abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97196147
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:11 schreef lolhaha het volgende:

[..]

ja zoiets had ik ook, dat de protestgeneratie ook wist dat dit soort gevallen vaker gebeuren
Dat had ik ook, dat het beeld van de protestgeneratie werd bevestigd door de soldaat, omdat hij ervan uit ging dat de slachtpartijen vaker gebeurde.
pi_97196149
quote:

[..]

ja zoiets had ik ook, dat de protestgeneratie ook wist dat dit soort gevallen vaker gebeuren
Klopt, en toch boeiden ze het allemaal niet zoveel.. daar stoorden de protestgeneratie zich aan.
pi_97196161
Als iedereen nou gewoon dat officiële erratum leest, in plaats van te zeggen dat je 3 punten cadeau krijgt:

http://www.examenblad.nl/(...)xwowf/f=/bestand.pdf

quote:
De vragen 1 en 2 op pagina 2 worden NIET bij de beoordeling betrokken.
  maandag 23 mei 2011 @ 13:13:20 #254
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_97196175
Wel een domme vraag over die protestgeneratie :')
040
pi_97196188
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:13 schreef ConscienceNL het volgende:
Als iedereen nou gewoon die officiële erratum leest, in plaats van te zeggen dat je 3 punten cadeau krijgt:

[..]

Blijkbaar heeft LAKS gezegd dat we die 3 punten sowieso krijgen.
pi_97196209
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:08 schreef FaceTime het volgende:

[..]

De protestgeneratie had al door dat de overheid een verkeerd beeld gaf van de oorlog, dat er wel degelijk burgerslachtoffers wareven gevallen (terwijl gezegd werd dat er nooit burgerslachteroffers zouden vallen). De veteraan die zei dat er wel degelijk in My Lai slachtoffers waren gevallen en dat de media niet meteen openkaart speelde.
Nu twijfel ik toch aan mijn antwoord..
pi_97196212
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:13 schreef ErikHoevenaars het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft LAKS gezegd dat we die 3 punten sowieso krijgen.
ik denk dat laks hiervoor gaat vechten om de leerlingen alsnog die 3 punten te geven, het staat niet voor niks ook op de website denk :?
  PR en moderator maandag 23 mei 2011 @ 13:14:56 #258
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_97196219
Er zijn tot nu toe maar 317 klachten bijgekomen voor geschiedenis. Gister was het al 100 (zal wel over slechte voorbereiding/organisatie gaan ofzo).
Fuck the EBU.
pi_97196231
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:14 schreef Moira. het volgende:
Er zijn tot nu toe maar 317 klachten bijgekomen voor geschiedenis. Gister was het al 100 (zal wel over slechte voorbereiding/organisatie gaan ofzo).
Velen hebben het correctievoorschrift nog niet gezien :)
pi_97196243
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:14 schreef Moira. het volgende:
Mag je klagen over slechte voorbereiding/organisatie? Wat doen ze er dan mee?
pi_97196263
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:08 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik had er precíés 4 :') Bij aardrijkskunde ook al zo. Één zo'n examenblaadje heeft 4 kantjes, en ik ben bij AK én GS precies op de laatste regel vlak vóór het 'eindlijntje' op het laatste kantje uitgekomen :')

Heel veel opschrijven mag soms misschien dan wel helpen, omdat er vast wel íéts goeds zit in het antwoord. Maar op alle correctievoorschriften wordt echt antwoord gegeven in maximaal 5 zinnen ofzo. Ik probeer dan ook alleen maar het belangrijke eruit te filteren in de hoop dat ik mijn vingers niet blesseer :')
Opzich moet ik zeggen dat mijn tactiek wel werkt hoor :') ....

Ik had een voor Vietnam H1 t/m 3 niet geleerd, en we hadden ook nog iets over ' De eeuw van de ismes' . Dat had ik ook niet geleerd, ik ging die toets toch herkansen.

Toen kregen we een toets met 50% bronnen en andere 50% net zo als op dit examen ongeveer. En ik wist echt helemaal niets .... Dus ik allemaal vage dingen opgeschreven die ik zelf amper begreep maar die echt 'diep' :') en ook wel acceptabel klonken. Had ik gewoon een 6.1 ... Had mijn boek niet opengeslagen verder :o

Toen kregen we weer een toets, had ik me echt helemaal ziek geleerd (echt 13 uur ofzo :') ). Kregen we die toets voor m'n neus en ik dacht echt van ' Haa! Ik weet echt alles :D ' Dus alles recht toe recht aan opgeschreven en hem gepeerd. Had ik mooi een 5 :')

Ik word in de les ook altijd als voorbeeld genoemd, van ' hoe formuleer je goed het antwoord op een vraag ' .... :D :P
  maandag 23 mei 2011 @ 13:16:04 #262
320252 Verras
Peperkoek
pi_97196267
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:15 schreef Ezell het volgende:

[..]

Weet ik niet, school krijgt er wel problemen mee..
pi_97196299
Zo, even een Vietnamees Loempiaatje naar binnen werken :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 mei 2011 @ 13:17:33 #264
325092 TakAFCA
One life, one love, one game
pi_97196315
Sorry,

Ik vind deze toets best wel makkelijk. Ik ging om 10 uur ook nog lekker uitgebreid brunchen enzo.
Dus had het prima voor elkaar. Ik moet altijd tot het einde van de 3 uur wachten, omdat ik hem op de computer maak. Omdat ze me handschrift niet kunnen lezen. ;(
  maandag 23 mei 2011 @ 13:17:42 #265
343990 thewvll
fc utrecht till i die!
pi_97196323
quote:
6s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:17 schreef Michael-H het volgende:
Zo, even een Vietnamees Loempiaatje naar binnen werken :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuduu tsssss
fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc
  PR en moderator maandag 23 mei 2011 @ 13:18:00 #266
288245 crew  Moira
pi_97196336
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:13 schreef ConscienceNL het volgende:
Als iedereen nou gewoon dat officiële erratum leest, in plaats van te zeggen dat je 3 punten cadeau krijgt:

[..]

Als je die 3 punten cadeau krijgt worden vraag 1 en 2 ook niet bij de beoordeling betrokken. Omdat het ongeacht is wat je hebt geantwoord. Iedere havist die geschiedenis examen heeft gedaan krijg die 3 punten. Dan wordt hij dus ook niet in de beoordeling betrokken.

Ik heb nog nooit gehoord dat ze het maximale puntenaantal aanpassen en een vraag gewoon volledig buiten beschouwing laten. Wat ze eigenlijk altijd doen is het maximale puntenaantal gewoon behouden (dus gewoon 73 en niet 70) en de volledige punten geven voor die vraag. Iedere havist heeft dat dan, dus het maakt geen verschil uit.

In het erratum staat ook niet wat ze met die 3 punten gaan doen, dus daar komen we later pas achter.
Ik denk om je voorlopige cijfer te berekenen dat je wél die 3 punten gewoon moet optellen. Of misschien komt er nog een aanvulling op het correctievoorschrift.
Fuck the EBU.
pi_97196354
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:16 schreef Verras het volgende:

[..]

Weet ik niet, school krijgt er wel problemen mee..
Eigenlijk heb ik wel zin om mijn school te naaien door zo'n klacht (wel terecht trouwens) in te sturen, maar dat ga ik niet doen. Een beetje lullig vanwege de reden waarom het zo klote was. :P
  PR en moderator maandag 23 mei 2011 @ 13:18:59 #268
288245 crew  Moira
pi_97196378
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:15 schreef Ezell het volgende:

[..]

Geen flauw idee. Je schoolleiding billenkoek geven?
Lijkt me sterk dat ze alleen de norm voor jóúw school gaan verhogen als er slechte voorbereiding ofzo is. Ik vind 't sowieso raar als je vóór een examen al gaat klagen.
Misschien vind je wel dat je leraar het allemaal niet goed uit heeft gelegd, maar gaat je examen wel goed. Dan heb je niks te zeiken, vind ik.
Fuck the EBU.
  maandag 23 mei 2011 @ 13:19:11 #269
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_97196384
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:18 schreef Ezell het volgende:

[..]

Eigenlijk heb ik wel zin om mijn school te naaien door zo'n klacht (wel terecht trouwens) in te sturen, maar dat ga ik niet doen. Een beetje lullig vanwege de reden waarom het zo klote was. :P
Muhaha, ik zou mijn school voor iedere halve klacht willen naaien :P.
040
pi_97196395
Dit Examen was zeker te doen!
  PR en moderator maandag 23 mei 2011 @ 13:21:04 #271
288245 crew  Moira
pi_97196454
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:16 schreef Sabyo het volgende:

[..]

Opzich moet ik zeggen dat mijn tactiek wel werkt hoor :') ....

Ik had een voor Vietnam H1 t/m 3 niet geleerd, en we hadden ook nog iets over ' De eeuw van de ismes' . Dat had ik ook niet geleerd, ik ging die toets toch herkansen.

Toen kregen we een toets met 50% bronnen en andere 50% net zo als op dit examen ongeveer. En ik wist echt helemaal niets .... Dus ik allemaal vage dingen opgeschreven die ik zelf amper begreep maar die echt 'diep' :') en ook wel acceptabel klonken. Had ik gewoon een 6.1 ... Had mijn boek niet opengeslagen verder :o

Toen kregen we weer een toets, had ik me echt helemaal ziek geleerd (echt 13 uur ofzo :') ). Kregen we die toets voor m'n neus en ik dacht echt van ' Haa! Ik weet echt alles :D ' Dus alles recht toe recht aan opgeschreven en hem gepeerd. Had ik mooi een 5 :')

Ik word in de les ook altijd als voorbeeld genoemd, van ' hoe formuleer je goed het antwoord op een vraag ' .... :D :P
Dat ligt er ook aan wat je leraar allemaal goedkeurt he?
Voor SE's is het altijd veel soepeler, met de juiste leraar dan.
Als je in 3 zinnen hebt opgeschreven wat er in het correctievoorschrift staat, en het dus goed is, is het veel minder moeite dan dat je 3 kantjes over één vraag doet met hetzelfde resultaat :')
Fuck the EBU.
pi_97196492
Wat een makkelijk examen, zet dit examen en het examen van 2010 tijdvak 1 naast elkaar en je ziet bijna de verschillen niet....
  maandag 23 mei 2011 @ 13:22:03 #273
301641 Frappeltje
Wanneer, waar, waarom?
pi_97196496
Zo, ik denk dat ik het wel redelijk gemaakt heb.
Ik ga vooral niet nakijken nu, anders raak ik alleen maar in de stress. Heb ik geen zin in.
Heb er toch nog iets aan gehad om gisteravond tot 2 uur door te leren.
En hoe ging ie bij jou Moira?
De antwoorden zijn overal te vinden,
maar welke antwoorden passen bij jou?
  maandag 23 mei 2011 @ 13:22:13 #274
325092 TakAFCA
One life, one love, one game
pi_97196504
quote:

[..]

Had ik ook precies.
pi_97196510
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:18 schreef Moira. het volgende:

[..]

Geen flauw idee. Je schoolleiding billenkoek geven?
Lijkt me sterk dat ze alleen de norm voor jóúw school gaan verhogen als er slechte voorbereiding ofzo is. Ik vind 't sowieso raar als je vóór een examen al gaat klagen.
Misschien vind je wel dat je leraar het allemaal niet goed uit heeft gelegd, maar gaat je examen wel goed. Dan heb je niks te zeiken, vind ik.
Ik denk ook dat het vooral is, dat ze even met je school gaan praten als ze ieder jaar 20 klachten krijgen over gebrekkige voorbereiding etc.

Of stel dat er fouten staan in de methode/examenkatern die je gebruikt, lijkt me dat ook wel zinnig om te melden.

Maar ik denk niet dat je er zelf nog voordeel mee haalt idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')