quote:Op maandag 23 mei 2011 19:38 schreef livelink het volgende:
Katja ging vandaag aan de gang voor haar spreekbeurt. Die gaat ze houden over onze kat Madelief. Die is pikzwart. Dus ik zei "zoek eerst maar eens op internet of je iets kunt vinden".
Roept ze even later: Mama, wat is een geile negerin? Bleek dat ze zwarte poesjes als zoekterm had opgegeven![]()
Gelukkig had ze niet doorgeklikt
Katja ging vandaag aan de gang voor haar spreekbeurt. Die gaat ze houden over onze kat Madelief. Die is pikzwart. Dus ik zei "zoek eerst maar eens op internet of je iets kunt vinden".
Roept ze even later: Mama, wat is een geile negerin? Bleek dat ze zwarte poesjes als zoekterm had opgegeven![]()
Hier ook alleen maar potlood bij de kleuters, op de BSO wel stiften maar daar wordt vrij streng mee omgegaan. Tattoopennen doen de leidsters alleen, dus dan zijn de tekeningen nog enigszins aan te zienquote:Op maandag 23 mei 2011 22:08 schreef livelink het volgende:
Volgens mij krijgen de kleuters bij ons op school alleen maar potloden, maar thuis worden er ook wel armen ondergekliederd. Nog steeds
Arme meidquote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:02 schreef chacama het volgende:
Goed opgelost Livelink! Fijn dat Katja niet doorklikte...
Waar zit die functie, want Fleur gaat binnenkort ook wat meer zoeken op internet.....
Hier op school ook geen stiften in de kleuterklas, wel verf en lijm. Die ik gisteren dus uit Maud d'r haar kon gaan wassen.
Mijn oudste baalt een beetje. Kennen jullie deze nog?
[ afbeelding ]
Gelukkig zit de betreffende muggenbeet niet op d'r gezicht maar op d'r arm. Plek is alleen wel zo groot als een bierviltje en redelijk dik. Gisteren naar de HA geweest en ze heeft nu AB-creme en het wordt met een snelverbandje afgedicht anders zit alles onder het wondvocht. we dachten dat ze er overheen was, omdat de plekken vorig jaar veel minder erg waren, maar blijkbaar is het nog niet helemaal uit d'r systeem.
dat is heftig.. tip: boodschappen doen bij de AH, daar staat netjes op de verpakking van het huismerk of er tarwe en- of lactose in zit.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:22 schreef moussy het volgende:
Hullo, labielio hier... Wij hebben gister de uitslag van Cas zn bloedtest op allergieën gekregen, iig koemelk en tarwe sprongen er uit, hoe moet ik dat toch in godsnaam gaan vervangen?! Vanmiddag moet ik naar de huisarts voor de volledige uitslag en dan gaan we het maar beleven, ik heb er buikpijn van en kan al janken bij het zien van een koekje
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:10 schreef chacama het volgende:
DF, dankjewel. Ik ga het zeker even na laten kijken dan. Gewoon om dingen uit te sluiten. Zou stom zijn om daar over een tijdje achter te moeten komen...
Heel goed (maar bewerkelijk lijkt me) idee! Mag ik es kijken?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:46 schreef Lishe het volgende:
Livelink wat een gaaf idee van de begeleiders van Job!! Heel fijn om te lezen.
dreigen met een vuilniszakquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:00 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Heel goed (maar bewerkelijk lijkt me) idee! Mag ik es kijken?
Iemand nog goeie tips om te laten opruimen? Op school en BSO gaat dat allemaal prima maar hier thuis is er binnen 2 min een ravage en 5 uur later ligt het er nog!
nou, het is wel een redelijk precies werkje hoor, met die Mindstorms. Oudste heeft er een, maar komt niet echt ergens toe. Want ja, je moet eerst al die saaie dingen door om het ding te leren kennen. En dat is stom. Maar als je het niet goed kent kan je er niet echt iets mee. Ziehier de vicieuze cirkel.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:46 schreef snoopy het volgende:
Livelink, zo wordt hier ook gespeeld: lego, knikkerbaan en kapla vormen de meest fantastische bouwwerken![]()
Morris is helemaal gek van de Legofilmpjes op youtube. Vooral nu van een filmpje waar een complete autofabriek mbv Mindstorms is gemaakt. Er rollen dan echte autootjes uit aan het einde.
Wie van jullie heeft ervaring met Mindstorms. Moet je dan echt 10 zijn of zou het al eerder kunnen?
Damian al een tand eruit? wow, wat snel zeg
Een kinderpsycholoog zei een paar jaar geleden tegen me "och joh, tussen de 12 en de 14 kunnen we ze net zo goed naar een vakantiekamp sturen, dan leren ze toch nauwelijks"quote:Op maandag 30 mei 2011 14:54 schreef Spuuglokje het volgende:
Maar het is zo'n warhoofd momenteel, ik hoop echt dat het niet lang meer duurt voor hij weer helderder kan denken.
Dat is ook wel heel Nederlands, trouwens, dat "niet zeuren, doorzetten". Een tijdje terug was het hier erg koud (erm.... nou ja, wel een graad of 22), en waren de Nederlandse kinderen de enigen op zwemles. En toen voelde ik me lullig: na de les kwam jongste er wat mekkerend uit, lekker even ingepakt, opgewarmd, douche aan.... "jongen, waarom mekker je nou nog steeds". Kwam er hortend en stotend "omdat ik niet kan ademen" uit. Bleek 'ie een asthma-aanval te hebben, door de kou. Major oeps......quote:Op maandag 30 mei 2011 15:24 schreef debuurvrouw het volgende:
haha, ja BE, van die stoere verhalen had ik ook toen ze nog klein waren.![]()
maar je hebt wel soort van een punt. 11 is nog geen 18 denk ik dan maar. Laatst waaide het knetterhard en toen heeft ie 3 x gebeld, op het laatst huilend, dat het niet meer ging en of ik m niet kon brengen.
Met pijn in mijn hart niet gedaan.hij moet het toch leren, beetje doorzetten. nou ja, toen hij thuis kwam was ie het eigenlijk alweer vergeten.
zat ik me de hele dag voor Jan Doedel schuldig te voelen.
Ja, dan voel je je natuurlijk wel schuldig.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:05 schreef Gaoxing het volgende:
Dat is ook wel heel Nederlands, trouwens, dat "niet zeuren, doorzetten". Een tijdje terug was het hier erg koud (erm.... nou ja, wel een graad of 22), en waren de Nederlandse kinderen de enigen op zwemles. En toen voelde ik me lullig: na de les kwam jongste er wat mekkerend uit, lekker even ingepakt, opgewarmd, douche aan.... "jongen, waarom mekker je nou nog steeds". Kwam er hortend en stotend "omdat ik niet kan ademen" uit. Bleek 'ie een asthma-aanval te hebben, door de kou. Major oeps......
Dat lijkt me super voor kinderen in die leeftijd. Na de basisschool een tijdje totaal wat anders doen ipv naar school.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:58 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Een kinderpsycholoog zei een paar jaar geleden tegen me "och joh, tussen de 12 en de 14 kunnen we ze net zo goed naar een vakantiekamp sturen, dan leren ze toch nauwelijks"Laatst hoorde ik van een vriendin dat een Australische (prive) school iets dergelijks inderdaad doet: ergens rond die leeftijd zitten leerlingen een jaar of een half jaar ergens in de bush. Praktische dingen leren, in plaats van academische. En ondanks (of misschien dankzij) hebben ze nog steeds een van de hoogste slagingsgemiddelden van 't land.
Toen we vanmiddag om 4 uur de auto ingingen, was het 45 graden. Dat is vrij normaal voor deze tijd van het jaar, maar het is nu op z'n warmst (als het goed isquote:Op maandag 30 mei 2011 16:12 schreef Rewimo het volgende:
22 graden koud? Hoe warm is het bij jullie dan normaal?
En wij zijn al blij met 24quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:59 schreef Gaoxing het volgende:
Toen we vanmiddag om 4 uur de auto ingingen, was het 45 graden. Dat is vrij normaal voor deze tijd van het jaar, maar het is nu op z'n warmst (als het goed is). Tussen de 30 en 35 is voor ons normaal.
Het proefwerk was prima gegaan zei hij. Het bleek alleen over hoofdstuk 10 te gaan in plaats van hoofdstuk 11.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
Spuug, hoe was het proefwerk gegaan?
En was de uittocht vandaag minder hectisch?
Dacht je dat hij daar geen last van heeft? Wel dus!quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:47 schreef livelink het volgende:
Ik weet zeker dat ik hier gisteravond een reactie heb geplaatst![]()
Kennelijk in mijn dromen of zo.
Spuuglokje, wat leuk dat jij bent meegegaan met het uitstapje. Van mijn zus hoor ik dat het vinden van meehelpende ouders op de middelbare school nog moeilijker is dan op de basisschool.
Probleem is ook dat de kinderen het niet meer willen, natuurlijk. Die schamen zich voor hun ouders. Gelukkig heeft Wouter daar geen last van.
Huh? Hoe bedoel je dat Muks? Een bot breken zou ik toch niet onder 'klein kinderleed' willen scharen...quote:
De HAP bellen en overleggen!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik weet niet goed wat we ermee aan moeten zo.
Meer dan mee eens!!!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:00 schreef debuurvrouw het volgende:
ja, en als het wel zo is, en je belt niet, dan krijg je een veel zwaarder stempel. ik zou liever te boek staan als overbezorgd (lijkt me weinig mis mee) dan als nalatig en laks.
Daar hopen we ook op. Ze heeft vannacht in elk geval veel beter geslapen, zei ze vanochtend. Dus daar was ik wel blij mee. Vandaag krijgt ze haar 'tafel'-diploma. Dat was dus ook de reden dat ze naar school wilde. Ze is zo trots op zichzelf dat ze dat heeft gehaald. En wij natuurlijk ook! Wel heel lief om te zien hoe ze zich zorgen maakt. De dokter had gezegd dat het gips niet nat mocht worden, dus toen het begon te regenen was er lichte paniek. Maar toen ze zag dat d'r arm binnen d'r jas kon was ze al snel bij dat ze toch naar school kon gaan.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:02 schreef snoopy het volgende:
Zo, dat was schrikken chacaSterkte voor Fleur en hopelijk geneest het vlot.
quote:Op maandag 6 juni 2011 09:27 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb dat al met 10-minuten gesprekjes, dan heb ik het idee dat ik zelf examen moet doen en er nauwelijks voor geleerd heb...
Ik vind het ook wel een ding zeg maarquote:Oh ja?!
![]()
Wat een eyeopener voor me! (in professioneel opzicht, tnx!).
Laat diequote:
Een beetje. Gisteren keek ze nog wel vaak raar uit haar ogen. En heeft ze overdag geslapen. Maar de koorts lijkt minder/weg.quote:
Hm... Ligt de lat hoog tov de juf of tov Isa?quote:Op maandag 6 juni 2011 11:06 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind het wel een ding... ligt ook aan mijn instelling hoor, mijn lat ligt gruwelijk hoog en ik voel het nog wel eens als falen als ik ergens geen invloed op kan uitoefenen
Tov mezelfquote:Op maandag 6 juni 2011 11:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hm... Ligt de lat hoog tov de juf of tov Isa?
Ik vind 10 minuten ook erg weinig. het liefst zou ik bij elk kind op huisbezoek gaan. Zo tussen de middag daar een boterhammetje eten. Op de school waar mijn zus en broer vroeger zaten deden ze dat. gewldig (vind ik dan). Al zou ik als moeder daar mss wel anders in staan.
De lat wordt alleen maar hoger als het aan van Bijsterveld ligt.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:30 schreef Sjeen het volgende:
Overigens vind ik de lat die school legt ook wel een beetje te hoog.
En moment opnames.... kind geen zin ? ziek of slechte dag ? boem score omlaag.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:34 schreef Moonah het volgende:
[..]
De lat wordt alleen maar hoger als het aan van Bijsterveld ligt.
Opbrengstgericht leren! Hoera!
Livelink, je kunt best opheldering vragen om die Citotoetsen hoor. Logisch dat je als ouder helemaal niet weet wat een leestempotoets, een DMT, een luistertoets etc inhouden.
Maar ach, het zijn maar toetsen hè. Vind ik dan. laat het de minister maar niet horen.
Of een kind dat compleet in de stress schiet bij de gedachte aan een drie minuten toets alleen al...quote:Op maandag 6 juni 2011 12:38 schreef Muks het volgende:
[..]
En moment opnames.... kind geen zin ? ziek of slechte dag ? boem score omlaag.
Obrengtsgericht leren....doe mij maar kind gericht leren leren
Ben je bekend met "Oei, ik groei"? Daar wordt ook verteld over ontwikkelingssprongen. Bij Daan was dat altijd heel erg zichtbaar, zelfs jaren later. Volgens mij is dat heel normaal en bij de een meer zichtbaar dan bij de ander.quote:Op maandag 6 juni 2011 12:47 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb overigens het gevoel dat Isa niet geleidelijk leert, maar met sprongen, klinkt dat normaal?
Ach, ja. Het waren d'r eigen woorden. Volgens mij was de meester dik tevreden.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:04 schreef livelink het volgende:
Tja, die meester heeft weinig te willen zou ik zeggen. Als het niet goed genoeg is, dan heeft hij gewoon pech.
Ik hoop voor je mee dat ze snel lichter gips mag. Dit zal wel vreselijk vermoeiend zijn.
Er spreekt een enorm wantrouwen naar de leerkrachten uit, en dat zie je op het moment in best veel landen. Alleen als je dan naar Finland kijkt, wat internationaal gezien in de top 5 staat, blijkt het helemaal niet nodig te zijn. Finland heeft juist gekozen voor betere en hogere opleidingen en veel hogere salarissen voor leerkrachten, kinderen later naar school, en geen nationale testen tot ergens halverwege de middelbare school.quote:Op maandag 6 juni 2011 12:38 schreef Muks het volgende:
En moment opnames.... kind geen zin ? ziek of slechte dag ? boem score omlaag.
Obrengtsgericht leren....doe mij maar kind gericht leren leren
hihi dat dacht ik ook! Maar ik vind em wel zieligquote:
Gheghe.quote:
Bedankt voor de tip chacama! Ziet er erg interessant uit, staat even op het verlanglijstje hierquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:32 schreef chacama het volgende:
oh en dat boek wat ik bedoelde is: Naar school van Ewald Vervaert. Omschrijft heel mooi de ontwikkelingssprongen en ook waarom een kind het de ene nog niet kan en de andere keer wel.
Briljant!quote:Op woensdag 8 juni 2011 08:24 schreef Saffier het volgende:
Op een gegeven moment heb ik het hele onweerverhaal een schop gegeven en er mijn eigen draai aan gegeven, midden in de nacht, het kwam spontaan bij me op: De wolken vieren feest met hele harde muziek. En op feestjes worden foto's gemaakt (de flitsen).
Dat is ook wel zo, maar Kim had het niet naar de zin. Dan vind ik het anders. Ze snapte het ook niet, ze zei nog "maar ze is hier toch om met mij te spelen en niet om tv te kijken".quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:19 schreef trui het volgende:
ingrid, ik weet niet of het streven altijd moet zijn om ze per se samen te laten spelen/hetzelfde te laten doen. ik ben daar vrij losjes in. als ze het allebei naar de zin hebben vind ik het niet zo erg dat de een iets anders doet dan de ander. soms help ik ze er wel een beetje bij, want zeker voor cato is het vaak best moeilijk om echt samen te spelen.
Ook dat. Soms mogen ze wel even tv kijken aan het einde van de middag, wanneer ze lekker gespeeld hebben en de koek een beetje op is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:50 schreef snoopy het volgende:
Ik zet de tv eigenlijk nooit aan als er iemand komt spelen. Dat is geen spelen vind ik.
Straks heb je er al twee op de middelbare school! Wat gaat dat toch hardquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:24 schreef Spuuglokje het volgende:
Sterre heeft vanmiddag kennis gemaakt met haar nieuwe klas, en haar mentor. Ze vond het hartstikke leuk!
quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:10 schreef Spuuglokje het volgende:
Volwassen klinkt een stuk vriendelijker dan 'een oud wijf', She-Wolf!![]()
Weet je BE, het besef dringt ook steeds meer door dat het nooit meer goedkomt. Voor altijd dat verdriet, voor altijd een vriendschap die anders is.
Ik ben van februari 1972. Volgend jaar 40!quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:12 schreef She-Wolf het volgende:
Volgens mij ben je ongeveer net zo oud als ik, dus dat kan ik niet zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |