abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar maandag 6 juni 2011 @ 11:06:41 #201
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97778273
Ik vind het wel een ding... ligt ook aan mijn instelling hoor, mijn lat ligt gruwelijk hoog en ik voel het nog wel eens als falen als ik ergens geen invloed op kan uitoefenen :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 6 juni 2011 @ 11:10:14 #202
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_97778391
Ik vind het ook altijd wel leuk, de tien minuten gesprekjes. Heerlijk om gewoon tien minuten over je kind te kunnen kletsen. En ook leuk om echt even met de juffen te kunnen praten, daar is anders vaak weinig tijd voor.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  maandag 6 juni 2011 @ 11:18:41 #203
640 snoopy
peanuts
pi_97778670
Ik vind 10 minuten anders ook erg weinig. Ik snap wel dat het met een hele klas wel heel veel tijd kost voor een juf met voorbereiden en alles maar toch...
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Licht Ontvlambaar maandag 6 juni 2011 @ 11:26:31 #204
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97778929
Daarom hebben we hier ook regelmatig afspraken voor/na schooltijd, buiten de 10 minuten gesprekjes om. Omdat juf zelf al aangeeft dat 3x 10 minuten in een jaar erg weinig is om alles door te spreken.

In de kleuterklassen vond ik de gesprekjes altijd wel leuk, nu het op 'echt' leren aankomt, vind ik ze toch anders :)
  maandag 6 juni 2011 @ 11:27:55 #205
11682 Moonah
Jolie femme
pi_97778975
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:06 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind het wel een ding... ligt ook aan mijn instelling hoor, mijn lat ligt gruwelijk hoog en ik voel het nog wel eens als falen als ik ergens geen invloed op kan uitoefenen :@
Hm... Ligt de lat hoog tov de juf of tov Isa?

Ik vind 10 minuten ook erg weinig. het liefst zou ik bij elk kind op huisbezoek gaan. Zo tussen de middag daar een boterhammetje eten. Op de school waar mijn zus en broer vroeger zaten deden ze dat. gewldig (vind ik dan). Al zou ik als moeder daar mss wel anders in staan. :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 6 juni 2011 @ 11:28:13 #206
11682 Moonah
Jolie femme
pi_97778986
Oh, en fijn Ingrid. :*
  maandag 6 juni 2011 @ 11:29:50 #207
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_97779058
Ik vind dat je eigenlijk juist heel weinig leert over hoe het echte leren gaat in zo'n 10-minuten gesprek.

Ja, de citoscores worden wel besproken, maar daar heb ik dan toch niet echt een beeld bij. En de juiste vragen weet ik dan ook weer niet te stellen.

Bij ons is de kleuterjuf van Job nog wel op huisbezoek geweest. Dat vond ik inderdaad wel fijn en ook goed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar maandag 6 juni 2011 @ 11:30:41 #208
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97779092
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:27 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hm... Ligt de lat hoog tov de juf of tov Isa?

Ik vind 10 minuten ook erg weinig. het liefst zou ik bij elk kind op huisbezoek gaan. Zo tussen de middag daar een boterhammetje eten. Op de school waar mijn zus en broer vroeger zaten deden ze dat. gewldig (vind ik dan). Al zou ik als moeder daar mss wel anders in staan. :D
Tov mezelf ;) Dus alles wat ik voortbreng, is perfect he... En als het dan niet perfect is, dan ga ik bij mezelf zoeken waarom niet. Dat werkt natuurlijk niet :')

Overigens vind ik de lat die school legt ook wel een beetje te hoog. Ze stellen dat aan het einde van groep 3 AVI M4 toch wel gehaald moet zijn. Kan aan mij liggen, maar ik interpreteer die normen iets anders :@
  maandag 6 juni 2011 @ 11:34:24 #209
11682 Moonah
Jolie femme
pi_97779219
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:30 schreef Sjeen het volgende:

Overigens vind ik de lat die school legt ook wel een beetje te hoog.
De lat wordt alleen maar hoger als het aan van Bijsterveld ligt. :(
Opbrengstgericht leren! Hoera!

Livelink, je kunt best opheldering vragen om die Citotoetsen hoor. Logisch dat je als ouder helemaal niet weet wat een leestempotoets, een DMT, een luistertoets etc inhouden. ;)
Maar ach, het zijn maar toetsen hè. Vind ik dan. laat het de minister maar niet horen. :{w
pi_97779490
Denk dat de juf van jongste hier meer tegen het tien minuten gesprek met ons opziet dan andersom :D

Livelink wat fijn dat het zo goed is en ergens vind ik het niet vreemd dat je nu zo moe bent. Eindelijk komt je lijf tot rust en je hoofd ook dus ik begrijp het wel
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  maandag 6 juni 2011 @ 12:04:04 #211
37150 livelink
pi_97780219
Katja had trouwens vandaag haar spreekbeurt over haar kat. En ze wilde hem zo graag meenemen, want de andere kinderen hadden ook hun beesten mee naar school genomen.

Ik wil dat die kat echt niet aandoen, dus ik heb het niet toegestaan. Ik ben trouwens benieuwd hoe het gegaan is. Katja was als altijd vol zelfvertrouwen, maar ik was er wel zenuwachtig voor.
pi_97781337
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:34 schreef Moonah het volgende:

[..]

De lat wordt alleen maar hoger als het aan van Bijsterveld ligt. :(
Opbrengstgericht leren! Hoera!

Livelink, je kunt best opheldering vragen om die Citotoetsen hoor. Logisch dat je als ouder helemaal niet weet wat een leestempotoets, een DMT, een luistertoets etc inhouden. ;)
Maar ach, het zijn maar toetsen hè. Vind ik dan. laat het de minister maar niet horen. :{w
En moment opnames.... kind geen zin ? ziek of slechte dag ? boem score omlaag.
Obrengtsgericht leren....doe mij maar kind gericht leren leren
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Licht Ontvlambaar maandag 6 juni 2011 @ 12:47:39 #213
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97781660
quote:
2s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:38 schreef Muks het volgende:

[..]

En moment opnames.... kind geen zin ? ziek of slechte dag ? boem score omlaag.
Obrengtsgericht leren....doe mij maar kind gericht leren leren
Of een kind dat compleet in de stress schiet bij de gedachte aan een drie minuten toets alleen al...

Ik heb overigens het gevoel dat Isa niet geleidelijk leert, maar met sprongen, klinkt dat normaal?
  maandag 6 juni 2011 @ 12:51:19 #214
37150 livelink
pi_97781778
Ik weet niet of Katja met sprongen leert, maar ze leert zeker niet geleidelijk. Ze heeft nu bijvoorbeeld eindelijk het klokkijken onder de knie, zonder dat wij daar nog echt mee bezig waren. In het begin van het schooljaar ben ik eindeloos bezig geweest haar het klokkijken aan te leren, maar zonder resultaat.
En wij hadden het eigenlijk een beetje opgegeven en ineens kan ze klokkijken. Zelf zegt ze dat ze het van een vriendinnetje heeft geleerd. Dat kan natuurlijk ook, maar ik denk ook wel eens dat ze er ineens rijp voor is en dat dan alle eerdere inspanningen alsnog hun vruchten afwerpen.

Het is meer dat het kwartje ineens moet vallen, zeg maar.
pi_97782102
Die 10 minuten gesprekken vind ik ook niks. Ik heb steeds het idee dat ze het over het verkeerde kind hebben dan.

Mikael is vandaag begonnen op zijn nieuwe school. Kwam allemaal natuurlijk onhandig uit omdat we de sleutel van ons huis eind van de week pas krijgen. Gelukkig kon zijn vader hem tussen de middag en eind van de dag ophalen.
Hij had het vanmorgen in ieder geval leuk gehad. Bij het wegbrengen maakte ie zich alleen zorgen omdat ie niet wist waar de wc waren ;) Dus die hebben we samen met de juf maar even bekeken!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 6 juni 2011 @ 13:06:02 #216
37150 livelink
pi_97782214
Dat soort onzekerheden zijn zo herkenbaar, MeNicole. En het kan voor een kind zo groot zijn. Fijn dat het vanochtend in ieder geval leuk was. Spannend hoor.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:09:44 #217
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_97782344
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:47 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb overigens het gevoel dat Isa niet geleidelijk leert, maar met sprongen, klinkt dat normaal?
Ben je bekend met "Oei, ik groei"? Daar wordt ook verteld over ontwikkelingssprongen. Bij Daan was dat altijd heel erg zichtbaar, zelfs jaren later. Volgens mij is dat heel normaal en bij de een meer zichtbaar dan bij de ander.
Bij Judith kon ik nooit sprongetjes ontdekken, maar ook bij haar merk ik soms wel dat er plotseling "een knop omgaat" en er weer nieuwe vaardigheden zijn.
Bij Daan was het dan op een moment een heel scala aan vaardigheden, bij Judith op meerdere momenten een vaardigheid. Daardoor is de ontwikkeling van Judith onopvallender.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_97782446
Net als groeisprongen. :) Myrthe is de afgelopen maand 1,5 cm gegroeid, en afgelopen jaar totaal ca 7,5cm. Dat gaat ook niet geleidelijk/met constante snelheid. ;)

Fijn dat jullie toch een goed weekend gehad hebben Livelink. Succes met alle gesprekken vandaag.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:50:10 #219
144006 chacama
Ondernemend!
pi_97783671
Fijn dat het met Kim beter is.

Mooi dat Mikael een goed begin heeft op zijn nieuwe school.

En ik heb een beetje dat wat Sjeen ook heeft. Net alsof ik afgerekend wordt op het presteren van mijn kinderen tijdens de gespreken. Niet dat dit het geval is, maar zo voelt het.

En eind groep drie Avi M4. Hmmm, stond dat M4 niet voor midden groep 4....of ben ik nu abuis....

Qua groeispurten is er ook een boekje over het schoolgaande kind. Daarin wordt ook een hoop duidelijk uitgelegd. Het staat bij me in de boekenkast. Zoek het vanavond wel ff op.

Ochtend school ging goed. Ze heeft met links geschreven. 'Het was wel slordig, maar de meester vond het goed genoeg' Dan zal het vast allemaal wel goed komen en vanmiddag mogen alle klasgenootjes op het gips schrijven. Maar goed dat ze tot boven aan in gegipst is dan. En woensdag mogen we al weer terug op controle. Daar ben ik vooral erg blij mee. Ik hoop/duim dat ze dan al lichter gips mag. Want dit is toch wel erg heavy zo.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:04:06 #220
37150 livelink
pi_97784168
Tja, die meester heeft weinig te willen zou ik zeggen. Als het niet goed genoeg is, dan heeft hij gewoon pech.

Ik hoop voor je mee dat ze snel lichter gips mag. Dit zal wel vreselijk vermoeiend zijn.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:25:58 #221
144006 chacama
Ondernemend!
pi_97785061
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:04 schreef livelink het volgende:
Tja, die meester heeft weinig te willen zou ik zeggen. Als het niet goed genoeg is, dan heeft hij gewoon pech.

Ik hoop voor je mee dat ze snel lichter gips mag. Dit zal wel vreselijk vermoeiend zijn.
Ach, ja. Het waren d'r eigen woorden. Volgens mij was de meester dik tevreden.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:50:41 #222
37150 livelink
pi_97786220
Ja, later bedacht ik ook dat het vast niet van de meester zelf kwam.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:52:14 #223
37150 livelink
pi_97786291
Vanaf morgen weer vier dagen avondvierdaagse. En ik doe er lekker helemaal niks aan deze keer.
Ik hoef niet mee te lopen, ik hoef geen koffie te schenken, ik hoef helemaal niks.

Alleen vrijdag ga ik dan met Job de boel inhalen. En Job wil eigenlijk het liefst vrijdag ook meelopen, maar dat vind ik dan niet erg. Dat is niet voor het echie.
  maandag 6 juni 2011 @ 15:21:02 #224
144006 chacama
Ondernemend!
pi_97787443
Fleur mag morgenavond een stukje meelopen en dan afhankelijk van het gips mag ze van ons vanaf woensdag in elk geval meelopen. Lukt het niet, dan mag ze vrijdag mee naar het inhalen en dan achter de harmonie aan door het dorp.
pi_97790252
Hier is de avondvierdaagse al geweest en Kim wilde niet.

Ze kwam net uit school met 1 vies, aangekoekt oog ineens. Ze keek ook wat wazig. Beetje zoals je kijkt als je stoned bent. Dat moet je toch schoonmaken met afgekoeld, gekookt water?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')