Ik had opgeschreven dat het schip waar de brief op lag waarschijnlijk gekaapt is door de Engelsequote:Op maandag 23 mei 2011 11:11 schreef Darkestrah het volgende:
Bij vraag elf was iets mij overigens niet duidelijk.
De vraag waarbij je de brief van een moeder naar haar zoon in Batavia moest gebruiken. Daar stond iets over de vindplaats van de brief, maar dat stond niet in de tekst. Er stond wel waar hij vanaf een bepaald jaar lag, dus ik heb dat maar gebruikt..
Ja oké, maar dan moet je er natuurlijk wel bij zitten dat het op een VOC schip gevonden was, die gekaapt was door de Engelse.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:21 schreef Darkestrah het volgende:
Tuurlijk, maar 'vindplaats' en 'plaats waar het te vinden is' is iets heel anders.
iddquote:Op maandag 23 mei 2011 11:26 schreef -tape- het volgende:
De spotprent was trouwens wel echt extreem makkelijk.
ik niet, dus juist superquote:Op maandag 23 mei 2011 11:28 schreef -tape- het volgende:
Trouwens erg jammer dat de eerste 2 vragen kwamen te vervallen, die wist ik namelijk
ik wist wel wat hanze stad was maar oorlog ofzo en redenen wist ik nietquote:Op maandag 23 mei 2011 11:29 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Ik wist niet meer wat een Hanzestad was
Vraag 2 wist ik wel. (denk ik)
Over linnen gesproken, dat plaatje met Leiden en de lakennijverheid was ook moeilijkquote:Op maandag 23 mei 2011 11:33 schreef MetBas het volgende:
Ik had geloof ik iets over de zakkende prijs van dat linnen ipv kaping etc.Maar dat was ook improvisatie.
Wijsheid, Handel, Vredequote:Op maandag 23 mei 2011 11:34 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Over linnen gesproken, dat plaatje met Leiden en de lakennijverheid was ook moeilijk
Dat had ik dus ookquote:Op maandag 23 mei 2011 11:35 schreef -tape- het volgende:
[..]
InderdaadJe had niks aan het schilderij zelf, de toelichting was genoeg.
beste Jasper,quote:Op maandag 23 mei 2011 11:35 schreef jasperbaltussen het volgende:
Even voor de Brabantse havisten onder jullie. Surf naar www.brabantsdagblad.nl/exit en stem op het eindexamen geschiedenis van vandaag. Met jullie stem proberen wij te bepalen wat men van het examen vond en dat presenteren wij de dag daarop in de krant. Als je reageert met naam, woonplaats en leeftijd heb je zelfs kans op een plekje in de krant.
Met vriendelijke groet en veel succes nog,
Jasper
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |