Een kinderpsycholoog zei een paar jaar geleden tegen me "och joh, tussen de 12 en de 14 kunnen we ze net zo goed naar een vakantiekamp sturen, dan leren ze toch nauwelijks"quote:Op maandag 30 mei 2011 14:54 schreef Spuuglokje het volgende:
Maar het is zo'n warhoofd momenteel, ik hoop echt dat het niet lang meer duurt voor hij weer helderder kan denken.
Dat is ook wel heel Nederlands, trouwens, dat "niet zeuren, doorzetten". Een tijdje terug was het hier erg koud (erm.... nou ja, wel een graad of 22), en waren de Nederlandse kinderen de enigen op zwemles. En toen voelde ik me lullig: na de les kwam jongste er wat mekkerend uit, lekker even ingepakt, opgewarmd, douche aan.... "jongen, waarom mekker je nou nog steeds". Kwam er hortend en stotend "omdat ik niet kan ademen" uit. Bleek 'ie een asthma-aanval te hebben, door de kou. Major oeps......quote:Op maandag 30 mei 2011 15:24 schreef debuurvrouw het volgende:
haha, ja BE, van die stoere verhalen had ik ook toen ze nog klein waren.![]()
maar je hebt wel soort van een punt. 11 is nog geen 18 denk ik dan maar. Laatst waaide het knetterhard en toen heeft ie 3 x gebeld, op het laatst huilend, dat het niet meer ging en of ik m niet kon brengen.
Met pijn in mijn hart niet gedaan.hij moet het toch leren, beetje doorzetten. nou ja, toen hij thuis kwam was ie het eigenlijk alweer vergeten.
zat ik me de hele dag voor Jan Doedel schuldig te voelen.
Ja, dan voel je je natuurlijk wel schuldig.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:05 schreef Gaoxing het volgende:
Dat is ook wel heel Nederlands, trouwens, dat "niet zeuren, doorzetten". Een tijdje terug was het hier erg koud (erm.... nou ja, wel een graad of 22), en waren de Nederlandse kinderen de enigen op zwemles. En toen voelde ik me lullig: na de les kwam jongste er wat mekkerend uit, lekker even ingepakt, opgewarmd, douche aan.... "jongen, waarom mekker je nou nog steeds". Kwam er hortend en stotend "omdat ik niet kan ademen" uit. Bleek 'ie een asthma-aanval te hebben, door de kou. Major oeps......
Dat lijkt me super voor kinderen in die leeftijd. Na de basisschool een tijdje totaal wat anders doen ipv naar school.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:58 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Een kinderpsycholoog zei een paar jaar geleden tegen me "och joh, tussen de 12 en de 14 kunnen we ze net zo goed naar een vakantiekamp sturen, dan leren ze toch nauwelijks"Laatst hoorde ik van een vriendin dat een Australische (prive) school iets dergelijks inderdaad doet: ergens rond die leeftijd zitten leerlingen een jaar of een half jaar ergens in de bush. Praktische dingen leren, in plaats van academische. En ondanks (of misschien dankzij) hebben ze nog steeds een van de hoogste slagingsgemiddelden van 't land.
Toen we vanmiddag om 4 uur de auto ingingen, was het 45 graden. Dat is vrij normaal voor deze tijd van het jaar, maar het is nu op z'n warmst (als het goed isquote:Op maandag 30 mei 2011 16:12 schreef Rewimo het volgende:
22 graden koud? Hoe warm is het bij jullie dan normaal?
En wij zijn al blij met 24quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:59 schreef Gaoxing het volgende:
Toen we vanmiddag om 4 uur de auto ingingen, was het 45 graden. Dat is vrij normaal voor deze tijd van het jaar, maar het is nu op z'n warmst (als het goed is). Tussen de 30 en 35 is voor ons normaal.
Het proefwerk was prima gegaan zei hij. Het bleek alleen over hoofdstuk 10 te gaan in plaats van hoofdstuk 11.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
Spuug, hoe was het proefwerk gegaan?
En was de uittocht vandaag minder hectisch?
Dacht je dat hij daar geen last van heeft? Wel dus!quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:47 schreef livelink het volgende:
Ik weet zeker dat ik hier gisteravond een reactie heb geplaatst![]()
Kennelijk in mijn dromen of zo.
Spuuglokje, wat leuk dat jij bent meegegaan met het uitstapje. Van mijn zus hoor ik dat het vinden van meehelpende ouders op de middelbare school nog moeilijker is dan op de basisschool.
Probleem is ook dat de kinderen het niet meer willen, natuurlijk. Die schamen zich voor hun ouders. Gelukkig heeft Wouter daar geen last van.
Huh? Hoe bedoel je dat Muks? Een bot breken zou ik toch niet onder 'klein kinderleed' willen scharen...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |