abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 mei 2011 @ 15:28:12 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97497684
Ja, je moederhart lijdt er nog onder ook :{

Gisteren wilde Christan naar een vriendje. En wij wilden ook even weg, dus we zeiden: Zorg je dat je op tijd thuis bent? Antwoord: Maar brengen jullie me dan niet? Ik wil niet op de fiets -O-

Ja, we zijn gekke Henkie niet, je gaat maar fietsen ('t is nog geen 10 minuten hiervandaan).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 30 mei 2011 @ 15:37:35 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97498116
Daarom zei ik dat van die 18+ er specifiek bij Buuf! :Y
11 is heel wat anders idd.
pi_97498461
erg herkenbaar, bovenstaande verhalen

Ik doe het ook voortdurend.
Wel denk ik, wat BE zegt, ook steeds of ik er wel goed aandoe en hoelang ik hem dan uit de brand moet helpen...en of ik hem met sommige dingen niet "gewoon" op zijn bek moet laten gaan.
Maar ik kan het (nog) niet...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 mei 2011 @ 15:48:29 #104
13151 crew  Rewimo
pi_97498589
Nou ja, als ie onderweg naar huis belt dat zijn ketting eraf ligt draaft qltel ook op hoor ;) Het hangt er een beetje vanaf wat er is natuurlijk. Er zijn ook dingetjes die ze zelf maar eens moeten leren oplossen. Steeds een stapje meer, maar lastig blijft het :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 30 mei 2011 @ 15:58:11 #105
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_97498981
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:54 schreef Spuuglokje het volgende:
Maar het is zo'n warhoofd momenteel, ik hoop echt dat het niet lang meer duurt voor hij weer helderder kan denken.
Een kinderpsycholoog zei een paar jaar geleden tegen me "och joh, tussen de 12 en de 14 kunnen we ze net zo goed naar een vakantiekamp sturen, dan leren ze toch nauwelijks" :) Laatst hoorde ik van een vriendin dat een Australische (prive) school iets dergelijks inderdaad doet: ergens rond die leeftijd zitten leerlingen een jaar of een half jaar ergens in de bush. Praktische dingen leren, in plaats van academische. En ondanks (of misschien dankzij) hebben ze nog steeds een van de hoogste slagingsgemiddelden van 't land.
  maandag 30 mei 2011 @ 16:05:09 #106
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_97499241
quote:
12s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:24 schreef debuurvrouw het volgende:
haha, ja BE, van die stoere verhalen had ik ook toen ze nog klein waren. :+

maar je hebt wel soort van een punt. 11 is nog geen 18 denk ik dan maar. Laatst waaide het knetterhard en toen heeft ie 3 x gebeld, op het laatst huilend, dat het niet meer ging en of ik m niet kon brengen.
Met pijn in mijn hart niet gedaan. ;( hij moet het toch leren, beetje doorzetten. nou ja, toen hij thuis kwam was ie het eigenlijk alweer vergeten. }:| zat ik me de hele dag voor Jan Doedel schuldig te voelen.
Dat is ook wel heel Nederlands, trouwens, dat "niet zeuren, doorzetten". Een tijdje terug was het hier erg koud (erm.... nou ja, wel een graad of 22), en waren de Nederlandse kinderen de enigen op zwemles. En toen voelde ik me lullig: na de les kwam jongste er wat mekkerend uit, lekker even ingepakt, opgewarmd, douche aan.... "jongen, waarom mekker je nou nog steeds". Kwam er hortend en stotend "omdat ik niet kan ademen" uit. Bleek 'ie een asthma-aanval te hebben, door de kou. Major oeps...... :@
  maandag 30 mei 2011 @ 16:10:02 #107
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_97499402
Hahahaha! Die van mij gaat met met hollands weer nog gewoon op zwemles in het buitenbad. :D maar goed, astma aanval is wel lullig ja :o

Wellicht een calvinistische insteek. T zal. Alternatief is dat ik hem moet brengen en halen met een half briesje. Mja. We wonen ook in Nederland natuurlijk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 30 mei 2011 @ 16:10:10 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97499407
Oef Gao! :o Daar sta je dan met je hollandse aanpak! :o
pi_97499484
Oh hier ben ik gestopt met drinkbekers, tussendoortjes, gymtassen en weet ik veel niet wat verder nog naar school moet. Werkt prima, t gaat nu stukken beter ;) Vonden groep 7 en 8 een mooi moment. Ze leren nu in elk geval savonds al hun tas voor de volgende dag klaar te zetten, scheelt de dag erop weer stress

Iemand nog bijna nieuwe gympen maat 38 hebben ? Kind heeft groeispurt (en mijn portomonee krimp met de dag lijkt wel)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 mei 2011 @ 16:12:57 #110
13151 crew  Rewimo
pi_97499529
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:05 schreef Gaoxing het volgende:
Dat is ook wel heel Nederlands, trouwens, dat "niet zeuren, doorzetten". Een tijdje terug was het hier erg koud (erm.... nou ja, wel een graad of 22), en waren de Nederlandse kinderen de enigen op zwemles. En toen voelde ik me lullig: na de les kwam jongste er wat mekkerend uit, lekker even ingepakt, opgewarmd, douche aan.... "jongen, waarom mekker je nou nog steeds". Kwam er hortend en stotend "omdat ik niet kan ademen" uit. Bleek 'ie een asthma-aanval te hebben, door de kou. Major oeps...... :@
Ja, dan voel je je natuurlijk wel schuldig.

22 graden koud? Hoe warm is het bij jullie dan normaal? :)
pi_97502428
De Hollandse "niet zeuren, doorzetten" aanpak heb ik ook heel erg. Van mijn Westfriese oma en moeder geërfd.
Ik vond het als kind niet leuk maar toch pluk ik er nu de vruchten van en gaat het vanzelf bij mijn kinderen.

Neemt niet weg dat als ik ze kan behoeden voor dingen ik dat doe en dat zal zeker niet altijd goed zijn. Ik ben nog zoekende wanneer (of hoe vaak) ik moet ingrijpen en wanneer niet zeg maar...
  maandag 30 mei 2011 @ 19:59:11 #112
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97509044
Ik herinner me de keren dat mijn moeder me uit een penibele situatie heeft gered nog uitstekend! En ik hou nog meer van haar daarom ;)
Mijn persoonlijke ervaring; het komt wel goed. Daar heb je toch je ouders voor? Om je uit de brand te helpen indien mogelijk? Maar het gebeurde hier zéker niet wekelijks ofzo.
Mijn moeder zou dat ook hebben gedaan, met treinen en plaatsbewijzen en volgende stations enzo. O+ O+

Morgen met Tobias naar de narcotiseur, en ja hoor, meneer is inmiddels weer verkouden hoor. Nu maar hopen dat hij volgende week onder het mes kan :X
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_97509609
UIt penibele situaties hebben ze me niet echt hoeven halen, maar mijn paps bracht en haalde ons wel altijd uit de kroeg. Stond ie 2 straten verder op. Want hij bracht en haalde ons liever dan dat we fietsen 10 km langs polderwegen . Dat waren trouwens leuke ritjes om 3.30 ;)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  maandag 30 mei 2011 @ 20:15:22 #114
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97509777
Mijn papa deed dat ook, was 1 voorwaarde aan mijn uitgaan; halen en brengen, dat vonden mijn ouders veiliger. Stondtie om 1.00 uur ons op te wachten op de parkeerplaats O+ Was de volgende voorwaarde ;) 1 uur O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_97509879
Mijn vader haalde me ook altijd op na schoolfeestjes. Ik zei steevast dat ie dan wel buiten moest blijven staan maar meneer stond gewoon lekker binnen, in de aula :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_97510585
Oh nee dat deed ie niet, gewoon buiten op een vaste plek en zolaat als wij wilden. Zowel bij mij als bij mijn zusje.
  maandag 30 mei 2011 @ 21:00:17 #117
1762 YPPY
Yppiaans
pi_97512203
Wat heerlijk om te lezen livelink! Ben je nu vanmiddag gaan kijken? Ik vind het nog steeds ontzettend dapper en goed dat jullie die beslissing hebben genomen. :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 31 mei 2011 @ 10:49:19 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97532086
Spuug, hoe was het proefwerk gegaan?
En was de uittocht vandaag minder hectisch? ;)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:56:26 #119
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_97538202
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:58 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Een kinderpsycholoog zei een paar jaar geleden tegen me "och joh, tussen de 12 en de 14 kunnen we ze net zo goed naar een vakantiekamp sturen, dan leren ze toch nauwelijks" :) Laatst hoorde ik van een vriendin dat een Australische (prive) school iets dergelijks inderdaad doet: ergens rond die leeftijd zitten leerlingen een jaar of een half jaar ergens in de bush. Praktische dingen leren, in plaats van academische. En ondanks (of misschien dankzij) hebben ze nog steeds een van de hoogste slagingsgemiddelden van 't land.
Dat lijkt me super voor kinderen in die leeftijd. Na de basisschool een tijdje totaal wat anders doen ipv naar school.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:59:46 #120
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_97540907
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:12 schreef Rewimo het volgende:
22 graden koud? Hoe warm is het bij jullie dan normaal? :)
Toen we vanmiddag om 4 uur de auto ingingen, was het 45 graden. Dat is vrij normaal voor deze tijd van het jaar, maar het is nu op z'n warmst (als het goed is :P ). Tussen de 30 en 35 is voor ons normaal.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 mei 2011 @ 15:03:01 #121
13151 crew  Rewimo
pi_97541076
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:59 schreef Gaoxing het volgende:

Toen we vanmiddag om 4 uur de auto ingingen, was het 45 graden. Dat is vrij normaal voor deze tijd van het jaar, maar het is nu op z'n warmst (als het goed is :P ). Tussen de 30 en 35 is voor ons normaal.
En wij zijn al blij met 24 :D
pi_97547435
Kind heftig teleurgesteld uit school : hij mocht galgje spelen met de klas. Zijn woord was Koolstofvezel...... _O- ik vind het niet gek dat ze het niet raden
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:20:26 #123
144006 chacama
Ondernemend!
pi_97547725
:D Muks

En ik was ook zo'n puber. En wat was ik blij met mijn ouders die inderdaad meer dan eens me uit de brand hielpen. maar ik kan me ook nog een keer herrineren dat ik in al mijn goedheid en vriendinnetje hielp en zelf in de problemen kwam. Ik had mijn fiets daar gestald, maar kon me de juiste flat niet meer herrineren. Die lijken ook allemaal op elkaar :(

Is een ander soort warmte die 35 van gaoxing. Dat weet ik nog we van taiwan. Daar was 35 lekker, hier is 35 verschrikkelijk.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:04:12 #124
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_97549320
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
Spuug, hoe was het proefwerk gegaan?
En was de uittocht vandaag minder hectisch? ;)
Het proefwerk was prima gegaan zei hij. Het bleek alleen over hoofdstuk 10 te gaan in plaats van hoofdstuk 11. 8)7 Gelukkig zat dat die kennis er ook nog prima in, zei hij. Maar ik ben dus wel benieuwd wat voor cijfer hij uiteindelijk gehaald heeft! :D
Vandaag had hij geluk, want ik heb hem met de auto naar school gebracht. Er was namelijk een speciaal project van geschiedenis, een rondleiding door Groningen voor de ouders, verzorgd door de leerlingen. Ze hadden zich verdeeld in tweetallen, en gingen dan bij bepaalde belangrijke gebouwen een van tevoren voorbereid stukje vertellen. Wouter vertelde bijvoorbeeld over de Herepoort, en een ander groepje over het Goudkantoor etc. Beetje jammer dat ik en nog een moeder de enigen waren die mee konden. :o Maar eigenlijk vond ik dat wel fijn. :) Hartstikke leuk om die groep zo van half negen tot half een mee te maken. Die andere moeder en ik werden aan het eind nog even door een leerling geïnterviewd, over hoe we het vonden. Wij waren heel enthousiast! :Y
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:47:07 #125
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_97604721
Ik weet zeker dat ik hier gisteravond een reactie heb geplaatst :?
Kennelijk in mijn dromen of zo.

Spuuglokje, wat leuk dat jij bent meegegaan met het uitstapje. Van mijn zus hoor ik dat het vinden van meehelpende ouders op de middelbare school nog moeilijker is dan op de basisschool.
Probleem is ook dat de kinderen het niet meer willen, natuurlijk. Die schamen zich voor hun ouders. Gelukkig heeft Wouter daar geen last van.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')