SPOILER: boekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
De Renly/Loras scene vond ik niet zozeer storend vanwege het homo-gebeuren, maar vanwege het feit dat het zo overdreven wordt gebracht. De relatie is in de boeken veel subtieler aanwezig.
Pluspunten vond ik het hele stuk bij de Eyrie. Het feit dat ze Robin aan de borst van Lysa durven te laten zien op tv geeft wel aan dat ze echt heel ver mogen gaan van HBO. Het was echt een ziek beeld om te zien. En natuurlijk de sky cells. Ik vind het sadisme van die cellen in de boeken zo gaaf bedacht: cellen die uitmonden op een enorme afgrond en dan ook nog een licht aflopende vloer hebben in de richting van die afgrond!
Ook het gevecht tussen Ned en Jaime vond ik gaaf. Jaime doet een tijdje heel luchtig in dat gevecht, alsof hij elk moment kan winnen, maar als ze dan tegen elkaar staan te duwen, zie je toch dat hij ineens een beetje benauwd kijkt en beseft dat Ned toch best wel een behoorlijk goede vechter is. Ze hebben alleen een heel andere stijl. Ned gaat voor brute kracht, terwijl Jaime een veel soepelere stijl heeft.
Hoe dan ook, ik kan niet wachten op aflevering 6. Als het goed isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik vond haar op zich wel bij het personage passen, alleen dat kasteel dat lag toch echt bovenop een giga berg met twee torens tussendoor waar je kon rusten omdat je het anders niet haalde in 1 dag, nu was het meer de berg die niet erg hoog wasquote:Op maandag 16 mei 2011 22:26 schreef Locusta het volgende:
Ik had trouwens het idee dat Lysa in de boeken wat dikker/gezetter werd omschreven (met pafferige wangen enzo), dus ik had me haar wel anders voorgesteld. Verder vond ik de Eyrie ook echt freaky, wat een scène!
Jep. Ik miste Mya Steen ook eigenlijk. Hoefde niet heel uitgebreid, maar gewoon even voorbij komen ofzoquote:Op maandag 16 mei 2011 22:32 schreef Frag_adder het volgende:
ik vond haar op zich wel bij het personage passen, alleen dat kasteel dat lag toch echt bovenop een giga berg met twee torens tussendoor waar je kon rusten omdat je het anders niet haalde in 1 dag, nu was het meer de berg die niet erg hoog was
inderdaad, het is nu alsof je die berg in de serie vergelijkt met een heuvel in Nederland, die wij al hoog vinden...ik had dat totaal anders verwacht... Dat gevecht was wel gaafquote:Op maandag 16 mei 2011 22:32 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ik vond haar op zich wel bij het personage passen, alleen dat kasteel dat lag toch echt bovenop een giga berg met twee torens tussendoor waar je kon rusten omdat je het anders niet haalde in 1 dag, nu was het meer de berg die niet erg hoog was
Ik denk dat door de scenequote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:11 schreef Zhenar het volgende:
...maar ach, het is HBO, die grijpt haar gay waar ze het vinden kan
En Tyrion is the man
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de kans dat GOT bij ons door de EO zal worden uitgezonden redelijk klein is geworden (dat ze zo een scene zelfs maken , met het oog op de VS).
Vette aflevering trouwens, alweer, met flink wat heftige scene's
Ja, kleine Robin en zijn moeder zijn lekker gestoordquote:Op dinsdag 17 mei 2011 07:50 schreef boem-dikkie het volgende:
Dat jochie wat nog aan die tiet van zijn ma loopt te zuigen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:12 schreef Muis006 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
Ik vond het juist een bijzonder realistisch gevecht. Meestal zijn die Hollywood zwaardvecht scenes schromelijk overdreven en duren ze veel te lang etc.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:15 schreef Ereinion het volgende:
Goede aflevering weer, ik vond alleen de laatste scène teleurstellen. Dat gevecht tussen Jaime en Ned leek meer uit een toneelvoorstelling te komen, sowieso zou Jaime zo ongeveer de beste zwaardvechter uit het rijk moeten zijn, maar dat gevoel had ik nergens. Ze hadden het beter in het donker en de regen kunnen doen, als je acteurs niet kunnen vechten kan je dat maar beter verdoezelen.
Niet echt dit is hardstikke fake, alleen al die beweging dat ze met de ruggen tegen elkaar gekeerd staan, geen fatsoenlijk zwaardvechter zou dat doen want je bent dan gegarandeerd dood.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik vond het juist een bijzonder realistisch gevecht. Meestal zijn die Hollywood zwaardvecht scenes schromelijk overdreven en duren ze veel te lang etc.
Dit komt redelijk overeen met hoe het in de werkelijkheid zou gaan. Net zoals dat gevecht tussen The Hound en zijn broer, trouwens.
Nou ja, de enige reden dat dit gevecht niet lang duurde was doordat Ned een speer in zijn been kreeg, voor de rest zat er weinig progressie in. Of het realistisch is interesseert me niet, maar in het boek was het een sfeervolle scène die je ontzettend kwaad op Jaime maakt, terwijl het hier meer op een paar Larp'ers leek die een gezellige middag hadden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik vond het juist een bijzonder realistisch gevecht. Meestal zijn die Hollywood zwaardvecht scenes schromelijk overdreven en duren ze veel te lang etc.
Dit komt redelijk overeen met hoe het in de werkelijkheid zou gaan. Net zoals dat gevecht tussen The Hound en zijn broer, trouwens.
Alles is relatief, maar ik vond dit al een stuk beter dan het gemiddelde Hollywood geneuzel.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:31 schreef Fingon het volgende:
[..]
Niet echt dit is hardstikke fake, alleen al die beweging dat ze met de ruggen tegen elkaar gekeerd staan, geen fatsoenlijk zwaardvechter zou dat doen want je bent dan gegarandeerd dood.
Het ziet er leuk uit maar daarom wordt het ook gebruikt, dit is stage-fighting en geen echt europees vechten. Het aantal openingen dat ze elkaar geven is ook absurd..
Het Hound-Mountain gevecht was wel iets beter maar ook dat komt niet in de buurt van de werkelijkheid.
Daar ben ik het mee eens, in de regen was het inderdaad zo veel sfeervoller geweest, al die modder bloed en water dat zicht met elkaar vermengt...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nou ja, de enige reden dat dit gevecht niet lang duurde was doordat Ned een speer in zijn been kreeg, voor de rest zat er weinig progressie in. Of het realistisch is interesseert me niet, maar in het boek was het een sfeervolle scène die je ontzettend kwaad op Jaime maakt, terwijl het hier meer op een paar Larp'ers leek die een gezellige middag hadden.
Ik snap niet waarom die scène zo veranderd moest worden, in het boek was het echt veel beter (en ik ben echt geen fundamentalist die vind dat alles zo moet blijven als in het boek, die toegevoegde scènes tussen Cersei en Robert, en Varys en Littlefinger vond ik erg goed).
Forgive me if I'm wrong, maar volgens mij doet Jaime ook niet zo actief mee met het gevecht in het boek.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:35 schreef Fingon het volgende:
Daar ben ik het mee eens, in de regen was het inderdaad zo veel sfeervoller geweest, al die modder bloed en water dat zicht met elkaar vermengt...
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:03 schreef Fingon het volgende:
James Purefoy?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het jammer dat ze die scène waarin Robert Cersei een klap in haar gezicht verkoopt er niet in hebben gedaan. Die was m.i. zo veelzeggend voor wat daarna gebeurde.
Doen ze in plaats daarvan een scène waarin ze gezellig samen keuvelen met een wijntje erbij![]()
En The Eyrie vond ik ook al zo tegenvallen. Waarom hebben ze die tekening van Ted Nasmith niet als uitgangspunt genomen?
Nou ja, nou lijkt het net of ik de boel afkraak, terwijl ik juist zo heb genoten van alle actie en dat het verhaal nu eindelijk op stoom begint te komen!
SPOILER: LorasOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Errr, dat moet nog komen?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:20 schreef Gwywen het volgende:
Ik vond het jammer dat ze die scène waarin Robert Cersei een klap in haar gezicht verkoopt er niet in hebben gedaan. Die was m.i. zo veelzeggend voor wat daarna gebeurde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
O, dat zou zomaar kunnen. Had ik dus beter even in een spoilertagje kunnen zetten.quote:
Kan nog, edit is je vriendquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:38 schreef Gwywen het volgende:
[..]
O, dat zou zomaar kunnen. Had ik dus beter even in een spoilertagje kunnen zetten.![]()
Ja, maar ik ben al gequote dus dan heeft 't weinig nutquote:
SPOILER: volgende afleveringOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan het me haast niet voorstellen. Als Khal Drogo c.s. al de oversteek wagen, lijkt me dat Daenarys definitief met haar broer laat afrekenen door de Dothraki en zelf met Drogo de troon opeist. Want waarom zou ze dat niet doen? (Dit zijn maar speculaties van iemand die de boeken niet heeft gelezen).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:11 schreef .aeon het volgende:
Ik hoop niet dat Viserys koning wordt ofzo, vind hem echt een teringjoch.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:34 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben al gequote dus dan heeft 't weinig nut
Ik kijk er naar uitSPOILER: volgende afleveringOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dat beloofd wat
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
Waarom zouden de Dothraki dat doen? Ik denk dat ze Viserys nodig hebben, omdat (zoals hier eerder is gezegd door iemand) er in Westeros nog mensen trouw zijn aan de Targaryens. Terwijl er (denk ik) niemand zit te wachten op een Dothraki op de troon.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:42 schreef Orbis het volgende:
[..]
Ik kan het me haast niet voorstellen. Als Khal Drogo c.s. al de oversteek wagen, lijkt me dat Daenarys definitief met haar broer laat afrekenen door de Dothraki en zelf met Drogo de troon opeist. Want waarom zou ze dat niet doen? (Dit zijn maar speculaties van iemand die de boeken niet heeft gelezen).
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:34 schreef Arctura het volgende:
Cersei lijkt me een stuk "aardiger" in de serie dan in het boek - al geloof ik er zelf helemaal niks van. Ik snap wel waarom ze dat doen, het heeft alleen een averechts effect op me
Jaaaaa James Purefoy!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die kan dat echt fuckin goed
Beneath the gold, bitter steel
Goed, daar heb je ook een punt. Mijn idee is vooral dat de Dothraki een volk zijn dat verovert en vecht gewoon omdat het kan. Maar aan de wil van het volk heb ik mijn gedachten geen eigenlijk geen aandacht besteed.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:29 schreef .aeon het volgende:
[..]
Waarom zouden de Dothraki dat doen? Ik denk dat ze Viserys nodig hebben, omdat (zoals hier eerder is gezegd door iemand) er in Westeros nog mensen trouw zijn aan de Targaryens. Terwijl er (denk ik) niemand zit te wachten op een Dothraki op de troon.
SPOILER: Alleen openen als je de boeken gelezen hebtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:01 schreef Gwywen het volgende:
SPOILER: Alleen openen als je de boeken gelezen hebtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
Hmm lijkt me sterk, maar ze was inderdaad wel pissig "The next time you lay a hand on me will be the last time you have one". Beter gaat Viserys een ander leger zoeken. Hij wordt door iedereen rondgeslagenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:34 schreef Orbis het volgende:
Ik kan me overigens ook voorstellen dat Daenerys op enig moment haar broer zodanig zat is, dat zij hem laat ombrengen en zichzelf (of haar kind?) op de troon zet.
SPOILER: Alleen openen als je de boeken gelezen hebtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: boek-lezers only!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Boek, pas opOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
Die hoeft niet per se in een spoilerSPOILER: Alleen openen als je de boeken gelezen hebtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://steam-cards.com/?click=a07a01
voor gratis spellen
Ja, toen sprong ik ook even op van m'n stoel. Brute actie.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:53 schreef neilpad het volgende:
Hoe The Mountain bijna die hele nek van dat paard door chopped.
Mijn broertje en ik zagen die scene laatst terug toen zij hij dat die guards die daar stonden express kleine mensen zijn zodat die gast nog groter lijkt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:46 schreef Gwywen het volgende:
Ik vond dat stukje toen hij het strijdtoneel verliet ook mooi, toen zag je pas goed hoe enorm groot die kerel is.
pfoe idd, zowiezo zaten er heel wat geweldige scene's in de aflevering. T/m het einde zelfs. Eerder had ik daar niet zo goed op gelet maar prachtig om al die details in de gebouwen, kleren, voorwerpen etc te zien. HBO heeft er geen half werk van gemaakt en volgens mij is dit over een paar jaar een serie die iedereen wel volgtquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:39 schreef L_auteur het volgende:
[..]
Ja, toen sprong ik ook even op van m'n stoel. Brute actie.
[ afbeelding ]
Toch een beetje de beperking van een TV-serie, de Dothraki leken een paar afleveringen terug ook op zijn best een paar honderd man. In latere seizoen komen nog wat scenes waarvan ik me helemaal afvraag hoe ze die gaan filmen. Maar op die paar puntjes na halen ze tot nu toe wel alles uit hun budget.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:16 schreef BlaZ het volgende:
Het toernooi was overigens wel erg klein van opzet. Het publiek stond er 2 rijen dik, dit had ik me toch wel heel anders voorgesteld. Zeker in Kings Landing wat volgens het boek zón 500.000 inwoners moet tellen.
Viel mij ook al op inderdaad.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:16 schreef BlaZ het volgende:
Het toernooi was overigens wel erg klein van opzet. Het publiek stond er 2 rijen dik, dit had ik me toch wel heel anders voorgesteld. Zeker in Kings Landing wat volgens het boek zón 500.000 inwoners moet tellen.
hij moet 2.40 of zo iets zijn, dat haalt ie dan weer niet volgensmijquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:46 schreef Gwywen het volgende:
Ik vond dat stukje toen hij het strijdtoneel verliet ook mooi, toen zag je pas goed hoe enorm groot die kerel is.
Puur budget inderdaad, volgens het boek zou de Dothraki horde toch zeker uit 100.000 man bestaan.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:25 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Toch een beetje de beperking van een TV-serie, de Dothraki leken een paar afleveringen terug ook op zijn best een paar honderd man. In latere seizoen komen nog wat scenes waarvan ik me helemaal afvraag hoe ze die gaan filmen. Maar op die paar puntjes na halen ze tot nu toe wel alles uit hun budget.
In de serie Rome moesten ze ook al gigantische veldslagen weergeven, misschien dat het dit maal wat meer met CGI gedaan zal worden anders zul je alleen telkens een aantal soldaten zien ipv een heel leger.quote:Op woensdag 18 mei 2011 17:56 schreef BlaZ het volgende:
Overigens klein minpuntje, was toch het gebrek aan publiek bij het toernooi.
[..]
Puur budget inderdaad, volgens het boek zou de Dothraki horde toch zeker uit 100.000 man bestaan.
Zal kwa budget lastig gaan worden want aantal veldslagen in boek 2 / 3 zit je toch snel aan 10.000/20.000 man
Op zich verder geen ramp, beperkt budget verder halen ze er het maximale uit.
in Rome lieten ze de echte grote veldslagen gewoon helemaal niet zien, namen ze een sprongetje in de tijd als het afgelopen was. Of ze lieten stukjes zien van een groepje zonder lang de grote massa te laten zien. En degene die 'gladiator de serie' verwacht hadden maar klagenquote:Op woensdag 18 mei 2011 17:58 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
In de serie Rome moesten ze ook al gigantische veldslagen weergeven, misschien dat het dit maal wat meer met CGI gedaan zal worden anders zul je alleen telkens een aantal soldaten zien ipv een heel leger.
De inwoners zaten allemaal thuis achter de TV Game of Thrones te kijken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:16 schreef BlaZ het volgende:
Dit is idd het enige minpuntje wat ik zo ongeveer kan ontdekken. Voor de rest snap ik de keuzes qua weglaten en toevoegen wel. Het is gewoon onmogelijk om alle lagen en lijnen in de serie terug te laten komen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 17:56 schreef BlaZ het volgende:
Overigens klein minpuntje, was toch het gebrek aan publiek bij het toernooi.
[..]
Puur budget inderdaad, volgens het boek zou de Dothraki horde toch zeker uit 100.000 man bestaan.
Zal kwa budget lastig gaan worden want aantal veldslagen in boek 2 / 3 zit je toch snel aan 10.000/20.000 man
Op zich verder geen ramp, beperkt budget verder halen ze er het maximale uit.
En dat vraag je hier?quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:06 schreef ConscienceNL het volgende:
Heb wel weer eens zin om een nieuwe serie te kijken. Dit thema lijkt me ontzettend vet, vroegere middeleeuwen, koninkrijken... is dit een aanrader?
Jaquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:12 schreef .aeon het volgende:
[..]
En dat vraag je hier?Ik vind het in ieder geval een van de leukste series sinds tijden, zeker in zijn soort.
Check gewoon even een trailer
Wie? Dat was een van de ridders van overzee toch of niet? :Squote:Op woensdag 18 mei 2011 20:30 schreef Gwywen het volgende:
V.w.b. de mensenmassa's: in de boeken is the Red Keep ook altijd vol mensen, als je in de serie kijkt loopt er geen kip.
En ik mis Jalabhar Xho.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jalabhar Xho is die bruine man met z'n verenmantel. Ik vraag me al vier boeken lang af wat zijn rol in vredesnaam is in het verhaal (behalve een vrij nietszeggende figurant).
quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:37 schreef Gwywen het volgende:
Nee, heer Beric komt pas later, nadat Nedje bedoelt, iemand die zo expliciet genoemd word maar niets doet moet terug komen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jalabhar Xho is die bruine man met z'n verenmantel. Ik vraag me al vier boeken lang af wat zijn rol in vredesnaam is in het verhaal (behalve een vrij nietszeggende figurant).Goede denkwijze, ik ben benieuwd
maar zo zijn er meer fantasyseries (zonder al te veel vuurbollen en magische zwaarden). de serie van Joe Abercrombie is nog grimmiger dan de reeks van George RR Martin. daar zou men ook een vette fantasy-serie van kunnen makenquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:41 schreef Gwywen het volgende:
Ik denk dat HBO voor deze boekenserie gekozen heeft omdat het meer comploy&intrige dan fantasy is, wat wel goed bij het imago van HBO past.
Als ze echt fantasy met vuurbollen en magische zwaarden en goed vs. kwaad gaan verfilmen, kunnen ze beter Peter Jackson vragen.
gaat ook niet werken, te veel special effects voor een te kleine doelgroep. Juist omdat SoIaF veel intrige en complotten en personages heeft spreekt het ook niet fantasy liefhebbers aan. Ik zou geen andere fantasy serie weten die dit niveau haalt of waar het zou gaan werken. Misschien Patrick Rothfuss.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:41 schreef Gwywen het volgende:
Ik denk dat HBO voor deze boekenserie gekozen heeft omdat het meer comploy&intrige dan fantasy is, wat wel goed bij het imago van HBO past.
Als ze echt fantasy met vuurbollen en magische zwaarden en goed vs. kwaad gaan verfilmen, kunnen ze beter Peter Jackson vragen.
Ja, dat denk ik, want zo zit het hele verhaal in elkaar.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:41 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
je bedoelt, iemand die zo expliciet genoemd word maar niets doet moet terug komen?Goede denkwijze, ik ben benieuwd
bijv.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:44 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
gaat ook niet werken, te veel special effects voor een te kleine doelgroep. Juist omdat SoIaF veel intrige en complotten en personages heeft spreekt het ook niet fantasy liefhebbers aan. Ik zou geen andere fantasy serie weten die dit niveau haalt of waar het zou gaan werken. Misschien Patrick Rothfuss.
Dat is inderdaad een feit. Nu alleen nog hopen dat de serie ooit voltooid wordt. Overigens zijn er gelukkig ook fantasyseries die (nagenoeg) even goed zijnquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:46 schreef neilpad het volgende:
Dat en omdat het gewoon een van de orgineelste en best geschreven fantasy series is sinds Lord of the Rings.
Joe ken ik niet, toch maar eens checkenquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:46 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
bijv.
Robin Hobb
Joe Abercrombie
Allemaal fantasy zonder al te veel draken, vuurbollen en elven(en toch van een hoge kwaliteit)
quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:44 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik, want zo zit het hele verhaal in elkaar.
Ja klopt, dingen komen eigenlijk altijd terug, maar je moet de boeken eigenlijk voor elk deel weer opnieuw lezen om ze te onthoudenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Origineel ? Het sterkste punt vind ik eigenlijk dat alle karakters in het grijze gebied vallen er zijn weinig echt kwade of echt goede karakters. Ook is er niet een duidelijk hoofd personage dus erg divers.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:46 schreef neilpad het volgende:
Dat en omdat het gewoon een van de orgineelste en best geschreven fantasy series is sinds Lord of the Rings.
Ik heb laatst 'Rome' gekeken en de cgi daar vergeleken met Game of Thrones is een wereld van verschil, in groot voordeel van Game of Thrones. Ben wel hoopvol gestemt dat de komende veldslagen wel mooi zullen worden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:54 schreef DustPuppy het volgende:
De veldslagen worden inderdaad nog wel een issue denk ik, maar goed de cgi is tegenwoordig zover gevorderd dat daar wel een mouw aan te passen is. Zeker als we kijken hoeveel geld HBO er blijkbaar bereid is in te steken.
het blijft hbo, heb volgens mij nog geen enkele serie van ze gezien waar géén homo en bijbehorende sexscene in voorkwam.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:56 schreef Houniet het volgende:
Wat een bazenserie, maar jammer van die gay scene.
Het lijkt me dat het ook gewoon voorkomt in de boeken? Dan is het logisch dat het ook in de tv serie voorkomt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:58 schreef planethugo het volgende:
[..]
het blijft hbo, heb volgens mij nog geen enkele serie van ze gezien waar géén homo en bijbehorende sexscene in voorkwam.
Band of brothers?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:58 schreef planethugo het volgende:
[..]
het blijft hbo, heb volgens mij nog geen enkele serie van ze gezien waar géén homo en bijbehorende sexscene in voorkwam.
het kwam ook niet in de boeken voor, teminste niet zo sterk dat je merkt dat ze homo waren.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het lijkt me dat het ook gewoon voorkomt in de boeken? Dan is het logisch dat het ook in de tv serie voorkomt.
Goh, het is net het echte leven...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:58 schreef planethugo het volgende:
[..]
Dat geluidje ook toen die ridder 'down under' gingquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:56 schreef Houniet het volgende:
Wat een bazenserie, maar jammer van die gay scene.
En dat geluidje stoorde je niet bij de eerste scene van Tyrion? Want Roz de prostituee maakte exact dezelfde smakkende geluidjes voordat ze in beeld kwam.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:58 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat geluidje ook toen die ridder 'down under' ging.
Sorry, ik ben hetero dus ik kijk niet graag naar gayseks. Logisch toch? Verder stoorde ik me er niet erg aan moet ik zeggen, er was toch niets te zien. Bovenstaande comment van mij was ook meer als grapje bedoeld.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:46 schreef Chevalric het volgende:
[..]
En dat geluidje stoorde je niet bij de eerste scene van Tyrion? Want Roz de prostituee maakte exact dezelfde smakkende geluidjes voordat ze in beeld kwam.
Ik vind die hele scene jammer omdat in de boeken het veel subtieler gebracht werd en dat de scene op dat moment in het verhaal niet past. Dat Renly en Loras gay zijn, zal me aan m'n achterwerk oxideren, afgezien van de effecten daarvan op het hele verhaal.
Ik vind het irritanter dat zoveel mensen er moeite mee hebben omdat het gay-sex betrof, terwijl niemand zich eraan stoort als het man/vrouw is (zelfs als de man in kwestie een dwerg is).
Er zijn 10 afleveringen voor dit seizoen, dus je zou nog een maandje of anderhalf kunnen wachten.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:54 schreef Northside het volgende:
Heb de boeken een tijd terug gelezen en vond ze toen top (pas sinds kort iets gelezen dat ik 'beter' vond). Vond het toen alleen ontzettend vervelend dat het niet opschoot met de rest van de boeken uit de serie. Schijnt vaker voor te komen bij schrijvers? *kuch* robert jordan *kuch* Anyways, om hetzelfde probleem bij de serie te voorkomen: hoeveel afleveringen staan er in de planning? Is het de moeite waard om even te wachten en straks een weekendje een marathon te houden?
Vooruit danquote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:58 schreef Jivis het volgende:
[..]
Sorry, ik ben hetero dus ik kijk niet graag naar gayseks. Logisch toch? Verder stoorde ik me er niet erg aan moet ik zeggen, er was toch niets te zien. Bovenstaande comment van mij was ook meer als grapje bedoeld.
Omdat het niet in boek zo wordt verteld. Ik heb de boeken gelezen en was behoorlijk verrast.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:24 schreef lunapuella het volgende:
Tja, ik vind het wel typisch. We hebben incest gezien tussen broer en zus, verkrachting van een dertienjarige en veel seks met prostituees, waaronder eentje die op haar negende aan het bordeel verkocht werd. Maar we zien één tamme homoscène (waarin je niks ziet en er ook niet heftig gekreund wordt ofzo) en het is ineens "jammer".
Ik vond het zelf ook wat overdone, omdat het in het boek allemaal zo heerlijk subtiel wordt gebracht maar zo'n soort scene had grofweg zeker voor kunnen komen, alleen vanwege de manier van schrijven hebben we het nooit 'zien' gebeuren.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Omdat het niet in boek zo wordt verteld. Ik heb de boeken gelezen en was behoorlijk verrast.
In de boeken is de huwelijksnacht (en sowieso de hele relatie) van Drogo en Dany ook niet zoals in de serie.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Omdat het niet in boek zo wordt verteld. Ik heb de boeken gelezen en was behoorlijk verrast.
Volgens mij was Renly in het boek nog maar heel jong. Er staat me iets bij dat hij op zijn vijfde of zo al heer van Stormeinde was.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:30 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ik vond het zelf ook wat overdone, omdat het in het boek allemaal zo heerlijk subtiel wordt gebracht maar zo'n soort scene had grofweg zeker voor kunnen komen, alleen vanwege de manier van schrijven hebben we het nooit 'zien' gebeuren.
Ik vind vooral jammer dat Renly beetje als een pussy wordt weggezet, terwijl in het boek hij zeker geen doetje was en dat in het boek Loras duidelijk de jongere van de twee was, net 16 oid. en Renly al (bijna?)in de 30.
Is me niet opgevallen maar ja dat is boek 1 ook. Wat was er dan anders in het boek? Dit is wel een aardig groot verschil , maar uiteindelijk maakt het ook weinig uitquote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:32 schreef Muis006 het volgende:
[..]
In de boeken is de huwelijksnacht (en sowieso de hele relatie) van Drogo en Dany ook niet zoals in de serie.
Nee Renly was wat jonger als zijn broer de Koning 30/35 zou ik gokkenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:37 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Volgens mij was Renly in het boek nog maar heel jong. Er staat me iets bij dat hij op zijn vijfde of zo al heer van Stormeinde was.
Ik kan het mis hebben hoor, ik heb wel veel kennis paraat maar ben GRRM zelf niet hè
Iedereen was in de boeken overigens veel jonger dan in de serie. Robb en Jon waren 14, Bran 8, Ned 32 en Robert hooguit 35.quote:Though Sansa makes him out to be 18 in AGoT, his age settles at about 21 in ACoK.
Ja! Ook een minpunt. In de boeken merkt ze in de huwelijksnacht al iets van zijn menselijke kant, in de serie moet ze het er echt uitwringen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:32 schreef Muis006 het volgende:
[..]
In de boeken is de huwelijksnacht (en sowieso de hele relatie) van Drogo en Dany ook niet zoals in de serie.
Ik vind het juist wel realistisch in de zin dat er vroeger veel vroeger volwassen gedrag werd verwacht van hooggeboren kinderen, inclusief huwelijken...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:04 schreef Gwywen het volgende:
Veel jonger, ik heb het nagevraagd, en kreeg dit antwoord:
[..]
Iedereen was in de boeken overigens veel jonger dan in de serie. Robb en Jon waren 14, Bran 8, Ned 32 en Robert hooguit 35.
Ik vind het overigens wel goed dat ze de personages in de boeken wat ouder hebben gedaan.
GRRM zei zelf later ook dat hij z'n personages (zeker de kinderen) bij nader inzien beter een paar jaar ouder had kunnen laten zijn.
Worden er wel. Beter opletten.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 02:14 schreef s0k het volgende:
Het valt me ook op dat er doelbewust geen leeftijden worden genoemd in de tv-serie.
Bran is sowieso meerdere keren tien genoemd en van Jon staat me bij dat hij zestien a zeventien is. Dat betekent dat Robb ook zeventien is. Sansa vertelt aan de koningin dat ze dertien is. Van Rickon wordt volgens mij gezegd dat hij zes is. Dus dan rest alleen Arya van de Stark-kinderen nog.quote:
Daenerys is dertien toch, die wordt toch behoorlijk te grazen genomen...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 02:14 schreef s0k het volgende:
HBO kan het natuurlijk niet verkopen dat er kinderen van 14 uit elkaar getrokken worden
Wellusquote:Het valt me ook op dat er doelbewust geen leeftijden worden genoemd in de tv-serie.
In de tv-serie ook?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 08:10 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Daenerys is dertien toch, die wordt toch behoorlijk te grazen genomen...
En daar ontweek die ook nog een slag mee of heb ik het fout.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:12 schreef Luuksor het volgende:
Net weer even teruggekeken en het zwaardwerk in die laatste scene was inderdaad niet heel boeiend. Wel heel sick hoe Jaime hem zo vol in zn oog stak en even schuin naar Ned keek. Ned's zwaarwerk viel me niet tegen voor een 'oude' man. Mooiste vond ik het gevecht tussen the Mountain & the Hound, waar de laatste binnen een fractie van een seconde op zn knie valt als zijn koning hem dat beveelt. Gaaf!
Klopt; echt een bazen-move.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:16 schreef truedestiny het volgende:
[..]
En daar ontweek die ook nog een slag mee of heb ik het fout.
Haar leeftijd is in de serie nog niet genoemd, dus voorlopig moeten we er maar vanuit gaan dat ze net zoals in het boek 13 is.quote:
Deze dus:quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:12 schreef Luuksor het volgende:
Net weer even teruggekeken en het zwaardwerk in die laatste scene was inderdaad niet heel boeiend. Wel heel sick hoe Jaime hem zo vol in zn oog stak en even schuin naar Ned keek. Ned's zwaarwerk viel me niet tegen voor een 'oude' man. Mooiste vond ik het gevecht tussen the Mountain & the Hound, waar de laatste binnen een fractie van een seconde op zn knie valt als zijn koning hem dat beveelt. Gaaf!
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze iets ouder was, aangezien de leeftijd van alle kids een jaartje of twee/drie omhoog gegooid is.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:33 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Haar leeftijd is in de serie nog niet genoemd, dus voorlopig moeten we er maar vanuit gaan dat ze net zoals in het boek 13 is.
Hier volgde men niet het boek.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:12 schreef Luuksor het volgende:
Net weer even teruggekeken en het zwaardwerk in die laatste scene was inderdaad niet heel boeiend. Wel heel sick hoe Jaime hem zo vol in zn oog stak en even schuin naar Ned keek. Ned's zwaarwerk viel me niet tegen voor een 'oude' man.
En hier wel.quote:Mooiste vond ik het gevecht tussen the Mountain & the Hound, waar de laatste binnen een fractie van een seconde op zn knie valt als zijn koning hem dat beveelt. Gaaf!
Vind de actie en 'de rest' wel mooi in balans zo.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:18 schreef franske19 het volgende:
[..]
Hier volgde men niet het boek.
[..]
En hier wel.
Op zich snap ik dat ze wat meer actie in de episode wilde hebben.
Ikquote:
Nope. Hoewel het gros van de mannelijke cast zou moeten rennen voor hun levenquote:
lol !quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nope. Hoewel het gros van de mannelijke cast zou moeten rennen voor hun leven
Laat me raden, The Hound?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nope. Hoewel het gros van de mannelijke cast zou moeten rennen voor hun leven
wow, dan speelt ze die rol nog beter dan gedacht, ik had haar echt niet ouder dan 16 geschat. Ze speelt gewoon een rol die 10 jaar jonger is dan ze werkelijk isquote:
Ookquote:
Hallo, herken r niet eensquote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:50 schreef eLiNSANIUM het volgende:
[..]
wow, dan speelt ze die rol nog beter dan gedacht, ik had haar echt niet ouder dan 16 geschat. Ze speelt gewoon een rol die 10 jaar jonger is dan ze werkelijk is
Trouwens ook goed gedaan door de grimeur, zonder dat zou het niet gelukt zijn, hier ziet ze er toch wel ouder uit[ afbeelding ]
Vind haar in de serie sowieso een stuk aantrekkelijker. Maar dat heb ik vaker met vrouwen in series, die zijn dan niet echt fotogeniek op de één of andere manier. Op film zijn ze echt nice maar als je vervolgens foto's opzoekt valt het vaak wat tegen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:50 schreef eLiNSANIUM het volgende:
[..]
wow, dan speelt ze die rol nog beter dan gedacht, ik had haar echt niet ouder dan 16 geschat. Ze speelt gewoon een rol die 10 jaar jonger is dan ze werkelijk is
Trouwens ook goed gedaan door de grimeur, zonder dat zou het niet gelukt zijn, hier ziet ze er toch wel ouder uit[ afbeelding ]
Zit natuurlijk ook een compleet makeup team achter.quote:Op zondag 22 mei 2011 09:08 schreef boem-dikkie het volgende:
Vind haar in de serie sowieso een stuk aantrekkelijker. Maar dat heb ik vaker met vrouwen in series, die zijn dan niet echt fotogeniek op de één of andere manier. Op film zijn ze echt nice maar als je vervolgens foto's opzoekt valt het vaak wat tegen.
ik denk dat het opruimen van hun poep nog veel vervelender isquote:
Vind Sansa inderdaad niet per se 13 lijken, terwijl de actrice zelf ook nog maar 15 is.quote:Op zondag 22 mei 2011 11:49 schreef verregentmeisje het volgende:
Volgens mij had ik ergens gelezen dat Dany in de serie 16 moet voorstellen.
Lettend op haar lichaam is dat ook wel plausibel.
(En het zichtbare verschil met de actrice die Sansa speelt en wel 13 voorsteld)
Ik dacht vannacht?quote:Op zondag 22 mei 2011 20:59 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ik denk dat het opruimen van hun poep nog veel vervelender is![]()
Morgen weer
vannacht is toch morgenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
Hij is uitgezonden en allang te downloaden. Aangezien dit het USA topic is mogen we hier de aflevering spoilen wat we willen.quote:
Het was ook slechts een verzoek, als je een klootzak wil zijn dan moet je dat zelf weten.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:11 schreef Rahl het volgende:
[..]
Hij is uitgezonden en allang te downloaden. Aangezien dit het USA topic is mogen we hier de aflevering spoilen wat we willen.
Zekerste weten dit. Kan niks vinden op het grote web.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:19 schreef Fingon het volgende:
2 afleveringen te kijken, 7 is direct erna op HBO Go te zien
Het is geen klootzakkerij, het is al jaren een simpele wet in TVR: als je in het USA topic komt nadat de aflevering is uitgezonden loop je een risico op spoilers. Heb je 'm nog niet gezien, moet je niet in het USA topic komen. Simpel.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:35 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Het was ook slechts een verzoek, als je een klootzak wil zijn dan moet je dat zelf weten.
Dat heeft er natuurlijk niks mee te maken. Je moet hier gewoon nog niet komen.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:35 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Het was ook slechts een verzoek, als je een klootzak wil zijn dan moet je dat zelf weten.
Ik ook niet, maar hopelijk hoeven we geen week meer te wachtenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:36 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Zekerste weten dit. Kan niks vinden op het grote web.
Ik vond dat juist echt vette scene dat wijf is zo lekker zelf als ze helemaal onder het bloed zitquote:Op maandag 23 mei 2011 14:45 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik moest zowat kotsten met dat hart, wat goor zeg.
Waar?quote:
Volgende week pas 720p he.quote:
SPOILER: ep7Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ep 7Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kattentrapper...
quote:Op maandag 23 mei 2011 16:43 schreef Bril_idioot het volgende:
SPOILER: Ep 7Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ep 7Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben pas begonnen in het eerste boek. Daarin loop ik nog wat achter, ik ben in het boek net bij "aflevering 2".quote:Op maandag 23 mei 2011 17:52 schreef Northside het volgende:
Gaat iedereen die de serie kijkt nu ook de boeken kopen eigenlijk?
Deze serie kun je ook best historisch noemen, in een iets andere betekenis van het woord weliswaarquote:Op maandag 23 mei 2011 17:48 schreef Junglebeast het volgende:
Zo wat een mooie serie zeg. Eindelijk weer een waardige opvolger voor The Tudors. Al was dat een historische serie.
Dat hopen ze natuurlijk wel, vandaar de nieuwe uitgaven met acteurs-op-de-kaft.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:52 schreef Northside het volgende:
Ik heb ze besteldquote:Op maandag 23 mei 2011 17:52 schreef Northside het volgende:
Ik ook. Heb ze nog niet binnen en ben daarom alvast begonnen aan een (illegaal) e-book van het eerste boek.quote:
Ik zat er wel aan te denken, misschien deze zomer.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:52 schreef Northside het volgende:
Ik download ze van usenet.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:59 schreef Cowwithmilk het volgende:
Even een vraagje, hoe kijken jullie de afleveringen?
Ik doe het via www.watchthisnow.org maar ik ben niet echt tevreden over de kwaliteit.
Inderdaadquote:Op maandag 23 mei 2011 17:29 schreef N-E-R-D het volgende:
Fuck waarom heb ik gekeken, dat worden nu zeker 2 hele lange weken
quote:Op maandag 23 mei 2011 16:42 schreef Cocu het volgende:
Al zou ik episode 7 nu kunnen kijken zou ik het nog niet doen.
Dan moet je 2 weken wachten in plaats van 1.
Op eztv.it staan altijd 720p versies.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:59 schreef Cowwithmilk het volgende:
Ik doe het via www.watchthisnow.org maar ik ben niet echt tevreden over de kwaliteit.
quote:Op maandag 23 mei 2011 21:07 schreef boem-dikkie het volgende:
Begrijp ik het nou goed dat het blonde Lannister-jochie gewoon een incest kind is van Jaime en zijn zus?
quote:
EZTV torrent. Ik kijk niet de HD versie, ik zie toch het verschil amper met mijn CRT tvquote:Op maandag 23 mei 2011 17:59 schreef Cowwithmilk het volgende:
Nou ja, Daenerys is dus wél een echte 'dragon', aangezien ze op het einde zei dat een 'echte' dragon zichzelf niet kan branden.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:12 schreef Karina het volgende:
Mooie aflevering, die dwerg met Mord! De gouden kroon op het eind en de Khaleesi die nu een echte koningin begint te worden.
Ik ben heel benieuwd hoe dat zit met die draken ook vanwege het moment dat ze dat ei in het vuur gewoon kon vastpakken zonder zich te verbranden.
Ik zat aan m'n lasagna tijdens die scene. Maar even geskipped.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:29 schreef Gwywen het volgende:
Ik ging bijna over m'n nek toen ze dat hart moest opeten
Het ligt eraan wat je kwaliteit vind. HD of gewone kabeltv kwaliteit? De laatste heb ik namelijk wel kunnen vinden en dat is voor mij voldoende.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:02 schreef Luuksor het volgende:
Zullen we hier geen ep7 doen? of is ie al in kwaliteit te vinden
Was bij het boek ook zo dat het eigenlijk pas bij de tweede helft van het eerste boek echt op gang kwam.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:02 schreef Jivis het volgende:
Ligt het aan mij of wordt deze serie met de week beter?
Lijkt me inderdaad logisch dat we die regel hanteren. Voor Ep 7 gewoon netjes een spoiler-tagjequote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:56 schreef neilpad het volgende:
Ik stel ook voor geen EP 7, hij is immers niet officieel 'uitgezonden'.
Dacht dat we dat aanhielden.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 01:25 schreef Asskimo het volgende:
Ik ga aflevering 7 nog niet kijken, maar wil wel alvast weten of the Wall er in voorkomt. Iemand die m al heeft gezien in spoilertags?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~Cheer up, the worst is yet to come.~
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
Ja dat begreep ik, maar ik vroeg me alleen af of dat dragon letterlijk is? Dat ze op een gegeven moment in een draak verandert?quote:Op maandag 23 mei 2011 21:13 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nou ja, Daenerys is dus wél een echte 'dragon', aangezien ze op het einde zei dat een 'echte' dragon zichzelf niet kan branden.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 01:59 schreef yavanna het volgende:
ep7SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
SPOILER: Boek 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dragon is voor zover ik begreep het teken van het Huis Targaryen, maar misschien stroomt er wel iets van drakenbloed door de familie heen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 07:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat begreep ik, maar ik vroeg me alleen af of dat dragon letterlijk is? Dat ze op een gegeven moment in een draak verandert?
Wat een droomrol moet dat ook zijn voor Peter Dinklage. Ik bedoel, hoe vaak krijg je als dwerg-acteur nu de kans om een echt personage te spelen, in plaats van alleen de komische dwerg uit te hangen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:02 schreef Orbis het volgende:
Tyrion blijft toch ook een meesterlijke kerel, zelfs als hij ter plekke zijn plannetjes moet smeden.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:02 schreef Muis006 het volgende:
SPOILER: Boek 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, ik generaliseer.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:24 schreef Northside het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILER: episode 7Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
Nee hoor, gewoon achter elkaar door gaat het!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:36 schreef N-E-R-D het volgende:
En dan zijn het nog maar 3 afleveringenen tussen 9 en 10 zit dan ook nog eens 2 weken
Ik vind hem juist heel erg leuk.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:08 schreef Northside het volgende:
Wat heeft iedereen toch tegen littlefinger? Is gewoon een standaard politicus...
Je bent zwakzinnig?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:32 schreef Santello het volgende:
na 8 afleveringen weet ik nog steeds niet welke character bij welke familie hoort
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 08:10 schreef Fingon het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~Cheer up, the worst is yet to come.~
Grappig spul idd. Zo'n mokje is natuurlijk altijd leuk om te hebben. Schildje erbij... sleutelhangertje als je toch bezig bent...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:15 schreef Jester65 het volgende:
Is ook best lastig als je de boeken niet gelezen hebt.
http://store.hbo.com/?pagemax=all&v=hbo_shows_game-of-thrones
Mooi spul!
Al die blonde rakkers horen bij elkaar.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:04 schreef Oksel het volgende:
Toffe serie, alleen ik haal ook wel alle familie's / namen door elkaar..
Ik was al even in de war met dat ep7 gepraat, maar ik heb de webrip ook kunnen vinden. 10 min. en hij's binnen, kan haast niet wachtenquote:
quote:Op maandag 23 mei 2011 21:10 schreef Muis006 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In a world without fences, who needs Windows and Gates!
Dure shop, $35,- voor Dance with Dragons ... die heb ik vanochtend vor ¤22,- besteldquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:15 schreef Jester65 het volgende:
Is ook best lastig als je de boeken niet gelezen hebt.
http://store.hbo.com/?pagemax=all&v=hbo_shows_game-of-thrones
Mooi spul!
Ik vind het een vrij donkere wereld en geen van de personage geeft mij een reden om daar in mee te gaan.quote:
Ik voor 18 euroquote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:27 schreef Young_David het volgende:
[..]
Dure shop, $35,- voor Dance with Dragons ... die heb ik vanochtend vor ¤22,- besteld
Ik kan niet helemaal mee in deze gedachtengang. Ondanks dat alle personages hun eigen agenda hebben, kan ik namelijk wel met veel van hen meeleven. Zolang iemands motieven duidelijk zijn, hoeft iemand helemaal geen good guy te zijn om sympathie op te wekken, imo.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:09 schreef Symer het volgende:
Is het eigenlijk de bedoeling dat we voor geen enkel personage sympathie voelen?
Er loopt niemand bij waar ik voor zit te juichen. Ze zijn allemaal achterbaks, oorlogszuchtig danwel anderszins onuitstaanbaar. De enigen die nog een beetje op een traditionele good guy lijken zijn de Starks, maar dat lijken toch vooral de schlemielen van de serie te zijn. Met die slappe zak van een Ned voorop.
Jon Snow?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:09 schreef Symer het volgende:
Is het eigenlijk de bedoeling dat we voor geen enkel personage sympathie voelen?
Ned is een held.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:09 schreef Symer het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DanaerysTyrion
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bovenstaande spoilers zijn van de boeken, let op!!
Zeker! Arya, toch? Overigens is de actrice ook echt goed voor zo'n jong iemand. De meeste tv-series met kinderen zijn niet om aan te zien (The Cape en FlashForward waren in dat opzicht wel heel slecht...) .quote:
Net als in het echte leven, toch?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:09 schreef Symer het volgende:
Er loopt niemand bij waar ik voor zit te juichen. Ze zijn allemaal achterbaks, oorlogszuchtig danwel anderszins onuitstaanbaar. De enigen die nog een beetje op een traditionele good guy lijken zijn de Starks, maar dat lijken toch vooral de schlemielen van de serie te zijn. Met die slappe zak van een Ned voorop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |