De HAP bellen en overleggen!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik weet niet goed wat we ermee aan moeten zo.
Meer dan mee eens!!!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:00 schreef debuurvrouw het volgende:
ja, en als het wel zo is, en je belt niet, dan krijg je een veel zwaarder stempel. ik zou liever te boek staan als overbezorgd (lijkt me weinig mis mee) dan als nalatig en laks.
Daar hopen we ook op. Ze heeft vannacht in elk geval veel beter geslapen, zei ze vanochtend. Dus daar was ik wel blij mee. Vandaag krijgt ze haar 'tafel'-diploma. Dat was dus ook de reden dat ze naar school wilde. Ze is zo trots op zichzelf dat ze dat heeft gehaald. En wij natuurlijk ook! Wel heel lief om te zien hoe ze zich zorgen maakt. De dokter had gezegd dat het gips niet nat mocht worden, dus toen het begon te regenen was er lichte paniek. Maar toen ze zag dat d'r arm binnen d'r jas kon was ze al snel bij dat ze toch naar school kon gaan.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:02 schreef snoopy het volgende:
Zo, dat was schrikken chacaSterkte voor Fleur en hopelijk geneest het vlot.
quote:Op maandag 6 juni 2011 09:27 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb dat al met 10-minuten gesprekjes, dan heb ik het idee dat ik zelf examen moet doen en er nauwelijks voor geleerd heb...
Ik vind het ook wel een ding zeg maarquote:Oh ja?!
![]()
Wat een eyeopener voor me! (in professioneel opzicht, tnx!).
Laat diequote:
Een beetje. Gisteren keek ze nog wel vaak raar uit haar ogen. En heeft ze overdag geslapen. Maar de koorts lijkt minder/weg.quote:
Hm... Ligt de lat hoog tov de juf of tov Isa?quote:Op maandag 6 juni 2011 11:06 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind het wel een ding... ligt ook aan mijn instelling hoor, mijn lat ligt gruwelijk hoog en ik voel het nog wel eens als falen als ik ergens geen invloed op kan uitoefenen
Tov mezelfquote:Op maandag 6 juni 2011 11:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hm... Ligt de lat hoog tov de juf of tov Isa?
Ik vind 10 minuten ook erg weinig. het liefst zou ik bij elk kind op huisbezoek gaan. Zo tussen de middag daar een boterhammetje eten. Op de school waar mijn zus en broer vroeger zaten deden ze dat. gewldig (vind ik dan). Al zou ik als moeder daar mss wel anders in staan.
De lat wordt alleen maar hoger als het aan van Bijsterveld ligt.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:30 schreef Sjeen het volgende:
Overigens vind ik de lat die school legt ook wel een beetje te hoog.
En moment opnames.... kind geen zin ? ziek of slechte dag ? boem score omlaag.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:34 schreef Moonah het volgende:
[..]
De lat wordt alleen maar hoger als het aan van Bijsterveld ligt.
Opbrengstgericht leren! Hoera!
Livelink, je kunt best opheldering vragen om die Citotoetsen hoor. Logisch dat je als ouder helemaal niet weet wat een leestempotoets, een DMT, een luistertoets etc inhouden.
Maar ach, het zijn maar toetsen hè. Vind ik dan. laat het de minister maar niet horen.
Of een kind dat compleet in de stress schiet bij de gedachte aan een drie minuten toets alleen al...quote:Op maandag 6 juni 2011 12:38 schreef Muks het volgende:
[..]
En moment opnames.... kind geen zin ? ziek of slechte dag ? boem score omlaag.
Obrengtsgericht leren....doe mij maar kind gericht leren leren
Ben je bekend met "Oei, ik groei"? Daar wordt ook verteld over ontwikkelingssprongen. Bij Daan was dat altijd heel erg zichtbaar, zelfs jaren later. Volgens mij is dat heel normaal en bij de een meer zichtbaar dan bij de ander.quote:Op maandag 6 juni 2011 12:47 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb overigens het gevoel dat Isa niet geleidelijk leert, maar met sprongen, klinkt dat normaal?
Ach, ja. Het waren d'r eigen woorden. Volgens mij was de meester dik tevreden.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:04 schreef livelink het volgende:
Tja, die meester heeft weinig te willen zou ik zeggen. Als het niet goed genoeg is, dan heeft hij gewoon pech.
Ik hoop voor je mee dat ze snel lichter gips mag. Dit zal wel vreselijk vermoeiend zijn.
Er spreekt een enorm wantrouwen naar de leerkrachten uit, en dat zie je op het moment in best veel landen. Alleen als je dan naar Finland kijkt, wat internationaal gezien in de top 5 staat, blijkt het helemaal niet nodig te zijn. Finland heeft juist gekozen voor betere en hogere opleidingen en veel hogere salarissen voor leerkrachten, kinderen later naar school, en geen nationale testen tot ergens halverwege de middelbare school.quote:Op maandag 6 juni 2011 12:38 schreef Muks het volgende:
En moment opnames.... kind geen zin ? ziek of slechte dag ? boem score omlaag.
Obrengtsgericht leren....doe mij maar kind gericht leren leren
hihi dat dacht ik ook! Maar ik vind em wel zieligquote:
Gheghe.quote:
Bedankt voor de tip chacama! Ziet er erg interessant uit, staat even op het verlanglijstje hierquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:32 schreef chacama het volgende:
oh en dat boek wat ik bedoelde is: Naar school van Ewald Vervaert. Omschrijft heel mooi de ontwikkelingssprongen en ook waarom een kind het de ene nog niet kan en de andere keer wel.
Briljant!quote:Op woensdag 8 juni 2011 08:24 schreef Saffier het volgende:
Op een gegeven moment heb ik het hele onweerverhaal een schop gegeven en er mijn eigen draai aan gegeven, midden in de nacht, het kwam spontaan bij me op: De wolken vieren feest met hele harde muziek. En op feestjes worden foto's gemaakt (de flitsen).
Dat is ook wel zo, maar Kim had het niet naar de zin. Dan vind ik het anders. Ze snapte het ook niet, ze zei nog "maar ze is hier toch om met mij te spelen en niet om tv te kijken".quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:19 schreef trui het volgende:
ingrid, ik weet niet of het streven altijd moet zijn om ze per se samen te laten spelen/hetzelfde te laten doen. ik ben daar vrij losjes in. als ze het allebei naar de zin hebben vind ik het niet zo erg dat de een iets anders doet dan de ander. soms help ik ze er wel een beetje bij, want zeker voor cato is het vaak best moeilijk om echt samen te spelen.
Ook dat. Soms mogen ze wel even tv kijken aan het einde van de middag, wanneer ze lekker gespeeld hebben en de koek een beetje op is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:50 schreef snoopy het volgende:
Ik zet de tv eigenlijk nooit aan als er iemand komt spelen. Dat is geen spelen vind ik.
Straks heb je er al twee op de middelbare school! Wat gaat dat toch hardquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:24 schreef Spuuglokje het volgende:
Sterre heeft vanmiddag kennis gemaakt met haar nieuwe klas, en haar mentor. Ze vond het hartstikke leuk!
quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:10 schreef Spuuglokje het volgende:
Volwassen klinkt een stuk vriendelijker dan 'een oud wijf', She-Wolf!![]()
Weet je BE, het besef dringt ook steeds meer door dat het nooit meer goedkomt. Voor altijd dat verdriet, voor altijd een vriendschap die anders is.
Ik ben van februari 1972. Volgend jaar 40!quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:12 schreef She-Wolf het volgende:
Volgens mij ben je ongeveer net zo oud als ik, dus dat kan ik niet zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |