tape- het volgende:
Trouwens erg jammer dat de eerste 2 vragen kwamen te vervallen, die wist ik namelijk
ik wist wel wat hanze stad was maar oorlog ofzo en redenen wist ik nietquote:Op maandag 23 mei 2011 11:29 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Ik wist niet meer wat een Hanzestad was
Vraag 2 wist ik wel. (denk ik)
Over linnen gesproken, dat plaatje met Leiden en de lakennijverheid was ook moeilijkquote:Op maandag 23 mei 2011 11:33 schreef MetBas het volgende:
Ik had geloof ik iets over de zakkende prijs van dat linnen ipv kaping etc.Maar dat was ook improvisatie.
Wijsheid, Handel, Vredequote:Op maandag 23 mei 2011 11:34 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Over linnen gesproken, dat plaatje met Leiden en de lakennijverheid was ook moeilijk
Dat had ik dus ookquote:Op maandag 23 mei 2011 11:35 schreef -tape- het volgende:
[..]
InderdaadJe had niks aan het schilderij zelf, de toelichting was genoeg.
beste Jasper,quote:Op maandag 23 mei 2011 11:35 schreef jasperbaltussen het volgende:
Even voor de Brabantse havisten onder jullie. Surf naar www.brabantsdagblad.nl/exit en stem op het eindexamen geschiedenis van vandaag. Met jullie stem proberen wij te bepalen wat men van het examen vond en dat presenteren wij de dag daarop in de krant. Als je reageert met naam, woonplaats en leeftijd heb je zelfs kans op een plekje in de krant.
Met vriendelijke groet en veel succes nog,
Jasper
haha iddquote:Op maandag 23 mei 2011 11:28 schreef -tape- het volgende:
Trouwens erg jammer dat de eerste 2 vragen kwamen te vervallen, die wist ik namelijk
Ja daar stond toch dat ie daar nu lag? Maar ze vroegen wat de vindplaats van de brief was, en dat was dat VOC schip. Die is nooit op de bestemming aangekomen want anders lag die brief er niet..quote:Op maandag 23 mei 2011 11:49 schreef FaceTime het volgende:
In de bron bij vraag 11 stond dat hij in het archief in Engeland lag, het archief van de kaapvaart.
Dat was ons al duidelijk.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:49 schreef FaceTime het volgende:
In de bron bij vraag 11 stond dat hij in het archief in Engeland lag, het archief van de kaapvaart.
quote:Op maandag 23 mei 2011 11:50 schreef coban het volgende:
Mooi. Ik heb geschiedenis gehad. En ik heb fokking lelijk geschrevenn, dus 2e corrector zal wel alles verkeerd rekenen
dus 2.5 dubbelzijdige bladen?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:52 schreef coban het volgende:
o jaawie heeft mijn record gebroken van 9.5 kantjess? Vast niemand, toch?
kan ook nooit goed zijn, staat er veel te veel in manquote:
Omdat als ik iets maar half weet, ik gewoon moeilijk veel opschrijf.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:53 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Hoezo zoveel allemaal? Ik had er maar 4,5
kloppppppt helemaaalquote:Op maandag 23 mei 2011 11:56 schreef leeell het volgende:
[..]
kan ook nooit goed zijn, staat er veel te veel in man
nachecken? bedoel je niet nakijken of checken?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:57 schreef coban het volgende:
[..]
kloppppppt helemaaalik kan niet waaachten tot ik mijn toets kan nacheckkeeen
Geen record toch, haha!quote:Op maandag 23 mei 2011 12:19 schreef computerprobleem het volgende:
Hallon.
Het ging lekker.
14 kantjes.
Hoezo? Nooit gehoord dat iemand zegt ''dat check ik even na hoor''.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:16 schreef lolhaha het volgende:
[..]
nachecken? bedoel je niet nakijken of checken?
hoeveel kantjes danquote:Op maandag 23 mei 2011 12:20 schreef Ezell het volgende:
Ik was zowat de hele drie uur aan het schrijven. Mijn hand is nu vet rood.
6.5, dus dat valt best mee vergelijken met wat ik hier lees. Ik druk gewoon heel hard met mijn pen op het papier, dus vandaar dat het zo rood is.quote:
nachecken is een contiminatie dus geen correct nederlandsquote:Op maandag 23 mei 2011 12:20 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Hoezo? Nooit gehoord dat iemand zegt ''dat check ik even na hoor''.
Enz. enz.
Jawel, vorige was 13.quote:
Ja, maar je zit hier bij geschiedenis.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:21 schreef lolhaha het volgende:
[..]
nachecken is een contiminatie dus geen correct nederlands
quote:
idd heb je gelijk inquote:Op maandag 23 mei 2011 12:22 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ja, maar je zit hier bij geschiedenis.
Hoe ging het?quote:
Denk niet dat er veel zijn met mijn aantal (14, ben er trots op, vorig record van meer dan 2 jaar geleden verbroken met 1 kantjequote:Op maandag 23 mei 2011 12:24 schreef lolhaha het volgende:
ik had 4.5 kantjes, vond zelf wel dat ik veel had opgeschreven maar nu ik die reacties hoor denk ik anders....
blij om dat te horenquote:Op maandag 23 mei 2011 12:25 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Denk niet dat er veel zijn met mijn aantal (14, ben er trots op, vorig record van meer dan 2 jaar geleden verbroken met 1 kantje) hoor.
Rond de 4 - 7 kantjes zal wel gemiddeld zijn.
Goed hequote:
dit dusquote:Op maandag 23 mei 2011 12:26 schreef Ezell het volgende:
Oja, nog even een buiging voor de idioten die het examen vorige week al hadden geopend. Ik wist vraag 1 toch niet.
die eerste vraag had ik denk ook niet goed, maar die tweede vraag was chronologie opdracht en dat is meestal wel makkelijk, had toch weer 2 punten geweest zijnquote:Op maandag 23 mei 2011 12:26 schreef Ezell het volgende:
Oja, nog even een buiging voor de idioten die het examen vorige week al hadden geopend. Ik wist vraag 1 toch niet.
Was dat niet omdat de Hanzesteden van oorsprong de handel dreven met het Oostzeegebied en dat de Republiek hier later bij kwam waardoor er een oorlog ontstond met die Duutsers? ( in 't kortquote:Op maandag 23 mei 2011 12:26 schreef Ezell het volgende:
nee normering word aangepastquote:Op maandag 23 mei 2011 12:28 schreef Excuseme het volgende:
Ik wist 1 en 2 allebei, bedankt voor het mislopen van de 3 punten. Grr teringleijers. Neem aan dat we die punten niet cadeau krijgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |