abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 juni 2011 @ 16:35:36 #226
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97790992
Klopt Ingrid. En goed je handen wassen erna en ervoor. Want dat is besmettelijk. Kim ook goed handen laten wassen, en vragen of ze er niet aan wil komen (als dat lukt).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 6 juni 2011 @ 16:49:34 #227
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_97791685
Afgekookt hoeft niet eens meer tegenwoordig volgens een huisarts. Gewoon kraanwater is schoon genoeg. Zolang je maar steeds nieuwe watjes/doekjes gebruikt voor het schoonmaken.
  maandag 6 juni 2011 @ 17:52:02 #228
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_97794847
quote:
2s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:38 schreef Muks het volgende:
En moment opnames.... kind geen zin ? ziek of slechte dag ? boem score omlaag.
Obrengtsgericht leren....doe mij maar kind gericht leren leren
Er spreekt een enorm wantrouwen naar de leerkrachten uit, en dat zie je op het moment in best veel landen. Alleen als je dan naar Finland kijkt, wat internationaal gezien in de top 5 staat, blijkt het helemaal niet nodig te zijn. Finland heeft juist gekozen voor betere en hogere opleidingen en veel hogere salarissen voor leerkrachten, kinderen later naar school, en geen nationale testen tot ergens halverwege de middelbare school.

Dat was offtopic, maar ik kan me er zo over opwinden. Ik lees behoorlijk veel over allerlei onderwijssystemen, en Nederland gaat keihard de kant van de VS op. Wat momenteel een lage middenmoter is. Ik snap dat niet......

Ontopic: goed schoonmaken helpt meestal Ingrid, maar als het met een paar dagen niet over is, kan ze wat oogdruppeltjes nodig hebben (oudste hier ook, op het moment...).
pi_97795287
Omg dat hoop ik toch niet. Krijgen we daar drama mee. Ik zit te denken of dat virus ermee te maken heeft. Wel heel toevallig anders.
Ze kijkt echt raar uit haar ogen zeg! Je zou denken dat ze net een joint heeft gehad. :?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 juni 2011 @ 18:59:59 #230
13151 crew  Rewimo
pi_97798226
Als je het niet vertrouwt, laat haar dan nog even checken bij de huisarts(enpost), Ingrid. Het klinkt niet helemaal zoals het hoort lijkt me.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 6 juni 2011 @ 19:05:37 #231
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_97798634
Ingrid, als je het niet vertrouwd gewoon de HAP weer bellen.
Ik weet van Chris, dat hij met ontstoken oogjes ook weleens wat maf keek. oa door die rommel die over zijn ogen dreef, en omdat het een beetje opgezet was. Maar de ogen werkten dan verder wel normaal. Hij kon gewoon kijken/focussen/etc..
  maandag 6 juni 2011 @ 19:11:29 #232
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_97798961
Misschien moet je Kim morgen toch maar even thuis houden. Even goed uit laten zieken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_97804134
Ik heb nog gebeld en het is wel passend bij het virus.
Als het woensdag nog niet beter is, ga ik sowieso naar de ha.
pi_97805298
Oeh 10 minuten gesprekken, de afgelopen ronde kregen wij geen gesprek omdat Meike nog te kort op school zat. Volgende keer wel, lijkt me leuk/spannend....hoe zou ze het doen? Ik ben heeeeeeeeeeeel benieuwd!

Livelink, het klinkt echt goed zeg zoals er met Job wordt omgegaan, en dat zijn klasgenootjes nog zo betrokken zijn, echt geweldig voor zijn zelfvertrouwen!

Ingrid nog steeds niet helemaal jofel met Kim dus....beterschap!

Knap dat Fleur zich zo goed staande houdt met dr zware gipsie. Het is natuurlijk ook best interessant in de klas....

Ik had nog even een advies nodig; Meike zegt dat ze op school altijd kiest om te gaan kleuren tijdens de werkles. Aan het aantal tekeningen dat ze meeneemt te zien is dat ook zo. Andere dingen kiest ze niet. Computeren wil ze ook niet, want ze is dan bang dat ze niet weet hoe dat moet.
Normaal zou een juf toch moeten bijhouden wat een kind kiest tijdens de werkles, en dat ook een beetje sturen zodat ze niet elke dag hetzelfde doen?
Daarbij is Meike best wel een beetje faalangstig, dus eigenlijk zou de juf eens met haar samen bij de computer moeten gaan zitten om het haar uit te leggen...
Moet ik daar wat van tegen de juf zeggen? Ze heeft een hele jonge juf, net van school.
Na de zomervakantie komt ze in een 1/2 combinatiegroep met een hele ervaren juf.
Wat zouden jullie doen? Wachten tot na de zomervakantie, het is immers nog maar een paar weken...of toch haar juf erop aanspreken?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_97806423
Karin, de koorts loopt weer op. Net gemeten en rond de 40 graden.
Ze ijlt nu weer. Gilt als een gek, Herkent mij alweer niet.
pi_97806493
Ik vind het wel een vreemd virus geloof ik.
Wat moet je daar nou mee he?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 6 juni 2011 @ 21:09:10 #237
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_97807244
Wat een heftig virus ingrid.. Durf je zo de nacht in te gaan?
Opzich niet gek dat de temp 's avonds iets oploopt, maar de ijlen klinkt wel naar..

Karin, het heeft 2 kanten. Ze heeft natuurlijk volgend jaar nog een heel jaar om groep1 werkjes te doen. Maar ze moet toch ook wel leren dat school meer is dan kleuren. Kun je het niet eens vragen. Hoeft niet gelijk een zwaar gesprek te zijn ;)
Misschien blijkt dat Meike dat verteld, maar dat ze toch ook wel andere dingen doet, al is het wel minder vaak..
pi_97807666
Ja echt wel. Ik wil niet zeuren hoor, maar lucht ook wel op om van me af te schrijven.
Ik vind het ijlen (ik neem aan dat dat het is) echt eng.
Ook dat ze me niet herkent en maar om mama blijft roepen.
Net ging het ineens over in opa en oma roepen. Helemaal hysterisch.
Er zit iig weer een zetpil in. En wellicht dat mijn ouders nog komen zo, ze zijn in de buurt toevallig.

Karin, ik zou het aan juf navragen.
  maandag 6 juni 2011 @ 23:32:33 #239
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_97818890
Vreemd dat het zo aanhoudt, Ingrid... Kan me helemaal voorstellen dat je er zenuwachtig en misschien ook wel onzeker van wordt.

Hier is het weer rond 23.30u en mijn kleuter ligt weer op de bank te snurken. Ik vraag me soms af of hij zichzelf aangewend heeft om dan wakker te worden voor een knuffel of slokje water, want eigenlijk wil ie gewoon dat ik zsm naar bed ga en dat ie dan bij mij in bed mag verder slapen. En ik zeg tegenwoordig geen nee meer want ik zie geen reden toe. Wel reden om geen nee te zeggen. Blijkbaar heeft hij dat nodig en hij haalt me dan niet om half 6 uit mijn slaap.
(En het is zo'n heerlijk dankbaar knuffeltje O+)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_97819592
Ach arme Fleur. Zo te horen is het wel een hele stoere meid. Hopelijk is ze snel van het zware gips af, want daar kan je niks mee. En op het gips schrijven is dan toch een lichtpuntje.

Beterschap Ingrid, klinkt niet echt lekker. :{

Ik vind het raar Karin. Bij Damian in de klas hebben ze speel- en werkmomenten. Elke dag krijgen de kinderen een 'taak' voor tijdens het werkmoment (altijd verschillend dus) en met spelen wordt er ook op aangestuurd dat ze niet steeds hetzelfde doen. Ik zou er wel over in gesprek gaan. Ook al is het nog maar een paar weken.. Het is wel weer een stukje ontwikkeling die (denk ik) goed voor haar kan zijn gezien haar faalangst.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:22:46 #241
144006 chacama
Ondernemend!
pi_97829166
Klinkt niet fijn Ingrid. Hoe is de nacht gegaan?

karin, ik zou het toch echt even bespreken. Hier op school zijn er werkjes die ze moeten doen en daarnaast mogen met spelen kiezen wat ze willen. Maar per onderdeel is maar plek voor x-aantal kinderen. Computer bijvoorbeeld 2. Elke dag wordt er in een andere volgorde gekozen wie er als eerste naar het keuzebord mag om zijn 'hoek' uit te kiezen. Zo kan het dus zijn dat Maud in de poppenhoek zou willen spelen, maar deze vol is en ze dus automatisch is anders moet kiezen dan ze in eerste instantie in gedachten had.

Nacht hier is goed gegaan. Alleen wordt ze erg vroeg wakker (voor 6 uur). Daar zal ik zelf vanavond met naar bed gaan dus maar rekening mee houden. Denk dat ze dan te wakker is om nog lekker te kunnen liggen met dat gips.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:07:16 #242
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_97830200
Karin wat raar eigenlijk dat jullie geen gesprek kregen. K. is in november begonnen en net voor de kerstvakantie hadden wij een tien minuten gesprekje en het was nog niet echt inhoudelijk maar meer over hoe het wennen was gegaan en hoe ze het deed in combinatie met de andere kinderen etc.

Pas afgelopen april (?) was het een 10 minutengesprekje waar ze echt werk van gemaakt hadden en nu zat er gister een briefje in de tas dat als je daar behoefte aan zou hebben nog voor 28 juni een extra 10 minutengesprek aan kan vragen.

Hier werken ze met een bord en kaartjes met foto's van de kinderen en die schuiven steeds op en waar hun fotootje hangt daar moeten ze dan hun werkje doen. Als het knutselen is knutselen, de pc de pc maar goed ze zijn hier ook met drie juffen op 30 kleuters misschien dat dat wel scheelt. Haar oude juf is weg en er is een nieuwe met de twee oude stagaires zeg maar. Dus dagelijks drie juffen al dan niet helemaal afgestudeerd.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:59:57 #243
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_97839722
Dat klinkt gezellig, Rocka! En waarom zou je nee zeggen als er geen reden is, idd. Kennelijk vindt hij het ook heerlijk
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:32:11 #244
144006 chacama
Ondernemend!
pi_97843284
oh en dat boek wat ik bedoelde is: Naar school van Ewald Vervaert. Omschrijft heel mooi de ontwikkelingssprongen en ook waarom een kind het de ene nog niet kan en de andere keer wel.
pi_97844618
De nacht was onrustig en ze is vandaag thuis gebleven. Weer geslapen overdag.

Bij Kim op school gaat het ook zo met taakjes net zoals bij chaca. Bij binnenkomst is het vrij spelen, maar wel met spul dat al op de tafels klaar ligt.
Zoals tekenen, rijgen, puzzels, kralenplank.
pi_97844745
Beterschap voor Kim.

Bij Amber op school beginnen ze in groepjes met een spelletje/boekje, daarna doen ze een kringmoment en daarna kiesmomenten.
De meester is heel tevreden op school en Amber gaat volgend schooljaar meedoen met de stof van groep 3.

Morgen en donderdag zijn de theatervoorstellingen... Ben heel benieuwd!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:16:03 #247
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_97845320
Kijkt ze nu wel beter uit 'r oogjes, Ingrid?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:32:52 #248
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97855655
Hier beginnen ze in de kring en daarna kiezen wat ze willen. Ze moeten een bepaald aantal 'werkjes' per week maken en het wordt ze nu al gestimuleerd om dat te 'plannen'. Natuurlijk helpt de juf daarmee als dat niet lukt.

Vanmiddag kon ik bellen hoe laat we morgen in het zh moeten zijn om Tobias' amandelen te laten verwijderen. 7.30 paraat en hij staat als eerste op de rol. Ik meteen mijn ouders bellen (ze moeten op Ylana passen) en toen.... Kon mijn moeder me vertellen dat ze Tobias vroeger van school kon gaan halen. Hij was gevallen met de gymles met zijn voorhoofd op de punt van de bank :X Bij de huisarts kon het gelijmd worden en volgens hem kan alles gewoon doorgaan morgen.
Echt he :') dat heeft Tobias weer :')
Van de week was hij gevalen in de tuin met als gevolg een enorme schaaf over zijn ribben heen, hij heeft ook al een of andere prachtig blauwe plek op zijn billen, zijn voorhoofd ziet meer dan regelmatig de stoep van dichtbij :X Ze zullen morgen wel denken in het zh :X
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 juni 2011 @ 20:42:32 #249
13151 crew  Rewimo
pi_97856399
Wat een pechvogel is Tobias zeg -O- Alvast heel veel sterkte morgen voor jullie!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:55:53 #250
640 snoopy
peanuts
pi_97857488
oeh Saffier, dat is schrikken zeg. Gelukkig kan morgen wel doorgaan. Sterkte!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')