abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2011 @ 21:09:37 #1
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_96907860

Ik heb vorige week net het eerste boek van het Song of Ice and Fire/Lied van Ijs en Vuur opnieuw uitgelezen van George RR Martin en was wat op het net aan cruisen voor het tweede deel en wat meer info. Kom ik op meerdere plekken tegen dat HBO dit jaar waarschijnlijk een pilot op gaat nemen om te zien of ze alle boeken in een tv-serie kunnen veranderen.

Om je een idee te geven waar het over gaat, de boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 famillies, de Starks en Lannister die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk en parallel daaraan het verhaal van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Klinkt een beetje corny en cliche maar het is wat mij betreft het allerbeste fantasy boek wat ik tot nu toe gelezen heb. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen. In de boeken zitten niet echt veel tovenaars en met magie gooiende lui, geen dwergen en irritante elven. Enkel pluspunten volgens mij. Lijkt mij heel geknipt voor HBO!

Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart, Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeed en er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.

De serie zelf: http://www.imdb.com/title/tt0944947/
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa XMens Origin, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): http://www.imdb.com/name/nm1125275/
George RR Martin zelf is ook betrokken: http://www.imdb.com/name/nm0552333/

Ook Carolyn Strauss schijnt behoorlijk betrokken te zijn bij dit project en is iemand die van alles gedaan heeft voor HBO met betrekking tot de Sopranos en Six Feet Under.

pi_96908082
Dat "voeg automatisch nieuwe delen v/d reeks aan je myAT toe" is echt een bazenfeature.

Dat is alles.
Of toch du vader?
pi_96908143
Geen TT's meer dus? ;(
  maandag 16 mei 2011 @ 21:38:20 #4
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_96910166
Zonet ook de laatste aflevering gekeken. Ik vond 'm niet zo sterk als de voorgaande afleveringen en dat zat 'm met name in de scenes die niet in het boek voorkomen: Cersei/Robert en Renly/Loras.
Bij de Cersei/Robert scene stoorde ik me er enorm aan dat Lena Headey eigenlijk helemaal niet zo knap is, terwijl Cersei wordt omschreven als een geweldige schoonheid. Daarnaast wil ik eigenlijk helemaal geen sympathie voelen voor Cersei, want dat had ik bij het lezen van A Game of Thrones ook niet.
SPOILER: boek
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

De Renly/Loras scene vond ik niet zozeer storend vanwege het homo-gebeuren, maar vanwege het feit dat het zo overdreven wordt gebracht. De relatie is in de boeken veel subtieler aanwezig.

Pluspunten vond ik het hele stuk bij de Eyrie. Het feit dat ze Robin aan de borst van Lysa durven te laten zien op tv geeft wel aan dat ze echt heel ver mogen gaan van HBO. Het was echt een ziek beeld om te zien. En natuurlijk de sky cells. Ik vind het sadisme van die cellen in de boeken zo gaaf bedacht: cellen die uitmonden op een enorme afgrond en dan ook nog een licht aflopende vloer hebben in de richting van die afgrond!

Ook het gevecht tussen Ned en Jaime vond ik gaaf. Jaime doet een tijdje heel luchtig in dat gevecht, alsof hij elk moment kan winnen, maar als ze dan tegen elkaar staan te duwen, zie je toch dat hij ineens een beetje benauwd kijkt en beseft dat Ned toch best wel een behoorlijk goede vechter is. Ze hebben alleen een heel andere stijl. Ned gaat voor brute kracht, terwijl Jaime een veel soepelere stijl heeft.

Hoe dan ook, ik kan niet wachten op aflevering 6. Als het goed is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 mei 2011 @ 21:40:46 #5
21467 franske19
Hit the deck!
pi_96910395
Winter is coming!

Nog 7 dagen wachten op aflevering 6, heb nog wat hoofdstukken te lezen zodat ik gelijke tret kan houden met de tv serie.
pi_96910658
Vette aflevering weer
  maandag 16 mei 2011 @ 21:44:37 #7
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_96910726
Ik had inderdaad verwacht dat de kasteel op een veel hogere berg zou liggen. :P
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_96911186
Handig dat de nieuwe automatisch in mijn AT zit. Verder vond ik het een goede aflevering, mede omdat er flink wat actie in zat. Dat heb ik toch wel gemist bij vorige afleveringen.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_96911507
Goede aflevering!
SPOILER
pi_96914340
Ik had trouwens het idee dat Lysa in de boeken wat dikker/gezetter werd omschreven (met pafferige wangen enzo), dus ik had me haar wel anders voorgesteld. Verder vond ik de Eyrie ook echt freaky, wat een scène! ^O^
  maandag 16 mei 2011 @ 22:32:25 #11
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_96914852
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:26 schreef Locusta het volgende:
Ik had trouwens het idee dat Lysa in de boeken wat dikker/gezetter werd omschreven (met pafferige wangen enzo), dus ik had me haar wel anders voorgesteld. Verder vond ik de Eyrie ook echt freaky, wat een scène! ^O^
ik vond haar op zich wel bij het personage passen, alleen dat kasteel dat lag toch echt bovenop een giga berg met twee torens tussendoor waar je kon rusten omdat je het anders niet haalde in 1 dag, nu was het meer de berg die niet erg hoog was
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_96915622
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:32 schreef Frag_adder het volgende:
ik vond haar op zich wel bij het personage passen, alleen dat kasteel dat lag toch echt bovenop een giga berg met twee torens tussendoor waar je kon rusten omdat je het anders niet haalde in 1 dag, nu was het meer de berg die niet erg hoog was
Jep. Ik miste Mya Steen ook eigenlijk. Hoefde niet heel uitgebreid, maar gewoon even voorbij komen ofzo ;)

Maarja, ik ben al op zoveel vlakken tevredengesteld m.b.t. deze serie: niet alle verwachtingen kunnen uitkomen :)
pi_96916424
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:32 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

inderdaad, het is nu alsof je die berg in de serie vergelijkt met een heuvel in Nederland, die wij al hoog vinden...ik had dat totaal anders verwacht... Dat gevecht was wel gaaf
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:11:32 #14
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_96922201
OMG, dit is echt de aflevering waar alles te tof gaat worden :9~ The Eyrie was zo cool! _O_ En hoe alles nu uit de hand loopt, heerlijk. De scene tussen Robert en Cersei vond ik geniaal. Hoe ze hun complete gebrek aan een gelukkig huwelijk erkenden, maar dan Cersei's verdriet daarom... erg mooi gebracht. De Renly/Loras scene vond ik wel veel te expliciet (in relatie tot het boek), maar ach, het is HBO, die grijpt haar gay waar ze het vinden kan :')
En Tyrion is the man ^O^
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_96922528
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:11 schreef Zhenar het volgende:
...maar ach, het is HBO, die grijpt haar gay waar ze het vinden kan :')
En Tyrion is the man ^O^
Ik denk dat door de scene
SPOILER
de kans dat GOT bij ons door de EO zal worden uitgezonden redelijk klein is geworden (dat ze zo een scene zelfs maken , met het oog op de VS).
Vette aflevering trouwens, alweer, met flink wat heftige scene's
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:57:51 #16
277821 pugehenis
keytar hero
pi_96924023
Geweldig wat er allemaal wordt laten zien. Hoofden van paarden afhakken, tieten, piemels, gayseks( :') ), en hoe hard mensen afgemaakt worden. Goede effecten daarin.
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_96924304
Inderdaad geweldige aflevering. Deze had een beetje de gore en seks die je bij GoT verwacht. Voor het eerst sinds aflevering 1 echt genoten.

@Chevalric: Nee
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:23:55 #18
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_96924605
[quote]0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:38 schreef Chevalric het volgende:
Geniaal gedaan, alles.. Ik baal gewoon dat Jory (of hoe heet die gast) dood is, hij was echt cool, zo loyaal.. Fijn gevecht idd, met Ned & Jaime.. Ik blijf fan van the Imp, zowel de acteur als het karakter!

Kan serieus na elke aflevering niet wachten tot de volgende!!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 07:16:34 #19
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_96926366
Ik kijk erg uit naar het grote veldslagen gebeuren straks.

En Charles Dance als Tywin Lannister! Dat zie ik ook gewoon helemaal voor me :D
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 17 mei 2011 @ 07:50:01 #20
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_96926626
Dat jochie wat nog aan die tiet van zijn ma loopt te zuigen. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 07:57:59 #21
7957 Chevalric
pi_96926702
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 07:50 schreef boem-dikkie het volgende:
Dat jochie wat nog aan die tiet van zijn ma loopt te zuigen. :')
Ja, kleine Robin en zijn moeder zijn lekker gestoord :D.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 08:12:25 #22
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_96926838
SPOILER
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_96927715
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 08:12 schreef Muis006 het volgende:
SPOILER
SPOILER
Beneath the gold, bitter steel
pi_96927940
Goede aflevering weer, ik vond alleen de laatste scène teleurstellen. Dat gevecht tussen Jaime en Ned leek meer uit een toneelvoorstelling te komen, sowieso zou Jaime zo ongeveer de beste zwaardvechter uit het rijk moeten zijn, maar dat gevoel had ik nergens. Ze hadden het beter in het donker en de regen kunnen doen, als je acteurs niet kunnen vechten kan je dat maar beter verdoezelen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:19:07 #25
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_96928014
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:15 schreef Ereinion het volgende:
Goede aflevering weer, ik vond alleen de laatste scène teleurstellen. Dat gevecht tussen Jaime en Ned leek meer uit een toneelvoorstelling te komen, sowieso zou Jaime zo ongeveer de beste zwaardvechter uit het rijk moeten zijn, maar dat gevoel had ik nergens. Ze hadden het beter in het donker en de regen kunnen doen, als je acteurs niet kunnen vechten kan je dat maar beter verdoezelen.
Ik vond het juist een bijzonder realistisch gevecht. Meestal zijn die Hollywood zwaardvecht scenes schromelijk overdreven en duren ze veel te lang etc.

Dit komt redelijk overeen met hoe het in de werkelijkheid zou gaan. Net zoals dat gevecht tussen The Hound en zijn broer, trouwens.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_96928325
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:19 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik vond het juist een bijzonder realistisch gevecht. Meestal zijn die Hollywood zwaardvecht scenes schromelijk overdreven en duren ze veel te lang etc.

Dit komt redelijk overeen met hoe het in de werkelijkheid zou gaan. Net zoals dat gevecht tussen The Hound en zijn broer, trouwens.
Niet echt dit is hardstikke fake, alleen al die beweging dat ze met de ruggen tegen elkaar gekeerd staan, geen fatsoenlijk zwaardvechter zou dat doen want je bent dan gegarandeerd dood.
Het ziet er leuk uit maar daarom wordt het ook gebruikt, dit is stage-fighting en geen echt europees vechten. Het aantal openingen dat ze elkaar geven is ook absurd..

Het Hound-Mountain gevecht was wel iets beter maar ook dat komt niet in de buurt van de werkelijkheid.
pi_96928365
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:19 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nou ja, de enige reden dat dit gevecht niet lang duurde was doordat Ned een speer in zijn been kreeg, voor de rest zat er weinig progressie in. Of het realistisch is interesseert me niet, maar in het boek was het een sfeervolle scène die je ontzettend kwaad op Jaime maakt, terwijl het hier meer op een paar Larp'ers leek die een gezellige middag hadden.

Ik snap niet waarom die scène zo veranderd moest worden, in het boek was het echt veel beter (en ik ben echt geen fundamentalist die vind dat alles zo moet blijven als in het boek, die toegevoegde scènes tussen Cersei en Robert, en Varys en Littlefinger vond ik erg goed).
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:34:37 #28
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_96928412
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:31 schreef Fingon het volgende:

[..]

Niet echt dit is hardstikke fake, alleen al die beweging dat ze met de ruggen tegen elkaar gekeerd staan, geen fatsoenlijk zwaardvechter zou dat doen want je bent dan gegarandeerd dood.
Het ziet er leuk uit maar daarom wordt het ook gebruikt, dit is stage-fighting en geen echt europees vechten. Het aantal openingen dat ze elkaar geven is ook absurd..

Het Hound-Mountain gevecht was wel iets beter maar ook dat komt niet in de buurt van de werkelijkheid.
Alles is relatief, maar ik vond dit al een stuk beter dan het gemiddelde Hollywood geneuzel.

Maar ja, ze geven elkaar openingen ja. En met de rug naar je vijand toe staan is nooit handig natuurlijk, alhoewel er momenten zijn dat het even niet anders kan.

Dan moet je inschatten hoe snel de tegenstander is en of je jezelf snel genoeg weer in een juiste houding kunt brengen.
pi_96928433
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:32 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Nou ja, de enige reden dat dit gevecht niet lang duurde was doordat Ned een speer in zijn been kreeg, voor de rest zat er weinig progressie in. Of het realistisch is interesseert me niet, maar in het boek was het een sfeervolle scène die je ontzettend kwaad op Jaime maakt, terwijl het hier meer op een paar Larp'ers leek die een gezellige middag hadden.

Ik snap niet waarom die scène zo veranderd moest worden, in het boek was het echt veel beter (en ik ben echt geen fundamentalist die vind dat alles zo moet blijven als in het boek, die toegevoegde scènes tussen Cersei en Robert, en Varys en Littlefinger vond ik erg goed).
Daar ben ik het mee eens, in de regen was het inderdaad zo veel sfeervoller geweest, al die modder bloed en water dat zicht met elkaar vermengt...
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:37:31 #30
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_96928501
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:35 schreef Fingon het volgende:
Daar ben ik het mee eens, in de regen was het inderdaad zo veel sfeervoller geweest, al die modder bloed en water dat zicht met elkaar vermengt...
Forgive me if I'm wrong, maar volgens mij doet Jaime ook niet zo actief mee met het gevecht in het boek.

En we moeten er natuurlijk rekening mee houden dat Jaime Eddard niet wil doden, anders was het gevecht waarschijnlijk wat korter geweest, gezien hoe snel hij afrekent met Jory.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:56:05 #31
148689 Muis006
pi_96929029
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:20:24 #32
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_96929944
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:03 schreef Fingon het volgende:
SPOILER
James Purefoy?

Ik vond het jammer dat ze die scène waarin Robert Cersei een klap in haar gezicht verkoopt er niet in hebben gedaan. Die was m.i. zo veelzeggend voor wat daarna gebeurde.
Doen ze in plaats daarvan een scène waarin ze gezellig samen keuvelen met een wijntje erbij ;(

En The Eyrie vond ik ook al zo tegenvallen. Waarom hebben ze die tekening van Ted Nasmith niet als uitgangspunt genomen?

Nou ja, nou lijkt het net of ik de boel afkraak, terwijl ik juist zo heb genoten van alle actie en dat het verhaal nu eindelijk op stoom begint te komen! ^O^

SPOILER: Loras
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:27:28 #33
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_96930205
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:20 schreef Gwywen het volgende:
Ik vond het jammer dat ze die scène waarin Robert Cersei een klap in haar gezicht verkoopt er niet in hebben gedaan. Die was m.i. zo veelzeggend voor wat daarna gebeurde.
Errr, dat moet nog komen?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:34:07 #34
270082 Arctura
Zoiby want go outside!
pi_96930457
Cersei lijkt me een stuk "aardiger" in de serie dan in het boek - al geloof ik er zelf helemaal niks van. Ik snap wel waarom ze dat doen, het heeft alleen een averechts effect op me 8-)

SPOILER
In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:38:24 #35
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_96930604
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:27 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Errr, dat moet nog komen?
O, dat zou zomaar kunnen. Had ik dus beter even in een spoilertagje kunnen zetten. :@

[ Bericht 10% gewijzigd door Gwywen op 17-05-2011 12:13:10 ]
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:15:49 #36
133369 Jivis
Critikut
pi_96931965
Wtf deze aflevering :D.

Ned moet pijn hebben hee ;(.
Amen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:49:39 #37
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_96935497
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:38 schreef Gwywen het volgende:

[..]

O, dat zou zomaar kunnen. Had ik dus beter even in een spoilertagje kunnen zetten. :@
Kan nog, edit is je vriend
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_96936495
Gave aflevering. Had eigenlijk alles: karakterontwikkeling, plot en actie.

En sex.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:34:14 #39
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_96937376
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:49 schreef Rahl het volgende:

[..]

Kan nog, edit is je vriend
Ja, maar ik ben al gequote dus dan heeft 't weinig nut ;)

SPOILER: volgende aflevering
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:43:49 #40
45933 Haay1971
Leven en laten leven!
pi_96940217
Hmmmm, aan de titel van de volgende aflevering te zien gaan we een scene beleven die mij in het boek een "holy fuck!" moment opleverde! Ben benieuwd hoe ze dat visueel hebben uitgewerkt! :)

Wat aflevering 5 betreft, ik vind het wel een beetje jammer dat de seksuele geaardheid van Loras (Knight of Flowers) en Renly Baratheon zo weinig subtiel gebracht wordt. In die scene samen komen ze niet bepaald stoer over, terwijl in het boek Loras een ongelofelijk goede toernooi vechter is. En Renly wordt gezien als een jongere versie van z'n broer Robert, maar dan sympathieker.

In aflevering 5 komen ze toch wat verwijfd over terwijl ik van beiden die indruk helemaal niet kreeg in het boek. Maar ja, het boek heeft ook wel de ruimte om verhoudingen heel subtiel te brengen, terwijl film/TV die ruimte veel minder heeft.

[ Bericht 53% gewijzigd door Haay1971 op 17-05-2011 16:29:17 ]
pi_96943546
Niet teveel verklappen!
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_96944137
Ik hoop niet dat Viserys koning wordt ofzo, vind hem echt een teringjoch.
pi_96945684
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:11 schreef .aeon het volgende:
Ik hoop niet dat Viserys koning wordt ofzo, vind hem echt een teringjoch.
Ik kan het me haast niet voorstellen. Als Khal Drogo c.s. al de oversteek wagen, lijkt me dat Daenarys definitief met haar broer laat afrekenen door de Dothraki en zelf met Drogo de troon opeist. Want waarom zou ze dat niet doen? (Dit zijn maar speculaties van iemand die de boeken niet heeft gelezen).
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:50:38 #44
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_96945998
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:34 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben al gequote dus dan heeft 't weinig nut ;)

SPOILER: volgende aflevering
Ik kijk er naar uit :D dat beloofd wat ;)
pi_96947317
Wát een serie _O_
pi_96947801
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:42 schreef Orbis het volgende:

[..]

Ik kan het me haast niet voorstellen. Als Khal Drogo c.s. al de oversteek wagen, lijkt me dat Daenarys definitief met haar broer laat afrekenen door de Dothraki en zelf met Drogo de troon opeist. Want waarom zou ze dat niet doen? (Dit zijn maar speculaties van iemand die de boeken niet heeft gelezen).
Waarom zouden de Dothraki dat doen? Ik denk dat ze Viserys nodig hebben, omdat (zoals hier eerder is gezegd door iemand) er in Westeros nog mensen trouw zijn aan de Targaryens. Terwijl er (denk ik) niemand zit te wachten op een Dothraki op de troon.
pi_96949413
Wat een einde. :o en nu?! :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_96950610
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:34 schreef Arctura het volgende:
Cersei lijkt me een stuk "aardiger" in de serie dan in het boek - al geloof ik er zelf helemaal niks van. Ik snap wel waarom ze dat doen, het heeft alleen een averechts effect op me 8-)

SPOILER
Jaaaaa James Purefoy!!
Die kan dat echt fuckin goed :D
pi_96950993
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:29 schreef .aeon het volgende:

[..]

Waarom zouden de Dothraki dat doen? Ik denk dat ze Viserys nodig hebben, omdat (zoals hier eerder is gezegd door iemand) er in Westeros nog mensen trouw zijn aan de Targaryens. Terwijl er (denk ik) niemand zit te wachten op een Dothraki op de troon.
Goed, daar heb je ook een punt. Mijn idee is vooral dat de Dothraki een volk zijn dat verovert en vecht gewoon omdat het kan. Maar aan de wil van het volk heb ik mijn gedachten geen eigenlijk geen aandacht besteed.
Ik kan me overigens ook voorstellen dat Daenerys op enig moment haar broer zodanig zat is, dat zij hem laat ombrengen en zichzelf (of haar kind?) op de troon zet.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:01:32 #50
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_96956244
SPOILER: Alleen openen als je de boeken gelezen hebt
pi_96958380
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:01 schreef Gwywen het volgende:
SPOILER
pi_96959859
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:34 schreef Orbis het volgende:
Ik kan me overigens ook voorstellen dat Daenerys op enig moment haar broer zodanig zat is, dat zij hem laat ombrengen en zichzelf (of haar kind?) op de troon zet.
Hmm lijkt me sterk, maar ze was inderdaad wel pissig "The next time you lay a hand on me will be the last time you have one". Beter gaat Viserys een ander leger zoeken. Hij wordt door iedereen rondgeslagen :P
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:30:44 #53
7957 Chevalric
pi_96962165
quote:
SPOILER: boek-lezers only!
pi_96963637
Holy shit, dit was echt een bazenaflevering :D.
Er zit voor mijn gevoel een duidelijke stijgende lijn in. Zal ook wel met de actie te maken hebben.
Hoe The Mountain bijna die hele nek van dat paard door chopped _O- .

Ik vond het gevecht tussen Jaime en Ned ook best "realistisch" voor zover het een tv/film gevecht is. Tempo was lekker snel en het was ook weer zo over. Vond de scene tussen Cersei en Robert ook wat minder.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_96964330
Kijkcijfers zijn ook voor de derde maal op een rij naar recordhoogte gestegen ^O^ .
Goed nieuws en met de actie van deze aflevering zal het alleen maar toenemen waarschijnlijk.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:27:58 #56
270082 Arctura
Zoiby want go outside!
pi_96966406
Ik kijk veel gewelddadige series en (horror)films maar ik moet zeggen dat de laatste scène in de afgelopen aflevering me wel even de rillingen gaf. Vooral ook omdat Jory zo verdomde aardig is (en knap), Jaime zich als een verschrikkelijke asshole gedraagt en het allemaal zo levensecht wordt weergegeven. Huuuu.

Moet ook zeggen dat Littlefinger briljant gecast is. Ik vond de acteur al goed in The Wire, maar hij is echt geknipt voor deze rol. Hij ziet er ook precies goed uit qua bouw, een beetje een arrogant opdondertje.

SPOILER: Boek, pas op
In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:50:04 #57
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_96967896
Goede aflevering.

Catherine, die domme doos, heeft door haar ondoordachte acties voor een hoop nodeloos bloedvergieten gezorgd.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:01:36 #58
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_96968685
quote:
Die hoeft niet per se in een spoiler :+
  woensdag 18 mei 2011 @ 00:13:59 #59
94080 VeX-
pi_96972748
Amerikanen kunnen volgende week alvast 2 afleveringen bekijken (2e online tegen betaling).
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_96973272
6 & 7 in een dag? :7

Beter komen ze ook op eztv (a)
pi_96973600
sow wat een heerlijke aflevering zeg. De beste tot nu toe. HBO _O_
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:37:03 #62
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_96978462
Overigens mbt de discussie uit vorige topic. De relatieve militaire kracht per koninkrijk binnen westeros.

Starks: 45 000 men
Greyjoy: 20 000 men
Tully: 30 000 men
Arryn: 45 000 men
Lannister: 60 000 men
Tyrell 100 000 men
Baratheon (Stormlands): 30 000 men
Martell: 30 000 men -
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_96985040
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:53 schreef neilpad het volgende:
Hoe The Mountain bijna die hele nek van dat paard door chopped _O- .
Ja, toen sprong ik ook even op van m'n stoel. Brute actie.

woensdag 18 mei 2011 @ 12:46:32 #64
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_96985310
Ik vond dat stukje toen hij het strijdtoneel verliet ook mooi, toen zag je pas goed hoe enorm groot die kerel is.
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:48:52 #65
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_96985409
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:46 schreef Gwywen het volgende:
Ik vond dat stukje toen hij het strijdtoneel verliet ook mooi, toen zag je pas goed hoe enorm groot die kerel is.
Mijn broertje en ik zagen die scene laatst terug toen zij hij dat die guards die daar stonden express kleine mensen zijn zodat die gast nog groter lijkt.
Zit wat wat in natuurlijk :P.
pi_96990072
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:39 schreef L_auteur het volgende:

[..]

Ja, toen sprong ik ook even op van m'n stoel. Brute actie.

[ afbeelding ]
pfoe idd, zowiezo zaten er heel wat geweldige scene's in de aflevering. T/m het einde zelfs. Eerder had ik daar niet zo goed op gelet maar prachtig om al die details in de gebouwen, kleren, voorwerpen etc te zien. HBO heeft er geen half werk van gemaakt en volgens mij is dit over een paar jaar een serie die iedereen wel volgt
  woensdag 18 mei 2011 @ 16:16:31 #67
56749 BlaZ
pi_96993974
Het toernooi was overigens wel erg klein van opzet. Het publiek stond er 2 rijen dik, dit had ik me toch wel heel anders voorgesteld. Zeker in Kings Landing wat volgens het boek zón 500.000 inwoners moet tellen.
pi_96994332
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:16 schreef BlaZ het volgende:
Het toernooi was overigens wel erg klein van opzet. Het publiek stond er 2 rijen dik, dit had ik me toch wel heel anders voorgesteld. Zeker in Kings Landing wat volgens het boek zón 500.000 inwoners moet tellen.
Toch een beetje de beperking van een TV-serie, de Dothraki leken een paar afleveringen terug ook op zijn best een paar honderd man. In latere seizoen komen nog wat scenes waarvan ik me helemaal afvraag hoe ze die gaan filmen. Maar op die paar puntjes na halen ze tot nu toe wel alles uit hun budget.
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:26:04 #69
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_96995478
quote:
Viel mij ook al op inderdaad.
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:43:28 #70
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_96996205
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:46 schreef Gwywen het volgende:
hij moet 2.40 of zo iets zijn, dat haalt ie dan weer niet volgensmij :P
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:56:07 #71
56749 BlaZ
pi_96996731
Overigens klein minpuntje, was toch het gebrek aan publiek bij het toernooi.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:25 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Toch een beetje de beperking van een TV-serie, de Dothraki leken een paar afleveringen terug ook op zijn best een paar honderd man. In latere seizoen komen nog wat scenes waarvan ik me helemaal afvraag hoe ze die gaan filmen. Maar op die paar puntjes na halen ze tot nu toe wel alles uit hun budget.
Puur budget inderdaad, volgens het boek zou de Dothraki horde toch zeker uit 100.000 man bestaan.
Zal kwa budget lastig gaan worden want aantal veldslagen in boek 2 / 3 zit je toch snel aan 10.000/20.000 man

Op zich verder geen ramp, beperkt budget verder halen ze er het maximale uit.
pi_96996864
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 17:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Puur budget inderdaad, volgens het boek zou de Dothraki horde toch zeker uit 100.000 man bestaan.
Zal kwa budget lastig gaan worden want aantal veldslagen in boek 2 / 3 zit je toch snel aan 10.000/20.000 man

In de serie Rome moesten ze ook al gigantische veldslagen weergeven, misschien dat het dit maal wat meer met CGI gedaan zal worden anders zul je alleen telkens een aantal soldaten zien ipv een heel leger.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_96997371
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2011 17:58 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

In de serie Rome moesten ze ook al gigantische veldslagen weergeven, misschien dat het dit maal wat meer met CGI gedaan zal worden anders zul je alleen telkens een aantal soldaten zien ipv een heel leger.
in Rome lieten ze de echte grote veldslagen gewoon helemaal niet zien, namen ze een sprongetje in de tijd als het afgelopen was. Of ze lieten stukjes zien van een groepje zonder lang de grote massa te laten zien. En degene die 'gladiator de serie' verwacht hadden maar klagen :P
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:07:29 #74
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_97003499
quote:
De inwoners zaten allemaal thuis achter de TV Game of Thrones te kijken.
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:30:06 #75
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97004701
V.w.b. de mensenmassa's: in de boeken is the Red Keep ook altijd vol mensen, als je in de serie kijkt loopt er geen kip.
En ik mis Jalabhar Xho. }:|
pi_97006636
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 17:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dit is idd het enige minpuntje wat ik zo ongeveer kan ontdekken. Voor de rest snap ik de keuzes qua weglaten en toevoegen wel. Het is gewoon onmogelijk om alle lagen en lijnen in de serie terug te laten komen.
De scène tussen Renly en Loras vond ik trouwens wel te dik aangezet, jammer.

Krijg trouwens wel ontzettend zin de hele serie weer te gaan lezen door tv-serie zeg. In juli komt A Dance with Dragons uit, dat zou dan mooi aansluiten :P
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_97006766
Heb wel weer eens zin om een nieuwe serie te kijken. Dit thema lijkt me ontzettend vet, vroegere middeleeuwen, koninkrijken... is dit een aanrader?
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:10:48 #78
58560 Oksel
Gezellig.
pi_97007086
Echt toffe serie :)
pi_97007238
quote:
6s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:06 schreef ConscienceNL het volgende:
Heb wel weer eens zin om een nieuwe serie te kijken. Dit thema lijkt me ontzettend vet, vroegere middeleeuwen, koninkrijken... is dit een aanrader?
En dat vraag je hier? :P Ik vind het in ieder geval een van de leukste series sinds tijden, zeker in zijn soort.

Check gewoon even een trailer
pi_97008137
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:12 schreef .aeon het volgende:

[..]

En dat vraag je hier? :P Ik vind het in ieder geval een van de leukste series sinds tijden, zeker in zijn soort.

Check gewoon even een trailer
Ja :P, want in bijv. het DWDD-topic wordt er vooral geklaagd op het programma, dus dacht even hier vragen of het wel een goede serie is. Heb ook al wat trailers bekeken, dat ziet er wel vet uit, maar het zegt niet meteen iets over de hele serie. Maarja, heb de eerste 5 al, dus die ga ik binnenkort dan maar kijken.
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:28:29 #81
318507 Jester65
Stay frosty
pi_97008185
Dit is trouwens een fantastische bron van informatie over de boeken van Martin. Wel oppassen voor spoilers uiteraard. http://awoiaf.westeros.org/index.php/Main_Page
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:30:33 #82
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_97008309
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:30 schreef Gwywen het volgende:
V.w.b. de mensenmassa's: in de boeken is the Red Keep ook altijd vol mensen, als je in de serie kijkt loopt er geen kip.
En ik mis Jalabhar Xho. }:|
Wie? Dat was een van de ridders van overzee toch of niet? :S
Zo veel indruk heeft die niet op mij gemaakt. Maar ze laten er inderdaad wat weg. Had beric dondarrion ook niet al voorbij moeten komen?
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:37:16 #83
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97008775
Nee, heer Beric komt pas later, nadat Ned
SPOILER
Jalabhar Xho is die bruine man met z'n verenmantel. Ik vraag me al vier boeken lang af wat zijn rol in vredesnaam is in het verhaal (behalve een vrij nietszeggende figurant).
pi_97008936
Ik heb het idee dat deze serie een succesl is. Dat betekent vaak dat er meer van zulke series gaan komen. Wat zou een vette Fantasyserie zijn om te verfilmen? Ik denk aan de boeken van Joe Abercrombie, Robinn Hobb of Robert Jordan (als die drastisch ingekort zou kunnen worden?? (wellicht is dit off-topic en dan moet deze post maar genegeerd worden)
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:41:05 #85
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_97009012
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:37 schreef Gwywen het volgende:
Nee, heer Beric komt pas later, nadat Ned
SPOILER
Jalabhar Xho is die bruine man met z'n verenmantel. Ik vraag me al vier boeken lang af wat zijn rol in vredesnaam is in het verhaal (behalve een vrij nietszeggende figurant).
je bedoelt, iemand die zo expliciet genoemd word maar niets doet moet terug komen? :D Goede denkwijze, ik ben benieuwd :P
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:41:16 #86
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97009030
Ik denk dat HBO voor deze boekenserie gekozen heeft omdat het meer comploy&intrige dan fantasy is, wat wel goed bij het imago van HBO past.
Als ze echt fantasy met vuurbollen en magische zwaarden en goed vs. kwaad gaan verfilmen, kunnen ze beter Peter Jackson vragen.
pi_97009187
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:41 schreef Gwywen het volgende:
Ik denk dat HBO voor deze boekenserie gekozen heeft omdat het meer comploy&intrige dan fantasy is, wat wel goed bij het imago van HBO past.
Als ze echt fantasy met vuurbollen en magische zwaarden en goed vs. kwaad gaan verfilmen, kunnen ze beter Peter Jackson vragen.
maar zo zijn er meer fantasyseries (zonder al te veel vuurbollen en magische zwaarden). de serie van Joe Abercrombie is nog grimmiger dan de reeks van George RR Martin. daar zou men ook een vette fantasy-serie van kunnen maken
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:44:14 #88
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_97009239
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:41 schreef Gwywen het volgende:
gaat ook niet werken, te veel special effects voor een te kleine doelgroep. Juist omdat SoIaF veel intrige en complotten en personages heeft spreekt het ook niet fantasy liefhebbers aan. Ik zou geen andere fantasy serie weten die dit niveau haalt of waar het zou gaan werken. Misschien Patrick Rothfuss.
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:44:42 #89
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97009278
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:41 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

je bedoelt, iemand die zo expliciet genoemd word maar niets doet moet terug komen? :D Goede denkwijze, ik ben benieuwd :P
Ja, dat denk ik, want zo zit het hele verhaal in elkaar. :)
SPOILER
pi_97009387
Dat en omdat het gewoon een van de orgineelste en best geschreven fantasy series is sinds Lord of the Rings.
pi_97009407
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:44 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

gaat ook niet werken, te veel special effects voor een te kleine doelgroep. Juist omdat SoIaF veel intrige en complotten en personages heeft spreekt het ook niet fantasy liefhebbers aan. Ik zou geen andere fantasy serie weten die dit niveau haalt of waar het zou gaan werken. Misschien Patrick Rothfuss.
bijv.
Robin Hobb
Joe Abercrombie

Allemaal fantasy zonder al te veel draken, vuurbollen en elven ;) (en toch van een hoge kwaliteit)
pi_97009780
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:46 schreef neilpad het volgende:
Dat en omdat het gewoon een van de orgineelste en best geschreven fantasy series is sinds Lord of the Rings.
Dat is inderdaad een feit. Nu alleen nog hopen dat de serie ooit voltooid wordt. Overigens zijn er gelukkig ook fantasyseries die (nagenoeg) even goed zijn
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:50:57 #93
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_97009808
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:46 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

bijv.
Robin Hobb
Joe Abercrombie

Allemaal fantasy zonder al te veel draken, vuurbollen en elven ;) (en toch van een hoge kwaliteit)
Joe ken ik niet, toch maar eens checken :) Maar ik vind bij SoIaF vooral de grote schaal en de vele personages zo interessant :D Sommige gebeurtenissen komen echt over ala "ik wilde ze niet nemen als schrijven maar ik zag geen andere realistische uitweg voor het personage"

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:44 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik, want zo zit het hele verhaal in elkaar. :)
SPOILER
Ja klopt, dingen komen eigenlijk altijd terug, maar je moet de boeken eigenlijk voor elk deel weer opnieuw lezen om ze te onthouden :D
  donderdag 19 mei 2011 @ 00:34:07 #94
56749 BlaZ
pi_97016419
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:46 schreef neilpad het volgende:
Origineel ? Het sterkste punt vind ik eigenlijk dat alle karakters in het grijze gebied vallen er zijn weinig echt kwade of echt goede karakters. Ook is er niet een duidelijk hoofd personage dus erg divers.
  donderdag 19 mei 2011 @ 07:54:52 #95
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_97019920
De veldslagen worden inderdaad nog wel een issue denk ik, maar goed de cgi is tegenwoordig zover gevorderd dat daar wel een mouw aan te passen is. Zeker als we kijken hoeveel geld HBO er blijkbaar bereid is in te steken.
  donderdag 19 mei 2011 @ 08:37:38 #96
19242 yavanna
Results may vary.
pi_97020334
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 07:54 schreef DustPuppy het volgende:
De veldslagen worden inderdaad nog wel een issue denk ik, maar goed de cgi is tegenwoordig zover gevorderd dat daar wel een mouw aan te passen is. Zeker als we kijken hoeveel geld HBO er blijkbaar bereid is in te steken.
Ik heb laatst 'Rome' gekeken en de cgi daar vergeleken met Game of Thrones is een wereld van verschil, in groot voordeel van Game of Thrones. Ben wel hoopvol gestemt dat de komende veldslagen wel mooi zullen worden. :)
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  donderdag 19 mei 2011 @ 08:49:00 #97
7957 Chevalric
pi_97020493
Ik kwam laatst een filmpje tegen met de special effects voor Boardwalk Empire. Als je al ziet hoeveel daar gedaan wordt met effecten, dan moet het best mogelijk zijn. Daarnaast was er in de afgelopen Borgias aflevering ook een veldslag waarbij er enkele tienduizenden troepen moesten zijn, dat kwam ook wel over.
pi_97022826
Mooi hè om te zien hoe ze dat doen met die special effects.

Dus dat komt wel goed met de BWB ;)
pi_97065812
Als groot fan van de boeken, en na de eerste afleveringen nogal sceptisch, moet ik toch toegeven dat na de laatste aflevering ik ook wel gepakt ben. Begin ook steeds meer te wennen aan de manier waarop de meeste karakters zijn neergezet door de verschillende acteurs/actrices. Zeker Mark Addy (Robert) en Peter Dinklage (Tyrion) doen het echt goed. Alleen die Cersei he....zo'n belangrijk personage en absoluut (nog?) niet de verleidelijke, ijskoude femme-fatale zoals ik me haar had voorgesteld. Niet qua uiterlijk (best wel een mooie vrouw maar niet opvallend, en die constant opgetrokken wenkbrauw is ietwat storend als er op gaat letten..) en zeker niet qua karakter. Goed voorbeeld hoe wel? Denk aan Livia uit I Claudius (vergeet haar uiterlijk effe!). Een doortrapte vrouw die over lijken gaat om haar doel te bereiken...
Hope is the first step on the road to dissapointment
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:42:18 #100
7957 Chevalric
pi_97066128
Persoonlijk vind ik Cersei ook het minst goed uit de verf komen. Lena Headey is op zich een prima actrice, maar ze past gewoon niet bij het beeld dat ik van Cersei had. Persoonlijk had ik voor Cersei qua uiterlijk liever een typische Hollywood blondine gehad met een perfect figuur en meer natuurlijk blond.

Daarnaast wordt het karakter anders neergezet dan in de boeken. Zoals je zegt, in de boeken is zij veel meer de femme fatale. Dat komt in de serie er niet echt lekker uit. Ik vermoed dat ze het aangepast hebben, om het publiek meer binding met haar te geven. In de boeken kom je pas in de latere boeken er achter hoe ze eigenlijk in elkaar steekt en ik kreeg toen zelfs een beetje sympathie voor haar.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:56:14 #101
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_97070810
Wat een bazenserie, maar jammer van die gay scene :').
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:58:41 #102
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_97070900
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:56 schreef Houniet het volgende:
het blijft hbo, heb volgens mij nog geen enkele serie van ze gezien waar géén homo en bijbehorende sexscene in voorkwam.
pi_97070950
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:58 schreef planethugo het volgende:

[..]

het blijft hbo, heb volgens mij nog geen enkele serie van ze gezien waar géén homo en bijbehorende sexscene in voorkwam.
Het lijkt me dat het ook gewoon voorkomt in de boeken? Dan is het logisch dat het ook in de tv serie voorkomt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_97071052
quote:

[..]

Band of brothers?

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:59 schreef Felagund het volgende:

[..]

Het lijkt me dat het ook gewoon voorkomt in de boeken? Dan is het logisch dat het ook in de tv serie voorkomt.
het kwam ook niet in de boeken voor, teminste niet zo sterk dat je merkt dat ze homo waren.
pi_97071182
Ze waren in de boeken ook zeker beide homo, alleen daar was het wat subtieler. Het grote verschil met de serie is dat de boeken elk hoofdstuk vanuit het perspectief van 1 karakter is, en er zijn geen hoofdstukken uit het perspectief van Renly of Loras, dus het enige wat we in de boeken over hen weten is via het perspectief van anderen.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:39:38 #106
318507 Jester65
Stay frosty
pi_97072615
Het was me in de boeken in ieder geval niet echt opgevallen. Zoals het in de serie gebracht werd, had voor mij in ieder geval niet gehoeven.

Wat me in vergelijking met de boeken ook opviel was dat nu min of meer duidelijk was wie de personen waren die Arya afluisterde in de gewelven van het kasteel.
pi_97072813
quote:

[..]

Goh, het is net het echte leven... }:|
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:58:41 #108
133369 Jivis
Critikut
pi_97073492
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:56 schreef Houniet het volgende:
Dat geluidje ook toen die ridder 'down under' ging :'(.
Amen.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:46:46 #109
7957 Chevalric
pi_97075708
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:58 schreef Jivis het volgende:

[..]

Dat geluidje ook toen die ridder 'down under' ging :'(.
En dat geluidje stoorde je niet bij de eerste scene van Tyrion? Want Roz de prostituee maakte exact dezelfde smakkende geluidjes voordat ze in beeld kwam.

Ik vind die hele scene jammer omdat in de boeken het veel subtieler gebracht werd en dat de scene op dat moment in het verhaal niet past. Dat Renly en Loras gay zijn, zal me aan m'n achterwerk oxideren, afgezien van de effecten daarvan op het hele verhaal.

Ik vind het irritanter dat zoveel mensen er moeite mee hebben omdat het gay-sex betrof, terwijl niemand zich eraan stoort als het man/vrouw is (zelfs als de man in kwestie een dwerg is).
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:54:59 #110
94346 Northside
We'll see
pi_97076016
Heb de boeken een tijd terug gelezen en vond ze toen top (pas sinds kort iets gelezen dat ik 'beter' vond). Vond het toen alleen ontzettend vervelend dat het niet opschoot met de rest van de boeken uit de serie. Schijnt vaker voor te komen bij schrijvers? *kuch* robert jordan *kuch* Anyways, om hetzelfde probleem bij de serie te voorkomen: hoeveel afleveringen staan er in de planning? Is het de moeite waard om even te wachten en straks een weekendje een marathon te houden?
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:58:15 #111
133369 Jivis
Critikut
pi_97076142
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:46 schreef Chevalric het volgende:

[..]

En dat geluidje stoorde je niet bij de eerste scene van Tyrion? Want Roz de prostituee maakte exact dezelfde smakkende geluidjes voordat ze in beeld kwam.

Ik vind die hele scene jammer omdat in de boeken het veel subtieler gebracht werd en dat de scene op dat moment in het verhaal niet past. Dat Renly en Loras gay zijn, zal me aan m'n achterwerk oxideren, afgezien van de effecten daarvan op het hele verhaal.

Ik vind het irritanter dat zoveel mensen er moeite mee hebben omdat het gay-sex betrof, terwijl niemand zich eraan stoort als het man/vrouw is (zelfs als de man in kwestie een dwerg is).
Sorry, ik ben hetero dus ik kijk niet graag naar gayseks. Logisch toch? Verder stoorde ik me er niet erg aan moet ik zeggen, er was toch niets te zien. Bovenstaande comment van mij was ook meer als grapje bedoeld.
Amen.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 15:51:53 #112
7957 Chevalric
pi_97078153
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:54 schreef Northside het volgende:
Heb de boeken een tijd terug gelezen en vond ze toen top (pas sinds kort iets gelezen dat ik 'beter' vond). Vond het toen alleen ontzettend vervelend dat het niet opschoot met de rest van de boeken uit de serie. Schijnt vaker voor te komen bij schrijvers? *kuch* robert jordan *kuch* Anyways, om hetzelfde probleem bij de serie te voorkomen: hoeveel afleveringen staan er in de planning? Is het de moeite waard om even te wachten en straks een weekendje een marathon te houden?
Er zijn 10 afleveringen voor dit seizoen, dus je zou nog een maandje of anderhalf kunnen wachten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:58 schreef Jivis het volgende:

[..]

Sorry, ik ben hetero dus ik kijk niet graag naar gayseks. Logisch toch? Verder stoorde ik me er niet erg aan moet ik zeggen, er was toch niets te zien. Bovenstaande comment van mij was ook meer als grapje bedoeld.
Vooruit dan ;). Ik heb er zelf ook niks mee, ik vind het alleen irritant dat mensen zich er zo enorm aan storen, vervolgens beweren dat het niet gaat om het homogebeuren, terwijl ze niet klagen over de hetero-sex scenes. Ik ben zelf trouwens ook niet homo, maar wil mensen gewoon in hun waarde laten :).
pi_97097753
Tja, ik vind het wel typisch. We hebben incest gezien tussen broer en zus, verkrachting van een dertienjarige en veel seks met prostituees, waaronder eentje die op haar negende aan het bordeel verkocht werd. Maar we zien één tamme homoscène (waarin je niks ziet en er ook niet heftig gekreund wordt ofzo) en het is ineens "jammer".
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:26:25 #114
56749 BlaZ
pi_97097847
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:24 schreef lunapuella het volgende:
Tja, ik vind het wel typisch. We hebben incest gezien tussen broer en zus, verkrachting van een dertienjarige en veel seks met prostituees, waaronder eentje die op haar negende aan het bordeel verkocht werd. Maar we zien één tamme homoscène (waarin je niks ziet en er ook niet heftig gekreund wordt ofzo) en het is ineens "jammer".
Omdat het niet in boek zo wordt verteld. Ik heb de boeken gelezen en was behoorlijk verrast.
pi_97098120
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Omdat het niet in boek zo wordt verteld. Ik heb de boeken gelezen en was behoorlijk verrast.
Ik vond het zelf ook wat overdone, omdat het in het boek allemaal zo heerlijk subtiel wordt gebracht maar zo'n soort scene had grofweg zeker voor kunnen komen, alleen vanwege de manier van schrijven hebben we het nooit 'zien' gebeuren.
Ik vind vooral jammer dat Renly beetje als een pussy wordt weggezet, terwijl in het boek hij zeker geen doetje was en dat in het boek Loras duidelijk de jongere van de twee was, net 16 oid. en Renly al (bijna?)in de 30.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:32:58 #116
148689 Muis006
pi_97098290
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]

In de boeken is de huwelijksnacht (en sowieso de hele relatie) van Drogo en Dany ook niet zoals in de serie.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:37:16 #117
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97098540
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:30 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik vond het zelf ook wat overdone, omdat het in het boek allemaal zo heerlijk subtiel wordt gebracht maar zo'n soort scene had grofweg zeker voor kunnen komen, alleen vanwege de manier van schrijven hebben we het nooit 'zien' gebeuren.
Ik vind vooral jammer dat Renly beetje als een pussy wordt weggezet, terwijl in het boek hij zeker geen doetje was en dat in het boek Loras duidelijk de jongere van de twee was, net 16 oid. en Renly al (bijna?)in de 30.
Volgens mij was Renly in het boek nog maar heel jong. Er staat me iets bij dat hij op zijn vijfde of zo al heer van Stormeinde was.
Ik kan het mis hebben hoor, ik heb wel veel kennis paraat maar ben GRRM zelf niet hè :P
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:46:22 #118
56749 BlaZ
pi_97099140
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:32 schreef Muis006 het volgende:

[..]

In de boeken is de huwelijksnacht (en sowieso de hele relatie) van Drogo en Dany ook niet zoals in de serie.
Is me niet opgevallen maar ja dat is boek 1 ook. Wat was er dan anders in het boek? Dit is wel een aardig groot verschil , maar uiteindelijk maakt het ook weinig uit :)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:47:08 #119
56749 BlaZ
pi_97099194
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:37 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Volgens mij was Renly in het boek nog maar heel jong. Er staat me iets bij dat hij op zijn vijfde of zo al heer van Stormeinde was.
Ik kan het mis hebben hoor, ik heb wel veel kennis paraat maar ben GRRM zelf niet hè :P
Nee Renly was wat jonger als zijn broer de Koning 30/35 zou ik gokken
  vrijdag 20 mei 2011 @ 23:04:39 #120
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97100213
Veel jonger, ik heb het nagevraagd, en kreeg dit antwoord:
quote:
Though Sansa makes him out to be 18 in AGoT, his age settles at about 21 in ACoK.
Iedereen was in de boeken overigens veel jonger dan in de serie. Robb en Jon waren 14, Bran 8, Ned 32 en Robert hooguit 35.
Ik vind het overigens wel goed dat ze de personages in de boeken wat ouder hebben gedaan.
GRRM zei zelf later ook dat hij z'n personages (zeker de kinderen) bij nader inzien beter een paar jaar ouder had kunnen laten zijn.
pi_97103139
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:32 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ja! Ook een minpunt. In de boeken merkt ze in de huwelijksnacht al iets van zijn menselijke kant, in de serie moet ze het er echt uitwringen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_97103188
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 23:04 schreef Gwywen het volgende:
Veel jonger, ik heb het nagevraagd, en kreeg dit antwoord:

[..]

Iedereen was in de boeken overigens veel jonger dan in de serie. Robb en Jon waren 14, Bran 8, Ned 32 en Robert hooguit 35.
Ik vind het overigens wel goed dat ze de personages in de boeken wat ouder hebben gedaan.
GRRM zei zelf later ook dat hij z'n personages (zeker de kinderen) bij nader inzien beter een paar jaar ouder had kunnen laten zijn.
Ik vind het juist wel realistisch in de zin dat er vroeger veel vroeger volwassen gedrag werd verwacht van hooggeboren kinderen, inclusief huwelijken...
  zaterdag 21 mei 2011 @ 02:14:34 #123
32402 s0k
..............................
pi_97107332
HBO kan het natuurlijk niet verkopen dat er kinderen van 14 uit elkaar getrokken worden :')
Het valt me ook op dat er doelbewust geen leeftijden worden genoemd in de tv-serie.
..................................................................................................................................................
pi_97108291
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 02:14 schreef s0k het volgende:
Het valt me ook op dat er doelbewust geen leeftijden worden genoemd in de tv-serie.
Worden er wel. Beter opletten.
Kattentrapper...
  zaterdag 21 mei 2011 @ 03:30:14 #125
32402 s0k
pi_97108370
...

Iets met Sansa en Joffrey toch? |:(
..................................................................................................................................................
pi_97108489
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 03:30 schreef s0k het volgende:
...

Iets met Sansa en Joffrey toch? |:(
Bran is sowieso meerdere keren tien genoemd en van Jon staat me bij dat hij zestien a zeventien is. Dat betekent dat Robb ook zeventien is. Sansa vertelt aan de koningin dat ze dertien is. Van Rickon wordt volgens mij gezegd dat hij zes is. Dus dan rest alleen Arya van de Stark-kinderen nog.

Gezien de leeftijdsverschillen in de boeken zal Joffrey dan wel vijftien zijn.
Kattentrapper...
pi_97109071
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 02:14 schreef s0k het volgende:
HBO kan het natuurlijk niet verkopen dat er kinderen van 14 uit elkaar getrokken worden :')
Daenerys is dertien toch, die wordt toch behoorlijk te grazen genomen...
quote:
Wellus ;)
pi_97115740
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 08:10 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Daenerys is dertien toch, die wordt toch behoorlijk te grazen genomen...
In de tv-serie ook?
Kattentrapper...
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:12:15 #129
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_97116679
Net weer even teruggekeken en het zwaardwerk in die laatste scene was inderdaad niet heel boeiend. Wel heel sick hoe Jaime hem zo vol in zn oog stak en even schuin naar Ned keek. Ned's zwaarwerk viel me niet tegen voor een 'oude' man. Mooiste vond ik het gevecht tussen the Mountain & the Hound, waar de laatste binnen een fractie van een seconde op zn knie valt als zijn koning hem dat beveelt. Gaaf!
pi_97116852
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:12 schreef Luuksor het volgende:
Net weer even teruggekeken en het zwaardwerk in die laatste scene was inderdaad niet heel boeiend. Wel heel sick hoe Jaime hem zo vol in zn oog stak en even schuin naar Ned keek. Ned's zwaarwerk viel me niet tegen voor een 'oude' man. Mooiste vond ik het gevecht tussen the Mountain & the Hound, waar de laatste binnen een fractie van een seconde op zn knie valt als zijn koning hem dat beveelt. Gaaf!
En daar ontweek die ook nog een slag mee of heb ik het fout. :D
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:31:37 #131
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_97117342
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:16 schreef truedestiny het volgende:

[..]

En daar ontweek die ook nog een slag mee of heb ik het fout. :D
Klopt; echt een bazen-move.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:06:12 #132
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97118455
The Hound is sowieso een baas. Ik hoop dat zijn rol wat meer in beeld gebracht wordt, net als in de boeken.
SPOILER
pi_97119090
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 13:48 schreef Bril_idioot het volgende:

[..]

In de tv-serie ook?
Haar leeftijd is in de serie nog niet genoemd, dus voorlopig moeten we er maar vanuit gaan dat ze net zoals in het boek 13 is.
pi_97122046
quote:
Deze dus:
pi_97123486
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 15:33 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Haar leeftijd is in de serie nog niet genoemd, dus voorlopig moeten we er maar vanuit gaan dat ze net zoals in het boek 13 is.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze iets ouder was, aangezien de leeftijd van alle kids een jaartje of twee/drie omhoog gegooid is.
Kattentrapper...
pi_97125454
Ik schat haar 16/17.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 19:15:36 #137
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_97127054
13?

Dan hadden ze beter Keira Knightley kunnen casten, die heeft net zoveel tiet als een gemiddelde 13-jarige.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 19:18:30 #138
21467 franske19
Hit the deck!
pi_97127164
quote:
Net weer even teruggekeken en het zwaardwerk in die laatste scene was inderdaad niet heel boeiend. Wel heel sick hoe Jaime hem zo vol in zn oog stak en even schuin naar Ned keek. Ned's zwaarwerk viel me niet tegen voor een 'oude' man.
Hier volgde men niet het boek.
quote:
Mooiste vond ik het gevecht tussen the Mountain & the Hound, waar de laatste binnen een fractie van een seconde op zn knie valt als zijn koning hem dat beveelt. Gaaf!
En hier wel.

Op zich snap ik dat ze wat meer actie in de episode wilde hebben.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 19:19:11 #139
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_97127189
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:18 schreef franske19 het volgende:

[..]

Hier volgde men niet het boek.

[..]

En hier wel.

Op zich snap ik dat ze wat meer actie in de episode wilde hebben.
Vind de actie en 'de rest' wel mooi in balans zo.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 19:22:16 #140
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_97127322
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 18:28 schreef .aeon het volgende:
Ik schat haar 16/17.
Ze is 23 in het echt.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zaterdag 21 mei 2011 @ 19:55:41 #141
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_97128543
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:22 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Ze is 23 in het echt.
En ik zou der doen!
  zaterdag 21 mei 2011 @ 21:00:21 #142
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_97130920
Wie niet. :')
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_97131804
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:00 schreef drumstickNL het volgende:
Wie niet. :')
Ik :')
  zaterdag 21 mei 2011 @ 21:26:09 #144
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_97131832
Stiekem wel toch? :@
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_97132495
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:26 schreef drumstickNL het volgende:
Stiekem wel toch? :@
Nope. Hoewel het gros van de mannelijke cast zou moeten rennen voor hun leven :9~
  zaterdag 21 mei 2011 @ 21:59:48 #146
56749 BlaZ
pi_97133233
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nope. Hoewel het gros van de mannelijke cast zou moeten rennen voor hun leven :9~
lol !
  zaterdag 21 mei 2011 @ 22:38:46 #147
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_97134965
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Laat me raden, The Hound?
pi_97135511
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:22 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Ze is 23 in het echt.
wow, dan speelt ze die rol nog beter dan gedacht, ik had haar echt niet ouder dan 16 geschat. Ze speelt gewoon een rol die 10 jaar jonger is dan ze werkelijk is :o
Trouwens ook goed gedaan door de grimeur, zonder dat zou het niet gelukt zijn, hier ziet ze er toch wel ouder uit :P
pi_97136953
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:38 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Laat me raden, The Hound?
Ook :@
pi_97136971
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:50 schreef eLiNSANIUM het volgende:

[..]

wow, dan speelt ze die rol nog beter dan gedacht, ik had haar echt niet ouder dan 16 geschat. Ze speelt gewoon een rol die 10 jaar jonger is dan ze werkelijk is :o
Trouwens ook goed gedaan door de grimeur, zonder dat zou het niet gelukt zijn, hier ziet ze er toch wel ouder uit :P[ afbeelding ]
Hallo, herken r niet eens :o
pi_97145600
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 16:59 schreef Haijo het volgende:
Deze dus:
[ afbeelding ]
Lol, dat paard ook op de achtergrond.
  zondag 22 mei 2011 @ 09:08:06 #152
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_97145958
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:50 schreef eLiNSANIUM het volgende:

[..]

Trouwens ook goed gedaan door de grimeur, zonder dat zou het niet gelukt zijn, hier ziet ze er toch wel ouder uit :P[ afbeelding ]
Vind haar in de serie sowieso een stuk aantrekkelijker. Maar dat heb ik vaker met vrouwen in series, die zijn dan niet echt fotogeniek op de één of andere manier. Op film zijn ze echt nice maar als je vervolgens foto's opzoekt valt het vaak wat tegen.
  zondag 22 mei 2011 @ 09:15:29 #153
51794 Rahl
pi_97145994
Vanavond *O*
last.fm
  zondag 22 mei 2011 @ 09:19:07 #154
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_97146014
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 09:15 schreef Rahl het volgende:
Vanavond *O*
Eerder vannacht/morgenochtend. :')
pi_97146917
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2011 09:08 schreef boem-dikkie het volgende:

Vind haar in de serie sowieso een stuk aantrekkelijker. Maar dat heb ik vaker met vrouwen in series, die zijn dan niet echt fotogeniek op de één of andere manier. Op film zijn ze echt nice maar als je vervolgens foto's opzoekt valt het vaak wat tegen.
Zit natuurlijk ook een compleet makeup team achter.
pi_97148424
Volgens mij had ik ergens gelezen dat Dany in de serie 16 moet voorstellen.
Lettend op haar lichaam is dat ook wel plausibel.
(En het zichtbare verschil met de actrice die Sansa speelt en wel 13 voorsteld)
Viagra (vi-ag'-ruh) n. A chemical which increases the flow of blood to a man's brain
pi_97154923
Aangezien er meermalen in de serie wordt gezegd dat de Rebellion 17 jaar geleden is, en Daenerys is geboren tijdens of vlak na deze Rebellion kunnen we haar leeftijd inderdaad schatten op 16/17. Wel slim van de makers van de show, ze hebben deze Rebellion gewoon 3/4 jaar teruggeplaatst waardoor alle kinderen 3/4 jaar ouder zijn geworden.
pi_97156394
Ik denk dat 13 jaar en sex (leek op verkrachting) ook voor HBO een brug te ver was :')
pi_97168366
Ik wil ook een dire wolf puppy :'(
  zondag 22 mei 2011 @ 20:56:54 #160
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97171838
Weet je wel hoe gróót die beesten worden? :P
  zondag 22 mei 2011 @ 20:59:42 #161
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_97172051
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:56 schreef Gwywen het volgende:
Weet je wel hoe gróót die beesten worden? :P
ik denk dat het opruimen van hun poep nog veel vervelender is :P
Morgen weer *O*
  zondag 22 mei 2011 @ 21:03:07 #162
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_97172288
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:49 schreef verregentmeisje het volgende:
Volgens mij had ik ergens gelezen dat Dany in de serie 16 moet voorstellen.
Lettend op haar lichaam is dat ook wel plausibel.
(En het zichtbare verschil met de actrice die Sansa speelt en wel 13 voorsteld)
Vind Sansa inderdaad niet per se 13 lijken, terwijl de actrice zelf ook nog maar 15 is.
pi_97177731
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:59 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ik denk dat het opruimen van hun poep nog veel vervelender is :P
Morgen weer *O*
Ik dacht vannacht?
  zondag 22 mei 2011 @ 22:29:12 #164
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_97178881
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:14 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik dacht vannacht?
vannacht is toch morgen :P
pi_97181907
2 afleveringen te kijken, 7 is direct erna op HBO Go te zien :D
  maandag 23 mei 2011 @ 01:03:42 #166
94080 VeX-
pi_97185889
Ja, maar alleen voor Amerikanen.
pi_97186021
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 01:03 schreef VeX- het volgende:
Ja, maar alleen voor Amerikanen.
Die het vervolgens uploaden.
Kattentrapper...
pi_97186103
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 01:10 schreef Bril_idioot het volgende:

[..]

Die het vervolgens uploaden.
*O*
  maandag 23 mei 2011 @ 09:57:32 #169
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_97189770
Nou dan heeft hij toch nog zijn kroon. _O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 23 mei 2011 @ 10:32:31 #170
21467 franske19
Hit the deck!
pi_97190465
Denk dat ze te veel in deze aflevering (nr. 6) hebben moeten proppen, zat niet echt een goede flow in zoals de andere afleveringen. Een van de mindere tot nog toe naar mijn mening.
pi_97190735
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2011 09:57 schreef Mani89 het volgende:
Nou dan heeft hij toch nog zijn kroon. _O_
Hehe :D
  maandag 23 mei 2011 @ 10:50:43 #172
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_97190927
Is 07 er ook al dan?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 23 mei 2011 @ 11:50:41 #173
312527 Cowwithmilk
'De Witte Motor'
pi_97194977
:o :o :o :o
Wat de fuuuuck Viserys :D

En the Eyrie, wat een gaaf kasteel is dat _O_
  maandag 23 mei 2011 @ 12:52:38 #175
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_97195306
Geen spoilers nog bitte. :@
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 23 mei 2011 @ 13:04:47 #176
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_97195849
Het gaat nu beginnen mensen. :Y

SPOILER
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_97195979
Wow, wat een einde. Ben even helemaal van mijn a propos gebracht.
Kattentrapper...
  maandag 23 mei 2011 @ 13:09:47 #178
51794 Rahl
pi_97196033
Veel plezier met je kroon, Viserys :D
last.fm
  maandag 23 mei 2011 @ 13:10:31 #179
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_97196063
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:52 schreef drumstickNL het volgende:
Geen spoilers nog bitte. :@
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 23 mei 2011 @ 13:11:45 #180
51794 Rahl
pi_97196115
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:10 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Hij is uitgezonden en allang te downloaden. Aangezien dit het USA topic is mogen we hier de aflevering spoilen wat we willen.
last.fm
pi_97197101
It's getting better and better.
  maandag 23 mei 2011 @ 13:35:54 #182
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_97197155
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:11 schreef Rahl het volgende:

[..]

Hij is uitgezonden en allang te downloaden. Aangezien dit het USA topic is mogen we hier de aflevering spoilen wat we willen.
Het was ook slechts een verzoek, als je een klootzak wil zijn dan moet je dat zelf weten. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_97197185
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:19 schreef Fingon het volgende:
2 afleveringen te kijken, 7 is direct erna op HBO Go te zien :D
Zekerste weten dit. Kan niks vinden op het grote web.
  maandag 23 mei 2011 @ 13:37:02 #184
51794 Rahl
pi_97197204
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:35 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Het was ook slechts een verzoek, als je een klootzak wil zijn dan moet je dat zelf weten. :P
Het is geen klootzakkerij, het is al jaren een simpele wet in TVR: als je in het USA topic komt nadat de aflevering is uitgezonden loop je een risico op spoilers. Heb je 'm nog niet gezien, moet je niet in het USA topic komen. Simpel.
last.fm
pi_97197496
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:35 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Dat heeft er natuurlijk niks mee te maken. Je moet hier gewoon nog niet komen.

Toffe aflevering weer! En inderdaad, die kroon _O- .
pi_97198324
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:36 schreef truedestiny het volgende:

[..]

Zekerste weten dit. Kan niks vinden op het grote web.
Ik ook niet, maar hopelijk hoeven we geen week meer te wachten O+
  maandag 23 mei 2011 @ 14:44:16 #187
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_97200224
EP 7 dus (nog) niet te vinden op het web, jammer had wel zin in meer na het einde van 6 :D
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  maandag 23 mei 2011 @ 14:45:26 #188
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_97200275
Wat een bazen aflevering weer! Ben helemaal weg van Tyrion en Bronn. Maar ook die laatste scene, hoe Viserys als een bonk op de grond valt. Die hele scene was voor mij bijna even onverwachts als in het boek.

Hoeveel afleveringen zijn er voor dit seizoen, 10 of 12? Twaalf lijkt me iets te lang voor het eerste boek, want er zit per aflevering best veel vaart in. Ik hoop met aflevering 7 wel wat meer van de Wall te zien, ben ontzettend benieuwd hoe ze die gebeurtenissen in beeld gaan brengen.
pi_97200282
Ik moest zowat kotsten met dat hart, wat goor zeg.
  maandag 23 mei 2011 @ 15:09:20 #190
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_97201204
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:45 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik moest zowat kotsten met dat hart, wat goor zeg.
Ik vond dat juist echt vette scene dat wijf is zo lekker zelf als ze helemaal onder het bloed zit :P.
pi_97201227
Jeej, 7 gevonden :D
pi_97201602
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:09 schreef .aeon het volgende:
PM even? :P
pi_97201726
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:09 schreef .aeon het volgende:
Waar?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 23 mei 2011 @ 15:27:39 #194
32402 s0k
pi_97201936
  maandag 23 mei 2011 @ 15:42:16 #195
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_97202590
quote:
Hoe? Ik kan het ook niet vinden :{
Find hungry samurai...
  maandag 23 mei 2011 @ 15:45:45 #196
258860 Cliffy
Groovy!
pi_97202770
quote:
SD :{w
  maandag 23 mei 2011 @ 15:46:06 #197
32402 s0k
pi_97202802
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:45 schreef Cliffy het volgende:

[..]

SD :{w
Volgende week pas 720p he.
  maandag 23 mei 2011 @ 15:54:11 #198
304846 Cocu
Wie anders?
pi_97203166
Heerlijke episode _O_

De kroning was beter dan ik had verwacht!
Bronn _O_

55 Minuten leken eerder 20 minuten.
pi_97203444
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:42 schreef CoJackso het volgende:

[..]

Hoe? Ik kan het ook niet vinden :{
Kan hem ook alsnog niet vinden...
  maandag 23 mei 2011 @ 16:07:01 #200
258860 Cliffy
Groovy!
pi_97203723
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:46 schreef s0k het volgende:

[..]

Volgende week pas 720p he.
Daar wacht ik graag op :)
  maandag 23 mei 2011 @ 16:18:53 #201
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_97204324
Ik kijk alles in 720p dus ik wacht wel een weekje. Dat einde was geniaal. Hier heb je je kroon, bam!
pi_97204614
SPOILER: ep7
pi_97205063
ik ben benieuwd, vanavond lekker kijken!
Hope is the first step on the road to dissapointment
  maandag 23 mei 2011 @ 16:39:23 #204
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_97205582
Dus episode 7 komt volgende week pas? ;(
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 23 mei 2011 @ 16:42:29 #205
304846 Cocu
Wie anders?
pi_97205791
Al zou ik episode 7 nu kunnen kijken zou ik het nog niet doen.
Dan moet je 2 weken wachten in plaats van 1. :P
pi_97205827
SPOILER: Ep 7
Kattentrapper...
pi_97206002
Ik wacht wel op HBO on demand 1080i
pi_97206321
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 16:43 schreef Bril_idioot het volgende:
  maandag 23 mei 2011 @ 17:29:10 #209
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_97208117
Fuck waarom heb ik gekeken, dat worden nu zeker 2 hele lange weken :')
pi_97208349
aaa wordt nu echt spannend hoor in episode 7. :P
pi_97209000
Zo wat een mooie serie zeg. Eindelijk weer een waardige opvolger voor The Tudors. Al was dat een historische serie.

Legend of the Seeker is er niks bij. En van Camelot heb ik nog maar 2 afleveringen gezien..
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
  maandag 23 mei 2011 @ 17:52:09 #212
94346 Northside
We'll see
pi_97209205
Gaat iedereen die de serie kijkt nu ook de boeken kopen eigenlijk?
Ja, ik generaliseer.
pi_97209266
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:52 schreef Northside het volgende:
Ik ben pas begonnen in het eerste boek. Daarin loop ik nog wat achter, ik ben in het boek net bij "aflevering 2".
Album top 100 2024
  maandag 23 mei 2011 @ 17:54:09 #214
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97209310
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:48 schreef Junglebeast het volgende:
Zo wat een mooie serie zeg. Eindelijk weer een waardige opvolger voor The Tudors. Al was dat een historische serie.
Deze serie kun je ook best historisch noemen, in een iets andere betekenis van het woord weliswaar ;)

quote:
Dat hopen ze natuurlijk wel, vandaar de nieuwe uitgaven met acteurs-op-de-kaft. :)

Gelukkig kan ik me die uitgaaf besparen. Ik heb de serie al een keer of vijf gelezen. :@ 8)7
pi_97209338
quote:
Ik heb ze besteld :Y
pi_97209553
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:54 schreef .aeon het volgende:

[..]

Ik heb ze besteld :Y
Ik ook. Heb ze nog niet binnen en ben daarom alvast begonnen aan een (illegaal) e-book van het eerste boek.
Kattentrapper...
  maandag 23 mei 2011 @ 17:59:47 #217
312527 Cowwithmilk
'De Witte Motor'
pi_97209575
Even een vraagje, hoe kijken jullie de afleveringen?
Ik doe het via www.watchthisnow.org maar ik ben niet echt tevreden over de kwaliteit.
pi_97209584
quote:
Ik zat er wel aan te denken, misschien deze zomer.

De eindes hebben bij zowat elke aflevering toch wel een hoog wtf gehalte.
Viserys :%
Niet verwacht.

Ik heb de lijst met karakters en relaties nu standaard openstaan, want het is soms nog best
verwarrend wie wie is.

Ik wacht nog wel even met aflevering 7 totdat er een betere versie is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Silencer op 23-05-2011 18:17:24 ]
pi_97209627
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:59 schreef Cowwithmilk het volgende:
Ik doe het via www.watchthisnow.org maar ik ben niet echt tevreden over de kwaliteit.
Ik download ze van usenet.
  maandag 23 mei 2011 @ 18:04:29 #220
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_97209797
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:29 schreef N-E-R-D het volgende:
Fuck waarom heb ik gekeken, dat worden nu zeker 2 hele lange weken :')
Inderdaad :|W Episode 7 is zeer goed en het einde is fantastisch.

Ik denk dat ik de boeken bewaar voor de vakantie :)
Find hungry samurai...
  maandag 23 mei 2011 @ 18:05:55 #221
94080 VeX-
pi_97209865
Ik had liever op de HD rip gewacht, maar ik ga toch ook maar aan aflevering 7 beginnen.
pi_97211020
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 16:42 schreef Cocu het volgende:
Al zou ik episode 7 nu kunnen kijken zou ik het nog niet doen.
Dan moet je 2 weken wachten in plaats van 1. :P
  maandag 23 mei 2011 @ 18:59:12 #223
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97212270
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:00 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik download ze van usenet.
Sodeju wat een enorme taalfout op die site :X
pi_97212307
quote:
Op eztv.it staan altijd 720p versies.

OT:

Tyrion is echt briljant. :')
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_97216327
Bazenaflevering weer _O_ Dat einde, prachtig weergegeven. Dat gevecht tussen Bronn en Lord Vardis is ook geweldig. De beslissing van Ned dat het tijd is voor gerechtigheid _O_ Booyah!

Oh ja:
SPOILER
  maandag 23 mei 2011 @ 21:07:27 #226
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_97220428
Begrijp ik het nou goed dat het blonde Lannister-jochie gewoon een incest kind is van Jaime en zijn zus?
  maandag 23 mei 2011 @ 21:09:02 #227
148689 Muis006
pi_97220552
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:07 schreef boem-dikkie het volgende:
Begrijp ik het nou goed dat het blonde Lannister-jochie gewoon een incest kind is van Jaime en zijn zus?
SPOILER
  maandag 23 mei 2011 @ 21:09:33 #228
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_97220595
Sick.
  maandag 23 mei 2011 @ 21:10:13 #229
148689 Muis006
pi_97220631
quote:
9s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Sick.
SPOILER
  Moderator maandag 23 mei 2011 @ 21:12:36 #230
9859 crew  Karina
Woman
pi_97220800
Mooie aflevering, die dwerg met Mord! De gouden kroon op het eind en de Khaleesi die nu een echte koningin begint te worden.

Ik ben heel benieuwd hoe dat zit met die draken ook vanwege het moment dat ze dat ei in het vuur gewoon kon vastpakken zonder zich te verbranden.
quote:
EZTV torrent. Ik kijk niet de HD versie, ik zie toch het verschil amper met mijn CRT tv :') Ik kijk wel met Engelse ondertitels, dan is het toch iets makkelijker te volgen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 23 mei 2011 @ 21:13:55 #231
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_97220876
quote:
99s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:12 schreef Karina het volgende:
Mooie aflevering, die dwerg met Mord! De gouden kroon op het eind en de Khaleesi die nu een echte koningin begint te worden.

Ik ben heel benieuwd hoe dat zit met die draken ook vanwege het moment dat ze dat ei in het vuur gewoon kon vastpakken zonder zich te verbranden.

Nou ja, Daenerys is dus wél een echte 'dragon', aangezien ze op het einde zei dat een 'echte' dragon zichzelf niet kan branden.
pi_97221394
Ja, weer erg leuke aflevering. En ik ben inderdaad met het boek begonnen. Fantastisch boek trouwens, alhoewel ik nog maar net in "aflevering 2" ben aanbeland :P
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  maandag 23 mei 2011 @ 22:54:33 #233
25034 neilpad
Changry!
pi_97227989
Vond hem niet zo sterk als de vorige aflevering maar nog steeds enkele zeer bazige momenten :D.
Bronn is sowieso een held _O_, die "CLUNCK" toen Viserys op de grond viel _O- .
  maandag 23 mei 2011 @ 23:02:10 #234
133369 Jivis
Critikut
pi_97228471
Ligt het aan mij of wordt deze serie met de week beter? :D
Amen.
pi_97229377
Ouch, Viserys onze arme draak. Nooit geweten dat Dany zoveel rauw vlees op kon krijgen :P
  maandag 23 mei 2011 @ 23:29:02 #236
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97230095
Ik ging bijna over m'n nek toen ze dat hart moest opeten :r
pi_97230144
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:29 schreef Gwywen het volgende:
Ik ging bijna over m'n nek toen ze dat hart moest opeten :r
Ik zat aan m'n lasagna tijdens die scene. Maar even geskipped.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:02:04 #238
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_97231706
Zullen we hier geen ep7 doen? of is ie al in kwaliteit te vinden
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:03:29 #239
312527 Cowwithmilk
'De Witte Motor'
pi_97231767
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:02 schreef Luuksor het volgende:
Zullen we hier geen ep7 doen? of is ie al in kwaliteit te vinden
Het ligt eraan wat je kwaliteit vind. HD of gewone kabeltv kwaliteit? De laatste heb ik namelijk wel kunnen vinden en dat is voor mij voldoende.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:08:58 #240
28033 Pek
je moet wat
pi_97231987
Voor een webrip zeker niet slecht :)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:13:08 #241
19242 yavanna
Results may vary.
pi_97232140
Het hart eten, Imp & Mord, sowieso die cellen en 'afvoerputje' :D, gedurfde actie van the kings hand, incestkind(eren) ( wat wel te verwachten was ) en als afsluiter een nogal aparte kroning _O_ Hoe geweldig kan een serie zijn. _O_

Nu twijfelen of ik ep7 zal gaan kijken. :P
pi_97232705
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:02 schreef Jivis het volgende:
Ligt het aan mij of wordt deze serie met de week beter? :D
Was bij het boek ook zo dat het eigenlijk pas bij de tweede helft van het eerste boek echt op gang kwam.
pi_97232742
Ik zeg liever geen aflevering 7 nog hier. In spoilers met als beschrijving aflevering 7 kan natuurlijk wel.

Meeste mensen wachten omdat ze anders 2 weken wachten, ik ook.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:30:01 #244
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_97232744
Toffe episode, wel iets te chaotisch, maar zoveel epic momenten _O_

Mooi detail vond ik:
Ned (tegen Sansa) : "You deserve someone brave and gentle and strong."
Sansa: "I don't want someone brave and gentle and strong, I want Joffrey."
En dat dan Arya en Ned allebei grinniken. :D O+
pi_97232804
Arya is zo schattig haha O+
pi_97233115
Arya is met Tyrion ongeveer mijn favoriet O+.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:56:54 #247
25034 neilpad
Changry!
pi_97233502
Ik stel ook voor geen EP 7, hij is immers niet officieel 'uitgezonden'.
Dacht dat we dat aanhielden.
pi_97233768
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:56 schreef neilpad het volgende:
Ik stel ook voor geen EP 7, hij is immers niet officieel 'uitgezonden'.
Dacht dat we dat aanhielden.
Lijkt me inderdaad logisch dat we die regel hanteren. Voor Ep 7 gewoon netjes een spoiler-tagje :)
Kattentrapper...
  dinsdag 24 mei 2011 @ 01:18:51 #249
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_97233886
Goddomme wat een aflevering weer _O_

Die kroning :')
En de Imp is natuurlijk weer baas as usual.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 01:25:21 #250
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_97233977
Ik ga aflevering 7 nog niet kijken, maar wil wel alvast weten of the Wall er in voorkomt. Iemand die m al heeft gezien in spoilertags?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 01:39:38 #251
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_97234157
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 01:25 schreef Asskimo het volgende:
Ik ga aflevering 7 nog niet kijken, maar wil wel alvast weten of the Wall er in voorkomt. Iemand die m al heeft gezien in spoilertags?
SPOILER
  dinsdag 24 mei 2011 @ 01:59:34 #252
19242 yavanna
Results may vary.
pi_97234340
ep7

SPOILER
  dinsdag 24 mei 2011 @ 07:17:02 #253
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_97235336
e7

SPOILER
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  Moderator dinsdag 24 mei 2011 @ 07:19:32 #254
9859 crew  Karina
Woman
pi_97235352
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:13 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Nou ja, Daenerys is dus wél een echte 'dragon', aangezien ze op het einde zei dat een 'echte' dragon zichzelf niet kan branden.
Ja dat begreep ik, maar ik vroeg me alleen af of dat dragon letterlijk is? Dat ze op een gegeven moment in een draak verandert?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_97235842
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 01:59 schreef yavanna het volgende:
ep7

SPOILER
SPOILER
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:02:08 #256
148689 Muis006
pi_97236546
SPOILER: Boek 1
pi_97236550
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 07:19 schreef Karina het volgende:

[..]

Ja dat begreep ik, maar ik vroeg me alleen af of dat dragon letterlijk is? Dat ze op een gegeven moment in een draak verandert?
De dragon is voor zover ik begreep het teken van het Huis Targaryen, maar misschien stroomt er wel iets van drakenbloed door de familie heen?

De ep zelf was overigens puur genieten! Tyrion blijft toch ook een meesterlijke kerel, zelfs als hij ter plekke zijn plannetjes moet smeden.
pi_97237309
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:02 schreef Orbis het volgende:
Tyrion blijft toch ook een meesterlijke kerel, zelfs als hij ter plekke zijn plannetjes moet smeden.
Wat een droomrol moet dat ook zijn voor Peter Dinklage. Ik bedoel, hoe vaak krijg je als dwerg-acteur nu de kans om een echt personage te spelen, in plaats van alleen de komische dwerg uit te hangen?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:24:32 #259
94346 Northside
We'll see
pi_97238782
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:02 schreef Muis006 het volgende:
SPOILER: Boek 1
SPOILER
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:27:49 #260
148689 Muis006
pi_97238887
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:24 schreef Northside het volgende:

[..]

SPOILER
;(
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:18:09 #261
94080 VeX-
pi_97244320
SPOILER: episode 7
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:36:36 #262
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_97244926
En dan zijn het nog maar 3 afleveringen ;( en tussen 9 en 10 zit dan ook nog eens 2 weken ;(
pi_97246733
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:36 schreef N-E-R-D het volgende:
En dan zijn het nog maar 3 afleveringen ;( en tussen 9 en 10 zit dan ook nog eens 2 weken ;(
Nee hoor, gewoon achter elkaar door gaat het!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:40:14 #264
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_97247073
Toch maar 7 gekeken :)

SPOILER
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:45:32 #265
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_97247272
SPOILER
  dinsdag 24 mei 2011 @ 15:08:48 #266
94346 Northside
We'll see
pi_97248206
Wat heeft iedereen toch tegen littlefinger? Is gewoon een standaard politicus... :P
Ja, ik generaliseer.
pi_97248240
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:08 schreef Northside het volgende:
Wat heeft iedereen toch tegen littlefinger? Is gewoon een standaard politicus... :P
Ik vind hem juist heel erg leuk.
Album top 100 2024
pi_97249242
na 8 afleveringen weet ik nog steeds niet welke character bij welke familie hoort :')
  dinsdag 24 mei 2011 @ 15:34:47 #269
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_97249337
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:32 schreef Santello het volgende:
na 8 afleveringen weet ik nog steeds niet welke character bij welke familie hoort :')
Je bent zwakzinnig?
pi_97249463
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:34 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Je bent zwakzinnig?
Ja
pi_97250368
7 toch maar gekeken... :D

SPOILER
  dinsdag 24 mei 2011 @ 16:04:39 #272
58560 Oksel
Gezellig.
pi_97250609
Toffe serie, alleen ik haal ook wel alle familie's / namen door elkaar..
  dinsdag 24 mei 2011 @ 16:15:27 #273
318507 Jester65
Stay frosty
pi_97251087
Is ook best lastig als je de boeken niet gelezen hebt.

http://store.hbo.com/?pagemax=all&v=hbo_shows_game-of-thrones
Mooi spul!
pi_97251230
Hahaha, dat 'I made the eight'-t-shirt :D
Kattentrapper...
  dinsdag 24 mei 2011 @ 16:30:24 #275
19242 yavanna
Results may vary.
pi_97251734
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:10 schreef Fingon het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  dinsdag 24 mei 2011 @ 16:40:49 #276
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97252259
Huu, wat een aflevering weer. Dat slot :X.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 16:49:04 #277
94346 Northside
We'll see
pi_97252624
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:15 schreef Jester65 het volgende:

Mooi spul!
Grappig spul idd. Zo'n mokje is natuurlijk altijd leuk om te hebben. Schildje erbij... sleutelhangertje als je toch bezig bent... :7

Edit: en natuurlijk die brievenopener! :D
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 16:55:47 #278
133369 Jivis
Critikut
pi_97252905
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:04 schreef Oksel het volgende:
Toffe serie, alleen ik haal ook wel alle familie's / namen door elkaar..
Al die blonde rakkers horen bij elkaar.
Amen.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 16:59:25 #279
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97253049
25 dollar voor een mok, doe normaal :')
Niet meer actief op Fok!
pi_97253068
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:08 schreef Pek het volgende:
Voor een webrip zeker niet slecht :)
Ik was al even in de war met dat ep7 gepraat, maar ik heb de webrip ook kunnen vinden. 10 min. en hij's binnen, kan haast niet wachten :D
  dinsdag 24 mei 2011 @ 17:02:22 #281
94346 Northside
We'll see
pi_97253199
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:59 schreef Viking84 het volgende:
25 dollar voor een mok, doe normaal :')
13 pond.
Ja, ik generaliseer.
pi_97254517
Heb 6 gevonden en gezien. Maar ben wel erg benieuwd naar 7....
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_97254669
wie zijn dat nu weer?

Rest weet ik wel allemaal.

quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:10 schreef Muis006 het volgende:

[..]

SPOILER
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_97256227
Is het eigenlijk de bedoeling dat we voor geen enkel personage sympathie voelen?

Er loopt niemand bij waar ik voor zit te juichen. Ze zijn allemaal achterbaks, oorlogszuchtig danwel anderszins onuitstaanbaar. De enigen die nog een beetje op een traditionele good guy lijken zijn de Starks, maar dat lijken toch vooral de schlemielen van de serie te zijn. Met die slappe zak van een Ned voorop.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:26:38 #285
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_97256922
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:09 schreef Symer het volgende:
Ze zijn allemaal achterbaks, oorlogszuchtig
En daar juich jij niet voor? :P.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_97256941
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:15 schreef Jester65 het volgende:

Mooi spul!
Dure shop, $35,- voor Dance with Dragons ... die heb ik vanochtend vor ¤22,- besteld
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:28:44 #287
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_97257005
Gaan we nu allemaal twee week lang over 7 praten want dan kom ik volgende week maandag wel terug hier.
pi_97257571
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:26 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik vind het een vrij donkere wereld en geen van de personage geeft mij een reden om daar in mee te gaan.

Maar ik lees dat 7 uit is? Even zoeken, wellicht dat daar duidelijker wordt waarom ik zou moeten blijven kijken.
pi_97257615
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:26 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Scheelt maar 3 euro natuurlijk, in Engeland heb je hem voor 14 euro besteld!
pi_97258490
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:27 schreef Young_David het volgende:

[..]

Dure shop, $35,- voor Dance with Dragons ... die heb ik vanochtend vor ¤22,- besteld
Ik voor 18 euro :P
pi_97258881
quote:
Is het eigenlijk de bedoeling dat we voor geen enkel personage sympathie voelen?

Er loopt niemand bij waar ik voor zit te juichen. Ze zijn allemaal achterbaks, oorlogszuchtig danwel anderszins onuitstaanbaar. De enigen die nog een beetje op een traditionele good guy lijken zijn de Starks, maar dat lijken toch vooral de schlemielen van de serie te zijn. Met die slappe zak van een Ned voorop.
Ik kan niet helemaal mee in deze gedachtengang. Ondanks dat alle personages hun eigen agenda hebben, kan ik namelijk wel met veel van hen meeleven. Zolang iemands motieven duidelijk zijn, hoeft iemand helemaal geen good guy te zijn om sympathie op te wekken, imo.

Kijk bijvoorbeeld naar de oude Griekse tragedies, daar ontbreekt het ook aan good en bad guys.
Kattentrapper...
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:08:25 #292
94346 Northside
We'll see
pi_97259035
quote:
Jon Snow?
Ja, ik generaliseer.
pi_97259278
Jongste dochtertje van Ned is baas. :D
pi_97259355
quote:

Ned is een held.
pi_97259689
Ik voel wel sympathie voor
SPOILER
pi_97259784
Sympathie voor:

Jon *O* Jaime *O*
SPOILER
Danaerys *O* Tyrion *O*

SPOILER
Bovenstaande spoilers zijn van de boeken, let op!!
pi_97261630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:13 schreef FastFox91 het volgende:
Jongste dochtertje van Ned is baas. :D
Zeker! Arya, toch? Overigens is de actrice ook echt goed voor zo'n jong iemand. De meeste tv-series met kinderen zijn niet om aan te zien (The Cape en FlashForward waren in dat opzicht wel heel slecht...) .
pi_97261916
Bij The Wire was dat ook al zo goed. Blijkbaar zijn ze bij HBO wel in staat om kinderen goed te casten :P Komt inderdaad zelden voor dat ze goed zijn (neem Dexter bijvoorbeeld :')).
Kattentrapper...
pi_97262066
Arya ftw. Haar naam is tenminste ook mooi, Sansa is echt ugly. aan de andere hand is tv-Sansa wel superlekker ding :D
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:13:02 #300
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97262785
quote:

Net als in het echte leven, toch?
De goeien winnen alleen in sprookjes.
Wen er maar vast aan ;)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:22:55 #301
25034 neilpad
Changry!
pi_97263366
Dat maakt de boeken zo geniaal. De karakters zijn niet allemaal zwart/wit maar hebben allemaal zo hun zwaktes. Als je meer clichés wil zien en alleen helden verhalen met happy endings, dan is deze serie idd niet geschikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')